O luăm de la capăt. Primăria Capitalei va construi, cu banii cetățenilor, o sală de sport. Era nevoie de ea, nu acesta e semnul de întrebare.
miercuri, 7 noiembrie 2012, 1:16
O luăm de la capăt. Primăria Capitalei va construi, cu banii cetățenilor, o sală de sport. Era nevoie de ea, nu acesta e semnul de întrebare.
Un stadion în București, unul în Cluj și unul la Ploiești nu acoperă nevoie de baze sportive moderne, pentru competiții internaționale de elită. Sîntem, în continuare, unica țară europeană fără săli, bazine, patinoare și piste de sporturi nautice care să poată găzdui competiții la cel mai înalt nivel.
Știm exact ce spunem cînd scriem asta, bazinul de polo de la Oradea sau patinoarul de la Brașov nu pot găzdui turnee finale de „europene” sau „mondiale”.
O luăm așadar de la capăt. Nu utilitatea sălii din București este pusă în discuție, ci altceva. Întrebările sînt următoarele.
PRIMA. De ce, din nou, lucrurile se mișcă pe furiș? Siteul b365.ro, activ în chestiunile Bucureștiului, a încercat să discute cu CNI, care are studiul de fezabilitate deja întocmit. A fost refuzat. „Nu e document public”. Pe cuvînt? S-a schimbat ministrul Dezvoltării, dar comportamentul instituției și al companiilor subordonate este același. Se comportă cu investițiile în piscine și în săli de parcă produc tancuri!
A DOUA. Gazeta a mers un pic mai departe. Primăria știe ceva de studiile făcute în minister dar, prin vocea directorului Bogdan Hreapcă, ni s-a comunicat că „probabil că vom merge pe proiectul nostru, nu prea avem încredere în altul”. De ce? Nu există un minim de respect pentru munca oamenilor din administrația anterioară, nu există nici o memorie instituțională! Dacă pe vremea Elenei Udrea s-au făcut pași înainte în dosarul sălii și s-au cheltuit bani de ce o luăm de la zero?
A TREIA. Acum ceva vreme, primarul Sorin Oprescu s-a exprimat în stilul său popular și vag „Frate, sala va costa cam o treime din stadion”. Stadionul Național a urcat spre 200 de milioane de euro și, respectuos, atragem atenția că o sală de 70 de milioane de euro la început și de 100 de milioane cînd s-o termina este o excentricitate, o suprachetuială, o bătaie de joc la adresa banilor bucureștenilor. Plus că vom sta pe capul primarului și a echipei lui de „milionari prematuri”, vorba antrenorului lui Athletic Bilbao, certîndu-și jucătorii. Cu banii ăștia, Primăria ar putea să-și continue programul secret de achiziție de cărți rare pentru Biblioteca Municipală, că tot a descoperit același site b365.ro că din bugetul Primăriei s-au achiziționat volume în valoare de peste un milion de euro în ultimii ani de la un nene la care n-a ajuns probabil nici o zecime de sumă!
A PATRA. Liberalul Petre Roman scrie în Jurnalul Național de miercuri că „avem o obligație majoră de transparență. Tocmai pentru că, sincer, ne-am bazat prea mult, pe munca și pe curajul jurnaliștilor”. Încadrat mereu între Victor Ponta și Crin Antonescu, primarul Sorin Oprescu este exemplul de locvacitate cînd e vorba de teme, și de opacitate cînd e vorba de cheltuirea banului public. Bazîndu-se pe popularitate, el copiază fidel comportamentul față de media al celor pe care îi ironizează mereu că au fost cu nasul pe sus, că au cheltuit aiurea banii și tot așa. De ce face asta? De ce e opac? Petre Roman crede că un astfel de comportament netransparent, se referă evident la fosta guvernare, este semnul corupției.
ULTIMA. Sala de lîngă Stadionul Național a devenit deja un subiect de presă. O luăm de la capăt. Oprescu, fiul său și prietenii fiului său, pot miza pe deplina noastră atenție. Dar mai e nevoie de ceva. De ceea ce Barack Obama numea în discursul din dimineața realegerii sale drept „rolul cetățeanului, care într-o democrație nu se încheie cu votul” și despre efortul de a parcurge împreună „munca frustrantă a guvernării de sine”. Putem face această muncă sau putem alege să ne lăsăm guvernați de „milionarii prematuri”.
Radu Daniel • 7 noiembrie 2012, 13:31
Poate ne va oferi domnul Ponta un raspuns la toate intrebarile astea.
jalemare • 7 noiembrie 2012, 13:37
ma distreaza cum suna ”liberalul Petre Roman”. vai mama noastra, nu mai exista rusine pe pamantul asta romanesc.
Andrei • 7 noiembrie 2012, 13:39
Un nou atac al marelui ziarist, la Oprescu si altii. Bravo Domnule Tolontan. Apreciez macar faptul ca o tinenti tot inainte, pe acelasi drum, cel al atacului si acuzelor. Dar la un moment dat, fiti sigur ca roata se intoarce. Articolele dumneavoastra nu reprezinta presa sportiva, nici macar presa de investigatie ci doar niste atacuri comandate, de multe ori murdare. Pacat, destept sunt sigur ca sunteti, imaginatie aveti. Din pacate, se pare ca ati ales o alta cale, urata si care nu face cinste. Se vede cat de trist, cat de suparat si plin de ura sunteti datorita realizarilor Domnului Oprescu sau…poate doar e vorba de comenzi politice, acelea de a da in anumit oameni care au facut, fac si vor face ceva pentru oameni, pentru bucuresteni. Candidati dumneavoastra la Primaria Generala sau la o primarie de sector sau poate la vreo primarie de prin tara si sa va vedem atunci. Cat oare veti mai continua sa atacati doar pentru ca aveti „un dinte” impotriva cuiva sau pentru ca asa vi se cere? In ziua de azi, demnitatea si onestitatea sunt lucruri rare iar dumneavoastra, repet, persoana inteligenta, va bateti joc de ele. Pacat Domnule Tolontan. In rest, sa aveti parte de sanatate si sa fiti fericit (iar aici nu sunt ironic ci sincer).
bau • 7 noiembrie 2012, 13:45
Nu inteleg rostul acestui articol atata timp cat nici proiectul nu este oficial!!!
pentru ziaristi,nu e bine nici cand nu avem sali sau stadioane, nici cand avem sau se vor construi!!!!
yul • 7 noiembrie 2012, 13:47
Cataline jos palaria pentru articol. Super tare. Te rog nu mai da exemple de la politicieni care atunci cand erau la guvernare radeau tot iar dupa aceea devin morali. Domnul Roman ciocu mic.
Cheetah • 7 noiembrie 2012, 13:55
Respect, TOLO, stii intr-adevar sa faci gazetarie la cel mai inalt nivel!
Multumim pentru corectitudine si transparenta intr-o tara ce sufera de multa vreme sub povara hotilor de toate categoriile, inclusiv celebrii minoritari cu „gulere albe”.
Din pacate, hotia are efecte dramatice si indirecte inclusiv in sistemele publice prezentate tot de voi, jurnalistii, ca fiind deficitare, desi n-ar trebui sa fie: de „asigurari” de sanatate, sociale (pensii si ajutoare),”supravegherea hotiilor” tip CSA si multe altele „nevazute”.
Respect!
vlad • 7 noiembrie 2012, 13:58
Oprescu chiar este un corupt!!! Se face totul pe la spate, proiectul este gata, planul e facut, se stiu deja constructorii, se stiu platile aditionale… noi restul prostimii o sa le aflam treptat. De ce nu s-a facut un cocnurs de proiecte pt sala asta? de ce nu s-a facut o dezbatere publica, asa, ca sa poata sa intervina si federatiile direct interesate ca sa o foloseasca. S-au gandit arhitectii care au proiectat sala (naiba stie cine sunt) si la acustica??? La Arena Nationala nu au facut-o… asa ca este un stadion inutil pentru concerte, cam cum era Wembleyul vechi, ecouri insuportabile, acustica penibila care face imposibila ascultarea clara. O polivalenta, cu o capacitate mai mica decat un stadion, probabil ar putea fi rezervata pe toata durata anului, multi ar dori sa aiba concerte acolo… dar daca nu s-au gandit la acustica ce facem??
Tot in articolul de pe b365 citeam si eu ca turnul de parasutism o sa fie transformat in obiectiv turistic vizitabil, ceva foarte vag, asta desi daca te uiti o secunda la terenul disponibil este evident ca polivalenta asta nu are loc sa fie construita decat in acelasi loc :), deci automat turnul o sa fie daramat (evident, o sa se spuna peste ceva vreme ca nu s-a gasit o solutie, e regretabil bla bla bla…). In opinia mea turnul ala este un monument, nu are valoare foarte mare acum, dar o sa aiba in 50 de ani.
In ultimul rand, s-a pus o secunda problema sa fie intrebata si comunitatea locala daca este de acord cu asa o constructie?? Bineinteles ca nu (doar stau in cartier 🙂 ). Va spun eu ca 99% din oameni ar refuza-o. Stadionul asta nou a devenit o mare bataie de cap pentru cartierul Vatra Luminoasa, care era foarte linistit, insa pentru cei de pe bulevardul Basarabia este un adevarat blestem. La orice meci, bulevardul se blocheaza, are doar 2 benzi de circulatie pe sens, locurile de parcare sunt insuficiente. In plus, parcarea aia nou construita este goala de fiecare data, neutilizata… Adaugarea unei Polivalente acolo ar fi cireasa de pe tort 🙂
SabotRo • 7 noiembrie 2012, 14:02
Permiteti, in calitate de cetatean sa va rog sa va luati mai des si mai tare de autoritati? Ca de unul singur, cam greu sa faci „opinie publica”. De exemplu, parcarea laudata si inaugurata in direct la TV, de la Stadionul National-Arena, sta pustie si neterminata, nu se stie cand se vor putea cumpara abonamente, masinile din zona sint parcate tot pe strada si pe trotuare…
Alex • 7 noiembrie 2012, 14:17
Cand oprescu isi va termina treaba cu bucurestenii si cu bucurestiul situatia se va prezenta astfel:
2,5 miliarde euro datorii
1 stadion
1 sala polivalenta in locul unui parc
1 autostrada in bucuresti
si realitatea :
-cea mai poluata capitala din europa.
-transport public sub limitele decentei.
-fara parcuri si cladiri istorice
Ms oprescu si ms bucurestenilor care l-au votat.
Nu inteleg de ce trebuie sa sufere cei care nu l-au votat pe idiotul asta.
Andrei • 7 noiembrie 2012, 14:21
@Alex
Multumim si noi pentru faptul ca la referendum ati stat acasa si l-ati tinut pe Base in functie.
Rares • 7 noiembrie 2012, 14:31
Ar fi util un citat mai exact din Obama, de ex. cei de la Hotnews au tradus asa:
„Rolul cetateanului in democratia noastra nu se incheie cu votul, America nu a fost niciodata despre ce poate fi facut pentru noi, ci despre ce putem face noi impreuna prin munca frustranta a guvernarii de sine. Acesta este principiul nostru fundamental.”
Faptul ca Romania a fost tot timpul despre ce poate fi facut pentru noi, si nu despre ce putem face noi pentru Romania e marea diferenta dintre ei si noi.
rad_de_prosti • 7 noiembrie 2012, 14:42
egem ca acum aveti concluziile anchetei chiar inainte sa se intample ceva ? ati progresat Tolo 😀
cu videanu parca v-a mers mai greu spre deloc , amicii stiu de ce.
Daniel • 7 noiembrie 2012, 15:03
Pana la urma carcotim degeaba.Uite ca Arena Nationala s-a facut si e un motiv de mandrie pentru noi toti(o organizare excelenta a unei finale UEFA)!Si de dat exemplu pozitiv,de catre vecini!Haideti sa nu mai vorbim fara sa spunem nimic,sa nu mai atacam gratuit,sa nu mai fim atat de negativisti!Sa nu mai dam tot timpul cu pietre!Sa darami,sa gasesti defecte,sa fi tot timpul nemultumit e foarte usor!La critica suntem tot timpul primii,mai greu e cand trebuie sa ne apucam de ceva,cand trebuie sa facem concret o chestie.Eu zic ca e mult mai bine sa se faca ceva(chiar daca nu multumeste pe toata lumea,nici nu are cum in Romania,chiar asa cu controverse) decat sa nu se faca nimic!
florin • 7 noiembrie 2012, 15:04
Este deja stiut faptul ca fiul doctorului-primar Oprescu se ocupa de majoritatea licitatiilor Primariei Capitalei (doar de cele cu valori peste 100 000 de euro).Din comentariile de mai sus observ ca cetatenii (sper ca nu cei ai capitalei),in ura lor morbida pentru Basescu & compania (ura alimentata cu sarg de insusi presedintele si acolitii sai din PDL) nu vor deloc sa vada cum banii cetatenilor capitalei sunt „investiti” fara noima de „cinstitul” dom’Primar.Numai sponsorizarea echipei de handbal Oltchim cu un milion (de lei sau euro,nici acum nu stim clar) s-a facut fara macar a fi fost consultati primarii de sector,nu (cun ar fi fost normal) cetatenii capitalei.Si prin pastrarea subventiei la Gigacalorie fara sa se tina seama de veniturile per familie,dom’ Primar Oprescu subventioneaza si cel putin doua treimi din familiile Bucurestiului care au venituri mult peste media pe tara,nedreptatind astfel cetatenii care stau la curte (nu la vile).
Cert este ca nu ma mira deloc nepasarea bucurestenilor pentru cheltuirea banilor lor,bani stransi din taxe din ce in ce mai mari.
Sper ca initiativa d-lui Tolontan sa fie urmata si de4 alti ziaristi si sa fie demascate,daca se poate,toate matrapazlacurile comise de intreaga clasa politica,indiferent de culoare sau partid.
harry porker • 7 noiembrie 2012, 15:17
@Alex perfect adevarat
– piste de biciclete nefunctionale ulterior desfiintate = 150.000 euro/km
– semafoare biciclete fara absolut nicin sens 12-13k euro
– nerespectarea proiectului de reamenajeare a pietei unuversitatii
– proiect autostrada urbana, cu alte cuvinte nu sunt destul de multe masini si poluare in bucuresti
si lista e lunga, tot ce pot sa fac e sa-i felicit pe cei care l-au votat pe oprescu
florin • 7 noiembrie 2012, 15:23
Pai ce sa facem noi, romanii, pentru Romania? Pai ne lasa politicienii,incepand cu Iliescu,Nastase si terminand cu Basescu,videanu,Udrea,Antonescu,Ponta,etc.,sa facem ceva pentru aceasta tara?Nu ei,politicienii, incurajeaza furtul din banul public,evaziunea fiscala si tin sarmanul popor roman la limita subzistentei,popor ce trebuie sa munceasca pentru a intretine o calsa sociala foarte mica in ceeace priveste numarul,dar foarte bogata si rapace,gata sa sacrifice oricati oameni da rand pentru ca averile lor sa nu scada nici macar cu un leu.
Probabil ca in 1989, la revolutie, trebuiau folosite circa 20 000 de gloante,dar bine tintite si acum Romania era foarte aproape de nivelul unor tari ca Germania,Olanda,Suedia,Elvetia. Daca,in schimb, la revolutie au murit oameni si copii nevinovati,impuscati de nici acum nu se stie cine (nu se vrea sa se stie),noi,romanii avem clasa politica pe care o meritam.Clasa politica ce a dat pe nimic resursele tarii,ce este gata sa dea in continuare si ceeace Romania mai detine cu eforturi uriase. Au grija directorii numiti politic ca aceste companii si resurse sa fie devalizate,iar apoi la ordinul expres si „binevoitor” al FMI sa le privatizeze pe spaga si in detrimentul poporului roman. Eu asta cred ca pot face cetatenii romani pentru Romania: sa rabde(cel mai probabil) sau sa faca o alta revolutie (pentru cine?).
bogdan • 7 noiembrie 2012, 15:31
voi o sa stati pe capul lor, faceti anchete si apoi cand se apropie alegerile, il invita ciutacu la 2-3 emisiuni cu intrebari frumoase, ridicate la fileu si sa vezi ca iar mai prinde 4 ani de mandat.
liparonu • 7 noiembrie 2012, 15:31
@Andrei
Oprescule, tu esti tata? sau esti fiul lui?
@tolontan
ai curaj, ti-am mai spus-o si cu alta ocazie. sper sa poti sa afli destule amanunte si sa demasti mult prea probabilele jafuri din banul public. eu cred ca iti va fi greu cu ancheta, acum ca ai scris acest articol inainte de a fi facut chiar si proiectul! cred ca vor incerca sa te intimideze, iar lucrarea se va face cu mare atentie! ai idee de ce nu se construieste in locul actualei Polivalente? care-i faza? succes
gogu • 7 noiembrie 2012, 15:38
incet dar sigur oprescu papa banii bucurestenilor (cei mai „destepti” oameni din romania)
C. Lularu • 7 noiembrie 2012, 15:45
Bravo Tolo, pune reflectorul pe tilhari sa stie ca sint supravegheati. Pacat de tara asta, ar fi putut ajunge departe, dar atita timp cit pentru fiecare om de valoare exista o suta de babe care voteaza cu iliescu si o suta de cretini cu cefe groase care-l apreciaza pe oprescu nu putem progresa.
Lucian • 7 noiembrie 2012, 15:47
Domnilor, se stie si cine va fi AG la aceasta sala !
kily • 7 noiembrie 2012, 15:53
Cataline tata, lasa’l sa fure ca nu’i schimb tu naravul la varsta asta!
Suntem un neam de hoti de cand Lumea, asa ca….
Cătălin Tolontan • 7 noiembrie 2012, 15:54
andrei: nu vreau sa candidez, vreau doar ca oamenii care ne cer votul sa respecte banii pe care li-i dam sa-i gestioneze
Dr-Acu • 7 noiembrie 2012, 16:06
Domnule Cata,cand Doamne-iarta-ma termini cu soparlele astea?
Fi domnule concret, nu o da dupa cires, zi concret care-i problema.
De bine de rau Oprescu face cate ceva pt. voi, se vade de la Ploiesti, nu cum a fost „base” sau primarul „boldura”. Totdeauna cand scri ceva strecori venin, ca si Ioanitoaia, ce sa zic… scule de ziaristi !!! Nu cumva, dimineata la prima ora, cand e pe closet ca are timp, vrei sa te sune doctorul sa-ti raspunda la intrebari si tu sa ne dai informatia in premiera?
A-ti ajuns de un ridicol absolut toti „presarii”!! Nu mai emanati nici un pic de incredere. Sincer,…mi-e sila!
Uite, in concret, la Ploiesti fstul primar s-a apucat sa refaca sala.
Acum, actualul a oprit lucrarile. Ca un contribuabil corect, fost sportiv, m-am revoltat, m-am interesat de problema si am primit urmatorul raspuns: „… va informam ca in momentul de fata lucrarile sunt stopate datorita problemelor financiare rezultate in derularea activitatii de modernizara, probleme care fac obiectul cercetarilor institutiilor abilitate.”
Am inteles. Nu m-am apucat sa interpretez ca raspunsul este „la oha”, asa cum cautati voi sa faceti.
In rest, numai de bine!
@Catalin Tolontan • 7 noiembrie 2012, 16:12
Se impune o corectura:”nu acoperă nevoie” trebuie sa devina „nu acopera nevoia”. Felicitari pentru articol si nu ii lasati sa ne cheltuie aiurea banii. Prea mult isi bat joc politicienii de banii nostri, urmand ca noi sa ne imprumutam de la FMI pentru a acoperi gaura creata.
Lamb76 • 7 noiembrie 2012, 16:32
Cred ca vrei la prosport si nu stii cum sa faci…
Constantin • 7 noiembrie 2012, 17:23
Felicitări domnule Tolontan pentru articol. Nu am nimic împotriva construirii unei noi săli de sport în Bucureşti,dar vreau să ştiu exact cât costă. Şi o întrebare, dacă se poate: cu vechea Sală Polivalentă se mai aude ceva ? Vor să o demoleze, o repară, ce se va întâmpla până la urmă cu ea? Vă mulţumesc anticipat.
mieusa • 7 noiembrie 2012, 17:40
Ai dat cu batul in balta (si nu cea Alba) pomenind de Obama. Vezi istoria salii Barclay din Brooklyn-New York, unde cetateanul a votat! Mai uitati de tara fagaduintei, ea exista doar intr-o carte.
Cătălin Tolontan • 7 noiembrie 2012, 17:57
mieusa: ai perfecta dreptate, America e tara fagaduintei niciodata atinsa, noi sintem tara deceptiei mereu implinite.
Sigur ca noi sintem mult mai destepti decit ei, dar n-am putut-o arata.
Stroie • 7 noiembrie 2012, 18:12
Stimate Tolontan esti bolnav de anchete si interpretari dupa bunul tau plac al unor lucruri sau evenimente,mai ales cand cei aflati in vizorul tau nu-ti dau dreptate. Binenteles ca cei care te contrazic vor devenii dusmanii tai sau ai natiei pe care te pretinzi ca o slujesti.Orce lucru sau fapta s-ar desfasura pe teritoriul tarii il vei critica,acelas lucru se va intimpla si daca evenimentele respective nu vor avea loc.Mie scarba de astfel de oamenisi. Din pacate in Romania zilelor noastre sunt foarte multi colegi din breasla jurnalistilor care se comporta la fel ca Tolontan,oameni pentru care provocarea scandalul si intretinerea lui este un mod de viata.Sunt mahnit pentru ca au disparut jurnalistii sportivi adevarati locul lor fiind luat de oameni pentru care intrcerea sportiva este inlocuita de circ si scandal pe care-l mediatizeaza cu mare inversunare.
georgecdb • 7 noiembrie 2012, 20:00
am vazut sali de sport prin sate care nu aveau nici scolile terminate sau in conditii insalubre dar asta e Romania
dan • 7 noiembrie 2012, 20:27
Tot mai credeti ca Mass-media este vreo Putere in stat? In statul roman?
clau • 7 noiembrie 2012, 21:12
De bine de rău, Oprescu a strâns cureaua şi uite că i-au mai rămas bani. Unde sunt autostrăzile promise de guvernul PDL? Unde sunt fondurile de la UE? Absorbţia fondurilor cu care se lăuda până de curând şleahta portocale? În ce s-au materialezat ele? Că în afară de Bucureşti, care e singurul loc unde se mai dezvoltă ceva, ţara e toată o ruină.
robin • 7 noiembrie 2012, 21:17
Bucureştenii ar trebui să se simtă rasfăţaţi cu posibilitătile pe care le au.Oprescu e un primar pe cinste.
miruna • 7 noiembrie 2012, 21:20
E ok sa se faca si o sala polivalenta.Asa cum si Arena Nationala va place si mergeti frecvent la meciuri acolo…o sa va placa si sala polivalenta.Evident ca inainte trebuie sa comenteze toata lumea…ca aveti voi ce aveti cu Sorin Oprescu.
johnantonescu • 7 noiembrie 2012, 21:33
@mieusa,
Gresesti, America este cu adevarat pamantul fagaduintei. La o populatie de (doar) 15 ori mai mare ca a noastra, exista circa 100 de stadioane de peste 60,000 de locuri. 30+ echipe de fotbal American profesioniste, cateva zeci de echipe amatoare studentesti (college football), cu zeci de mii de sustinatori, ale caror stadioane pot avea o capacitate de peste 100,000 de locuri (Michigan, Ohio State, Passadena), plus vreo cateva stadioane de baseball, cateva de soccer, poate chiar ceva cricket sau rugby. Exista zeci si zeci de arene cu capacitate intre 15,000 si 22,000 de locuri care gazduiesc echipe profesioniste de baschet sau hochey. Si stii ce? Peste 95% sunt proprietate privata, chiar daca unele (cum e Brooklyn) s-au construit pe parcele de teren expropriat (luat de stat prin hotarare judecatoreasca, fostul proprietar fiind rasplatit financiar conform valorii de piata a terenului in cauza). Stii cumva cate stadioane de peste 60,000 de locuri sau cate arene de peste $15,000 de spectatori are Romania?
alen • 8 noiembrie 2012, 2:04
sa ne intoarcem si la celebrul si vesnic nefolosibilul acoperis retractabil care a costat mai mult decat stadionul din Ploiesti. Sau la „afacerea” gazonul inceputa evident de minunatul domn oprisan. Acolo escrocul de primar s-a eschivat ca nu stie ce-i cu gazonul :). Oprescu seamana la hotie si tupeu din ce in ce mai mult cu mazare, „stadionul lui”, „banii lui”, „pasajul lui” Pe cand o ancheta cum a marit Oprescu costurile pasajului Basarab?
Dragos C. • 8 noiembrie 2012, 2:14
Indiferent cine va fi Primar, Premier sau Presedinte (PPP sic!)va face acelasi lucru. Se va imbogatii! Acest lucru il avem in ADN! Tine de traditia romanilor! Nu se dadea SPAGA la turci pentru a cumpara scaunul de domnie??? Si pe vremea lui Mihai Viteazul si chiar mult inainte de el, nu dadeai spaga sa te aleaga conducator? Si de unde luai spaga? De la diversi (oameni de afaceri straini, boieri romani sau starini) care o vroiau apoi inapoi, sub forma de avantaje care sa le aduca mult mai multi bani decat au investit initial. domnitorul ales venea apoi in tara si numea marii dregatori in functie de cine dadea mai mult! Va suna cunoscut??? Cum se intampla azi cu parlamentarii, ministrii, directorii din ministere sau primarii??? Asa ca, va rog, nu mai patetizati! Sa fie clar: nimeni nu intra in politica pentru a saracii! Toti intra in politica ca sa FURE, sa capete influenta si sa aiba acces in posturi inalte unde pot sa fure mai mult. Restul este doar gargara… Nu exista politician curat in Romania! Si nici nu va exista in urmatorii, cel putin, 50 de ani! Nu intelegeti ca nu ai cum sa candidezi pentru Parlament sau la varful unui partid politic daca nu esti corupt sau nu esti vulnerabil ca, la o adica, sa poti fi santajat cu vreun dosar pentru a face ce ti se spune??? Da, sala de sport se va construi si va costa 130 milioane, nu 100! Iar apoi se va face alta la Cluj si alta la Arad si la Piatra Neamt si fiecare va costa cu cel putin 300% mai mult decat ar trebui… De unde vrei sa-si scoata SPAGA data pentru accederea in functii???
Red • 8 noiembrie 2012, 3:08
Proiectul Salii Polivalente in zona National Arena este o mare prostie, o idee supercomunista. De fapt, demolarea vechiului Stadion si construirea National Arena in acea zona a fost cea mai mare prostie. E ca si cum am darama Casa Poporului ca sa construim alta Casa pentru Parlament. Golanii (asa zisii fani), urmasii lui Decebal si Tepes se razboiesc acum cu fortele de ordine direct in strada, cand normal era mult mai bine sa se racoreasca in padure, de exemplu la Snagov.
Cat priveste pasii facuti pe vremea lui Udrea, no comment. Nu se vede nici o urma.
Red • 8 noiembrie 2012, 3:19
PS: Liberalul Petre Roman, pe care-l laudati atat, a fost mai intai social si apoi democrat. Se pare ca doar in ultimul timp, de cand e liberal i-a mai venit mintea la cap, ha-ha-ha.
MMariann10 • 8 noiembrie 2012, 13:11
Pe scurt, fara detalii plictisitoare:
1. Pai, e combinatia noastra, ce sa caute un amarat de ziarist (mai e vorba si de un ziar local, deci un terchea-berchea) sa intrebe el de combinatia noastra. Zi mersi ca iti faca sala, fariere!
2. Or fi facut ei, nu zic nu, dar daca mai facem si noi un studiu, o mai punem si noi de niste extraspaga, iar in vremurile astea grele, coane Fanica, remuneratie mica de 70 milioane de euro, nu ajunge la ditamai haita de hiene cu puisorii lor cu tot.
3. Excentri-ce? Supracheltuiala? Pai, mai, „frate”, doar ce ti-a zis omu’ ca e doar o treime din stadion. Si ai vazut ce bine a mers treaba cu stadionu’, de ne invidiaza vecinii bulgari.
4. Declaratie politicianista a liberalului. Se afla in campanie si ar spune orice prostie numai sa fie ales. Acum a debitat-o p’asta cu transparenta dar nu el e adevaratul vinovat ci ziaristii. Pentru ca ati utilizat afirmatiile unui onorabil liberal aflat intr-o stare de vulnerabilitate psihica si emotionala (in perioada imediat premergatoare campaniei electorale) si le-ati folosit impotriva proaspatului realesul (la al VI-lea congres local), Primului fiu al Capitalei. Asta e lovitura sub centrura domnu’ ziarist Tolontan. Nu e voie !
5. La asta nu raspund ca deja esti obraznic, domnu’ ziarist! Pai, asta e deja atac la persoana. Ce ai cu familia sarmanului om. Si ce daca fiul primului fiu al Capitalei este afacerist inrait, face o gramada de bani impreuna cu prietenii lui? Pai, are brigada ca lumea si are valoare mare. Ar trebui sa te bucuri pentru el nu sa folosesti asta ca atac la persoana. Sa iti fie rusine !
U gotta love Romanika!
God bless Romanika !
Vai steaua noastra =((
Tiberiu Cazacioc • 10 noiembrie 2012, 22:52
Ma alatur celor care ii ureaza d-lui Tolontan: continuati!…..O parte din cei care au comentat se mira de ce sunt semne de intrebare cu privire la investitiile anuntate…Pentru ca lipseste transparenta si pentru ca atunci cand lipseste transparenta, ni se ascunde ceva. Si cand se ascunde ceva de ochii opiniei publice, se secretizeaza, etc. asta miroase a ocolire a legii. Avem dreptul ca cetatenii si politicienii ce sunt alesi sunt obligati, sa raspunda publicului si presei. Daca cei care acum sunt la MB, dl. Oprescu sau prin politica, sunt acolo, nu pentru ca niste prosti i-au votat, ci pentru ca niste oameni au crezut ca vor lupta impotriva coruptiei. Asta incepe cu o declaratie de avere care si la inceput de mandat si la sfarsit de mandat, sa ramina la fel.
Marc • 7 martie 2013, 15:00
andrei@, miroase tot ce scrii a frustrare din interior. Interiorul caractitei care ne papa banii. Atlefel nu pot intelege cum poti sa justifici nontransparenta primariei. Totontan vorbste si in numele meu. Pune intrebari si in numele meu. Saspunsurile trebuie sa vina nu pentru Tolontan, ci pentru mine. De ce nu raspunde primaria? De ce le iei apararea? Intrebari retorice.
Marc • 7 martie 2013, 15:09
@Daniel,
E bine ca se face ceva, dar daca nimeni nu i-ar lua la rost, am avea facturi inzecite, nu dublate. Stadionul ar fi costat 900 milioane euro, nu 200 si tot asa. In veci n-o sa renunte la spagi, dar macar sa fie de bun simt