Culisele organizării lui CFR

Andrei Vochin face astăzi o analiză pe trei pagini a felului în care CFR a cîştigat titlul pe teren. Viziune consecventă de transferuri şi tactică unitară. Organizarea succesului a început din birouri. Cînd îşi angajează un fotbalist, clujenii îl introduc într-un sistem în care singura lui grijă e să joace. Restul, de la casă la grădinţa copiilor, e treaba clubului.

luni, 17 mai 2010, 11:44

Andrei Vochin face astăzi o analiză pe trei pagini a felului în care CFR a cîştigat titlul pe teren. Viziune consecventă de transferuri şi tactică unitară. Organizarea succesului a început din birouri. Cînd îşi angajează un fotbalist, clujenii îl introduc într-un sistem în care singura lui grijă e să joace. Restul, de la casă la grădinţa copiilor, e treaba clubului.

Bilete de avion, chirie, siguranţa şi adaptarea familie sînt job-ul conducerii, care nu le dă niciodată jucătorilor senzaţia că ar face-o cu inima îndoită. E un schimb echitabil între efortul administrativ al grupării din Gruia şi cel oferit de sportiv la antrenamente şi pe teren. Angajează soţiile fotbaliştilor nu ca să cîştige bani, ci ca să-şi continue viaţa socială. În momentele critice, clubul îi invită la acţiuni comune.

Modelul există în toată lumea mare. La îndemnul lui Mircea Lucescu, îngrijorat de spiritul nocturn al brazilienilor săi, Şahtior a adus un preot din Brazilia, pe care-l plăteşte şi căruia îi amenajează un lăcaş de cult. „Nu credeam că vom izbuti, dar atitudinea lor s-a schimbat extraordinar”, povesteşte Il Luce.

Aşa stau lucrurile. Iar CFR continuă să cîştige trofeu după trofeu pentru că este probabil singurul club al cărui standard de organizare se apropie de cele din Vest.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

horea  •  18 mai 2010, 16:54

Paskany si Muresan se ocupa de echipa,fata de altii care se ocupa de bombe sexi! Uitati-va pe clasament si veti vedea diferenta…

gica  •  18 mai 2010, 16:58

Unul mai sus ma face sa rad cu raportul greselilor 7-3 in favoarea CFR!Pai daca asta-i real inseamna ca este campioana cea mai inocenta din toata istoria…..
Ca sa intelegi dl. Bogdan Lungu ce inseamna acest 7-3 iti voi reaminti cateva partide (la intamplare fara legatura cu echipele respective).
Era in turul campionatului la un Steaua-Alba Iulia cand celor din Alba li s-au refuzat 2 penaltyuri evidente(in opinia mea) iar primul gol al stelistilor a fost inscris intro faza cu toti 4 stelisti in pozitie de osfsaid!
Tot in turul campionatului la Rapid-Gaz Metan,au fost 4 greseli toate in favoarea Rapidului.Eliminare neacordata unui rapidist dupa un fault criminal.Gol neacordat celor da la Medias.Lovitura libera inventata (de Marius Avram)pe linia de 16m cand Rapid se desprinde la 2-1….iar faze de astea privite la lupa de Craciunescu se gasesc 10 -15 pe partida.
Doar la ultima partida a CFR cu International au fost 2 lovituri evidente pentru clujeni neacordate de marele arbitru in devenire Teo Craciunescu.Dar se pare ca se contabilizeaza greselile doar cand sunt insotite de scancetele de rigoare ale personajelor din Ferma Animalelor….Marele Alb,Cacareaza Aurita si bobul de porum…pardon neghina….
Mi-a placut atitudinea unor mari jurnalisti romani care in seara cand campioana era decisa matematic in loc sa caute explicatiile prin investitiile(asa cum a facut intrun tarziu dl.Tolontan) de zeci de milioane de euro ,erau preocupati sa-i ridice la gura, marelui europarlamentar argumentele unui atac manelisto-balcanic de prost gust si fara sens.
Salut in final intentia jurnalistului de a duce discutia la argumente obiective de explicare a succesului ceva unic in Rominica….

mircea tgm  •  18 mai 2010, 17:02

Tot ce vreau e gigi sa plece.. 🙁

florin.b  •  18 mai 2010, 17:13

Da,poate ca CFR se apropie cel mai mult de organizarea cluburilor din vest,da poate ca au o viziune consecventa de transferuri si o tactica unitara .Insa ,va intreb dl Tolontan, va amintiti de cum era numita ,chiar in ziarul dv,Gloria Buzau pe vremea cind acesta juca in Liga 1 si avea 5 sau 6 jucatori imprumutati de Steaua ? Probabil ca stiti ,asa ca nu va mai reamintesc eu ,dar va intreb pe dv si pe ceilalti ,daca Steaua ar fi cistigat cu Gloria sau cu oricare echipa asa cum a cistigat CFR-ul simbata ,atunci ce ati fi scris ? Si meciul de simbata nu e un caz izolat ,suspiciuni au existat si dupa meciul de la Tr-Severin ,si dupa partidele cu Alba Iulia ,Bistrita sau Brasov .Plus acele meciuri in care ardelenii au primit ajutorul arbitrilor .Toate aceste lucruri reprezinta o alta fata ,nevazuta ,dar ,recunosc ,la fel profesionista ,a organizarii lui CFR.

gica  •  18 mai 2010, 17:14

@aham sau ham ,ham
Incarcati cartela si hai sa-ti povestesc despre echipa asta fara suporteri de prin anii 70 cand aveau la meciuri 7-10000 spectatori.Chiar jucand in div.B din 76 tot aveau 5000 de spectatori.
Asa ca lasa-ne cu povestile de echipa inventata!Iti voi spune un amanunt interesant vizavi de CFR.Statistica spune ca palmaresul CFR cu U este net favorabil feroviarilor chiar daca cea de-a 2 a fost(si este in continuare)sustinuta de primarie.
Doar o echipa cu identitate si un spirit puternic putea sa faca asta….asta-i CFR CLUJ!Hai pa de aici din Cluj.

B.S.  •  18 mai 2010, 18:22

Atata vorbarie aiurea cand totul e simplu ca buna ziua,daca Vaslui,Timisoara,Steaua,Dinamo,Rapid isi castigau meciurile care le-au pierdut cu echipe mai slab sau foarte slab clasate erau campioni peste CFR.(cu asa zisele blaturi aranjate,unele castigate in ultimele minute,asa se face un blat,nu?,buna gluma 🙂 ).Mentalitatea multora trebuie sa se schimbe incet incet DA SIGUR.Bafta.

miska  •  18 mai 2010, 19:33

Corect! Scurt si concis! O ananliza ardeleneasca…ai prins esenta si n-ai intrat in remarci inutile care n-au relevanta.Felicitari! Cand Mititelu, Becali, Iancu si altii ca ei o sa inteleaga cateva lucruri simple si de bun simt o sa aiba rezultate. Sant clujean si tin cu aceasta echipa dar trebuie sa recunosc ca acest sezon n-a fost prea reusit pt. echipa mea. Sant sigur ca in alt campionat n-am fi luat titlul.Dar in Romania santem an de an favoriti si numai din diferenta de mentalitate fata de echipele de renume de la noi . Cu cat se va vorbi mai putin cu atatse va realiza mai mult. Parca era un proverb pe tema sta. Numai de bine de la Cluj!

Bengali  •  18 mai 2010, 19:41

In Romania cei care au experienta din occident nu sint priviti cu ochi
buni din invidie si datorita complexelor autohtone! Asa se risipeste un quantum de experienta, care, folosit, ar fi benefic tarii. Paszkany a trait multi ani in Germania si experienta acumulata acolo cumulata cu partile pozitive ale caracterului sau au dus la „modelul” CFR. Romanii care au facut bani dupa ´89, au o parere mult prea buna despre sine si rezultatele se vad in Ghencea si Stefan Cel Mare. Aceasta afirmatie e valabila la orice nivel al vietii din Romania actuala!

Ovi  •  18 mai 2010, 22:22

Asa reuseste CFR sa castige titlul si sa castige derby-urile.Conducerea de acolo este foarte responsabila si profesionalista.

???  •  18 mai 2010, 23:20

Varza analiza asta deontologica,plina de fraze sforaitoare si fara pic de esenta.Da,e adevarat ca CFR-ul are o organizare mult mai apropiata de cea din vest decat oricare alta echipa romaneasca,dar titlurile le-au castigat prin metode tipic mioritice.Nici nu poti altfel,singurul mod de a castiga in Romania este sa te adaptezi,iar Pazkany stie bine asta.Dincolo de aparenta occidentala,nu este decat un alt afacerist de Romanica,care a facut bani prin contracte cu primaria si statul.Si ca patron de fotbal nu e deloc diferit,recunoscand nu doar o data ca se baga peste antrenori.Nu stiu daca CFR-ul merita sau nu titlul,dar sa nu ne facem iluzii ca e o echipa imaculata.

Duralex  •  19 mai 2010, 0:00

Asa este,D-le Tolontan,sint clujean prin radacinile mele,traiesc acum in Germania,am fost din curiozitate o singura data in Gruia in 2009. Totul este calculat cu minutiozitate,conditii de locuit,de adaptare sociala,investitii in infrastructura stadionului,o relatie fireasca,omeneasca intre conducatori si jucatori,o armonie perfecta pt performanta.Peste tot in lume exista aceiasi preocupare pt realizarea performantei,chiar daca,firesc ea se lasa asteptata,dar mai devreme sau mai tirziu apare si fericeste eforturile depuse.Nu cred ca un alt club de fotbal romanesc are o asemenea organigrama,poate scvolile private a lui Hagi ori Popescu,In fine,rezultatul este doar unul singur:liniste,munca,performanta.
Nu o spun cu rautate ori cu invidie,dar CFR Cluj a dat o lectie,o lectie de viata in definitiv.
Felicitari tuturor celor care au tangenta cu clubul ori au dat o mina de ajutor acolo.

cititorul  •  19 mai 2010, 0:57

D-le Tolontan,

im-i pare bine, ca macar dvs. publicati si ceva rational in legatura cu cu titlul de campioni castigat din nou de CFR, si se pare ca nu va alaturati campaniei josnice practicate de ziarul, totusi condus de dvs.
Dvs cred ca ati avut norocul de a-l cunoaste personal pe Ioan Chirila si de a lucra cu el. Si cred ca puteti fi de acord: Ioan Chirila azi se invarte in mormant.
Se invarte in mormant, pentru ca urmasul on-line al cotidianului la care a facut istorie in publicistica, azi publica pe prima pagina un articol nesemnat, in care autorul incearca sa demonstreze intr-un mod ridiculos si penibil, ca CFR a planificat din vara trecuta trucul, prin care jucatorii sai dati imprumut la Curtea de Arges au „furat” campionatul…unii zic ca ziaristul e paranoic, eu zic ca e nemernic, care compenseaza lipsa profesionismului prin astfel de „senzatii”. Si zic, ca nu prea se poate mai jos…
Se invarte in mormant, pentru ca brandul ziarului de sport din Romania, la crearea caruia a contribuit atat de mult, azi este preocupat zilnic de o campanie nedemna impotriva unei echipe nascuta dintr-o investitie de bani si de energie comparabila cu fantastica investitie de energie a lui Chirila pusa in presa sportiva romana. Si se face acest lucru nu in dictatura, pe care el a cunoscut-o bine, ci in „libertatea” ravnita si castigata atat de greu. De fapt intro-o noua dictatura, a banilor, in care „spinarea” jurnalistului nu este indoita de ordine, ci de dorinta de senzational, de vointa continua de mondenizare a ziarismului, pentru ca doar mondenul aduce bani. Si Chirila a inteles aceasta realitate trista, insa el macar stia, ca nici chiar asa…exista o limita.

Pacat, pentru ca nu merita.

Sergiu  •  19 mai 2010, 1:54

Cataline,te apreciez dar ai o ”logica”…pff ! Adica vrei sa spui ca fotbalul din România s-a însanatosit ?Faptul ca Liga 1 nu mai este monopolizata de ”granzii” capitalei a îmbunatatit cu ceva fotbalul românesc…? Sa fim seriosi ! Vaslui inconstanta si departe de ceea ce se vrea de la o echipa valoroasa…Urziceni-ul de sub comanda lui Levy e departe de cel al lui Petrescu,iar CFR-ul e departe de o campioana veritabila ! Cu siguranta daca echipa mea de suflet ar fi avut valoare as fi fost teribil de suparat de felul în care a câstigat CFR campionatul,fiindca organizarea clujenilor a fost desavârsita cu adevarat ! Si chiar la nivelul marilor echipe occidentale fiindca ar fi naivitate sa credem ca în occident marile echipe marseaza doar pe drumul valorii absolute…cu atât mai putin CFR-ul !

Sergiu  •  19 mai 2010, 2:10

NU spun ca totul pute în ograda CFR-ului,dar prea multe pete negre întuneca lucrurile pozitive care se regasesc în tabara clujeana…poate sunt naiv,dar tot Urziceniul cred ca se apropia mai mult de ceea ce ar fi trebuit sa însemne o campioana valoroasa…cu exceptia ultimului meci pierdut într-o maniera…mmm,ciudata…si tocmai oportuna ca sa nu mai mareasca suspansul 🙂

Lila  •  1 mai 2014, 20:28

asta-i lipsa de informatie, n-am stiut ca ai scris un asfel de articol!? stii care-i realitatea? esti intr-o grava eroare! totul la cfr a fost jecmaneala cu boc, ai inteles? in rest, management parsiv, trucat, ce mai hotie pe fata si parada pentru prosti! cum te simti?

Comentează