joi, 30 august 2018, 3:42
În octombrie 2009, chiar în ziua în care Parlamentul vota ridicarea imunității ministrului Monica Iacob Ridzi, Elena Udrea se postează la un metru în fața mea.
Vorbește energic, agresiv, ca un predicator obișnuit să-i faci culoar.
Să te dai la o parte.
Începe prin a ne reproșa investigația 1 Mai – MTS, realizată împreună cu colega mea Mirea Neag.
Sfârșește prin a mă amenința direct, ”am mijloace, o să vedeți… familia… vă vom lucra informativ”.
Rămân pe loc, îi răspund politicos că nu are niciun drept să facă asta, ceea ce o enervează și mai mult, suntem totuși în holul Parlamentului României!
”Să știți, încheie din nou amenințător Elena Udrea, eu nu sunt Monica Ridzi!”.
Momentul amenințării, urmat de încercările de compromitere a reporterilor Gazetei, apare în Raportului Departamentului de Stat al SUA pentru România ca o presiune inacceptabilă democratic la adresa presei.
Trec anii.
Ministrul Elena Udrea primește și ea o condamnare, după ce aceeași echipă de jurnaliști, la care s-a adăugat și Răzvan Luțac, urmărește peste 7 ani de zile cazul de corupție Gala Bute.
Nu reporterii dau sentințe, în ambele cazuri s-au pronunțat câte 8 judecători ai Înaltei Curți, în patru complete.
Scriu aceste rânduri în ziua în care revista VIVA publică pe copertă o fotografie cu Elena Udrea însărcinată.
VIVA e o publicație Ringier.
Coordonez Gazeta Sporturilor și Libertatea, nu revistele Ringier, dar am știut că redacția VIVA a obținut acest pictorial.
Mi s-a părut o idee bună și la fel mi se pare și acum.
Vreți să mă judecați? Foarte bine, e dreptul vostru și am luptat mereu pentru el, dar ascultați până la capăt.
Revistele din toată lumea nu judecă, revistele expun și relatează.
Ele publică pe copertă ceea ce bucură sau ne displace, ceea ce ne inspiră și ceea ce ne îngrozește.
Când LIFE a tipărit pe copertă fotografii șocante cu Războiul din Vietnam, erau vremuri în care muncitorii din construcții din New York îi băteau pe studenții care protestau împotriva războiului. O mineriadă în epicentrul democrației!
Mulți americani considerau că relatarea atrocităților din război era nepatriotică și că mișcările pacifiste erau mâna comuniștilor și a presei care le cântă în strună.
Dar LIFE și restul jurnaliștilor și-au făcut treaba înainte, știind că dacă presa începe să expună doar ceea ce preferă oamenii, și nu ceea ce se întâmplă, abdică de la misiunea sa.
Istoria revistelor e istoria curentelor de gândire și a tulburărilor sociale, povestea vedetelor iconoclaste și a temerilor noastre cele mai mari.
Pe 1 ianuarie 1940, revista Time l-a declarat „Omul anului” pe Stalin și nicio agenție de publicitate sau firmă occidentală nu s-a gândit să scoată reclama din revistă!
Cu siguranță că au fost oameni șocați și nemulțumiți că Stalin, un criminal în masă și dușmanul neîmpăcat al lumii capitaliste, apare pe coperta Time drept ”Omul anului”, fără să fie înfierat, prezentat în toată puterea sa.
Dar coperta nu a fost privită ca un pact cu diavolul, ci drept ceea ce este: o copertă de revistă! Adică o comprimare imperfectă a lumii, fie că ea place sau nu.
Așa am gândit la Gazeta Sporturilor și când am trimis un reporter în Costa Rica pentru a încerca să dialogheze cu Elena Udrea, în așteptarea sentinței.
Ceea ce s-a întâmplat, grație insistențelor lui Costin Ștucan, care a relatat cu acuratețe starea de fugară a Elenei Udrea, cum gândește, ce simte și de ce crede ea că va conduce din nou România.
Și în cazul acelui interviu au fost oameni surprinși neplăcut, care ne-au acuzat că am pactizat.
Noi?
Elena Udrea m-a amenințat personal, a încercat să ne distrugă, președintele Traian Băsescu i-a ținut isonul, resurse ale statului și postaci plătiți din bani furați au fost mobilizați ca să ne compromită.
A fost un deceniu crâncen, distrugător pentru sănătatea noastră, dar ne-am văzut de treabă și, apropo de interviul din gsp, e datoria noastră să relatăm ce se întâmplă cu fostul ministru.
La vremea aceea, habar n-aveam că VIVA încearcă să o convingă pe Elena Udrea să facă poze în postura de viitoare mamă.
Am aflat de VIVA acum câteva zile, când deja le obținuseră.
Mi s-a părut că e un subiect legitim, că răspunde unei întrebări pe care mulți ne-o puseserăm: ”Este Elena Udrea într-adevăr gravidă sau e din nou unul dintre jocurile sale de putere?”.
Avem răspunsul pe coperta VIVA. E adevărat, Elena Udrea va fi mamă, iar fata ei se va numi Eva Maria.
Probabil că, polarizați și intransigenți, ne-a mai rămas atâta umanitate ca să înțelegem că fata care urmează să vină pe lume nu are niciun amestec.
Nu eu conduc VIVA, nu răspund, așa cum am spus la început, decât de ziarele Ringier, de Gazeta Sporturilor și de Libertatea.
Dar aș fi publicat fotografiile și interviul dacă aș fi fost în locul redactorului-șef.
A făcut VIVA o copertă perfectă, un interviu și o abordare inatacabile?
Nu!
Eu aș fi pus pe copertă cuvântul ”fugară” și aș fi amintit în text despre condamnare, dar cu siguranță că, retroactiv, toți suntem deștepți în profesiile noastre.
Pentru ceea ce consideră erori, redacția VIVA și-a cerut deja scuze.
Dar nu despre erori e vorba aici.
Ci despre ceva mai presus și care ne privește și ne angajează pe toți.
Apariția Elenei Udrea pe copertă ar fi fost atacată și considerată drept nelegitimă de partea de public care îi e ostilă.
O bună parte din acești oameni sunteți voi, cei care ați citit investigațiile Dosarul Transferurilor, Monica Ridzi, Gala Bute, Hexi Pharma, corupția din sănătate, Secureanu.
Toate acestea, dar și multe altele, pe care le-au făcut alți colegi din presă, au fost posibile pentru că jurnaliștii nu aleg drumul comod sau popular.
Dacă ne temeam, de puternicii zilei, de firme, de somitățile medicinei sau de faptul că ne judecați voi, publicul, pentru că am dat în doctori, nu am fi făcut nimic!
Redacțiile nu stau să se gândească dacă Guvernul sau corporațiile sunt mulțumite sau nemulțumite.
Nu scriem gândindu-ne dacă ministerele sau companiile își vor retrage publicitatea.
Înțelegem că, în numele clienților lor, câteva agenții de publicitate cochetează cu gândul de a pedepsi VIVA.
Să o facă, dacă asta vor! Ringier face presă de 200 de ani și îi cunoaște foarte bine regulile.
Dar noi chiar vrem să lăsăm corporațiile și Guvernul să conducă editorial ziarele și revistele și să hotărască ce informație primiți și ce informație nu primiți pentru că v-ar leza?!
Nu e vorba despre Elena Udrea, despre ce credem fiecare dintre noi, jurnaliști pe care nu a putut să-i nimicească sau oameni care o disprețuiesc, cu tot ce a reprezentat ea.
Aici e vorba despre un principiu care ne ține împreună ca lume democratică: și când vă place ce descoperim și când nu, noi suntem mesagerii.
Nimic nu se clădește dacă vă aducem numai ceea ce vă convine și vă ascundem restul.
Suntem în regulă tocmai pentru că nu gândim toți la fel și pentru apărarea acestei idei merită să ne contrazicem.
Vor curge zeci, sute și mii de mesaje negative, de critici și de suspiciuni. Dar asta e meseria noastră, rămânem aceiași.
Mulțumim!
Corneliu • 30 august 2018, 17:19
Corect 100%. Tot 100% e sigur, ca eu nu am cumparat si nu voi cumpara niciodata astfel de fitzuici. Corect?
NebulaEXE • 30 august 2018, 17:19
Voi presa? Te lupti tu ca sa am o parere? Nu ti se pare ca suferi prea mult de tine? Tu si colegii tai sunteti niste simplii servanti ai unor interese. Voi, care ati stat un deceniu pe tarlaua lu Voiculescu, vorbiti de anchete? Fi-ne-ar scarba de voi sa ne fie
Vladone • 30 august 2018, 17:19
Totul este foarte foarte simplu. Viva a obtinut un pictorial, mai mult ca sigur contra unei sume de bani. Este normal, fiecare se vinde cum poate mai bine. Viva are un public caruia ii va vinde inclusiv aceasta revista. Publicul nu sunt nici pensionarii, nici asistatii social. Publicul este format din femei din clasa middle care lucreaza in corporatii... care au fost in piata si au protestat.... care au prieteni, iubiti, soti care la randul lor sunt in categoria middle si au ceva contra celor din caregoria Udrea. Este banal totul - nu cumparati revista si i-ati taxat. O cumparati, i-ati validat. Din cititorii actuali, probabil 1% va reactiona si nu o va cumpara. Restul o cumpara, o citeste si la primul protest contra celor din "teapa Udrea" isi vor lua bataie de la jandarmi si vor urla ca sunt nedreptatiti. De aceea, Udrea este unde este si face toate astea.
liviu • 30 august 2018, 17:22
Un articol de PR jalnic. Nu ma asteptam la Tolontan. In cazul pictorialului cu Udrea nu au deranjat atat imaginile, cat textul care le insoteste. Oricum, VIVA are un public care se uita la Nora pentru Mama sau Mireasa pentru Fiul Meu..
razvan • 30 august 2018, 17:25
Sunt total de acord cu tine dar omiti titlul care face ca Viva sa para o agentie care spala imaginea Elenei Udrea.
Amby • 30 august 2018, 17:27
Imi pare rau, dar consider ca nu ai dreptate. Pentru ca jurnalismul inseamna, e adevarat, o profesie care ar trebui sa fie libera de orice imixtiune a politicului sau economicului. Numai ca omiti rolul fundamental al unui jurnalist: cel de educare a maselor. Nu poti tu, ca jurnalist, sa selectezi un anume subiect si sa nu te intereseze componenta lui morala. Nu poti sa te ascunzi dupa perdeaua "prezentarii faptelor" si atat. Pentru ca pana si prin modul in care alegi subiectele manipulezi masele care te citesc. Iar degradarea morala a jurnalistilor in goana dupa senzational, ca sa folosesc un cliseu, nu e decat o oglinda a degradarii morale a societatii in general. Daca te multumesti sa dai oamenilor ceea ce consideri ca le trebuie si nu ceea ce constiinta ta iti sugereaza ca ar trebui, nu esti jurnalist. In context, acest articol si acest subiect este extrem de nefericit ales, ca sa folosesc un eufemism. Poate, odata, juranlistii vor putea fi si ei supusi oprobiului public. Din pacate, in acest moment nu prea are cine s-o faca si imi pare rau s-o spun dar este si vina voastra ca societatea actuala este asa cum este.
Adrian1 • 30 august 2018, 17:28
Draga Tolo, interpretezi superb melodia de jale si dor despre libertatea presei si obligatia ei de a informa si despre lucrurile care nu convin publicului. In contextul esti te rog amabil sa ne explici de ce in subiectul mailurilor prin care Udrea isi aranja aparitii favorabile in media (mailuri publicate in rechizitoriul DNA trimis in instanta) ai ignorat rolul copios al celor doi fosti realizatori de la '***' in prezent angajati la Digi 24 si realizatori ai emisiunii '***' ? (*** *** si *** ***). La cum vad eu lucrurile, presa ar trebui sa relateze si lucrurile murdare din interiorul ei, nu sa infiga capul in pamant precum strutul in vreme ce posterorul ramane imbietor afara, uneori in directia unor institutii de forta ale statului. Multumesc anticipat pentru raspuns, nu uita sloganul cu Je suis Charlie, as aprecia daca nu as vedea aceste intrebari sterse sau IP-ul meu blocat pe site, cum s-a mai intamplat cu ocazia altor intrebari la fel de civilizate dar poate incomode...
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
gilos • 30 august 2018, 17:34
Catalin, Poate ca Elena Udrea a impus in contract celor de la VIVA ca sa nu apara cuvintele "fugara" sau "condamnata". Tu iti dai cu parerea, dar nimeni nu stie care au fost termenii intelegerii dintre parti. Eu nu citesc VIVA, habar n-aveam de aceste poze. Dealtfel, cred ca ai exagerat cu acest articol. Sunt convins ca peste 80% dintre cititorii tai habar n-aveau de aceste poze, mai mult, habar n-aveau ca VIVA apartine grupului Ringer... Articolul in sine este slabut, faci niste paralele fortate. Este mai degraba un fel de "qui s'excuse, s'accuse"... Putem banui ca ai vrut intentionat intentionat sa provoci o polemica in jurul subiectului, o mana de ajutor data marketingului grupului din care faci parte...
tudor • 30 august 2018, 17:36
Elena Udrea a fost condamnată definitiv în România pentru câțiva ani. Restul e cancan.
Cetățean cinstit • 30 august 2018, 17:37
Domnule jurnalist, faceți interviuri cu vrea suflețelul dumneavoastră, dar să nu sugerați că „hainele împăratului” sunt mai frumoase decât se poate vedea. „Exil - părăsire de bunăvoie a țării (sau localității) de origine (mai ales pentru a scăpa de persecuții) Cf refugiu, (înv) băjenie, pribegie” - https://dexonline.ro/definitie/exil, accesat la data de 30.08.2018
Marchi • 30 august 2018, 17:37
În afară de faptul că fugara-infractoare „care a vrut să conducă România” (ehei, cale lungă de la dorință la putință...) dar trăiește în exil are încă bani, mulți bani, pictorialul nu-mi spune nimic. Dar pentru că ați amintit despre Hexi Pharma, ce se mai aude, domnule Tolontan? Cum e posibil ca după săvârșirea a „340 de infracţiuni de înşelăciune, dintre care 7 cu consecinţe deosebit de grave, a infracţiunii de uz de fals (61 acte materiale), precum şi pentru participaţie improprie la infracţiunea de zădărnicirea combaterii bolilor” să nu se mai audă nimic? Să nu avem niciun vinovat? Ultima oară citisem că (citez) „dosarul HEXI PHARMA, un cartof fierbinte pe care instanțele îl aruncă mai departe imediat ce-l prind, are aceeași soartă cu dosarul Colectiv unde, la doi ani de la întocmirea rechizitoriului, încă nu a început judecata pe fondul cauzei.” https://www.activenews.ro/stiri-justitie/Dosarul-HEXI-PHARMA-scos-de-pe-circuit.-La-un-an-de-la-finalizarea-cercetarilor-nu-se-stie-nici-macar-unde-ar-trebui-sa-inceapa-procesul-149630 (Știu, știu, nu sunteți procuror, nici judecător. Dar e revoltător ce se întâmplă.)
Bogdan • 30 august 2018, 17:39
Poate ca ma insel, dar mi se pare ca Lenuta a afirmat ca a ramas gravida cu ceva vreme inaintea pronuntarii sentintei de condamnare, iar asta s-a intamplat cu mult inaintea celor 7 luni de cand a ramas insarcinata. Ma insel, sau nu? Daca nu, inteleg ca ar fi trebuit sa nasca de mult timp. Iar in acest caz, ce sa inteleg din acea declaratie? Ca incerca sa induioseze completul de judecata pentru a obtine o achitare?...
Gambeta • 30 august 2018, 17:39
Si, totusi, care-i legatura cu SPORTUL? Ca, gazetei asteia ii ziceti GAZETA SPORTURILOR.
Bogdan • 30 august 2018, 17:41
Poate ca ma insel, dar mi se pare ca Lenuta a afirmat ca a ramas gravida cu ceva vreme inaintea pronuntarii sentintei de condamnare, iar asta s-a intamplat cu mult inaintea celor 7 luni de cand a ramas insarcinata. Ma insel, sau nu? Daca nu, inteleg ca ar fi trebuit sa nasca de mult timp. Iar in acest caz, ce sa inteleg din acea declaratie? Ca incerca sa induioseze completul de judecata pentru a obtine o achitare?...
marian • 30 august 2018, 17:44
Domnule Tolontan, nu trebuie sa explicati nimic nimanui. Viva a publicat o fotografie a Elenei Udrea si ce-i cu asta ?! Cine vrea priveste fotografia, cine nu ignora momentul si trece mai departe. Presa libera are dreptul sa publice orice doreste ea (in niste limite legal existente), publicul urmand sa decida daca sustine, respinge sau nu ia in consideratie demersul jurnalistic respectiv. Eu cred ca doamna Liviana Rotaru exprima un punct de vedere intransigent, nu comentez ce scrie dansa dar spun ca nu-i dau intrutotul dreptate. Pana la aria finala opera se joaca, personajele dau actiunii o anumita dinamica, cine stie ce surprize pot sa va complice viziunea, doamna Rotaru. Am un mesaj si pentru dvs. domnule Tolontan. Acum cativa ani ati avut opinii absolut documentate despre procurarea Mariana Alexandru, legat de rolul domniei sale in dosarele Ridzi si "gala Bute". Desigur ca din motive tactice pensionarea, mai corect spus indepartarea din DNA a acestui procuror produsa in anul 2014 nu a mai fost considerata de dvs. un element de prima pagina, dar asta a fost optiunea dvs. Iata insa ca noul procuror-sef al DIICOT, dl. Felix Banila, a numit-o pe dna. procuror Mariana Alexandru in functia de consilier. Adica a numit o persoana care nu numai ca a lucrat dosarele Ridzi si "gala Bute", dar are la activ si alte dosare de renume, cum ar fi "Zambaccian I" si Catalin Voicu. Poate va perimte timpul sa scrieti un material si despre aceasta interesanta evolutie, in care un procuror care a torpilat grei ai PSD este relansat in actualitate de un om pus in functie de ministrul Tudorel Toader. Macar sa stim si noi pentru ce anume il sustinem sau il contestam pe acesta din urma.
Vlad Leonardo • 30 august 2018, 17:44
Cu siguranta si mie mi-ar fi dor de Romania intr-o tara precum Costa Rica, intr-o tara in care cu siguranta voi aduna atata ura pentru faptul ca banii pe care i-am furat din oala unde milioane de platitori de taxe si impozite au cotizat cel putin 20 de ani au mai multa valoare decat in Romania si libertatea de care as dispune ar fi mult prea multa. Atat de dor mi-ar fi de Romania din acel paradis fiscal in care statutul de azilant politic de luxe imi pune acei ghimpi in coaste astfel incat sa nu pot nici macar sa platesc chiria apartamentului de 150 mp de la ultimul etaj al celui mai inalt bloc din San Jose (sic) si piedici care nu imi permit nici macar luxul de a-mi aduce copilul pe lume in spitalele gen Malaxa si tratat cu agenti HexiPharma. Doar gandul ca as putea fi inchis mi-ar spori dorul de Romania.. Elena dixit.
Andrei F • 30 august 2018, 17:49
Am inteles ca Basescu si Udrea v-au amenintat...Acum va ameninta cineva?Sau o sa aflam peste ...n ani?Si asta spune ceva despre jurnalisti...
Sorin • 30 august 2018, 17:49
Ok, inceputul a fost facut. Acum asteptam pictoriale seminud cu alte "frumuseti ale patriei": Gabi Fii-rea, Olpuza Vasilescu, Carmencita Decat-Dan si, mai ales, toanty Veorica, evident cu interviurile de rigoare, dar si cu traducerea lor in limba romana, daca o mai cunoaste cineva din vreo redactie. Si, pentru ca se lupta intens pentru egalitatea de gen, in contrabalans asteptam alte pictoriale, cu Codrin, Nicolicea, Tumorel, sau, de ce nu, ***-manechin-de-la-Apaca Calin-file de poveste, ori preamaria-sa Draqnea. Eventual si cu alte "staruri" ale politichiei de Dambovita cu metri-cubi de dosare penale. Am putea face cu ei si calendare, ar fi material sa ne tina pana in 20-20!!!!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Iri • 30 august 2018, 17:52
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
addriann • 30 august 2018, 17:55
Nu este prea nimerit exemplul cu revista ,,Time " , care i-a acordat titlul de ,, Omul anului " lui Stalin, la 1 ianuarie 1940. Ziaristii americani au facut atunci o mare tampenie, chiar daca nu ar fi cunoscut amanunte despre pactul Ribbentrop-Molotov , semnat la Moscova, in prezenta lui Stalin... Erau si atunci cunoscute amanunte despre atrocitatile din URSS, dar in Europa se declansase un razboi si nu cred ca a bagat cineva prea tare in seama ,, titulatura " lui Stalin...
eugen iustin • 30 august 2018, 17:56
Ne mai faci si prosti, adica. Faceti dumneavoastra un numar despre hitler si cum a stat el in "exil" in buncar cu iubita lui, saracii, si sa vedem daca mai existati a doua zi. Chiar nu va e rusine?
Gabriel Tudor MACARIE • 30 august 2018, 17:58
Vreau si eu sa imi arat *** de 45 cm pe coperat revistei VIVA! Să îmi facă și mie reclamă la ”***”! Pe buuuuuuuuuuune? Cine dracu e elena asta? Unii ziceau ”Who the *** is Alice?”
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dudescu • 30 august 2018, 18:02
Sunteti jurnalisti cum sunt aia de la csa steaua fotbalisti...doar cu numele. Daca ati avea curaj sa fiti jurnalisti - in 2 luni muriti de foame. Pe cititori nu ii mai intereseaza adevarul, ati creeat aceasta lume paralela unde cfr e baubau si jiji e ingerul luminii si ati gasit o patura de needucati care sa va creada. Daca ati fi muzica, in cel mai bun caz ati fi andre, nicidecum zamfir, daca ati fi pictori ati fi micuta picaso nicidecum grigorescu. Cand aplaudati oaia toata ziua nu puteti sa aveti pretentii sa fiti considerati jurnalisti. Mai clar spus, daca asta serviti zilnic nu aveti cum sa fiti mai buni decat ceea ce produceti. Nu sunteti eliade, sunteti aia cu papagalu care ''trage'' biletele, si toate biletelele spun acelasi lucru. Sunteti la fel ca dj-ul care baga manele si se crede carl cox. Am intrebat o data un ''dj'' de ce baga manele si a zis ca ''daca ie manelisti'', asa si voi spuneti ''daca ie stelisti''. Asa ati fost educati, sa serviti conducatorul mult iubit si dupa ce a murit, in loc sa fiti liberi, ati cautat un alt conducator pe care sa il slujiti. Vorbiti toti intr-o voce si nu spuneti nimic care sa conteze peste ani. Idealismul nu e doar un cuvant cu care sa te dai mare dupa 2 beri.
Ellis • 30 august 2018, 18:03
1." Basescu si Udrea au distrus tara". Cat noroc pe noi ca a venit Dragnea (condamnat penal) cu dancila, Dan si Olguta ca sa ne salveze!!!! Si voiculescu cu a lui gadea ...experti in cultivarea urii!!! 2. Foarte frumoasa poza cu Udrea!!! Foarte bine ca a plecat! 3 . Cand am vazut poza (nu deschizi nicio pagina care sa nu contina stirea) am stiut SIUGUR ca Tolontan (Tolo, dragul de el ) va ***. Si am avut dreptate! 4. Si ma bucur sa vedem cat de mic e!!! Ei, cum ar fi fost sa taca malc, ca si cand nici nu ar fi vazut poza? Ar fi tacut daca obiectivul lui ar fi fost dreptatea....
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Ion • 30 august 2018, 18:05
Un jurnalist care a spus adevarul de 100 de ori, inceteaza sa mai fie jurnalist imediat ce minte prima oara (adica atunci cand scrie un neadevar sau omiti un adevar cu buna stiinta, eventual contracost). Calitatea de jurnalist nu depinde in niciun fel de cat de mult imi place mie sau altcuiva ceea ce scrii. Nu conteaza nici numarul de premii jurnalistice, nici CV-ul si nici teancul de diplome. Ideea este sa nu minti, nici macar prin omisiune, draga Tolo.
dan • 30 august 2018, 18:10
Nici nu m-am obosit sa citesc articolul. Am vazut doar mica scuza cu Stalin la inceput. Vreau sa spun d-lui Tolontan ca Stalin a avut merite si de aceea a fost numit asa. Individa asta nu are nici un merit si ne mai face si scirba cu fotografia ei de femeie insarcinata la 44 de ani ! Ca si cind nu ar stii la ce riscuri expune fatul la virsta ei. Stiu ca nu sinteti de acord dar o oarecare forma de cenzura trebuie sa existe in orice stat de drept, nu poti promova toate pramatiile si borfasii doar in spiritul asa-zisei prese libere ! Acesta este unul dintre motivele pentru care poporul asta o a luat-o pe aratura iar sistemul de valori s-a rasturnat !
Matei • 30 august 2018, 18:11
Am sa citesc reportajul, promit. Dar nu, anumite lucruri nu sunt digerabile si nu e etic sa fie expuse incomplet publicului. Imaginati-va un reportaj cu dl. Nicu Gh., prezentat ca un tanar sarac, fost sportiv, care, prin ambitie si abilitati de conducator, a ajuns un mare om de afaceri si traieste intr-o statiune de lux - toate astea sunt adevarate, dar nu prezinta adevarul complet. Despre asta este vorba si vad ca o spuneti si dvs., lipseste cuvantul "fugara".
Ted • 30 august 2018, 18:30
Dle Tolontan, ati inteles gresit mesajul oamenilor care s-au revoltat pe net referitor la publicarea pictorialului cu Nuti Udrea. Jurnalistul poate alege orice subiect vrea. Cum il abordeaza si cum il relateaza, asta conteaza. Oamenii nu au blamat subiectul ales, ci rezolvarea. "Presa e cainele de paza al democratiei". Oare? Publicarea pictorialului, tonul articolului si mai ales titlul ales pe coperta arata altceva, deranjant pentru public: o revista umila, gudurandu-se pe langa o infractoare condamnata penal si fugara de pedeapsa, cu mare grija incat sa nu aminteasca de statul ei real si concentrata doar pe zugravirea unei imagini favorabile. Tinand cont de obisnuinta, dovedita chiar de voi, a personajului Nuti udrea de a-si cumpara comentarii pozitive, nu e greu sa te gandesti la motivatia publicarii. Intre Nuti Udrea in Viva si scrisoarea lui Rudy Giuliani nu pare sa existe nicio diferenta. Daca asta e jurnalism, atunci jandarmii din 10 august merita premiati si avansati la exceptional. Toti. Dle Tolontan, cititorii dvs va respecta si sunt prea inteligenti ca sa rezolvati ceva daca incercati sa-i trimiteti pe fenta. Cunoasteti prea bine vorba "intr-un borcan cu miere, daca pui o lingurita de *** rezulta un borcan cu ***, in timp ce intr-un borcan cu ***, daca pui o lingurita de miere tot un borcan cu *** ramane". O cunosc si cei care isi retrag sustinerea pentru Viva. Cine a luat decizia de a adauga lingurita de *** acum trebuie sa suporte consecintele firesti. Putea fi borcanul oricat de plin cu miere inainte si puteti dvs turna deasupra oricata miere proaspata, tot borcan cu *** ramane. Singura solutie reala este sa goliti borcanul complet, sa-l spalati riguros si complet si apoi sa incepeti usor usor, pe curat si cu albine ceva mai inteligente, sa-l reumpleti cu miere.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
utraian • 30 august 2018, 18:33
Cainii latra, caravana trece. Au avut timp in atatea decenii de jaf sa-si construiasca o caravana atat de puternica incat nici toate dovezile din lume nu o pot opri...Un pic de spectacol mediatic, catuse, mascati, putina bazaiala pe la tv si gata se teleporteaza subit prin Costa Rica si mananca papaya, Madagascar, Brazilia si Insulele Galapagos la vanatoare de cocostarci in dungi. Iar cainii au ramas sa latre ca fraierii la stele. Cine le-a facilitat dom'le fuga? Aici e o mafie completa, la cel mai inalt nivel, asta nu se doboara prin acuzarea unui membru. Ca sa ai succes trebuie doborata toata pravalia
raul • 30 august 2018, 18:34
Tolo, am hotarât sa petrec cinci minute sa scriu câreva rânduri aici tocmai pentru ca te consider ca pe unul din putinii jurnalisti exponentiali din România de azi. Demersul tau legat de subiectul de fata e laudabil, dar - vai - fortat. Sa încerci sa justifici o fresca laudativa despre un personaj lipsit de scrupule, care a dorit sa parvina si sa devina "zeita" României, iar acum fuge de raspundere, e cel putin trist si ne-deontologic. A pune într-o lumina favorabila o borfasa "exilata" e mult mai pagubos decât a o neglija. Pentru simplul motiv ca si un articol negativ i-ar face o reclama nemeritata. Mult laudata libertate jurnalistica prost înteleasa a dus - între altele - la gesturi extreme gen masacrarea unei redactii întregi la Charlie Hebdo. Din foamea tabloida de senzational cu orice pret pentru lectorul avid de can-can si de scandal, anumite foi (ca nu le pot numi publicatii) se preteaza la orice. Dar sa le sari tocmai tu în aparare, asta mi se pare prea de tot. Te-ai gândit vreo clipa la reputatia ta sau e comanda trustului care te plateste ?
gruscanu • 30 august 2018, 18:45
O mica precizare: tu nu esti jurnalist, tu esti activist . Primesti ordinul si executi. Oricine se poat intreba, cum un ziarist de sport, numarato de cornere, are atitea informatii, face anchete, da verdicte etc... Nu esti singurul: mircea marian primea materiale de la codruta, tu de la anaconda. Nimic nou sub soare!
gruscanu • 30 august 2018, 18:47
Moderare , la voi, inseamna cenzura.
Iri • 30 august 2018, 18:48
Deci postarea mea conține limbaj jignitor. Ce face VIVA nu-i jignitor? Cine urmează? Mazăre? Să-i dam și ăluia prima pagina! Sa vedem cât de greu ii este în exil! Si-apoi sa vina domnul Tolontan sa ne vorbească despre jurnalism și jurnaliști!
Elena • 30 august 2018, 18:53
Tolo, de când a devenit argument un exemplu prost dat de alte publicații, fie chiar și Time (Stalin, omul anului,) ca să ne convingi că e OK să publici un articol cu scopul evident de a spăla imaginea unei ticăloase? De acord că presa nu trebuie să publice materiale care să convină neapărat opiniei publice, dar presa nu are dreptul să se folosească de puterea ei pentru a manipula. Acest tip de material manipulează grosolan, încearcă să stârnească simpatie, să prezinte fața umană a unei persoane diabolice, care a făcut mult rău românilor, să facă uitate faptele ei. Și exemplul cu războiul din Vietnam e un argument? Ce paralelă vezi tu între cele două? E revoltător! Presa are nu doar dreptul, ci și datoria să meargă împotriva valului general doar dacă scopul este să corijeze o nedreptate, o imagine greșită care ia amploare. Este jignitor pentru publicația americană să dai exemplul cu războiul din Vietnam, când gestul acelui ziar a fost eroic și pentru o cauză dreaptă. Ce e eroic în gestul revistei ”Viva!”? Dimpotrivă, publicarea acestui interviu dă impresia că ascunde interese meschine, care țin de tiraj și calcule financiare, poate și altele... Presa românească uită tot mai des, din păcate, că principala ei menire nu e să-și câștige salariul lunar. Cine nu a înțeles asta când s-a făcut jurnalist ar trebui să iasă în șuturi din presă. Apropo de salariu, al tău e chiar atât de mare încât a meritat să-ți calci în picioare întreaga deontologie și credibilitate creată în aproape 30 de ani de carieră ca să sari în apărarea unei reviste din trust? Revenind la Udrea, cum zicea ca o s-o cheme pe fetița ei? Maria??? Ha, ha, ha! Femeia asta chiar nu are nimic sfânt, nici măcar când e vorba de propriul copil. Oare care ar fi primul lucru care i-ar trece Elenei Udrea prin minte când ar striga-o pe fetița ei ”Maria!”? Ce amintiri i-ar evoca acest nume?! E dezgustător gestul revistei ”Viva!” și e dezgustătoare și încercarea ta de a-l scuza.
Cătălin Tolontan • 30 august 2018, 18:55
@Elena: Nu e vorba despre un singur exemplu, ci despre sute de reviste care de-a lungul anilor au făcut altceva decât aștepta publicul de la ele, aducandu-i în față lucruri care l-au informat, provocat și pus în situația de a gândi polemic. Acesta este jurnalismul și așa am procedat mereu.
Alex3 • 30 august 2018, 18:56
Jurnalistic vorbind, articolul Viva incalca regulile deontologice, incercand sa-i spele imaginea Udrei. Treaba cu "exilul" e la vedere chiar pe coperta. In plus, cica sunt primii care au descoperit daca EU e gravida sau nu - pai daca vrei sa descoperi nu lucrezi cu pozele ei , ce dovada e asta? Redactora sefa e slaba profesional si nu foarte articulata in video-ul postat chiar de revista - faptul ca tipa asta a ajuns pe pozitia respectiva fiind o reflexie a deprofesionalizarii din presa romaneasca, sau poate merge la ce publica ei de obicei si nu s-a sesizat nimeni. Acestea fiind spuse, nu e normal ca managementul sa o dea afara ca au pierdut publicitatea - chiar merita sa pierzi sponsori daca faci vreun mare expose sau vreun material de valoare insa nepopular, impotriva guvernului, a sponsorului, etc. Dar cei din management pot sa isi puna intrebari privind competenta redactorei sefe care pare destul de limitata, macar coperta putea sa o verifice sau daca nu se pricepea putea sa roage pe altcineva. Altfel, ce pretentii poti sa ai de la o revista de genul asta, unde reporterii sunt mielusei slugarnici cu toti subiectii, nu doar cu Udrea? Aici trebuie sa recunoastem ca nu au discriminat-o.
MadDog • 30 august 2018, 18:57
Banuiesc ca la fel de corect este ca o multinationala sau un producator de te miri ce sa nu mai doreasca sa plateasca publicitate si astfel sa se asocieze cu o publicatie care victimizeaza un infractor condamnat. Il tot muscati pe Dragnea ca e infractor condamnat, este. Momentan are doar o condamnare cu suspendare. Asteptati o condamnare cu executare ca sa il promovati in revistele trustului? Lui Ghita in Muntenegru sau Popoviciu in Londra nu i cautati sa le faceti un pictorial sexi. Si ei sunt auto-exilati din furia statului paralel. Ca doar nu i-a exilat vre o instanta de judecata. Asa cum VIVA are dreptul de a publica ce doreste (atat vreme cat este legal si cred ca este) si consumatorii de presa respectiv platitorii de reclama pot decide ce fac cu banii lor. Just?
Gabinus • 30 august 2018, 19:02
Domnule Tolontan, eu trăiesc intr-o Românie paralelă: când Tolo *** o “tema” nesportivă (la propriu) înseamnă ca cineva a sunat in trompetă. Voi sunteți ziaristi? Ce înseamnă sa fii ziarist in ziua de azi? De unde *** *** ca sa poți ***? ***? Doamne, câți “Ziariști” sunt pe internet! Ce bine ca nu te-a călcat in picioare Elena lui Traian! Ha, ha, ha! Si antivirusul se face din virus. România, te iubim, așa creduli cum suntem!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Catalin • 30 august 2018, 19:16
pai, ce legatura au exemplele date in articol cu ce-a facut viva acum? revista life arata atrocitatile din vietnam, mergand impotriva curentului din establishment cum ca nu e bine sa-ti critici tara (de fapt, politicile de stat duse de o anume administratie); stalin, omul anului in 'time' inseamna omul care a avut cea mai mare influenta asupra evenimentelor dintr-un an (a fost si hitler ales, mi se pare in 1938), asta nu inseamna ca 'time' a validat nazismul - ba, din contra; pe cand in acest caz, aici avem altceva! aici, inca de pe coperta, se induce ideea exilului; te pomenesti ca udrea e refugiata politic! apoi, presa asta de care vorbesti in articol este una de investigatie si care-si baga nasul pe oriunde, si bine face ceea ce face - deci, presa asta nu are nicio legatura cu pictorialul viva; nu feminitatea doamnei udrea este cea care enerveaza aici, ci trecutul glorios al doamnei noastre de stat pe care nici un pictorial nu prea poate sa-l 'albeasca' in memoria oamenilor; 'o alta fata a elenei udrea, cea de mama' - e ok, normalizati opiniile! insa nu va intrebati unde e doamna, si de ce nu se intoarce in tara? da, intrebarea aia care pute si care se afla fix sub nasul vostru; si inca ceva: chiar trebuie sa va cumpere oamenii orice mizerie, pentru a merge publicitatea, asa incat sa nu ramaneti voi fara bani si sa fiti expusi influentelor si derapajelor? ca altfel adevarul ia o vacanta? si daca ringier face presa de 200 de ani, a stiut 'cum s-o dea' sau 'cum s-o-ntoarca'?
Cătălin Tolontan • 30 august 2018, 19:18
@Catalin: Legătura este libertatea de expresie. Exemplele sunt mult mai multe, de ordinul sutelor, în care coperțile revistelor au mers împotriva opiniei majoritare, reflectând și ceea ce îi îngrozea sau doar le displăcea oamenilor. Sau credeți că am devenit fan al Elenei Udrea?
Straluce Nthori de Nord • 30 august 2018, 19:19
Gresit, sunt jurnalisti doar cei care au licenta in jurnalism.
io • 30 august 2018, 19:41
la fel cum d-na udrea se credea mare politician si viitor presedinte, dl. tolontan se tot crede jurnalist. probabil ca de ala de investigatii. si unii il apreciaza. bine, si pe d-na udrea au apreciat-o multi colegi tot jurnalisti de ai maestrului. unii ii scriau si ode ei erau platiti la punga. astora li se alatura aia de *** voluntar, dupa cum sincer ne declara fostul presedinte al republicii. e plina tara aia (nu campul tactic) de jurnalisti. numai unul si unul. si pe toti ii macina grija de cetatean si de cat de bine e el informat. sa mori de ras si nu alta. #idiocracy
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
de pe ‘ici ‘sa • 30 august 2018, 19:45
ma crucesc ce citesc, unul il scuza pe Stalin, citez : ,,a avut merite'' probabil milioanele de morti nu inseamna nimic pe langa cele doua milioane de euro din gala bute...uite unde duc dezinformarile presei. e ca-n bancul cu Stalin, Churchil, cele 7 milioane de nevinovati care urmeaza a fi epurati si blonda superba.
VLAD • 30 august 2018, 19:59
Tolo e un ziarist model, care nu cenzureaza decat ce e de cenzurat. Adica ca a luat bani de la RMGC.
ticbis • 30 august 2018, 20:01
Tolo, doar cateva remarci: 1. Stii foarte bine ca implicarea penala a Elenei Udrea in dosarul "Gala Bute" e o facatura; istoria va fi cea care-ti va confirma definitiv si irevocabil realitatea asta. Faptul ca madam Udrea te-a amenintat intr-un fel sau altul, este irelevent pentru procesul in sine, insa extrem de concludent pentru eforturile tale jurnalistice impotriva acesteia; 2. In 1940, cand Stalin a fost declarat "Man of the Year" de catre publicatia "Time", functiona inca pactul "Ribbentrop-Molotov" semnat intre Stalin si Hitler (nu intru in detalii), familia regala britanica era 90% in favoarea propagandei naziste si o sprijinea pe fata, Italia inventa ideologia de tip fascist, Franta imbratisa ideile comunismului, Statele Unite erau tara neutra ce exporta la greu armament, tehnologie si materii prime care Germania lui Hitler. Asadar, in contextul istoric al acelor ani, e irelevant ce aparea prin ziare, era un melanj convenabil pentru toate gusturile. 3. Daca vorbim de distinctii si onoruri, iti reamintesc ca Majestatea Sa, Regele Mihai I al Romaniei a fost decorat atat de catre Hitler cat si de catre Stalin, cu cele mai inalte ordine militare si de stat posibile. Exista in arhive fotografii de la aceste evenimente pe care vi le pot pune la dispozitie. Daca vorbim de publicatii de presa, iti reamintesc ca pe prima pagina a celor mai prestigioase ziare din Anglia in anul 1978 erau publicate fotografii cu cuplul de dictatori romani Nicolae si Elena Ceausescu ce se plimbau pe aleile de la Westminster in caleasca regala, alaturi de regina Angliei, cu tot alaiul oficial si onorurile imperiale aferente. Am fotografiile din "Time", ti le pot trimite. 4. Daca tot vorbim de titluri si de poze din ziarele din Europa si din lume, am o colectie intreaga cu Nicolae Ceausescu declarat "Man of the Year" pentru contributia lui la aplanarea conflictului etnic din orientul mijlociu in anii '70, cu elogiile pe care le-a primit din toata lumea civilizata pentru pozitia sa la invadarea Cehoslovaciei in 1968 de catre armata sovietica. 5. Daca vreti sa mergem mai departe, va pot pune la dispozitie cateva articole interesante din presa americana, britanica, franceza, italiana si germana, cu subiecte ce pot starni controverse printre romanii ce habar n-au de istorie si de cum s-a scris ea: inscrierea numelui Nicolae Ceausescu pe lista candidatilor la premiul Nobel pentru pace, decernarea titlurilor de academician de renume mondial pe numele Elena Ceausescu de catre cele mai faimoase universitati din lume, etc. Ma opresc aici; exemple pot da cu sutele. Revin insa la ideea articolului: o poza cu Stalin declarat de presa in 1940 "Man of the Year" are exact aceeasi conotatie ca si poza cu Regele Mihai decorat de Stalin in 1945 cu ordinul "Pobeda", cea mai inalta distinctie sovietica a acelor ani. Imi cer scuze, dar toata insiruirea acestui articol se bazeaza pe premise false, special induse; ori eu sunt matematician de formatie si nu pot judeca altfel decat logic si la obiect. Eu stiu asa: daca pornesti sa judeci o problema de la date induse artificial ca input-uri ale oricarei ecuatii doriti dvs, rezultatul nu va fi niciodata real. In ceea ce priveste istoria, senzatia mea e acolo lucrurile sunt chiar mai clare decat in matematica; acolo nu trebuie sa socotesti, ci doar sa citesti si sa simti corect si obiectiv ceea ce ai in balanta. Daca nu, oricine poate pretinde orice rezultat. Dovada e ceea ce cititi in cazul articolului de fata. P.S.: Tolo, sincer sa fiu, nu inteleg de ce toata incrancenarea asta. Daca ne referim strict la poza aparuta in VIVA cu Elena Udrea gravida, eu o consider perfect reusita. Este chiar frumoasa in expresia ei de viitoare proaspata mama, nu-i nimic rusinos si nimic iesit din comun. Asa aratau si mamele noastre cand ne purtau in pantecele lor. Mai sublim decat taina nasterii, nu cred sa existe altceva pe lume. Acuma, daca tu o vrei pe asta la puscarie, cu copil cu tot, e treaba ta... tine de om... P.S.2: Imi cer iertare, dar ce-a facut Stucan al tau in Costa Rica nu se numeste jurnalism, nicaieri in lume! Nu cred ca trebuie sa-ti explic de ce... :)
Catalin • 30 august 2018, 20:01
Bravo, MESERIASULE! Asa s-a scuzat si naparca de Giuliani zilele astea. Asa se scuza si leprele ce nenorocesc tara, de la *** batausi la reprezentanti ai institutiilor de stat. Fa-ti un bine si nu te lasa, pana la umeri sa te infingi in Ringier. Cauta-l pe proxenetul de Mihai chinezul si fa niste pictoriale cu el inconjurat de fetite de prin nordul tarii. Apoi da-o cu deontologia, ca noi suntem prosti si inghitim multe. Un *** esti si tu, inainte la Voiculescu, acum la Ringier. Nu patronatul e de vina, voi sunteti. *** ale societatii, *** cum cum bate vantul. DAR MESERIAS
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Adrian • 30 august 2018, 20:19
Tolo , unele companii nu vor sa-si asocieze numele cu reviste , televiziuni etc, care proslavesc condamnatii penali sau mafiotii. Tolo un jurnalist trebuie sa fie obiectiv si nu subiectiv. Cei de la Viva in goana dupa bani si senzational , au gresit si acum platesc. Tolo jurnalistii si mai ales conducerea celor de la Viva trebuiau sa stie pretențiile sponsorilor.Marile companii private nu cred ca vor sa sponsorizeze televiziuni gen OTV sau ziare de genul cancan. Asa ca Tolo , prostia nu-i o scuza si se plateste!
utraian • 30 august 2018, 20:27
@de pe ‘ici ‘sa asa e... Unii vorbesc pur si simplu ca sa se afle in treaba. Stalin nu a avut merite nici inainte de '40, nici in '40 cand Times il desemna "Man of the year", n-a avut merite nici ulterior cu tot "Marele lor Război pentru Apărarea Patriei" . Cat n-au fost probleme a asasinat miseleste majoritatea elitelor tarii, pentru a nu i se opune nimeni si probabil in mintea lui avea impresia ca poate imparti Europa cu Hitler. Cand a simtit cutitul la os a apelat la loseri, ca sa-l salveze, sa moara pentru el si sa salveze "patria". Numai niste *** care n-au pus mana pe carte in viata lor il mai pot lauda. Si Putin, care are motivele lui. Dar Stalin nu a fost singurul criminal ridicat in slavi de Occident. Asta din Viva e neglijabila, la fel ca notorietatea unei tipe ca udrea, iar astia din Times cu Stalin sunt copii mici. Putini stiu ca pana si Churchill a dat-o rau de tot in bara in 1938 , intr-o scrisoare deschisa catre London Times "Were England to suffer national disaster, I should pray to God to send a man of the strength of mind and will of an Adolf Hitler!".
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
raul • 30 august 2018, 20:30
Sigur ca nu poti raspunde la toate postarile, o faci selectiv, dar si tacerea e un raspuns...
Mihaela • 30 august 2018, 20:31
Dle Tolontan as vrea sa va reamintesc sarcina dnei Iacob Ridzi venita cand?...taman in plin proces...As fi curioasa ce anume a oprit-o pe dna Udrea, cand nu avea probleme personale sau penale, sa devina mama? Va spun sincer ca eu, cand am hotarat sa am un copil, eram intr-una din cele mai frumoase perioade din viata...Adica pe scurt: cum se gandeste o condamnata penal, care fuge de puscarie, sa faca un copil??? Dna Udrea a fost o oportunista atat pe plan personal, cat si politic, iar acum fuge de puscarie dar gaseste timp sa pozeze angelic si sa ne trimita poze si gaseste alti oportunisti sa i le publice, ba sa ii si scrie nitele elogii romantioase. Cum era :"poze cu Elena Udrea gravida, aceeasi Elena Udrea care a fugit in Costa Rica sa scape de inchisoare." Si sincer, dle Tolontan ce credeti ca ne interesa mai mult? Sarcina lui madam Udrea sau cand o aduce justitia acasa sa isi ispaseasca pedeapsa?? Sau o sa ne asteptam la alta situatie gen Ridzi care cerea sa fie libera, ca va naste?? Oameni ca Udrea, Bica, Mazare, Ghita ar trebui urmariti de justitie neincetat iar in tara noastra uitati, ingnorati si tratati ca ceea ce sunt : hoti pe care judecatorii i-au condamnat la ani de puscarie!!!! Si daca cineva are oarece procese de constiinta, sa dea o tura prin Pta Victoriei sa isi aduca aminte ce au lasat in urma acesti oameni.
Catalin • 30 august 2018, 20:34
@Cătălin Tolontan da, inteleg ca sunt cu sutele, insa depinde de mesaj: una e sa-l pui pe stalin pe coperta si sa-l proclami (aproape ironic, ar zice unii) omul anului (pactul cu nemtii, invadarea poloniei si tarilor baltice, masacrul katyn, anexarea basarabiei, etc.), alta e sa o pui pe doamna udrea, intr-o postura aproape diafana, oferind prilejul unei spovedanii ratate ajunse 'din exil'; repet, nimeni nu spune ca doamna udrea nu are dreptul sa se bucure de maternitate sau ca nu-si poate impartasi experienta sa, insa subiectul acesta este unul cel putin secundar: doamna udrea este data in urmarire internationala, se sustrage actului de justitie; nu vorbim de o doamna care isi executa pedeapsa iar presa vine sa faca un pictorial; reactia oamenilor nu poate sa faca abstractie de sustragere, asta e problema pe care redactorul de la viva nu o intelege (sau o intelege, dar o ignora); or, aici nu vorbim de o coperta care vine in raspar cu un val de opinie (si presupun ca nici un complet nu i-a interzis doamnei dreptul de a fi insarcinata), ci de una care neglijeaza impietatea sustragerii pana la sfidare ps: nu te cred fanul doamnei udrea, de-asta ma mir ca ai scris articolul de mai sus, aducand argumentele respective
Florin • 30 august 2018, 20:35
"...chiar vrem să lăsăm corporațiile și Guvernul să conducă editorial ziarele și revistele... " Logica asta nu tine. Nu corporatiile taie publicitatea la revista, ci clientii care considera ca banii lor nu trebuie sa mearga la o companie care-i cheltuie intr-un mod care nu le convine clientilor, adica-i dau unor publicatii care-i cheltuie pe pictoriale cu oameni care au furat din bani publici, adica ai clientilor corporatiilor. Care e relevanta acestui pictorial, altul decat ratingul/tirajul ? Ca nu vreau sa ma gandesc la conturi prin Panama si articole la comanda .... Incerc sa nu dau niciodata bani unora cu tinichele de coada, de la restaurante de interlopi si politicieni manjiti, pana la corporatii manjite. VIVA poate sa faca ce vrea, dar si eu, ca si client al corporatiei, am dreptul sa-i spun corporatiei ca nu ma mai intereseaza produsele lor atat timp cat cheltuiesc banii platiti de mine intr-un anumit mod. Pe cand un pictorial cu bronzul lui Mazare sau cu Popoviciu savurand un scotch la Londra ?