Pe vremea cînd Steaua, Dinamo şi CFR îşi puneau tălpi reciproce tot mai reuşeau să cîştige cîte un meci. Acum, îşi pun piedică ele însele. Nimic nu e mai eficient.
duminică, 12 septembrie 2010, 10:49
Pe vremea cînd Steaua, Dinamo şi CFR îşi puneau tălpi reciproce tot mai reuşeau să cîştige cîte un meci. Acum, îşi pun piedică ele însele. Nimic nu e mai eficient.
A fost un week-end negru pentru moguli. CFR a pierdut cu Rapid, Steaua a pierdut în faţa versiunii ei paupere, iar „cîinii” au căzut sub gloanţele de cauciuc ale braşovenilor şi s-au ridicat in extremis doar pentru un egal.
Dinamo a intrat pe teren ca la notar… „unde semnăm că avem treabă?!”. Fotbalul pedepseşte stilul acesta formal şi suficient, de client de succes al unor puncte dinainte cîştigate. La fel au crezut şi steliştii şi uite că jucătorii care au plecat la bine au fost bătuţi pe drept de cei rămaşi în vîntul incert al Urziceniului.
Oamenii lui Andone au admirat formidabila atitudine bărbătească a braşovenilor. Adrian Cristea s-a plimbat pe teren, iar la loviturile libere dădea cu mingea de parcă ar fi vrut să dărîme Zidul Berlinului, nu să o trimită spre poartă. Moţi a fost cu o fracţiune de secundă sub fiecare adversar, o defazare inexplicabilă pentru un fundaş de clasa lui. De fapt, sincer, care clasă?
Ce clasă încep azi, 15 septembrie, laureaţii, ultramediatizaţii şi hiperoptimiştii fotbalişti ai marilor echipe din Liga 1? Pentru oricine a trăit fotbalul de acum trei decenii, sau chiar pe cel mai vechi, întrebarea e pusă cu năduf just. Ce clasă de vreme ce campioana şi ocupantele locurilor 1 şi 2 la zi arată precum Electroparataj din anii ’80. Fără glumă. Nivelul primei divizii se apropie de ceea ce se juca la vîrful ligii a doua pe vremuri.
În aceste condiţii, parcă îl înţelegi un pic şi pe Răzvan Lucescu, privind trist şi ondulat de pe mesh-urile atîrnate pe stadionul de sub Tîmpa cum se chinuiesc cu Braşovul cei de la care ne aşteptăm să bată Franţa.
Florin Campeanu • 12 septembrie 2010, 23:02
Foarte frumos, Catalin. Trist, dar frumos. Sa ne acceptam conditia si sa incepem sa reconstruim. Ar trebui sa intelegm ca nu suntem campioni mondiali, sa avem atatea asteptari. Nu am fost si, la cum ne miscam, nici nu vom fi prea curand…
Costea • 12 septembrie 2010, 23:06
Ai uitat să spui că echipa din groapă, a fost ajutată de arbitrul de casă Haţegan, un penalti inventat, al doilea gol a fost dat din poziţie clară offside, se aflau 3 (trei) jucători.
Andrei Cristian • 12 septembrie 2010, 23:07
„În aceste condiţii, parcă îl înţelegi un pic şi pe Răzvan Lucescu, privind trist şi ondulat de pe mash-urile atîrnate pe stadionul de sub Tîmpa cum se chinuiesc cu Braşovul cei de la care ne aşteptăm să bată Franţa.”
Ma scuzi, cati dinamovisti faceau parte din lotul nationalei Romaniei pana acum 3 saptamani? Sa aiba asteptari de la Florescu, de la Cocis, de la Radoi, de la Roman, de la Cristi Tanase, de la aia care-s titulari prin nationala. Ai dat si tu cu bata-n balta la final de articol, sa nu care cumva sa faci rabat de la regula autoimpusa.
rapid_visiniu • 12 septembrie 2010, 23:08
Bine ca strigam sa plece Razvan,iar fotbalul nostru e varzaaa!
claudiu • 12 septembrie 2010, 23:11
Aveti dreptate,asa-zisii granzi sunt niste pitici amarati; totusi, cred ca e vorba de mesh-uri- mash-ul inseamna ceva de genul terci (s-ar potrivi si asta pe undeva pe aici 😉 )
Cătălin Tolontan • 12 septembrie 2010, 23:11
costea: jucatorii ceilalti n-au influentat faza. N-a fost ofsaid la golul lui Dinamo
floppe • 12 septembrie 2010, 23:12
…cat de adevarat…….si eu care speram in cresterea continua a campionatului………o sa ajung un iubitor de fotbal televizat……nimik on line pe stadion
Alex • 12 septembrie 2010, 23:15
@Costea: Nu obisnuiesc sa comentez dar prostia ta e infinita. Sincer cred ca nici nu te-ai uitat la meci, in caz contrar controlul psihologic este recomandat.
Vlad • 12 septembrie 2010, 23:19
@costea
Ce mai ai vazut?
11M pt Dinamo in min 5 si eliminare la Balasa?
petre stelistu • 12 septembrie 2010, 23:21
A,dar nu jucatorii sunt de vina,ci casele de pariuri din Romania.Campionatul nostru e precum FNI-ul lui Vantu.Lumea merge si baga banii, iar Dumitru Dragomir cu tot clanul lui culege banii.
mihai • 12 septembrie 2010, 23:22
dar de ce nu spui, costea, de penalty neacordat pt Dinamo la hentul vizibil de pe Luna din min. 5?! Tolo, Printul a mai miscat ceva azi, nu ca Andrei, Niculae, China, Curca… sau Andone! PS: nu cred ca Razvan a venit la meci pt Dinamo, el are fixurile lui…
petre stelistu • 12 septembrie 2010, 23:29
Cataline,sa-ti mai spun ceva mai important.Astia,cu Mitica in frunte,vor iar sa faca precum anul trecut.Ca sa para un campionat mai interesant,tin 6-7 echipe cu sanse la titlu,nestiind ca lumea se va satura foarte repede de aceste blaturi fiindca vad o gramada de meciuri din alte ligi.Campionatul este strans datorita combinatiilor dintre sefii fotbalului romanesc,casele de pariuri si patronii echipelor de fotbal.De aceea,la noi,datorita arbitrilor,raman doar echipele murdare, in prima liga.
hopa tropa • 12 septembrie 2010, 23:42
exact fotbalistii lui dinamo nu califica nationala: torje, printzu, cristea, ganea, nicolae, danciu…sau aia care au trecut pe la dinamo gen radu stefan…toti titulari de drept in fantastica nationala creata de marele strateg…orice manager de 2 lei, atucni cand n-are rezultate se plange de calitatea angajatilor…cea mai de cacao scuza….si oricum din enumerarea dvs, mister tolontan, singura care a miscat ceva a fost dinamo..da’ da bine sa amestecam in chestia aia sa nu mai miroasa urit la „cea mai iubita”…
utaaradan • 12 septembrie 2010, 23:48
primul gol dinamo penalti inventat ,iar la golul doi pt. dinamo ofsaid mare !vreo patru dinamovisti erau in ofsaid cu tot cu n’doye ! curios ca au dat o singura reluare se pe linia de 16 m. ,nici comentatorii n-au zis nimic ! FANTA DE LUMINA RELOADED ! la faza din prima repriza mingea aretrimiso din aut cum sa dai 11 m. ?de asta-i fotbalul la noi unde e ,una vad spectatorii altceva scriu ziaristii . si va mirati ca sint stadioane goale .stiti cum e ,,CEEA CE VEZI NU ESTE ADEVARAT !”
Armacris • 12 septembrie 2010, 23:50
Bun articol, dar mai trebuie spus că echipa internaţionalilor Torje, Ad. Cristea şi Moţi era să ia bătaie, dacă n-ar fi fost ajutată de arbitru, de la formaţie încropită în grabă la azilul de bătrâni: Bădoi, Ilieş, Majernik etc.
sorin • 12 septembrie 2010, 23:59
Salut Tolo,
1.Balaci a zis acum cateva minute pe gsptv ca 90% din fotbalistii de azi nu ar fi putut sa joace pe timpul lui din lispa de valoare.
2.Nu-i mai dati cu Moti ca nu este fotbalist nici de divizia a treia! Pe Moti l-as da gratuit la orice echipa numai ca sa scap de el. A fost la Siena si italienii l-au trimis acasa numai decat dupa ce au vazut ce stie. Adevarul este ca nu prea stie. Dinamo mai bine promoveaza un pusti de la tineret ca are mai multe sanse sa confirme. Moti numai poate nici macar reveni, ce sa mai vorbim de confirmare. L-au promovat fratii Becalii ca pe sfintele moaste in speranta ca poate i-au ceva pe el.
3.Nivelul campionatului nostru este unul extrem de redus. Asa fotbalisti, asa campionat. Poate doar campionatul Albaniei si Bulgariei sa mai fie sub al nostru, in rest, suntem la coada Europei.
4.Cum apare un nume toate marile echipe se inghesuie sa-l trasfere; nici macar nu se intreaba daca au nevoie de el, ori daca se potriveste stilului sau tacticii echipei. Transfera numai de dragul de a nu ajunge la concurenta. Exemplu Bourceanu la Timisoara; un alt exemplu CFR: Hora, si atacantul adus de la Medias. Au fost luati dar nu au ce sa faca in aceea echipa. Sau Steaua: Onofras a ajuns titular la Steaua la numai cateva zile de la transferul sau, la fel si Bilasco. In timp ce Banel era pe banca de rezerve. Pai nu este olbigatoriu ca un jucator bun la o echipa sa fie bun si pentru a alta, cum atat mai putin titular. Pai Mutu dupe ce a fost transferat la Dinamo, nu incepea meciurile titular. La Procuror nu conta numele ci valoare. Nici nu se punea problema ca un nou venit sa intre titluar. Sunt chestiuni elementare in fotbalul de azi, dar care, se pare, nu sunt insusite de cei care conduc azi.
Gringo • 13 septembrie 2010, 0:12
ce amuzanti sunt stelistii care bat campii pe aici.
Lasand la o parte glumitele lor, Hategan a furat-o iar pe Dinamo..nu e prima data.
Penalty clar la hentul ala grosolan di primele minute ale meciului, pana si Aron Huzu a spus ca trebuia sa se dea penalty acolo si eliminare…
Cand e furata Dinamo nu striga nimeni…
stefan • 13 septembrie 2010, 0:50
mai lasati-ne cu aia care jucau inainte. pana la generatia lui hagi nu am fost decat la 2 turnee in 50 ani. prindeau o semifinala cand jucau cu echipe slabe si acum se dau mari. pai daca ne-ar scoate acum echipele pe care le-a batut steaua pana in finala din 86′ am urla doi ani. si apoi…astia de care zici tu acum ca joaca la nivel de divizia B au batut roma rangers sevilia d. kiev hamburg sahtior betis valencia sau lens numai in 5 ani de zile. ia enumera 10 echipe mari batute in intreaga perioada de dinainte de 89. ca ne tot frecati la cap cu hamburg fiorentina si barcelona. cam putin in 40 ani
ducu • 13 septembrie 2010, 1:00
@utaarad, refuleaza in alta parte te rog! Sa te luminez putin, Dinamo a avut penalty neacordat in minutul 4, penaltyul ar fi fost acordat de 80 % dintre arbitri iar la N’Doye NU A FOST OFFSIDE! Domnu Tolontan, eu stiu ca ideea articolului e alta, un adevar amar pentru fotbalul romanesc actual, dar totusi cine e mai penibila: Dinamo ca a egalat pe final cu Brasov, e echipa de mijlocul clasamentului, sau ca steluta a pierdut la satelitul care in cel mai bun caz se va salva de la retrogradare anul asta?? Intreb asta pentru ca observ ca aveti o atitudine vadit partinitoare. Apropo, de la Dinamo a venit numai Torje la nationala, „ceilalti” sunt furnizorii de nadejde ai „baiatului tatii”. Multumesc
modest • 13 septembrie 2010, 1:10
Eu cred că tu ai devenit pretențios odată cu vârsta! Sau ești supărat pe Ilie, fotbal încă se joacă. Chiar frumos aseară în Brașov. Păcat de Urziceni, că retroviziunea asta nu te ilumina să scrii un articol așa trist dacă altele erau scorurilor etapei.Haha!!
ion • 13 septembrie 2010, 2:01
Dinu Gheorghe,antrenorul Brasovului,jucatori si conducatori brasoveni dau declaratii in care ACUZA arbitrajul lui Hategan.Desi orice om normal care a vazut faza din min.4 cand trebuia sa acorde penalty si cartonas rosu impotriva Brasovului si Hategan nu a facut-o, ar fi edificat pe deplin in privinta „arbitrajului ostil”Din pacate la noi oameni normali,rezonabili sunt tot mai putini,in schimb prostia infloreste pe ogoarele patriei,si uite unde suntem si cum suntem.Sa trecem insa peste asta.
Daca oamenii astia care ACUZA au dreptate,atunci sa fie pedepsit Hategan.Dar daca se constata ca ACUZATIILE sunt gratuite,atunci trebuie sa plateasca.Asa e corect.
DD • 13 septembrie 2010, 2:07
Slabut Cataline, slabut !
aurel • 13 septembrie 2010, 8:18
@utaaradan
Dincolo de party-priurile pentru o echipa, cand va exprimati o parere cred ca ar fi bine sa va uitati la reluari la emisiunile sportive de dupa meci, pentru ca altfel spuneti numai prostii.
Min 4, un aparator brasovean opreste mingea care se ducea in poarta cu mana. Arbitrii nu vad nimic desi toti care au vazut multe reluari au vazut clar penalty.
Min 72 . Liviu Ganea este tinut de mana, cu toate astea avanseaza si fundasul brasovean(lipsit de experienta as spune eu) il tine de mana inclusiv cand jucatorul dinamovist ajunge in careu. decizia arbitrului corecta.
Min 87. Torje trage la poarta si mingea se duce aiurea la N’doye, care daca te uiti la reluare vei observa ca are minim 2 jucatori brasoveni mai aproape de poarta. Restul jucatorilor dinamovisti pentru ca nu influenteaza faza fiind prea departe nu conteaza daca sunt in offside sau nu. decizie corecta gol valabil.
Ca sa nu fiu rau, au fost faze la mijlocul terenului la care arbitru a dat prea usor faulturi atat in favoarea lui Dinamo cat si in favoarea Brasovului.
Si nu uita ceva: primul gol al Brasovului a fost dat pe o interceptie a arbitrului (Hategan e lovit de mingea preluata de un jucator dinamovist si sare la un brasovean care prinde pe picior gresit apararea dinamovista)
rery • 13 septembrie 2010, 11:10
aurel Says:
Min 4, un aparator brasovean opreste mingea care se ducea in poarta cu mana. Arbitrii nu vad nimic desi toti care au vazut multe reluari au vazut clar penalty.
Distanta dintre cei doi jucatori este foarte mica si se poate interpreta ca involuntar hentul comis de brasovean.In plus este de comentat pozitia din care Nicolae recentreaza, daca nu a facut-o din afara terenului.
Min 72 . Liviu Ganea este tinut de mana, cu toate astea avanseaza si fundasul brasovean(lipsit de experienta as spune eu) il tine de mana inclusiv cand jucatorul dinamovist ajunge in careu. decizia arbitrului corecta.
Aici gresesti din nou, deoarece regulamentul precizeaza ca se ia in considerare locul de unde incepe infractiunea nu locul unde cade jucatorul. Arbitrul trebuia sa acorde lovitura libera de la 16 m.
In plus eliminarea jucatorului brasovean a fost dictata foarte usor.Nu inteleg de ce arbitrilor nu li se prezinta meciuri din alte campionate (anglia, germania) ptr a invata sa arbitreze in spiritul jocului si a nu mai fragmenta excesiv jocurile prin deciziile lor.
Cătălin Tolontan • 13 septembrie 2010, 11:24
claudiu: ai dreptate, am rectificat
mm • 13 septembrie 2010, 12:41
tolo, nu cred ca esti realist cand spui ca locurile 1-2 de acum sunt la acelasi nivel cu locurile 1-2 de acum 3 decenii. nu am trait in vremea aia, dar am vazut cateva inregistrari din acea perioada, ca sa imi dau cu parerea. la Replay, sau unde, s-a dat un rapid-craiova din cupa Romaniei, de prin ’70. deci vb serios, am ras cat la o comedie cu leslie nielsen. trecea mijlocasul de la rapid in dribling pe langa craiovean, cu o lejeritate incredibila, apoi craioveanul pur si simplu renunta?!?!?! sa il mai urmareasca. plus temporizarile care te faceau probabil sa iti tai venele incet dar sigur. scutiti-ma cu valorile din perioada aia, in care totul era aranjat, performantele in cupele europene venind din bunavointa regimului, si din relatiile internationale ale cizmarului, nu din valoare. ah, si din formatul competitiilor, 3 tururi cu echipe de liga a 3-a din ziua de azi, si gata, ajungeai in semifinalele CCE sau C UEFA. nu vad cu ce erau ei mai „valorosi”. treziti-va oameni buni. aia se plimbau pe teren, se intelegeau care cum sa „joace”, erau multe aspecte. singurul atu al celor din anii 70 era seriozitatea, dar si aia data de vremurile de atunci. balaci, dobrin, hagi de traiau in zilele noastre nu ajungeau mai mult decat tanase, banel, adr cristea, etc.
alexsilva • 13 septembrie 2010, 14:25
Electroaparataj n-a fost nici o data in liga a II-a. Nici chiar intr-a III-a, ci doar in „Onoare”.
Dorin • 13 septembrie 2010, 15:21
Si daca mai spunem ca la penaltyul lui Dinamo am vazut o replica identica cateva minute mai tarziu cand un fundas dinamovist l-a impins pe atacantul brasovean in spatele lui Moti… si daca spunem ca a fost hent la Cristea inainte de a fi fault? Si daca cineva cere penalty la hentul Brasovului, ii spun ca aceeasi actiune a facut-o Moti la Medias… si nu s-a acordat penalty, iar Dinamo s-a facut de ***** la Split in fata unor rapidisti la televizor:P !!!!
alb-rosu_in_VN • 13 septembrie 2010, 16:00
Costea, ai vazut alt meci! Daca a fost cineva favorizat de arbitrul Hategan, aceea a fost Brasovul: penalty neacordat pentru Dinamo in min 5 si tratarea cu prea mare blandete a tragerilor de timp ale brasovenilor. La cate trageri de timp au facut brasovenii, Hategan a dat doar 3 minute de prelungire si nici pe alea nu le-a tinut, intr-un moment in care Dinamo ataca furibund. Andone are si el greselile lui, atat de lot cat si in formula de echipa, schimbari etc. I-au lasat sa plece pe Zicu, Helder (care inscriu pe banda rulanta la Timisoara!) Lucian Goian etc si noi ne chinuim cu Rubio, Margaritescu si apelam la Torje pe post de fundas dreapta! E o brambureala de care Andone nu e strain, din pacate.
Tudose • 13 septembrie 2010, 18:36
Uite, Sorin Radoi de ce nu antreneaza o echipa de Liga 1? Ar fi mai bun decat jumatate din antrenorii care sint acum in campionat http://adevarul.es/stiri/romani-lume/sorin-radoi-romanul-care-invins-destinul
Sorin Avram • 14 septembrie 2010, 0:00
– D-le Tolontan sunteti un ziarist respectat, pentru valoarea d-v. dar va rog scrieti lucruri mai exigente despre fotbalul romanesc.
– Spre exemplu scrie d-ta despre moralitatea federatiilor africane de fotbal, care dupa insucesele de la CM de fotbal au avut demnitatea sa-si dea demisia, pe cand NESIMTITII nostri din FRF si LPF, fara vre-o calificare de peste 10 ani raman pe loc ?
– Scrie asa ceva, fiindca orice alt subiect este o pura banalitate.
alexadius • 14 septembrie 2010, 1:11
@Andrei Cristian: tocmai pt ca cei pe care i-ai enumerat nu au confirmat (din nou!), comentariile de dupa meci (mai ales de dupa cel cu Albania) ale conducatorilor dinamovisti, sugerau o „falanga” de „spartani” ca alternativa la stafiile de pe teren; poate conducatorii dinamovisti au uitat ca „cei 300” nu au reusit, in fapt, mai nimic (istoriceste vorbind), sacrificiul lor a fost eroic, demn de a figura in analele istoriei dar A FOST TOT O INFRINGERE! ar trebui sa incetam sa ne mai alegem exemplele de urmat din rindul perdantilor.