O propunere a lumii sportului, împotriva momentelor de haos și violență din Parlamentul României: zona mixtă

De câteva decenii, sportul a inventat un mod civilizat de dialog, util tuturor: oficialilor, ziariștilor și, în primul rând, publicului

joi, 21 iunie 2018, 1:21

Sorina Ionașc, unul dintre reporterii prinși în meleul de ieri de la Parlament, scrie o cronică la cald, dar lucidă, a întâmplărilor.

Îmbrâncelile au fost reciproce, dinspre ziariști spre politicieni și invers. ”Am fost animale, toți la un loc. Pesediști, useriști, jurnaliști, protestatari”. Momentele de haos nu sunt un accident. Sunt aproape o certitudine. Ele sunt dictate nu doar de tensiunea din eterul țării, dar și de spațiul limitat și impropriu dialogului.

Ieșiți la pradă cu creierul de savană, oamenii, că indiferent de meserie rămânem oameni, își dau coate și trag unii de alții, mânați de reflexul atavic al supraviețuirii.

Sportul a trăit mii de astfel de momente de ostilitate între campioni, jurnaliști și fani.

Că nu e mai puțină adrenalină la finalul unui meci de fotbal sau al unei partide de hochei decât în Parlament!

Cam de două decenii, sportul mondial a găsit o soluție: zona mixtă.

În ce constă ea?

La ieșirea dinspre teren, fie că e stadion în aer liber sau sală, sportivii parcurg un culoar obligatoriu, pe care sunt înșirați ziariștii. În ordine, sportivii trec pe la agenții de presă, televiziuni, radiouri, apoi ajung la presa scrisă, unde de regulă zăbovesc mai mult, că s-au liniștit și au chef de vorbă.

Dacă se simt incomodați, cu prea multe microfoane în față, fac ușor o jumătate de pas în spate și distanța devine pe deplin suficientă, că ziariștii nu pot muta gardul ca să avanseze.

Avantajul zonei mixte pentru o conversație civilizată e uriaș.



Intervievații rămân într-un spațiu safe, unde pot controla ce spun și cum spun.

La rându-le,  ziariștii nu pot fi ocoliți că, indiferent de rangul sportivului, treci obligatoriu prin zona mixtă ca să ajungi în vestiar și să pleci acasă.

În cel mai rău caz, sportivii parcurg culoarul grăbiți și supărați, unii în lacrimi, și spun: ”Îmi pare rău, nu pot vorbi acum”. Dar nimeni nu le stă în cale. Mai sunt șanse. Vine conferința de presă sau îl prinzi apoi la telefon, nu e o dramă. Sau, pur și simplu, nu vrea să vorbească, e dreptul lui. Însă majoritatea covârșitoare a oficialilor, că sunt sportivi, antrenori, medic sau președinți de cluburi și de federații, acceptă dialogul în zona mixtă, tocmai pentru că au un cadru civilizat la dispoziție.

Pe când era șef al Ligii, Mitică Dragomir a luat ideea din campionatele mari și a introdus zona mixtă în Liga 1, cât de greu e ca Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu să gândească ceva asemănător?

Zona mixtă e un compromis înțelept și o idee pentru aceste zile în care degeaba trece Liviu Dragnea cu mâna în buzunar, afișându-și aparenta liniște în mijlocul unor oameni disperați, colegi de-ai lui, politicieni, busculând ziariști și invers.

Responsabilitatea unei soluții pentru un dialog urban, pentru construcția de reguli și de condiții corecte pentru ca toți să ne putem face meseria, vine de la cei care organizează.

Pe stadioane, regulile de presă le fac FIFA, UEFA, CIO sau federațiile, după consultări cu jurnaliștii.

În Parlament, regulile le fac parlamentarii.

Priviți imaginile Sorinei Ionașc, cu oameni împotriva oamenilor, ca într-o grămadă nefirească de rugby, cu oameni la costum!

Zona mixtă sau altă variantă, ei decid, dar soluția de la parlamentari trebuie să vină, după discuții cu presa.

E în avantajul publicului, în serviciul căruia sunt și ei, și jurnaliștii.

 

Comentarii (64)Adaugă comentariu

me  •  21 iunie 2018, 13:30

Ma bucur ca aveti puterea sa gasiti o normalitate in acea cladire. Pe langa faptul ca la exterior arata deplorabil de trist si neingrijit, mie nu mi-a venit sa cred cand am vazut de curand ce covoare vechi si tocite au pe jos. Cum pot sa traiasca asa? Mai bine le-ar scoate de tot. Arata ca o cocina locul lor de munca. Si era mandria Romaniei cand s-au instalat acolo. Pe ei efectiv nu ii interseaza deloc locul de munca. Doar vilele lor luxoase. Vorbeste mult despre interesele proprii.

Cătălin Tolontan  •  21 iunie 2018, 13:31

@me: da, e o cladire prost intretinuta, asta e un fapt, si oricum cu un aer horror, dar asta e o opinie. Ideea e ca nu vom putea construi nimic daca nu restabilim numitorul comun al civilizatiei. Iar sportul are capacitatea aceasta, de a dezamorsa conflictele.

Sorin  •  21 iunie 2018, 13:33

Constitutia Romaniei spune ca tara noastra este o republica. Fiind o republica Parlamentul este o institutie fundamentala la fel cum este si institutia numita Presedintie. Cele doua institutii trebuie puse pe acelasi palier in societate, tratate si respectate identic. Pornind de la aceste aspecte asa cum la Controceni nu intra fiecare atunci cand doreste la fel trebuie sa se intample si in Parlamentul Romaniei. Nu este normal ca niste derbedei sa intre in Parlamentul Romaniei ziua in amiaza mare, sa bruscheze parlamentari si sa nu pateasca nimic. Daca se intampla asa ceva in cladirile Administratiei Prezidentiale de la Cotroceni, respectivii derbedei aveau la aceasta ora pe numele lor intocmite dosare de urmarire penala.

pop ion  •  21 iunie 2018, 13:39

Toti jurnalistii ar trebui plasati intr-un tarc, sotuat la cel putin 10 m de cei pe care ar dori sa-i intervevieze, iar la prima intrebare sau remarca mitocanesca a jurnalistului, acesta sa fie dat afara din incinta si sa nu i se mai permita accesul in interior. Spre exemplu, ceea ce au facut relativ recent tolontan si o *** reporterita de la realitatea tv la o intalnire cu ministrul justitiei a fost absolut de neacceptat.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  21 iunie 2018, 13:40

pop ion: regulile dvs functioneaza inr-un singur loc: la Phenian. E mai util sa ne gindim la ceva ce merge in restul lumii, adica peste tot.

acar  •  21 iunie 2018, 13:46

de data aceasta...apreciez propunerea.....dar banuiesc ca vor fi reactii adverse din partea presei politice...

Cătălin Tolontan  •  21 iunie 2018, 13:47

@acar: nici o problema, se poate gasi ceva mai bun. Dar reguli trebuie sa existe si aceasta practica a zonei mixte functioneaza, testata fiind in zeci de tari si pina la cele mai mari evenimente organizate de om: Olimpiada si Campionatele Mondiale de fotbal.

Andrei F  •  21 iunie 2018, 13:56

Va multumesc!Astazi nu mai aveam de ce sa rad...Ieri am avut,alaltaieri la fel...Multumesc GSP!Altfel...cine va crede ?De ce sa luam noi ceva de la sport cand putem ,,fura,, chiar de la americani?La americani nu exista momente in care legea nu se aplica!Ai gresit parlamentar,jurnalist ,manifestant intri pe mana legii!Apoi ce vreti sa copiem de la sport?De exemplu pe stadioane sunt interzisi suporterii care au fost violenti.Este asa?In parlament si la manifestatiile din fata lui pot veni oameni de bine care au fost sanctionati pentru abateri de zeci de ori!Deci vreti si asta sa preluam?Vreti o solutie sportiva?Pai eu zic sa vina si oamenii lui Dragnea in Parlament!E,la asta ce mai spuneti?Se cred unii speciali pentru ca au huiduit,lovit,imbrancit....Cata scoala iti trebuie pentru asa ceva?Cine nu poate face asa ceva?Nu va convenea ca oamenii sa fie chemati de Dragnea la un miting...Pai democratie este ca numai unii sa manifesteze,numai unii sa loveasca,numai unii sa huiduie,numai unii sa dea explicatii la parchete?Ce zona mixta?Poate zona 0 de violenta...Zona 0 de unde autoritatile nu mai inchid ochii...Cum sa reti cativa oameni care au comentat pe langa Johannis si sa inchizi ochii cand se intampla mult mai rau in cazul celorlalti?Ati vrea o zona mixta si la Sibiu cand presedintele o sa preia Presedentia Consiliului UE?

dan b  •  21 iunie 2018, 14:13

Asta ne mai trebuia... Sa transformam Palatul Parlamentului in... stadion. Adica cu presa, cu galerii, cu ultrasi...tot tacamul. Si parlamentarii, precum fotbalistii, aplaudati de unii si huiduiti de altii.

Florea  •  21 iunie 2018, 14:21

Pai ce le trebuie zona mixta, n-au televiziuni obediente care ii gazduiesc de fiecare data cand e nevoie sa-si prezinte ideile?? Cumva zona mixta sugereaza si o predispozitie la dialog deschis si intrebari incomode, ceea ce NU s-a vazut pana acum la tandemul dragnea-tariceanu

Maxentiu  •  21 iunie 2018, 14:25

Propunerea e buna, dar aplicabila doar in conditiile in care toate partile implicate ar adera la principiul de comunicare "I'm ok - you're ok", ceea ce in realitate (si mai ales in politica) nu se intimpla. In realitate, fiecare grup incearca sa-si maximizeze puterea prin dominatie in fata celorlalte grupuri prin orice mijloace: forta, victimizare, manipulare, santaj.

Valentin  •  21 iunie 2018, 14:31

Catalin, ai momente in care îți râzi de tine. Este foarte bine, e un obicei sănătos.

Sandu  •  21 iunie 2018, 14:34

Corect. Dar să aibă acces numai jurnaliști acreditați, specializați în politică, câte unul din partea fiecărui organ de presă. Și prin organ de presă înțeleg televiziuni de știri și generaliste, posturi de radio naționale și reporteri din presa scrisă - numai presa generalistă, care are drept scop informarea cititorilor pe paliere multiple - politică, știință, cultură, știri externe, etc, nicidecum presa sportivă sau miile de site-uri obscure care se autointitulează presă. Numai așa se va crea un dialog civilizat, normal, care să nu se transforme în circ și nesimțire, cum se întâmplă în prezent.

Valentin  •  21 iunie 2018, 14:35

Catalin, ai momente in care îți râzi de tine. Este foarte bine, e un obicei sănătos. Ce urmează, o mai bună cooperare între Titanic și blocul de gheață?

11  •  21 iunie 2018, 14:39

@Cătălin Tolontan. Scrieti (ma refer la presa in general) la kilogram, zero calitate si repetati acelasi lucru de 20-30 de ori, de cele mai multe ori cu greseli gramaticale si informationale. Jurnalisti fara cunostinte elementare din domeniul pe care il acopera cu articole sunt prezentati drept "specialisti" si dumneavoastra ne explicati ca tot asa merge si in restul lumii. S-au importat doar partile negative ale occidentului si nu doar in jurnalism, in toate domeniile.

marc  •  21 iunie 2018, 14:40

Dar oamenii lui Pahonțu pt ce sunt plătiți? Ieri, când o mână de derbedei au creat haos în Parlamentul României, n-am văzut picior de spp-ist deși asta e menirea lor, să asigure paza și protecția demnitarilor. Se pare că SPP s-a privatizat și își face meseria selectiv. Te bucuri de protecția lor doar dacă porți geacă roșie și participi la mitinguri neautorizate împotriva Guvernului. Sigur, și zona mixtă ar fi o soluție, dar mă întreb ce vor zice anarhiștii de la usr.

Valentin  •  21 iunie 2018, 14:41

Ce episoade am avea cu deputatii-halterofil in zona mixta. Ar putea da declaratii in timp ce fac flotari cu colegii din USR in spinare.

Votantul  •  21 iunie 2018, 14:43

Catalin,doar jurnalistii sunt in slujba publicului(pot fi numarati pe degete), parlamentarii sunt in slujba celor care calca totul in picioare !!Inclusiv justitia !

Cătălin Tolontan  •  21 iunie 2018, 14:44

@Votantul: daca generalizam, pierdem esenta. Exista parlamentari onesti in toate partidele, oameni veniti sa-si faca treaba pentru care au fost alesi. Ei au dreptul la respect, asa cum un taximetrist onest are dreptul la respect si la conditii sa-si cistige piinea.

Liviu  •  21 iunie 2018, 14:45

Domnule Tolontan, Sant unul dintre acei din acea zona a tarii (si ma mandresc cu asta), care gandesc "5 minute" inante sa scoata o cujetare si decat sa spuna o prostie mai bine tac. Fatuca are mare dreptate cand spune eterul tarii are o contributie asentiala la isterizarea colectiva. Sant ani de cand ocolesc posturile Tv romanesti care incep cu literele A,B,R. Acestea nu-mi fac bine, nu ma informeaza, nu ma relaxeaza ci prin unele emisiuni imi creeaza o stare de disconfort total; si atunci de ce sa le urmaresc ? Cine le finanteaza, accepta si de ce nu ma intereseaza, dar cineva in tara asta ar trebui sa stie si sa vegheze pentru ca confortul nostru este mai important decat batalia nu stiu cui pentru schimbarea nu stiu cui dintr-o functie vremelnica. Apoi scoala care produce personajele cu microfon ar trebui sa-i invete ce inseamna a informa publicul, a pune intrbari unei persoane oarecare si mai ales cum le prezinti celor ale caror televizoare vrei sa ramana deschise pe postul care te plateste. Intrebarile *** adresate, agresivitatea din limbaj,intonatia de "sfarsitul lumii" te fac pe tine om care te pretinzi normal sa te uiti la posturile de stiinta. Si sa nu trecem cu vederea de parlamentarii nostri. Nu tot ce face o guvernare sau alta este bun, dar nici nu e totul rau sa o luam de la inceput. Ei cred ca noi santem prosti si nu vedem, vedem dar dam din mana a lehamite. Trebuie, daca ei nu stiu, sa li se spuna sa se intereseze ce inseamna sa fii parlamentar in Suedia, sa faca o comparatie si apoi sa ne spuna : cine se gandeste in primul rand la amaratul de popor ? Aia sau ei ? Cine viziteaza Catedrala din Melk - Austria (aproape de autoband) va vedea pe frontispiciu nu citate biblice , ci un mod de viata "ORDNUNG UND LIEBE" , pentru ne familiarizati ordine si iubire si in acesta ordine si nu invers. Ei, cand vom invata si noi mai multe astfel de moduri de ati randui viata, atunci va fi altfel . Modul prin care vom ajunge acolo incepe cu propuneri de genul celei din articolul de fata. Bravo. Dreptul la democratie ti-l castigi intr-adevar dar democratia in sine se impune. De cine ? De cei care au puterea... cu o singura conditie sa o stie... sau sa se gandeasca simplu la esenta acesteia "traieste cum doresti fara sa deranjezi persoanele de langa tine" . SE AUDE ? oare ?????

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alin  •  21 iunie 2018, 15:58

Ce e horror la o grămada de rugby?

jos_cenzura  •  21 iunie 2018, 16:04

Palatul Parlamentului trebuie vândut unei firme particulare și transformat în mall, cazinou sau bordel - ar fi perla București-ului și ar atrage mulți turiști. Chiar ar putea fi transformat în ceva extraordinar.

#farapenali  •  21 iunie 2018, 16:07

Iar scrie tontolanu' balarii si pe langa el vin si-l sustin tantalii mai micuti.

gigescu  •  21 iunie 2018, 16:23

Ce discutii poti avea cu unul ce te numeste shobolan ? despre ce vorbim ? Nu mai bine le punem niste gratii si or sa fie superprotejati ?

di livio  •  21 iunie 2018, 16:27

AndreiF, oare ce s-ar intimpla cu presedintele camerei deputatilor de la americani daca i-ar face sobolani pe americani?...pe o anumita parte a americanilor, of course...ce-ar fi sa-i zic si io lu Liv Jong unu sobolan rosu...io nu pot sa zic asa ceva ca ma modereaza Tolo...conform regulilor comunitatii

Florea  •  21 iunie 2018, 16:55

"Exista parlamentari onesti in toate partidele, oameni veniti sa-si faca treaba pentru care au fost alesi". Gresit, sunt partide care actualmente nu au niciun parlamentar onest, altfel nu-mi explic cum au putut vota toti acest cod penal al infractorilor

Andrei F  •  21 iunie 2018, 17:04

@ di livio Americanii ar amenda asta la fel cum ar face si daca un sef si mai mare ar cataloga un miting ca fiind modest desi la el a participat sute de mi de persoane...Desigur ca de asta nu ai auzit...Tramp ar milita contra oponentilor politici stand umar la umar cu oamenii,, de bine,, sau ar ramane presedintele tuturor americanilor?Crede- ma ,ce fac unii acum au facut si minerii si poate face oricine...Si ei aparau democratia si au,,vizitat,,partidele care in mintea lor erau reactionare...Se vedea asta si mai clar daca autoritatile ar respecta tot timpul legea! Sa fie atacat un partid politic in timpul alegerilor in desfasurare ...asta nici minerii nu au facut...Crede- ma ,s- a intamplat in Romania ! Si nu a trecut mult timp!Nu o sa aveti norocul sa castigati ca rusii razboiul unde ,datorita victoriei asupra nemtilor obtinuta cu multe sacrificii s- a uitat ca rusii cotropisera Finlanda si Polonia...Lasa ca nu se termina lumea daca sistemul basist o sa cada ca oricum de raspuns pentru ce au facut nu o sa raspunda!

Andrei  •  21 iunie 2018, 17:31

Catalin, daca o sa cauti sigur vei gasi ca s-a incercat asa ceva, au fost niste stalpi cu banda care sa-i separe pe parlamentari de jurnalisti, dar cei din urma au criticat decizia parlamentarilor si s-a revenit la ce se vede zi de zi din parlament, cu x ori y demnitar care-i cu n microfoane in jurul lui, cand se imping si nu se poate dialoga, cel putin la inceputul discutiei, cand toti vor sa fie primii care pun intrebarile, cand unii nu sunt pregatiti sa-si ia notite, sa filmeze

Cătălin Tolontan  •  21 iunie 2018, 17:32

@Andrei: inteleg ce spui, dar stilpii si banda sunt mijloace, nu reguli. Regulile se fac princ consultare cu presa si, apoi, aplicate strict si respectate.

gigelos  •  21 iunie 2018, 17:42

@Andrei F - te plictisesti , aberezi , te legi de orice subiect , te bagi in seama , probabil traiesti pe afara , neadaptat ... da prietene , Presedintele a fost elegant , a fost un miting modest , de fapt nu-l poti numi miting , o adunatura de oameni , o repetitie pentru Sfanta Maria de la Costesti .. ai fost in Piata ? Stii despre ce vorbesti ? Nu stii ? sa fii sanatos

Andrei  •  21 iunie 2018, 17:53

Catalin, cel mai probabil se vor gasi niste cai reguli cu care sa fie cu totii de acord, dar crezi ca vor fi respectate? Sa vedem regula cu vizitarea parlamentului, chiar pot toti sa mearga unde au mers cei care au protestat ieri? Cred ca nu, dar tot asa, niste reguli nu au mai fost respectate, acum, sa vedem cine-i vinovat, sa fie cei care i-au invitat? Probabil, dar nu vor raspunde.

Andrei F  •  21 iunie 2018, 17:59

@gigelos • 21 iunie 2018, 17:42 ,,Te bagi in seama,,...dumneavoastra sunteti invitatul permanent?Esti rege fara coroana?Mitingul si daca era modest,submodest,un presedinte nu se poate pune contra unei parti a populatiei...Sa stii ca si un partid tot asta este...O adunatura de oameni cu interese comune sau opinii comune...Pot fi modesti din multe puncte de vedere!E vorba de DEX ...Si sa stiti ca inca partidele sunt permise!

gigelos  •  21 iunie 2018, 18:23

@Andrei F - am avut dreptate

nica fără frica  •  21 iunie 2018, 18:56

Într-un spațiu...."safe"!!!??? Scrieți bah penibililor românește!!!! Vreți să vă dați deștepți dar emanati numai prostie în stare pură !!!

Andrei F  •  21 iunie 2018, 18:56

@ gigelos Desigur ca aveti mereu dreptate! Nu am o problema cu asta....

basencu  •  21 iunie 2018, 19:04

Da tata ai dreptate. Si la asta te pricepi. ***. Zona mixta e belea. Din poze apar neste garduri. Pe o parte politicienii cea mai lacoma categorie sociala versus ziaristi cea de a doua la nivel de lacomie. Pai zona mixta e o ingradire la parlament, ca presari sunt oriunde numai la camera dedicata nu. Cum tu esti democrat rau, cred ca aceeasi solutie o vezi si la Cotroceni sau mai ales la Cotroceni ca e parte a puterii executive si nu legislative si presarii stau la țarc. Bizonul ziarist intra astfel in ce birou vrea la Cotroceni introdus de un referent cu vederi de stanga/dreapa, vede cum Iohannis discuta cu x si y. La parlament ziaristii trebuie restransi la sala lor si cu acces doar la sala de plen. Cat despre condamnarile de azi, fiind luate cu majoritate sunt foooooarte ok, in conditiile in care un judecator care a avut acces la probe a spus ,,achitat".

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gigelos  •  21 iunie 2018, 19:36

@Andrei F - mulțumesc! Radem , glumim când e cazul , Dica , Sumudica etc ...acum nu e . Sa fii sanatos

Ilie  •  21 iunie 2018, 19:51

Sunt de acord ca jurnalistii acreditati la parlament, sa aiba un spatiu dedicat lor care nu permite sa agreseze politicienii. E urat ce a fost in parlament, nu agreez genul acesta de abordare.

fero  •  21 iunie 2018, 20:01

sa te tii acum in strada,or sa iasa hasthagienii si soroistii toti.....

marian  •  21 iunie 2018, 20:29

Imi place ideea si aceasta se numeste normalitate. Indiferent unde ne aflam trebuie sa ne purtam civilizat. Intr-o tara ca Rusia ce s-a intamplat se lasa cu arestari si batai iat intr-o tara ca SUA asa ceva nu se intampla, cu tot respectul pentru jurnalisti si usristi.

constantin  •  21 iunie 2018, 21:37

Propunerea dumneavoastră poate fi o soluţie, dar ţara asta a luat-o pe un drum greşit. Nu este normal ca eu şi încă nişte mii sau zeci de mii de cetăţeni să votăm un politician iar acesta să ajungă la Parlament flancat de jandarmi pentru că îl contestă nişte cetăţeni (să nu le spun huligani...) care nu l-au votat. Mă refer la cazul Bacalbaşa. Poate o să mergem şi noi să-i huiduim pe userişti, pentru restabilirea echilibrului, ar fi o soluţie? Nu! Dar cum să procedezi atunci când o minoritate agresivă încearcă să-şi impună punctul de vedere în stradă? Ba intră şi-n Parlament. Nu mai contează majoritatea care se prezintă la alegeri, ci minoritatea care ocupă Piaţa Victoriei? Asta nu mai este democraţie! Mişcarea haştagRezist începe să semene cu Mişcarea Legionară. Ei şi doar ei reprezintă soluţia morală...Singura! Este inadmisibil. Am mai spus-o, Cioloş i-a luat cu duba pe acei moldoveni care demonstrau pentru unire, motivând că nu aveau autorizaţie, iar el demonstrează la un miting neautorizat, făcând pe moralistul naţiunii... Nu mai pot cu ipocrizia! Să facem un spaţiu neutru... Nu-l vor respecta! Haştag nu respectă nimic! P.S. S-a pronunţat sentinţa în dosarul lui Liviu Dragnea. Dacă aş fi în locul dânsului mi-aş da demisia din toate funcţiile. Dar nu pot să nu remarc faptul că pentru fraudarea a 50 000 de LEI iei mai multă puşcărie decât pentru 9 milioane de EURO , cazul Cocoş... Să ne explice preşedinta Înaltei Curţi. Dacă Dragnea demisionează, PSD-ul va câştiga alegerile viitoare cu 60%, aş putea paria orice pentru acest rezultat. Băsescu, Videanu, Blaga sau Berceanu au fost Alba ca Zăpada... Da-ţi-o naibii de treabă, m-am săturat. Nu avem voie să fim aşa de proşti.

de pe ‘ici ‘sa  •  21 iunie 2018, 22:34

zona mixta, tema falsa. in Parlament sun alesii poporului, nu sau ales ei insusi, asa ca mi se pare normal ca presa si publicul, binenteles cu anumite restrictii, sa aibe acces tot timpul, doar pt. a vizita daca vor, la sedintele din plen sau din comisii, asa cum este la Parlamentul European sau alte Parlamente din Europa.

Andrei F  •  21 iunie 2018, 22:56

@ de pe ici pe colo Pai in Parlamentul European nu stiti ca nu exista ,,democratie,,? Acolo ca invitat nu poti striga,nici macar aplauda!!! Mai exista o tara in lumea asta unde cetateni sunt indemnati sa stea acasa? Ia sa incerce sa faca asta cineva in alta tara...

Che Guevara  •  22 iunie 2018, 1:06

Sportul e sport, iar politica e politica. Sportul e divertisment. De politica depinde viata noastra de zi cu zi. Nu poti sa creezi atat de multe avantaje politicienilor (care si asa au de toate) fiindca apoi se rup de realitate. Asa cum observati deciziile le iau in folos propriu nu in folosul natiunii. Asta demontreaza faptul ca ei nu mai fac parte din popor. Se considera niste semizei printre muritori. Creerea unei astfel de zone mixte ar adanci si mai mult prapastia dintre alesi si alegatori. Alesii trebuie sa aiba responsabilitatea muncii lor. Si daca nu inteleg de vorba buna ar trebui sa stie de acum inainte ca orice zic si orice voteaza se repercuteaza asupra lor. Nu va mai dura mult pana cand poporul va ridica in teapa cativa corupti pentru ca aici s-a ajuns, din pacate. Si nu dati vina pe lipsa de civilizatie a norodului. Dati vine pe tupeul si nesimtirea politicienilor care cred ca la adapostul Jandarmeriei penale romane pot face chiar orice. Vine momentul cand politicienii vor afla ca s-a umplut paharul.

Jos Ciuma Rosie  •  22 iunie 2018, 1:17

Sa scurtam povestea ....probabil ne facem ca nu vedem ....situatia e foarte simpla , nu ne confruntam cu puncte de vedere diferite ci cu o banda de escroci (sustinuti de niste spalati pe creier) . Daca parlamentarul nu fura , nu face legi pt sine , nu faciliteaza furtul , nu-si insuseste insule si lacuri , nu- si face palate prin Madagascar .......etc , nimeni niciodata nu ar veni in parlament sa l jigneasca /impinga/injure samd . Asa ca dl Tolo nu mai cautati solutii la efecte , rezolvati cauza . Fara penali in functii publice .....

Theo  •  22 iunie 2018, 1:32

Ce vrajeala de articol, incredibil ... practic, ii baga in aceeasi oala pe "useristi" si "protestatari" cu condamnatii PSD si jurnalisti platiti sa manipuleze. Catalogand, chiar si "simbolic", protestatarii, drept "animale". De savana. Nu in ultimul rand, articolul catre care exista o trimitere este o reclama clara pro-PSD ... ooooo, iata, in loc sa protestati ca "animalele", ne puteti contacta civilizat la urmatoarele date de contact ... IMI VINE SA VOMIT.

Rinjier  •  22 iunie 2018, 7:09

Toti ziaristii, Mai ales slugile lui Ringier ar trebui expulzati din tara.

melen  •  22 iunie 2018, 11:27

Tolo, nu incerca sa pari fata mare. sa nu-mi spui ca nu ai parti-pris-uri ....

ticbis  •  22 iunie 2018, 12:23

@gigelos: Te inseli, userul Andrei F nu traieste "pe afara"... nici n-ar avea cum! :))) Omul traieste in Romania; conform propriilor sale dezvaluiri, citez: "puteam sa ma pensionez la 45 de ani" :)) Banuiesc cam ce "meserie" a lucrat si cat timp, insa sunt sigur ca in momentul de fata nu este angajat nicaieri, poate doar pe la vreun sediu de provincie al PSD-ului; altfel e greu de explicat cum, angajat fiind, are timp de dimineata si pana noaptea sa stea non-stop pe articolele blogurilor lui Tolontan, Andries si al colegilor din echipa gsp, atent sa-si posteze aceleasi idei inepte, putine si fixe si sa dea replica cu promptitudine (seaca si intr-un cel mai agramat cu putinta limbaj de lemn), tuturor celor ce ii fac "onoarea" sa-i amendeze cu bun simt comentariile. Omul are o singura obsesie: Traian Basescu!!! Indiferent care ar fi subiectele articolelor, el isi formuleaza comentariile amintind de Traian Basescu! Are o obsesie; probabil i-a fost taiat salariul sau pensia pe vremea aia, sau a ramas fara job... nu stiu! Insa e aberant, au trecut anii aia, buni sau rai... lumea a mers inainte... doar el a ramas intepenit in fix-ul asta! Omul traieste intr-o frustrare care-i macina aiurea viata si existenta... este cumplit asa... daca are familie, sotie si copii, eu sincer le plang de mila... Sau poate ca e doar un simplu troll angajat si platit de "ciuma rosie", aka partidul-stat... nu stiu, dar n-ar fi de mirare! In fine, nu ma intereseaza ce e si de ce e asa, e dreptul lui, insa m-a frapat felul in care a ales sa-si castige painea... Fara indoiala, or fi si d-astia prin Romania, poate chiar destul de multi... inteleg foarte bine de ce... le inteleg mentalitatile si resorturile gandirii si ale simtirii... totusi, in situatia asta, nu mai trebuie sa mire pe nimeni ca Romania arata asa cum arata acum!!!

Venom  •  22 iunie 2018, 12:32

@Constantin Mă bucur că ești de acord că Dragnea a furat de la copiii săraci și vezi demisia lui benefică. Dar dacă vrei să fii în locul lui, primul pas este să te înscrii în PSD! Momentan cei mai valoroși sunt deja în fruntea țării, dar la următoarele alegeri, cine știe?

Comentează