Dacă șefii Eximbank tac, hai să le spunem că au cheltuit 1 mil. de euro pe publicitate!

UPDATE3: Monitorizarea arată că Eximbank a avut 366 de spoturi de 10 secunde (inserturi grafice) la România TV în 12-15 noiembrie și 48 de inserturi similare pe Antena 1 în 18-19 noiembrie. Nici unul nu a fost în meciuri, deși asta explică banca în răspunsul către Realitatea TV că a dorit. În fine, întrebarea rămîne: cît au costat?

miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:19

UPDATE3: Monitorizarea arată că Eximbank a avut 366 de spoturi de 10 secunde (inserturi grafice) la România TV în 12-15 noiembrie și 48 de inserturi similare pe Antena 1 în 18-19 noiembrie. Nici unul nu a fost în meciuri, deși asta explică banca în răspunsul către Realitatea TV că a dorit. În fine, întrebarea rămîne: cît au costat?

UPDATE2: Același Petre Barbu a consultat monitorizările pentru ”dubla” România – Grecia. ”Nu am găsit, la meciuri, monitorizate nici sporturi și nici inserții grafice pentru Eximbank. Despre ce vorbim? Despre publicitate mascată?!”.

UPDATE1: Petre Barbu mi-a trimis pe mail o observație de ziarist cu mare experiență: ”M-am uitat pe monitorizările TV pe 2012. Nu apar sporturi cu Eximbank. Pe ce au cheltuit banii?”. Chiar, pe ce?

Eximbank continuă să refuze să spună cît a costat-o campania publicitară pe dubla Grecia – România, la România TV și la Antene. Ca de obicei, cînd instituțiile care sînt obligate să vorbească, tac, există oameni care vorbesc. Am intrat în posesia unui document intern al băncii.

imagine_eximbank

 

1 milion de euro a cheltuit Eximbank în 2012 pe ”reclamă și promovare”. Pam, pam! Suma este impresionantă pentru piața de publicitate din România. Cu acești bani, Eximbank intră în TOP 50 clienți de publicitate.

Banca Transilvania, de pildă, o instituție privată care lucrează masiv cu publicul, nu doar pe B2B precum Eximbank, are un buget de promovare asemănător. Și, în general, băncile din România, oricît de mari sînt, nu sar de 1 milion de euro cheltuiți pe an pe publicitate TV.

Mai exact, preliminatul lui 2012, din bugetul Eximbank pe care am pus mîna, este de 4,649,883 de lei. Iar bugetatul pentru 2013 nu este mai mic, ci mai mare decît realizatul lui 2012: 5,500,000 de lei. Probabil însă că au cheltuit mai puțin decît bugetaseră. Interpretăm și noi cum putem cifrele, dacă ei au ales să tacă!

Iar bugetul total de marketing și comunicare al băncii de stat pe 2013 este de aproape 2 milioane de euro. Frumos.

Imaginați-vă cîte instituții de stat au bugete asemănătoare de marketing, comunicare și publicitate și ce fac cu ele.

 

Comentarii (40)Adaugă comentariu

adi  •  20 noiembrie 2013, 12:34

sti care e problema? ca e un cerv vicios in care daca tu ai invervenit, desi ai dreptate toti se vor intoarce impotriva ta sa te denigreze, pentru ca toti beneficieza din acest sistem de furt din banul public. asa platea si nastase presa acu 10 ani, ne-am intors in acelasi loc. in mod normal societatea civila ar trebui sa sustina demersul tau. noi restul.. vom merge la vot !

goghe  •  20 noiembrie 2013, 12:54

Tine-te tare!
Macar un jurnalist sa scrie lucruri importante pentru amaratul om simplu. Sa ii arate, sa ii explice ce inseamna bugetul statului si sa il invete ca „bugetul” sint de fapt banii lui din taxe si impozite, nu o creatie divina. Si ca tot el are dreptul sa stie ce se intimpla cu banii lui.
O sa vina multi peste tine sa iti incerce sa iti inchida gura, dar gindeste-te cind este greu ca sint si oameni care te sustin. N-au furat, n-au fost „sponsorizati” si poate nu au posibilitate de a face public ceea ce stiu, cum faci tu. Dar vor fi mereu in spatele tau.

marian  •  20 noiembrie 2013, 12:58

Dle. Tolontan, daca vreti sa fiti credibil dati-ne tot bugetul de care faceti vorbire. Fara alburi, fara taieturi. Zau ca o sa stim sa-l citim si singuri si, dupa aceea, vom fi de acord cu dvs. si cu # 1 adi, sau nu vom fi. Inainte de „a sustine demersul dvs.” societatea civila ar avea dreptul sa stie exact cum stau lucrurile, pe baza unei documentari complete. Nu ?

Cătălin Tolontan  •  20 noiembrie 2013, 13:18

#3, marian: nu vreau sa conving pe nimeni, tot ce pot e sa incerc sa fiu convingator. Daca nu credeti, OK, e dreptul dumneavoastra. Fara taieri, serios? Nu vreti si numele celui care mi le-a dat? 🙂 In vecii vecilor nu ne vom expune sursele ca sa parem noi destepti! Daca ramin cu un cititor, nici acela nu va afla de unde sint informatiile!

Am mai spus-o. Nu mai cereti presei sa obtina dosare integrale, pe care, se vede treaba, nici DNA si nici altii nu le pot alcatui! Daca scriem o cifra, unde sint documentele? Daca publicam documentele, unde sint toate documentele? Si ce inseamna toate documentele?

Nu ca ar fi vorba aici neaparat de aspecte penale, dar as fi curios sa vad pe ce a cheltuit Eximbank in 2012 1 milion de euro in publicitate. Si #1 adi are dreptate: e dreptul lui sa stie cum stau exact lucrurile.

#2, goghe: multumesc!

alex  •  20 noiembrie 2013, 13:20

Adica ce vreti sa spuneti, d-le Tolontan, ca Liviu Voinea – ministrul bugetului a facut parte din consiliul de administratie al acestei banci si ca a aprobat aceste cheltuieli? Nu va ganditi ca Parlamentul ar putea infiinta o comisie si pentru Eximbank? Nu va ganditi ca puteti destabiliza Guvernul Romaniei? Nu va ganditi ca Parlamentul Romaniei, necrutator cu actele de coruptie si de abuz, ar putea sesiza DNA?

gymy  •  20 noiembrie 2013, 13:59

D-le Tolontan, atacand aceasta problema deveniti, pentru mine, credibil si in cazul Ridzi (cu toate ca d-sa cred ca a picat cam ca musca in lapte, a fost fraierita de altii).

granjan  •  20 noiembrie 2013, 14:09

Nu, nu se va infiinta nicio comisie parlamentara pentru EximBank, intrucat sunt prea ocupati sa investigheze creditele pe care le dau unele banci private. Si cui.

moltres  •  20 noiembrie 2013, 14:11

„Macar un jurnalist sa scrie lucruri importante pentru amaratul om simplu. Sa ii arate, sa ii explice ce inseamna bugetul statului si sa il invete ca “bugetul” sint de fapt banii lui din taxe si impozite, nu o creatie divina.”

Lol si iar lol.
Amaratul om simplu munceste la negru (uneori la gri) pe salariul minim pe economie. Cred ca ar ajunge de-o saorma pentru fiecare parlamentar din taxele si impozitele oamenilor simpli.

Zoe  •  20 noiembrie 2013, 14:14

Problema pe care o vad eu acum este alta: o banca de stat plateste indirect drepturile tv de transmisie al unui meci de fotbal, iar cu aceasta ocazie guvernul si televiziunile lui de casa isi mai umfla un pic muschii sa ne arate cat pot fi ei sfidatori cu noi poolimea. Tineti-o tot asa dragi tovarasi, cu cat veti crede ca sunteti mai sus cu atat veti vedea de unde o sa picati.

Vali  •  20 noiembrie 2013, 14:28

Daca cifrele sunt adevarate e foarte trist. Cum spuneai, multe banci cu capital privat nu-si permit asemenea cheltuieli. Iar aici e o frauda mascata pentru clientela politica. Ar fi perfect sa putem vedea si catre ce firme media si contracte au mers banii:( . Si asta e doar o mica parte din intregul buget de cheltuieli…

mihai  •  20 noiembrie 2013, 14:28

Bai Tolontane ne-am saturat de dezvaluirile tale fara nici un rezultat concret,toti aduc dovezi de infractiuni clare ca lumina zilei,problema e ca DNA-ul e aservit, iar procurorii care ar trebui sa investigheze o fac doar daca primesc telefon de la cotroceni-cind o sa pricepi asta o sa stii incotro sa-ti indrepti intrebarile-pina atunci dezvaluie cit vrei si mira-te ca nu se intimpla nimic..

luis  •  20 noiembrie 2013, 14:36

Intr-atat de gretoase defilarile interminabile de politruci mioritici, prin studiourile televiziunilor „care au avut bani sa transmita meciurile” (vorba unui cunoscut jurnalist, plecat de la televiziunea ce a transmis returul, la cea ce ne-a „delectat” cu turul), incat numai gandul ca, in vara, s-ar putea organiza pe Copacabana emisiuni sportive, concomitent fiind intrunit cvorumul necesar pentru adoptarea vreunei ordonante de urgenta, imi producea frisoane. Pentru ca politicienii nu pactizeaza cu esecul, care se dovedeste a fi fotbalul romanesc, ma astept ca, in curand, sa anticipeze febril nota de plecare a exercitiilor Sandrei Izbasa, ori tactica de asalt a Anei Maria Branza. Dincolo de amaraciunea distractiva involuntara, declansata de acesti tristi conducatori bogati ai unei tari sarace, reclama Eximbank-ului e subiect de ancheta parlamentara, privind scurgerea banilor publici in institutii de media private, ce apartin unor oameni politici care, ce sa vezi, intamplator, ar trebui sa administreze acei bani. dar asta s-ar putea intampla intr-o tara normala, unde justitia e lasata sa-si faca treaba, unde demnitarii isi depun demisiile de onoare imediat ce asupra lor planeaza vagi suspiciuni, unde procentul bugetarilor in numarul total de salariati e mai mic de 25%, unde sportul este sport iar politica, politica.

mariluc  •  20 noiembrie 2013, 16:01

bani pentru partide pc respectiv psd.si sa se mai laude voiculescu si cu ghita ca televiziunile lor traiesc din bani pe care ii produc.televiziunile private traiesc si din multi bani publici.

Silviu  •  20 noiembrie 2013, 17:10

Da…daca este adevarat e foarte trist… 1 milion euro in publicitate… poate au investit 1 milion in reclama mascata… asa se explica de ce nu imi amintesc sa fi vazut nici un spot publicitar/radio, nimic prin presa cu eximbank

costinescu  •  20 noiembrie 2013, 17:12

tolo, vezi ca halalai, pres-ul eximbank, e foarte bun prieten cu ponta. poate te trezesti ca se face o comisie parlamentara de ancheta ca sa afle cum ai obtinut documente interne ale bancii 🙂

jiji  •  20 noiembrie 2013, 17:16

si…daca ati cauta sa vedeti ce angajari s-au facut anul asta la aceasta banca veti ramane statuie!in timp ce olimpicii acestei tari raman fara un loc de munca,la eximbank primesc serviciu semianalfabetii,cu relatii bineinteles.

aaa  •  20 noiembrie 2013, 18:18

Pai acum televiziunilea alea gen B1 si ziarele acelea „profitabile” care toata ziulica piu piu la basescu, nu trebuie si ele sa traiasca saracele si „ziaristii” aia sa primeasca prime?

bog  •  20 noiembrie 2013, 18:36

sa vedem daca am inteles bine:
– TVR nu gasese resurse pentru a cumpara drepturi de difuzare pentru meciul tur (200k)
– RTV (doar o anagrama…) gaseste
– Eximbank plaeste la RTV 1 meleon pentru publicitate.
Daca e corect, e megaafacere pentru Anagrama TV. Meciul s-a platit singur, a mancat si gura actionarului postului si a partidelor ceva. Basca publicitatea „regulamentara” care a venit pe Anagrama TV cu ocazia meciului.
Deci, statul nu a putut sa plateasca doua sute de mii, dar a putut sa plateasca „altfel” de 5 ori mai mult.
Curat ca lacrima!

gica tracking  •  20 noiembrie 2013, 19:33

Catalin publicitate primesc cei ce nu comenteaza si nu fac anchete. Keep going

Mihai Rusu  •  20 noiembrie 2013, 19:42

Milionul de la Eximbank pentru reclama nefolositoare a unei institutii finantate de stat(lipsita de concurenta pietii libere), este paravanul pentru anumite comisioane ale „clientilor” din agentiile de publicitate cu tenta pesedista. Pentru doua actiuni (Pireu-Bucuresti), s-au incasat din plin bani publici de la Eximbank, trecuti la „cheltuieli dirijate”. Acum se vede cum prin fotbalul profesionist, statul roman, adica dvs contribuabilii, cheltuieste (de fapt pierde) sume fabuloase de ordinul sutelor de milioane de euro. Datoriile SC FC SA din L1 se ridica la peste 150 de milioane de euro, evaziunile fiscale prin diverse societati reinventate maresc si ele paguba nationala cumulata si prin deficitul celorlalte sporturi profesioniste cu bani publici, in asa fel incit nu sunt fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii pentru practicantii exercitiului fizic. Asa se explica de ce nu avem centre de juniori si tineret la fotbal sau in alte disciplinen si tot asa voi argumenta si esecul in fata grecilor si nu numai a lor. Acord o circumstanta jucatorilor in comparatie cu acuzele lui Gica Popescu. Concluzia: nu avem de unde si cu ce sa facem sport!

cata  •  20 noiembrie 2013, 19:50

Visez la o constitutie (sau macar la o lege) care sa oblige toate institutiile de stat din Romania (primarii, ministere, regii de stat, si care or mai fi ele) la o transparenta totala a documentelor contabile.

liviusmaximus  •  20 noiembrie 2013, 20:15

Catalin, multumesc pt ca ramai „ateu” intre presiunile „bisericilor adoratoare”. Spor la treaba si sanatate. Curaj se pare ca ai suficient 🙂

goghe  •  20 noiembrie 2013, 20:53

#8
Mai bine pune mina si citeste din ce se formeaza bugetul.
Daca poti, daca nu roaga pe cineva sa o faca pentru tine.

Adi  •  21 noiembrie 2013, 0:55

Eximbank nu este o institutie publica si, ca atare, toate discutiile de aici nu-si au rostul. De asemenea, foarte important, Eximbank are un profit semnificativ, conform comunicatelor de pe site-ul lor, ceea ce inseamna ca STATUL CASTIGA de pe urma activitatii bancii. In conditiile cresterilor de vanzari realizate pana la septembrie comunicate de banca si a strategiei evidente de crestere, cheltuielile de publicitate sunt justificabile. Acum, eu nu inteleg de ce Exim nu a vrut sa raspunda solicitarilor de informatii cu privire la contractul cu Romania TV, dar au tot dreptul sa faca asta. Nu in ultimul rand, nu inteleg inversunarea ta, Cataline, care mi se pare suspecta…

Alcaloid  •  21 noiembrie 2013, 2:20

Lucrez in banca. Segmentul financiar – investitii. Banca este in primele 5 pe plan national. Pentru anul 2013 BVC (bugetul de venituri si cheltuieli) aprobat pentru operatiuni de marketing si publicitate este de aprox. 3.000.000 Eur. La EximBank vad ca este o treime. TOLONTAN, ce te freaca ridichea atunci? Cam cat ai vrea sa fie, 1000 Eur?

liviusmaximus  •  21 noiembrie 2013, 9:51

Alcaloid, tu lucrezi intr-o banca comerciala privata, iar lupta pe piata e mare. Eximbank este o banca B2B care nu are nevoie de publicitate pe acest segment. Iar, daca boardul considera ca are, sa vina frumos sa explice care sunt avantajele oferite de cele 2 televiziuni, ce obtin ei din „inserturi grafice” de 1 milion de Eur, etc, etc. Daca TAC, inseamna ca ceea ce mirosim cu totii pe-aici e corect. Este o formula de sifonare a banilor statului, adica ai tai ! Si poate fi o fapta penala ! Oare ei nu trebuie sa faca licitatie pt servicii, fiind institutie de stat ? Oare milionul se acorda direct, fara pitch ? Interesant de vazut prin ce agentii au trecut banii astia…

ActiveNews  •  21 noiembrie 2013, 10:32

Desi n-as fi crezut, EximBank chiar au un buget „monstru” pentru publicitate. Interesant.

Claudiu  •  21 noiembrie 2013, 11:28

Catalin, imi spui si mie te rog cat a platit Altex pentru reclama de pe site ul tau? Nu de alta, dar ar trebui sa intelegi si tu ca business ul are aceleasi principii, indiferent de actionariat. Asta daca pretinzi aceleasi performante. Comenzile politice de contrabalansare a scandalului de la CEC te manjesc…

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2013, 13:45

#28, claudiu: nu stiu, banii sint negociati si incasati de departamentul de publicitate. Si nu e deloc adevarat ca businessul are aceleasi principii, indiferent de actionariat. Altex nu e o companie publica, Eximbank, este. Insusi scopul lor este diferit. O companie publica are si alt scop decit profitul.

Adi  •  21 noiembrie 2013, 17:46

Cataline, i-ai aruncat pe astia in aer, cu dezvaluirile tale. Felicitari!

Ovi Olaru  •  21 noiembrie 2013, 22:39

Înca nu au auzit de promovarea online. Cu un milion de euro ajungeau in calculatoarele multor romani.

Pang  •  22 noiembrie 2013, 11:33

Cataline,
ce e ilegal aici este favorizarea de catre stat – prin intermediul unei companii unde este actionar 100% – a unei companii private – Romania TV.
legal si firesc ar fi fost ca Ponta sa iasa la TVR prin octombrie si sa spuna – concetateni, vrem sa dam meciul de la Pireu pe televiziunea publica (celalalt e castigat prin licitatie de o alta televiziune) si TVR nu are bani; lansam o campanie de sustinere financiara – poate companii private doresc sa sprijine, sa sponsorizeze etc.
Si daca nu s-ar fi stans banii – conveniti intre FRF si o echipa de experti independenti si profi in media buying si comunicare de marketing – ar fi revenit Ponta si-ar fi spus – nu ne ajung banii, vom pune restul de la o companie de stat, si anume Eximbank, considerand ca transmiterea pe TVR a meciului este o chestiune de interes public, sa vada tot romanul meciul nationalei.
Ce s-a intamplat a fost o cumetrie, vorba idolului lor dintotdeauna, Iliescu; o cometrie capitalista de stat.

mihai  •  23 noiembrie 2013, 0:47

ca tot vorbesti de tacere cataline, observ ca ai raspuns selectiv commentului de la 28; cec-ul nu e tot de stat? despre el, nimic? poti sa taci inca o data..iti da dreptul „nasul din suflet”

Gabriel  •  23 noiembrie 2013, 4:07

D-le Tolontan

hai sa lasam astea. Asteptam cu nerabdare DEMISIA LUI PITURCA in aceste zile. NU SE MAI POATE. Daca nu demisioneaza el, il vom da NOI jos. EstE INADMISIBIL ce face; spune el la tv care cum a gresit. NICIODATA NU AM AUZIT CA MICUL VICOTR A GRESIT VREODATA. Cataline, asteptam de la voi sa ne ajutati, pentru ca stim ca simtiti la fel ca noi. Daca sunt late interese si asta nu se intampla, vreau sa stiti ca acest pseudo-antrenor nu va continua pentru euro 2016. Nu-l vom lasa NOI. A zis si HAGI, i-a zis Si IORDANESCU. Pleaca odata sau te dam noi jos. Ar fi bine sa ne ia in serios. piturca, gata, nu te mai vrem si nu vei continua!!!!!!!!!!!!!!

Daniel  •  24 noiembrie 2013, 1:36

@ #28 si #33
Cometariile voastre sunt o buna „strategie” politica: cand cineva spune ceva ce deranjeaza, hai sa dam cu noroi in acela ca sa nu mai fie credibil. Ma intreb cumva in ce partid sunteti inscrisi sau la ce banca lucrati.
Astept de la voi acele dovezi legate de CEC ca sa pice toti cei implicati: si de la Exmibank si de la CEC.
Pana atunci macar am aflat ce se intampla cu banul public la EximBank.
Va deranjeaza acest lucru? Daca nu, hai sa il lasam sa isi faca treaba pe d-ul Tolontan. Dar eu cred ca v-a deranjat acest articol, ca alt motiv nu vad de ce ati reactionat asa la acest articol.

radu  •  24 noiembrie 2013, 13:23

D-le Tolontan,

Da: cu demiterea ce se aude? Nu-l mai suportam pe barbugiu inca 2 ani. Nu mai mergem la nici un meci. E o bataie de joc. Sandu cand renunta? Trebuie sa se intample ceva, altfel o sa facem noi inca o revolutie, pe bune de aceasta data.

Avem nevoie de ajutorul vostru. Care e pozitia Dvs vizavi de acest antrenor care nu greseste niciodata si are doar elevi slabi?

Cataline asteptam un raspuns. Oricare ar fi, da-ni-l.

mihai  •  24 noiembrie 2013, 15:33

pentru @35: nu lucrez nici la banca si nici in vreun partid nu sint inscris,sint un nenorocit de medic caruia sistemul putred din romania i-a placut asa de mult incit am fost nevoit sa plec in scotia ca sa practic medicina;il apreciez pe tolontan ca jurnalist, dar ma enerveaza la culme faptul ca simte nevoia sa-si exprime preferintele politice in atitudinile pe care le ia; nu i le contest,orice om e liber sa aiba alegeri, doar ca nu citesc presa sportiva ca sa aflu asta;atit..

Hanns  •  24 noiembrie 2013, 22:34

Tolontane, cred ca Exim Bank nu mai are rost sa vorbim , cine a fost capul….. cunatul lui Gioana, cine a cordonat din spate… Nastase cu ai lui companii ce va mai mirati de meciul fraudei transmis de un PSD-ist……Singurul ta merit este sa le pui in capul EXIM BANK , pe cei din DNA, daca te-lasa , Ponta…..

ionut  •  24 noiembrie 2013, 22:49

Cand veti scrie si un articol despre bazele sportive furate de Ilie Nastase cu ajutorul Elenei Udrea si a PDl-ului. ACum a sarit in barca USL-ului

andrei  •  25 noiembrie 2013, 12:04

foarte multi bani…:O

Comentează