duminică, 26 aprilie 2020, 8:21
de Cătălin Tolontan
Lansat ieri, studiul ”Pandemia şi standardul de viaţă. Politici de protecţie socială” este semnat de Daniel Arpinte, Sorin Cace, Simona Mihaiu, Iulian Stănescu, Simona Stănescu și Sebastian Ţoc.
“Principalele obiective ale raportului de faţă sunt identificarea efectelor sociale cauzate de pandemia de coronavirus (Covid-19) şi propunerea unor politici de răspuns”, își motivează autorii demersul.
”Perioada cea mai dificilă din punct de vedere social – cea a degradării calităţii vieţii populaţiei – nu este cea imediat următoare şocului economic, ci se manifestă în timp”
Această ipoteză, a faptului că pentru cei 20 de milioane de români, care vor susține și mai departe funcționarea statului și a societății, criza nici n-a început, se bazează pe felul în care au decurs lucrurile în crizele anterioare.
În ultimul secol, România a trecut prin mai multe crize economice:
Dincolo de diferențe și de elementele comune, cercetătorii susțin că există o regulă de fier a tuturor acestor crize: ”perioada «curbelor de sacrificiu» durează ani buni”.
”Consecinţele socio-economice ale pandemiei asupra calităţii vieţii românilor vor domina cel puţin prima parte a deceniului 2020-2030”, susțin cercetătorii, analizând felul în care acestea s-au comportat în crizele anterioare.
De pildă, după ultima recesiune, cea începută în 2008, a durat 6 ani până când veniturile s-au restabilit.
Ieșirea atât din criza sanitară, cât și din cea economică este îngreunată de starea proastă a statului român.
”În pofida imaginii de «stat gras», România are un stat mic şi slab”, susțin cercetătorii. Conform studiului, acest fapt reiese din:
”În 2019, România avea cel mai mic număr de angajaţi în sectorul public, 62 la 1.000 de locuitori şi, respectiv, cea mai mică pondere a angajaţilor în sectorul public, 18,2%, din total salariaţi din statele membre UE”
Venind la prezent, mii de articole jurnalistice au arătat numai în ultimele două luni de pandemie că un stat slab înseamnă și un stat care nu are capacitatea de a angaja oameni valoroși și mai înseamnă un stat dezorientat în vreme de tulburări.
Așa se explică, foarte concret, de ce facem printre cele mai puține teste COVID-19, lucru pe care autoritățile au încercat inițial să-l ascundă.
România mai are un mare dezavantaj. Slaba pregătire a forței de muncă. Iar criza COVID-19 ne mai arată ceva.
Infectările din sistemul sanitar, peste 1.000 din cele 10.000 în total, au venit după ce cadrele din spitale nu au știut să se protejeze. Calificarea și pregătirea lor sunt deficitare.
Chiar duminică, ministrul sănătății recunoștea că degeaba România a adus tehnologie PCR de testare, pentru că pregătirea specialiștilor durează.
Cei șase cercetători subliniază că ”în contextul tranziţiei s-a cristalizat o structură a pieţei muncii în care numeroşi salariaţi au locuri de muncă ce presupun în cea mai mare parte calificări reduse”.
Conform studiului, printre primele 20 de ocupaţii ca număr de salariaţi se numărau:
O observație jurnalistică arată că aceste munci dificile, dar nu înalt calificate, sunt și muncile care au adunat elogii pe perioada pandemiei. Ele au fost prestate în continuare, de cele mai multe ori în termeni de risc, dar asta nu-i va proteja pe oameni pentru ceea ce va urma, dacă nu vor exista măsuri explicite.
”Recomandăm mărirea cuantumului indemnizaţiei de şomaj la 1.000 de lei pe lună, ca măsură excepţională pentru o perioadă de 3-6 luni, cu posibilitatea prelungirii în funcţie de evoluţia epidemiologică şi/sau socio-economică”, scriu cercetătorii în raportul lor.
”Precizăm că nivelul de 1.000 de lei lunar este apropiat de pragul de 75% din salariul minim net”, argumentează ei.
De asemenea, ei optează și pentru:
”Venit minim garantat la valoarea de 1.000 de lei / lunar, în mod excepţional, pe perioada următoarelor trei luni”, sună o altă recomandare a cercetătorilor.
Practic, autorii susțin renunțarea temporară la Indicatorul Social de Referință, care stă la baza calculului pentru venitul minim garantat și la obligația beneficiarilor de a munci, căci această condiție va fi greu de îndeplinit într-o economie în recesiune.
Autorii propun, de asemenea, fondarea unui impozit de solidaritate.
El va fi valabil, indiferent dacă înregistrezi:
”Pragul pe care îl propunem pentru impozitul de solidaritate este de 3.200 de lei / lunar, respectiv valoarea salariului mediu net în februarie 2020. Tot ce depăşeşte acest prag, indiferent de sursa de venit (salarii61, pensii, chirii, dividende, rente) intră sub incidenţa impozitului de solidaritate”, explică ei.
”Cu alte cuvinte, primii 3.200 de lei de venit net (după plata contribuţiilor şi a impozitului pe venit, în cazul salariilor şi pensiilor) nu sunt impozitaţi deloc prin impozitul de solidaritate, ci numai tranşa de venit dincolo de pragul de 3.200 de lei lunar”
Cota impozitului de solidaritate ar urma să fie ulterior stabilită.
Impozitul de solidaritate ar urma să fie limitat, intervalul de timp mergând spre un an, propun autorii studiului.
eugen • 26 aprilie 2020, 20:37
o propunere utopica de care vor beneficia iarasi lenesii acestei societati.....intr-o societate sanatoasa poate ar functiona,avand impact asupra calitatii vietii unor paturi sociale.....acum cea mai mare parte se vor orienta spere o anumita categorie sociala care oricum nu a muncit niciodata...pt ca nu vrea ea,nu pt ca nu s-a putut!
Ioan • 26 aprilie 2020, 20:42
O prostie comunista. Nimeni nu poate obliga pe nimeni la solidaritate. In orice criza e normal ca unii sa castige si altii sa piarda. Statul sa-si respecte obligatiile lui si atat.
alexhaiducu • 26 aprilie 2020, 21:18
aici nu se pune problema de solidaritate ci de remunerare corecta! ,a muncii,si de primire a pensiei raportat la contributie! in primul rand trebuie sa se calculeze contributiie celor care au primit pensii speciale si sa inapoieze sumele care nu decurg din contributie ca a celorlalti pensionari!pensiile speciale sunt de regula primite de cei care defapt nu muncesc,sunt angajati ai statului!nu am auzit ca un angajat care a iesit la pensie de la privat sa primeasca pensie speiciala!toate taxele pe salarii pentru pensie merg in aceasi cont indiferent ca e de la stat ori de la privat!astia si-au dat legi care sa ii favorizeze! nu mai e vorba de lege ,e vorba de privilegii suportate de prostime! revolutia din franta a izbucnit tocmai din cauza privilegiilor care tot cresteau in dreptul bogatilor princiari! in romania tot cresc privilegiile angajatilor la stat!trebuie facuta o revolutie cum trebuie! sa scapam de trantori!
pawn • 26 aprilie 2020, 21:25
reducerea bugetelor alocate serviciilor secrete, armatei, politiei, cultelor, venit minim garantat, impozitarea veniturilor peste 3000 ron si taxe mari pe succesiune (ceea ce ar egaliza un pic sansele macar la pornirea in viata), garantarea in mod egal a asistentei medicale pentru toti cetatenii, astea ar fi primele masuri de bun-simt (ce se impun de la sine).
cineva • 26 aprilie 2020, 21:41
Da, dar să nu-i spună impozit de solidaritate. Vezi comentariile de mai sus. Și apoi, au și comentatorii anteriori dreptatea lor: depinde cu cine să fiu solidar. Cu diasporezii care ne-au adus boala, au stat carantinați pe banii noștri la hotel, după care unii au plecat la loc sezonieri? Nu, mulțumesc!
Călin Vegheș • 26 aprilie 2020, 21:52
Nu, domnule Tolontan, nu sunt de acord cu un astfel de impozit de „solidaritate”. Pe care, de altfel, l-am mai plătit între 2000 și 2004 sub forma impozitului pe venitul global. Să facă bine distinsul nostru Stat și să colecteze toate taxele de la toți contribuabilii (persoane fizice și juridice), întocmai și la timp, și să gospodărească transparent și chibzuit banii astfel colectați la buget (plus cei deja împrumutați din țară și străinătate). De asemenea, vă rog să le reamintiți autorilor studiului că metoda introducerii unui nou bir a fost practicată cu mult succes pe aceste plaiuri în secolele 18-19 de către domnitorii fanarioți, fără să aibă nevoie de studiile vreunui institut pentru studii privind calitatea vieții... Ori noi suntem, totuși, în secolul 21.
Luca • 26 aprilie 2020, 22:03
Sunt de acord cu acest impozit . Este corect . De asemenea sunt de acord si faptul ca avem o forta de munca slab pregatita / educata . Slab pregatita dar stiu latina - in clasa a 8 a se invata latina ! Superb ...
Vlad Dracul • 26 aprilie 2020, 22:04
Sunt de acord cu impozitarea cu 90% a tuturor pensiilor speciale ce depăşesc 5.000 de lei. Nu pedepsind oamenii care chiar muncesc şi fac una de-un leu pe barba lor vom progresa, ci reducând semnificativ parazitarea bugetului de stat de către anumiţi privilegiaţi a căror activitate (uitaţi-vă-n ce hal e ţara asta!) din trecut nu justifică deloc sumele imense pe care le încasează lunar.
moshu49 • 26 aprilie 2020, 22:41
altă prosteală academică de-a se face că gîndesc politica de protecție socială la furtul instituționalizat prin pensiile și salariile nesimțite nu se puteau gîndi asta-i Academia pesedistului dacopat I.A. Pop :(
adrian • 26 aprilie 2020, 22:46
Impozit de solidaritate? CIns esunt cei care ar trebui sa-l plateasca? Cei care au invatat, cei care muncesc, cei care fac ceva cu viata lor. Pentru cine? Pentru lenesi puturosi, betivi adica ce care nu vor sa invete si si-au batut joc de scoala atunci cand trebuiau sa invete. Cei care muncesc din greu acum trebuie sa fie solidari cu cei care nu au facut nimic cu viata lor. Stiti care va fi reactia celor care castiga sub 3200 de lei? Nu vor vrea sa munceasca o secunda in plus ca sa nu dea bani altora? Stiti cate locuri de munca libere sunt in momentul asta? Stiti ce mi-a cerut mie un sofer astazi ca sa vina sa munceasca? Sa-i rimit pe cineva cu o masina sa-l ia de acasa si sa-; aduca la munca! Stiti cati oameni au renuntat in ultimul an dintre angajatii mei la joburi de o mie de euro net pe luna ca sa mearga la alte locuri de munca pe jumate din bani dar nu fac nimic? Domnii cerecetatori sa coboare din birouri si sa vada ce se intampla in viata reala si apoi sa ceara impozite de solidaritate. Oamenii sunt saraci pentru ca aleg sa nu munceasca si se multumesc cu putin dar sa le fie comod. Domnule Tolontan inainte sa mai promovati astfel de chestii faceti o investigatie jurnalistica in randul celor cu venituri mici ca sa vedeti de ce le au mici si care sunt conceptiile lor. Nu mai puneti in mintea celor saraci propriile dvs idei si credeti ca toata lumea gandeste asa. Este greseala fundamentala pe care o fac toti cei care conduc Romania de 30 de ani: nimeni nu intelege ce e in mintea celor de jos. Eu lucrez cu ei si va spun ca cei saraci sunt prea putin motivati de bani. Rareori vezi pe unii care vor sa traiasca mai bine sau sa atinga un nivel mai bun de la zi la zi. Cand veti intelege aceste lucruri vom putea face ceva pentru tara asta. Nemtii, japonezii, francezii au muncit din greu dupa al doilea razboi mondial pentr a atinge nivelul actual de bunastare economica. Noi vrem sa atingem nivelul lor din pomeni? NU se poate sa traim la nivelul lor de azi doar primind bani din solidaritate. Vreti solidaritate? Vreti bunastare? Iesiti la munca oameni buni!! Produceti marfa pe care sa o vindem si sa aducem bani in tara! Doar asa vom prospera! Altfel sunt doar palavre de presa si cercatatori care fac propaganda bazata pe Manifestul Partidului Comunist. Daca l-ati citit recititi-l, daca nu l-ati citit studiati-l ca pe Biblie si apoi mai scrieti asemenea articole!
Andrei F • 26 aprilie 2020, 23:27
Ăștia cu studiul au luat aprobare de la GSP??? Pai GSP plânge de milă unor jucători de fotbal care stau acasă și li se înjumătățește contractele... Fotbaliștii atât de plânși au peste 5000 pe lună!!! Daca fotbaliștii au să mai piardă și din cauza impozitului pe solidaritate să vezi concurs de bocete in GSP...
acciduzzu • 27 aprilie 2020, 0:18
Eu am alta propunere: toti care pot sa munceasca, la munca! Autostrăzi, cai ferate, șanțuri de irigații, dat zăpada ....
CCC • 27 aprilie 2020, 0:21
Solidaritate cu sila ... . Interesant concept! Adica, cei care au invatat, care sunt cu adevarat calificati si profesionisti, castigand peste 3200 de RON (nu ca ar fi multi bani!), ar trebui sa fie solidari cu cei care nu muncesc sau nu au muncit in viata lor, din diverse motive (90% dintre ei pentru ca nu au vrut si nici nu vor, exceptandu-i evident aici pe cei cu adevarat bolnavi sau cu dizabilitati). Din cate stiu eu, exista serviciul de protectie sociala, care are bani alocati de la buget, exact pentru asa ceva. De ce ar trebui ca tot cei ce au muncit toata vata si muncesc in continuare, sa suporte inca o taxa, pentru a sustine pe cine? Si daca stau sa ma gandesc bine, autorii studiului de fata sunt tot bugetari ... membri ai academiei romane, ocupandu-se c studii, adica impingand vantul la vale. Utilitatea acestor studii reiese clar din istoria ultimilor 30 de ani, cand statula s-a bazat pe astfel de studii in 0 (zero) situatii, indiferent de cine guverna! Asa cum spuneau si cei ce au comentat inaintea mea, exista căi de a atenua impactul crizei financiare ce urmeaza, in paranteza fie spus, ar fi venit si fara pandemie. Printre acestea, eliminarea totala a pensiilor speciale, inclusiv pentru militari, militieni si justitie. Fiecare si-a ales o meserie si nu a fost fortat de nimeni sa o aleaga si sa o practice, deci li se datoreaza DOAR pensia pentru care au cotizat! Dar asta este alta discutie. Un alt mijloc important de crestere a veniturilor la buget (era sa scriu buFet ...!) este colectarea impunerilor legale de la toate categoriile de platitori, fie ei persoane fizice sau/si mai ales juridice! Bani mai pot fi adusi la buget (e adevarat ca, initial, doar pe termen scurt) din recuperarea prejudiciilor stabilite in urma hotararilor judecatoresti definitive. Sunt bani foarte multi. Si daca tot ne sugereaza "tovarasii" specialisti in studii o solutie comunisto-fanariota, hai sa vin si eu cu o propunere: re-instituirea celebrei legi (ceausiste) 18, a veniturilor ilicite! Ei DAAAA! atunci sa vezi distractie, cand toti baronii locali sau centrali, care au fost bugetari toata viata si au averi si posesiuni de sute de milioane de euro, ar trebui sa fie "solidari" cu restul cetatenilor jecmaniti timp de 30 de ani! Sncer, in lunga perioada de izolare la domiciliu, eu unul m-am cam saturat de miile de "specialisti" aparuti ca ciupercile, in toate domeniile. Calitatile lor le sunt recunoscute prin rezultatele din viata de zi cu zi pe care le-au avut anterior, vezi Colectiv, lagare pentru batrani si injectii cu dezinfectant! Si multe altele! Sanatate!
Traian • 27 aprilie 2020, 6:12
SOLIDARITATE in Romania , s-a introdus notiunea asta in DEX ??? Rad si curcile comentatoare Tolontan, mai bine studiaza ce-ti scriu fanii
A. popescu • 27 aprilie 2020, 7:04
Cei de la Academe nu stiu ce sa faca ca stau acasa? O impozitare globala a ce depaseste 3200 lei va pune pe butuci multe ramuri incepind cu bursa. Ei traiesc in alta lume rupta de realitate. Nici macar nu stiu ca contributia pe somaj a fost introdusa in noul CAS, de ce sa mai introduci alta? Poate o contributie a firmelor strict pe o perioada de 6 luni [poate] Din septembrie sar putea mari pensiile cu 15% dar si reintroducerea CASS la TOATE pensiile de la cea mai mica la cea mai mare. Nu neaparat pentru suma platita ci sa stiw toti pensioanrii ca platesc si ei la sanatate. *** din Romanesti au platit pe altii sa stea in carantina in locul lor, si s-a vazut ce a iesit. Unii de lauda cu numarul de amenzi pe care le au, 3,4,53tc si? Sttatul nu le va lua nimic ca nu au. Atunci de ce romanul s a stea in casa? e adevarat ca acum se poate introduce o contributie speciala pe pensii, strict pentru sanatate, de la 5000 lei in sus in transe. Ce depaseste salariul presedintelui impozitate cu 90%
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
A. popescu • 27 aprilie 2020, 7:08
Epidemie noua de rujeola? Minciuna prin omisiune. E tot epidemia inceputa in 2016, iar cei 20000 de cazuri si cei 64 de decese sunt totalul pe acesta perioada. Inca una: Pe graficul numar totald e cazuri pentru orice tara nu veti gasi niciun varf, fiindca matematic nu exista. E o minciuna foarte mare, pe care stiristii o repeta la nesfirsit. daca vorbm depsre cazuri active, DA acolo v aexista un punct de maxim al graficului, dupa care numarul acestora scade spre zero. Ce vor sa faca cu aceste OMISIUNI? Ce interese au? Merge asa, ca numarul prosti si *** e in crestere in Romania, si e posibil sa vedem si primul roman cumparand DOMESTOS pentru raceala si gripa
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Garido • 27 aprilie 2020, 8:00
Acum nu mai vorbim de solidaritate ,patriotism,acum fiecare lucreaza pentru el , acum sunt sclavii banilor , te uiti la ei cum le ies ochii din orbite dupa bani iar unii vorbesc de solidaritate . Lasati-o moarta cu solidaritatea , lasati-i sa umfle mazzu' sa nu cumva sa " dea colzzu' " frustrati .
aciduzzo • 27 aprilie 2020, 8:45
O PROSTIEEEEEEEEE!! MAREEEEEEEE de toooooot!! Sunt de acord....daca si numai daca .......(asta e din matematica !!!!!!).....se impoziteaza cu 95% toate pensiile speciale ale toturor acestor categorii de ,,favoriti'' si ,,cuveniti''......95% ce depaseste suma neta de 2500 ron.....si...daca si numai daca.....prin act normativ......se stabileste stagnarea bugetelor serviciilor, adica sa ramana evident la acelasi nivel ( ca doar d-aia e stagnare) 15 ani de acum incolo. Asa da...sunt de acord......altfel nu!!! AM ZIS! Vorba lu nea Iancu!!!!!!!
Vasilescu Costel • 27 aprilie 2020, 9:29
E cinic sa furi timp de 30 de ani sume care depasesc bugetul Romaniei la momentul actual, iar la prima situatie importanta sa ceri populatiei sa accepte o taxa de solidaritate. Eu propun asa: Din moment ce statul a esuat si are nevoie de taxa de solidaritate propun ca intreaga clasa politica ce ne-a condus pana acum (cei care s-au perindat prin guverne si au avut rol executiv) sa-si dea demisia si sa nu-i mai vedem in veci. Atunci eu unul voi fi de acord cu taxa de solidaritate.
Asdad2005 • 27 aprilie 2020, 10:11
Articolul este bine fundamentat si priveste oarecum realitatile romanesti ale ultimilor 30 de ani. Cu toate acestea, vad ca se merge gresit pe subventionare si nu stimulare. Concret, cea mai buna idee pentru a combate tensiunea sociala, este ca oamenii sa-si gaseasca de un loc de munca bine remunerat. Chestia asta se face prin educatie si prin programe de reconversie, plus diverse stimulari de partea angajatorilor si foarte putin prin solidaritate. Asa ca orice taxa care penalizeaza munca, in numele solidaritatii nu o pot accepta. Aa, daca taxa aia mi s-ar intoarce mie cumva prin diverse moduri(pensie privata), deduceri la impozite viitoare, o pot intelege, dar si asa conceptul mi se pare prost aplicat, deci nu-l sustin. De ce sa fim solidari, cand putem incuraja munca? Poate ca unora le convine sa stea pe ajutor social plus o infuzie de 300 de euro de la sora din Spania?! Hai sa incurajam munca, hai sa ajutam pe oamenii care vor sa munceasca, dar au dificultati, nu sa-i transformam in bazin electoral si masa de manevra.
Alex One • 27 aprilie 2020, 10:52
Deci se promoveaza acelasi principiu,cel al haiduciei ,luam de la "bogati" si dam la saraci, Solidaritatea trebuie sa vina de la cel supus taxei, sa fie benevola nu impusa ! De ce sa ma solidarizezi daca nu accept. Fiecare sa vorbeasca pentru el nu sa discute pe banii altuia. Stie cineva ce obligatii si cheltuieli are celalalt ? Sunt curios cam cu cat s-ar solidariza autorii studiului ? Sigur, cand castigi pana in 3000 pe luna iti convine sa propui solidaritate.
F. • 27 aprilie 2020, 12:07
Dar platim deja "impozit pe solidaritate", chiar mai multe. Se numesc CAS, CASS si alte mizerii. Hai sa platim egal, un x% la toate produsele (carburant, mancare, transport) si e mai frumos pentru toti. Cine consuma, plateste mai mult oricum.
Niros • 27 aprilie 2020, 14:08
Sub nici o forma un alt impozit/taxa/nume mascat va primi! "Solidatitatea" asta nu exista, este o alta povara pe umerii celor care muncesc deja cinstit si asta este inechitabil. Nu ilegal, deocamdata, desigur. Sa taie pensiile nesimtite si speciale si vor fi bani!!! Si asa, cu tot cu TVA, sunt impozitat 60% din orice castig, sa-i impoziteze pe cei care fac bani negri... Oh, wait! :(
Ninel Coronavirusoriano Rezist • 27 aprilie 2020, 14:22
Sunt de acord cu deconspirarea tuturor jurnalistilor cu epoleti, urmata de reducerea soldelor lor cu 100%.
Radu • 27 aprilie 2020, 19:50
In loc de impozit de solidaritate, propun urmatoarele: 1. Partidele parlamentare sa nu mai fie subventionate de la bugetul stat 2. Familia Regala sa nu mai primeasca bani de la statul roman.
Alex One • 28 aprilie 2020, 11:49
Fac o precizare, "haiducia" e asa o vorba de legenda in realitate "ocupatia"(meseria) semnifica jaf(talharie) la drumul mare ! Asa ca sa nu o mai dam dupa cires ca vezi doamne romanul face dreptate.
Gabriel • 28 aprilie 2020, 17:35
Ceausescu introdusese si taxa pt celibat, potrivit careia persoanele fara copii (indiferent de starea lor civila) plateau o taxa statului. Propun s-o reintroducem. Si sa mai introducem o taxa: taxa pe prostie. Banii rezultati sa-i dam sub forma de ajutor umanitar celor ca Spartacus, care s-au revoltat in aceste zile.
Alex • 28 aprilie 2020, 17:37
Nu e normal si nici corect. Nu sunt de acord cu asa ceva. Fiecare om are anumite cheltuieli, rate etc, facute pe cat ii permite venitul. Daca unul cu 4000 lei are rate de 2000, ce taxa sa mai plateasca? Iar poate altul are 3200 lei si nu are rate. De ce sa fie faultati cei care produc? Intr-o criza cel mai grav e sa tai venituri si sa scazi/inhibi consumul. In criza mentii veniturile iar pt lichiditati de imprumuti... parerea mea.
Contabilescu • 28 aprilie 2020, 17:51
Sunt incompetent iau decizii aberamte dar plătesc alții. Am închis economia nu mai sunt bani și acum trebuie să plătim toți incompetenta celor care iau decizii. Prin anii 90 a fost o fraudă uriașă la Bancorex .Credeți căs s-a făcut vreo anchetă nu statul a acoperit furtișagul deși se știa cine au fost beneficiari fraudei.Se spune că se lua credit cu buletinull ăn special tot speciali de dinainte și de după 1989. Poate dl Câtu nu trebuia să plătească așa rapid și se spune anticipat ratele pentru achizițiile de armament.Acum în loc să stimulăm investițiile să accesăm fonduri europene ne gândim să mai punem un bir. Apropo de ce nu tranșăm într-o situație de criză și salariile și pensiile uriașe ale specialilor.
mamutul radioactiv • 28 aprilie 2020, 19:29
Eu cred ca ar trebui sa fie solidari nu doar romanii ce castiga fabuloasa suma de 3000 de RON. Pragul ar trebui sa fie mult mai jos. Sa se stranga mai repede aia 200 de milioane de ar vrea Orban sa-i dea ca ajutor presei din Romania. O mai fi si vreo banca in dificultate. Fiti solidari! Cu ce mai imprumuta si hilarul de la Finante, se rezolva problemele. Mie mi-ar fi rusine sa bat campii in halul asta. Tolontan se pare ca n-are retineri de astea... Bine ca se gandi Orban sa ajute presa romaneasca. Romania nu-si permite sa piarda asemenea valori gen Tolontan si restul ca el.
Dani • 29 aprilie 2020, 8:34
De ce nu propune nici o Academie taierea pensiilor speciale? Astia chiar ne cred ***? Sa taie pensiile speciale sa reduca salariul parlamentarilor la un salariu normal mediu pe tara sa nu se mai finanteze partidele politice din fonduri publice si sa reduca finantarea bisericilor pentru o anumita perioada. Nu este nimeni de acord sa suporte birul unor ***!!!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Oana • 30 aprilie 2020, 0:33
Sa platesti tu din munca ta taxa de solidaritate! Ti se pare mare un venit de 3200 de RON lunar? Te-ai gandit ca acest venit poate fi si venit per familie? Ia imparte tu suma asta la 3 sau la 4 persoane, adauga o alocatie mizerabila de 150 de lei, scade costurile de intretinere, scoala, mancare, haine, rechizite sa vedem cu ce *** ramai. Vrei solidaritate? Cauta in conturile bancare ale celor cu pensii speciale. Elimina abuzurile din tara asta. Vezi veniturile cu peste 4 zerouri in coada ale celor ce stau in cur pe scaun si ridica mana in parlament la cate un vot. Pardon, apasa pe buton, ca ne-am digitalizat. Tu pui plafon ca 3200 RON, asa a calculat mintea ta desteapta ca e corect, sa bagi mana tot in buzunarul celor ce muncesc si duc economia acestei tari in spate? ***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Radu Radulescu • 30 aprilie 2020, 17:00
Buna ziua. Suntem de acord cu eliminarea PENSIILOR SPECIALE !