Motivarea Tribunalului în cazul consilierului de la Președinție și prieten al lui Secureanu: ”Jurnaliștii și-au respectat deontologia”. Apel către președintele Iohannis și către mișcările civice!

România a ajuns o țară în care instanțele de judecată apără mai mult dreptul la libera exprimare decât președintele României sau ONG-urile!

sâmbătă, 17 februarie 2018, 6:59

UPDATE: Civica Iași a reacționat și ea: „O Românie cu cetățeni-parteneri pentru succes”.

UPDATE: Inițiativa României, răspuns lui Cătălin Tolontan: ”Da, poate ai dreptate, democrația moare în tăcerea noastră”.

UPDATE: Citiți aici răspunsul sincer al Funky Citizens! Putem înainta doar pe baza căutării numitorului comun social și acceptând că nimeni, nici o echipă, nu le poate face pe toate. Mulțumim!

 

”Investigația despre gestionarea banilor publici din sistemul sanitar și activitatea managerială de la Spitalul Malaxa are o bază reală faptică, iar concluziile publicate au fost expuse într-o manieră etică și onestă, raportat la interesul public major al demersului jurnalistic” Tribunalul București, procesul Brâncuș vs Neag, Luțac și Tolontan

 

de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Drepturile nu vin de-a gata.

Aproape fiecare investigație ziaristică e urmată de procese de la cei despre care scriem.

Jurnaliștii Gazetei au fost dați în judecată de fostul consilier prezidențial Constantin Brâncuș, în urma apariției numelui său în investigația jurnalistică despre Florin Secureanu, managerul spitalului ”Malaxa”.

Consilierul prezidențial a pierdut în instanță.

Acum câteva zile,  și noi și el am primit motivarea Tribunalului București.

”Oficialii trebuie să accepte critica, și când aceasta ofensează sau șochează”

Amic cu Secureanu, Brâncuș a ocupat funcții la Palatul Cotroceni sub Ion Iliescu, Traian Băsescu și Klaus Iohannis.

Instanța a reținut că e adevărat că, din comentariile oamenilor la articole, reiese că oficialul a suferit un prejudiciu de imagine în urma anchetei, însă ”nu s-a putut reține încălcarea vreunei norme privind deontologia profesiei de jurnalist”.

Echipa de investigație a fost apărată de avocatul Diana Hătneanu.

Judecătorul Stancu Văcăruș arată în motivare că, în calitate de ”ocupant al unei funcții publice în Administrația Prezidențială, reclamantul trebuie să accepte un grad mai mare de toleranță la critică, să accepte concluzii la adresa persoanei sale care, aduse la cunoștința publicului, ofensează, șochează sau deranjează”.

De ce?

”Persoana din funcția publică trebuie să suporte critica în virtutea dreptului publicului de a primi și astfel de idei sau informații, alături de cele favorabile sau considerate inofensive” Tribunalul București, procesul Brâncuș vs Neag, Luțac și Tolontan

Și mai spune ceva interesant instanța.

”Chiar dacă prin acțiunile lor pârâții au adus o minimă atingere drepturilor la demnitate și imagine a reclamantului, acest prejudiciu a fost cauzat prin exercitarea dreptului legal la liberă exprimare de către jurnaliști, prejudiciu pentru care nu răspund, în condițiile în care tribunalul nu reține exercitarea abuzivă a acestui drept”. 

Consilierul prezidențial are posibilitate de apel.

N-a fost mereu așa.

Căci drepturile nu vin de-a gata.

Investigația despre dopajul de partid și de stat

Era februarie 1994.

Lucram la Gazeta Sporturilor.

Scrisesem, împreună cu Luminița Paul, o investigație despre doping.

Deși comunismul dispăruse, sportul românesc mințea sistematic în statisticile cazurilor de dopaj.

Din voință statală, centralizat, România subraporta probele testelor pozitive.

Beneficiul erau performanțe manipulate, prețul era sănătatea sportivilor.

”Nu e patriotic”

La un moment dat, șeful de secție de la ziar se întoarce cu investigația.

Foile bătute la mașină erau înnegrite de tăieturi.

Nu corecturile și finisările normale în orice redacție, ci hașuri apăsate, croite cu un HB de pe vremuri, gros ca un creion chimic.

”Cine le-a făcut?”.

Ni s-a indicat, din cap, respectuos, un birou de mai jos.

Gazeta Sporturilor de atunci avea sediul pe strada Vasile Conta, iar dedesubt era fostul CNEFS, proaspătul Minister al Tineretului și Sportului din la fel de proaspăta democrație românească.

Oficialul din minister era un cunoscut om de sport, dar căruia normal că nu-i convenea ancheta de presă.

”Nu e patriotic”, ne-a transmis șeful din MTS.

Ne-a fost sugerată o variantă edulcorată a anchetei ”care va intra”.

Am demisionat, împreună cu Luminița.

Nu aveam alt loc de muncă, dar am refuzat să rămânem în condițiile în care oricine din afara redacției își permitea să intervenă într-o investigație de presă.

Greu, în timp, însă cu multă răbdare

Seria de articole despre ”dopajul de partid și de stat” a apărut când am ajuns, direct de pe stradă, în echipa lui Ovidiu Ioanițoaia.

Iar felul în care au evoluat de atunci anchetele de presă, nu doar ale noastre, ci ale tuturor ziariștilor, s-a suprapus peste felul în care a evoluat România.

Ca un turnesol al libertății fiecărui cetățean.

Dosarul ”Piatra Arsă” s-a încheiat însă acolo.

Pentru că procuratura și tribunalele erau încă departe.

Era nevoie de multă răbdare. A noastră, presa, a societății, a instituțiilor. Și, în primul rând, a cetățenilor.

Pentru că drepturile nu pică din cer.

Apar numele mari

Mai apoi, la jumătatea anilor 2000, în Dosarele Loteria – George Copos și Dosarul Transferurilor, DNA-ul condus de Daniel Morar a preluat cazurile.

În foarte mulți ani, justiția a descâlcit cazurile și le-a pedepsit.

Drepturile cetățenești se câștigă greu.

Apoi, după venirea Laurei Kovesi, au fost și mai multe situații semnalate de presă și finalizate în tribunale.

Nu doar DNA, ci și alte Parchete s-au folosit de informațiile procurate cu greu de ziariști.

În tot acest timp, reporterii au scris pentru public și au încurajat vremea instituțiilor, nu a persoanelor salvatoare.

Au scris pentru reguli, nu pentru abuzuri în numele unui Bine Superior.

Unde ne găsim acum?

”Avem nevoie de o perspectivă obiectivă”

Zilele trecute, ne-au sunat la redacție cei de la Funky Citizens.

Funky sunt, alături de alte ONG-uri sau mișcări civice neorganizate, unii dintre promotorii mișcării #rezist.

Mai corect spus, ei susțin ideatic mișcarea civică accentuată din ultimul an.

Voiau să luăm un loc în board-ul lor.

Răspunsul?

”E imposibil să ne alăturăm vouă sau oricui. Pentru că noi, ca jurnaliști, trebuie să putem relata liber și echidistant”.

Au înțeles pe loc.

”Păi, atunci, criticați-ne!”, au spus, serioși, cei de la Funky Citizens, completând: ”Căci avem nevoie de o perspectivă obiectivă”.

”Pe critică puteți miza!”.

Acum e momentul.

Ați văzut conferința de presă de la ”Cotroceni”?

Vouă, celor de la:

Dar și alte multor ONG-uri, mai ales cele proaspete și vocale vă place ce se întâmplă cu dreptul la libera exprimare?

Ați văzut conferința de presă de joi seara de la Palatul Cotroceni?

Nu suntem prieteni cu Sorina Matei de la B1 TV.

Deloc.

Povestea nespusă a unui procuror plecat din DNA

Prin 2014, când procurorul Mariana Alexandru, care se ocupa de cazul Gala Bute, a fost forțată să iasă din dosar și din DNA, ni s-a părut că Sorina Matei a vehiculat punctul de vedere oficial și subteran al instituției.

Noi am scris că nu știm de ce a plecat Mariana Alexandru, brusc, la pensie.

Și nu știm nici acum.

În articolul său, ni s-a părut că Sorina Matei a insinuat că procurorul Alexandru făcea jocurile Elenei Udrea și că noi eram parte.

Ni s-a părut, sincer, o nebunie.

Prieteni cu Udrea, hai, las-o baltă!

Când Klaus Iohannis cere să se debaraseze microfonul de ziariști

Dar, independent de Sorina Matei, ce a făcut Klaus Iohannis la conferința de presă e proba unui comportament neprezidențiabil.

Și primejdios ca model în aceste timpuri polarizate.

A ajuns România o țară în care să-ți fie frică să pui o întrebare unui oficial dacă el crede că e ”de partea binelui”?!

Conferința de presă de la ”Cotroceni” a fost de nesuportat.

Klaus Iohannis n-a răspuns la întrebări și s-a enervat când jurnaliștii au vrut să-i mai adreseze câte o întrebare.

Președintele Klaus Iohannis a făcut, către angajata Cotroceniului, un gest care a trădat iritare și dispreț pentru ziariști, ”doamna subsecretar de stat să se asigure…”, femeia intrase în fibrilație că-i ceruse șeful statului să debaraseze microfonul de ziaristă!

Să debaraseze masa de sticlele goale, acesta e expresia ce descrie scena.

Totul sub pretextul că alții doreau să pună întrebări și Sorina Matei își epuizase rația.

Solidari, nu pentru ei, ci pentru public, reporterii au pus fix aceeași întrebare!

De fapt, ce făcuseră mesagerii știrii?

Insistau să primească un răspuns la o întrebare, cea cu definiția penalilor, la care președintele refuza să răspundă.

Cum și-a furat-o Cătălin Teniță

Alt episod.

Cătălin Teniță, și el una dintre vocile #rezist, a postat pe fb un comentariu în care a scris că e normal, ca ziarist, să-i pui șefei DNA întrebări incomode.

Atât i-a trebuit!

I s-a vărsat cafeaua în poală de dimineață.

Asta în condițiile în care, spre deosebire de Klaus Iohannis, Laura Kovesi a acceptat întâlnirea democratică și tensionată cu presa.

Tensionată spre beneficiul cetățenilor!

De câteva zile o nație întreagă se miră, vai, ce frumos a fost la DNA, am înțeles ce s-a vorbit. Pentru că așa funcționează democrația, cu instrumente utile și validate în sute de ani. Așa ar fi peste tot, dacă autoritățile ar răspunde la întrebări în conferințe de presă.

Dar iată că, deși a ieșit bine, șefa DNA e protejată de mujahedinii ideologici, fără ca ea să ceară așa ceva și fără să fie nevoie.

Vouă, celor din Corupția Ucide, Platforma România 100 a lui Cioloș & Voiculescu, Funky Citizens și celelalte mișcări și ONG-uri, chiar vă place ce se întâmplă?

Hate speech cu sprijin de la Cotroceni

Circulă pe Facebook amenințări și insulte la adresa ziariștilor sub forma ”cartoanelor” de Facebook.

Inspirate de ostilitatea suprarealistă a președintelui Iohannis, mesajele hate speech merg din rău în mai rău.

N-aveți nimic de spus, voi, societatea civilă?

Sau poate că vă e teamă de reacțiile de pe Facebook, de popularitatea lui Klaus Iohannis, de faptul că o să vi se reproșeze că v-ați dat cu penalii?

Fuga ministrului Tudorel Toader

ONG-urile tradiționale, în principal CJI, Active Watch sau Freedom House, luptă de 25 de ani pentru libertatea presei.

Nu e momentul ca și cele mai noi sau mai vechi să constate această tendință nedemocratică din instituții și din societate?

Să se ridice și să grăiască dacă văd ceva anormal. Dacă așa consideră. Sau poate e normal ca un ministru al Justiției să o tulească în loc să răspundă la întrebări.

Pentru că știți care e riscul?

Noi, ziariștii care o luam ușor pe scări acum 24 de ani când vedeam creionul chimic, știm cum se rezistă la presiuni.

Dacă vin presiuni de la oficiali, de la corporații, de la patroni sau de la public, treaba noastră e să ne facem meseria.

Am făcut-o, o vom face în continuare.

Și când ne vor lua pe scut din profesia asta, o să mai ridicăm un deget impertinent ca să punem întrebări.

Dar pentru cei mai tineri e un climat greu de înțeles.

Vrem să ne învățăm copiii să tacă sau să-și apere drepturile?

Gândiți-vă un pic. Ce pot înțelege copiii, tinerii, fie că sunt cetățeni sau ziariști?

Nu mai e voie într-o societate liberală să pui întrebări celor aleși sau numiți în funcții ca să servească cetățeanul?

Președintele Iohannis debarasează microfonul, ministrul justiției, Tudorel Toader, fuge la propriu, iar când ajungi să pui o întrebare la DNA afli că ”nu e o întrebare patriotică”.

Fuga de răspunsuri înseamnă o devalorizare a instituțiilor democratice.

Glumele și paltonul

Un uriaș creion chimic trece peste drepturile noastre zi de zi.

Și nu e vorba doar de atitudinea autorităților celor mai înalte, precum președintele Iohannis.

Ci de faptul că, inspirați din disprețul oficialilor, simpatizanții diverselor personaje publice sau politice cred că au dreptul să decidă ce întreabă și ce publică presa.

Cu tot respectul, nu!

Dacă te uiți pe Facebook și ești slab de înger, nici nu mai știi că ai dreptul să pui întrebări incomode.

Presa e imperfectă și deseori partizană, dar dreptul la chestionarea Puterii e imprescriptibil.

Ce facem, reinventăm instituțiile și rolurile sociale și o luăm de la capăt cu ”democrația originală” a lui Ion Iliescu?

Iliescu, un președinte de țară care, apropo, venea la balurile ”Academiei Cațavencu” ca să onoreze premiile în care era luat peste picior.

Nu comparăm personajele, rolurile istorice și perioadele, dar e foarte greu să ți-l imaginezi pe Klaus Iohannis acceptând cu detașare o zecime din ironiile ”cațavencilor” sau ale Times New Roman, dacă ar fi făcute în augusta lui prezență.

Ofensat, președintele ar acoperi glumele cu paltonul.

 

Răspunsul Inițiativa România, aici!

AICI ai toate capitolele investigației despre Florin Secureanu și spitalul Malaxa

Comentarii (158)Adaugă comentariu

Marius  •  17 februarie 2018, 11:01

Întrebare pt domnul Tolontan: TE LEPEZI DE ***(Voiculescu)? SI dacă te lepezi...poate mai citim articolele tale.Multumim!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 11:02

@Marius: Despre Dan Voiculescu am scris si am spus intotdeauna ce am gandit. Incepind cu expresia ”Nu vreau sa traiesc intr-o tara condusa de Dan Voiculescu, dar nici intr-o companie condusa de Traian Basescu”. Mai apoi, am scris ca Dan Voiculescu nu a avut o sentinta politica, asa cum sustine A3. Dar daca sa ma lepad inseamna sa mint, nu, asta niciodata! Nu voi spune niciodata ca Voiculescu mi-a cerut ceva, ca s-a amestecat in editorialul Gazetei, in libertatea noastra. Pentru ca n-a facut-o nici cu un singur gest. Asa ca dvs alegeti ce doriti, cititi-ne sau nu ne cititi, dar de mintit nu mintim.

constantin  •  17 februarie 2018, 11:08

@florin Dacă nu era Antena 3, cetăţenii nu ar fi ştiut ceva despre cazurile Rarinca, Mircea Băsescu, procurorul Portocală şi multe altele... Doamna Iorga, fostă procuror DNA, de exemplu, a mers la A3 pentru a-şi spune punctul de vedere. De ce? Pentru că a acolo i s-a permis să spună orice consideră util în apărarea sa, ocazie cu care cetăţenii au aflat şi altceva despre caz, nu doar ce spune DNA-ul prin comunicate. Noi, cetăţenii, avem dreptul să fim informaţi. Avem şi obligaţia civică de a reacţiona, dar nu prea suntem în stare, din păcate.

fotbal  •  17 februarie 2018, 11:15

Perceptia, aici se innamoleste discutia. faci meseria ca la carte si te uimesti ca nu esti inteles corect. pai n ai cum sa fii inteles corect. este practic imposibil acum! asumi si incerci sa acoperi un gol de jurnalism si de ong care vine la pachet cu astfel de reactii. chestiune de perceptie. a ta sau a publicului. nu faci jurnalism la perete. faci raportare critica la putere. ce zice perceptia publica despre unde puterea acum. unde prada acum? chestiune de perceptie, educatie cetateneasca, valori democratice nenegociate si aplicate indarjit, ca sapatul in mina. presa si ong. poate ca in 10-20 ani o sa stie fiecare pe ce post joaca :)) pana atunci fugim nauci si disperari prin ograda ca niste gaini fara cap. capul sus si spor la munca!

Gheorghe  •  17 februarie 2018, 11:16

Avem și noi dreptul să ne spunem părerea? Păi, ce credeți dumneavoastră că ar fi întrebări incomode, noi credem, unii dintre noi, că sunt întrebări tâmpite. *** Eu nu știam că Gazeta a ajuns în solda lui Voiculescu. Dar mi-am dat seama că ceva nu este în regulă tocmai după întrebări. Basme cu ”pentru mine Tolontan ma există” poate țin la naivi. Ești plătit de un dovedit penal și îți faci treaba. De ce nu îi pui și lu Dragnea ”întrebări incomode”? Mamă câte ar fi. Cât despre echidistanța, echidistanța ta, să fim serioși, se cade în ridicol. Oare de ce crezi că te condamnă suporterii? *** NU POȚI FI CREDIBIL. Ești în rând cu Gâdea (la același patron) care sugera că Dănileț este pedofil, asta pentru că a prezentat o imagine cu acesta plimbându-se cu o fată pe care o ținea de mână. Era fică-sa. Cu ăștea faci echipă. Ee, Tolontane?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 11:17

@Gheorghe: nu fac nicio echipa cu Mircea Badea. Cand am avut ceva de spus am spus. Si el. De zeci de ori ne-am contrat. @https://b1.ro/stiri/eveniment/schimb-acid-de-replici-intre-tolontan-si-badea-procesul-maimutelor-la-antena-3-jurnalistul-gsp-are-de-mult-cartonasul-rosu-203130.html Cat despre Dan Voiculescu, niciodata nu s-a amestecat in continutul Gazetei. N-a cerut nimic. Si, spre deosebire de cei de la A3, noi am scris mereu ca a fost condamnat pe drept, nu intr-un proces politic. Si atunci Voiculescu ne-a respectat dreptul la opinie.

gigelos  •  17 februarie 2018, 11:18

@Andrei F - suntem noi in stare sa ducem lupte pe mai multe planuri ? Sa fim seriosi . Cand sunt chestii de finete , perfect de acord nu comentez , se pot purta discutii in jurul unor virgule , unor interpretari .Sa dea Dumnezeu sa prindem noi vremurile alea . Acum noi mimam democratia , altceva nu facem .Suntem in perioada Vestului Salbatic , al caracatitei italiene , jucam in filmul hotii si vardistii . Stim cine-s unii , cine-s altii ... si ce facem noi ? Mimam democratia , ne e frica sa avem opinii clare ... Aiasta nu se poate ! Sorina Matei ... cum sa raspunzi la asa ceva ? Sa fim seriosi ...

robbie  •  17 februarie 2018, 11:20

Deci, Presedintele a raspuns cam öa gel cum a vorbit in discursul sau - fad, neliniar, incercand sa imprime fortat un mesaj. Dar nu te supara, ce fel de intrebari au fost acelea - gen B1tv daca penali sunt si ATENTIE! „condamnatii penali „? Sau alta doamna care o facea mincinoasa pe Kövesi fara sa spuna motivul? Pai nu te supara, dar atata stie o redactie profesionista de jurnalistica sa plaseze? Atunci nu te mira, cam atat si merita aceste intrebari. Despre jurnalismul sportiv sa nu mai vb. Mai sunteti cativa din vechile generatii, dar pe ce noi care ii vezi la tv sa ia interviuri, mai ca nu iti vine sa ii de urechi in locul interlocutorului. In comparatie, la interviul cu Kövesi intrebarile au fost mai pertinente, mai profesioniste. Si rezultatul arata acest lucru consecvent. Asa ca sunt curios cand vei scrie un articol pertinent despre nivelul jurnalisticii in RO, poate incercand sa compari si cu ce-i afara.

Marius  •  17 februarie 2018, 11:23

Încă ceva: Nu sunt un postaci de-al lui Iohannis ,susțin independenta justiției,iar atunci când se dovedește cu probe evidente că cineva a încălcat legea trebuie pedepsit indiferent de funcție.Ma mira faptul că în România asta amarata a oamenilor bogați cei care își așteaptă sau au primit deja sentința finală pleacă la plimbare prin tari exotice.Suntem siguri cu toții că aceștia sunt 100% nevinovați! In Romania toți politicienii au dosare fabricate,dar se toarnă intre ei în văzul lumii..ciudat.Bineinteles si sistemul justiției are stricaciunile lui,dar nu se poate generaliza astfel încât toți milionarii hoți sa scape fara pedepse.Si da,nu mă interesează definiția cuvantului 'penali' . Știm cu totii care este .

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 11:24

@Marius: Acum doua zile, Laura Kovesi, ca sef al DNA, a semnat trimiterea in judecata a unui sef de sectie si mare medic totdata Ioan Lascar, de la Floreasca. Stiti cine au fost cei care au scris primii, la doua zile dupa Colectiv, despre faptul ca acea Unitate de Mari Arsi despre care e procesul lui Ioan Lascar fusese inaugurata de doua ori si nu era functionala? Gazeta Sporturilor. https://www.tolo.ro/2015/11/02/dupa-15-ani-de-investitii-si-7-luni-de-la-inaugurare-unitatea-moderna-pentru-arsi-de-la-floreasca-nu-functioneaza/

elle  •  17 februarie 2018, 11:28

Catalin ma numar printre persoanele care s-au " enervat " la intrebarile insistente pe care le-ai pus in conferinta data de LCK. Am lasat ceva timp sa treaca , si apoi am incercat sa ma pun in rolul tau. Cred ca fiecare avem un mod de intelegere si ascultare diferit la intrebari . Sunt cei ce inteleg mai repede si sunt cei ce au nevoie de mai mult timp pentru a intelege. In rest , continuati sa faceti ceea ce stiti cel mai bine : sa ne aduceti Libertatea si Adevarul de a ne exprima! Merci Echipa!

Ilie Nastac  •  17 februarie 2018, 11:29

@Catalin Tolontan: cum adica "mai bine mai exagereaza presa"???? . Presa trebuie sa spuna adevarul ca stire, nu tendentios si, in niciun caz, nu exagerand. Exact asta am reprosat mereu. Nu cred ca e deloc mai bine ca presa sa exagereze, dupa cum.nu cred ca e deloc mai bine sa exagereze nimeni. Nici DNA, nici partidele, nici #rezist, nici Iohannis, etc. Adevarul trebuie prezentat ca atare, nu "exagerat":((:((:((

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 11:30

@Ilie Nastac: faceti-va citeva minute si cititi, va rog, ce scrie judecatorul. Ultimele doua pagini ca acolo sunt concluziile sale. Sau acele citate din deschiderea articolului. Statul are atita putere incit societatea a decis, prin lege, ca e de preferat sa exagereze presa in critici decat sa ii lasam pe guvernanti nesupusi criticii. Acesta e sensul. Sigur ca presa e obligata sa rellateze faptele exacte, asa cum le afla. Dar aici e vorba despre posibilitatea de a avea opinii care uneori sa ofenseze Puterea, nu despre fapte. Opinii, adica judecati de valoare. Daca cineva scrie ca Tolontan e un jurnalist prost aceasta este o judecata de valoare a lui si e perfect acceptabila.

Marius  •  17 februarie 2018, 11:45

Pai in ultima perioada nu prea aveți articole în care sa judecați 'Puterea' pentru prostiile pe care le face la foc automat.Si când zic 'Puterea' mă refer strict la PSD & Co

Caius Cosades  •  17 februarie 2018, 11:47

D-le. Tolontan, undeva, in articolul dvs., afirmati ca nu sunteti prieten cu o jurnalista de la B1TV. Sa nu va facti un titlu de glorie din asta. Dvs. sunteti "prieten" cu "famiglia" Voiculescu, ceea ce este infinit mai blamabil . Realitatea pe care nu multi vi-o reamintesc este ca sunteti angajatul unui infractor. Nu puteti nega acest fapt. Asa ca demersul dvs. jurnalistic, in general, si criticile aduse prin sau in articolul de fata sunt minate de o realitatea in care va balaciti zi de zi. Angajatul unuai sau mai multor infractori. Asta sunteti. Dimineata cand, presupun, va priviti in oglinda, repetati-va cu voce tare SUNT ANGAJATUL UNOR INFRACTORI. SI, *** Cum va suna?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

user  •  17 februarie 2018, 11:48

Daca tot sunteti impartial, asteptam intrebarile dvs incomode si la conferintele de presa organizate de inaltii demnitari ai statului. Poate afla si cetatenii care muncesc cinstit care sunt metodele prin care te imbogatesti dintr-un salariu de demnitar. sau cum poti ajunge inalt demnitar roman desi nu stii limba romana si nu ai o pregatire solida in domeniul in care lucrezi.

constantin  •  17 februarie 2018, 11:49

@Gheorghe Chiar nu mi-am propus să apăr pe cineva, dar logica ta mă pune pe gânduri. Când nu-ţi convine punctul de vedere, spui că Tolontan şi Gâdea sunt plătiţi de "penalul" Voiculescu... Dacă reţin eu bine, Voiculescu nu mai are acţiuni la Trustul Intact, dar nu asta este important. Altceva vreau să subliniez. Au fost foarte multe situaţii în care Tolontan şi Antena 3 au exprimat puncte de vedere contrare despre acelaşi subiect. Atunci de cine erau plătiţi? Din punctul meu de vedere, este semn de profesionalism faptul că în interiorul unui trust de presă sunt mai multe puncte de vedere şi nimeni nu este dat afară. Dă-mi exemplu un alt trust de presă... Aştept...

dzzz  •  17 februarie 2018, 11:53

Orice persoana aflata intr-o functie de demnitate publica sau intr-o functie publica este obligata sa raspunda intrebarilor legate de activitatea lor in acea pozitie. Nu e niciun favor pe care n-l fac noua, cetatenilor acestei tari, e doar normalitate intr-un stat democratic. Nu i-a pus nimeni acolo sa conduca tara dupa bunul plac ci doar sa administreze, temporar, in NUMELE cetatenilor si in interesul acestora, activitatile curente ale tarii. Pe de alta parte, o observatie: intotdeauna, cea mai buna intrebare va fi sub nivelul celui mai bun raspuns.

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 11:54

@dzzz: absolut de acord. Si aveti dreptate cand spuneti ca raspunsul va fi superior intrebarii. De aceea si punem intrebarile. Ca sa aflam ceea ce nu stim, sa inaintam pe firul cunoasterii. Si de aceea preferam ca noi, ziaristii, sa parem prosti, ignoranti, si nu sa facem pe desteptii. Noi incercam doar sa obtinem raspunsul bun pentru public, nu postura buna pentru noi, ca nu noi suntem miza.

justitiabil  •  17 februarie 2018, 12:01

Grup de oameni din aceeasi tagma , care vaneaza, terorizeaza alti cetateni . Definitia = haita.

Scoica Darius Aurel  •  17 februarie 2018, 12:07

Sunt oripilat de ce scrie lumea !!! Felicitari pentru munca care o prestati, daca nu faceati atatea anchete , cat aflau romani ?! Oare cum e sa te trezesti cu fata rapita si dusa la produs , pare o scena dintr un film dar nu e !!! Multora ce au scapat le e rusine sa vorbeasca , dar noi care le cunoastem nu uitam , mereu cand le vedem ne amintim, proxenetii sunt liberi , iar multe din ele au disparut , altele sunt dependente de drogurii, iar altele sufera cu fiece zi trece , se trezesc noaptea din cosmarul pe care doar ele l au trait !!! Iar astia va numesc … respect pentru toata munca , daca si presa dispare atunci … democratia moare odata cu EA !!!

Andrei F  •  17 februarie 2018, 12:20

@gigelos • 17 februarie 2018, 11:18 Intrebarea jurnalistei la Cotroceni a capatat mai mare valoare tocmai pentru ca nu s-a raspuns la ea.Cum era intrebarea?...daca totusi procurorii la Ploiesti au facut si au dres va asumati...?De ce nu este o intrebare buna?Pentru ca nu poti spune de nimeni ca este deasupra legii -deci nu poti spune automat nevinovat!Reiau...daca PSD se spune ca este 25% din populatia activa ramasa cine poate despica apele intr-atat incat sa spuna ca in Parcehete,in Politie,in SRI ...nu sunt si pesedisti desigur neafiliati si in proporti diferite?Daca ai stii proportia adevarata ti-ar mai place un raspuns ca in Parchete,Politie,SRI nu poate exista vinovatie?(Afirm asta pentru ca nu-ti place PSD)Daca acum este adevarat ce afirmati ca exista o mafie a hotilor pai cine a generat asta?Legile?Nu, ca spuneti sa ramana asa!Parchetele?Nu ca astia nu gresesc.Atunci nu este cumva un cerc vicios?Daca exista mafia si exista si lege si procurori si judecatori...este ceva ce nu se leaga.In atatea cazuri-Shanghai,Hexi,politistul cu probleme la fetite...-nimeni nu a deranjat justitia sa faca dreptate.Si cazuri ca acestea nerezolvate sa nu ne mintim,ne afecteaza si acum si mult timp de acum...

Florian1956  •  17 februarie 2018, 12:22

Nu poți sa îl compari pe *** Ion Ilici Iliescu nici cu Traian Băsescu nici cu Klaus Iohannis. Acest articol este o manipulare cusuta cu ața alba. In conferința de presa a Laurei Kovesi ai fost nesimțit pentru ca ai făcut-o mincinoasa apoi felul cum ai monopolizat microfonul a fost nepoliticos.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ilie Nastac  •  17 februarie 2018, 12:30

@catalin tolontan: cu siguranta nu sunteti un "jurnalist prost". Nici vorba de asta. Eu vb doar de principii inclusiv cel al "exagerarii" care poate fi de multe ori contraproductiv si interpretat tendentios. Ca asta i se imputa si DNA-ului. Ca din dorinta de a inculpa pe cineva a "exagerat" inclusiv prin fabricarea de probe si ulterior interpretarea lor tendentioasa.

Lucian  •  17 februarie 2018, 12:32

Catalin a facut o adevarata conferinta de presa chiar acum. Se vede cat de divizata si radicalizata este societatea romaneasca. Din pacate este tot meritul presei politizate, platite, aservite... Tolontan este insa printre exceptii. Spor la treaba!

Vlad Slăvoiu  •  17 februarie 2018, 12:42

Am să grăiesc eu (nu știu cât contează, dar pentru mine contează): 1. Îmi place foarte mult dl Cătălin Tolontan, îl consider un ziarist bun, dar nu mi s-a părut în formă la conferința de presă a dnei Kövesi. De altfel, toți ziariștii mi s-au părut slabi, cu excepția dnei Berta Popescu, de la RomâniaTv. 2. Conferința Președintelui Iohannis nu am văzut-o, dar: a) solicitarea dnei Sorina Matei este legitimă: oricine trebuie să fie capabil să definească termenii pe care îi folosește; b) cred că există o soluție: orice ziarist și organ de presă care consideră inacceptabil comportamentul Președintelui ar trebui să înceteze să mai participe la conferințele de presă ale acestuia, să înceteze să le mai difuzeze, să reducă la minimum știrile despre activitatea acestuia (iar atunci când le furnizează să nu-i utilizeze numele, preferând "Președintele", "șeful statului" etc), să refuze prezența în delegațiile oficiale și, în general, să nu-i mai acorde atenție și spațiu. Eu așa aș face.

Maxentiu  •  17 februarie 2018, 12:47

Vad tot mai multi indivizi pe cit de fanatizati pe atit de ignoranti care sint foarte vocali mai ales pe facebook, convinsi fiind ca se afla de partea cea buna a istoriei. Ei sint asa-numitii tefelisti si ii consider o sleahta cel putin la fel de periculoasa ca pesedistii sau „penalii” cu care se razboiesc. Sint cei care agreseaza batrini in piata publica, dupa care ii demasca drept „securisti” pe facebook pentru a-si justifica fapta, sint cei care raspindesc discursul urii pe internet. I-ai amintit si tu in acest articol, dar ai uitat sa mentionezi ca anumite ONG-uri (printre care si Funky Citizens) sint principalele responsabile pentru exacerbarea acestui discurs al urii in rindul unei categorii (tineri cu educatie peste medie) care nu era predispusa la asa ceva. Insusi Catalin Tenita, pe care-l dai ca exemplu pozitiv, scria acum citeva luni niste comentarii instigatoare pe FB in care compara Romania de azi cu Germania nazista, insinuind ca cine nu iese in strada contra „ciumei rosii” e la fel de vinovat ca nemtii care au tolerat lagarele de exterminare.

Cosmin Pojoranu  •  17 februarie 2018, 12:49

Bună Mirela, Cătălin, Răzvan. Am lăsat pe Facebook-ul nostru o replică la apelul vostru: https://www.facebook.com/funkycitizens/photos/a.381397368603692.89524.261321050611325/1600909633319120/?type=3 Pe scurt, n-avem resurse să facem tot ce ne-am dori să facem. Prețuim libertatea de exprimare la fel ca orice jurnalist. Nu refuzăm niciodată presa când ne cere ajutorul. Absența dovezii nu echivalează cu dovada absenței, adică doar pentru că n-am făcut ceva nu înseamnă că nu ne pasă de acel ceva. Vă invităm să dialogăm offline pentru a vedea cum/dacă ne putem intersecta vreodată. Mulțumim pentru critică, Primim cu drag oricând.

Vlad Slăvoiu  •  17 februarie 2018, 12:52

Ah, încă un lucru, că acum am citit comentariul lui Florian1956: 1. Într-adevăr dl Ion Iliescu se ducea la evenimentele organizate de "Academia Cațavencu"; întrebat cum de o face, având în vedere cum îl tăvăleau săptămânal, Președintele a răspuns: "Nu pot lua poporului român dreptul la râs." Din acest punct de vedere, dl Ion Iliescu este mult mai democrat și mai respectabil decât atâția alții. 2. Dl Tolontan nu a fost deloc nesimțit. Nu a fost în formă, după părerea mea, și s-a concentrat pe ce nu trebuia - dar asta-i altă poveste și oricum fiecare are dreptul să se concentreze pe ce consideră. 3. Dacă avea motive să o facă mincinoasă pe dna Kövesi, foarte bine că a făcut-o.

gigelos  •  17 februarie 2018, 13:18

@Andrei F - ai Presedintele unei tari la dispozitie si tu il intrebi chestii punctuale , ca daca un procuror de la Ploiesti ( din cate stiu e ancheta in curs , a fost dat afara etc , etc ) a facut nu stiu ce , va asumati ?Ce-i asta ? A facut nu stiu stiu ce , a fost dat afara , treaba de sefii lui . Carmen Dan , va asumati politistul pedofil ? Trump , va asumati violurile din ... Irak ( zic si eu ) , Genunche , va asumati ca proful din Vascauti a dat 6 in loc de 5 ? Vorbim de Presedintele unei tari , mai si stim stilul lui ca nu intra in barfa . vrei sa-l provoci , stii dinainte .De fapt ziarista asta a vrut sa obtina . Toti suntem de acord procurorul Negulescu , un nemernic . Domnule Dragnea , va asumati ca dl Vlad Cozma a dat cu subsemnatul in 12 cazuri ? Le facem jocul , mutam discutia . Astea nu sunt intrebari de pus unui Presedinte . Punctuale . De la Basescu incoace noi luam in bascalie , ca ceva ordinar , aceasta functie , Dar este Presedintele Romaniei , daca el te roaga sa-i pui doar o intrebare , aia e te conformezi , te dai la o parte, revii mai tarziu , te sfatuiesti cu seful , cu redactia , pui o intrebare , asta e .Nu tu faci regulile . Asta nu stim noi sa respectam . Nu avem nici o consideratie pentru ierarhii , de tragem de sireturi ... mai sa fie . Domnule Presedinte va rugam frumos daca ne puteti accepta inca o intrebare , sunt multe de discutat . Politicos , civilizat , respecti ierarhiile . Altfel , un *** . Ce putea face Johannis ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai  •  17 februarie 2018, 13:29

Nu intelegi esenta lui Klaus. El e neamt. El a spus 1 intrebare, pai 1 intrebare sa fie, nu 2. Deci la a doua nu raspunde. A mai raspuns (acum 1 an poate) la intrebarea respectiva, acum nu mai raspunde din nou. E simplu. Doar ca noi suntem romani, suntem diferiti de nemti.

Florian1956  •  17 februarie 2018, 13:39

Vlad Slăvoiu este părerea ta,dar Ion Ilici Iliescu este un criminal,iar cât de democrat este am văzut din 1989 pana azi .

Dr. Dan Patru Tudosie  •  17 februarie 2018, 13:59

produci scarba.

Venom  •  17 februarie 2018, 14:02

"Deontologie" este suficient. "Deontologie profesională" este un pleonasm. Sentință cu corectare, cf. Art. 6, CP: ștergem al doilea termen, inclus deja în definiția primului. Aducem și la cunoștința instanței că limbajul juridic, parte a limbii române, trebuie să fie exact, corect, cu atât mai mult cu cât îl utilizăm în acte oficiale care influențează vieți. Fără derogări, azi, 17.02.2018.

Andrei F  •  17 februarie 2018, 14:07

@gigelos • 17 februarie 2018, 13:18 Daca Presedintele tarii afirma ca nu sunt probleme in DNA,ca are incredere ,ca nu asculta inculpatii,penalii,infractorii...asta venit de la un Presedinte inseamna mai mult decat ce chibitam noi aici...Presedintele tarii se cere a fi cel mai informat.Deci cand este intrebat daca-si asuma eventuale probleme la Ploiesti dupa ce a afirmat cu tarie ca nu sunt probleme este un nonsens...Este mai mult decat ,,Garantat Vanghelie!,,.Despre asta este vorba!Un raspuns diplomat ,politicianist ,de neatacat era daca spunea sa se ancheteze...Asa dispareau dubiile!Sa fi deasupra oricarei acuzatii in Romania e greu de crezut chiar daca acum este vorba de DNA.Pana la urma cazul Negulescu ne demonstreaza contrariul.Negulescu la primele acuzatii publice a fost dezvinovatit,de fapt i s-a aparat reputatia ,ni se spunea de ,,unitatea de elita Ploiesti,, si un senator ni s-a spus ca a atacat Justitia ,apoi Negulescu a fost treptat eliminat din Magistratura.Tot DNA a exclus singura oameni din DNA...Cazul Curtii Constitutionale...Cand era Basescu presedinte ni se spunea ca este cea mai cea,de neatacat,neatins...Acum sunt destui care arunca cu pietre in Curtea Constitutionala...Moda la ramani se schimba dupa alte principii decat credem noi...

Vlad Slăvoiu  •  17 februarie 2018, 14:35

@Florian1956: Da, este părerea mea, că eu o spun. A cui să fie, dacă nu a mea? Este părerea mea argumentată - asta așa, ca să-i dăm ce merită și să-i punem o etichetă pe fața ei de părere... :D

Thomas brams  •  17 februarie 2018, 14:35

Tolo draga, CAND o sa pui cateva intrebari si celor din PSD ALDE =VASILICA SI DRAGNEA, dar la obiect. Dece au scazut salariile, dar la obiect sa nu-i lasi sa ne abureasca. Dece se scumpeste totul in tara . Asta vor sa auda cei saraci si multi. Astept raspuns

gigelos  •  17 februarie 2018, 14:38

@Andrei F - prietene , astăzi se da un război decisiv pentru viitorul nostru , al copiilor noștri, al României, nu sunt cuvinte mari . De o parte KWJ cu serviciile și DNA , de cealaltă parte tot ce înseamnă bani , guvernare, administratie,totul , într-un cuvânt Dragnea.Desi Firea , vara ul etc poate mai periculosi.Si noi ce facem ? Mi-am democrația, ne învârtim în jurul unor virgule .Johannis trebuie să-și tina oastea aproape , poate trebuia sa trec aici și poporul roman dar ce sa zic , duminică eram 1-200 persoane în Piață Victoriei, ce sa zic . Exista vreo instituție, vreo firma sa nu facă greșeli? Vaticanul ? BOR ul? Samsung? Mercedes ? Nu exista. Și DNA ul, normal , ai lucrat , ai condus vreodată oameni? Doar ca el in momentul de fata nu trebuie și nu o face , să slăbească poziția instituțiilor respective. PSD asta face , ataca la DNA, la SPP , la Președinte încă nu au curajului ce facem ? Bla , bla,bla.Fereasca Dumnezeu sa cada și astea , Belarus sa mai corect Cecenia scrie pe noi .Kadirov de Teleorman

Vioteatza  •  17 februarie 2018, 15:14

Tolontane, presedintele nu a dat dovada de ostilitate fata de ziaristi, a fost ostil fata de nesimtire. Nesimtirea unor colegi de-ai tai care acapareaza timpul pentru ei, transformand o conferinta de presa intr-o buna ocazie de a sta cat mai mult in atentia publica, culmea , facand acest lucru in detrimentul publicului. Sa adresezi intrebari de 2-3 minute in care dai exemple, citate si faci enumarari si care se pot diviza in 10-12 intrebari la radul lor, este un lucru de neam prost, o nesimtire care dauneaza in primul rand noua, publicului, cei care in final achitam nota de plata a conferintei de presa . Probabil ca fata de acest lucru a dat dovada de ostilitate presedintele. Este o chestiune de educatie, pana la urma.

oSorin  •  17 februarie 2018, 15:24

"probabil ca ati uitat de momentul in care ministrul de Interne al PSD, Carmen Dan, ma trecea pe lista neagra a incitatorilor #rezist. https://www.stiripesurse.ro/tolontan-reac-ioneaza-dupa-ce-ministrul-mai-l-a-pus-pe-lista-neagra-sa-tragem-adanc-aer-in-piept_1177471.html " - nu, nu am uitat. Insa nu uitam nici relatia cu Voiculescu. Voiculescu infractirul. Aia despre care care zici tu ca erai dominant. Serios? Te lasa sa scrii ce vrei? :) Saru'mana, boierule! Altfel, l-ai intrebat pe Dragnea de ce nu si-a dat demisia din functia de presedinte a Camerei Deputatilor desi e condamnat penal? Sau il intrebi de situatia lui darius Valcov? 8. 8 ani. 8 ani de inchisoare.

MZM  •  17 februarie 2018, 15:28

Domnule Tolontan, nu mai insistati ca... "Dan Voiculescu nu a intervenit niciodata la Gazeta". Chiar nu va dati seama de ridicolul situatiei?! Sau nu dati doi bani pe impresia pe care o faceti asupra celor care va citesc? De ce sa intervina Voiculescu daca tot ce scrieti este... pe linie, pe linia trasata de el?! Numai un pic daca ati incerca sa sariti calul veti fi dat imediat afara, o stiti prea bine! Dar pana acum nu l-ati deranjat cu nimic. Ia sa fi incercat, la vremea respectiva, sa faceti o ancheta jurnalistica serioasa (cu sau fara Neag si Lutac) despre cum a "achizitionat" patronul dv., de la statul roman, Institutul de Cercetari Alimentare (ICA), prejudiciind statul cu vre 70 de mil. de euro. Mai erati azi pe aici? Nici n-ati fi apucat sa porniti ancheta si erati imediat rejectat si obligat sa restituiti toate... bonusurile! Asa ca, nu mai incercati sa ne aburiti cu impartialitatea, deontologia, bla, bla, pentru ca se vede de la o posta ca semnalizati dreapta, dar o cotiti mereu la stanga!

Radu Bogdan  •  17 februarie 2018, 15:32

As avea si eu citeva observatii de facut. Stiti noi toti vrem sa curatam societatea, dar ne uitam toti in ograda altuia. Cu ai nostri , ne comportam exact ca doamna Dancila cu Vilcov :"trece saracul pintr-o perioada dificila" . Cum s-ar zice solidaritate de breasla , prost inteleasa. Domnule Tolontan , faptul ca s-a ajuns la dialogul surzilor si la fracturarea societatii se datoreaza nivelului de miniciuna si intoxicare pe care-l practica media zi de zi. De aici ar trebui sa incepeti curatenia ... dar stiu ca nu este comod. Nici mie nu mi-a placut modul in care a raspuns Johannis. Dar...as vrea sa enumar doua momente: a) Un coleg de-al dumneavoastra de la A3 a afirmat cu subiect si predicat ca L. Kovesi a mintit cind a afirmat ca "conversatia cu decaparea" a fost editata . Am putea sa stim si noi cine de fapt minte cu nesimtire ? Colegul sau L.Kovesi ? O fi greu de cercetat de catre un ziarist onest , probabil ca nu ... b) Despre Sorina Matei mi-e greu sa-mi spun parerea ca e femeie , dar doar mi-aduc aminte de dinsa cind lupta cu coruptii mai deunazi . Era la fel de gretoasa atunci ca si acum. Pe linga un caracter indoielnic, sa spui ca un om condamnat se bucura de prezumtia de nevinovatie trebuie sa fii prost de-a dreptul. Deci , domnul Tolontan dreptul la demnitate, respect nu se daruieste ci se dobindeste . Domnul Voiculescu nu ti-a cerut niciodata ceva pentru ca stia ca o sa pleci si mai ales pentru ca e plina lumea de Gidea, Badea , Sorina Matei si tinerei dornici de afirmare care pot oricind sa-i sufle in pinze citeodata fara macar sa li se fi cerut. Pina una alta prin prezenta dumitale in aceasta alaturare care nu te onoreaza , ii faci lui Voiculescu un serviciu mai mare decit toata adunatura de servitori din media. Ii creezi o bruma de legitimitate. Cit despre Johanis cu parere de rau , imi aduc aminte de vorba unui politician care era macar inteligent : " Johanis vorbeste putin si gindeste cit vorbeste "

emg  •  17 februarie 2018, 16:25

jenanta prestatia lui Iohannis. cand raspund aia de la PSD in stilul ala ii spurcam, cand raspunde Iohannis il aparam. trebuie sa ne invatam sa vedem dincolo de personane, sa punem pret pe principii.

Andrei F  •  17 februarie 2018, 16:27

@gigelos • 17 februarie 2018, 14:38 Multumesc!Pentru mine ce imi spuneti nu este democratie!Dar ce stiu eu?O lupta fara reguli nu este lupta,este macel.Ca la fotbal .Daca este cineva care castiga indiferent de ce spune Regulamentul...O sa va convingeti si dumneavoastra candva...Cei care au castigat indiferent cum tot au platit...Dragnea?O sa vedeti ca nu este vesnic si ca sunt rele mai mari...Eu -socotit pe aici ca pesedist-astept un partid mai radical decat PSD.Si o sa vina...Pana la urma noi doi nu trebuie sa fim de acord dar ca oameni trebuie sa avem principii si nu sa ne modelam in functie de ce iubim sau uram.Pot accepta ca aveti de ce sa urati PSD dar nu pot accepta ca puteti sa fiti de acord cu orice arma este buna impotriva lor...Pana la urma PSD de ce ar respecta regulile pe care voi nu le respectati?De ce nu-i schimbati prin exemplul personal?Alegatorii credeti ca gresesc mereu sau nu vad acest exemplu mai bun?...Trebuie sa intelegeti ca este gresit formularea ca un partid este impotriva DNA,servicii,presedinte si invers...Acestia din urma -DNA,servicii,presedinte-trebuie sa fie deasupra politicului,a tuturor partidelor...Altfel inseamna ca pesedistii au legitimitatea sa ceara alt presedinte,alt DNA si alte servicii...Ii legitimati sa vrea asta!De asta a fost gresit ca DNA sa se apere cu interceptari.Interceptarile nu au menirea sa apere DNA!DNA nu poate folosi in folos propriu logistica de care dispune...Ce ar insemna ca si Armata sa marsaluiasca cand vor pe strazi ca poate nici lor nu le place PSD?Ii legitimati in a folosi si ei logistica pe care o detin?

Gabriel Iacobescu  •  17 februarie 2018, 16:28

Voi ziariștii ați creat ce ați primit la Cotroceni. In vino veritas.

ciprian  •  17 februarie 2018, 16:33

ok am inteles presedintele s-a enervat, dar voi stiti sa puneti intrebari fara sa va scrie cineva sms sau stiti sa puneti intrebari care nu sunt idioate cum ar fi definitia penalilor, singurul obiectiv era sa sariti la gatul presedintelui ca nu vede prezumtia de nevinovatie si asta e ultima mea grija pentru ca nu el este cel care judeca daca cineva e vinovat sau nu.

Hyssop  •  17 februarie 2018, 17:01

Obraznicaturile alea institutionale sunt atat de abuzive in atitudine, limbaj si (mai ales!) fapte pentru ca sunt doar niste persoane ocupante vremelnic ale unor posturi de fuctionari (numite cu emfaza "Presedintele Republicii", "consilier prezidential", etc.) PRIN BUNAVOINTA Sistemului, adica prin MANARELILE SUBTERANE ale Serviciilor. Personajele alea stiu ca se bazeaza in acele pozitii nu pe popor (e mai mult decat o exagerare sa afirmi ca Iohannis se bucura de "prestigiu" si de "atasamentul populatiei") sau pe calitatile lor profesionale, ci pe "spatele" asigurat de "institutiile de forta"! Iar OeNGeurile sunt tot creatii ale Serviciilor, deci sunt in situatia de "corb la corb nu-i scoate ochii".

Venom  •  17 februarie 2018, 17:19

@tolo Președintele a ratat tocmai cel mai important moment din conferința de presă, de a-i răspunde Sorinei Matei. În loc să demonstreze că are dreptate, cu argumente, practic a folosit prin tăcere arogantă, "altă întrebare"! Iar problema celor din administrație, nu numai prezidențială, vine de la lipsa de educație. La girofarita galopantă pe care o fac tot mai mulți mediocri ajunși sus. Uită că sunt umflați politic deși sunt deficitari, nulități și pe persoană fizică, și civic și etic. Mulți dintre puternicii României sunt maxim șefi de scară cărora li se urcă foarte ușor la cap funcția. Cum a răspuns "ăla" când a fost întrebat de ziariști când vom avea autostrăzi finalizate? ***, când vor fi gata! Nu vă e logic? Uite mamă, fără cap, tot sunt Ministru al acestei țări, n-am timp de prostii și proști ca ziariștii lui pește ... Totuși, jurnaliștii sunt interfața interesului public(-ului) pentru un anumit eveniment, reprezintă acolo propriul segment de audiență care are dreptul la informații, de la sursă, la fel ca și "ceilalți de altă culoare politică", fără discriminare. Dacă un om politic refuză să se adreseze tuturor, atunci își merită înfrângerile. N-a știut cum să ia capital și de la cei care nu l-au votat sau sunt nehotărâți. Nu există motive logice, așadar, pentru ca "un cineva" să trieze la ce să sau cui răspunde. Mai ales președintele României, nu e al tuturor? Nu e și al românilor care se uită la Sorina Matei? MAI ALES ÎNTR-O CONFERINȚĂ DE PRESĂ, nu ai treabă cu fața, "obrăznicia" mesagerului, organul (sic!) de presă - de fapt, ca emițător de mesaj vrei ca acesta să ajungă cu maxim de diseminare. Altfel ce rost mai are o astfel de informare publică? Dacă te tuflește tonul unei întrebări cum te comporți când trebuie să iei decizii grele, ca lider? Ce ne dorim, să revenim la canale unice, guvernamentale, la presa de bine și de stat? La purtători de cuvânt amorfi în loc de ziariști care întreabă și doar notează în extaz înțelepciunea cârmacilor iubiți? La fel, la conferința de la DNA, o instituție de forță, e suspect să ridici mingi la filru. Nu există în lumea asta a presei o întrebare proastă. Poate doar cea care nu a fost pusă. Ziariștii se informează de la experți (teoretic) și au obligația să clarifice cât mai multe zone gri. Dacă vin de la eveniment cu puncte de suspensie, atunci și materialul va fi slab. Și să nu confundăm editorialul (opinia) cu știrea (evenimentul)! Jurnalistul de pe teren care crede că le știe pe toate și nu mai întreabă se face vinovat de dezinformare, fie și prin omisiune și își pierde credibilitatea. Iar de la doamna K vreau să răspundă cât mai multor întrebări grele, TOCMAI pentru că sunt susținător al anticorupției și neimplicarea politicului în Justiție. O întrebare nu e un atac nici dacă vine de la luju, A3 etc. Opiniile sunt separate, bine că încă există! Și poți fi sau nu de acord cu ele.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  17 februarie 2018, 17:20

@Venom: corect, mai ales ca asa cum explica cineva foarte bine aici: oricine trebuie sa-si explice termenii retorici sale. Mai ales unii care intervin des in discurs si se constituie in mesaj.

Gonzales  •  17 februarie 2018, 17:21

Cătăline, mai atent, te rog, la redactarea textului! Nu aș dori să preiei stilul agramat al colegilor tăi de breaslă de la celelalte ziare de sport: "Vrem să ne creștem copiii să se teamă de cei mari, de cei puternici sau SĂ îi învățăm ridice vocea?!" Fac acest lucru pentru că, deși nu suntem de acord în multe privințe, recunosc că ai rămas unul dintre puținii care scriu și vorbesc corect, ceea ce te transformă într-un fel de profesor pentru tinerii de pe aici. O după-amiază plăcută!

Comentează