luni, 6 aprilie 2009, 11:01
Ce se întîmplă în sufletul suporterului cînd îşi contestă idolul?
Cînd nu doarme, Peter Clement este fotoreporter. Cînd doarme, el rămîne stelist.
De peste 20 de ani, vede meciurile de la tribuna a doua, deasupra tunelului din Ghencea. E spurcat la gură, dar nu mai spurcat decît Nigel Kennedy, marele muzician care cîntă pe o vioară Guarneri del Gesu, asamblată în 1735 la Cremona, şi poartă o şosetă grena şi una bleu, „în culorile lui Aston Villa, echipa pe care o iubesc, chiar dacă acum se află în mare rahat”.
Peter însuşi e în rahat. Şi ştie asta. „Îl iubesc pe Lăcătuş ca pe istoria Stelei, dar în fiecare zi mă dezamăgeşte ca antrenor”, oftează Peter la telefon. Stă, ca şi Steaua, spînzurat între idolatrie şi nevoia de puncte. Aproape că plînge, ditamai bărbatul.
Îl vezi cînd pe marginea terenului de antrenament, cînd la vestiare, aşteptînd să schimbe două vorbe cu un jucător. Dacă stadionul se va zugrăvi pe fugă, mai pe înserat, sînt şanse mari ca Peter să umble cu vopseaua pe faţă prin oraş. Dar toată ubicuitatea lui imaterială, toată uşurinţa cu care sare de la „să vă spun eu ce i-a făcut Lucescu lui Belo!” la statistica prestaţiilor lui Nicoliţă şi toate convingerile ferme de o viaţă i-au căzut acum greu pe umeri, ca o manta înmuiată de ploaie.
„Îmi pare rău, mă doare inima, dar Lăcătuş nu face antrenamente de Steaua, nu depune o muncă de Steaua şi nu are tărie de antrenor de Steaua”, zice el. Sigur, după opinia lui Peter, nimic nu e suficient de bun ca să reprezinte Steaua. Nici ea însăşi, decît dacă e indulgent.
florin • 6 aprilie 2009, 23:39
imi cer scuze ca nu stiu foarte multe despre personajul din articolul dvs.dar este in asentimentul intregului stadion.o alta ironie,a ramas sustinut doar de peluze,de niste ignoranti.de fapt ce conteaza mai mult,curatenia sufleteasca a lui Marius sau nivelul pedagogic si profesional.Iti spun Tolo,Marius regreta ca s a intors si Steaua ca l a adus.in aceasta situatie nu poti face nimic constructiv,traiesti doar de pe azi pe maine.dar in acest moment critic prin care trece steaua si Marius calitatile lor profesionale vor iesi la suprafata.sau nu.oricum asa nu mai putea merge.deci inca o data Steaua este norocoasa.(VA felicit cat de activi sunteti in viata mea)
lori • 6 aprilie 2009, 23:51
Știm cu toții ca Hagi nu e antrenor dar nu vrem sa spunem pentru ca fost prea mare jucător!!
Ați observat ca nici nu se mai aruncă sa antreneze asa dintr-o data si atenție daca vina la națională si da greș,e terminat !!
La fel si Lăcătuș atîta timp cat nu ințelege ca nu e antrenor e grav, e sedus de steaua en bolnav de steaua si asta nu ajunge sa fie antrenor!!
Stimă
laca • 7 aprilie 2009, 0:13
daca nu luam campionatul, lacatus ar trebui sa plece si sa vina un antrenor
adevarat (protasov, olaroiu..)
nostalgic • 7 aprilie 2009, 0:16
peter clement a fost un fotoreporter foarte bun, pacat ca pozele sale nu se regasesc in multe dintre publicatiile anilor ’80. pacat ca fotografiile sale zac prafuite, in loc sa fie valorificate!
noname • 7 aprilie 2009, 0:18
Trist dar adevarat:Laca nu este un antrenor nici macar egal cu valoarea pe
care a
avut-o ca jucator.Tot in tribuna aII-a stau si eu,dar in dreapta tunelului…
salut,Peter!
Si mie mi s-au cam lungit ochii asteptand ca centrarile lui Banel sa nimereasca
spatiul din fata portii,crezand intr-un miracol la driblingurile lui Toja,
sperand ca Szekely sau Semedo vor arata iar cum jucau la Otelul sau la CFR…
Inca mai astept,mai sper si mai stiu ca pt mine si pt multi altii Steaua nu
va deveni niciodata o cometa ci va ramane doar:STEAUA!
sorin • 7 aprilie 2009, 1:08
Laca poate ramane la Steaua sa se ocupe de copii si juniori!
Scuze, dar nu este antrenor ed Steaua! POatela UTA sau in divizia B, sa mai aiba vreo sansa. La Steaua a avut doua si le-a ratat! In vara asteptam un antrenor de calibrul Stelei!
Poate Dan Petrescu sau un strain! De ce nu Oleg, inca o odata! Pe Laca il vrea Becali ca accepta sa bage in echipa pe cine vrea el. Pe Oleg tocmai de aceea l-a dat afara!
un-doi • 7 aprilie 2009, 1:33
bai oameni buni, cum ***** sa vina Olaroiu, pai ati uitat ce Tzurca jucam cu el? de la pprostasov sa va luati gindul ca ala a plecat ca nu suferea sa-i sufle ciobanul in borsh. Lacatus a fost pus pt ca e solutia ideala in vremuri de criza, nu are pretentii, e iubit de o parte a galeriei si poate fi indepartat usor cind e vinovat sau se ivesc perioade mai bune.
andreica gogu • 7 aprilie 2009, 6:40
dragul meu tolontan nu critic de dragul de a critica, nu fac arta pentru arta, nu exprim dorinte dincolo de realitate, nu ma intind mai decat mi-e plapuma dar dupa ce ai castigat o cupa a campionilor, ai jucat o finala, ai castigat o supercupa a europei, devii logic pretentios; de acord aceasta pretentie trebuie si sustinuta de o valoare macar potentiala daca nu certa; daca nu-i certa cred ca putem arata cu degetul spre adrian ilie ale carui propuneri de transfer s-au dovedit catastrofale; in privinta antrenorului nu sunt de acord cu stilul de lucru care statuiaza relatia tensionata in cadrul colectivului; putem invata de la un jenei, zenga, protasov, stoichita, lucescu jr.; manifestarile tensionate pe stadion fac mult, foate mult rau si echipei si clubului. DIXIT!!!!!!
arh. Gheorghe Petrescu • 7 aprilie 2009, 7:05
LACATUS A FOST MARE JUCATOR DAR CA ANTRENOR, NU SE VEDE INCA.
STEAUA ARE JUCATORI DAR, NU ARE CINE SA LE ARATE CM SE JOACA
CU BALONUL ROTUND. PATRONUL STELEI NU A FACUT MAGARII MARI CA
SA STEA IN AREST. SANT ALTII IN LIBERTATE CARE AU FACUT TUMBE
DE TOT FELUL, ASA CA, OIERUL TREBUIE ELIBERAT. INTREB JUSTITIA,
DE CE NU L-ATI ARESTAT MAI DEVREME, DACA A FOST VINOVAT? E CEVA
PUTRED DE NATURA POLITICA. HAI STEAUA !
silviu • 7 aprilie 2009, 8:32
clement era mereu in biroul lui MM iar dupa plecarea lui, il injura non-stop
***
ciupi • 7 aprilie 2009, 8:43
nefiind stelist, cred ca imi pot permite sa fiu obiectiv. problema lui laca este legata si de faptul ca transmite de pe margine numai nervi, lamentari si alte asemenea lucruri, care scad concentrarea celor din teren, ceea ce duce evident la un randament si mai mic.
Cătălin Tolontan • 7 aprilie 2009, 8:57
silviu: poate, pt k genul acesta de suporteri tine la club, nu la oamenii care-l servesc temporar. Gasim cazuri asemanatoare la orice echipa din ro si din lume
dac • 7 aprilie 2009, 8:58
sa vedem daca vinde becali steaua pt ca daca nu o vinde slabe sperante sa vina un antrenor de talia stelei
corneliu • 7 aprilie 2009, 9:05
Asa-numitii suporteri stelisti sau carcotasi platiti de Patriciu sau Popoviciu n-ar merita ca Steaua sa mai obtina nici o victorie!! Nu este suficienta nenorocirea de club, mai pune paie pe foc si mass-media!! Asta e, daca este sa se afunde corabia sa contribuie si mass-media!
bhuttu • 7 aprilie 2009, 9:10
Tolo, iar o luati pe aratura cu articole de-astea sentimentalo-ieftine care au o un singur mare of: Lacatus nu e antrenor. Lasati omul 2-3 ani sa aiba timp sa formeze o echipa, dupa aia puneti-i eticheta.
Iar cu Nigel Kennedy, esti usor pe langa. Declaratia are cel putin 2-3 ani vechime, pentru ca acum Villa nu e deloc „în mare ****”. Dar ca de obicei, la orice nu e legat de Liga lu’ Mitica si de scandaluri cu ****, sunteti p-afaristi.
Numai bine.
Cătălin Tolontan • 7 aprilie 2009, 9:55
bhuttu : ce radical esti. Nu te simti usor apasat sa crezi ca ai mereu dreptate?
🙂
Razvan • 7 aprilie 2009, 10:36
Tolo nu vreau sa te cred nici pe tine nici pe Peter al tau si nici pe contestatari. Nu aveti dreptate! Marius e antrenoe, mai mult Marius e Steaua Tolo! Ca vreti voi sau ca nu vreti. Si inca ceva. Cine i-a dat incredere lui Stancu, cine i-a introdus pe Kapetanos si Semedo la Pitesti si cine a crezut in Toja? Marius. doar el. Asa ca Tolo lasa-l in pace pe Marius. Abia a facut 45 de ani, la multi inainte Marius, si nu a apucat sa sarbatoreasca. De ce? Pentru ca zboara cu gandul la urmatorul meci, pentru ca are in cap in inima si in vene STEAUA! Numai pentru asta si tot trebuie sa fie pe viata la echipa cu care a ajuns atat de sus! Hai Steaua! Bafta Marius! Si daca anul asta vine 24??? Asa in ciuda „Procurorului”!!!
[D][S][N] • 7 aprilie 2009, 10:44
Raspuns la intebarea din subtitlu…
Cand isi contesta idolul, suporterul e dezamagit ( si eu ma aflu in aceeasi
situatie, raportandu’ma la Marius Lacatus), dar atunci nu mai conteaza ce se
intampla in suflet, vocea mintii are prioritate.
Evan • 7 aprilie 2009, 11:00
Razvane, din pacate oamenii ca tine stiu una si buna. Lacatus e simbolul Stelei si, indiferent de rezultate, trebuie sa ramana. Eu unul, incerc sa imi folosesc macar asa un pic, inteligenta. Cand vad ca Steaua are cel mai haotic joc si cele mai proaste rezultate cu un lot totusi bunicel, mi-e destul de clar ca Lacatus e cel vinovat. Si, legenda sau nu, trebuie sa lasa locul unui antrenor care chiar stie ce face. Nu putem trai din amintiri.
fiara • 7 aprilie 2009, 11:39
ce cruda este viata! Tolo a scris un articol branduit cu golden brau,
pe un subiect legat de suporteri impus de respectiva firma respectiva si a
incasat niste bani frumosi. Peter Clement are de incasat probabil niste
injuraturi de la fanii lui Marius Lacatus si chiar de la „Fiara”. Trebuia sa bagi si un PS mic la sfirsit Tolo:
cind a plecat la Fiorentina in 90, Lacatus i-a „donat” toata mobila din casa
lui Peter Clement.
Apropo: pe unde o mai scrie peter clement, era un ziarist foarte bun, cu condei , avea poze mistho, pacat ca nu s-a gasit nimeni sa-l sustina, sa-l ia din strada si sa-l readuca
in circuit….
usb • 7 aprilie 2009, 11:59
Florin cred ca tu nu ai fost pe stadion,cum poti sa zici ca Laca mai e sustinut doar de peluze?Sunt unul din sud,dar pe langa razboiul cu oierul,am vazut la pauza cand LACA se ducea la vestiar ca toata T2 s-a ridicat in picioare si i-a scandat numele!Poate esti doar un diversionist al lui nea vali al lui nea gigi,sigur ai avut tricou cu free gigi :).
Argus • 7 aprilie 2009, 12:23
****
Pentru Catalin Tolontan: sper ca qulity newspaper-ul pe care pretindeti ca-l realizati, va demonstra cat se poate de limpede, prin specialistii sai in tactica, veridicitatea acestui articol. As vrea sa lasati deoparte ideea confortabila ca Steaua nu are antrenor si astfel nu pune probleme celorlalte echipe, tinandu-se singura in mediocritatea ce voua va convine. Va rog sa demonstrati si pustilor teribilisti din peluze care astfel v-ar injura ca „intinati simbolul” ca jocul Stelei de azi este exclusiv oglinda modului de pregatire tahenico-tactica.
george • 7 aprilie 2009, 12:25
da… si singurul vinovat este becali si ar trebui sa ne lasa 1data pt totdeauna nu vedeti ca piturca si gigi au cam aceleasi idei despre fotbal… si aceleasi probleme pe care le observam la steaua le regasim si la nationala?Cum sa imi explic altfel ca nicolita ramane vesnic titular indiferent de prestatiile sale din teren… oare cate autogoluri sau pase decisive pt adversari va mai trebui sa dea pana cand vor intelege si acesti mari cunoscatori de fotbal ca acest jucator nu va putea sa faca fata la un nivel inalt
vinci • 7 aprilie 2009, 12:29
fata de alte *****, tolontan a nimerit-o azi……deschide o dezbatere despre valoarea antrenorului lacatus………laca nu stie nimic, nu vrem sa traim din amintiri, iubim steaua nu si mercenarii ei, toti s-au facut oameni dupa ce i-a lansat brandul stelei si au plecat sa joace pe bani multi afara , inclusiv fiara. Sa nu uitam ca n-ar mai fi existat nici cazul valiza, nici dna, nici 29 de zile , nici imajine sifonata a stelei daca fiara rasfatata de niste ***** reusea un egal in groapa….dar el nu stie sa pregateasca un meci , nu a cumulat nimic de la profesorii lui….n-a sarit niciodata cum a facut hagi sa apere intr-o emisiune expres , steaua atacata din toate partile….lasa-ne fiara
petre • 7 aprilie 2009, 12:30
lamentabil arata Steaua azi, din cauza patronului, antrenorului, jucatorilor, fiecare cu partea lui de vina, Becali n-a reusit sa impuna respect fata de munca si valoare, numai toane si visuri de marire fara baza reala, antrenorul nu este de nivelul echipei, nu-i antreneaza si nu stie tactica, a fost mare jucator, dar nu poate fi mare antrenor, jucatorii indolenti si cu aere de vedete, fara munca si valoare nu poti avea pretentii, nu vad nici o iesire decit schimbarea patronului si a antrenorului si in mare parte si a lotului, strainii nu au valoare sunt doar mercenari de doi bani, imi pare rau, sunt stelist de 55 de ani dar nu ma mai uit la meciurile echipei, sunt foarte slabe, astept o schimbare radicala, altfel Steaua o sa decada tot mai mult.
BORO ROSENBORG • 7 aprilie 2009, 12:45
LACA,NU-I LASA, VREO CATIVA ANI RAMAI MACAR!!!
fan_dinamo • 7 aprilie 2009, 12:50
antrenorul e de vina ca jucatorii sunt lesinati pe teren ? NU SUNT PROFESIONISTI
in romania se joaca fotbal dupa tiparul comunist „timpul trece leafa merge” ,
si daca mai pica o prima ,e bine . nu avem fotbalisti pt. liga campionilor ,
nici macar pt. uefa
Mirel Ratzo¡ • 7 aprilie 2009, 12:53
Un antrenor de mina a doua pentru un club de mina a treia cu un patron de toata jena.
Mie mi se pare corect.
STELISTA 4EVER • 7 aprilie 2009, 13:47
***…LACATUS ESTE SI VA FI UN SIMBOL PT STEAUA SI VA FI MEREU IUBIT DE SUPORTERI….DE CE NU LASATI STEAUA IN PACE…VA ROG SCRIETI DESPRE DINAMO,RAPID…SUNT ATAT DE MULTE CLUBURI IN ROMANIA
valentin • 7 aprilie 2009, 13:56
Salut.Sunt stelist de multa vreme si imi pare rau sa-l vad pe Lacatus atacat.E adevarat ca acum nu are rezultate,dar cum ramane cu anu trecut,cand a fost foarte aproape de a lua titlu,motivul is stiti si voi de ce nu l-a luat.Lasatil sa invete sa se formeze,cum sa ai performante cand toata ziua iti urla patronul la ureche pe cine sa bagi.Nu vad nici un antrenor din lumea asta,care in conditiile actuale sa ramana la Steaua ,iar daca are destui nervi sa ramana sa mai aiba si performante.Cred ca Lacatus se lasa calcat de oier (astai adevaru despre mentalitatea patronului)pentru ca iubeste Steaua si tocmai de aceea cred ca ar trebui atacat mai putin.In opinia mea aici e doar vina patronului.Nu cred ca se poate face performanta cat becali este la Steaua.E adevarat ca s-a facut,dar atunci nu cred ca becali isi ataca antrenorii precum in prezent,nu cred ca era asa de implicat.Nu inteleg de ce nu se face el antrenor,si macar a scapat de o grija.
M-am cam lungit,idea pe care vreau sa o subliniez este ca nu cred ca e vina antrenorului, poate nu o fi el cel mai mare antrenor care a trecut pe la Steaua,dar macar hai sa vedem cum ii,ar trebui sa i se dea ocazia sa lucreze in liniste.Iar becali ar trebui sa-si mai masoare cuvintele chiar daca ii patron,ar trebui sa-si schimbe un pic gandirea (un pic mai mult).
Iubesc Steaua si sustin in continuare simbolul ei ,care a fost in teren la 10 titluri si Cupa Campionilor.
Narcis • 7 aprilie 2009, 14:22
Gandeste un pic inainte sa-i faci ignoranti pe cei din peluza.
DRAGOS • 7 aprilie 2009, 14:29
Oricat de duri ati fi nu puteti sterge pe jos cu numele lui Marius LAcatus,a fost, este si vafi un simbol pt toata suflarea stelista din lume.Il iubesc pe Marius decand eram un cpil .
Poate inca nu e un mare antrenor , dar e un om cu un suflet extrem de mare,un ardelean adevarat.
O ekipa nu inseamna doar un singur om, Lacatus isi va da intotdeauna sufletul pt STEAUA.
Si mai vreau sa spun ceva: FREE GIGI!!
M-am saturat sa vad niste gunoaie de politicieni si oameni „ai legii” care nu stiu pe ce lume se afla.
SA SE FACA SI IN TARA ASTA A NIMANUI , MACAR UN STROP DE DREPTATE!
Multumesc!
Marius • 7 aprilie 2009, 14:39
.Aducetii voi jucatorii pe care ia dat afara Becali.Unde sunt Mendoza,Habibou,Pepe,Cristocea,Neaga,Arthuro.Cum o fi sa faci mereu alta si alta echipa ?,si sa ai si rezultate,AVAND IN VEDERE IMIXTIUNILE PATRONULUI . CE ANTRENOR A MAI AVUT 15 VICTORII ,un egal si o infrangere intr-un retur ,dupa revolutie,daca tot sunteti voi doxa de fotbal…
Cătălin Tolontan • 7 aprilie 2009, 14:59
argus: la malitia ta civilizata raspund cu doua articole argumente:
http://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/hagi-arogant-dar-corect-laca-supus-dar-iubit-102243.html
http://vochin.gsp.ro/stiri/880/suier-de-fotbal.htm
acum ti se mai pare ca doar pretindem k facem presa quality? 🙂
unu • 7 aprilie 2009, 15:05
tolo …mare articol dar de unde pana unde a.villa e in c.acat ? pai prietene eu ma duc la meciuri la villa si am si prieteni acolo eu sunt suporter west ham …dar nush cum *** e villa in c.acat ca manchester de abia abia in ultimul minut c.acacios asa ca ztiaua a castigat
bhuttu • 8 aprilie 2009, 11:37
@ Tolo: Legat de comentariile 15-16.
Singura mea afirmatie categorica a fost ca gazeta voastra nu are o acoperire profesionista a stirilor care ies din sfera scandalurilor primei ligi de fotbal din Romania. Convingere pe care mi-am format-o dupa multi ani de lectura si pentru care imi asum „apasarea” idoteniei provenita din necontestarea sinelui.
Dar multumesc pentru raspuns. Apreciez ironia. 😉
Iubire • 23 mai 2009, 0:32
Lacatus a plecat, iar Steaua se pare ca nu poate mai mult. Asta e viata.