Suntem jurnaliști și când vă convine ceea ce publicăm și când nu. O explicație la fotografiile din VIVA cu Elena Udrea

"De ce te bagi în chestiunea de la VIVA, că nu te ocupi de ea?”, mă întreabă cei din jur. Pentru că e vorba despre meseria mea de ziarist!

joi, 30 august 2018, 3:42

 

În octombrie 2009, chiar în ziua în care Parlamentul vota ridicarea imunității ministrului Monica Iacob Ridzi, Elena Udrea se postează la un metru în fața mea.

Vorbește energic, agresiv, ca un predicator obișnuit să-i faci culoar.

Să te dai la o parte.

Începe prin a ne reproșa investigația 1 Mai – MTS, realizată împreună cu colega mea Mirea Neag.

Sfârșește prin a mă amenința direct, ”am mijloace, o să vedeți… familia… vă vom lucra informativ”.

Rămân pe loc, îi răspund politicos că nu are niciun drept să facă asta, ceea ce o enervează și mai mult, suntem totuși în holul Parlamentului României!

”Să știți, încheie din nou amenințător Elena Udrea, eu nu sunt Monica Ridzi!”.

Udrea și Băsescu au făcut tot ce au putut ca să ne distrugă

Momentul amenințării, urmat de încercările de compromitere a reporterilor Gazetei, apare în Raportului Departamentului de Stat al SUA pentru România ca o presiune inacceptabilă democratic la adresa presei.

Trec anii.

Ministrul Elena Udrea primește și ea o condamnare, după ce aceeași echipă de jurnaliști, la care s-a adăugat și Răzvan Luțac, urmărește peste 7 ani de zile cazul de corupție Gala Bute.

Nu reporterii dau sentințe, în ambele cazuri s-au pronunțat câte 8 judecători ai Înaltei Curți, în patru complete.

Ziua în care VIVA a publicat poze cu Elena Udrea gravidă

Scriu aceste rânduri în ziua în care revista VIVA publică pe copertă o fotografie cu Elena Udrea însărcinată.

VIVA e o publicație Ringier.

Coordonez Gazeta Sporturilor și Libertatea, nu revistele Ringier, dar am știut că redacția VIVA a obținut acest pictorial.

Mi s-a părut o idee bună și la fel mi se pare și acum.

Vreți să mă judecați? Foarte bine, e dreptul vostru și am luptat mereu pentru el, dar ascultați până la capăt.

Cum a șocat LIFE America în timpul Războiului din Vietnam

Revistele din toată lumea nu judecă, revistele expun și relatează.

Ele publică pe copertă ceea ce bucură sau ne displace, ceea ce ne inspiră și ceea ce ne îngrozește.

Când LIFE a tipărit pe copertă fotografii șocante cu Războiul din Vietnam, erau vremuri în care muncitorii din construcții din New York îi băteau pe studenții care protestau împotriva războiului. O mineriadă  în epicentrul democrației!

Mulți americani considerau că relatarea atrocităților din război era nepatriotică și că mișcările pacifiste erau mâna comuniștilor și a presei care le cântă în strună.

Dar LIFE și restul jurnaliștilor și-au făcut treaba înainte, știind că dacă presa începe să expună doar ceea ce preferă oamenii, și nu ceea ce se întâmplă, abdică de la misiunea sa.

Stalin, „Omul anului” în Time

Istoria revistelor e istoria curentelor de gândire și a tulburărilor sociale, povestea vedetelor iconoclaste și a temerilor noastre cele mai mari.

Pe 1 ianuarie 1940, revista Time l-a declarat „Omul anului” pe Stalin și nicio agenție de publicitate sau firmă occidentală nu s-a gândit să scoată reclama din revistă!

Cu siguranță că au fost oameni șocați și nemulțumiți că Stalin, un criminal în masă și dușmanul neîmpăcat al lumii capitaliste, apare pe coperta Time drept ”Omul anului”, fără să fie înfierat, prezentat în toată puterea sa.

Dar coperta nu a fost privită ca un pact cu diavolul, ci drept ceea ce este: o copertă de revistă! Adică o comprimare imperfectă a lumii, fie că ea place sau nu.

Interviu cu Elena Udrea în Costa Rica

Așa am gândit la Gazeta Sporturilor și când am trimis un reporter în Costa Rica pentru a încerca să dialogheze cu Elena Udrea, în așteptarea sentinței.

Ceea ce s-a întâmplat, grație insistențelor lui Costin Ștucan, care a relatat cu acuratețe starea de fugară a Elenei Udrea, cum gândește, ce simte și de ce crede ea că va conduce din nou România.

Și în cazul acelui interviu au fost oameni surprinși neplăcut, care ne-au acuzat că am pactizat.

Noi?

Elena Udrea m-a amenințat personal, a încercat să ne distrugă, președintele Traian Băsescu i-a ținut isonul, resurse ale statului și postaci plătiți din bani furați au fost mobilizați ca să ne compromită.

A fost un deceniu crâncen, distrugător pentru sănătatea noastră, dar ne-am văzut de treabă și, apropo de interviul din gsp, e datoria noastră să relatăm ce se întâmplă cu fostul ministru.

La vremea aceea, habar n-aveam că VIVA încearcă să o convingă pe Elena Udrea să facă poze în postura de viitoare mamă.

”Este Elena Udrea gravidă sau e doar un joc?”

Am aflat de VIVA acum câteva zile, când deja le obținuseră.

Mi s-a părut că e un subiect legitim, că răspunde unei întrebări pe care mulți ne-o puseserăm: ”Este Elena Udrea într-adevăr gravidă sau e din nou unul dintre jocurile sale de putere?”.

Avem răspunsul pe coperta VIVA. E adevărat, Elena Udrea va fi mamă, iar fata ei se va numi Eva Maria.

Probabil că, polarizați și intransigenți, ne-a mai rămas atâta umanitate ca să înțelegem că fata care urmează să vină pe lume nu are niciun amestec.

Nu eu conduc VIVA, nu răspund, așa cum am spus la început, decât de ziarele Ringier, de Gazeta Sporturilor și de Libertatea.

Dar aș fi publicat fotografiile și interviul dacă aș fi fost în locul redactorului-șef.

A făcut VIVA o copertă perfectă, un interviu și o abordare inatacabile?

Nu!

Eu aș fi pus pe copertă cuvântul ”fugară” și aș fi amintit în text despre condamnare, dar cu siguranță că, retroactiv, toți suntem deștepți în profesiile noastre.

Pentru ceea ce consideră erori, redacția VIVA și-a cerut deja scuze.

Vrem ca Guvernul și corporațiile să decidă ce aflați și ce nu?

Dar nu despre erori e vorba aici.

Ci despre ceva mai presus și care ne privește și ne angajează pe toți.

Apariția Elenei Udrea pe copertă ar fi fost atacată și considerată drept nelegitimă de partea de public care îi e ostilă.

O bună parte din acești oameni sunteți voi, cei care ați citit investigațiile Dosarul Transferurilor, Monica Ridzi, Gala Bute, Hexi Pharma, corupția din sănătate, Secureanu.

Toate acestea, dar și multe altele, pe care le-au făcut alți colegi din presă, au fost posibile pentru că jurnaliștii nu aleg drumul comod sau popular.

Dacă ne temeam, de puternicii zilei, de firme, de somitățile medicinei sau de faptul că ne judecați voi, publicul, pentru că am dat în doctori, nu am fi făcut nimic!

Redacțiile nu stau să se gândească dacă Guvernul sau corporațiile sunt mulțumite sau nemulțumite.

Nu scriem gândindu-ne dacă ministerele sau companiile își vor retrage publicitatea.

Înțelegem că, în numele clienților lor, câteva agenții de publicitate cochetează cu gândul de a pedepsi VIVA.

Să o facă, dacă asta vor! Ringier face presă de 200 de ani și îi cunoaște foarte bine regulile.

Dar noi chiar vrem să lăsăm corporațiile și Guvernul să conducă editorial ziarele și revistele și să hotărască ce informație primiți și ce informație nu primiți pentru că v-ar leza?!

Nu e vorba despre Elena Udrea, despre ce credem fiecare dintre noi, jurnaliști pe care nu a putut să-i nimicească sau oameni care o disprețuiesc, cu tot ce a reprezentat ea.

Aici e vorba despre un principiu care ne ține împreună ca lume democratică: și când vă place ce descoperim și când nu, noi suntem mesagerii.

Nimic nu se clădește dacă vă aducem numai ceea ce vă convine și vă ascundem restul.

Suntem în regulă tocmai pentru că nu gândim toți la fel și pentru apărarea acestei idei merită să ne contrazicem.

Vor curge zeci, sute și mii de mesaje negative, de critici și de suspiciuni. Dar asta e meseria noastră, rămânem aceiași.

Mulțumim!

Comentarii (193)Adaugă comentariu

Liviana Rotaru  •  30 august 2018, 16:00

Nu e rostul istoriei acela de a ne arata ce s-a gresit ca sa nu cadem in aceeasi capcana!? Daca Time l-a publicat pe Stalin inseamna ca orice alta publicatie poate pune pe coperta un puscarias?! Redactia Viva, Dana Enache insasi a scris ca povestea Elenei Udrea e „povestea tuturor femeilor din lume”! Asta e o jignire la adresa mea, cetatean ai carui bani au fost furati de Elena Udrea, la adresa justitiei din Romanie si la adresa publicitarilor! E GRESIT, REGRETABIL ca Ringier Romania, prin revista VIVA, face astfel de jurnalism, in care adevarul e trunchiat, mascat sub pictoriale trimise prin posta electronica de o infractoare, desi a furat din bani publici, fuge de puscarie si ne sfideaza pe toti cei care contribuim la bugetul public. Cei despre care voi scrieti ca mor in spitale mor si pentru ca bugetul statului a fost delapidat de Elena Udrea, „exilata” din Viva! Rusine!!!

Spa  •  30 august 2018, 16:12

Catalin, ma vad nevoit sa nu fiu de acord cu tine, e si normal, statistic nu ai cum sa fii tot timpul de acord cu cineva :) trecand peste, logica ta este fara doar si poate curata, dar incompleta. In viva vorbim de o manipulare emotionala facuta profi (uite, e o mama fericita, ce burtica draguta are, ce bebe frumos o sa vinampe lume, ce curata si frumoasa este viata). Daca era o poza oarecare cu elena udrea din costa rica logica ta tinea. Dar nu tine, este o manipulare emotionala trista si reprobabila in pictorialul revistei viva. Stalin nu a fost pozat in pulover de lana jucandu-se pe prispa casei inzapezite cu nepoteii sub privirile languroase ale unui caine cu ochii umezi care i se cuibarise la picioare. Nu. A fost pozat “headshot” si i s-a dat un titlu tabloului. Cat despre comparatia cu pozele din vietnam...absolut nicio legatura. Deci da, viva a facut o lucrare de manipulare emotionala in directia benefica unei elena udrea care minte si cand respira, nu doar cand vorbeste. O condamnata fugitiva care la care cand era in culmea puterii isi imagina ca si stalin i-ar fi batut timid la usa si sarutat mana. Nu doar basescu. Dar vai, ce burtica scumpica are si ce rea e lumea.

Chis Alexandru  •  30 august 2018, 16:14

Evident ca libertatea presei trebuie aparata "cu sabii de otel (figurativ)" si de voi si de ceilalti oameni care au o instructie cel putin medie. In plus, G.S. nu este nici pe departe revista "Charlie Hebdo", ci o publicatie sportiva cu plusurile si minusurile ei, as zice inerente in aceasta perioada inca de tranzitie de la dictatura comunista (care are "radacini" ce inca mai spera sa devina "perena") la o democratie autentica. Si, Doamne, cat de mult imi doresc sa mai traiesc si sa simt si eu "gustul" acestei democratii reale pe meleaguri romanesti! Poate ca patima care inca persista in gandurile si mentalitatile multor romani la auzul numelui Elena Udrea este cea care creaza o "confruntare ideatica" intre dorinta de exprimare libera, fara prejudecati si cea de repulsie la ceea ce a insemnat "guvernarea PDL". Este greu sa se faca judecati de valoare, mai ales daca si nmai gandul ca numele ales fetiei, Eva, duce cu gandul la... Evita Peron, ca sa nu mai spun de "alta Eva", biblica, cea care a ispitit primul barbat si a fost "expulzata" din Rai. Oare aceasta sa fie "paralela" dintre Eva Biblica si fiica Elenei fugara?

stroie  •  30 august 2018, 16:17

Eu sunt un tip care va URASTE pe voi cei care va credeti ziaristi.Indiferent de eveniment bun sau rau voi il denaturati intentionat sa va fie voua bine sau celor pe care ii reprezentati.Lingusitori,agresivi cu aere de procurori, toata lumea trebuie sa va cada la picioare, sa va cante in struna, de nu incepeti denigrarea lor.Daca sunteti criticati urlati cu dreptul la informare sau ca vise pune pumnul in gura.SUNTETI LA FEL DE JOSNICI CA POLITICIENII, dar din fericire de ei mai poti scapa la alegeri, de voi capuse nu.

gicab  •  30 august 2018, 16:18

Presa nu sunteți doar voi ...gazeta

fix  •  30 august 2018, 16:19

"Vor curge zeci, sute și mii de mesaje negative, de critici și de suspiciuni. Dar asta e meseria noastră, rămânem aceiași." Adică la fel de proști când toți vă atrag atenția că ați greșit?

gheorghe  •  30 august 2018, 16:20

tolo, asta e teoria *** *** in *** si rasucit. orice e ok, orice e nasol, orice = jurnalism; deci orice = orice

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Costel Tudor  •  30 august 2018, 16:24

Bai tolontane , ce are *** cu PREFECTURA ? Ce are *** asta cu SPORTUL ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

adriean burcea  •  30 august 2018, 16:24

esti cel mai bun! manipulator...

unom  •  30 august 2018, 16:24

Nu am o părere pro sau contra, dar comparațiile nu mi se par potrivite. Întrebarea mea nu e "de ce Elena Udrea?" ci "de ce acum?" Intr-adevar te aștepți de la presa să dezbată subiecte cotidiene. Stalin in 1940 sau războiul din Vietnam in timpul războiului din Vietnam :-) erau subiecte de actualitate.

Doina  •  30 august 2018, 16:25

Ești un agent "acoperit" al unuia dintre "serviciile" care au împărțit România în tabere și au transformat-o într-un câmp de luptă; ai fost plătit de trustul "Intact " și i-ai reprezentat interesele lui Voiculescu. Lasă-ne cu abordarea obiectivă a jurnalistului independent, ești doar un funcționar semidoct, obedient celui care te plătește și atât !...

ion ion  •  30 august 2018, 16:26

sincer, mi se parea mai ok sa ai colegi ca mircea badea decat din astia care o aduleaza pe elena udrea; pentru ca mircea badea mai avea si ceva umor din cand in cand, si fata de el oricum te-ai delimitat destul de clar in ce priveste abordarea profesionala, fata de madamele astea care o publica pe udrea, te chinui dar nu reusesti sa te delimitezi prea eficient

dan  •  30 august 2018, 16:28

Folosirea cuvantului "exil" este facuta din prostie sau din manipulare?

Roman Florin  •  30 august 2018, 16:29

@Liviana Rotaru Subscriu.

Vlad  •  30 august 2018, 16:30

Nu e nicio problema ca apare pe o coperta sau ca ii apare un interviu. Conteaza insa ce intrebari se pun acolo si cum este prezentata respectiva. Este articolul corect, impartial? Sau o prezinta pe Udrea ca o fugara, o persecutata??? Nu cautati conspiratii sau atacuri la adresa presei peste tot... asa cum presa e datoare sa informeze legat de toate aspectele unei societati, asa e si dreptul cititorilor sa critice o prezentare desantata a adevarului.

ana  •  30 august 2018, 16:31

nu publicarea pozei a enervat. ci textul absolut gretos, care nu are nicio legatura cu jurnalismul. iar domnul Tolontan sigur stie asta. pe de alta parte, inteleg de ce viva a publicat asa ceva. acea dana enache nu aminteste deloc cu un redactor sef de la o revista de celebritati din lumea civilizata. de fapt, abia interviul ala in care vorbit ingalat si fara sa stie sa argumenteze m-a sictirit. altfel, nu m-ar fi interesat ca nu citesc reviste de-astea. si, dupa aceasta ”munca de 6 luni”, nici macar nu le voi mai rasfoi pe la dentist. iar comparatiile cu Time si Vietman. Really? ar mai fi multe de spus, dar simt deja ca am pierdut prea mult timp pentru o mizerie, care jigneste pe nedrept jurnalistii care isi fac meseria cu adevarat.

Gică Contra  •  30 august 2018, 16:32

Orice derapaj de presa trebuie semnalat și tratat conform scării de valori a fiecărui individ interesat de subiect. Dacă anumiți clienți ai unor agenții de publicitate nu mai vor sa-si asocieze numele cu tabloidul Viva, e numai alegerea lor. Banii sunt la ei! Eu unul nu pot decât să-i felicit pentru decizia lor. Ca peste tot in viață, putregaiul trebuie izolat și extirpat! Viva să supraviețuiască mai departe cu firimiturile scăpate pe sub masă de fauna colorată de care s-a înconjurat.

Pavel Marcel  •  30 august 2018, 16:32

„Elena Udrea m-a amenințat personal, a încercat să ne distrugă, președintele Traian Băsescu i-a ținut isonul, resurse ale statului și postaci plătiți din bani furați au fost mobilizați ca să ne compromită.” Mi se umple cenzuratul de lacrimi de cât de mult ați fost voi amenințați. Mi se pare însă extrem de imoral să iei un condamnat penal și să-i faci reclamă, și mai-mai să plângi de grija lui/ei, că uite ce rău o duce în Costa Rica, cu banii pe care o mare parte din mamele din România nu-i au, în spitalele din România colcăind de pioceanic, conduse de anumite cunoștințe ale unor foști primari, condamnați penal și ăia, și scoși din închisori pentru că „sunt bolnavi și nu suportă detenția”... Sunteți jurnaliști, zici matale? Păi atunci fă-ți treaba de jurnalist și PREZINTĂ faptele, nu le judeca tu pentru mine, că nu te-o chema Gâdea și eu nu sunt fan înrăit Latrina TV. Prezintă-mi situația din spitalele din România, prezintă-mi banii furați prin diferite gale și apoi prezintă-mi cum trăiește femeia aia, dar fără povești lacrimogene. Prezintă FAPTELE, „jurnalistule”!

ronnie  •  30 august 2018, 16:32

cum sa spui ca traieste in exil cand ea este urmarita international?

Robert manole  •  30 august 2018, 16:34

rusine Tolo, ati facut-o de oaie! e o jignire la adresa tuturor romanilor care respecta legea, care au contribuit la bugetul public sa aiba Udrea ce fura. sa promovati o infractoare pe coperta, in ideea ca si Time a avut coperta cu Stalin acum 70 de ani. cat de jos v-ati putut duce...

Mihai  •  30 august 2018, 16:34

Hai Tolo, sa te vedem cum reactionezi la ce a scris Liviana... pentru ca in fond de aici va luati injuraturile, de la faptul ca toti ne simtim lezati de continutul materialului si de cum expuneti situatia in el. Din toata redactia Viva, chiar nimanui nu i s-a parut ca nu e ok???

Cristian Raduca  •  30 august 2018, 16:36

Personal nu am problema cu coperta Viva!, iar poza este bine cadrata. Problema vine cand tu incerci sa justifici ceva cu un alt rau. Adica, in 1940, americanii intrau in cel de-al doilea razboi mondial dupa Pearl Harbour. Nu stiu cand a primit Stalin premiul, dar poate fi justificat prin prisma socului pe care societatea americana il suferise. Toate puterile Axei erau dispretuite de ei. Asa ca, acel premiu, nu e folosit in mod logic de tine. Pe de alta parte, nu am citit articolul din revista si nici nu intentionez sa fac asta. Drept urmare nu comentez felul in care a fost redactat. Dar sunt 100% de acord cu ce ai spus - Udrea e o fugara, nu e exilata. Nu il putem pune pe Ovidiu pe aceeasi treapta cu un gainar.

Tiberiu  •  30 august 2018, 16:36

Dragă Cătălin recunosc deschis că am aşteptat cu nerăbdare comentariul tău. Şi poate pentru prima dată de când îți urmăresc activitatea jurnalistică am fost dezamăgit. După părerea mea, ceea ce a făcut Viva nu se numeşte jurnalism - de la erorile recunoscute deja de redacție şi până la faptul de a prelua şi publica fotografiile trimise de "client". Cu părere de rău - nu, asta nu este jurnalism. Nu aduce nici o informație ci doar încearcă să spele ruşini şi fapte - să creeze o frumoasă imagine de victimă. Zău aşa Cătăline.... Iar comparațiile tale sunt muuuult exagerate.

Robert  •  30 august 2018, 16:36

Există o diferență între modul în care Times își alege „omul anului” și modul în care Viva își alege personalitățile pentru copertă. Times e o revistă politică în care relatează despre toate personajele politice care afectează politica americană sau internațională. Bune sau rele. Times nu alege omul anului după cât de bun e, ci după cât de mult a influiențat politica și societatea în anul respectiv. Viva este o revistă mondenă, pentru femei, care abordează subiecte precum evenimente din viața „vedetelor”. Udrea nu este o vedetă, este un fost lider politic corupt care a făcut mult rău României și care refuză să își execute pedeapsa. Acestă copertă reprezintă exact cea ce vrea actuala clasă politică a României: normalizarea corupților. Nu cred că e de bun simț ca un condamnat penal să apară pe prima pagină a unei reviste din țara în care refuză să își execute pedeapsa. Viva nu face decât să accepte viziunea „penalilor” asupra Românilor, în care toți suntem corupți. Ei bine, românii de bun și simț și care doresc o României europeană trebuie să condamne acest gest al revistei Viva, pentru că marea înfrângere a acestei țări nu vine din Parlament, ci din societate.

Mihai Apostol  •  30 august 2018, 16:38

Ce v-am facut Basescu? Ce inseamna aia "a facut totul"? Iliescu, Nastase si cu Voiculescu in schimb v-au fost mereu alături. Sa fie cinstiți!

Jac  •  30 august 2018, 16:38

"Aici e vorba despre un principiu care ne ține împreună ca lume democratică: și când vă place ce descoperim și când nu, noi suntem mesagerii." Dispretul fata de adevar nu este unul din fudamentele lumii democratice, domnule Tolotan . Restul e ipocrizie si sofism.

Dorin  •  30 august 2018, 16:40

Aveti dreptate, domnule Tolontan. Si e bine ca mai apare pe undeva Elena Udrea, ca sa ne amintim de doamna in cauza si sa constatam cat de bine o duce acum din ceea ce a furat cat a fost mare si tare in Romania. Poate vom avea grija sa nu mai fuga si altii cu ceea ce au furat, ca apoi sa ne tina tot felul de lectii de moralitate (!) de peste mari si tari....

Maxentiu  •  30 august 2018, 16:41

Mi se pare ca idealizati din nou profesia de jurnalist cind nu e cazul. Nu judec decizia de a publica poze cu Elena Udrea, dar va atrag atentia ca jurnalistii aia care doar "expun faptele" nu judeca si sint mai presus de presiuni, tabere sau interese... ei bine, jurnalistii aia exista doar in filme. Realitatea (din Romania, dar nu numai) ne arata ca presa e, de cele mai multe ori, partizana, manipulatoare, supusa intereselor economice si politice. In aceste conditii, e legitim ca cititorii sa nu-i acorde prezumtia de buna-credinta. Mi-ar placea ca oamenii din presa sa fie mai constienti de misiunea lor, mai atasati de modelul deontologic pe care l-ati expus mai sus, dar deocamdata realitatea va contrazice.

Spa  •  30 august 2018, 16:41

Si inca ceva...partea cu “povestea tuturor femeilor din lume” semnata de dna enache este devastator de reprezentativa pentru societatea noastra. In mintea glossy a doamnei jurnalist patineaza atat de tare bunul simt, obsinuit sa se zbenguiasca pe fraze lingusitoare specifice profilului revistei, incat reuseste sa jigneasca toate femeile. Se numeste manipulare prin endorsare parazitara. In fine, sunt teribil de surprins ca nu sesizezi niste nuante si-ti aperi blind puii din ograda

Adriana Dobrila  •  30 august 2018, 16:41

Articolul este incomplet, portretul este incomplet fara acele "mici precizari". Atunci cand pierzi din vedere faptul ca este o fugara/condamnata, ea pare o viitoare mama exilata din propria tara, o victima. Faptul in sine nu-i o scapare, nu poate fi. E o decizie. Scos acest fapt din cadru, de ce aceasta femeie pe coperta? Pentru ca este un fost politician? Pentru ca este un model? Un etalon? Lumea vrea sa ma stie ce-o face Udrea? Cu cine, pe unde? Asadar, Viva se pozitioneaza in categoria unui tabloid ieftin, care vinde circ fara discernamant. Pentru ca daca vorbeam de jurnalism de calitate, Udrea era pe coperta, dar fiind cine este, fara acele mici scapari care dor. Contextul actual este unul care doare si ea a fost un contributor activ. Toti cei care lucram in mediul privat ducem o lupta cu coruptia, cu birocratia, cu lipsa infuziilor de finantare, cu blocajele ....Astazi ne este greu. Ne zbatem. Tu te-ai zbatut ani la randul. Te zbati inca sa faci curatenie, sa expui hoti ca ea, condamnati, nu doar suspectati. Iti placi sa o vezi o doamna impacata pe coperta cu mesajul pentru generatiile care vine - Fura, tata si retrage-te in Costa Rica. Noi, ailalti, stam in tara si induram, pentru ca incercam sa ne pastram integritatea.

Răzvan  •  30 august 2018, 16:43

Nu prea comentez de obicei. Mi se pare absolut normal ce au făcut cei de la Viva. Asta e meseria unui jurnalist să obțină interviuri chiar și de la cei mai detestabili criminali, pentru a împărtăși cititorilor orice amănunt demn de consemnat. În rest, cui nu-i place să nu cumpere revista...

mda  •  30 august 2018, 16:46

In aceasta speta nu va dau dreptate, domnule Tolontan. VIVA nu a procedat corect. Exista o solutie simpla, la indemana, trebuie boicotata aceasta editie VIVA. Necumparand revista, dam un semnal clar, inclusiv pentru jurnalistii care declara ca "asta vrea publicul"... Exista sute de femei in Romania mai frumoase si mai destepte decat Udrea, femei care isi deschid afaceri sau salveaza vieti si care ar merita sa fie promovate...

Calin Oprea  •  30 august 2018, 16:49

1. exemple de acu' 50 de ani nu-si au relevanta in 2018. 2. sa fie sanatosi, sa publice fix ce vor, dar sa spui ca e in "exil", asta deja e strigator la cer. nu poti sa pui in condamnat politic pe acelasi palier cu regele Mihai. 3. am inteles, exista un public si pentru asta, se iau si niste bani, dar repet, lumea s-a revoltat pentru "exil". aici chiar nu exista nici o scuza.

Iulian  •  30 august 2018, 16:49

Nu Cătălin, în bula mea mică te-am apărat întotdeauna. Nu poza e cea care m-a scârbit, cel puțin pe mine. Ci textul, acela la care te referi și pentru care ”redacția și-a cerut scuze”. Prea târziu. Chiar nu e nimeni ”cu cap” sau ”cap limpede” în redacția aia? Orice variantă, redacția e out. Pentru că nu Elena Udrea și-a bătut joc de noi toti, trimitându-ne poze din ”exil”, ci voi, care le-ați publicat cu punctul EI de vedere cu tot. Trimis sau netrimis....

Calin Oprea  •  30 august 2018, 16:49

condamnat penal, nu politic, eram prea nervos sa vad ce scriu. scuze.

R.  •  30 august 2018, 16:49

Unii oamenii nu constientizeaza ca nu avem autostrazi, spitale curate, manuale editate corect si multe altele pentru ca astia au furat ca in codru. Cand o sa ajunga cu copilul, cine are, sau mama/tata la spital si o sa-i crape sau o sa ramana cu sechele pe viata pt ca a luat nu stiu ce *** de bacterie.. sa isi aminteasca de pictorialul asta.. Cand o sa ii ramana rudele printre fiare pe DN urile astea cu o banda, sa isi aminteasca.. Cand copilul o sa ajunga un prost, o ***.. pentru ca educatia este "minunata", sa isi aminteasca... Cand vor crapa singuri in casa peste 15-20 de ani, cu o pensie de 2-3 euro, pentru ca ai lor copii si rude nu am mai suportat si au plecat, sa isi aminteasca... Sa facem pictoriale cu infractori, este laudabil, un bun exemplu pentru intreaga societate. Ma indoiesc ca nu au fost reactii la coperta Time, poate daca am putea intreba din cei "cativa" care au ajuns in Siberia, cat de fericiti au fost cu Stalin. VIVA infractorii, o coperta cu Dragnea sau Valcov pe cand? probabil asteptam sa fie condamnati definitiv.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Sorin Camner  •  30 august 2018, 16:51

Domnule Tolontan, bine ca n-ai pus fotografia cu Ana Pauker, publicata tot de Time. In alta ordine de idei, nu e vorba de placeri aici. Ca-mi place sau nu-mi place un subiect. E vorba despre ***. Cand scrii ca o hoata si o condamnata pentru hotie, in prima instanta, e in exil, imi aduc aminte de Asli Erdogan.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Intrebare  •  30 august 2018, 16:52

Dar acest Razvan Lutac in afara ca il tragi dupa tine in tot soiul de anchete mai face si altceva singur? Pare o remorca a ta, un baiat bun doar sa asculte ordinele. Eu nu imi amintesc vreun material sau interviu facut de el.

VLAD  •  30 august 2018, 16:53

Esti coleg cu fata de la pagina 5. Si o *** care a *** de la ***. *** ***.ro!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

miketheone  •  30 august 2018, 16:54

Domnule Tolontan, concluzia este ca dumneavoastra ati fost un dizident al regimului Basescu ? Sincer sa fiu cred ca este prea mult ! Dar probabil ca este doar o interpretare subiectiva, departe de "obiectivitatea" dumneavoastra care este o caracteristica a jurnalismului profesionist si echidistant pe care o promovati inca din tinerete.

George  •  30 august 2018, 16:56

Colecția de coperți TIME îl dă pe stalin pe coperta din 04.01.1943

Gil  •  30 august 2018, 16:59

Cum ajungi sa influentezi masele? Prin presa. Daca muncitorii ai bateau pe cei care protestau impotriva razboiului inseamna ca li s-a schimbat perceptia daca au incetat sa ai mai bata dupa ce au citit revista Life. Acolo au fost intelegeri peste puterea noastra de patrundere si mecanismul de influentare a fost cel despre care vorbim: presa. Acum se incearca spalarea Elenei, sa o compatimim si sa o primim inapoi cu sentimente acute de recunostinta ca s-a luptata cu sistemul. Asta e jurnalismul despre care ne spuneti ca il faceti cu disciplina informarii corecte? E chiar de gluma ce crede sistemul despre cetateni. Ne iau de prosti tare de tot, noi stim foarte bine ca acesta este un articol de sondare, sa se vada reactiile. Doar ca nici acesta ca de fapt majoritatea lucrurilor care sunt facute fara inima, e slab tare de tot si in loc sa produca empatie face exact opusul.

ClaudiuH  •  30 august 2018, 16:59

elena udrea vs Stalin...mentalitatea poporului American 1 Ianuarie 1940 vs mentalitatea Romanilor 30 August 2018...buff Vor curge zeci, sute și mii de mesaje negative, de critici și de suspiciuni. Dar asta e meseria noastră, rămânem aceiași. Da! Din pacate...

Alex  •  30 august 2018, 17:00

Articolul dlui Tolontan ca si celelalte comentarii sunt inutile. Iti plave revista, este foarte simplu, o cumperi si o citesti. Daca nu iti place, nu o cumperi.

anowen  •  30 august 2018, 17:00

Eu nu sunt surprins ca condamnata definitiv Elena Udrea vrea sa inlature degetul indretat catre ea de intregul popor roman. Romanii sunt furati, sunt mintiti, interesele lor nu sunt sustinute de partidele politice. Justitia isi face greu sau deloc treaba, iar cand si-o face, condamnatii reusesc sa fuga. Romanii raman sa bata din buze. Dvs, jurnalistii, incercand sa ramaneti impartiali, ii faceti servicii condamnatei definitiv Elena Udrea si faceti deservicii poporului roman, si asa suparat. Apoi veniti langa acelasi popor roman si va alaturati cauzei, cand iese in strada si protesteaza, incasand gaze si bastoane. Ramaneti impartiali... imi scapa moralitatea...

Silviu  •  30 august 2018, 17:05

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Kap  •  30 august 2018, 17:05

In aceeasi linie urmeaza probabil la Viva un pictorial slugarnic la adresa Irinucai mustaciosului sau poate a altei poame de 2 bani din anturajul Puterii. Daca si asta-i jurnalism Tolo, poate ar trebui sa va apucati de biografia lui Nascase, mare profesor. Chiar ma bucur ca sunt din ce in ce mai multi romani care incep sa ia atitudine impotriva acestor naravuri editoriale promovate de sefe care se cred formatori de opinie si-si permit sa desconsidere intelectual publicul care gandeste de dragul expunerii prin senzational si cancan ieftin.

Victor Gradinariu  •  30 august 2018, 17:08

Tocmai ce s-a anuntat ca agentia Wunderman nu va mai sponsoriza Viva Influencers Party. Ma bucur enorm, dupa asa o porcarie de articol as vrea ca Viva sa piarda toate sponsorizarile! Nu se poate, Elena Udrea exilata!!?? Asta chiar e culmea tupeului.

Hulk  •  30 august 2018, 17:15

@Spa, Big Like! Perfect! Asa vad si eu si asa este.

Marcos  •  30 august 2018, 17:16

Nu, nu vrem "să lăsăm corporațiile și Guvernul să conducă editorial ziarele și revistele". Am vrea totuşi să fie conduse de bunul-simţ. Cît despre trimiterea la Time, gîndul mi-a fost imediat la coperta cu Ana Pauker (de care a pomenit cineva înainte).

Comentează