Astăzi, la ora 14, începe ședința Consiliului Local al municipiului Tîrgu Mureș. Pe ordinea de zi propusă de primar figurează mai multe ”asocieri” cu echipe sportive. La cererea primarului Dorin Florea, consilierii ar urma să aprobe azi ca, din banii mureșenilor, un total de 4 milioane de euro să meargă către 5 cluburi.
joi, 11 iulie 2013, 12:34
Astăzi, la ora 14, începe ședința Consiliului Local al municipiului Tîrgu Mureș. Pe ordinea de zi propusă de primar figurează mai multe ”asocieri” cu echipe sportive. La cererea primarului Dorin Florea, consilierii ar urma să aprobe azi ca, din banii mureșenilor, un total de 4 milioane de euro să meargă către 5 cluburi.
De fapt, e vorba de continuarea asocierilor, Tg Mureș fiind unul dintre numeroasele orașe care finanțează de ani de zile mai multe cluburi cu sume care au atras atenția prin dimensiunile lor și prin disproporția față de bugetele normale ale unor grupări sportive.
Cel mai mult, 8 milioane de lei, ar urma să ia FCM Tîrgu Mureș, echipă care a terminat pe locul 5 în Seria a II-a a Ligii secunde! 8 milioane de lei este un buget de echipă de Liga 1.
Printre cluburile finanțate de mureșeni cu alte 3 milioane de lei ar urma să se numere și C.S. City’Us din Tîrgu Mureş, o echipă de fotbal de sală! Cifra este colosală pentru un club de futsal.
Dacă orice echipă de Liga 1 din România ar avea asigurat acest venit de 700.000 de euro l-ar adăuga celui garantat din drepturile TV, cel puțin 1 million de euro, și ar putea să suporte costurile unui campionat.
City’Us, campion al României la futsal, este clubul lui Sorin Țerbea, membru în Comitetul Executiv al FRF și trimis în instanță în dosarul ”Mită în elicopter pentru șeful arbitrilor”. Țerbea a fost achitat la Curtea de Apel, procurorii au făcut recurs.
Gazeta Sporturilor va urmări votul din ședința care începe în două ore și va publica un amplu articol în ediția tipărită de mîine despre situația de la Tg Mureș.
Vali • 11 iulie 2013, 12:53
Sunteti culmea. Daca autoritatile locale nu dau, sunt de aratat cu degetul. Acum ca dau si se implica, iar. Cum e bine, dl. Tolo?
dudu • 11 iulie 2013, 13:34
bani care se dau la echipa de fotbal in sala mai bine iar da la echipa de fotbal FCM tg-mures ca sa poata intra in prima liga sa mai vedem si noi un meci de fotbal ca lumea nu fotbal in sala asta ar trebui sa se hotarasca in sedinta consiliului local ,asta ar trebui sa hotarasca comsilieri locali daca sunt destepti ,parerea mea asta ieste ,va doresc o zi placuta in continuare bafta
fanulumocanu • 11 iulie 2013, 13:35
Fotbalul nu e o arta dar in mod clar e un act cultural. Statul e obligat sa sustina astfel de activitati , cum sustine multe altele cu impact mai mic la public, dar intradevar banii sa fie alocati transparent si dupa niste reguli precise pentru a anula hotiile.
ion • 11 iulie 2013, 13:35
Eu nu stiu de ce nu se spune lucrurile pe nume.
Acordarea de banii la echipe profesioniste in special de fotbal inseamna pe langa castig pe plan politic una dintre cele mai mari operatiuni de sifonare de bani din Romania.
fanulumocanu • 11 iulie 2013, 13:46
Am uitat ce era mai important: daca un club de fotbal este sustinut de la stat nu poate fi decat nonprofit ori cu statul partener . Cu sponsorizarea de catre stat nu sunt de acord.
Black Mamba • 11 iulie 2013, 13:51
si care ar fi problema ca dau bani pt sport ??? ce mai conteaza ca dau pt fotbal in sala ,pt fotbal pt teren mare sau pt sah?? inportant este ca se implica..pe mine ma mira ca nu pt baschet pt ca in campionatul trecut cei din tg mures au jucat foarte bine..dar pt asta nu s-a agitat nimeni, voi va agitati numai cand vine vb ed rahatul asta de liga 1.
Cristi Pop • 11 iulie 2013, 14:03
Ionela Ciotlaus(viceprimar Tirgu Mures, pe facebook):
Domnilor, am citit cu interes dezbaterea pe tema finantarii cluburilor private sportive, si pentru ca sunt unul din acei alesi locali care trebuie sa decida aprobarea unui astfel de proiect dar si un viceprimar (neexecutiv din motive pe care le cunoasteti cu totii) trebuie sa va spun cateva lucruri pe care eu le am in vedere cu privire la aceasta speta: Sportul este NECESAR din totate punctele de vedere atat ca performanta cat si ca suport de sanatate in societate indiferent ca vorbim de seniori sau juniori , de sport de performanta sau sport de masa. Prin urmare, autoritatile si noi toti cei carora ne pasa de acest aspect important al vietii noastre in comunitate trebuie sa admitem ca este nevoie sa finantam si din bani publici acest sector precum SPORTUL. Problema de fond este alta insa: anume faptul ca lipsa de transparenta si control al finantarii „preferentiale” a unor cluburi sportive adjudecate politic ne-a adus in situatia de a dezagrea un astfel de proiect. Firesc si normal dupa infuzia de capital anual de 2-3 mil de EUR/Club , cheltuielile privind crearea unei infrastructuri ” confiscate pe persoana fizica” , managementul financiar defectuos al acestui club de catre o bine cunoscuta doamna ” interesata” a unei firme private de transport, managementul sportiv de achizitionare a jucatorilor, de plata nejustificata a lor, fara a crea o performanta manageriala a clubului, schimband antrenorii pe bani grei si platind jucatori haotic, neevidentiind drepturile de televiziune si incasarile din bilete si abonamente….ne-au adus in acest impas …. mai mult decat acest aspect e firesc sa sustii, repet si din bani pubici un club sportiv de performanta DAR NU INTEGRAL si nu fara sa ceri PERFORMANTE, fara sa ceri SOCOTEALA BANILOR PUBLICI. In repetate randuri am cerut raportul financiar privind activitatea clubului si NU S-a primit de catre Consiliu LOcal. De ce ? Stie doar comitetul director din care cu onor face parte fiul doamnei – firmei despre care va vorbeam. Deci, am stabilit de ce nu TREBUIE sa mai finantam in acest mod acest club. Pe de alta parte nu poti schimba IERI antrenorul si azi sa ceri finantare fara sa emiti un plan pe termen de minim 5 ani cu performante asumate, cu responsabilitati si sa ai decenta defalcarii bugetului solicitat pe elemente componente. Un alt aspect important este cel al celorlalte cluburi din oras ” discriminate” ,” neasumate politic probabil” si de ce nu decenta finantarii unor servicii de larga utilitate publica…. Concluzionand : decizia de alocare a banilor publici trebuie fundamentata temeinic iar beneficiile ei trebuie vazute de comunitate, aici NU e loc de strategie politica, domnilor, aici e vorba de o demnitate publica asumata si exercitata in concordanta cu prevederile legale si nevoile reale ale concetatenilor nostri.
ESTE firesc pentru promovarea propriilor valori locale, pentru spiritul competitional, pentru sanatatea tuturor, dar mai ales pentru ca orice activitate „recreativa” poate produce „valoare” masurabila sau nu, dar care nu poate fi contestata.Eu nu sunt jucatoare de fotbal si nici microbista dar pot sa apreciez si sa respect orice tip de sport de performanta care din punctul meu de vedere genereaza educarea si disciplinarea publicului, care genereaza modele competitionale de urmat si de ce nu „adrenalina” necesara unui public care-si petrece timpul liber „sanatos” urmarind un meci. Da, cred ca pentru toate aceste motive trebuie sa sustinem sportul dar nu cu orice pret si nu in orice conditii, evident in limite rezonabile prin asigurarea infrastructurii bazelor sportive si nu de suportare integrala a costurilor de functionare a unui club privat. Tocmai de aceea e privat ca sa se sustina din „resurse private” activitatea.
veghetor • 11 iulie 2013, 14:03
E ceva ilegal în aceste ”asocieri”? Ghilimelele asta vor să sugereze, sau ce? Ce înseamnă bugete normale? De bine de rău City’Us e campioană națională de ceva ani la rând. Și mie mi se pare că se aruncă prea mulți bani pentru fotbal-de oricare ar fi, aș prefera să fie sprijinite mai mult alte sporturi pe care nici presa nu le mediatizează, exceptând scandalurile sau înfrângerile mai mult sau mai puțin așteptate ale reprezentanților României în competițiile internaționale.
Dorin • 11 iulie 2013, 14:05
Pai dl. Oprescu n-a cheltuit peste 200 de milioane de euro pentru ca Steaua sa aiba stadion?
Cristi Pop • 11 iulie 2013, 14:05
Vlad Mihai Amariei(jurnalist local, pe facebook:
Piesa asta e un hit, blaturile n-au murit
Ce n-a văzut încă Tîrgu-Mureşul!
Şedinţă de Consiliu Local cu scântei mâine, în „oraşul florilor”, trandafiri 1 plus 3 vs. lalele cu săgeţi. Sunt în joc peste 4 milioane de euro pentru cofinanţarea bugetului unor echipe cu care municipalitatea are contracte de asociere.
Consilierii locali PNL şi UDMR vor să sprijine doar vicecampioana naţională la baschet masculin, BC Mureş, în timp ce reprezentanţii PDL şi, atenţie!, ai PSD (curat alianţă) vor să direcţioneze vreo două milioane de euro către FC Municipal. Futsalul, fotbalul, voleiul şi baschetul feminin s-ar alege şi ele cu un milion şi jumătate de euro. Bani frumoşi în condiţiile unui buget de austeritate, creşterii taxelor, prăbuşirii sistemului centralizat de termoficare şi, în general, greutăţilor cotidiene.
Lupta nu se dă doar la vot.
Sub sloganul „FCM nu moare!” (parcă l-am mai auzit), şefii municipalilor au sunat deja mobilizarea. La şedinţa de mâine (una publică la fel ca şi celelalte) vor lua parte fotbalişti (în speţă copii şi juniori), părinţi, antrenori, conducători şi suporteri care vor cere ajutor pentru continuarea activităţii. Ei sunt cei care pun suflet şi care încă mai trag speranţe că banii nu vor ajunge la mercenari pentru care Tîrgu-Mureş înseamnă doar o haltă în carieră. Mai vor o şansă, o merită.
Sigur, nu e normal ca banii publici să constituie punctul de plecare al bugetului unui club mai ales cand asa-zisa transparenta are un grad ridicat de opacitate. Totuşi e inadmisibil ca unora să li se facă pe plac iar ceilalţi să fie împinşi să moară. Explicaţiile sunt, oricum, puerile şi numai struţo-cămila uselistă mureşeană ştie ce vrea. Dacă tabăra liberală dă exemplul Mureşului Luduş, formaţie căreia i s-a refuzat înscrierea în Liga a III-a în ciuda promisiunilor edililor locali şi eforturilor disperate ale conducerii, PSD-ul se laudă că trei sferturi din Liga I de fotbal îi „poartă” sigla pe echipament. În plus, are şi campioană la baschet, poate de-aia să…
Indiferent ce va aduce ziua de mâine, pentru FCM va exista permanent o alternativă privată, dar degeaba vrea cineva să cumpere dacă nu e nimic de vândut.
Cât despre oamenii politici, nici unul nu se va ridica la nivelul vreunui sportiv pentru simplul fapt că ultimul ştie atât să lupte, cât şi să piardă corect.
Pariem că, mâine, după ce toţi pupat la fund, pupat toţi Piaţa Indep…, pardon, Victoriei?
Un Tirgumuresean • 11 iulie 2013, 14:07
Incredibil ce face Florea, Festivalul Peninsula care atrage 70.000 de de turisti la fiecare editie la Targu Mures nu a primit sustinere si a fost nevoita sa se mute la cluj, mandria orasului Targu Mures practic a fost alungata din oras, si el da 700.000 de euro unei echipe de futsal care nu atrage turisti, nu e asa iubita in oras si la fiecare meci are un public de vreo 1000 de oameni. Rusine Florea !!!
Cristi Pop • 11 iulie 2013, 14:08
Vlad Mihai Amariei, jurnalist local, pe facebook:
Banii alocati sportului de municipalitatea tirgumureseana au ajuns subiectul principal in Gazeta Sporturilor. Doar ca, voluntar sau nu, se omit niste aspecte. Nu primarul Dorin Florea aloca banii, existand in acest sens un vot al consilierilor locali (iar cei de la PDL nu sunt suficienti). Pana la proba contrarie, Sorin Terbea beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, instantele dandu-i dreptate cel putin pentru moment. In plus, vad ca pe nimeni nu deranjeaza banii pentru baschetul masculin (apropo, in urma cu cativa ani, managerul Mobitelco, Mircea Cristescu, spunea ca a luat titlul cu 600.000 de euro). Tare as dori sa vad si o ancheta GSP in fieful cluburilor finantate de cei de la putere. Poate va aparea si in Jurnalul National si in breaking newsurile de la Antene. Petrica, da pe…!
viorescu • 11 iulie 2013, 14:13
Golaniada cu banii publici ia amploare. A fost initiata in citeva orase, iar acum se extinde si se perfectioneaza. Constat ca toti cei anchetati intr-un trecut nu foarte indepartat, treptat incet si sigur, sint nu reabilitati, ci mai mult, recompensati!
Cătălin Tolontan • 11 iulie 2013, 14:34
Vlad Mihai Amariei: uite o ancheta despre cei de la putere si cluburile sportive…
Stii foarte bine ca n-am facut niciodata diferenta dintre partide, personalitati cind am publicat anchete.
Ca jurnalist, astept sa admiti ca te-a luat valul cind ai scris „Doar ca, voluntar sau nu, se omit niste aspecte”. In ce sa omitem ca am dat o stire pe blog si am scris ca revenim mine in ziar amplu?!
Multumesc!
Sibiu • 11 iulie 2013, 14:53
Asa cum se face pe sport in alte parti la Sibiu s-a gasit reteta de sifonat cu cultura. Tolontan (din pacate) si alti jurnalisti buni de ancheta nu acorda atentie la partea asta. Invelim totul frumos si banii ies. Se finanteaza cu sume enorme fel de fel de „chestii culturale” – gen MISS MODELS INTERNATIONAL (???????, acum se desfasoara), unii se imbogatesc, lumea are circ si e pacalita, nu e ca la sport, nu trebuie rezultate, performanta doar ambalaj frumos…..
vlad • 11 iulie 2013, 14:55
Asa se intampla cand acuzi pe cineva, dar nu esti capabil sa-l si condamni. Mai mult ii faci curaj, se vede asta si la Avram, Constantin sau Penescu. Este clar ca mare parte din banii aia o sa fie furati din club…. nici nu au ce face cu atatia bani. Cei care nu isi dau seama printre cei care au comentat deja, traiti pe alta lume…
Strict Secret • 11 iulie 2013, 15:00
Propun jurnalistilor de ancheta sa verifice cati bani a alocat FRF ca meciurile echipei nationale de futsal si stagiile de pregatire sa aibe loc la Tg Mures, adica in sala sporturilor care apartine primariei si cu cazare la hotelul finantatorului City US Tg Mures.
Dupa ce o sa vedeti ca se duc cateva sute de mii de euro/an la Tg Mures, o sa pricepeti ca Primaria trebuie sa intoarca niste bani spre clubul de futsal. Altfel echipa care a defilat in cel mai slab campionat de cand s a infiintat futsalul la noi, s ar desfiinta, desi in iarna cativa din cei mai buni (unii recalcitranti, a se citi Matei) au parasit echipa.
Acum oamenii care urmaresc fenomenul (sau dau impresia) aici vorbesc de futsal, ar trebui sa stie ca echipa din Tg Mures a castigat cam tot ce se poate castiga pe plan intern si a avut un comportament foarte apreciat in singura competitie continentala. De asemenea ar trebui sa se stie ca anul trecut 80% din jucatorii nationalei erau de la tg mures(de la echipa din tg mures). Echipa Nationala de Futsal locul 6 in Europa si 12 Mondial.
E adevarat ca nu e un fenomen la fel de mediatizat ca fotbalul in 11, dar acum si eu daca as fi consilier as prefera sa dau bani unei echipe care face performanta, care organizeaza turnee internationale si meciuri amicale cu echipe de top( Brazilia a fost la Tg Mures), decat sa dau banii la o echipa in liga a 2 a sau care nu a avut niciodata o performanta notabila in ultimii 20 de ani. Orasul e mic , iar sala poate fi umpluta pana la refuz, si iarna si vara.
Acum dilema mea este daca e normal ca banii sa circule pe traseul federatie-primarie-hotel-club si poate jucatorii(cei mai buni au avut salarii de 2000 euro/luna in vremurile bune) sau sa accepti aceasta situatie si lumea sa vada din nou City Us campioana la futsal.
vali • 11 iulie 2013, 15:50
multumesc, domnule tolontan! Credeam ca nu apare pontul la comentarii, mi-ati depasit toate sperantele! Respect! Eu sunt cel care a descoperit si ca FCM a fost adusa prin primar PDL de Sannicolau Mare si ca FCM este sectia de fotbal a lui AS Sannicolau Mare, pentru a putea juca fara sa aiba interdictie 3 ani dupa cumpararea locului!
Cătălin Tolontan • 11 iulie 2013, 15:53
vali: nu aveti de ce sa-mi multumiti, eu va multumesc pentru pont! L-am retinut de la comentarii tocmai ca sa-l verific si sa-l pot publica
vali • 11 iulie 2013, 16:17
@Catalin Tolontan, sa mai precizez ca bagatul nasului in afaceri cu bani publici prin primaria PDL mi-a atras si concedierea si apoi am ajuns la procesele castigate cu angajatorul? Pai, facem presa sau ne pacalim si ridicam osanale… conducatorului iubit? Si tot ca subiect pentru dumneavoastra, din banii publici se pot plati arbitrii in campionat? Pentru ca FRB nu binevoieste sa imi raspunda… Cautati cazul asocierii pe termen nelimitat primarie -Nova Vita!
vali • 11 iulie 2013, 16:19
si ma scuzati ca revin, din banii publici se poate cumpara instalatie de nocturna pentru FCM? Numar anunt de participare: 120124 / 28.04.2011
Denumire contract: Furnizare echipamente pt instalatie de iluminat nocturn teren de sport str Insulei din Mun Tg Mures, afacere de peste 200.000 de euro.
legionarul • 11 iulie 2013, 16:55
La Tg Mures se incearca prin alocarea unor bani si nu putini din bugetul comunitatii sa se arunce praf in ochii cetatenilor oferindu-le circ ca pe vremea imperiului roman circ si paine ca alesii sa poata sifona banutii si cum pot sifona daca nu prin sport. Se dau bani la footbal ,bascht ,futsal,volei ,ca sa-i poata sifona.Pe langa drumuri acesta este un alt domeniu prin care poti sifona banii publici.as vrea sa-i intreb pe cei care connduc destinele municipalitatii si a sportului si pe domnul vlad amariei cati sportivi localnici au fost promovati la fotbal ,baschet ,volei din cadrul judetului .de ce sau adus jucattori care au fost platiti regeste si nu au jucat un minut.Cu ce firme s-a amenajat si construi baza sportiva.Unde erau cazati sportivii.si multe multe altele.Cat s-a investit in copii si juniori.Pe cand o descindere a DNA ului
electrician autorizat • 11 iulie 2013, 17:25
eu nu inteleg un lucru
daca vrea sa ajute sportul de ce nu ajuta o echipa cu 2 milioane de euro ?
si sa puna 2 conditii:
– banii sa ii primeasca echipa care se afla pe cea mai buna pozitie dintre toate
– sa fie obligata sa faca o scoala performanta pentru copii
Astfel orasul Targu Mures va avea o echipa cat mai sus in Romania, iar copii din oras au unde sa fac sport de performanta si pot ajunge fotbalisti la o echipa care joaca in Liga 1.
Ce crezi am dreptate???
costi • 11 iulie 2013, 17:56
Buna ziua Domnule Tolontan,
Ce bine ar fi ca toate cluburile de fotbal sa aiba finantare de la bugetul local :-). Ar avea perfomante pe masura.
De exemplu, Gloria Buzau are finantare tot de ordinul sutelor de mii de euro pe an de la primarie si se vede. Echipa a jucat „foarte bine” in Liga 3, iar acum a promovat(in urma unei contestatii la FRF)in Liga 2. Nici nu vreau sa ma gandesc ce bine va fi pentru buzoienii de rand cand echipa va promova in Liga 1. Ce nu sunt acum rezolvate probleme esentiale pentru un oras european (strazi, apa, trotuare etc), sa vedeti atunci…
muresean • 11 iulie 2013, 18:13
700.000 euro…Antrenoru ia 1500,vreo 2 jucatori iau 1800 de euro vreo 3-1000 inca vreo 3-800 si ceilalti cate 20-15 milioane iar echipa a 2 a care e in divizia secunda nu ia nimic copii au contract de echipa mare( peste 1000 de euro daca aduni toate clauzele) is vreo 15-18 in lot…ganditi-va ce spalare de bani…copiii joaca pe 1 pereche de adidasi tot anu… 100% sigur ceea ce am scris. Sper sa citesti comentariul meu Catalin.
vali • 11 iulie 2013, 18:57
Domnule Tolontan, daca tot vorbim de bani publici dedicati de la primarie si consiliul local,pe interese de borfasi de partid, ce parere aveti de un cadou de 15.000 de lei pentru o singura echipa la cupa…liceelor? Afacere primaria Targu-Mures, consiliul local si… FCM. Dovezi foto aici:http://florentindeac.blogspot.ro/2012/11/pe-21-noiembrie-incepe-cupa-liceeelor.html
mircea • 11 iulie 2013, 19:49
Stiti ca in targu mures pt ca la meciurile echipei de fotbal se folosea nocturna se ia periodica lumina in cartierul apropiat stadionului.,vorbesc de lumina stradala si vreo 3 ore cartierul sta in beznaca pe vremea raposatului aceasta pt a recupera din cheltuieli ,ma intreb la ce trebuie 8000000 milioane de lei pt o echipa de divizia B,si 700 0000 de euro pt futsal mai ales ca meciurilre se desfasoara cu sala goala,,se dau multi bani la aceste echipe si patinuarul care a fost inceput sta neterminat de vreo 4 ani asteapta sa fie demolat,deasemenea in loc sa se construiasca un bazin de inot olimpic s-a acoperit cel din eparcul de agrement cu un balon asta sa se faca economie la caldura sa fii ca in sera, Multi bani se aloca pt niste lucruri care multumesc doar o parte mica a cetatenilor pt a intra in buzunarele celor care ii aloca trebuie spus ca echipa a de fotbal s-a cumparat de la Sanicolau mare ain campania de alegeri locale din 2004 spunandu-le muresenilor avem echipa in B Li s-a dat circ si dupa alegeri bere si mici adica paine ca romanii doar de la ei ne tragem asa ca paine si circul nu poate lipsi din panoplia celor care ne conduc.Deasemenea imediat s-a infintat o firmulita care a luat toate lucrarile de la bazele sportiv e si din oras aceasta firmulita fiind a unuiqa din conducerea sportiva asta e nu se puteau arunca banii pe fereastra .ce sa-i facem asta e noi alegem noi ne plangem.
geo • 11 iulie 2013, 20:29
cei mai mari infractori in frunte cu florea,infractorul sef mai vor sa faca o smecherie.auzi acolo k ei doneaza bani la echipa de fotbal si primaria e plina de datorii.
salamandra • 12 iulie 2013, 2:00
Alocare de bani pentru sportul mureşean cu iz de scandal!
În şedinţa ordinară a Consiliului Local Târgu Mureş a fost dezbătut astăzi, 11 iulie, proiectul de hotărâre ce priveşte alocarea sumei de 17 milioane de lei către cinci cluburi sportive, astfel: FC Municipal – 8 milioane de lei, BC Mureş – 4 milioane de lei, City-us – 3 milioane de lei, CSU – 1,2 milioane de lei, respectiv BC Nova Vita – 1 milion de lei. În sala de şedinţe au fost prezenţi un număr mare de administratori de cluburi, cât şi o parte din sportivii acestora. Nemulţumirea a dus la huiduieli. În principiu nu s-a ajuns la nici un înţeles, iar aprobarea acestui proiect de hotărâre a fost amânat cu un total de 20 de voturi pentru şi 3 abţineri, pentru următoarea şedinţă extraordinară ce va avea loc peste două săptămâni. „Este foarte clară favorizarea unor anumitor cluburi, invitate în această şedinţă pentru a susţine şi a aplauda interesele unor anumiţi oameni din interiorul Primăriei, să spun aşa, iar ceea ce nu se doreşte să se înţeleagă nici măcar de cei care au în conducerea Primăriei, nişte oameni care îi susţin, este că peste aproximativ 4 ani ar fi posibil să nu îi mai aibă şi să-i aleagă pe alţii în aceste asocieri. Această idee de dublă măsură pe care aceştia refuză să o înţeleagă se poate întoarce împotriva lor. Ideea de bază este să încerce să facă un regulament comun, agreat de toţi antrenorii. Dacă nu ai o finanţare egală, mai bine nu oferi nimănui nici un ban, doarece nu merită să faci discriminări”, a afirmat Dan Maşca, contribuabil.
Şansele egale în finanţarea sportului mureşean
„Eu susţin şansele egale în finanţarea sportului mureşean. Cred că astăzi în România sportul nu poate să se întreţină doar din altă sursă, ci este nevoie de susţinere din bugetele locale, însă aceste surse trebuie alocate cu chibzuinţă, şi în baza Legii Educaţiei Fizice şi Sportului, care specifică foarte clar care sunt condiţiile de asociere cu cluburile sportive şi care sunt condiţiile de bugetare şi de urmărire a acestor bani. Din păcate în ultimii trei ani nu au fost verificate de nimeni toate contractele de asociere care au fost făcute. Nu sunt de acord să fi alocate sume atât de mari unor cluburi fără a avea instrumentul de a verifica cheltuiala acestor sume. Repet, important este ca finanţarea este să ajungă la fiecare club în parte, în limite rezonabile conform unui necesar aferent fiecărui club. Există cluburi care necesită costuri mai mari faţă de altele. În principiu nu sunt de acord cu alocarea sumei atât de mai, 17 milioane de lei doar pentru 5 cluburi, deoarece asta înseamnă 10% din bugetul municipiului pe un an de zile, dar dacă suma s-ar împărţi pentru mai multe cluburi sportive, atunci categoric aş fi de acord”, a precizat viceprimarul, Ionela Ciotlăuş.
Onestitatea înainte de toate
„În primul rând nu sunt cluburi, ci asociaţii sportive. Povestea cu cluburi sportive este o minciună groasă spusă de anumiţi oameni. În ce o priveşte pe doamna Ionela Ciotlăuş, nu pot comenta nimic, deoarece după cum o cunosc de o viaţă, ceea ce a fost a rămas, adică 0..0..0..0..0. Eu cred că dânsa nu are ceva anume cu FC Municipal Târgu Mureş, ci cu sportul în general. A declarat foarte scurt faptul că nu susţine nici o ramură sportivă”, a declarat Claudiu Maior, consilier local şi consilier al primarului Dorin Florea. „Ar fi bine să aşteptăm peste două săptămâni noua şedinţă a Executivului, iar până atunci să ne pregătim toţi conducătorii de cluburi pentru a veni cu o propunere viabilă, care să ofere drepturi egale tuturor cluburilor mureşene. Până acum nu am solicitat nici o sumă, ne-am descurcat din fonduri proprii şi am demonstrat acest lucru în teren. Este primul an în care am depus un proiect. Totuşi, sper să înţeleagă lumea că nu doar din banii publici se poate face sport de performanţă în acest oraş”, a afirmat Claudiu Evi, vicepreşedinte-antrenor CS Olimpic Târgu Mureş.
salamandra • 12 iulie 2013, 2:08
Victorie la debutul în Mini-Mondialul cluburilor Kuweit 2013
City’us Tîrgu-Mureș a câștigat prima partidă de la Mini Campionatul Mondial al cluburilor găzduit de Kuwait City, 6-4 cu FC Erdre Atlantique, vicecampioana Franței. Golurile formației noastre au fost înscrise de: Mimi Stoica (min. 2), Gherman (min. 5, 22) și Lupu (min. 6, 15 și 37). Antrenorul Kacso Endre a început partida cu: Iancu – Lupu, Mimi Stoica, Ignat și Gherman. Au mai jucat: Covaci, Muntean, Daniel Raymond și Oltean. În minutul 39, la scorul de 6-4, Florin Ignat a primit cel de-al doilea cartonaș galben și a fost eliminat de pe teren. De menționat că, Robert Lupu a înscris ultimul gol al echipei noastre din repunerea mingii de la centrul terenului.
În celălalt joc al grupei, Pinocho Futsal (Argentina) a învins cu 2-1 pe Al Muharraq (Bahrain). City’us va disputa următorul joc, luni 15 iulie, de la ora 17, în compania celor de la Al Muharraq. Echipa care va câștiga această grupă se va califica în semifinalele competiției.
fan • 12 iulie 2013, 8:10
jurnalistul nu putea scrie un articol mai bun decat asta daca a adunat stiri de la persoane ca muresean,vali,mircea si altii.corect ar fi sa spunem tot pana la capat nu doar jumatate si anume 1.muresean trebuia sa mai spuna ca city’us are o echipa in prima liga,una in a 2a liga si una de copii unde sunt peste 50 de copii de mai multe varste. sunt echipati de catre club cu echipament de joc de prezentare si de relaxare de la JOMA ,GRATUIT.2.vali era obligat sa spuna ca primaria a organizat un campionat intre liceele din oras in care marele premiu era de 15 ooo de lei,dar acest premiu consta in aparatura pentru dotarea liceului a carui echipa iese campioana.aici mai trebuie specificat ca toti jucatorii erau echipati tot de primarie cu echipament sportiv.iar mircea trebuia sa taca, n-a cazut iluminatul nicaieri din cauza nocturnei ,iar lucrarile de la patinoar nu sunt executate cu bani de la primarie ci cu bani de la minister obtinuti de un deputat .ca nu au mai ajuns bani pentru finalizare ,poate soacra deputatului stie de ce.
dore • 12 iulie 2013, 8:44
un articol rautacios ,scris la comanda sau tema de casa,alfel nu prea vad de ce primarul din Tg-Mures nu are voie sa ceara consilierilor locali 4 milioane de euro din banii tg-muresenilor si nu a muresenilor ,pentru 5 cluburi din oras.primarul din ploiesti are voie sa dea din banii ploiestenilor 3 milioane de euro castigatoarei cupei romaniei la fotbal si alti bani as softului dar primarul din tg-mures nu are voie sa dea 700000 de euro unui club care a castgat totul pe plan intern si ma refer la campionat ,cupa ,supercupa. si pentru ca ati facut legatura cu Terbea,nu crede-ti ca era mai important sa spuneti opiniei publice ce reprezenta acea suma pentru care a decolat acel elicopter ? nu pot sa cred ca la valoarea dvs de ziarist nu stiti ca 2 „gyuri”cat au fost in elicopter era achivalent cu 20 de „sampanii”de la borcea.toti suporterii stim ca toate echipele platesc asemenea taxe,ca la unii sunt „gyuri”,”sampanii”,”cas de oaie” sau alte parole ,numai voi marii ziaristi nu stiti
corina • 12 iulie 2013, 10:47
nu pot sa cred!!!!!eu stiu sigur ca saracii fotbalisti inca au restante la salarii!!!!!!!!!!…..ii tot mint..minciuni…ii plimba ba la primarie ba la hotel…ba ca maine,dar totusi nu maine…ba ca daca nu va prezentati nu o sa mai primiti nimic!!!apropo:prima pt ca totusi si anu asta sunt campioni…cand o sa ii primeasca???
mircea • 12 iulie 2013, 13:05
pt domnul fan a celor care sifoneaza banii sa citeasca ce am scris cum ca se ia curentul periodic in cartier pt a se recupera din banii cheltuiti pt consumarea curentului electric cu ocazia meciurilor jucate in nocturna ,,dar e grreu pt cei ce sifoneaza banii sa inteleaga
suis • 12 iulie 2013, 14:02
@dore, ai dat cu mucii in fasole, Ploiestiul are populatia dubla ca Targu-Muresul, banii sunt mult mai multi acolo, cluburile private sunt si aici pe pedelisti. In afara de hotii PDL nimeni nu aruca cu bani in fotbal.
Primarul Florea din Tg Mureș vrea să-i dea clubului de fotbal în sală al lui Țerbea 700.000 de euro, bani cu care se poate ține un club de Liga 1! | zapper club • 15 iulie 2013, 1:28
[…] Cătălin Tolontan […]
florentin • 17 iulie 2013, 11:25
ca idee despre ce sume imense vorbim , care întrec și de zeci de ori banii din biletele de intrare, un mic calcul facut aici: http://florentindeac.blogspot.ro/2013/07/udmr-trebuia-sa-le-propuna-borfasilor.html. Comparativ, vreo 15 la suta din bugetul minoritatilor nationale, pentru cultura, culte, printr-o singura afacere de la Targu-Mures, pe pedeliști si pe prieteni de la Brașov.
Jocuri cu Scooby Doo • 26 iulie 2013, 15:36
Domne, daca echipa aia e asa buna sa zicem ca merita investitia. Dar as paria ca e altceva ascuns aici.
viva creatie grafica • 30 iulie 2013, 13:24
Nu pot sa cred ca atatia bani merg pe aceste cluburi, macar sa speram ca nu dispar banii , o groaza de marlanii se intampla din pacate in fotbalul romanesc
ionut • 30 iulie 2013, 15:46
700.000 de euro erau pentru alt elicopter? Uite ca asta nu a apucat sa se bucure de banii publici cadou de la primarul PDL. Uite asa se duc toti banditii…
florentin • 30 iulie 2013, 16:19
daca tot ati scris de cei 700.000 de euro care urmau sa ii fie dati cadou lui Terbea, poate va uitati la dedicatia de 850.000 de euro, din 2010.www.tirgumures.ro/hot/2010/191.pdf. Asta e orasul, acesta era intretinutul.
florentin • 30 iulie 2013, 22:16
Sa ma scuzati!Si tot ca masura a intereselor de partid: FCM Targu-Mures, continuatorul sectiei de fotbal a lui AS Sannicolau Mare, cum mi-a scris Duru, e si continuatorul… ASA! Satui de culorile de partid, oamenii lui Maior au bagat rosu-albastru la inaintare, asa poate nu ii mai critica nimeni pentru dedicatii primite de milioane de euro si instalatie de nocturna de 200.000 de euro din banii fraierilor de contribuabili(aia scoasa la licitatie de fisc pentru ca netrebnicii de partid nu platesc impozitele la stat!)http://www.tirgumureseanul.ro/detali-stire/lista/home/articol/asa-tirgu-mures-renaste.html.
Iar despre Terbea: cifra de afaceri pe hotel de 700.000 de euro in 2009, bani doriti net de la primarie in 2010: 850.000 de euro, adica pomana din bani publici intrece de cateva ori(2-3 ori) valoarea afacerii aluia. http://www.zf.ro/companii/aquapark-in-locul-fostei-fabrici-de-manusi-din-targu-mures-5026563/