Din cele 132 de spitale care s-au constituit parte păgubită în dosarul Hexi Pharma, doar unul și-a trimis avocatul la termenul de ieri!

Avocatul Spitalului Colentina i-a întrebat pe angajații Hexi: ”De ce ați semnat că dezinfectanții sunt conformi, câtă vreme ne-ați livrat cu totul altceva decât pe etichetă?!”

vineri, 8 iunie 2018, 12:29

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Hexi Pharma a aprovizionat 350 de spitale cu dezinfectanți.

Dintre acestea, 132 s-au constituit parte civilă, împotriva firmei, susținând că au primit produse falsificate și fără efect în combaterea infecțiilor nosocomiale.

La intrarea în sala Tribunalului București, unde se judecă dosarul, avizierul este ocupat aproape integral de numele acestor spitale.

Dintre ele, unul singur și-a trimis avocatul la termenul de ieri, e vorba de Spitalul Colentina.

Care a și izbucnit la un moment dat.

Martorii care nu recunosc că răspundeau de calitatea dezinfectanților

În fața instanței, martorii, angajați ai Hexi, susțin că ”nu am știut că există o discrepanță între declarații și conținut”.

Rând pe rând, judecătorul Mitu Stegaru încearcă să înțeleagă care era procesul de producție, de livrare și, mai ales, de verificare a calității biocidelor.

Doi dintre martorii de la acest termen, inginerul chimist Elena Bică și  șeful de depozit Bogdan Oancea, erau obligați să semneze diverse etape legate de certificarea calității produsului.

Numai că ei neagă că și-au înțeles semnăturile ca o aprobare a autenticității produselor!

Judecătorul Stegaru: ”Produsele erau conforme cu ce, cu luna de pe cer?”

La un moment dat, instanța îl întreabă pe Bogdan Oancea:

-Dumneavoastră semnați pentru conformitate, la livrarea către spitale?
-Da.

-Și ce însemna asta, adică cum erau garantate produsele?
-Păi, erau conforme.

-Conforme cu ce, domnule, cu luna de pe cer?
-(tăcere)

-Reiau întrebarea și vă rog să-mi răspundeți!  Cu ce erau conforme: cu concentrația, cu eficiența, cu legea, cu ce?!
-(dă din umeri, înainte de a se întoarce către oamenii Hexi, din sală) Conforme cu legea.

”Și combăteați infecțiile nosocomiale?”

Avocatul Spitalului Colentina a intervenit în momentul audierii lui Gheorghe Picior, un agent de vânzări al Hexi.

Agentul tocmai spusese că ”eu nu am avut reclamații, cu excepția spitalului din Timișoara, care mi-a spus că a găsit Suprasept contaminat, o singură dată”.

Una dintre liniile apărării, logică, este chiar aceasta: dacă produsele erau ineficiente, cum de spitalele nu au sesizat decât foarte rar probleme?!

E o întrebare bună pentru tactica apărării și e întrebarea de care spitalele se ascund.

”Și dumneavoastră cu cine vorbeați în spital când livrați dezinfectanții?”, încearcă judecătorul Mitu Stegaru să afle.

”Depinde de spital”, răspunde martorul Picior.

Magistratului, derutat un moment, îi e greu să înțeleagă cum există ”câte bordeie atâtea obiceie” când e vorba de siguranța pacienților.

12% Glutaraldehidă scria pe eticheta Suprasept și în avizul primit de Hexi Pharma de la Comisia de Biocide 

-Vorbeați cu funcții diferite?
-Păi, la unele spitale vorbeam cu medicul epidemiolog, la altele cu directorul de îngrijiri, la altele cu asistentul de igienă, adică ”Spcin”.

-Ce înseamnă ”Spcin”?
-Serviciul de prevenire și combatere a infecțiilor nosocomiale.

-Și combăteați infecțiile?!
-(Martorul dă din umeri)

Avocatul Spitalului Colentina n-a mai răbdat să tacă

În acest moment, începe o discuție în care avocații inculpaților și ai firmei Hexi Pharma susțin că procurorii au greșit calculele, că au confundat litrii cu kilogramele și ”numele de lot cu cât s-a produs efectiv în fiecare șarjă”.

Reprezentantul Spitalului Colentina simte că judecătorul intră în capcana calculelor complicate și intervine.

1,17% Glutaraldehidă conținea, de fapt, Suprasept, conform analizelor făcute de ziar și, apoi, de Parchetul General la ICECHIM

Avocatul e exasperat de cele aproape trei ore în care a auzit discuții despre kilograme, litri și cantități dintr-un soft care putea fi alterat, de vreme ce hârtiile au fost distruse de Condrea și de oamenii săi.

Reprezentantul spitalului susține că ce spune apărarea e complet irelevant pentru cauză, câtă vreme ”e deja certificat că produsele erau diluate și nu conțineau ce scria pe bidoane!”.

”Să ne spună martorul,  de ce ați semnat că dezinfectanții sunt conformi, câtă vreme ne-ați livrat cu totul altceva decât pe etichetă?!” Avocat Spitalul Colentina

Procurorul pledant nu intervine.

Avocatul spitalului continuă de unul singur, întrebând, fără să vrea, și pentru celelalte 131 de spitale absente.

Miezul procesului

Aici este, de fapt, cheia procesului, în temele pe care le ridică avocatul de la Spitalul Colentina.

Căci, indiferent de calculele contabile, procurorul de caz Romulus Varga de la Parchetul General a depus la dosar următoarele chei de verificare:

  1. Produsele Hexi din loturi diferite, fabricate la date diferite și prelevate de la spitale din toată țara s-au dovedit diluate la analizele repetate ale ICECHIM.
  2. Dezinfectanții aveau o concentrație pe etichetă și pe aviz și una mult diminuată în realitate.
  3. Aceleași produse au fost trimise la unica analiză care se poate numi științific ”test de eficiență”: în care se parcurg toate etapele, în săptămâni întregi, conform standardelor europene, la un laborator acreditat.
  4. Toate produsele Hexi Pharma testate la laboratorul Chemila din Cehia, 39 de biocide, că atâtea au găsit procurorii, au picat testele de eficiență! Niciunul n-a omorât exact ce trebuia să omoare conform avizelor date de Comisia de Biocide și conform prezentării și etichetei!

Când judecătorul a început să refuze deplasarea în vacanțe în Grecia a directorului Flori Dinu și în Israel a directorului Mihail Leva, avocatul de la Colentina a cerut voie să părăsească sala.

Următorul termen este pe 2 august, dacă vor mai fi cereri de restricții pentru inculpați, sau pe 27 septembrie.

 

Comentarii (35)Adaugă comentariu

Adina  •  8 iunie 2018, 13:01

Este trist articolul. Si in contextul actual cu tudorel de ordona presedintelui tarii si cu lazaroiu inca la ccr....articolul pica ffff prost. Devine f greu spre imposibil sa fii cinstit si sa ramai in Romania. E tara lor. Reactiile judecatorului din articolul Dvs. Procurorul....!!! Singurul de se lupta e avocatul unuia din cele peste 100 de spitale implicate. Si implicati sunt si managerii spitalelor...si hexi...si sri ....si si si si....! Au omorit de sute de ori mai multi oameni decat a omorit “Revolutia”. Si ?? Suntem in gaura neagra a istoriei noastre. Si nici nu vrem sa iesim. Din pacate.

basil  •  8 iunie 2018, 13:32

Oare pentru ca ”niste oameni” din celelalte spitale aveau un interes financiar? Si le convenea tranzactia cu Hexi chiar daca asta inseamna ca oameni vor muri? Asta nu e complicitate?

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2018, 13:33

@basil: aceasta parte a investigatiei din spitale si eventuala mita dinspre Hexi Pharma e responsabilitatea DNA.

Andrei F  •  8 iunie 2018, 13:34

Cu parere de rau ...Adica spitalele aveau angajati doctori epidemiologi si au fost obligate sa aiba sectii SPCIF-Serviciul de prevenire și combatere a infecțiilor nosocomiale...si nimeni pe astia nu-i intreaba nimic?Fara sa mai caut in arhiva dumneavoastra dar regulamentul de preventie a infectiilor in spitale nu prevedea testarea instrumentarului,salilor de operatie,saloanelor pacientilor...?Daca au fost folosite produse care contaminau de la HEXI cum de probele prelevate in spitale nu vedeau microbii?Nu tot dumneavoastra ne-ati spus ca spitalele romaneti nu raporteaza situatiile reale de infectii cu nosocomiale ?Avocatul de la Colentina doar ascunde din gunoi...Ar putea el sa puna intrebari si medicilor de la Colentina ca doar si ei semnau rapoarte despre nosocomiale?

irinrel dan  •  8 iunie 2018, 13:36

mda...deci e clar cat se implica spitalele in sanatatea noastra...zero...imi mentin afirmatia mea de demult...cand oamenii mor in spital din cauza medicilor-sistemelor...doctorii prostesc omul de rand naiv ca..domne cica a facut o complicatie imposibil de tratat..tu ca om de rand il crezi...da de unde doctoru nici nu si.a dat silinta sau a gresit...( valabil ptr 99% din spitale )

Andrei Tudor  •  8 iunie 2018, 13:36

Domnule Tolontan, daca tot este evident ca Hexi Pharma a fost creatia seeviciilor de ce nu mergeti mai departe? Nu exista spital in Bucuresti in al carui Consiliu de Administratie sa nu fie cel putin un om al serviciilor! Acei oameni "anonimi" care nu sunt numiti politic, care nu au nicio competenta in domeniu si despre care nu stim prea multe!

addriann  •  8 iunie 2018, 13:56

Nu este nici o surpriza ca exista doar un avocat din partea spitalelor.Iar asta se datoreaza, in primul rand, faptului ca adevaratii pagubiti au fost pacientii spitalelor... Din pacate, nu vom sti niciodata cate victime ale infectiilor nosocomiale au facut cei din grupul Hexi Pharma, se cauta doar acoperirea ,, neregulilor din sistemul medical romanesc "... Sunt convins ca daca Dan Condrea nu ar fi ales sinuciderea, acum ar fi fost liber, eventual sub control judiciar...

vasco  •  8 iunie 2018, 14:08

Asa cum spunea cineva mai sus,trist...Trist pentru ca,dupa treizeci de ani de libertate presupusa si dupa zece de club elitist,economic,social,politic(UE) noi nu gasim puterea,ca societate sa construim un stat solid,cu institutii puternice,cu legi clare.Romania,o tara cu un popr dezinteresat de propria soarta,fara civism,cu patriotism declarat doar ocazional prin spectacole festiviste,cu majoritatea cetatenilor manipulabili,tributari inca fricilor de pe vremea securitatii,si cu multi,multi oameni lacomi,care profita de climatul descris, partial ,mai sus.Nu cred ca cineva,intr-un timp rezonabil va reusi sa schimbe ceva.Cu cate o floare,cazul galei Bute,si aceea cu petalele cam ciufulite,nu se face primavara.Cazul heifarma dovedeste ca asa e.Desi e o dovada clara ca lucrurile nu merg deloc cum ar trebui, ca exista totusi un stat paralel sau ocult,nimeni nu face nimic,sau mai binezis nu poate face nimic.Ne lipsesc barbati politici puternici,competenti,patrioti,curati,care sa construiasca institutii cu adevarat puternice. Poate pentru ca nu prea mai de unde sa apara asemenea barbati,poprul roman fiind in general preocupa cu asigurarea zilei de maine sau cu lacomia adunarii de averi,mai mult sau mai putin legal.S-ar parea ca niciodata,nici chiar in vremuri totalitare sau de razboi,nu a fost mai greu si mai rau decat acum,tocmai pentru ca suntem in vreme de pace,in democratie si in clubul elitist al UE...Perfidia sortii...

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2018, 14:10

@vasco: dezamagirea dvs este de inteles, dar nu "barbati politici puternici" ne lipsesc, ci cetateni implicati. Ca de aici incepe totul, de la participarea oamenilor obisnuiti, nu de la asteptarea barbatilor sau femeilor providentiale. Cit despre faptul ca nu se face primavara cu Gala Bute, sigur ca nu se face, dar fiecare pas conteaza, fiecare caz rezolvat. Evolutia unei societati depinde de capacitatea ei de a urmari faptele pina la capat.

Dan  •  8 iunie 2018, 14:23

Mai oameni buni, m-ati omorat cu serviciile. Ce ama lor de servicii? De portelan?!? Astia sunt o clica mafiota. Nu e niciun serviciu, sau servici, sau ce naiba mai vreti sa spuneti. Sunt o clica de oameni, cu interese financiare, care au folosit banul public sa isi faca ei burdihanul mare. Exact ca mafiotii. Si voi o tot muscati pe asta cu serviciile. Va baga un bolovan asta in cap, ca sa omoare tot ce inseamna SRI si SIE, sa aiba liber si mai bine la furtisaguri, si voi puneti boticul. Astia nu au nicio treaba cu niciun serviciu secret, ci sunt o adunatura de tip mafiot, din diverse categorii sociale, unii medici, altii politicieni, altii membri de prin procuratura, politie, SRI sau mai stiu eu de unde. Dar asta nui inseamna ca tot SRI, toata procuratura, toata politia, toti politicienii, toti medicii, etc. sunt borfasi.

bg  •  8 iunie 2018, 15:12

Da, spitalele de stat se feresc sa aiba de-a face cu justitia, sa fie implicate in procese pentru ca: juristii lor sunt in general slab pregatiti, angajati pe pile, managerii ascund multe nereguli, iar mentinerea lor in functie nu depinde de performanta lor profesionala, iar recuperarea pagubelor de la firmele furnizoare efectiv nu ii intereseaza. Desi au responsabilitati majore in sfera prevenirii si comb. inf. nosocomiale, managerii de spital au motivat subraportarea I.N. prin faptul ca, el era un indicator legat de salarizare in contractul cu Casa de Sanatate. Desi acest indicator a fost scos, nici acum spitalele nu raporteaza adevarata valoare a I.N., ba mai mult, medicii si asistentele le spune pacientilor ca au venit de acasa gata infectati cu bacterii multirezistente. Asa se intampla cand distinsi profesori universitari de la noi arunca pe piata teorii proprii, derivate prin generalizarea constatarii unor cazuri izolate mentionate in cateva cercetari stiintifice internat. Teoria aceasta este prezentata la TV, in mass media, este mentionata in rechizitoriul parchetului, este folosita de medici in fata pacientilor infectati in spital si devine axioma. Nu asa se rezolva problema I.N. din spitale. In lipsa interesului conducerii spitalelor de a trata corect problema I.N., de intarire a nucleului antiepidemic cu lab. de microbiologie dotat si incadrat cu personal calificat si instruit (medic de laborator, biolog cu specialitatea microbiologie), in lipsa intaririi controlului si inspectiei sanitare privind calitatea si conformitatea produselor de dezinfectie folosite, problema I.N. din spitale ramane in stare latenta ca un vulcan adormit care va izbucni cu si mai mare forta.

Justia  •  8 iunie 2018, 15:46

Dl. Tolontan. Urmaresc aceste lucruri ca un pieton ce asista la un accident, dar intarzie la servici. O privire scurta si viata mea continua. Daca aflu ceva ilegal scriu imediat o plangere si daca nu se rezolva se ofera la presa, datorita unei educatii formate inafara. Astfel, mai fac un pas. Incerc sa ma informez. Acum, intrebare. Din 132 de spitale... Un avocat? Se poate presupune ca managerii de spital, la fel ca cazuri enutate de dumneavoastra, au luat bonificatii in mod posibil ilegal pentru a lasa aceste produse de proasta calitate in spital? E posibil ca lantul de ***a altceva nu sunt, sa inceapa la Hexi Pharma dar sa ajunga la sefii de spitale? In acest caz se verifica lantul pana la spitale doar? Nu se verifica si situatia din ele? Oamenii din Hexi iau totul ca o gluma si se bazeaza ca vina e a cuiva care e ingropat dupa un accident cel putin bizar - si care e declarat ca sa sinucis. Cum a putut sa apara o asemenea firma? Cine din stat a garantat pentru ei? Investigatia care ati facut-o e mare, dar doar ma lasa insetat de informatii si mai mult obosit cu ganduri ca mucegaiul acestei tari este atat de adanc ca e momentul sa ma transfer oriunde decat aici, ca macar mocirla si bataia de joc, care exista peste tot, e tinuta la distanta de publicul larg din care fac parte.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  8 iunie 2018, 15:47

@Justia: de acord, si noi suntem insetati de informatii si, in puls, avem si datoria de jurnalisti de a vi le aduce. Cazul Hexi Pharma, complicitatile din spitale si, in general, problemele si coruptia din sistemul sanitar vor fi in continuare prioritare pentru noi.

bg  •  8 iunie 2018, 16:04

In opinia mea, NU serviciile si-au batut capul sa creeze firme proprii, ci patronii de firme s-au inghesuit la usa serviciilor sa-si puna firmele la dispozitia serviciilor. Asta este in firea unora sa aleaga calea usoara, ocolita, oculta, sa traga sfori, sa faca jocuri de culise, ca sa obtina un avantaj, un spor, in competitia cu alti agenti economici sau concurenti politici. La fel, institutiile statului au fost bucuroase sa ofere locuri angajatilor din servicii in consiliile de administratie. Si unii si altii au crezut ca beneficiaza de protectie si ca isi permit orice, se pot situa deasupra legii. Iar acum cei care s-au crezut sub umbrela serviciilor (care s-a inchis dupa obtinerea informatiilor si ei au cazut in picaj) se plang ca exista STATUL PARALEL care nu-i lasa sa functioneze in continuare? Numai cand ajung la nivelul solului, patronii de firme si politicienii cardasiti cu serviciile vad statul paralel, cand erau la nivelul lui, parte integranta din el, nu il vedeau si nici nu exista. Statul paralel va disparea ca prin farmec imediat ce liderul PSD scapa de problemele cu legea. Numai aici si in tari subdezv., problemele personale si pasiunile unui lider politic devin teme de dezbatere si problemele unui intreg popor. (legile justitiei, pescuitul, lacuri si balti, delta...). Cuvantele MODESTIE si BUN-SIMT au disparut din vocabularul romanilor...

M.P.  •  8 iunie 2018, 16:59

Domnul Tolontan ii raspunde unui comentator cum ca noua ne lipsesc cetateni implicati;stie cineva de ce lipsesc acei oameni implicati in societatea romaneasca?sper ca da;doua motive expun:1 egoismul nemasurat ce a cuprins o mare parte din populatia tarii;2 ignoranta romanilor Daca cetatenii acestei tari ar sti ca unii din conationalii lor au crima in sange,ei doar asteapta momentul prielnic pentru a o pune in aplicare,atunci ar exista si implicare in primul rand din partea celor afectati direct de crimele comise de unii dintre concetatenii nostri;nu detaliez deoarece s ar considera instigare la crima,pardon,la dreptate!

Chalex  •  8 iunie 2018, 18:18

Dle Tolontan, pentru ca se vorbeste foarte mult in ultimul timp de o anume "confidentialitate" si de "protejarea datelor IT", stau si ma intreb de ce s-a iscat aceasta fobie a "acceptarii neconditionate" pentru a accesa o anumita pagina dintr-o publicatie, dar in schimb publicatiile te obliga sa-ti devoalezi emailul?

ilie  •  8 iunie 2018, 18:56

Vezi ca ai un "i" lipsa chiar in titlu. Dau un Cico daca il gasesti.

arres  •  8 iunie 2018, 19:39

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

arres  •  8 iunie 2018, 19:59

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Dorel  •  8 iunie 2018, 20:24

Este foarte interesanta lipsa de interes a ziarelor si televiziunilor de stiri din Romania pentru acest subiect. Daca ar fi sa facem un calcul estimativ al pacientilor morti cu zile din cauza acestor infectii, de la bebelusi care mor imediat dupa nastere din motive "necunoscute", pana la oameni care se trezesc cu complicatii si mor la spital sau sunt trimisi sa moara acasa, care ar fi un numar corect? 100 de oameni in fiecare spital, intr-un an de zile? Inmultit cu 130? Adica peste 10.000 pe an? Timp de peste 10 ani? 100.000 de oameni? Asta ar fi cea mai mare crima in masa, pe timp de pace, din istorie, din toata lumea asta. Si al doilea subiect, cati politicieni romani merg sa se trateze la spitale din Romania? Sunt lucruri care se pot afla. Daca nu merg, se poate spune ca este un lucru pe care il stiu? Ca toata lumea de un anumit nivel stia ce se intampla? * exista metode prin care pot fi evaluat numarul de morti cauzat de infectii nosocomiale intr-un anumit an. Caci asta-i aritmetica aici: bani multi din moarte.

arres  •  8 iunie 2018, 21:46

secu e in toti si in toate.

Codruta Porcupig  •  8 iunie 2018, 23:03

Domne blogare justitiar Tolontane, te-am cetit mai sus cu o strasnica opiniune, te citez:"Cit despre faptul ca nu se face primavara cu Gala Bute, sigur ca nu se face, dar fiecare pas conteaza, fiecare caz rezolvat. Evolutia unei societati depinde de capacitatea ei de a urmari faptele pina la capat." Asa deci. Faptele trebuieste urmarite pana la capat. Dar din anchete matale martiale inteleg ca acest nobil printzip nu trebuieste urmat chiar in toate cazurile. De pilda nu cand vine vorba de Dl Presedinte Ptr Alte Coordonate Istorice Traian Basescu. In cazul lui nu e nevoie sa urmarim faptele pana la capat. Nici in cazul coruptilor americani din cazul Miculsoft nu se face sa urmarim faptele pana la capat. Cum ar veni peste unele cazuri sarim cu pasul strengarului. Desigur cand e vorba de mafia pechineza sau de Hecsi Sanchi Condrea Walking Dead urmarim faptele pana la capatul capatului si dincolo de el. Deci cum am mai spus, m-as plictisi groaznic fara propaganda ta politic corecta, da-i inainte cu circul, succesuri! Si spor la cenzura!

Codruta Porcupig  •  8 iunie 2018, 23:43

Probleme cu moderarea domnu Tolontan?

??????  •  9 iunie 2018, 0:32

Cum ați comenta despre faptul că s-ar fi folosit produse Hexi Pharma și prin unele țări din împrejurimi, achizitorii din acele țări nefiind menționați în articol că ar fi nemuțumiți de calitatea produselor ?

antonia  •  9 iunie 2018, 9:56

Avocatul Spitalului Colentina o fi sotia actualului manager(care ocupa ilegal functia si care a mai praduit un spital!)?! De ce nu exista informatii oficiale despre conducerea Spitalului Colentina, de ex., declaratii de avere/interese, etc....?

Cătălin Tolontan  •  9 iunie 2018, 10:16

??????: Va referiti la Synevo, care le-a folosit si in Bulgaria. De ce nu s-au plins spitalele din Romania si clinicile Synevo din Bulgaria asta e o intrebare foarte buna. Dar nu pentru ca erau eficienti dezinfectantii (ineficienta s-a dovedit stiintific in ciuda incercarilor cum e cea a dvs de a demonstra ca Pamintul e plat), ci pentru ca spitalele din Romania si din Bulgaria sunt ineficiente ele insele in a sesiza pericolele pentru pacienti. Cind nu raportezi infectiile, de ce sa lupti cu ele?

Andrei F  •  9 iunie 2018, 11:06

@Cătălin Tolontan • 9 iunie 2018, 10:16 Niste pareri personale...Ieri ati scris ca un spital din Timisoara in 2013 descoperise ca produsele Hexi erau neconforme...Nu merita asta o ancheta ?Spitalul a informat Ministerul cum cred eu ca era obligat?Sau spitalul a refuzat de atunci produsele Hexi?Sau poate Hexi lor de atunci le-a livrat numai produse conforme -si asta ar arata ca a fost o actiune voita...?-----Cum ramane cu atatia doctori care raspundeau de dezinfectanti si care nu au spus nimic?Dar medicii care tratau pacientii ma intreb nu vedeau ca actul medical incepea sa aiba mai multe probleme?Au compensat cu mai multe antibiotice,mai multi dezinfectanti...?---Cum ramane cu celelalte firme care la fel ca Hexi apar in informarea pentru SRI cum ca mai multe firme trucau licitatiile si livrau dezinfectanti din clase inferioare deci din start ineficienti?-----Cum de nici un ONG nu este interesat in aceeasi masura de aceste probleme fata de problemele politice?La fel si autoritatile ...de ce nu este o prioritate pentru nici una dintre ele?Sa regret ca nu a fost descoperit inca un PSD-ist bagat in asta?

ticbis  •  9 iunie 2018, 12:38

Haideti sa revenim cu picioarele pe pamant si sa incercam sa judecam la rece si pe baza de legi si regulamente, ferindu-ne de a cadea in capcana subiectiva a sentimentalismului ieftin. Din informatiile pe care le-am deslusit in materialele publicate pana acum in acest caz, parerea mea este urmatoarea: 1. Niciunul dintre cele 132 de spitale din tara nu au suport juridic pentru a se constitui "parte vatamata" in acest proces. Asta pentru ca niciunul dintre aceste spitale n-a fost pagubit, ca imagine, moral sau financiar de faptul ca au folosit ca dezinfectanti produse achizitionate legal si atestate prin eticheta si prin certificarea laboratoarelor de profil ca fiind conforme, desi acestea erau falsificate. Nu exista niciun certificat de deces eliberat de catre medicii acestor spitale care sa ateste "decesul pacientului din cauza infectiilor nosocomiale datorate neconformitatii dezinfectantilor utilizati in cadrul spitalului". In concluzie, rudele si-au luat decedatul acasa, spitalul s-a spalat pe maini; decedatii si rudele lor sunt adevaratele victime si pagubasii acestei smecherii, nu spitalele! 2. In fiecare spital existe niste norme, niste regulamente, niste proceduri stricte si clare privind asigurarea mediului steril de desfasurare a actului medical, exista medici responsabili pentru urmarirea acestora, de la procedurile de sterilizare a instrumentarului si pana la cele de dezinfectare a pardoselei, a bucatariei, a saloanelor, a grupurilor sanitare, a lenjeriei de pe paturi, a grupurilor operatorii sau a zonei de terapie intensiva. Daca acestea au fost respectate, niciun director de spital nu poate fi acuzat ca a cumparat dezinfectanti falsificati de pe piata, atata timp cat niciun laborator specializat nu i-a semnalat oficial ca sunt neconformi cu specificatiile de pe eticheta si cu fisa tehnica ce insoteste produsul. 3. Niciun spital din lume nu-si permite sa-si infiinteze un laborator propriu utilat cu tehnica necesara in a efectua analize de conformitate pentru toate produsele sanitare pe care le achizitioneaza de pe piata in vederea desfasurarii activitatii curente, nici pentru dezinfectanti, nici pentru seringile chinezesti, nici pentru instrumentar, nici pentru medicamente sau vaccinuri, nici pentru fese sau vata; achizitiile se fac in baza certificatelor de conformitate emise de catre laboratoarele de specialitate si ale autoritatilor indrituite sa acorde licentele de comercializare pe piata medicala a tuturor acestor produse. 4. Este absurd sa pretindem spitalelor din Romania sa-si angajeze avocat in acest proces care se va intinde mai mult ca sigur pe 2-3 ani, cel putin. Pentru asta ar trebui sa dea afara vreo 3-4 medici, ca sa-si permita cheltuielile. Nu se justifica pentru ca, repet, nu spitalele au fost prejudiciate, ci pacientii au tras toate ponoasele, cu pretul vietii lor! 5. Dupa parerea mea, acest proces a fost demarat gresit; nu spitalele trebuiau sa se constituie in parte vatamata, ca nu sunt! In mod normal, trebuiau intentate doua procese distincte: primul, "Statul Roman impotriva HexiPharma"; al doilea, "Statul Roman impotriva laboratoarelor si institutiilor autorizate sa certifice comercializarea dezinfectantilor produsi de HexiPharma pe piata medicala". Bine, ar mai putea fi vorba de un al treilea proces, poate cel mai important: "Cetatenii romani victime ale infectiilor nosocomiale impotriva Statului Roman"... Dar cred ca asa ceva n-ar fi posibil in Romania... ca nu suntem in Statele Unite!!! Acolo, exact un astfel de proces ar fi dat de pamant atat cu HexiPharma cat si cu laboratoarele si institutiile de stat sau particulare implicate in escrocherie, mai ales daca acestea lucrau sub protectia serviciilor secrete...

Obiectiv  •  9 iunie 2018, 13:30

Domnule Tolontan, o singura intrebare: merita o persoana precum sefa DNA atata tevatura? Nu ma refer la faptul ca si-a facut studiile dupa noi, ci la faptul CA A FOST NUMITA, NU ALEASA! O.

Alexandrina Rada  •  9 iunie 2018, 20:45

Erau ocupati. Se pregateau de miting. Poate asa au stabilit consilierii israelieni ai Partidului. Dupa un cismar urmeaza un carciumar. Asta cum va sfarsi?

Max  •  10 iunie 2018, 8:26

A explicat DNA cum se da mită în spitale și traseul șpăgii si cat este.Politicul nu dorește prevenție fiindcă el controlează prin manageri o parte din banii negii.Nu PSD ul a repolitizat spitalele.? Iar dacă se constituie parte civilă spitalele, ies la suprafață și infracțiunile. Nu e mai bine că manager sa te întorci cu spatele, decât să intri la pârnaie?Am votat PSD , avem PSDizare.

M.P  •  10 iunie 2018, 8:41

Domnule Tolontan,de ce nu incurajati oamenii ce au avut de suferit in urma acestor falsuri sa deschida procese impotriva statului roman,a spitalelor,a laboratoarelor ce trebuiau sa ateste ca sunt sau nu sunt in regula,a producatorului? se pot indrepta chiar si contra doctorilor ce stiau situatia din teren si cu toate astea ei continuau sa opereze deoarece unora le place crima... stiti ca romanii sunt delasatori,ignoranti;ei trebuiesc impinsi de la spate si cu influenta ce o aveti asupra poporului,cu siguranta I ati mobiliza;sau va este teama de represalii din partea mafiei?ceea ce a ti vazut la process dovedeste ca mafie contra mafie nu si poate face rau de aceea nici nu s au prezentat la proces;altceva ar fi daca romanii s ar asocia intr o organizatie si ar da in judecata pe acesti criminali;stiu,exista sanse mari ca procesul sa fie judecat tot de un mafiot,insa nu ar fi asa descurajant atat timp cat exista varianta de rezerva:tribunalele internationale

bg  •  10 iunie 2018, 8:52

Statul Roman este un stat las, duplicitar, slabit de CORUPTIE , care nu poate si nu doreste sa apere si sa respecte interesele si drepturile propriilor cetateni in niciun domeniu, cu atat mai putin in dom. sanitar. Toata cheltuiala cu sanatatea este numai aparent suportata de stat (prin asigurari), in realitate este pusa pe pacient si nu la pret real, ci inzecit. Cand apar cazuri tragice, vina este a pacientului si niciodata a sistemului si a celor din sistem. Expl.: epidemia de rujeola este justificata de faptul ca unii parinti refuza sa-si vaccineze copiii si nu ca MS este incapabil ca sigure necesarul de vaccin (de aceea legea vaccinarii zace prin sertare). In loc sa ne preocupe productia proprie de vaccinuri, medicamente, materiale sanitare, cercetarea proprie in dom. medical, am preferat sa importam si sa depindem de altii. Sigur, banii se fac "hocus-pocus" din importuri, din productie ei vin mai greu , dar dezv. durabil o societate, asigura locuri de munca in interiorul tarii. Nu cumva, cei care fac politica sanitara de la noi au interese majore in acest domeniu? In cazul dezinfectantilor, ani la rand MS a fost surd si orb la reclamatiile venite de la spitale, ag. economici, medici, experti, care sesizau ca ceva este in neregula cu compozitia si calitatea acestor produse. MS nu a vrut sa reglementeze si sa controleze piata interna, sa infiinteze pe bani UE laboratoare proprii, acreditate, de control si s-a multumit sa lase totul pe raspunderea producatorului, importatorului, iar autorizarea sa se faca numai pe baza de hartii (care pot fi falsificate). Cel care face autorizarea nici nu vede produsul, nici nu stie daca el exista cu adevarat, daca se produce sau este numai pe hartie. Intr-un timp, era stipulat in lege ca este interzis expertului sa ceara mostra de produs de la importator sau producator (ci asta ar fi mita...). Asta dovedeste ca nu-ti pasa ca stat de sanatatea propriilor cetateni...Aceeasi atitudine a statului este si in domeniul alimentar, agricol, piata de medicamente, etc...Nepasarea, aroganta si indiferenta autoritatii centrale (MS) fata de problemele reale din sanatate se reflecta in activitatea spitalelor care sunt supuse si presiunilor politice, financiare din teritoriu, pe principiul:" eu dau banul, eu dau ora exacta"... Si toate astea combinate duc la un serviciu medical de slaba calitate si un pacient umilit, jecmanit de bani, tracasat, stresat, nemultumit si uneori chiar decedat cu zile. Cine sa rupa "lantul de iubire si interese" din societatea noastra...ca politicul nu este interesat, iar societatea civila nu guverneaza...Sa nu mai dam vina pe STATUL PARALEL care nu ne lasa sa ne dezvoltam, sa progresam, sa prosperam, sa avem autostrazi, spitaloe, scoli. Politicienii sa guverneze corect, sa faca politici sanitare in interes general, pentru pacienti si nu in interes personal. Asta este adevarata DEMOCRATIE...politicianul = servitorul cetateanului si nu invers.

M.P.  •  10 iunie 2018, 13:46

Domnule Bg cand veti intelege ca politicienii fac parte din mafie,atunci veti realiza ca nimic nu se va schimba;nu in bine;mai apare cate o ,,izbanda''datorita presiunii prea mari a cate unui personaj ce nu face parte din mafie gen Mrs.Tolontan;cel putin nu in totalitate.

pacientuedevina  •  11 iunie 2018, 10:42

Bravo M.P.! Faptul ca au inceput cetatenii, ca si tine, sa identifice cu claritate si eficienta cauzele si mijloacele de lupta contra mafiei medicale, ne da speranta! De ce nu s-a schimbat nimic dupa seriile de articole Hexi? Pentru ca investgatia jurnalistica se oprestebrusc in fata autorului moral: Ministerul Sanatatii, care refuza complice sa faca modificarile la Legea nr. 95/2006, pentru a reforma si eficientiza procedura monitorizarii infectiilor nosocomiale. Si mai ales de a o transparentiza fata de pacienti sisocietatea civila! Dar ce face MS? Dimpotriva, musamalizeaza sesizarile dovedite in concret de catre cetatateni privind nedeclararea infectiilor, privind refuzul complice al DSP-urilor de a sanctiona medicii si spitalele in cazurile dovedite de ascundere a infectiilor...Va e frica de doamna ministru si de clica din minister?

Comentează