miercuri, 11 iulie 2018, 6:46
Am crezut că vrea o știre.
Într-o dimineață de iarnă a începutului lui 1997, pe un hol al clădirii ”Universul”, loc legendar al presei românești interbelice, un ziarist renumit îl cuprinde peste umeri pe unul fraier.
Ovidiu Ioanițoaia e ziaristul important.
După postura corpului, ai senzația că redactorul-șef al ”Sportului românesc” mai cere o știre.
”Nea Ovidiu” pufăie mereu a neîmplinire pentru că nu e perfectă prima pagină.
Azi, pe hol, el își dorește însă altceva.
Îl oprește pe puștiul emotiv de 28 de ani și-i propune să fie redactorul-șef al ProSport, ziar pe care echipa urma să-l lanseze pe 2 iulie 1997, la Media Pro.
Două gânduri mi-au trecut atunci prin minte, ”mintea de-o aveam”, vorba lui Ioan Groșan.
Au trecut 21 de ani și dimineața cu pricina a sosit.
Am fost cel mai norocos redactor-șef posibil, la ProSport și la Gazeta Sporturilor, lucrând, de-a lungul anilor, cu sute de colegi pasionați, talentați și bravi.
Am fost binecuvântat cu doi redactori-șefi adjuncți, Andrei Vochin și Bogdan Stamatoiu, care au tras mai mult ca mine și nu s-au plâns niciodată.
Odată cu trecerea Gazetei la Ringier, noul trust a acceptat să predau dreptul și responsabilitatea de a conduce redacția lui Cătălin Țepelin, colegul meu mult mai tânăr.
Înnoirea generației la vârf în GSP a fost condiția pe care am pus-o încă din primul drum la Zurich, cu luni în urmă. E parte a procesului de integrare.
Nu înseamnă că mă despart de Gazetă.
Voi continua să scriu des în GSP, să particip la viața redacției și simt că e corect să lăsăm generației proaspete destul aer ca să se dezvolte, ajutând cum putem.
Așa cum cei dinainte ne-au creditat pe noi.
Voi încerca să contribui, în Ringier, începând cu Libertatea, la confirmarea unei noi vițe de ziariști.
Puștii de la Ringier sunt deja lansați, au nevoie de propria exigență, de încredere în sensul efortului și în viitorul profesiei.
Munca va fi una de coordonare jurnalistică.
Libertatea va împlini în 2019 trei decenii sub acest nume și este moștenitorul tradiției Informației Bucureștiului, o piatră de temelie a presei populare din România.
Chiar și în vremurile în care tonul oficial precumpănea, Informația și, mai apoi, Libertatea s-au străduit să-și îndeplinească rolul de ziar al comunității, al oamenilor obișnuiți, cei în ale căror nevoi și idealuri se oglindesc cu adevărat lumea și schimbările ei.
Noul redactor-șef al GSP, Cătălin Țepelin, are 39 de ani și lucrează în această redacție de când abia împlinise 18 ani.
A fost reporter, redactor, om de teren și editor de subiecte, șef de secție și, de un deceniu, responsabil cu întreaga dezvoltare digitală a Gazetei.
Cătălin a urcat pas cu pas, fără scurtături, cu o loialitate netulburată față de profesie.
Am pregătit de mulți ani acest moment, ca pe o succesiune firească.
Abia acum înțeleg de ce Ioanițoaia era liniștit când m-a luat de umeri, pe holul rece al Palatului Universul.
Eu transpiram de surpriză, dar pe el îl simțeam calm.
Astăzi, pentru că trăiesc la rându-mi momentul, înțeleg. Cred că era împăcat pentru că avea sentimentul că lasă redacția pe mâna cuiva care se va descurca.
În cazul pariului pus de ”Nea Ovidiu”, am reușit în unele zile, am eșuat în altele, dar mereu m-am străduit.
În cazul lui Cătălin Țepelin, am toate motivele să cred că va fi mai bine de atât.
Noul redactor-șef al Gazetei Sporturilor și al siteului GSP a ajuns la o vârstă și la o experiență cu care îmi e superior pe atât de multe planuri!
Energic, onest și talentat, Cătălin va adăuga ani de viață acestui titlu fondat în 1924 ”în slujba sportului românesc”.
Vă mulțumesc tuturor!
Gazeta și sportul sunt mai importante decât oricare dintre noi și istoria lor merge, necurmată, înainte.
napoca • 11 iulie 2018, 20:52
speram sa scapam de tine ...prietenul lui Voiculescu si Mircea Badea
Cristina • 11 iulie 2018, 20:57
Multumesc, Cătălin Tolontan!
marian • 11 iulie 2018, 21:01
Interesant. Fostul proprietar al "Bucatarasul"-ui este acum redactorul-sef al GSp. Domnule Tolontan, sunteti sigur ca dvs. l-ati propus ?!
Basilio • 11 iulie 2018, 21:26
Da... acuma , desigur , se poate spune si asa :: am predat stafeta, dupa nu stiu citi ani..... Citind si comentariile vad ca nu s--a prea inteles :: tolo va fi " group chief editor ", ceea ce nu e o schimbare la virf, nu in sensul prezentat !!! Mai mult aceata " schimbare la virf " , tolo o stia bine , fiind intr--un fel determinanta pentru schimbarea patronului. Vad ca nimeni nu tresare la asta, la schimbarea patronului :: de ce s--a vindut ceva ce , financiar si nu numai, mergea snur ??! Simplu, pentru ca era in proprietatea unui roman !!! Care roman a fost bagat in puscarie pentru a i se lua trustul media !!! Cind a zis da, de frica sa nu moara ' la mititica ' , a fost " eliberat " . GSP e inceputul, fiind folosita ca arma tocmai prin dezvaluiri si investigatii !!! Exemplu simplu :: gica popescu si sefia FRF. Noul post ii dau posibilitatea lui tolo sa " mute" teme si abordari -- adica dezvaluiri si atacuri -- ca in exemplul de mai sus... E ca si cum ai trece la o bucatarie mai mare unde tu esti " chef " si coordonezi echipe intregi ce robotesc de colo-colo . SAU..... DE TOLO -- TOLO .
Cetitorul • 11 iulie 2018, 21:40
Chapeau Cătălin! Atunci când te-am criticat am primit un răspuns autocritic corect și mi-am schimbat radical părerea despre tine, despre caracterul tău. Cei care încearcă mai și greșesc dar care își accepta greșeala sunt oameni cu caracter. Însă parcă niciodată nu am văzut o predare de tron atât de demnă în țara asta. Nu te opri cu investigațiile, nu te opri să lupti pentru noi, pentru adevăr. Îți mulțumim maestre!
Cătălin Tolontan • 11 iulie 2018, 21:41
@Cetitorul: investigatii se vor extinde, sunt multi oameni buni la Libertatea care vor lucra si ei la investigatii. Dar fara "maestre", va rog, sunt jurnalist, nu pictor :-)
Matei • 11 iulie 2018, 21:54
Sunt multe se scris despre acest subject care a luat prin surprindere. Acum inteleg de ce Costin Stucan a inceput sa publice in Libertatea, le care probabil vreti sa-l transformati intr-un ziar de investigatii, lasand Gazetei spatiu pentru sport. Felicitari!
Che Guevara • 11 iulie 2018, 22:00
Conform definitiei din jurnalism este aceasta o stire d-le Tolontan? Trebuie sa ma intereseze pe mine, ca cititor, cine e sef la un ziar sau altul ? La ce imi foloseaste aceasta informatie? Sper ca imi veti raspunde la intrebari. Multumesc.
Cătălin Tolontan • 11 iulie 2018, 22:01
@Che Guevara: da, e o stire peste tot in lume, pentru ca un redactor sef isi pune amprenta pe ziar. Si poate e o stire ca un stil de investigatii se extinde si la alte domenii, dincolo de sanatate si de sport, cu oameni noi.
Florin • 11 iulie 2018, 22:03
Ba Tolo, ai fost merserias, da asta micu o sa fie mai bun si speram sa-i dea la gioale si lui nea Ovi😎.
Mircea • 11 iulie 2018, 22:29
Thanks Catalin !
senateo • 11 iulie 2018, 22:31
Daca si Tepelin va mentine linia lui Tolontan de linguseala grosiera pentru FCSb-Becali atunci aceasta Gazeta va aluneca rapid si sigur catre derizoriu si dezinteres din partea iubitorilor de sport. De ce in aacest moment sunt 12 articole despre fcsb si numele lui becali apare in 7 dintre ele? Ce mare sportiv Gigi de e ridicat in slavi de redactia lui Tolontan?
?????? • 11 iulie 2018, 22:39
Vă zic cititorii "maestre", ca lui Ion Cristoiu, care chiar apreciază că i se zice astfel ?
ruxandra marilena clit • 11 iulie 2018, 22:51
Mai bun decat mine! Va rog domnilor sa va amintiti ca e vorba de comparativul de superioritate! Bine ca nu ati scris ca toate toapele care evita cacofonia si acolo unde nu exista "mai bun ca si mine" !
Sorin • 11 iulie 2018, 22:55
Suna a “inlaturare”. Viata maestre, viata
Octavian Stăncioiu • 11 iulie 2018, 22:55
Felicitări pentru aceste două decenii de presă sportivă. Pentru ”ProSport”-ul care, atunci, în 1997, a fost un ziar de vis pentru România acelor ani. Pentru ”Gazeta”, pe care ați menținut-o pe linia de plutire, în apele atât de învolburate ale acestei tranziții (sau crize) nenorocite. Succes mult lui Cătălin Țepelin!
yoz7777 • 11 iulie 2018, 23:18
Aata da stire, Tolo! Ai fost "promovat" la *** libertatea! Ce frumos ai putut-o descrie, "ziar popular". Ha ha ha! Te inteleg, esti platit de ei. Plus ca le-ai dat si urmatoarea stire "Bomba" - Tolo schimba echipa! Bafta in lumea populara, tie si cui te va urma in zona aia low!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
valentin • 11 iulie 2018, 23:45
Succes noului redactor sef; poate cu aceasta ocazie renuntati la "politica editoriala" de tip cancan cu personaj principal Gheorghe Becali si va axati pe ce ar fi trebuit sa fiti, Gazeta SPORTURILOR
dumnezo • 11 iulie 2018, 23:45
pentru un ziar care nu are concurenta se cam culca pe o ureche. prea multe informatii despre clanul becali, steaua, adica mai despre nimic. Dovada si siteul, incepeti si sfarsiti cu prostiile cu steaua, desi va numiti gazeta sporturilor si sporturile sunt cam zero cu prezenta. Doar prostiile cu puscariasi patroni, ce crede becali despre gaura din covrig, ce zice ala ca vinde. Nimic despre stirile cu adevarat sportive.
libertatea • 11 iulie 2018, 23:46
rau ai ajuns Tolo, la anii tai sa faci curat in *** Libertatea, aia e *** nu ziar...
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dan • 12 iulie 2018, 0:06
Baftă in noul drum. Sper sa schimbi ceva in bine si in acel ceva ma refer in special la stirile bomba care sunt un fals.. ai avut investigații grele pe care le-am urmarit dar nu te.am crezut capabil sa le duci la capăt. M.Am înselat. Felicitări. De curiozitate.... investigațiile care sunt in curs le mai continui? Ori ai predat statueta si la ele? Ps: nu.ti spun maestre... încă "nea Ovi" ramane cu titulatura.. :) si sper ca cel care iti ia locul sa mai lase ciobanul in pace si sa scrie mai mult de sport ( atletism caiac rugby,baschet etc... ca pe vremuri. Sa cumpăr din nou ziarul la micul dejun ori la cafea. Pe noi cei cumpărători de ziar chiar nu ne intereseaza oile ci sportul.
maistor kokir • 12 iulie 2018, 0:16
intr-o zi in care are loc o semifinala de Mondial, o astfel de stire, ca s-a schimbat redactorul shef al ziarului, nu intereseaza pe nimeni , haideti sa vorbim despre impresionanta ascensiune a Croatiei ...
mashca23 • 12 iulie 2018, 0:19
Ai primit ca si cadou mai multe stelute pe umar si s-a considerat ca e mai bine sa functionezi sub un pseudonim?
Venom • 12 iulie 2018, 0:31
@Tolo Mult succes! PS Oricum "ne vedeam" doar pe blog, de o lungă perioadă! În site am resimțit un upercut continuu de a alunga publicul alfabetizat. A avut și efect! După o lungă perioadă în care am cumpărat ziare unde scriați tu și Maria, tabloidizarea gsp.ro m-a făcut să nu îmi mai pese câtuși de puțin de produsul tipărit. De doi ani, nu mai intru site (am tot scris de ce, becalizare, cliclkbait, "viral" etc etc). A fost presă profesionistă, dar acum nu aș pune pariu pe oximoronul acesta. Dacă ar fi să fie vreun model de respirație, din interiorul trustului, mai degrabă văd modelul stiricurate.
Alex • 12 iulie 2018, 0:31
Astept momentul cand GSP va scrie stiri despre Universitatea Craiova in mod corect, onest si fara influentele unui fost patron falit. Astept momentul cand GSP isi va recapata acreditarea pe langa clubul din Banie. Astept momentul cand Ioanitoaia va admite ca a gresit fata de clubul pe care sustine ca il iubeste. Astept...
Lila • 12 iulie 2018, 0:51
***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Chris • 12 iulie 2018, 0:58
Esti cel mai bun Tolo !! Sper ca odata cu trecerea la Libertatea, sa reusesti si acolo. Ziarul pe vremea cand il cumparam continea multe informatii utile pt comunitate, sper sa pastrati aceasta traditie. Libertatea e chiar un ziar ok, un print de calitate. Succes si respect etern :) Chris
albalbastru72 • 12 iulie 2018, 1:40
Pai eu v-am zis mai gesepei ca astia va dau pe toti afara.Eu nu m-am nascut ieri ca sa iau de bun articolul asta.Treaba e toata comandata de noii patroni.S-or fi saturat si ei saracii de tabloidele cu Becali de 6-7 ori pe zi.Tolontane iti meriti soarta nu mai plinge fiindca ai toterat aceasta mizerie si acum vine rasplata.
Lili • 12 iulie 2018, 2:48
Cand am facut facultatea de jurnalism, unul din textele auzite des era "libertatea nu e tocmai un ziar". Era vorba de quality. Nu stiu cum o sa se schimbe asta. Pare o provocare la fel de grea precum demascarea hotiilor din sistemul sanitar! Felicitari, succes si, mai ales, Multumim frumos pentru ochii ce ni i-ati deschis!
nica fără frica • 12 iulie 2018, 4:22
Tolontane sincer preferam Informația de acum 30 de ani decât mizeria asta de Libertatea!!! Nu știu despre care nouă generație de jurnaliști vorbești pentru că la noi și presa scrisă și cea vizuală e numai....can can. Presa de valoare în România a murit acum 29 de ani!!! În rest numai de bine!
Jerry Baciu • 12 iulie 2018, 4:26
Si cum facem cu stirile nesemnate in gsp? Doar intreb de ce si cum....
Valentin • 12 iulie 2018, 5:42
Pe la noi, la Galaţi era un ziar local Viaţa Nouă. S-a dezvoltat în Viaţa Liberã. Aşa cu Libertatea, ce libertate? Să furi? Sunt multe de discutat, iar la investigaţii jurnalistice vă ajut. Dacă se poate. Ne citim.
Gelu • 12 iulie 2018, 5:52
Succes Tolontan! Succes Tepelin! Cand o sa avem o presa cu adevarat libera? In sensul in care ziaristii sa scrie despre ce vor ei cu adevarat sa scrie (sau sa nu!!); ar fi opusul a ce "trebuie" sa scrie. Asta e libertatea adevarata. Cum ar fi sa scrii un articol doar pentru ca-ti pasa de continut, si sa nu calculezi clickurile??? Nu sunt chestii comode, si nu ma astept la nici un raspuns, nici acuma. Cel mai bun raspuns ar fi o investigatie despre un om si un artist extrem de bun, Teo Peter!
Gabi • 12 iulie 2018, 5:52
Frumos, simplu, onest si direct. Multumim, domnule Tolontan! Mult succes, domnule Tepelin!
Alex One • 12 iulie 2018, 6:48
In sfarsit, dar vorba aia mai rasfirati mai tovarasi,mai rasfirati. Libertatea e un fel de liga a patra daca Gsp poate fi cosiderata liga a doua sau obiectul ala de care vorbea Daum. Merge si Andries sa intareasca divizia politica ? Ps. Nu asteptati rezultatul meciului Gsp- China ?
pavel • 12 iulie 2018, 8:18
din cate stiu, catalin tepelin a fost pe steaua, daca nu ma insel. sper sa fie echidistant fata de toate echipele din liga 1. si in plus in gsp ar trebui sa apara si stiri legate de alte sporturi.
Mircea Ordean • 12 iulie 2018, 8:24
Succes in continuare, domnule Tolontan.
tss • 12 iulie 2018, 8:32
tot e bine ca cineva cu loialitate fata de profesie este promovat. sper sa devina un trend la fel de puternic ca numirea incompetentilor in functie.
make • 12 iulie 2018, 9:33
Cataline, sper sa nu tedai la o parte si sa scrii in continuare despre coruptia din tara asta, chiar daca in alt ziar. Cat despre Tepelin, sper sa inteleaga ca un ziar de sport e un ziar despre sportivi si nu despre cancanuri sordide in care un machedon din Pipera domina paginile. Voi contati pe sustinatorii fcsb-ului, dar ati pierdut sute de mii de cititori care nu mai suporta sa vada zilnic cacaturile despre Jiji, despre zicerile acestuia si despre echipa lui mediocra si supraevaluata. Eu cel putin intru tot mai rar pe gsp si tocmai din cauza asta, ca sa nu am senzatia de *** la vederea chipului schimonosit al unui penal care pentru voi pare a fi alfa si omega fotbalului romanesc. Si apropo, sporturile nu inseamna numai fotbalul obosit de la noi, poate nu sunteti la curent.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Ioachim • 12 iulie 2018, 9:39
Spuneai ca de un deceniu conduce departamentul online. Sincer, in ultimii ani de zile site-ul vostru a scazut destul de tare. Probabil ca urmeaza acum si ziarul. Cred ca ai fost o greseala!
lulu • 12 iulie 2018, 9:43
băi nene napoca, ăl de scriseși primul comentariu, dacă tolontan e prieten cu mircea badea tu ești olimpic la matematică și campion la bun-simț. dacă nu, nu. ps: o altă poză cu ioanițoaia, în care să nu semene cu propriul său bunic, n-ați găsit?
Dudu • 12 iulie 2018, 9:44
Emotionant. Am trait sentimente asemanatoare la lansarea saptamanalului BIHOREANUL. Cu acelasi Catalin Tolontan. Bafta! Si ne mai... citim!
ares123 • 12 iulie 2018, 9:44
" da, e o stire peste tot in lume, pentru ca un redactor sef isi pune amprenta pe ziar " Da domnule Tolontan aveti dreptate, doar ca in mandatul domnului Ioanitoaia se scria mai mult si mai bine despre sport in ziarul asta. V-ati axat prea mult pe investigatii si ati neglijat calitatea informatiei sportive. Sper ca urmatorul sa schimbe cate ceva in privinta asta.
Cătălin Tolontan • 12 iulie 2018, 9:45
@ares123: tocmai de aceea se schimba conducerile, ca sa apara idei si perspective noi. Da, aveti dreptate, sunt convins ca GSP va fi mai bun cu Catalin Tepelin, va reusi mai multe lucruri.
paul cristian stefanesc • 12 iulie 2018, 10:07
Doamneee, realizezi draga Tolo ca tu poti acum sa faci din acest ziar popular, asa cum delicat ai numit Libertatea, "Ziarul" cu Z mare ? Trebuie doar sa ii aduci alaturi de tine pe Bot Malin, Orcan Sabin, la sport pe scriitorul Cartianu Grigore, la economie pe Guran Moise, la cultura pe nea' Vama, fiul lui nea' Vanea, la orice domeniu pe enciclopedicul Mandruta Lucian, iar ca director onorific, desigur pe Ciolos Dacian. Ce mult mi-as dori sa vad rezultatul unei asemenea echipe! Un "dream-team", cum zic numaratorii de cornere.
Cătălin Tolontan • 12 iulie 2018, 10:56
@nica fără frica: sincer, de cand n-ati mai intrat pe siteul Libertatea? https://www.libertatea.ro/stiri/exclusiv-zi-plina-de-emotie-pentru-un-barbat-care-la-59-de-ani-se-chinuie-sa-invete-alfabetul-a-scris-nutu-si-a-plans-2324550 https://www.libertatea.ro/stiri/corespondenta-din-bruxlelles-zece-lucruri-nestiute-despre-summitul-nato-2325772. Multumesc!
gilos • 12 iulie 2018, 11:05
Gazeta Sporturilor a ajuns mult mai sus decat era pe vremea cand o conducea nea Ovidiu, este un nume de referinta in presa romoneasca. Meritele lui Catalin Tolontan sunt incontestabile. Mult succes in noul proiect !
nausea • 12 iulie 2018, 11:07
" Cătălin Țepelin, colegul meu mult mai tânăr." - sper sa fie asta singura exagerare din articol. Daca avea 25 ani cum ar fi fost, "mult mult mult mai tanar" ? "Noul redactor-șef al Gazetei Sporturilor și al siteului GSP a ajuns la o vârstă și la o experiență cu care îmi e superior pe atât de multe planuri" - adica acuma e superior si la bani incasati ?
dinamo_fan • 12 iulie 2018, 11:17
Daca vreti sa cedati sefia gazetei noii generatii corect ar fi sa o acordati celui mai *** absolvent de spiru la fara frecventa din redactie. Asta pentru a fi in concordanta cu ce apare pe site unde 2 titluri din 3 sunt gresite sau absurde si unde Croatia a batut-o pe Anglia in "sferturi". Asta ca sa dau exemplu doar pana azi la ora 11 dimineata. Si investigatiile sa fie trecute sub alta sigla. Orice asociere cu gazeta cancanista in ziua de azi nu poate decat sa-ti faca deservicii. Iar pentru unii care onoreaza meseria de jurnalist chiar e pacat.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
dinamo_fan • 12 iulie 2018, 11:31
@Octavian Stăncioiu - nu stiu pe ce linie de plutire a ramas. ca jurnalism sportiv gazeta e la metri buni sub pamant. gazeta din 1997 se ocupa de sport. Gazeta din 2018 e o fitzuica ieftina de can-can pusa 90% din timp presh la picioarele unor penali si interlopi gen Gigi Becali. daca un penal implicat ni sport, oricine ar fi el spune ceva..fi sigur ca e stire de front page pe Gsp. ieri-alaltaieri era toata gazeta plina cu mutra lui Borcea, azi e Becali samd. nici 1% din stirile despre stapanul gigi becali nu sunt stiri despre sporturi care au adus performante olimpice, europene si mondiale in ultimii 20 de ani. vezi tu vreun articol despre gimnastica ? despre vreun sport de apa de la cele indoor la cele outdoor, despre lupte, tennis de masa, scrima si multe, multe altele ? in schimb stii ce spune gigi becali la ora 10, la ora 12 si tot asa din 2 in 2 ore toate aberatiile de dimineata pana seara. Pentru ca a fi jurnalist la gsp in ziua de azi inseamna sa ai televizorul deschis in redactie pe DIGI si sa dactilografiezi tot ce auzi ca debiteaza pe acolo cocosul piperean si sa urci pe site. Mai impanezi cu stiri preluate copy-paste din alte surse si aia e..o noua zi pe gsp.