marți, 4 decembrie 2018, 11:47
”Accidentul a fost pe 2 decembrie 2015 dimineața și poliția mi-a zis că mă va căuta seara, când revin de la școală. Am absolvit liceul, am muncit un an în România, de un an lucrez în Anglia, suntem în 2 decembrie 2018 și nu m-a căutat nimeni! Voi, ziariștii, sunteți primii” Iulian Dumitriu, martorul ocular al accidentului
De Adriana Oprea și Cătălin Tolontan
Sunt doi oameni diferiți, cu același nume, Iulian Dumitriu, tată și fiu.
Amândoi au crescut pe Strada Bisericii din comuna Valea Lupului.
E prima uliță care se ridică pieziș dinspre șoseaua Păcurari, cea pe a cărei trecere de pietoni a fost nimicit creierul Anei Maria Tănasă, pe când avea 15 ani.
”Traumatismul cranio-cerebral pe care l-a suferit Ana în timpul accidentului rutier a fost unul major. Practic, i s-a lezat atât masa cerebrală, cât şi trunchiul cerebral. Ea e acum la nivelul unui copil de 2-3 ani” Mihaela Axente, neurolog pediatru care o tratează pe Ana Maria Tănase
Între casa familiei Dumitriu și locul accidentului sunt sub 100 de metri.
Iulian-tatăl a vorbit deja cu polițiștii în dosarul 16326/P/2015.
”Chiar în vara asta m-am trezit în fața casei cu șoferul, comisarul care a lovit-o pe Ana Maria Tănasă. Când s-o recomandat l-am recunoscut imediat din dimineața accidentului. Îl văzusem pe șosea!”, povestește Iulian Dumitriu, tatăl. Numele său complet este Iulian Cristian Dumitriu.
”Comisarul știa că fiul meu a văzut tot și că eu, ca martor indirect, am povestit asta polițiștilor. El mi-a zis: ”Vezi că Dumnezeu e sus, accidentul n-a fost așa cum spuneți voi!”. Eu sunt cântăreț la biserică, sunt cam direct de felul meu, și i-am răspuns: Domnule, noi suntem creștini și băiatul meu va spune poliției, când l-or chema, exact ce a văzut! El zice că pe trecere ați lovit-o!”.
Nimeni, nici poliția, nici Parchetul, nu l-a audiat vreodată pe Iulian Dumitriu – fiul.
Băiatul vede cu ochii lui accidentul.
În dimineața zilei de 2 decembrie 2015, Eugen Sandu o lovește în plin pe Ana Mara Tănasă cu Dacia Logan numărul MH-20-GNM, aparținând Gărzii de Mediu.
Iar Iulian e chiar acolo când Ana, fată îngrijită de familia Olariu din sat de la trei ani, după ce fusese părăsită de părinții naturali la Casa de copii, intră în comă.
Iulian Dumitriu-fiul își sună, speriat, tatăl, care ajunge în câteva minute.
Vine și poliția.
”Unde ați comis accidentul?”, îl întreabă ofițerii pe șofer.
”Pe trecere”, răspunde el.
”Vă rugăm să vă deplasați în locul unde s-a petrecut impactul!”, îi spun polițiștii.
Eugen Sandu merge pe trecerea de pietoni.
La dosar există fotografii cu șoferul, un bărbat de 58 de ani îmbrăcat de serviciu, haină și pantaloni de stofă, cum se așază pe trecerea de pietoni și indică astfel unde a lovit-o cu mașina pe Ana Maria Tănasă.
Din acest moment însă, regulile jocului se schimbă.
Oameni și resurse
Ana rămâne paralizată, cu tetrapareză spastică, iar părinții săi de suflet n-o abandonează, o iau acasă, în locuința țărănească din Valea Lupului.
De trei ani, o îngrijesc cu resurse financiare minime.
Cu alte mijloace la dispoziție, Eugen Sandu e înaintat chiar în 2018 ca șef al Gărzii de Mediu Iași și primește responsabilități pe toată Moldova.
”Șoferul mi-a spus că dosarul îl încurcă în carieră și că dacă nu-l avea pe acesta, ar fi fost promovat în minister, la București”, povestește Fănică Olariu, tatăl Anei. Pe parcursul lui 2018, Sandu revine la poziția de comisar.
El continuă să conducă mașina.
Sandu își schimbă declarația și susține că ”Accidentul nu a avut loc pe trecerea de pietoni”. În primă fază, a fost timorat de polițiști. Fata a traversat neregulamentar, motivează el acum pentru Libertatea, prin avocatul Maricel Munteanu.
Cu și mai multe resurse la dispoziție, Parchetul de pe lângă Judecătoria Iași face ce face și, de trei ani, nu încheie dosarul, nu ajunge la nicio concluzie, nici nu-l absolvă și nici nu-l trimite în judecată pe Eugen Sandu.
Dar pentru Eugen Sandu e insuficient ca doar el să-și schimbe declarația.
Comisarul l-a vizitat, în vara lui 2018, pe Iulian Dumitriu, tatăl băiatului care a văzut totul.
-Cum a fost întâlnirea, domnule Dumitriu?
-Era acasă, meșteream la una din dubele cu care îmi fac treaba, că eu din asta îmi câștig banii, fac transport de marfă.
-Unde erați, mai exact?
-Chiar vizavi de casa mea, de pe Strada Bisericii. Aici îmi țin dubele. Un bărbat a venit la mine și mi-a spus că el e șoferul cu accidentul cu Ana. Când s-a recomandat l-am recunoscut, slăbuț, galben la față, 50 și ceva de ani, spre 60. Îl văzusem în acea dimineață.
-Sunteți sigur că era el?
-Da. Sigur, n-am niciun dubiu.
-Și ce v-a zis?
-Că nu e normal ce am zis eu poliției. ”Vezi că Dumnezeu e sus, accidentul n-a fost așa cum spuneți voi!”, mi-a zis șoferul.
-În ce sens ”Dumnezeu e sus”? Cum ați înțeles ce v-a spus?
-Că e sus, le vede și ne bate dacă nu spunem adevărul. Probabil că știa că sunt cântăreț la biserică, de aia L-a adus pe Dumnezeu în discuție. M-am încruntat că știam că își schimbase declarația și asta nouă nu ne place. Nu poți, ca om, să faci un accident și apoi să nu recunoști!
-Ce i-ați răspuns?
–I-am zis: ”Domnule, noi suntem creștini și băiatul meu va spune poliției, când l-or chema, exact ce a văzut! El zice că pe trecere ați lovit-o!”.
-Ce a spus el?
-N-a mai spus nimic, că eu deja îmi căutam de lucru. Când cineva nu îmi place, eu nu pot sta cu dânsul. A făcut stânga împrejur și a plecat!
”Dimineața aia a fost groaznică. Iulian plecase spre școală și m-a sunat speriat că a fost un accident grav. O cunoștea din vedere pe fata lovită, dar nu știa a cui e. Am coborât repede la șosea, am recunoscut-o că e a familiei Olariu. Era căzută pe șosea, mică și nemișcată” Iulian Dumitriu-tatăl
”Am sunat-o pe frizeriță, care era rudă cu ei, și ea a anunțat familia”, își amintește bărbatul.
Tulburat după discuția cu șoferul din vara lui 2018, tatăl și-a sunat băiatul, plecat la muncă în Anglia, și i-a spus: ”Iulian, nu se mai poate așa! Când vii la iarnă acasă, hai la poliție să povestești ce ai văzut, chiar dacă ei nu te cheamă!”.
În dimineața zilei de 2 decembrie 2015, Iulian Dumitriu-fiul pleacă spre școală.
E la câteva minute în fața Anei, care și ea pornise spre liceu.
Iulian e elev în clasa a XII-a la specializarea informatică de la Liceul de mate-info ”Garabet Ibrăileanu”.
Ana Tănasă e în clasa a IX-a la Liceul Economic numărul trei.
Iulian o știa ”că dansa la școală, la concursuri”.
”Stăteam în stația autobuzului 20, cu care mergem spre oraș noi, cei din Valea Lupului. Mă uitam când pe telefon, când în lungul drumului, de unde trebuia să vină bus-ul”, își amintește el.
Acum Iulian e bucătar în Essex, zona dintre Londra și mare, la nord de Canalul Mânecii. ”Lucrezi și duminică?”. ”Lucrez tot timpul!”.
Povestește calm și apăsat.
”Eram în stație cu câteva minute înainte de 7, îmi amintesc o dimineață întunecată, mașinile aveau faruri aprinse încă”.
-Ce ai văzut, Iulian?
-Am văzut accidentul! L-am văzut clar și pe tot. Fata traversa pe trecerea de pietoni, trecuse de axul drumului și intrase chiar pe sensul dinspre oraș. Era mai aproape de stația unde stăteam eu, cum să zic, nu mergea pe mijlocul trecerii, dar pe trecere era sigur că abia trecuse pe banda asta, dinspre oraș.
-Și?
-Am văzut cum un Logan albastru închis o izbește în plin! Totul s-a petrecut foarte repede, abia atunci a pus frână mașina…
-De unde știi că abia când a lovit-o a pus frână?
-Atunci am auzit frâna și am văzut cum s-a deplasat apoi mașina. Fata era mică, slăbuță, nu știu ce văzuse șoferul. Din șoc și din frână Loganul a luat-o pe fată pe capotă și pe parbriz și a dus-o până aproape de stația unde eram! Pe sensul nostru sunt un restaurant și, la 10 metri, cabana stației. Vizavi, dincolo de drum, pe sensul celălalt, e o troiță. Fata a fost dusă de mașină între restaurant și stație, în dreptul troiței de vizavi, cum ar veni.
-Ce ai făcut mai departe?
-Cred că am fost primul care a intrat pe carosabil să o văd pe fata călcată! Nu mișca și mi s-a părut că nici nu suflă. Nu am mișcat-o că ne învățaseră la școală. Nu-mi amintesc să fi avut sânge pe ea. Eram în panică, pur și simplu. Mi s-a părut că o cunosc!
”Șoferul a coborât și vorbea la telefon. Asta nu o să pot uita. Fata era căzută și el vorbea întruna la telefon, nu știu cu cine. I-am și zis: ”Cum de ai făcut așa ceva, omule, cum de n-ai văzut-o?!”. Apoi mi-am dat seama că nu e în regulă să mă iau de el” Iulian Dumitriu-fiul, martor ocular
-Ce a urmat, Iulian?
-L-am sunat pe tata. Eram panicat, i-am spus că o știu pe fată, dar nu-i cunosc numele și a cui e! El a venit, fata era deja în salvare și a recunoscut-o.
-Ai vorbit cu polițiștii atunci?
-Le-am zis că am o teză importantă, matematică sau info, nu mai știu exact. Eram a XII-a, eram axat pe școală că era important pentru mine, nu puteam să pierd teza, deja îmi era teamă că întârzii. Le-am spus că după școală pot să declar exact ce am văzut. Au zis că mă cheamă.
-…
-Și nu m-au mai chemat niciodată! Era decembrie 2015. În vara lui 2016 am terminat liceul. M-am angajat în IT că asta făcusem în liceu. Am stat un an în țară, în Iași. Apoi am venit aici, la Londra, unde sunt bucătar. Asta e viața. Suntem în decembrie 2018 și nu m-a căutat nimeni, niciodată. Nici poliție, nici Parchet, nici avocați, nimeni! Voi, ziariștii, sunteți primii.
-Cu tatăl tău ai mai vorbit despre accident?
-Da. Discut regulat cu tata. Mi-a spus că șoferul și-a schimbat declarația. De data asta, dacă nu se clarifică lucrurile, îi caut eu pe polițiști. În februarie 2019 vin acasă și, dacă e nevoie, merg eu la ei. Să se clarifice absolut totul!
În dosarele penale, așa cum e cel al accidentului rutier grav de față, de fapt în orice dosar penal suspecții nu au voie să ia legătura cu martorii.
Avocatul Maricel Munteanu spune că nu știe ca Eugen Sandu, clientul său, să fi căutat un martor. ”Întreb și revin”.
Se ține de cuvânt.
-L-a căutat Eugen Sandu pe martorul Iulian Dumitriu, domnule avocat?
-Da. Eu nu știam, dar l-a căutat. Domnul Sandu căuta martorii accidentului ca aceștia să spună adevărul. Și de la restaurantul de vizavi i-au spus că la casa aceea e cineva care a văzut. Dar nu i-a spus omului decât să zică adevărul și numai adevărul.
-Și că Dumnezeu e sus.
-Da, i-a spus că Dumnezeu e sus și vede tot.
-E normal ca un suspect să ia legătura cu martorii?
-Păi, nu era martor în acel moment.
-Cum nu era? Iulian Dumitriu-tatăl depusese mărturie pe 17 octombrie 2017, iar clientul dumneavoastră l-a căutat în vara lui 2018.
-Dar el nu știa asta. Parchetul nici nu ne-a chemat când l-a audiat. Și nu a vrut să-l influențeze, ci doar să spună adevărul.
-Clientul dumneavoastră conduce mașina și acum, e adevărat?
-De ce nu o întrebați pe doamna avocat a Anei, că văd că colaborați bine cu ea!
-Nu colaborăm cu nimeni. Întrebăm pe toată lumea.
-Sper să fie așa. Ați scris că mașina a purtat-o pe fată 33 de metri pe capotă.
-Asta apare în expertiză și în declarațiile martorilor oculari.
-Nu e adevărat!
Ninge în Valea Lupului.
Sunt atât de mulți semeni ale căror vieți se țes în ceea ce părea un accident tragic, însă izolat, un bob mic, mic, vânturat și dispărut.
Dar oamenii au capacitatea unică de a rezista. Și, mai mult chiar decât ei, poveștile lor durează. Istoriile celor neînsemnați bat versiunea oficială a lumii și bat ”nelucrarea” Parchetului, cum spune, despre cazul Anei, un judecător mâhnit de tergiversarea dosarului.
”Nelucrare” e un cuvânt pe care îl aștepți mai degrabă de la Herodot decât de la un judecător de drepturi și libertăți în Iașiul lui decembrie 2018.
”Herodot din Halicarnas înfățișează aici rodul cercetărilor sale pentru ca faptele oamenilor să nu pălească prin trecerea vremii”, deapănă părintele istoriei.
”Pentru ca faptele oamenilor să nu pălească prin trecerea vremii”.
Merită.
Citește și:
Luca • 4 decembrie 2018, 12:11
Cat mult bine puteti sa faceti publicand povesti de acest gen ! Felicitari ! Poate ca ar trebui publicate pozele procurorilor care au fost platiti din bani publici sa " nu faca nimic" ! Presiunea presei , a rudelor , a vecinilor face minuni .
danai • 4 decembrie 2018, 12:32
Raskolnikov din Crima si Pedeapsa scapa nepedepsit de autoritati pt crima lui dar il ingenucheaza propria-i constiinta, si ca sa nu se sinucida, se duce singur sa ispaseasca. Si Dostoievski, profund religios, spune ca Dzeu ii iubeste mai mult pe cei care se caiesc pt a lor fapta decit pe cei care n-au gresit cu nimic si n-au a se cai pt nimic. Adica esti om, supus greselii, dar te caiesti si incerci sa indrepti raul facut. Cum sa nu-i fii drag? Cum sa nu iasa nimic din cazul Anei, degeaba a ramas ea in viata?! Aici s-ar vedea rolul preotilor in societate, al profesorilor, al autoritatilor... Daca ei n-au razbit, iti ramine propria cosntiinta care e mai rea decit orice politie! Daca doarme si constiinta, vine presa care te scutura si ti pune oglinda in fatza! Ce i de facut?! Pai ce sa fie?! intr-o societate in care Iliescu se plimba linsiitit pe strada desi a omorit indirect zeci de tineri la lovitura militara de stat din dec 89, ce, soferu asta e prost sa plateasca? Cind toti scapa, el de ce n-ar scapa?! Sau presa prinde si ea pe cine poate...
jiji • 4 decembrie 2018, 12:56
bre tolo arata-ne si noua chipul acestui monstru ca sa avem pe ce scuipa
alt sorin • 4 decembrie 2018, 13:05
Sa vad dac-am inteles bine. Dumneavoastra domnule Tolontan ne aratati fapte clare care indica faptul ca procuratura (sau prezumati ca un anume procuror si doar el?) tergiverseaza dezvoltarea dosarului in directia finalizarii lui cu trimitere in judecata , nu ? Nu pot sa nu fiu de acord cu dumneavoastra . Mai mult decat atat si eu si dumneavoastra si probabil si altii ca noi cunosc multe alte situatii similare in care procurorii au aparat orice altceva decat interesul cetatenilor. Cum se face atunci ca procurorii (la modul general) odata inregimentati in DNA devin niste cavaleri neprihaniti ai dreptatii (sau cel putin asa sustine un sustinator neconditionat al DNA cum sunteti dumneavoastra domnule Tolontan). Consecventa nu mai este la moda din cate se vede.
Cătălin Tolontan • 4 decembrie 2018, 13:06
@alt sorin: sunt jurnalist, nu sustinator, conditionat sau neconditionat, al cuiva. Pe dvs, care spuneti ca sunt pro DNA multi oameni v-ar contrazice spunand ca sunt anti DNA si v-ar aduce drept probe intrebarile de la conferinta de presa a Laurei Kovesi. In realitate, treaba noastra ca ziaristi nu e sa fim nici pro, nici contra, ci sa punem intrebari, sa incercam sa aflam informatii, sa le verificam si sa le contextualizam, sa consultam surse oficiale, sa vorbim neoficial cu oamenii, sa referificam si sa publicam.
Andrei F • 4 decembrie 2018, 13:48
Procuror,procuror,procuror...----Nu numai politistii au uitat sa ancheteze in acest caz dar vad ca si jurnalistii se straduiesc sa uite ca ancheta politistilor este condusa de un procuror.Sa se fi intamplat asta datorita influentelor religioase? Adica acum este rau ca un presupus inculpat sa faca apel la divinitate dar in ancheta unui rau national s- a putut face anchete cu Biblia pe capota masinii?Divinitatea poate fi cand buna cand nu? Vedem aproape zilnic cum inculpati sau martori ies de la Parchete si declara ca au primit interdictie sa vorbeasca cu ceilati oameni din dosar sau despre ancheta...Politistii sau procurorii trebuiau in cazul Anei sa stabileasca interdictia ca martorii si persoanele din dosar sa ia legatura?Am sa tot repet: procuror, procuror, procuror...Il rog pe martorul accidentului sa mearga la Procuratura si sa declare ce s- a intamplat.Politia mai ales de la tara poate sa nu fie solutia buna.----+ Cazul de fata arata cel mai bine cum functioneaza justitia si presa ...romaneasca...Ne mai miram ca CEDO ne claseaza in afara statelor civilizate...Desigur,Dragnea i- ati labele de pe Justitie!!! ( Justitia functioneaza si mai slab in vremurile tulburi ,de incertitudine...Ce se intampla in acea vreme in Romania?)
me • 4 decembrie 2018, 14:50
Cu articolele acestea imi dau si eu seama cat de 'nedreapta' e soarta cu mine. Thx!
Cătălin Tolontan • 4 decembrie 2018, 14:51
@me: da, aveti dreptate, supararile, deprimarile si exasperarile noastre sunt puse la locul lor de un caz ca acesta
manea gheorghe • 4 decembrie 2018, 14:53
asta e politia romana, siguranta si incredere ( pe naiba, *** si sperjura)
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dan • 4 decembrie 2018, 15:29
Este evident ca procurorii care lucreaza la caz, tergiverseaza cazul. Ma intreb daca vreun cunoscut al ministrului justitiei, citeste acest blog pentru al informa.
Lucian Bogdan • 4 decembrie 2018, 16:01
Din pacate respectiva trecere de pietoni este f periculoasa si au existat multe accidente in zona. Mare problema e ca primarul comunei nu face nimic. S-au cerut pasarele si cica nu ar fi legale si nu se inteleg cu primaria Iasi (zvonuri ca n-am vazut o pozitie oficiala). Chiar si astazi dimineata s-a petrecut un accident https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/fata-de-18-ani-izbita-pe-trecere-in-valea-lupului-de-un-fiat-are-o-fractura--206233.html Va rog sa insistati pe acest caz deoarece este foarte important sa se face ceva in zona si s-a dovedit ca articolele dumneavoastra pot schimba multe. Sunteti una dintre putinele publicatii (gsp/libertatea) in care mai avem incredere ca fac jurnalism.
Andrei F • 4 decembrie 2018, 16:03
@Dan • 4 decembrie 2018, 15:29 Ministrul Justitiei nu poate face nimic legat de nici un caz ajuns in Justitie...El poate sa faca doar mentiuni generale gen,,se sta cu fundul pe dosare,,.Si asta a spus-o deja dar nu a miscat pe nimeni.Daca Ministrul ar actiona punctual ar deranja independenta justitiei sau politicul ar influenta justitia-am auzit din astea,nu...?Si un astfel de raport in care s-ar mentiona punctual problemele din dosare la ce inseamna Justitia romaneasca ar trebui sa fie incarcat in camioane...
Cristi • 4 decembrie 2018, 16:10
....vorba doamnei Kovesi...Coruptia este endemica.....la toate nivelurile si in toate formele...Sincer ..cred ca trebuie facut mai mult decat un articol...petitii peste petitii la parchet ..politie...dat la tv...Trebuie sa plateasca ...acel ...individ dezumanizat...Trebuie sa facem mai mult! Va multumesc!
Virgil • 4 decembrie 2018, 17:04
Îmi pare tare rău de Ana. Am citit articolele precedente cam in graba și pe sărite, pentru ca-mi dau lacrimile. De remarcat totuși corectitudinea morala a celor doi Iulian Dumitriu, tatăl și fiul. România are șanse sa-și revină. România se poate vindeca prin oameni normali și corecti!
stefan al doilea • 4 decembrie 2018, 17:29
ma revolta atitudinea celui care a comis accidentul, ma revolta atitudinea avocatului, ma revolta atitudinea politistilor, ma revolta atitudinea procurorilor..as vrea sa-i vad pe cei care protesteaza impotriva posibilitatii ca procurorii si magistratii sa nu raspunda de activitatea lor! Domnule Tolontan va apreciez nu doar pentru ceea ce faceti, ci si valorile pe care *stati* si care va fac sa faceti ceea ce faceti, dumneavoastra si colegii dumneavoastra! poate ca nu ar strica sa difuzam aceste articole liceeniilor din familiile noastre si ale cunoscutilor nostri, sa invete ca trebuie in viata sa te orientezi dupa *adevar* si sa arati compasiune pentru cel nedreptatit!
Bibi • 4 decembrie 2018, 17:54
Catalin, multumesc pentru tot ce faceti !
Mihaela • 4 decembrie 2018, 18:34
Tolo draga astazi a mai fost un accident pe cealalta trecere din Valea Lupului.Alta fata de data asta de 18 ani! Pe timp de vara se pun cocoase dar iarna acestea se scot si astfel apar aceste accidente! Pot sa zic ca daca s ar face cocoase din mixtura astfaltica ca la podul peste Siret de la Scheia nu ar mai fi astfel de nenorociri! Ne este frica sa traversam pe trecerile acestea!
Luc • 4 decembrie 2018, 18:52
@Lucian Bogdan, referitor la pasarele, am si eu o idee similara, speed bumps (cel putin 2 la interval de 10 metri) inainte de treceri + similar cu pasarelele dar nu pentru trecere ci doar pentru semnale luminoase pornite cu un buton de pietoni inainte de a trece (ca aici: http://www.mto.gov.on.ca/english/safety/pedestrian-safety.shtml)
Liviu • 4 decembrie 2018, 19:38
Odata tot vom intelege ca in tara asta LEGEA e doar pentru p****ime, nu pentru potentatii zilei. Ati uitat de reactia celui de al doilea om in stat, cand a fost intrebat de ce trece peste rand cand zeci de oameni stau pentru aceeasi problema ??? Spunea cineva mai sus ca Romania isi va reveni... ha,ha,ha,... gluma buna. NEVER. Ca sa-ti revii trebuie sa vrei, sa poti si mai ales sa ai CI CINE ...
Lucian • 4 decembrie 2018, 22:24
Subscriu parerii ca destui procurori isi fac treaba cum "cred" ei de cuviinta, unii chiar cum li se dicteaza, si nu cum ar trebui. Iar in cazul procurorilor DNA se pare ca altii le-au facut treaba. Si atunci, va intreb, n-ar fi cazul sa intre in actiune vreun instrument care sa-i traga la raspundere, si acesta sa nu fie tot din domeniul justitiei, ca, vorba ceea "Eu centrez, eu dau cu capul" nu se prea poate
Lucian • 4 decembrie 2018, 22:36
D-lui Liviu vreau sa-i spun ca nici afara situatia nu e cu mult diferita. Cei cu bani scapa ieftin de tot, sau complet (avocati scumpi si abili, tertipuri judecatoresti, cumparari ale victimelor, intelegeri cu statul, etc), pe cand cei de rand nu prea au sanse.
Stefan • 5 decembrie 2018, 2:42
In 2015, 2016 inca mai era problema, acu nu le pasa nici cat negru sub unghie, justitia e dreapta si oarba, doar ca sensul cuvintelor e folosit in alt context decat ar fi corect si normal. Ultimul glont pe teava sunt alegerile, dar alea sunt in 21, cam tardiv. Pana atunci, baga pe foc brutal pana in 2019, inceputul 2020, si ultimul an jumate il folosesc sa castige electoratul inapoi. Si astia care se plang ca legea e altcumva pentru cei mici tot cu strambii o sa voteze si atunci. Cum arata un studiu in Marea Britanie, justitia a devenit apanajul oamenilor bogati, accesul la avocati buni si un proces corect depinde de puterea financiara. Cu alte cuvinte, daca ai bani iti iei un avocat bun si scapi nevinovat dupa ce ai omorat un om. Daca nu ai bani, mergi la temnita pana te saturi, ca reprezinti un pericol social si nu ai cum sa te reabilitezi afara ca nu ai mijloacele necesare si nu traiesti in mediul social necesar.
Stefan • 5 decembrie 2018, 2:52
Vis-a-vis de ce mai inseamna justitia in 2000+ si cat de mult conteaza pozitia sociala, functia si averea, imi vine in minte justificarea sentintei in cazul unui baiat de bani gata din State. Judecatorul i-a dat 10 ani cu suspendare dupa ce a omorat nu stiu cati oameni intr-un accident auto pentru ca provinea dintr-o familie bogata si nu invatase consecintele deciziilor in viata din cauza ca a fost rasfatat, asa ca judecatorul a decis nu il putea trage la raspundere pe deplin. Acum astept sa vad si eu judecatorul care elibereaza toti hotii care fura de foame pentru ca sunt saraci, pentru ca adevarul e ca foamea si disperarea te impinge la multe, si tot adevar e ca nimeni nu alege sa se nasca sarac.
Baggio • 5 decembrie 2018, 9:50
Poliția și medicul de familie două uși în plus.... Non sens...
India • 5 decembrie 2018, 11:48
In caz ca nu v-ati prins: sunt toti mana in mana pentru a o scoate vinovata pe saraca fata. Sfanta spaga este la lucru si lucreaza impotriva oamenilor nevinovati. Dar de curiozitate, exista CSM in tara asta? Iar daca exista face si altceva in afara de a proteja interesele de casta?
sibip • 7 decembrie 2018, 17:26
Când am citit prima parte a articolului mi-am zis că nu voi citi și partea a doua. Bănuiam ca voi fi extrem de revoltat de ce o sa aflu. Și totuși am citi și aceasta a doua parte și acum senzația pe care o încerc e ceva mai aproape de placiditate. Nu îmi dau seama de ce e așa, probabil că îmi dau seama că nu se va întâmpla nimic în sensul stabilirii dreptății. De ce? Până când?