Corpul de Control al lui Cioloș e la Spitalul de Arși!

”Am avut discuții la spital, dar nu pe infecțiile nosocomiale, pentru că de ele se ocupă Ministerul Sănătății”, a confirmat cineva de la Corpul de Control

marți, 5 aprilie 2016, 1:02

de Mirela Neag și Cătălin Tolontan

Astăzi dimineață mai mulți consilieri, așa se numesc inspectorii Corpului de Control al premierului, au ajuns la Spitalul de Arși. ”S-a stîrnit ceva freamăt, pentru că nimeni din conducere nu se aștepta la un control direct”, a mărturisit o sursă a ziarului.

Intenția de a controla atît ISU, cît și spitalele care au avut internate victimele de la Colectiv, fusese anunțată în interviul acordat cititorilor Gazetei de către Valentin Mircea, șeful Corpului de Control de la Guvern.

Ceea ce i-a surprins pe responsabilii spitalului e faptul că echipa de control a venit la doar două zile după ce echipa de la ”În premieră” a difuzat la Antena 3 un amplu reportaj în care Spitalul de Arși era unul dintre personajele principale ale ascunderii infecțiilor nosocomiale.

Comentarii (28)Adaugă comentariu

Poli 21  •  5 aprilie 2016, 13:58

Dle Tolontan de ce nu te transferi la un tabloid unde asa zisele" investigatii" ar avea un public cititor elevat. Noi cititorii unui ziar de SPORT dorim altceva.

Daniel  •  5 aprilie 2016, 14:44

Eu nu doresc altceva. Citesc absolut toate articolele domnului Tolontan. Nu trebuie sa citesti articolul daca nu vrei.

Theo  •  5 aprilie 2016, 14:50

Uita-te, te rog, sa vezi ce titluri sunt pe gps, ca sa-ti dai seama ca ziarul traieste din click-uri. Cred ca o mare vina o avem si noi, cititorii.

Cris  •  5 aprilie 2016, 14:54

Ba eu doresc si articole care sa trateze in mod obiectiv evenimentele , nu doar din perspective personale. Bunaoara, m-ar interesa un articol si despre copii morti la Pitesti etc.. De asemenea, niste investigatii in aceasta directie din partea sinecurilor care formeaza integral acest corp de control al premierului, incepand cu seful acestui departament.

Maia  •  5 aprilie 2016, 15:08

Daniel, daca nu doresti altceva, muta-te pe site-urile altor ziare, de profil social, politic, investigatii etc. Caci aici e vorba despre site-ul unui ziar de SPORT. Blogul pe care citesti tu acest articol este publicat online pe site-ul unui ziar cu tematica sportiva, la rubrica "blogsport" (ergo bloguri cu tematica aidoma, sportiva, circumscris obiectului ziarului de sport – Gazeta SPORTURILOR). Or, articolul in speta nu vizeaza aspecte sportive, deci nu-si are locul pe acest site. Nimeni nu-i cere d-lui Tolontan sa nu mai scrie astfel de articole cu subiecte in afara sportului, apreciate de tine si multi altii (inclusiv de catre subsemnatul), dar i se cere, absolut legitim, sa nu le mai publice pe site-ul unui ziar exclusiv sportiv. Altminteri, in masura in care apreciem ca in paginile online ale acestui ziar de sport isi au locul si materiale cu tematica in afara sportului, ar trebui sa prezumam legitimitatea si a altor ziaristi etc. sa-si doreasca sa publice in paginile GSP orice considera de cuviinta, de la anunturi imobiliare, matrimoniale, la opinii pe marginea unor teme de geometrie, geografie, fizica, drept, moda, pictura etc. Atat!

olteanu stefan  •  5 aprilie 2016, 15:14

chiar nu inteleg ce legatura are asta cu sportul.Du-te domnule la un tabloid si lasa-ne pe noi cu stirile sportive.Pentru sport dau clic aici nu pentru tot felul de "investigatii"cu tenta politica ale dmnului Tolontan

Mihai  •  5 aprilie 2016, 15:37

Nu inteleg de ce la fiecare articol apar comentarii despre lipsa legaturii acestuia cu sportul. In primul rand au ramas atat de putin jurnalisti buni incat cred ca acestia trebuie incurajati de fiecare data cand publica. In al doilea rand este optiunea fiecaruia sa citeasca sau sa nu citeasca. Nu intra pe blogul omului daca nu te intereseaza subiectul. In al treilea rand acest tip de articole, indiferent ca sunt subiective sau obiective, sunt in folosul nostru, al locuitorilor tarii, trebuie privite ca un serviciu social. O tara fara jurnalisti de investigatie e ca un sat fara caini!

Maia  •  5 aprilie 2016, 17:22

Mihai, evident ca esti in eroare. In primul rand ca noi nu intram aici pe blogul omului, ci pe site-ul GSP. Pe site-ul GSP, la rubrica "blogsport", este inclus si acest blog, care cuprinde articole fara nicio legatura cu sportul. Asta remarcam noi. GSP nu ar trebui sa gazduiasca altfel de articole decat cu tematica sportiva, in afara cazului in care nu se gandeste sa se reorganizeze si sa isi largeasca obiectul de activitate (incluzand materiale jurnalistice de tot felul, de la anunturi imobiliare, la materiale de cercetare, educationale, sociale, can-can etc.). Iar in acest caz, aceasta publicatie ar trebui sa-si schimbe si denumirea. Blogul in discutie nu este un blog pur personal, din moment ce este inclus in rubrica de blogsporturi a ziarului GSP. In atare situatie, blogul in cauza este asumat structural implicit de catre ziar, fiind parte integranta a GSP. Jurnalistii care scriu pe aceste bloguri sunt angajati ai GSP si sunt platiti strict pentru articolele publicate pe aceste blogsporturi ale ziarului. Iar problema o reprezinta faptul ca, per a comparatio cu celelate blogsporturi care trateaza subiecte sportive, cel in discutie nu se subordoneaza obiectului specific Gazetei SPORTURILOR. In al doilea rand, trebuie sa stii ca orice articol, indiferent de tematica (sportiva, modeling, stiinta, social etc.), este in folosul cititorilor, dar adecvat interesului lor particular si contextual. Bunaoara, daca intru pe un ziar de sport, in acel context ma intereseaza matarialele cu tematica sportiva. Altminteri, daca vreau sa ma informez in alte domenii, intru pe site-urile unor ziare de profil. In fine, gresesti si mai tare atunci cand maximizezi catre suprematie rolul jurnalistului in societate. Asta probeaza eo ipso faptul ca tu nu ai realizari marcante in profesia pe care o detii, daca lucrezi, ca nu esti mandru de ce realizezi profesional si nu considferi ca aduci o contributie sociala prin activitatea profesionala proprie, prin comparatie cu cea a jurnalistului. Eu spre deosebire de tine, consider ca, prin profesia exercitata, imi aduc in extenso (caci in concret, ca orice profesionist, deci inclusiv ca si jurnalistul, sunt remunerat pt. serviciul prestat) aportul social in egala masura cu cel adus de orice jurnalist din tara. Daca acest tip de articole, in care in definitiv, aparte de anumite informatii, un jurnalist isi exprima anumite opinii personale in legatura cu un anumit eveniment sau subiect, de multe ori fara sa aiba expertiza necesara (caz in care opinia acestuia este egala cu a oricui), reprezinta "un serviciu social", ce ar trebui sa reprezinta activitatile altor profesii, precum cele ale medicilor, ale profesorilor, ale juristilor, ale agricultorilor, ale zidarilor, ale constructorilor, ale vatmanilor, ale vanzatorilor, ale functionarilor, chiar ale guvernantilor, ale oricarui profesionist din lumea asta in genere, fara ale caror activitati viata noastra cotidiana nu capata materializare in mod efectiv? O tara fara activitatile fiecarei profesii in parte, dar exercitata la locul si in contextul ei, e ca o tara fara caini. Articolele unui jurnalist sunt "serviciu social" doar pt. cei care nu au proprietatea termenilor sau chiar a realitatii. Ca sa nu mai vorbim ca ele, materialmente vorbind, sunt doar actvitatile profesionale ale jurnalistului, in raport de realizarea carora este remunerat. Jurnalistul nu produce "servicii sociale", ci presteaza activitati salarizate, ca orice profesionist din lumea asta. Si-ti spune toate astea cineva care il apreciaza nespus pe Catalin Tolontan, pe care-l consider indubitabil unul dintre cei mai buni jurnalisti ai tarii (din ultimii 20 de ani). Dar aici discutam despre un subiect particular, anume strict oportunitatea includerii unor astfel de articole in corpul unui ziar de sport (GSP), fara sa punem la indoiala valoarea per se a articolelor publicate si cu atat mai putin a acestui remarcabil jurnalist.

Maia (alias Obiectiv)  •  5 aprilie 2016, 17:34

Bine, tot ce am spus anterior este spus cu titlu de principiu. Astfel de articole nu ar trebui incluse, de principiu, in structura (fie si prin tertipul construirii unor bloguri, dar tot ca parti integrante ale ziarului) GSP. Insa, in masura in care Catalin Tolontan nu ar putea, din diverse considerente (subiective sau obiective), sa publice astfel de articole in alte publicatii online sau in alte moduri, prefer categoric sa la publice chiar si in GSP. Nu le vreau defel pierdute. Dar cu asumarea tuturor "amendamentelor" expuse precezator.

Alex  •  5 aprilie 2016, 17:56

Maia, articolele astea nu vi se deschid automat in browser. Daca aveti sensibilitati personale si nu vreti sa vedeti subiecte de genul acesta puteti incerca sa nu cititi nimic ce are deasupra poza domnului Tolontan sau sa nu mai accesati pagina gsp. Cu toate ca e posibil sa vedeti link-uri catre tolo.ro si pe alte pagini. Sau puteti citi doar editia tiparita unde nu stiu cate din aceste articole ajung. In schimb, daca nu va deranjeaza subiectele dar nu vreti sa le vedeti pe site-ul gsp, cel mai bine ar fi sa bateti pe la usa altor publicatii care prefera sa ignore asemenea subiecte. Caci asta este problema mai mare: cine ar trebui sa se ocupe de asa ceva nu o face, nu ca se ocupa altii care sunt ziaristi sportivi.

lemon  •  5 aprilie 2016, 18:21

Apropo de spitale, ce s-a mai intamplat cu sectia moderna de arsi de la Floreasca? Au mai deschis-o pana la urma sau nu? Si-acum imi amintesc cum zicea la TVR Banicioiu, cred, ca se deschide in 2 zile. Atunci, la cateva zile dupa Colectiv. Si cum se balbaiau si el si Lascar ba ca au fost defectiuni, ba ca de fapt nu au vrut s-o foloseasca... Ba dup-aia ca nu au personal... Am vazut in articolul de pe 29 martie ca cica s-a folosit o sala de operatie, potrivit spuselor celor de la spital, relatate de Corpul de Control? Dar serios chiar nu putem sa lamurim nici macar daca s-a deschis sau nu sectia si daca nu, de ce? E de-a dreptul hilara situatia.

maia  •  5 aprilie 2016, 19:55

Alex, se pare ca e prea pretențios ce explic pt a putea pricepe și tu. Nu prinzi fondul. Ar fi vădit prisoselnic sa insist...

maia  •  5 aprilie 2016, 20:05

Apropo, dacă într o alta publicație de profil, sa zicem de profil istoric, în speță magazin istoric, redactorul șef ar decide sa publice articole de analiza sportiva ( articole a căror valoare nu poate fi tagaduita decât de către snobi), cum ți s ar parea? Parca din afara locului, nu! Și parca ai avea obiectii... În fine, nu ai surprins nuanță comentariilor mele și abordarea de principiu.

Victor  •  5 aprilie 2016, 21:32

Domnule Tolontan. Cu tot respectul as avea și eu o întrebare : Stiți ziua de nastere a carei mari legende din footbalul romanesc e azi? De domnul Marius Lacatus ati auzit? Oare trebuie sa părăsească și el aceasta lume ca sa îi dedicați un mic articol de la mulți ani? Sau va e frica ca vor sari alți suporteri cu gura? Eu unu nu m as supăra sa citesc un articol a unui fost mare jucător dinamovist rapidist....etc. Se pare ca ziariști din ziua de azi scriu persoanelor vii despre jucători morți sau care sunt acum pe val dar de cei pe care adevărați suporteri nu îi vor uita nu scrieți. Nu am văzut azi un simplu articol azi pe vrun site de sport despre Legenda Lăcătuș care e născută azi. Nu am văzut un articol despre Dan Petrescu, Hagi etc de ziua lor. Se pare ca trebuie sa așteptam vrun accident ceva ca sa îi reamintiți măcar de ziua lor....

Marian  •  5 aprilie 2016, 23:04

Mama..cat timp aveti! 90% sunteti angajati la stat! Ok...comentati baieti..aveti timp! Bagati!

Calin  •  6 aprilie 2016, 7:28

Am cititi primele 3 comentarii si cel al lui Marian.. bun comentariu, MArian, am ras tare. Si am plecat la munca =))

Epigonul  •  6 aprilie 2016, 8:03

Tolo, tot respectul pentru ce faci tu cu meseria ta, dar nu şi cu funcţia... Ar trebui să vă cereţi scuze pe prima pagină pentru că aţi contribuit la linşarea Carolinei Garcia pe FB. Ce subalterni harnici ai, au luat şi "reacţii"! Ce mod de a-şi câştiga pâinea...

Dan Patru  •  6 aprilie 2016, 11:02

Eu sunt de acord cu genul asta de articole pe blog. Dar au dreptate ca e un blog de sport, blogsport. E ca si cum ti-ai face blog pe pagina medicala si ai scrie despre religie.

lord belial  •  6 aprilie 2016, 11:12

tolo, ignora-i pe cei care cred ca in gsp trebuie publicat doar despre fotbal ***. iti apreciez - in mare parte - investigatiile. daca romanii ar fi la fel de tenace si justitiari ca tolo, am fi pe un drum mai bun. on topic, cred ca ar trebui ca acest corp de control sa il viziteze, in primul rand, pe dl banicioiu.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

lord belial  •  6 aprilie 2016, 11:33

LOL. tolo sau moderatorul comentariilor tre sa stie ca ''Curling is a sport in which players slide stones on a sheet of ice towards a target area which is segmented into four concentric circles.'' deci nu continea nici limbaj vulgar, nici jignitor. se poate, insa, sa nu fiti la fel de informati ca mine, totusi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

GEOBOGZA  •  6 aprilie 2016, 11:45

Cand am citit titlu am vrut sa comentez...(dar au fost alti inaintea mea) Tolontat vrea sa se transere la cotidian de investigatie politico/administrativ si isi arata valentele de investigator pe un siteu de sport...asa cum face Dorel cand vrea sa se transfere din Romania in Anglia si incepe sa dea cu capul din orice pozitie chiar si de la "firul ierbi"...

Un om  •  6 aprilie 2016, 12:37

Sunt unele comentarii de-a dreptul jenante. Sa inteleg ca domnul Tolontan trebuie sa ceara voie unora inainte sa publice o parere sau o ancheta. Interesante opinii. Cam staliniste, a la nea Ion. Iar referirea la "tabloide" e penibila. Dupa 26 de ani presa romaneasca evolueaza in rau in multe cazuri

Cătălin Tolontan  •  6 aprilie 2016, 13:10

@maia: inteleg ce spuneti, dar e posibil ca tocmai certitudinile sa va joace feste. Presa este un serviciu public pretutindeni in lume. Este si motivul pentru care, va dau doar un exemplu, cetatenii cedeaza eterul, care e un bun public, si-l ofera in mod gratuit televiziunilor (ma refer si la cele private) cind le da licentele. La schimb, cetatenii primesc informatii de interes public. Pretutindeni in lume presa e definita ca un serviciu public. Uneori ia forme explicite (BBC, TVR), e sprijinita de stat (Scandinavia, Franta, Italia). Alteori nu (UK, SUA), dar ramine serviciu public. O zi buna.

silicon_v  •  6 aprilie 2016, 13:15

Vad ca deja revine tot mai des cantecelul "treceti la fotbal, lasati anchetele". Poate ca pe unii ii cam ustura anchetele astea. Ar vrea oamenii liniste si comentarii sportive. Ca pe vremea lui Ceausescu.. Ascultai-l pe Domozina si lasati gura! Domnule Tolontan, eu zic ca e foarte bine ce faceti, stiu multi asta si cred ca o stiti si dumneavoastra. P.S. Off-topic: stiu ca e greu in ziua de azi in presa. Dar chiar nu se face ce s-a facut in materie de "scandalul Garcia". O mare bila neagra pentru gsp. Uriasa. Sursa acelui scandal a fost o declaratia a userului "Jean" pe tennisforum, care nu a fost confirmata de absolut nimeni (Irina, antrenorul, oamenii din tribune, ancheta WTA, reluare la nesfarsit a meciului pe youtube). "Jean" a fost singura sursa! Se putea verifica rapid. Omul cred ca se tavaleste pe jos de ras, cum poate sa isi bata joc de jdemii de oameni cu un simplu text de 3 randuri. Si ati pus umarul serios la mizeria asta. Geoana saracul mai avea un pic si declara razboi Frantei. De aia suntem unde suntem, la coada Europei. Ca suntem prosti ai naibii, cum bine zicea Cocosila.

maia  •  6 aprilie 2016, 14:38

Da, si eu inteleg ce spuneţi, dar inteleg si ca certitudinile va pot juca si d-voastra feste, dle. Tolontan. Va explic. D-voastră relevati eventuala natura de serviciu public a presei. In primul rand, trebuie spus ca presa nu reprezinta un serviciu public stricto sensu. Notiunea de serviciu public implica de plano o abordare juridica, avand in vedere ca aceasta este o notiune per se de drept administrativ. Iar din aceasta perspectiva, serviciul public este o activitatea organizata sau, dupa caz, autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii unui interes legitim public. Sub aceasta nuanta, evident ca activitatile jurnalistile in genere nu reprezinta un serviciu public. Sub o alta abordare, de aceasta data conceptualo-socială, am putea accepta ideea ca presa, prin prisma rolului sau in societate, se circumscrie nu notiunii, cat principiului serviciului public, sub aspectul datoriei publice pe care presa o are fata de cititori, oferindu-le accesul la informaţie publica. Dar e mult de discutat pe tema asta...si oricum, atunci cand iti insusesti calitatea de serviciu public, trebuie sa-ti asumi, institutional, şi responsabilitati, inclusiv de natura celor care te califica ca pe o institutie (de stat sau privata) care deserveste interesul public, la cererea si sub pretentiile acestuia, corelativ calitatii publicului de contributor (direct sau indirect) la finantarea serviciului public. În al doilea rand, în comentariul anterior, printre altele, replicam si la atributul de „serviciu social” oferit articolelor in cauza si, in extenso, presei. Serviciul public nu este sinonim pana la confuzie cu serviciul social. Serviciul social este parte sectoriala a serviciului public. Particularitatea acestui tip de serviciu consta în aceea ca, spre deosebire de regula generală a serviciului public, care nu presupune automot gratuitate, serviciul social semnifica ansamblul de măsuri şi acţiuni realizate pro bono, pentru a răspunde unor nevoi sociale în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale. In definitiv, serviciul social este o forma activa de implicare a statului sau, dupa caz, a entitatilor de drept privat (nepatrimoniale) in scopul oferirii unei asistente sociale pentru o categorie defavorizată, vulnerabilă a societatii. Iar fata de o atare calificare a articolelor si a presei in genere replicam eu.

Maxentiu  •  6 aprilie 2016, 15:06

D-le Tolontan, in general mi se par deplasate comentariile celor care va recomanda sa lasati investigatiile si sa va rezumati la sport, dar astazi sint de partea lor. Asa ca, va rog, luati o pauza de la problema infectiilor din spitalelor (foarte importanta de altfel), si uitati-va un pic in ograda dumneavoastra. Ziarul dvs. a dat ieri tonul celei mai jalnice campanii de manipulare din istoria ultimilor ani: preluind o stire de la "presa din Portugalia" (frumos mod de a cita o sursa) ati acuzat o tenismena ca si-ar fi jignit o colega. Toate partile implicate au negat incidentul, dar asta nu i-a impiedicat pe romanii excesiv de usor manipulabili s-o bombardeze cu "complimente" rasiste pe tenismena in cauza. Romanilor simpli care au pus botul la aceasta manipulare le-as recomanda sa ia o pauza de o luna de la comentat pe net. Poate imi spuneti dvs. ce merita "jurnalistii" care au fabricat si raspindit aceasta "stire".

ionnis  •  6 aprilie 2016, 15:48

Ati fost la FIFA pentru un meci amical din 2012? Voi chiar urati nationala Romaniei? Rusine gsp!!!

cruela de vila  •  6 aprilie 2016, 21:27

S-a discutat la un moment dat de chemarea la spital a acelor doctori de la spitalul de arsi, foarte buni profesionisti, cu mare experienta, care in momentul respectiv ( Colectiv) erau suspendati datorita scandalului silicoanelor.Se stie daca au fost chemati sa dea o mana de ajutor sau au ramas suspendati, desi ar fi fost de un real ajutor sa fie chemati la spital?

Comentează