Ce nu poate explica Burleanu

“Nu e un conflict de interese!”, susține Răzvan Burleanu pentru Gazetă. “Minifotbalul nu e o afacere profitabilă”, motivează el, după ce jurnaliștii de la riseproject.ro au publicat o investigație în care se arată că firme ale familiei Burleanu au participat în grup la licitații pentru construirea de baze de minifotbal.

vineri, 28 februarie 2014, 10:02

“Nu e un conflict de interese!”, susține Răzvan Burleanu pentru Gazetă. “Minifotbalul nu e o afacere profitabilă”, motivează el, după ce jurnaliștii de la riseproject.ro au publicat o investigație în care se arată că firme ale familiei Burleanu au participat în grup la licitații pentru construirea de baze de minifotbal.

O secundă! Să derulăm declarațiile lui Răzvan Burleanu. Dacă nu e profitabil, nu e conflict de interese, pretinde șeful federației de minifotbal. Fals.

Profitabilitatea ulterioară n-are nici o legătură cu noțiunea de conflict de interese. Conflictul de interese există independent de ce faci cu el. Poți să reușești, poți să eșuezi în a obține avantaje sau poți, pur și simplu, nici să nu încerci să le obții. Nu are importanță!

Conflictul de interese este un concept potențial. E ca atunci cînd deții o armă interzisă prin lege. Nu trebuie să bagi glonț pe țeavă și să tragi, posesia e suficientă ca să existe o infracțiune. Burleanu a mai zis că “articolul e scris cu rea-credință”. A doua oară, fals.

Cei de la Rise Project, organizați ca un ONG jurnalistic care produce niște investigații foarte solide, au fost corecți și compleți. În două orașe, Ploiești și Onești, Burleanu și familia lui au mimat licitațiile în domeniul minifotbalului, adică exact în domeniul unde el conduce federația.

De ce apare dezvăluirea acum, înaintea alegerilor de la FRF? Vorba colegei Maria Andrieș, de ce nu? Cînd să apară dacă nu acum, cînd oamenii sînt interesați de Burleanu și cînd cei care votează au dreptul să știe aceste lucruri?

Și asta nu are nici o legătură cu favorizarea lui Gică Popescu, să fim rezonabili! Popescu nu vorbește cu noi din 2006, de cînd, imediat după ce l-am susținut în campania împotriva lui Mircea Sandu, am publicat investigația care urma să devină Dosarul Transferurilor.

Nu avem favoriți în aceste alegeri, nu mai e nicidecum situația din 2005, cînd practic exista un candidat, unul singur!, care lupta cu tot sistemul corupt al lui Mircea Sandu. Și nici atunci Popescu n-a fost protejat în fața publicării de informații, dovadă ce s-a întîmplat în cazul transferurilor!

Apropo de Sandu. Burleanu și-a construit campania pe ideea ruperii de trecut. A subliniat că Popescu preia practic dinastia lui Sandu, ceea ce e adevărat, și s-a prezentat pe sine ca un anti-Mircea Sandu.

Imaginați-vă cum ar fi arătat ziarele și siteurile dacă Sandu ar fi făcut ce a făcut Burleanu! Ce am fi strigat dacă Nașul ar fi participat cu trei firme, una a lui, alta a fetei și alta a soției, la licitații fictive pentru închirierea unor terenuri publice pentru construirea unor baze de fotbal.

Pînă să se așeze el în locul lui Sandu, poate că așezîndu-l pe Sandu ipotetic în locul lui își va da seama și Răzvan Burleanu ce a făcut.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

gilos  •  28 februarie 2014, 10:49

Salut Catalin,

Este dezgustator sa vezi CV-urile candidatilor la presedentia FRF.
Impresia generala este ca aceste alegeri sunt pripite, fortate de interese de grup ( clan ).

Parerea mea este ca alegerile ar trebui amanate.
Apoi ar trebui intocmit un caiet de sarcini cu criterii clare care trebuiesc indeplinite de viitorii candidati la functii de conducere in ( competente, pregatire profesionala, cazier fiscal si juridic, etc )

Din pacate, niciunul din candidatii actuali nu cred ca este eligibil pt candidatura la presedentia FRF.
Atunci, care-i rostul acestor alegeri ? Vrem sa ajungem sa-l regretam pe Mircea Sandu ?
Chiar nu se mai poate face nimic pentru a amana aceasta cacealma care se prefigureaza ?

paul o  •  28 februarie 2014, 11:00

Am cateva intrebari :
1- Poate statul sa vanda/inchirieze teren fara licitatie ?
2- S-a anuntat in prese conform normelor legale tinerea licitatiei ?
3- Ce se intampla daca la licitatie participa o singura firma ?
4- A impiedicat Burleanu pe alti investitori in minifotbal sa participe la licitatie ?
Daca Burleanu ar fi participat doar cu o oferta, licitatia s-ar fi amanat la infinit asa incat cred ca a facut acest artificiu – legal – respectiv a participat cu 3 oferte pentru a grabi adjudecarea. Altceva ma pune pe ganduri : in caietul de sarcini se pare ca s-a specificat ca participantii trebuie sa fie avizati de Federatia de Minifotbal.A fost aceasta clauza o frana pentru speculanti sau doar o masura spre a speria eventualii contracandidati de buna credinta ? Din cate imi dau seama , la timpul respectiv nu s-a plans nimeni asa incat raman la parerea ca Burleanu nu a facut nimic ilegal ci doar a dorit sa urgenteze lucrurile. Pentru cei care se confrunta zi-de-zi cu birocratia din RO, mi se pare ca Burleanu a dovedit inca o data ca are calitati de manager.

Ion  •  28 februarie 2014, 11:45

Articolul,e clar, a fost scris la comandă.Pe cine îl promovați Dle. Tolontan? Burleanu, care a făcut o găinărie, nu vă place,dar cine vă place? FRF e sortită să fie condusă tot de mafie iar investirea unui președinte să se facă tot fraudulos ca și cel actual, mai tineți minte?Cred că interesant să scrieți un articol despre cum a fost debarcat Mircea Pascu.
Fără stimă,
Ion Ion

Covrig  •  28 februarie 2014, 11:48

Ce mai are fotbalul de castigat daca iasa sau nu Gica Popescu ?
Lupta aceasta este pe un tort care s-a acrit deja.
Asa cum declara Piturca dupa extragerea grupelor pentru euro : ne mai trebuie 10 jucatori! Asa se poate spune ca in liga I mai trebui vreo 17-18 echipe de fotbal, cu jucatorii/antrenorii aferenti, cel putin 17-18 investitori, terensuir de fotbal, stadioane, cam tot ce e necesar fotbalului in sec. XXI.

dac.impielitzat  •  28 februarie 2014, 14:32

ipocrizie crasa!
da-le-o-n bot sa le iasa pe nas, nesimtitilor astia care isi mai imagineaza ca pot sa fure ca-n codru in continuare

Proton  •  28 februarie 2014, 14:53

Bine zis domnul Paul. Din nefericire acesti ziaristi dau din nou dovada de INCOMPETENTA!

dragosblue – Stiinta  •  28 februarie 2014, 16:52

O intrebare pentru cei ce cunosc mai bine activitatea acestor justitiari:

Grupul de jurnalişti de la Riseproject.ro a mai efectuat pina acum vreo ancheta privind mafia din fotbalul romanesc (frf, lpf, fratii samsari etc)?

Daca nu, atunci oricine poate trage concluzia: DE CE TOCMAI ACUM???
(acesta a fost mesajul postat pe blogul Mariei Andries, bineinteles fara raspuns.)

Tolo, ce inteleg eu din articolul tau este ca trebuie sa denuntam „gainariile” doar atunci cind „anumite interese” sint atinse: daca Burleanu N-AR FI CANDIDAT, noi, masa de manevra, n-ar fi trebuit sa stim niciodata „ilegalitatea” facuta de Burleanu…

In alta ordine de idei, a realizat ce a promis sau a construit apartamente sau magazine pe acele terenuri?

retoric  •  28 februarie 2014, 16:59

Catalin, formal ai dreptate. E conflict de interese. Din pacate, articolul miroase putin a exces de zel. Ca sa nu aiba acest iz, el ar fi trebuit scris doar din momentul in care gica popescu isi ispasea incalcarile legii in inchisoare. Caci, din nou din pacate, sintem in situatia de a dori raul cel mai mic. In fotbal si nu numai.
A facut Burleanu gainarii? Ok, dar a facut mai putine si mai mici decit gica popescu? Fiind in acelasi timp mai bun administrator, mai inteligent, mai pregatit sa fure mai putin pentru el si sa faca mai mult pentru pravalia colectiva? In comparatie cu gica popescu, zic… Daca da, il vreau pe Burleanu. Pentru ca sint in situatia de a prefera raul mai mic. In fotbal si nu numai. Celalalt e hot dovedit. E inhaitat cu cine nu trebuie. E slab administartor. N-are argumente spre a conduce, cele privind cariera de fotbalist nefiind de ajutor pentru cariera de presedinte FRF. Pe lista asta de argumente, Burleanu este in muult mai mare masura dezirabil.
Si eu as vrea 5 candidati frumosi, destepti, curati ca lacrima. Ia-i de unde nu-s…In conditiile astea, mai bine Burleanu, chiar si cu o gainarie neprofitabila (sic!). Iar voi, tot tinind seama de asta, iertati-l acum si, daca iese, aveti 4 sau 8 ani sa va urcati pe el. Pare o gainarie si asta, dar, cum spuneam…

roman  •  28 februarie 2014, 17:22

nu va suparati dar daca vreti va amintesc ceva: dupa 90 jucatorii ereau impresariati de ALBON,acesta a murit in accident stupid de masina iar toti jucatorii au fost preluati de verii Becali care ereau niste mardeiasi in germania,mai dureaza un timp si Sandu o ia de sotie pe sotia lui ALBON,iar Popescu este angajat la I.S.M. firma verilor becali acum ce urmeaza……

pe bune  •  28 februarie 2014, 17:31

ce a facut pana la urma burleanu? a facut o investitie acolo unde nu vrea nimeni sa investeasca. voi, cei ce scrieti prin ziare, stiti foarte bine sa expluatati slabiciunile oamenilor. tot ce are nevoie sa auda romanul in ziua de azi e ca unu e hot si s-a zis cu el. daca e adevarat sau nu ce mai conteaza… dupa 25 de ani de „libertate” constat cu regret ca romanii sunt din ce in ce mai usor manipulabili (asta e termenul frumos). nici nu stiu de ce se concentreaza presa atat pe subiectul alegeri FRF, oricum rezultatul se stie dinainte.

Roman  •  28 februarie 2014, 18:00

Sa-i raspunda si lui Paul…ca daca nu,inseamna ca are dreptate?
doar din ziare l-as vrea pe dl. Burleanu

stresu  •  28 februarie 2014, 18:14

Domnule Tolontan,

Sunt de acord cu toate punctele, pozitive sau negative, ale tuturor candidatilor.

Dar, va intreb, ca un suporter mucalit, de ce il favorizati pe G.Popescu, prin nepublicarea „amanuntului” ca Gica Popescu nu are studii superioare, finalizate cu licenta ? (o alta conditie de a candida la functia de sef FRF)

Nu cred ca voi primi nici un fel de raspuns, DERANJEZ, iarasi, PREA MULT.
Sper macar sa nu fie CENZURAT comentariul.

Si tacerea-i un raspuns, nu-i asa ?

paul o  •  28 februarie 2014, 23:49

Domnule Tolo etc,
Nu am idee cine este acest Burleanu, ce am scris mai sus la #2 este bazat pe o simpla evaluare.Cititi-l pe Naom Chomsky !

petru  •  1 martie 2014, 2:04

Cata , discutia e similara cu cea legata de terenurile amenajate de Tom Cristea.
Foarte probabil ca nimeni in afara de nenea asta nu ar baga bani in minifotbal pt. ca nu se pricep si nu au legatura cu fenomenul. Burleanu se pricepe ca e in miezul problemei. Deci , ori face el ori ,foarte probabil, nu face nimeni.
Dilema mea e : ce-i mai bine ? sa respecti strict principiile sau sa fi un pic flexibil si sa avansezi. E greu de tras o linie precisa…
Legislatia nostra , in care fiecare creion trebuie licitat daca e cumparat de o institutie bugetara , creeaza si blocaje. Omul a generat un business si a trebuit sa depaseasca o bariera birocratica ce, in acel caz, nu folosea nimanui. La licitatie a venit cu nevasta si fata pt. ca nu venea nimeni alcineva cu oferte si el tb sa treaca la treaba. Sau venea un aiurit care bloca treaba si o dadea de gard. Nu-i chiar corect dar …..
Cum s-ar putea face altfel ? Stiu cum s-ar face in Elvetia… Cu Romanica insa nu mi-e clar…

fane babanu  •  1 martie 2014, 12:27

Posibil Cataline….Dar ce facem cu CONDAMNATUL GPopescu de la Calafat?Ca n-a reusit nimic in afaceri…!Chivorchian ar fi mai bun…!

cpt.ahab  •  1 martie 2014, 12:41

Excelente comentarii! Daca Burleanu a facut „gainarii” in scopul de a scurt-circuita birocratia criminala pentru a construi ceva pentru sport, merita toata simpatia noastra! Intreb si eu, nu dau cu parul: Ilie Nastase, o alta fosta glorie, similara lui Gica Popescu, a dobandit un teren in buricul targului pentru a construi o academie de tenis pe cai cinstite? Daca da( n-am cunostinta sa fie altfel), cu toata legalitatea dobandirii, a construit ce-a promis? Si atunci?
N-ar fi mai bine sa avem mai multi „gainari” care sa realizeze ceva util societatii?

vali  •  1 martie 2014, 12:54

salut catalin,

despre sorin raducanu, ce parere ai? munceste cinstit de peste 20 de ani, desi ar fi avut oricand „intrare” la cei care de peste 24 de ani „conduc” FRF!
toate bune, desi nu prea sunt.

Bogdan  •  1 martie 2014, 13:35

@Paul: tu spui „raman la parerea ca Burleanu nu a facut nimic ilegal ci doar a dorit sa urgenteze lucrurile”. Dar oare atunci cand cineva da mita sau face trafic de influenta, nu doreste tocmai urgentarea lucrurilor? Adica tu il scuzi argumentand ca doar a dorit sa urgenteze licitatia, dar fix aceeasi motivatie o are si unul care da spaga ca sa i se aprobe un dosar undeva sau care pune „o vorba buna” ca sa i se aprobe un proiect. Ca si in cazul lui Burleanu, poate omu’ da mita sau face trafic de influenta fara sa aiba un scop ilicit, poate dosarul/proiectul i-ar fi fost aprobat oricum, fiind conceput corect dpdv legal. Dar il descalifica tocmai spaga sau trafic de influenta. Iar pe Burleanu il descalifica tocmai folosirea federatiei de mini-fotbal pentru a prelua pe o firma privata un teren. Crezi ca primaria din Onesti mai scoatea la licitatie terenul daca i s-ar fi cerut asta de catre un SRL? Nu! L-a scos la licitatie pentru ca Burleanu a cerut asta, in numele federatiei! Deci a folosit federatia pentru avantaje personale. Exact asa cum fac si cei din conducerea FRF de atatia ani.

Nu ma intereseaza Gica Popescu, nu spun ca e mai curat / bun decat Burleanu. Spun doar ca Burleanu nu e decat un ipocrit care urla „hotii”, in timp ce el face ce face… Putin ma intereseaza ca s-a acoperit dpdv legal sau ca nu s-a sesizat nici un parchet in afacerea asta, moral tot o gainarie ramane.

microbistu’Andrei  •  1 martie 2014, 18:44

D-le T.Catalin, dintr-o fraza a articolului reese ca in 2005 Gica Popescu a candidat din dorinta de a se bate cu sistemul corupt al lui M.S.Nasu. De aici intelegem urmatorul lucru: Nu a reusit sa-l „darame” pe Nasu dar vazand ca nu reusit (mai) nimic cu „Academia de fotbal” si nici cu restul afacerilor (hotel,imobiliare,etc) datorita faptului ca nu este UN BUN MANAGER s-a hotarat sa accepte conditiile mafiotilor din FRF si sa se amestece cu ei numai si numai din dorinta de a se reface financiar.Tanarul R.Burleanu are marele dezavantaj ca nu a jucat fotbal la nivel inalt dar la capitolul management „ii bate” pe toti candidatii. Am fost la intalnire cu trei candidati, Popescu,Chivorchian si Burleanu.Prezenta de spirit, vorbirea,prezentarea progamului, sinceritatea expunerii,etc sunt lucruri care i-l fac pe Burleanu nr.1 la candidatura.Nu este suficient (cu regret constat) ptr ca acesta nu este „sub palaria” lui M.Sandu,Giovani Becali,Gino Iorgulescu. Un roman poate mai ajunge „capitan” la Barcelona peste 50-55 de ani dar acest lucru nu-i da neaparat dreptul lui G.Popescu sa fie MANAGERUL fotbalului romanesc dupa ce a incalcat legile statului si regulamentele domeniului in care tocmai vrea sa fie sef. Ce garantie poate sa mai fie ? Odata cu evaziunea (evaziunile)comisa a intrat in randul MANGLITORILOR ordinary. Cand ne mai facem bine d-le Tolontan ?

talpaiadului  •  2 martie 2014, 5:07

Jos palaria, un articol de nota 10. Conflict de interese clar ca lumina zilei. Burleanu e clar escroc, iar daca intr-adevar nu a facut nici profit de pe urma acelor „licitatii”, atunci e si un mare fraaaier. Halal manager!

Octavian Stăncioiu  •  3 martie 2014, 13:08

După douăzeci de ani
Amintiri vechi din Lumea Nouă. Când Hagi l-a răzbunat pe Taurul Așezat

A început anul care marchează împlinirea a exact două decenii de la Mondialul american. Vara toridă de la Los Angeles, unde Hagi, Gică Popescu, Răducioiu, Ilie Dumitrescu, Belodedici, Dan Petrescu și ceilalți puneau ștampila ”Generației de aur”.
După 20 de ani, fotbalul românesc, precum întreaga societate carpato-danubiano-pontică, pare în pragul pre-Apocalipsei. Avem uneori senzația aceea din filmele western, când, înaintea unei iminente confruntări – pe viață și pe moarte, cum altfel ar fi ajuns Statele Unite jandarmul universal? –, orășelul devine pustiu, iar un vânt de prerie ridică în rotocoale praful imens al strălucitei civilizații colonizatoare. Sau pacificatoare. Pacificatoare a legendarilor războinici autohtoni conduși de Crazy Horse, Geronimo sau Sitting Bull.
Mircea Sandu își va încheia mandatul de 24 de ani la conducerea fotbalului românesc. Exact cât a stat și Nicolae Ceaușescu la conducerea statului românesc.
Finalul prea lungii domnii a lui Mircea Sandu a răscolit tot praful fotbalului românesc. Aventurieri, șpăgari, băieți de condiție, regizori și păpușari își curăță pistoalele. Mirosul e de sânge, praf de pușcă, whisky. Wanted: Gică Popescu. Finalul acestui final îl vom afla în 5 martie.
După 20 de ani, precum în romanul lui Dumas-tatăl. Tinerii de azi poate n-au auzit nici de 3-2 cu Argentina, de Calul Nebun sau de Dumas nici atât. Dar dacă Dumas ăsta o avea profil pe Facebook?

ss  •  3 martie 2014, 21:09

Corona Brasov e in finala Ligii Mol……Brasov nu exista pe harta hocheistica a tarii inainte de construirea acestui patinoar! Ai facut tam-tam ca s-a construit prea scump……PSD a papat banii si nu au construit NIMIC, aia portocalii „rai” au facut ceva chiar daca mai scump decat ar fi fost normal! AVANTAJ sportul romanesc…..Bucuresti nu are niciun patinoar in timp ce in Budapesta sunt 18! De fapt in toata Romania sunt astazi 5 patinoare atat……si 3 stadioane civilizate, culmea, facute tot de aia „rai”!

Romica Mogos  •  4 martie 2014, 1:18

e nevoie de lobby sa se retraga organizarea World Cup din russia, NU MERITA asa ceva. Cred ca pe Putin il va durea mult (mai mult decat Olimpiada de iarna). Va pierde de 100 ori mai mult.

Blogging-ul de tip jurnalistic, între mediocritate şi profesionalism | Studenții scriu cu spor  •  4 martie 2014, 13:33

[…] găsit de mine, cel pe care îl numesc bun. Titlul acestuia este simplu, scurt şi la obiect: ‘’Ce nu poate explica Burleanu’’. Prin comparaţie cu articolul anterior, în acesta găsim ghilimele, diacritice şi […]

Comentează