joi, 17 august 2023, 5:22
de Cătălin Tolontan
Cetățeanul român îmbrăcat în alb care s-a urcat pe clădirea Ministerului Sănătății ca să intre pe geam avea un temei.
Dacă ar fi adus o mătură, bărbatul ar fi devenit nu doar spectaculos, ci și de neînlocuit. Sediul Ministerului Sănătății este învechit și înghesuit, pentru cei care lucrează acolo e groaznic, asta chiar și după criteriile coborâte ale administrației românești. Angajații lucrează în condiții medievale. O curățenie este oricând necesară.
În schimb, manifestantul de la acțiunea condusă de George Simion avea alt scop, mult mai înalt: să oprească acțiunea de vaccinare obligatorie.
Statul român e într-o situație paradoxală. Autoritățile sunt silite să nege că au o campanie obligatorie de vaccinare, în condițiile în care ele nu pot convinge că au o campanie voluntară de vaccinare.
În timpul și după pandemie s-au risipit ani de muncă în legătură cu vaccinarea copiilor. Asta s-a întâmplat peste tot în lume, dar statul român a reacționat târziu și puțin. Datele comunicate de UNICEF arată cum, de la o rată de încredere în vaccin care băltea în jurul a 50% în 2015, România a ajuns, prin educație, la 80% încredere în vaccin în 2019. Iar acum cifrele scad rapid, conform acelorași studii.
Lipsa de respect pentru știință nu e nouă. Ea însă a ajuns atât de periculoasă în ultimele decenii, încât Patriarhul Daniel n-a ezitat, în preajma Crăciunului anului 2014, să spună credincioșilor că „cercetarea Universului duce la Dumnezeu, Creatorul lui”, semnalizând astfel discret faptul că tema relației între știință și religie poate fi privită din perspective neașteptate.
Simpatizantul AUR care s-a cocoțat joi, 17 august 2023, pe Ministerul Sănătății, în căutarea campaniei de vaccinare care nu există, nu e decât exprimarea acrobatică a unei tendințe spornice. Isaac Asimov spunea că una dintre marile confuzii ale lumii este ideea că libertatea de exprimare înseamnă că ”ignoranța mea este egală cu știința ta”. Și lui nu-i băteau la geam nici dacii și nici patru runde de alegeri în 2024.
Foto: Inquam Photos/ Sabin Cîrstoveanu