Inginer în anii 60 la Dacia, la Mioveni, Stroe a parcurs treptele profesiei până în vârful industriei auto naționale. În 1987, după revolta de la Brașov, i s-a propus să preia conducerea fabricii de autocamioane Roman Brașov. A refuzat, după cum recent și-a amintit Bogdan Alecu în Ziarul Financiar.
În 1990, francezii de la Renault veniseră la Dacia, dar au plecat imediat după mineriade și a fost nevoie de aproape un deceniu ca să revină. Asta apropo de riscul la care ne supune amenințarea anarhiei, de astăzi.
Să revenim. În 1999, Renault a cumpărat fabrica Dacia, iar Stroe s-a ocupat de tranziție. A murit în 2016, la 74 de ani.
În ultimii ani devenise tot mai vocal și furios pe neputința politicienilor. Constantin Stroe era una dintre vocile care pleda, neîntrerupt, pentru autostrada Pitești – Sibiu.
„Infrastructura este o batjocură. Dacă până acum câtva timp îmi exprimam neîncrederea că vestita autostradă Pitești – Sibiu, care nu este a Daciei, este a României, va fi finalizată în 2020, astăzi nu mai cred nici că va fi finalizată în 2025”, spunea Stroe, în 2016.
Pe datele recente, cea mai recentă dată la care România poate inaugura autostrada Pitești este 2030. La cele două segmente montane Boița – Cornetul și Cornetul – Tigveni (total 69 km) abia acum se începe lucrul. 2030! Poate că atunci Dacia, care a ajuns a doua companie a României ca cifră de afaceri, va număra a șasea participare în Paris – Dakar și va aștepta deschiderea deșertului românesc.