Pentru Cristian Preda, PMP a fost doar o „tactică de reînnoire a mandatului”

Cristian Preda este unul dintre preferații mei din politică. L-am urmărit cu ștampila pe toate listele unde l-am prins, mai puțin ultima oară. Opțiunea lui pentru prezidențialele din 2014 este, întîmplător, și a mea.

vineri, 3 octombrie 2014, 1:39

Cristian Preda este unul dintre preferații mei din politică. L-am urmărit cu ștampila pe toate listele unde l-am prins, mai puțin ultima oară. Opțiunea lui pentru prezidențialele din 2014 este, întîmplător, și a mea.

Dar felul în care a explicat de ce votează cu Monica Macovei  conține o expresie în fața căreia am tresărit. Preda spune că nu o votează pe reprezentanta PMP, Elena Udrea, partid pe lista căruia a pătruns în Parlamentul European, pentru că se simte apropiat conceptual de Macovei.

”Faptul ca, la alegerile europene din mai, am adoptat tactici diferite de reinnoire a mandatelor nu diminueaza cu nimic solidaritatea noastra politica”a motivat Cristian Preda pe facebook. Punînd la locul lui subiectul care lipsește din propoziție, ”PMP a fost o tactică de reînnoire a mandatului”!

De fapt, ce putea zice? Unele lucruri sună nasol oricum le-ai spune.

Comentarii (41)Adaugă comentariu

Gabriel Bratu  •  3 octombrie 2014, 14:06

Nu mi se pare OK ca un jurnalist faimos ca dumneavoastra sa va exprimati, inca din prima zi a campaniei electorale, preferintele politice. In cam toate codurile de conduita profesionala ale jurnalistilor scrie cam asa: „Păstrarea independenţei şi echidistanţei în raport cu orice factor ce ar putea prejudicia calitatea informaţiei. Jurnalistul nu serveşte niciunui alt interes, decât interesului publicului de a şti.”
In conditiile in care va exprimati public preferintele politice nu cred ca mai puteti reprezenta o sursa jurnalistica de incredere.

Cătălin Tolontan  •  3 octombrie 2014, 14:10

1, gabriel bratu: nu sint un jurnalist care sa lucreze in zona politica. Dar inteleg ce spuneti si iau in calcul ca puteti avea dreptate. Optiunea la prezidentialele din 2014 am marturisit-o inca de acum ceva vreme intr-un interviu in Kamikaze, deci nu e vorba de nici o sincronizare cu inceputul campaniei.

Chiar acest post va arata ca pot sa ramin lucid chiar daca am simpatiile mele.

mai conteaza ?  •  3 octombrie 2014, 14:10

vvp prezent la Paris, pierde Halep .
vvp prezent la Kiev, pierde Steaua .
vvp prezent la Romania-Ungaria ?

gina  •  3 octombrie 2014, 14:12

stati sa vedeti cind o sa va dezamageasca macovei! oricum e penibila, euphemistic vorbind, deruta asta a intelectualilor…trist tare…

Cătălin Tolontan  •  3 octombrie 2014, 14:16

4, gina: sa ne intelegem. Daca votez cu cineva nu inseamna ca sint fanul acelui om. Am si spus ca sint lucruri care nu-mi plac la programul si la propunerea lui Macovei.

Sentimentul ca romanii ar avea nevoie de un alt om providential, al citelea?, e in neregula ca miza eletorala. Si Macovei mizeaza pe asta. E doar un exemplu, mai am si altele.

m  •  3 octombrie 2014, 14:18

Dincolo de deontologie, problema mare e cu cei care au o preferinta politica, dar o ascund, presarand-o pe ici pe colo. Petru ca fiecare are, pana la urma, o preferinta politica (cand vin alegerile, cel putin)Si o echipa de fotbal :). Nu toti au curajul sa o spuna, ascunzandu-se dupa cuvinte 🙂
E bine, Catalin.
Nu judec daca e buna sau rea, important e sa avem o optiune fiecare. Si dreptul de a avea o optiune 😉

gina  •  3 octombrie 2014, 14:29

omg!!! om providential! 2 mil voturi furate(!!!!), judecatori si procurori NUMITI nu alesi!! daca era cu adevarat curajoasa candida la europarlamentare pe liste, ca mai apoi sa se dea integra si altele … sa fim seriosi! cind a aparut cu oglinda si popcornul mi-a adus aminte de vadim, cu parere de rau. sa nu uitam ca a beneficiat de finantarile dubioase cind a candidat pe listele partidului de 2 ori. a nu se intelege ca votez cu ponta sau udrea -alti dubiosi

Cătălin Tolontan  •  3 octombrie 2014, 14:55

7, m: multumesc! E un optiune, nu o orbire. Votez, nu sint suporter al lui Macovei. De la mine va avea un vot si zeci de critici. Nu stiu daca iese cistigata 🙂

Radu  •  3 octombrie 2014, 15:20

Si mie imi placea Cristian Preda pana mi-am dat seama ca este politruc. Si dansul raspunde la postarile de pe Adevarul. Am avut un dialog in urma caruia mi-am dat seama ca are aceeasi gargara demagogica ca multi altii.

Si Monica Macovei este acelasi aluat va veti da seama in timp. Nu dezbat mai mult ca e clar ca aveti alta opinie.

gs(p)  •  3 octombrie 2014, 15:24

Iese cu plus, Cătălin, criticile (așezate, argumentate) sunt tot câștiguri.

m  •  3 octombrie 2014, 16:17

Catalin,
cred ca iese cu plus, daca face ce zice. Daca nu,pe minus :). Lucru valabil pentru toti ceilalti candidati.
Important pentru noi toti este sa gasim una bucata optiune si sa purcedem la vot. Fara patima, fara sa luam dreptul celor din jur de a avea propria optiune.
Iar cei ce se plang ca n-au pe cine vota, le reamintesc ca pentru a candida la prezidentiale, era nevoie de 200.000 semnaturi. Au ramas in cursa cei care au atins acest prag. Dintre ei trebuie ales un presedinte, nu dintre Hagi, Simona Halep, Rica Raducanu, Tudor Chirila si regele Ferdinand. Daca sunt nemultumiti, poate ar fi trebuit in primul rand sa identifice candidatul potrivit, sa-l sustina, sa stranga semnaturi. De comentat de pe margine e usor, e gratis, dar nu aduce nimic concret.Cu comentatul ramanem si cu foame. Comentam de 25 de ani, dar cand vine vorba sa ne implicam, nu se aude musca :). Asta ar trebui sa facem. Sa ne implicam. Restul vine de la sine 🙂

Andreea C  •  3 octombrie 2014, 16:21

Poate ca sună nasol, dar când ți le asumi, jos pălăria!
În alta ordine de idei, și eu tot pe Macovei o votez. Merci, Tolontan ca ne-ai împărtășit aici opțiunea ta!

robespierre  •  3 octombrie 2014, 16:50

Morala si educatia sunt doua lucruri diferite. E mare pacat sa iti folosesti eruditia in alte scopuri decat in cele in care poate fi cu adevarat utila. Preda isi pierde cititorii din cauza implicarii orbesti in politica. Desi politica are nevoie ca de aer de intelectuali care sa ii influenteze cursul, dl Preda a sfarsit prin a fi el insusi tras de curentul dambovitean.

In ceea ce o priveste pe madam Macovei, saraca, pare a fi vaduvita si de morala, si de educatie. Din fericire pentru ea, e pe un mic trend al intelectualilor carora le e rusine sa nu voteze. Ce sa-i faci, justitia e la moda. Pana ne vom da seama cu totii ca daunele incompetentei sunt mult mai mari decat ale coruptiei.

fanulumocanu  •  3 octombrie 2014, 17:17

Nu prea cred ca ai facut-o intamplator. Chiar daca pare o critica pentru ei, nu e. Postul asta al tau mi-a cam blurat imaginea ta de aparator fanatic al principiilor care ar trebui sa ghideze un jurnalist.

Cătălin Tolontan  •  3 octombrie 2014, 17:24

15, fanulmocanu: nu e intimplator e conectat la o conujuratie internationala 🙂 Ce Dumnezeu cautam atitea explicatii, e o optiune personala! Pe bune, doar nu-mi imaginez ca se ia lumea dupa mine.

Cind, in 2004, am anuntat ca-l votez pe Traian Basescu a fost OK? Cind in 2007 am fost impotriva suspendarii era OK?

Brusc, acum nu e OK.

bazileon  •  3 octombrie 2014, 17:44

Nu Monica Macovei este optiunea dvoastra,ci imagine fantezista pe care, cu o incredibila naivitate, v-ati format-o. Acelasi lucru e valabil si pentru Cristian Preda, si pentru basescul sustinut ani de zile. Un jurnalist sagace imbrobodit de o Maya beton: suna ca dracu, dar e sustenabil. Btw, cat de potrivit e titlul Kamkikaze?

fanulumocanu  •  3 octombrie 2014, 18:02

las ca nu-s asa de f r a i e r pe cat vrei sa transmiti. mi-ai stricat ziua, pentru ca ma bazam pe tine. si nici macar n-am absolut nimic cu oamenii pe care zici ca-i votezi.

florin  •  3 octombrie 2014, 18:05

Tolo, nu-ti impartasesc optiunile electorale, dar nici nu le condamn. Prestatia agresiva a acestui domn, Cristian Preda, dupa guvernarea catastrofala a PDL din perioada 2009 – 2012, mi s-a parut de prost gust cel putin, in totala antiteza cu CV-ul, activitatea sa de cadru universitar. Bine, catastrofale au fost cam toate guvernarile, per ansamblu, dar perioada de care vorbeam o concureaza pe cea de trista amintire din 2000 – 2004 (care m-a facut si pe mine sa-l votez pe Basescu in 2004).
Eu nu stiu daca votez nici tura asta. De ce? Senzatia mea e ca toti astia care isi spun „politicieni” sunt in complicitate, nu directa, ci mediata de „eternii” de care se vorbeste in dosarul „Microsoft”.
Intrebare intrebatoare : in turul 2 votezi? Banuiesc ca da. Cu cine?

Ramon  •  3 octombrie 2014, 18:22

ca intotdeauna se voteaza pro sau contra PSD, acum pro sau contra Ponta. Probabil contar inseamna Iohannis. L aprimul tur nu am de ce sa ma duc!

Petronius  •  3 octombrie 2014, 18:26

Cum ar putea un om care se respecta sa puna stampila pe un fost procuror ceausist care a avut neobrazarea sa se compare cu Nelson Mandela? Atat as vrea sa stiu.

libero  •  3 octombrie 2014, 18:49

e ok sa anuntati public pe cine veti pune stampila!

ideea e insa ca ceea ce ii reprosati dlui preda este = ceea ce a facut dna macovei!

dinsa, atita vreme cit a re-intrat in parlamentul european pe lista pdl ar fi trebuit (1) sa-si convinga partidul propriu ca ea este cea mai buna optiune pt prezidentiale (2) daca nu, atunci sa-si fi dat demisia din parlamentul european, nu doar din pdl, si sa fi candidat independenta la prezidentiale.

duplicitatea de acest tip (v. si cazul boc, antonescu, nu doar preda si macovei) mi se pare condamnabila si descalificanta.

pe de alta parte e f. greu sa votezi cu udrea, mai ales in lumina ultimilor informatii legate de banii „imprumutati” din afacerea microsoft.

adi_stelistul  •  3 octombrie 2014, 19:17

Incrancenarea Monicai Macovei in urmarirea unor scopuri foarte corecte nu e deloc prezidentiala. Ministru al Justitiei sau sef al CSM sau procuror sef al ministerului public ori al DNA – acolo, da, functioneaza „talibanismul” Monicai Macovei. In functia de presedinte capacitatea de a face compromisuri (sau mai degraba de a gasi si a media compromisuri intre pozitii aparent ireconciliabile) e obligatorie. Monicai Macovei ii lipseste. Deci, cu toata simpatia, cred ca faceti o alegere … nepotrivita. Nu gresita, sunt convins ca doamna Macovei va incerca, daca ar fi aleasa, sa-si faca treaba cu constiinciozitate, dar cred ca exista o incompatibilitate intre structura sa interioara si cerintele pozitiei de arbitru pe care trebuie s-o adopte presedintele.
In ceea ce-l priveste pe domnul Preda, cu toata stima pentru nivelul sau intelectual, gasesc surprinderea dumneavoastra in legatura cu declaratia pe care o citati usor naiva (ma scuzati!). Un domn care a reusit sa-si asigure cu atata indemanare o sinecura bine platita intotdeauna nu putea rata ocazia unei pozitii in Parlamentul European. Mai ales ca, fata de impostura unora ajunsi acolo, prezenta domnului Preda e reconfortanta. M-ar fi mirat s-o aud pe doamna Mungiu Pippidi (cea care renunta in 2009 la aceeasi sinecura de dragul unui principiu), dar nu pe domnul Preda.

tardelli  •  3 octombrie 2014, 19:29

Am facut si eu testul de..„compatibilitate„ de pe adevarul.ro
Trebuie sa raspunzi la un set de 35 de intrebaricu raspunsuri da sau nu.Aceleasi intrebari au fost puse si candidatilorla presedintie.
Mi-a iesit…Monica Macovei!!!Am avut 69 % din raspunsuri la intrebari exact ca Macovei.Pe ultimul loc am avut doar 55% cu Ponta.
Nu o sa votez cu Macovei.Nu-mi place fatza ei.Poate din cauza ca mi-o inchipui procuroare comunista inainte de 1989.Nu-mi place circul facut de ea in Parlamentul European cand spunea de „lovitura„ de stat din Romania.Si nu-mi surade ideea de a avea o femeie presedinta.Imi e de ajuns de vie imaginea Elenei Ceausescu ce se cocotase sus de tot dand din coate ca ultima taranca pripasita prin Bucuresti.
As vota-o pe Macovei daca prin absurd in turul 2 ar ramane ea si cu Udrea.Elena Udrea chiar e etalonul ridicolului in Romania.

razvan  •  3 octombrie 2014, 19:39

Nu votez cu Macovei. Votez cu Iohannis sau imi anulez votul pentru a se intelege ca nu am avut de unde alege. Dar apreciez faptul ca ne-ai spus cu cine votezi si chiar nu inteleg de unde atata suparare pe aici. Probabil departamentul de postaci basist si-a unit fortele cu baietii lui ponta si se gandesc daca au pierdut multe voturi la faza asta.

PS. Sper ca in cazul in care Ionannis castiga alegerile sa nu ne ia prin surprindere cu o coabitare cu basescu si mafia lui. Nu de alta dar s-a mai vazut povestea.

george  •  3 octombrie 2014, 19:59

pai normal ca nu e k Cataline, adica hai sa dam stiri pe surse din interiorul DNA (tu si Sorina Matei), si totodata sa votam cu Macovei- „mama” actualului sistem de procurori din Romania, mai ai sa ne marturisesti pe blog ca sti ca Ponta e in spatele Microsoft si ca la referendum s-au furat milioane de voturi si totul e deontolgic maxim..

fotbal  •  3 octombrie 2014, 20:30

l-ai ciupit pe Preda 😛 eu votez cu Klaus

paul S  •  3 octombrie 2014, 21:17

@mai conteaza

Ce tot scrii acolo cu VVP????
E vorba de Passat sau de Polo?

Florin  •  3 octombrie 2014, 21:25

Ce suparata lumea pe aici. De parca daca esti jurnalist nu ai voie sa ai o opinie. Oricum e o diferenta mare intre a-ti exprima optiunea si ce fac alti colegi din trust.
Atata timp cat nu face omul propaganda nu vad nimic rau. Dar erau de asteptat anumite reactii negative. Daca stau sa ma gandesc mai bine e de mirat ca sunt asa putini suparati tinand cont ca doamna Macovei e creditata cu foarte putin sustinatori in sondaje. Sau poate nu stau lucrurile chiar asa?

Rictus  •  3 octombrie 2014, 21:36

Citind toate comentariile de pana acum nu ma pot opri sa nu o mai spun (scriu) inca o data:

E momentul sa avem pe buletinele de vot si optiunea NOTA (None of the Above). E momentul sa avem posibilitatea de a le arata politicienilor ca nu putem fi prostiti la nesfarsit, ca stim (da mai ales datorita media) cat sunt de mincinosi si corupti.

Dupa ce am raspuns la intrebarile de pe adevarul.ro si am aflat ca aproape toti candidatii, inclusiv Macovei, resping introducerea impozitarii progresive (ori macar a impozitarii duale) si respectiv suprataxarea marilor averi, ori isi doresc renuntarea la cat mai mult din suveranitatea nationala in favoarea UE, am decis ca nici unul nu imi merita votul. Mi se pare normal sa pot sa le arat asta.

Votez N.O.T.A.!

supertuxy  •  3 octombrie 2014, 21:39

Nu e un articol inspirat, fiind in contrast cu cel de dimineata. (desi, poate si cel care semneaza articolul are aceeasi optiune)

marius  •  3 octombrie 2014, 22:48

tolo, chiar daca esti din grupul intact, pot spune ca imi place cum pui problema.george vorbesti tampenii, daca i-ai cunoaste cu adevarat pe magistrati si nu ai fi manipulat de antene ai vedea ca sunt multi care isi fac treaba in mod serios si prea putin le pasa de monica macovei basescu sau alte personaje. dar voi ganditi din perspectiva voastra de zi cu zi, in care sunteti dispusi la compromisuri ori sunteti initiatorii lor.
ca tot vorbeai de mama procurorilor, pot iti placea amarie, care o avea ca mama pe stanoica.
tolo sper sa ti iasa si ancheta cu gala bute, cum ti au tot iesit.

rodica  •  3 octombrie 2014, 23:57

Unde este reactia lui Macovei la iesirea aiurea a lui Basescu legata de Microsoft ? Cand a vorbit Ponta ” neintrebat ” , Macovei a reactionat imediat .

mild to the scalp  •  4 octombrie 2014, 7:05

Rar am vazut un om atat de talentat care sa dea cu mucii-n fasole atat de des. Adica domnu’ Tolo. Fratioare, cum poti sa spui cu voce tare ca iti place de Preda????????? Pai nu-ti dai seama ca te descalifici automat? E ca si cum ai spune ca pe vremea comunistilor tineai cu Victoria Bucuresti.

Preda e Udrea 2. Asa cum Blonda a facut sarmale, a crosetat, a dat cu mopul, asa si Preda ar fi in stare sa poarte costumul verde fosforescent a lui Borat doar ca sa nu ramana fara coledzi. Asta e Cristian Preda. Iar tu il cauti cu stampila :))))))))) Tare, n-am ce zice.
Cu Macovei e cam la fel. Femeia nu are in ADN-ul ei zambetul. Nu a zambit niciodata. Uita-te la ce chin e pentru ea sa zambeasca. E de o falsitate cutremuratoare. Zambeste si o doare ca zambeste. Asta nu inseamna ca prefer hahaitul lui Basescu.

Te entuziasmezi ca Macovei e cu justitia. Don’t!!!!! O sa fii foarte, bai dar foarte dezamagit. Mai asteapta ceva timp si vei afla ca nimic nu pare ceea ce este.

Dupa marturisirile astea doua ma astept sa ne spui ca esti de acord sa-ti fie ascultat telefonul si interceptat mailul pt ca nu ai nimic de ascuns. Sau sa ne povestesti ce pline de nerv si antren erau emisiunile lui Acoperitului (de par cu siguranta).

mihaela ciobanu  •  4 octombrie 2014, 10:34

Si eu l-am votat pe Preda, si pentru ca-l apreciez, nu as fi iesit in public sa ii critic metodele. Eu nu astept in politica Feti Frumosi si Albe ca Zapada, sunt dispusa sa accept un anumit grad de manipulare si ipocrizie cu conditia ca dupa ce politienii obtin mandatul sa il presteze cu justa masura si buna credinta. Daca in acest fel a ajuns Preda in PE si nu EBA, eu sunt dipusa sa nu judec si sa nu dau cu piatra. Cum ne avertizeaza Nuland, in Romania votul nu este despre politici liberale si politici de stinga, ci despre democratie liberala si iliberala, despre NATO&UE versus Putin&URSS.

marius  •  4 octombrie 2014, 11:06

sunt de acord cu optiunea ta. Nu stiu daca votez ca nu sunt in tara, dar dintre toti Macovei e chiar diferita.

OK, e ea cam tocilara si anti carisma, dar e clar ca ea nu e din acelasi film.

cazul Microsoft ne arata ca avem de ales intre Macovei si restul lumii – PDL, PSD, PNL sunt tot o apa si un pamant.

macar Macovei are si ea un fix cu anti-coruptia si se va tine de el. S-a furat si se fura mult prea mult in Romania si asta ne tine in noroi.

Incompetenta administratiei vine tot din furt – se iau diplome false, se promoveaza nepoti, amante, etc. Daca s-ar face putina ordine lucrurile ar merge mai bine.

Marian  •  4 octombrie 2014, 11:12

dle tolontan, eu te-as da afara de la publicatia unde lucrezi. mai cunosc destui oameni care lucreaza intr-un loc (platit de „ciocoi”) si voteaza cu „alti ciocoi”. asa ca, dle tolontan, poate iti cauti un alt loc de munca !!!

GabiTarus  •  4 octombrie 2014, 14:50

Monica Macovei o sa ia multe voturi din diaspora inclusiv pe al meu

solomon  •  4 octombrie 2014, 15:42

Subscriu la opinia de aici, de ce monica macovei nu : http://bit.ly/1toeu8m

Acum daca tot ati mentionat de votul pentru mm, care ar fi criticile dvs la adresa carierei sale ?

Succes cu anchetele jurnalistice in derulare !

Sa nu uitam ca „justitia nu trebuie doar sa fie facuta ci sa se si vada ca e facuta”.

Florin Iaru  •  6 octombrie 2014, 20:58

Drace, cînd votezi cu vorbele…

antonie  •  8 octombrie 2014, 8:12

D-le C. Tolontan. Sunt sigur că ați citit „Viața unui om singur”. Eticheta pe care i-a lipit-o A. Marino lui Cristian Preda prinde ca …„marca pe scrisoare”…din ce în ce mai mult…Ce părere aveți, dacă tot l-ați votat mereu, de incompatibilitatea dintre funcția de DECAN și cea de demnitar al statului român, câțiva …ANI, buni? Nu o fi și aici o explicație a …gestului de pe urmă…care vă nedumerește?

Cu cine votează Cătălin Tolontan la alegerile prezidențiale  •  1 noiembrie 2014, 15:29

[…] “Cristian Preda este unul dintre preferații mei din politică. L-am urmărit cu ștampila pe toate listele unde l-am prins, mai puțin ultima oară. Opțiunea lui pentru prezidențialele din 2014 este, întîmplător, și a mea. Dar felul în care a explicat de ce votează cu Monica Macovei conține o expresie în fața căreia am tresărit. Preda spune că nu o votează pe reprezentanta PMP, Elena Udrea, partid pe lista căruia a pătruns în Parlamentul European, pentru că se simte apropiat conceptual de Macovei”, scria recent Tolontan pe blogul lui. […]

Comentează