Trei ani de la incendiul Colectiv – „Luptați pentru viața voastră!”

Ceva ce s-a întâmplat la puțin timp după ce răniții au ajuns în spitale i-a șocat pe părinți

marți, 30 octombrie 2018, 10:44

Câteva zile imediat după ”Colectiv” noi, vorbesc în numele echipei de investigații a Gazetei, al nimănui altcuiva, am fost narcotizați de sentimentul general ”Lăsați spitalele să-și facă treaba!”.

Și permiteți guvernului să acționeze, că știe ce face!

Apoi au început să vină informațiile. O secție de mari arși de la Spitalul de Urgență Floreasca fusese inaugurată de două ori, însă e nefuncțională taman când sună ceasul nevoii și durerii.

Protocoalele de tratament lipsesc, iar medicii se ajută unii pe alții, la telefon.

Părinții la Bruxelles, băiatul lor la AKH Viena!

În plus, familiile reclamă un sistem de transfer intenționat greoi în străinătate, pentru că managerii sunt reticenți în a-și recunoaște neputința.

Unul dintre răniți, studentul în vârstă de 19 ani de la Automatică, Alexandru Hogea, ajunge in extremis la Viena, în timp ce părinții săi iau avionul de Bruxelles, ”pentru că aici ne-au trimis, aici ne-au spus că îl aduc”.

Sunt zile în care se confirmă vechea vorbă democratică: atunci când presa se poartă blând cu autoritățile, autoritățile se poartă neglijent cu cetățenii!

Înregistrarea de la Spitalul Municipal de Urgență

În cazul ”Colectiv”, cei vizați de conduita iresponsabilă a spitalelor și a sistemului medical sunt dintre cei mai vulnerabili pacienți critici: marii arși.

La scurt timp după incendiu, e începutul lui noiembrie 2015, ajunge în posesia ziarului Gazeta Sporturilor o înregistrare de la Spitalul Municipal.

Nu primim acceptul familiei să o difuzăm ca atare, dar o putem transcrie parțial și-i dăm drumul.

Părinții și prietenii sunt pur și simplu șocați.

Căci ”Municipalul” este cel mai mare spital din România. Iar șeful uneia dintre secții se plânge unor părinți că ”noi am făcut tot ce depindea de noi, acum e și treaba lui să lupte!”.

Până astăzi, n-am întâlnit un episod care să simbolizeze cu mai multă profunzime ce s-a întâmplat și ce se petrece în continuare cu viața noastră.

Unor oameni părăsiți de statul care era obligat să le apere sănătatea, salvați mai apoi, dar rămași în stare de inconștiență și infectați în ”bombele cu bacterii”, cum le numea doctorița Camelia Robu de la Spitalul de Arși, acestor răniți adormiți li se solicită un pic de implicare!

Să tragă nițel de ei!

Fetele și băieții arși la ”Colectiv”, copiii, frații și surorile noastre, sunt în comă, plutesc speriați între cer și pământ, și tot lor li se impută că nu fac suficient ca să se vindece.

Am fost educați că suntem vinovați când ne îmbolnăvim

Mentalitatea socială proiectată de fraza sinceră a medicului, ”să lupte și el pentru viața lui!”, este ușor de recunoscut.

Așa au crescut generații de copii în România. Val după val, educație a vinovăției rostogolite glacial anotimp după anotimp, românii au fost învățați să creadă că boala este vina lor.

De la o simplă răceală și până la paralizia corpului, ca în ”Mar Adentro” al lui Alejandro Amenábar, totul este reproșabil suferindului, în numele neatenției sau al destinului care-l privește tot pe el.

Am făcut ce am putut, acum să lupte pentru viața lui!” e certificatul imprescriptibil de culpabilizare pe care românul îl primește de când se naște și până când moare.

Legați de somnul profund prin păienjenișul cablurilor de la ATI, adormiți cu substanțe care puteau culca, fiecare, o herghelie de cai necuprinsă cât Mongolia, copiilor li se cerea să mai dea încă o lucrare de control.

Să nu-și dezamăgească, taman acum, părinții, medicii și, mai ales,”gura lumii”.

Îmi puteți da ceva pentru durere, vă rog?”

Alex Hogea, în vișiniu, în vârful „turnului” uman făcut cu prietenii

Unii au izbutit și au supraviețuit, alții nu mai sunt printre noi.

Dar, dacă te gândești ce a rămas după acești trei ani, ai sentimentul că, sedați adânc, ei au auzit totuși chemarea noastră insolentă de a lupta.

Au luat-o în serios și ne-o întorc de ne merg fulgii!

Indiferent unde îi găsește această comemorare, pe care dintre tărâmuri, sutele de tineri morți sau răniți la clubul ”Colectiv” au început o treabă care nu se va potoli până când  România nu se va schimba.

De ce?

Pentru că așa procedează copiii buni, duc lucrurile la bun sfârșit.

Iar singurul lucru pe care-l putem face noi, ca să credităm viitorul lumii, e să-i creștem onești și fără să se mai învinovățească.

Înainte de a fi adormit, nimeni nu știa că pentru totdeauna, studentul Alexandru Hogea s-a adresat politicos adulților pe care-i întrezărea deasupra sa: ”Îmi puteți da ceva pentru durere, vă rog?”.

Da, putem.

În schimb, vă rugăm ca voi să continuați să ne oferiți durerea de nevindecat, până când vom înțelege că așa nu se mai poate.

 

„Mami, tu nu plângi după băiatul tău?”. Mărturia și documentele familiei mințite: arsura a fost „umflată” de la 30-35% la 45-50%! (I)

„Ai grijă de noi, frate Alex”. Familia Hogea întreabă cine le-a scos băiatul de pe lista de Bruxelles și demonstrează că a plecat contaminat cu bacterii (II)

Comentarii (57)Adaugă comentariu

Mihai  •  30 octombrie 2018, 11:03

Iar 2-3 zile unii vor plange non-stop cu lacrimi de crocodili dupa colectiv incercand sa capitalizeze politic o tragedie. Peste tot in lume mor oameni in incendii insa in tarile civilizate nimeni nu incearca sa profite politic.

Luca  •  30 octombrie 2018, 11:13

Sunt impresionat cu adevarat de articol . Sper sa inteleaga toata lumea ca asa nu se mai poate ! Exemple sunt nenumarate , desigur ! Apropo , este , sau nu , adevarat ca ambulantele private au fost refuzate sa intervina in cazul tragediei de la Colectiv ?

coruptiaucide  •  30 octombrie 2018, 11:42

Nu s-a schimbat absolut nimic, e doar o chestiune de timp pina se va intimpla iar o nenorocire si mai mare. Tocmai ne-a trecut pe la ureche un cutremur care se putea transforma intr-o tragedie si mai mare...

Incomod  •  30 octombrie 2018, 12:01

Despre asta, ce parere aveti ? dar sincer, cu argumente... https://evz.ro/atentat-terorist-soldat-cu-64-de-morti-si-sute-de-raniti.html?fbclid=IwAR1JoWzTydlgQ1kiQXVpU2lSVcvrkkCnzD3WOPuqfZpnNRji_qiqDfLZ2tI

Andrei F  •  30 octombrie 2018, 12:33

,,Luptati pentru viata voastra!,,Pe cine deranjeaza in zilele noastre asta?Se gaseste pe internet articole despre pacienti cu arsuri...Unii au invins toate statisticile deoarece aveau o suprafata mare de corp arsa...Altii au murit desi aveau sanse mari de la inceput...@coruptiaucide • 30 octombrie 2018, 11:42 Sa stiti ca despre sugarii morti nici acum nu se cunosc cauzele deceselor...De ei nimeni nu aminteste pentru ca ...De ce????(-Desigur ca sansele sa fiu cenzurat erau si mai mari daca spuneam cauzele...)

Mihai  •  30 octombrie 2018, 13:22

@Andrei f - cazul bebelusilor morti in maternitatea giulesti nu intereseaza pe nimeni dintre hastagisti pt ca a fost in 2010 cand era un guvern bun basescu-boc care n-a avut nici o vina. Doar guvernele rele sunt de vina pt incendii, cutremure si orice altceva.

Ervin  •  30 octombrie 2018, 13:29

Este teribil ce se întâmplă. Dar in starea actuală nu avem nici macar șanse teoretice să terminăm ceva, nici ptr noi cei vii ,dara-mi-te ptr cei morti. Ba dimpotrivă, la orizont se arată nori negrii! În Germania a intrat în parlamentele regionale precum și în Bundestag, partid de extremă dreapta cu procentaj mare.... Cred ca ar fi un dezastru teribil ptr Romania sa apară asa ceva la noi... un partid de extremă dreapta cu melancolii legionare si o sa plângem toți dupa PCR PSD si Dragnea & co Suntem in situatia in care avem dialogul surzilor in care societatea pe de o parte si clasă politică pe de alta se urăsc de moarte si nu se mai ascultă deloc de ani buni Pe acest fond ar fi un dezastru ca sa apară o formatiune politica extremistă care sa promită o justiție apodictică, de factura militară făcută cu orice preț ..... Eu sunt etnic maghiar si cel mai mult admir la noi ( si eu traiesc aici) acel bun simt secular pe care doar aici la români il vezi. Am fost plecat in lume mai bine de 15 ani pe toate meridianele lumii si ptr mine un singur lucru e clar ca lumina zilei: acest bun simt secular ( unii ii spun prostie altii răbdare altii naivitate- sunt complet in dezacord cu acestea) il vezi aici si numai aici. Si o sa iti dai seama doar dacă o sa fii plecat de aici suficient de mult timp. De ce credeti ca marea majoritate a celor plecați din țară tanjesc sa se intoarca aici sa poata duce o viata decenta si frumoasa alaturi de ce dragi ? Deci revenind, dacă pe acest fond al dialogului surzilor între societate si clasa politică ,dacă apare o mișcare extremistă nu stiu daca ne salva de la dezastrul absolut nici macar acest bun simt secular si rabdare proverbiale ale romanilor.... Suntem im punctul in care oamenii si societatea isi doresc aproape cu orice preț justitie, corectitudine si dreptate. Si asta este mai periculos decât orice.

Cip C  •  30 octombrie 2018, 13:36

dupa 3 ani, nimeni nu a facut nimic...si nici nu va face. Au trecut aproape 30 de ani de la revolutie, si tot asteptam raspunsul la o intrebare: cine-a tras in noi??!! Si au trecut si vreo douj si ceva de ani de la mineriade.... si tot asa... Traim intr-o societate bolnava, drogata permanent de ajutoare sociale, de taieri de pamblici, de lideri marsavi si manjiti. Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei trecuti in lumea celor drepti.

Ivanus  •  30 octombrie 2018, 13:54

Orice om are destinul lui pe care nu îl poate evita .

Catalin  •  30 octombrie 2018, 14:03

Iar bagam texte cu propanganda. Hai sa-ti zic doua chestii pentru echipa de investigatie...a gazetei "sporturilor": 1) In 2007-2008 am avut doua interventii chirurgicale. Minore, dupa vorba doctorului. Rutina. Nimic complicat. Asa de usoare, ca a lasat un rezident sa-si faca mana. Peste o luna ma opera iar, ca sa repare ce se mai putea repara. La final mi-a zis: acum, depinde si de tine cum te vindeci. Fiecare om se vindeca diferit. Cam asta e. Nu era vina lu Boc, in functie pe vremea aia, cand investigatiile voastre erau moi. Nu era nici vina lu Ponta care a plecat de prost dupa Colectiv, ca nu el a dat foc sau autorizatie. Dar asa a vrut secu' si tu stii foarte bine care era ordinul pe unitate. 2. In tarile civilizate, gen UK si Danemarca, unde taxele is mari, si sistemul sanitar e bine finantat, rar ajungi sa vezi doctori. Nu exista medicina preventiva, iar multe boli le duci pe picioare. Adica "lupti singur". Nu e doar apanajul medicilor romani sa-si bage picioarele, si cu siguranta nu are d-a face cu coruptia care ucide si alte sloganuri care prind bine la fraieri.

scorilo  •  30 octombrie 2018, 14:20

Avem trei ani de la tragedie și justiția a bătut pasul pe loc. Mai mult, am ferma convingere că s-a dorit mușamalizarea cazului, nu aflarea adevărului și stabilirea corectă a vinovățiilor. Ce e cel mai scandalos, e faptul că beneficiarii direcți ai acelei tragedii, Iohannis și guvernul meu- "guvernul nimic", nu s-au sinchisit mai deloc în toți anii ăștia de lipsa de performanță a justiției în cazul de față. Nu l-am auzit vreodată pe Iohannis să țină vreun discurs în care să condamne tărăgănarea anchetei. Nu. El și Cioloș și-au văzut sacii în căruță, la ce să-i mai intereseze victimele?!

Cătălin Tolontan  •  30 octombrie 2018, 14:21

@scorilo : sigur ca justitia noastra nu e ce ar trebui sa fie. Dar ancheta Colectiv este finalizata, conform ei sunt culpabili legal patronii clubului, pompierii, cei din firma de artificii, iar acum are loc procesul in care judecatorii stabilesc daca sunt vinovati sau nu.

Andrei F  •  30 octombrie 2018, 14:27

@Mihai • 30 octombrie 2018, 13:22 Domnule...!!!!Bebelusi morti la Maternitatea Giulesti se stie din ce cauza au murit!Bebelusi morti in zona Arges nu se stie nici acum de ce au murit...Eu vorbesc de cazul din 2016 cel cu ,,Branza de Bradet,,...

Gigi  •  30 octombrie 2018, 14:56

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bg  •  30 octombrie 2018, 15:27

Da, corecta remarca:"Asa am fost educati, sa credem ca suntem vinovati atunci cand ne imbolnavim". Am avut parte si continuam sa perpetuam o educatie bazata pe vinovatia individului (elev, pacient, consumator, contributor, etc...) si sa traim intr-o societate in care exista conceptia adanc inradacinata ca statul nu greseste niciodata, nu este responsabil si deci nu plateste. Mai mult decat atat, statul in loc sa se preocupe de intarirea sigurantei si confortului indivizilor, gaseste rezolvarea problemelor sociale prin interzicere (decat sa constr. autostrazi, mai bine interzice traficul greu, decat sa fluidizeze traficul in Bucuresti, interzice circulatia masinilor in centru, etc...). Nicio societate nu a progresat prin masuri de interzicere, ci prin solutii de liberalizare. O situatie reala: in febr. 1990, cativa tineri isi aduc prietenul, cetatean strain, in holul unui spital din Bucuresti. Acesta se accidentase pe o partie de schi. In loc sa-l trataze, medicii si asistentele erau mai preocupate sa-l apostrofeze cu sintagma romanesca:" Ce-ai cautat sa te duci acolo, sa schiezi?" Poate ca atunci, a schia insemna o extravaganta, iar acum nu mai este, dar credeti ca s-a schimbat ceva in modul nostru de a vedea corect lucrurile si vinovatiile? Dacat sa-i interzicem copilului sa intre in apa, mai bine il ducem la lectii de inot.

C. I. P. rian  •  30 octombrie 2018, 15:35

"Indiferent unde îi găsește această aniversare" Bună ziua domnule Tolontan. Nu cred că "aniversare" este cuvântul potrivit. Parcă nu ne arde de sărbătorit, nu?

Mihai  •  30 octombrie 2018, 16:18

@Andrei F - nici acel caz nu e de interes pt hastagisti pt ca la fel ca-n cazul bebelusilor morti la maternitate era guvernul meu bun - ciolos, care s-a grabit sa dea vina pe o firma romaneasca si sa protejeze un mare lant strain de hypermaketuri. Daca s-ar fi intamplat asa ceva acum dancila si dragnea erau direct raspunzatori.

st.il.  •  30 octombrie 2018, 16:35

Am speranța că nu voi fi "moderat" !. Deranjez cu o întrebare : Cum vi se pare reacția dnei.prim-min. la o întrebare ABSOLUT LEGITIMĂ și DECENTĂ a unui reporter vis-a-vis de..."Colectiv" ?...A spus "mulțumesc" (la ce, cui ?), și-a întors "umărul", și dusă a fost !...Oare cum s-ar fi comportat această femeie dacă ar fi avut prin familie vreun ars de viu în acel club nenorocit ?...Rușine doamnelor și domnilor guvernanți !...

bg  •  30 octombrie 2018, 16:50

Autoritatile sanitare stiu foarte bine de ce au murit bebelusii din Arges, dar nu fac publice informatiile si concluziile din anchete pentru ar trebui sa-si faca mea culpa si sa recunoasca ca dupa 2 ani de la incident nu au facut nimic ca tragedia sa nu se mai repete. Nu a fost nicio branza de Bradet. Cred ca au si secretizat documentele resp.

Singur  •  30 octombrie 2018, 16:52

Eu nu inteleg tot acest zbicium, din moment ce tov presedinte V-A SPUS CLAR, INCA DE ATUNCI: "A FOST NEVOIE SA MOARA OAMENI". Iar voi, NICIODATA nu-l intrebati pe tov *** CE A VRUT SA ZICA? Normal, de ce sa-l intrebati, cand voi stiti ce a vrut sa zica!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gogu  •  30 octombrie 2018, 17:02

andrei draga psd inteleg ca basescu e de vina si cu branza de bradet e ciolos ATUNCI SA TI SPUNA SI TIE CINEVA ca ciolos A FOST SUSTINUT DE PSD LA PUTERE DACA NU L A SUSTINUT PSD ATUNCI CINE ,ciolos si basecu daia n avem spitale daia n avem autostrazi daia profesori sant platiti prost ca olguta minte numai pensionarii din 2021 ,2025 ,la voi la psd va spune numai base si ciolos vezi daca o sa faci nunta sa declari veniturile ca de nu le ia base cu ciolos

Maxentiu  •  30 octombrie 2018, 17:20

Un exercitiu de retorica goala pe marginea unui citat scos din context. Asa intelege dl. Tolontan sa comemoreze momentul Colectiv. Not his finest hour...

Cris  •  30 octombrie 2018, 18:46

bg, ai dreptate! Intotdeauna sunt vinovati pt bolile noastre, in realitate, tertii (oricine ar fi ei, institutii sau persoanele fizice care conduc si ne conduc). Niciodata noi („victimele”)! Niciodata nu suntem noi vinovati (pt ca bagam in noi toate fast food urile cancerigene, toate mezelurile cu euri, fumam ca smecherii activ SI MAI ALES PASIV, stam la terase zilnic cu alcoolul ***, ne supunem radiatiilor de tot felul de la excesul de electronica si mai ales pt ca HALIM CA MODERNII AVUTI CARNE „COMERCIALA” IN FIECARE ZI....etc. etc.)! Exact asta e adevarul!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Planetfun  •  30 octombrie 2018, 18:47

da stim, dragnea cu ai lui sunt de vina ! jos guvernul ! sa vina *** la putere !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

bg  •  30 octombrie 2018, 19:53

Cine mananca fast-food, fumeaza, bea alcool, in mod deliberat si ca stil de viata, se informeaza sau nu asupra riscurilor pentru sanatate si si le asuma. Eu ma refeream la riscurile ascunse populatiei prin ingnorarea si nerespectarea masurilor privind siguranta alimentara (este in sarcina statului): importuri de fructe si legume pline de pesticide (nu-i vorba ca nici cele indigene nu sunt mai prejos), produse care nu respecta compozitia declarata pe eticheta, cosmetice netestate, etc. E-urile sunt permise, numai daca sunt folosite in cantitatile recomandate. Un exemplu de cum isi protejeaza unele state populatia. Marocul este cel mai mare furnizor de fructe exotice (citrice, banane) pentru Franta. Firma importatoare din Franta isi trimite reprezentant specializat in ferma de citrice din Maroc. Acesta urmareste zilnic tot ce se intampla acolo: dezvoltarea culturii, graficul de tratare, subst. folosite, dozajul, ca sa fie sigur ca fructele respecta standardele. Romania cum procedeaza?

Cris  •  30 octombrie 2018, 20:27

Bg, vezi doar o parte a adevarului (partea aia convenabila individului). Adevarul este ca cetatanul este informat de catre cei abilitati cu privire la calitatea indoielnica aproduselor din comert, de cancerul provocat de fast food si fumatul activ si pasiv etc., deci stim cu totii riscurile mortale si cu toate astea majoritatea nu respecta nicio indicatie. Basca nici nu avem cultura controalelor medicale periodice. Aceeasi majoritate dintre noi va deceda, din cauzele amintite, la aprox 50/60 ani, indiferent de promptitudinea tertilor. Dar vina o vom gasi tot la altii, caci e mai confortabil. Imbuibati va cu fast fooduri, fumati neincetat sau permiteti fumatul in preajma, radiati va etc si veti avea o moarte sigura (din vina tertilor, bineinteles)!

Cris  •  30 octombrie 2018, 20:42

Si ca sa inchei: da, institutiile sunt incompetente (si sacs, daca suna mai cool). Dar sub nicio forma nu ele sunt vinovatul principal pt imbolnavirea si moartea prematura a multora dintre noi, ci chiar noi, din cauza comportamentului inconstient al celor mai multi dintre noi (generat le lipsa de educatie, ignoranta etc.). E suficient doar sa dau exemplul fumatului, fiind anuntat ca te ucide, iar noi ignoram cu desavarsire. Pai trebuie sa fii cel putin ipocrit, daca nu si de rea credinta, ca sa nu vezi vinovatul principal pt imbolnaviri, sfarsitul timpuriu etc. Iar argumentul cu asumarea riscului reprezinta doar apanajul si alibiul vinovatului.

st.il.  •  30 octombrie 2018, 20:44

Tinerețea frântă a acelor copii , viața netrăită a celor 65 de îngeri , să vă urmărească precum un blestem până-n ultima clipă a vieții voastre ticăloase, ucigașilor !...Vă știți foarte bine cine sunteți și câți sunteți !...Dumnezeu nu doarme !...

Pacientuedevină  •  30 octombrie 2018, 21:23

Trist este că medicii si asistentele care încearcă să schimbe ceva, să spună adevărul, sunt concediati de cel mai corupt serviciu public, cel al sănătătii publice. „Mariana Luceanu a lucrat timp de 24 de ani ca asistentă medicală anestezistă, la Spitalul Universitar - cel mai mare din România. În urmă cu câteva zile, a fost concediată de conducerea spitalului !!!”. Iată mărturia ei: https://www.facebook.com/robert.cristian.50/videos/2434815396559223/

Pacientuedevină  •  30 octombrie 2018, 21:46

Da, aceleasi postări manipulatoare, că întotdeauna pacientul e de vină (fumează, mânâncă ce nu trebuie, nu se vindecă el cum trebuie etc.), că asemenea accidente/atentate se produc peste tot în lume, deci adormiti cetăteni la loc, nu schimbati nimic, totul e normal si OK in serviciul de sănătate publică din Rou... Asa este, tigara si mâncarea te infectează nosocomial, da, din frigider duci infectii nosocomiale multirezistente în spital. Nu-i asa, pacientii ăstia întinează nobilele idealuri ale medicilor, defectează imaculatul sistem medical românesc etc. Chiar mai credeti că mai puteti culpabiliza la nesfârsit pacientii cetăteni contributori beneficiari ai serviciilor publice de sănătate? Chiar credeti că mai puteti prosti oamenii cu născociri semidocte? Când toti functionarii din MS stiu că pe masa ministrei zac zeci de studii si proiecte, dar nu vrea să emită ordinele prin care să reformeze spitalele publice, să asigure tranparenta si controlul public, inclusiv al infectiiloe asociate asistentei medicale? Când asistentele medicale care sunt AVERTIZORI DE INTERES PUBLIC despre neglijentă si coruptie, sunt concediati contrar Legii 571/2004, si ministresa, organ ierarhic superior, nu dispune revocarea concedierii? Chiar credeti că toti suntem prostii vostri, buni de muls de plicuri negre în halate albe?

Nicolae  •  30 octombrie 2018, 23:28

Mihai comentariul tau frizeaza ridicolul. Cine incearca sa capitalizeze politic ? Ce incearca articolul si ... toata lumea e sa insiste pentru un sistem medical de urgenta eficient ai pentru simtul datoriei atunci cand esti intr-o functie publica.

Pacientuedevină  •  30 octombrie 2018, 23:37

Oricât ar denigra, bagateliza, desconsidera, discredita, manipula, minti, abuza, ameninta, ar trece la represalii mafia medicală, apar tot mai multi cetăteni pacienti „nebuni” care îi înfruntă, care se luptă, care nu mai pot fi prostiti. Victimele de la Colectiv LUPTĂ ACUM PENTRU VIETILE NOASTRE, în justitie si în mobilizarea societătii civile, ca să nu mai pătim si noi si familiile noastre la fel ca ei. Mai apar veritabili Ministri ai Sănătătii Publice, ca domnul Vlad Voiculescu, iar nu ministri ai musamalizărilor si protectiei statului în stat medical. Ai căpusării de către medici politicieni sistemul public de sănătate. Ai blocării si tergiversării reformelor. Ai mortilor evitabile din spitale

SomeoneCU  •  30 octombrie 2018, 23:37

Recomand urmatoarele domnule Tolontan: - check "berarii" (distribuitorii de bere) din ultimii ani si lista lor inclusiv Colectiv - lista trupelor ce au concertat acolo si verificat cum s-a facut plata pentru fiecare fee si cum se face acum - lista partenerilor media si cum si in ce fel se fac aceste parteneriate

Pacientuedevină  •  30 octombrie 2018, 23:43

Da, decizia e politică pentru a eradica mafia medicală. Da, este o optiune politică si civică de a denunta si demonta PERPETUA MINCIUNĂ a autoritătilor publice politizate privind realitatea din serviciul public al sănătătii

Pacientuedevină  •  30 octombrie 2018, 23:55

„Colectiv” se produce în fiecare zi în spitalele din Rou: incompetentă managerială, căpusare, minciuni, musamalizări, indisciplina personalului medical, nepăsare, iresponsabilitate, nerespectarea protocoalelor, lipsa dotărilor, infectări nosocomiale, morti evitabile etc.

Cris  •  31 octombrie 2018, 0:03

Da, da, exact asa! Din spitale te infectezi nosocomial, asa este. Doar ca pierdeti esenta. In spital ajungeti cu boli grave (cancer etc.) din vina proprie, din cauza unui comportament haotic (fumat, fast food etc.). Desigur, manipulare, bagatelizare etc. Mereu altii sunt vinovati. Noi suntem lumina, curatenia, puritatea. Ajungem sanatosi in spitale si ne imbolnavesc institutiile. Ipocrizie si superficialitate! Multa sanatate!

Cris  •  31 octombrie 2018, 0:15

Si inca ceva. Voi cei care fumati, de exemplu, in locurile publice lato sensu (deci incluzand orice proximitate populata sau accesibila publicului), va faceti cel putin la fel de vinovati, ca si institutiile incompetente, de periclitarea sanatatii celor din jur, pe care ii obligati sa fumeze pasiv. Apropos de riscul asumat! Va asumati si riscul daunarii grave a sanatatii celorlalti/pasivi? Pai nu, pt ca sunteti iresponsabili, falsi si ipocriti!

Planetfun  •  31 octombrie 2018, 1:36

Vladut Voiculescu, tu esti ma ?

Planetfun  •  31 octombrie 2018, 1:39

O singura cautare pe Wikipedia, ne poate arata ce inseamna "post truth". Este ceea ce fac -necrofagii-.

stelian  •  31 octombrie 2018, 1:51

este foarte greu sa schimbi ceva atata vreme cat nu se doreste schimbarea. intreg sistemul medical e putred si e susustinut de marii papusari. acestia de regula sunt medici care au acaparat sistemul, l-au utilizat pentru a-si face un nume iar acum il exploateaza in interes propriu si il controleaza facand promovari pe criterii de loialitate. cat timp papusarii nu vor fi inlocuiti cu altii cu vederi pro societate lucrurile vor sta foarte bine pe hartie si groaznic in realitate.

micutu de la 7  •  31 octombrie 2018, 7:56

E un obicei la noi de la o vreme sa dramatizam gresit si sa dam vina aiurea in loc sa avem curajul (pe care nu-l avem) sa privim obiectiv lucrurile si mai ales tragediile. Ghinioanele inseamna ghinioane, daca se intampla accidente pe sosele nu e de vina Administratia Drumurilor sau Ministerul Transporturilor (in conditii normale nu daca sunt gropi), daca izbucnesc incendii nu stiu unde nu inseamna ca primarul e de vina. Acolo au fost concerte si inainte si nu s-a intamplat nimic. Un volum atat de mare de victime grave da peste cap orice spital din orice oras si orice autoritati si colaborare, iar lumea stie unde traim, de ce om avea super-asteptari, nu stiu. Vina principala e a organizatorilor care trebuiau sa supravegheze ce se intampla in sala aia. Sigur ca urmeaza balbele si prostia unora de dupa. Sa vedeti in CV ce-o sa iasa cand o fi un cutremur serios si Doamne fereste sa fie in weekend (noaptea evident) cand e full. Aia n-au autorizatii n-au evacuari n-au spatiu n-au nimic si in plus e full si multe au arhitectura gen labirint sau subsol de nu stii unde ajungi pana la iesire. Toti spun de CV da nimeni nu face nimic. Pe urma iesim pe strazi cu Coruptia ucide. Oare? Prostia nu ucide?

ciprian  •  31 octombrie 2018, 8:34

Pentru a ne arăta că ne pasă de cele întâmplate acum 3 ani, ar trebui să trecem și la fapte, să luăm poziție față de modul jalnic în care sunt aplicate și decise politicile publice, astfel încât să nu-i mai lăsăm pe toți neaveniții să-și bată joc de această țară, să o trateze după bunul lor plac și să o marteleze în funcție de propriile interese. E momentul să acționăm, e momentul să ne trezim, să arătăm că ne pasă de ce se întâmplă cu țara noastră și să impunem pe agenda guvernamentală politicile dorite de societate și nu cele vizate de grupurile de interese mafiote aflate la putere. Cred că numai așa vom reuși să ne însănătoșim, participând împreună la normalizarea lucrurilor în această țară, să scoatem în față valorile, pentru că le avem, și să-i punem la periferie pe cei care nu se pricep, ba mai mult, sunt puși numai pe căpătuială, fără a-i interesa în mod real de starea societății noastre. „Colectiv”, obligatoriu, trebuie să fie un punct de plecare și nu un moment de resemnare, să fie momentul resetării lucrurilor în România, în direcția cea mai bună cu putință, să stimuleze simțul civic și responsabilitatea fiecăruia dintre noi în raport cu țara și cu binele comun. E o tragedie fără margini, dar de pe urma căreia nu doar trebuie să învățăm sau să înțelegem lucruri, ci trebuie să le și aplicăm, pentru a fi făcute lucrurile altfel și pentru ca astfel de tragedii să nu mai aibă loc vreodată în România.

Ervin  •  31 octombrie 2018, 8:37

sunt 90% super de acord cu tine @pacientuledevina cam pe acolo stau lucrurile. eu lucrez într-un domeniu conex sănătății si văd lucruri strigătoare la cer făcute de ăștia de aici de la prima mână...nu de miniștrii si subsecretari de stat etc

Simona Iancu  •  31 octombrie 2018, 9:16

Cum poate dura trei ani o ancheta in care rezultatele indiferentei, prostiei si dorintei de imbogatire peste noapte sunt evidente.Copiii au murit, dar vinovati sunt toti care au contribuit: cei care au inchis ochii la functionarea clubului( si se stiu), cei care au organizat concertul cu mult peste capacitatea clubului( si se stiu), cei care nu au spus adevarul privind starea ranitilor si putinta sau neputinta medicilor( si se stiu).... pana si cei care au nevoie de ani ca sa finalizeze o ancheta sau un proces cu vinovati stiuti (care incearca sa scape prin tertipuri avocatesti).

pacientuedevina  •  31 octombrie 2018, 9:24

Cei de la prima mana o fac pentru ca le permite ministra, care nu emite ordine de reformare, responsabilizare, transparenta totala si control real. Cum spunea Ministrul Vlad Voiculescu ieri seara pe Digi24: niciun cadru medical nu pateste nimic daca ascunde IAAM, daca nu respecta protocoalele etc. Si a demontat si minciuna statisticilor, incusiv cele manipulate de medicii rou, care au trecut in acte suprafete mai mari de arsuri decat cele reale (pentru a compara statistic fraudulos merisoarele cu merele), iar spitalele din strainatate au stabilit procentele reale reduse cam la jumatate

pacientuedevina  •  31 octombrie 2018, 9:35

Cum autoritatile si institutiile medicale au mintit sistematic, au tras pe sfoara cetatenii...Mare pacat ca Vlad Voiculescu nu a mai apucat sa duca pana la capat programul sau de reformare si transparentizare totala a sistemului medical, de eradicare a MINCIUNII ENDEMICE pe care se bazeaza acesta, pe care actualii o protejeaza si o flutura mereu ca pe lozinci

Andrei F  •  31 octombrie 2018, 9:36

@ pacientuledevina Adica Voiculescu stie ce trebuie facut dar nu a facut?Asta- i mai grav... Deci rotatia ,,cadrelor,,e solutia?In cazul Sf.Maria ti- a placut Voiculescu? Ca a lasat banii necheltuiti la sfarsit de an ti- a placut? Voiculescu al tau a avut si el probleme cu pacientii arsi...Le- a rezolvat cu brio dar pacientul a murit...Prin Bulgaria...Daca presa revolutionara nu- ti spune nu inseamna ca nu s- a intamplat.Vorbesti in alte comentarii ca doctorii se acopera si de asta nu vin prin concurs ,,sangele proaspat,,...Care a fost pasul inainte din 2016??? Inceputul acela cu medicul rezident ca Ministru al Sanatatii?

o mama  •  31 octombrie 2018, 9:54

Pe 24 octombrie 2015 baiatul meu implinea 18 ani. Pe 23 octombrie 2015 a fost in Colectiv la un concert, a fost acolo de multe ori...Pe 30 octombrie nu. Avea olimpiada la romana a doua zi. L-am trezit din somn, in hohote de plins si disperare "arde Colectiv!!! e un incendiu groaznic acolo!". Nauc inca de somn a inceput goana disperata cu mesaje si telefoane sa-si caute prietenii. Incet, incet, vestile au inceput sa vina...Ma uitam la stiri si plingeam iar baiatul meu ma intreba "De ce plingi mami, cand eu sunt aici linga tine? Pentru ca puteam sa fiu si eu acolo printre acei parinti..."Cred ca suntem multi care am plans si plangem, fara sa ne stie nimeni, pentru toti care au ars in Colectiv. Despre spitale ce sa spun, vorbim de "sistem" dar sistemul e alcatuit din oameni si oamenii fac "sistemul". Am avut experiente si bune si rele dar intotdeauna e omul cel care a determinat tipul de experienta. Eu cred ca inca avem sanse. La Constanta (in concediu, vara), internata in urgenta cu copilul cu deshidratare masiva in urma unei enterocolite, doctorita de garda nu a cerut si nu a vrut sa primeasca nimic. La Bucuresti, sotul internat si operat in urgenta a doua zi, nici nu am vazut chirurgul la fata, nu am avut acea "discutie" in cabinet inainte de operatie. Cind l-au adus pe targa in salon, brancardiera mi-a spus ca ii datorez plata cursei din sala de operatie la salon... i-am dat 5 lei... nici acum nu stiu de ce. Oare unde se termina omul si incepe sistemul? Inca ma doare Colectiv, inca pling... copilul meu putea sa nu mai fie din acea noapte de 30 octombrie...

pacientuedevina  •  31 octombrie 2018, 10:13

Procurorii au demarat anchetarea spitalelor in care au fost internate victimele de la Colectiv. Stati sa vedeti cum se sparge bula minciunilor medicilor

zorrozabal  •  31 octombrie 2018, 15:12

Si totusi,de ce a zis Dragnea ca "acei copii au fost ucisi"?Asta ne face sa ne aducem aminte ca in acele zile s-a vorbit de "mana criminala"!Una din urmari, a fost ca PSD-ul a plecat de la guvernare si a fost numit un guvern de "tehnocrati"-cu un premier trimis direct de...U.E.!Guvernul Ciolos!Isi mai aminteste cineva,daca s-a schimbat ceva in bine,fata de situatia de dinainte?

Comentează