Corpul de Control: ”La Spitalul Ilfov, valvele folosite la gravide și pompele de aspirație ale nou-născuților sunt sterilizate în găleți puse pe jos și fără calculul timpilor!”. Ministrul Bodog știe și îl protejează pe manager!

Gazeta publică azi un nou raport păstrat la sertar despre infecțiile nosocomiale și riscul asupra vieții pacienților

joi, 11 ianuarie 2018, 6:56

 

De Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Când primii pompieri au ajuns la clubul Colectiv, ei au adunat mobilele răniților și morților.

”Am pus telefoanele într-un loc, erau cam 15-20 de aparate. La un moment dat, au început să sune și pe toate ecranele apăreau apeluri de la Mama și de la Tata”, a povestit unul dintre salvatori pentru documentarul Discovery.

Telefoanele sunau mereu și mereu, din dragoste, din durere, din disperare.

”Mama” și ”Tata”.

În numele copiilor

Să fii mamă, să fii tată.

Cine a avut minte a înțeles atunci, în noaptea de 30 octombrie 2015, că România nu se va mai așeza niciodată la fel.

Pentru că mamele și tații au fost sfârtecați în cea mai prețioasă relație a lor: cea pe care o au cu copiii.

”Dragostea pentru copii e singura din lume la baza căreia stă nu atracția fizică, nu plăcerea, nu intelectul, ci frica. N-ai cunoscut într-adevăr frica dacă n-ai avut un copil, și poate asta ne amăgește să credem că e o iubire magnifică – fiindcă frica în sine e magnifică. În fiecare zi, primul tău gând nu este ”Îl iubesc”, ci ”Ce face?””, scrie undeva Hanya Yanagihara.

O bună parte a sentimentului de revoltă care continuă să curgă de la Colectiv și până azi în România e în numele copiilor.

Fiecare aproape că resimțim o amenințare personală, ”ăștia ne omoară copiii”, iar frica insuportabilă ne face și pe noi insuportabili.

O mamă simplă și încăpățânată

De aceea nu mai contenesc devăluirile mamelor despre condițiile mizere din spitale.

De aceea, după ce i s-a stins băiatul la o lună după naștere, Nicoleta Radu, o femeie dintr-o familie simplă, ea îngrijitoare și soțul șofer, s-a întărit și nu a lăsat lucrurile așa.

Pe 13 noiembrie 2017, mama îndoliată a copilului mort s-a adresat Ministerului Sănătății.

”Un consilier al domnului ministru Bodog a venit la întâlnire și mi-a zis că mai bine mă duc la Colegiul Medicilor. Dar nu am renunțat și am înregistrat plângerea întâi la minister, apoi la colegiu”, povestește mama întâmplarea din sediul ministerului.

Iar derularea sobră a faptelor demonstrează că numai reclamația familiei a trezit sistemul.

Spitalul „Sf. Pantelimon” nu a raportat decesul nou-născutului decât după plângerea familiei

Până la plângerea părinților, Spitalul „Sf. Pantelimon” nici nu raportase decesul nou-născutului Tudor Radu, așa cum orice spital are responsabilitatea în cazul morților între 0 și 1 an, prin ordin de ministru.

Spitalul a făcut-o abia pe 19 decembrie, în loc de 5 noiembrie. Doar după ce mama alertase ministerul și colegiul medicilor.

Cele mai sensibile relatări din plângerile părinților sunt cele legate de riscurile infecțiilor nosocomiale.

Ei sunt martori oculari ai felului în care spitalele mistifică testele de sanitație!

Aceste teste au rolul de a verifica dacă există germeni în saloane, pe suprafețe, în blocurile operatorii.

Mamei i s-a spus că ea a adus bacteria care i-a provocat febra și infecția lui Tudor.

”Am văzut cu ochii mei”

Așa sună versiunea oficială. Spital + minister.

„Sf. Pantelimon” pretinde că de la mamă ar fi pornit infecția copilului mort apoi, după 37 de zile de suferință.

Narațiunea ”mama a adus germenele multirezistent în spital” este susținută și de ministrul Bodog, într-un comunicat oferit ieri publicului.

Mama e însă fermă și povestește în plângerile sale, cu o durere netulburată.

Minte mama?

Sau măcar exagerează, orbită de durere?

Un raport pitit

Ministerul Sănătății știe cu exactitate că aceasta este situația incontestabilă din spitale.

Are chiar rapoarte de la Corpul de Control, pe care însă le pitește în sertare.

Dar până și mamele și tații de la câțiva metri de cabinetul lui Florian Bodog s-au săturat să tacă.

Ce se întâmplă la Spitalul Ilfov

Un raport al Corpului de Control al Ministerului Sănătății despre condițiile de proliferare a infecțiilor intraspitalicești, de la un alt spital, Spitalul de Urgență Ilfov, a ajuns în posesia redacției.

Spitalul Clinic de Urgență Ilfov este plasat lângă Stadionul Național din București.

El primește grosul banilor din impozitele asiguraților, venite prin CAS. Mai încasează sume de la Ministerul Sănătății și de la Consiliul Județean Ilfov.

Perioada controlată a fost exact cea care a curs după dezastrul de la ”Colectiv”: 1 ianuarie 2016 până în prezent.

Am verificat raportul, care este revoltător, prin surse din interior. Îl publicăm astăzi.

Un mediu periculos pentru pacienți

Concluziile sunt integral nefavorabile managerului Delia Patricia Ene.

Dar, ca și în cazul raportului negativ de la ”Marius Nasta”, ministrul Florian Bodog nu face nimic de luni de zile!

La ”Nasta”, șeful Sănătății a reacționat abia după ce cazul a fost expus public de Gazetă.

Același Corp de control i-a predat ministrului acum câteva luni concluziile care atestă mediul necontrolat și periculos în care sunt tratatați pacienții la Spitalul din Ilfov.

Nou-născuții sunt primii care suferă pentru că ei sunt cei fără apărare.

Iar raportul zace în sertar, ca să n-o deranjeze pe Delia Patricia Ene, managerul spitalului.

”Delia Ene este omul liberalului Petrache, șeful Consiliului Județean”

”Managerul Delia Patricia Ene este sprijinită de Marian Petrache, șeful PNL al Consiliului Județean Ilfov”, susține un om din spital.

Deși are sediul pe Bulevardul Basarabia în București, spitalul condus de Patricia Ene aparține Consiliului Județean Ilfov.

”Iar ministrul Florian Bodog e un tip moale, nu schimbă pe nimeni”, spun oamenii din minister.

Pe mamele și pe tații din România nu-i interesează asta.

Ce se înghițea acum câțiva ani nu se mai acceptă acum.

”Sterilizare în găleți puse pe jos”

În controlul de la Spitalul Ilfov, Corpul de Control a dezgropat câteva afaceri grase cu firme private, combinații făcute în special pe spatele gravidelor și al copiilor nou-născuți.

Dar, mai presus de toate, trimișii lui Bodog au notat că, în tot spitalul, dar mai ales la ginecologie și la neonatologie, ”nu sunt elaborate protocoale de lucru pentru dezinfecţie, personalul nu cunoaşte substanţele dezinfectante, concentraţia de lucru, timpul de acţiune şi nici timpii procedurali”.

Toate citatele provin din raportul Corpului de Control, din care publicăm, la final, un fascicul.

De oriunde începi lectura e dezastru. Așa numita ”sterilizare” are loc în niște găleți.

Găleți la propriu.

Puse pe jos.

Fără timpi asigurați de dezinfecție, fără reguli, fără ca personalul să cunoască standardele sterilizării normale sau de nivel înalt.

Ce nivel înalt?

Mamele și copiii sunt tratați cu instrumentar nedezinfectat corect!

”A fost identificată o găleată în care erau imersate peste 20 de valve utilizate”, consemnează inspectorii ministrului Bodog.

”Afirmativ substanţa din găleată era Sekusept 2% fără a se putea preciza timpul în care au fost colectate aceste valve şi care au fost procedurile corespondente utilizării lor”.

Valvele sau speculele sunt instrumentele ”despărțitoare” ale vaginului, folosite de ginecolog și la consultații, dar și la intervențiile chirurgicale.

Există valve de unică folosință și străvechile valve cunoscute de femeile din România, din metal.

Valvele de inox, inoxul familiar pentru generații de femei românce, trebuie sterilizate după niște standarde stricte, ca să poată fi folosite de la o pacientă la alta.

În Spitalul de Urgență Ilfov, în 2017 dezinfecția instrumentarului folosit pe mame se face în găleți și după ureche!

Și cu instrumentarul de copii se procedează la fel.

Sondele de unică folosință ale nou- născuților sunt refolosite fără să fie sterilizate eficient

Pe secția de Neonatologie, Corpul de Control descoperă, oripilat, cum se sterilizează “componente de plastic folosite la aspirarea nou-născutului”, chiar din descrierea medicului șef de secție.

”Componentele de plastic” sunt sondele de aspirație ale nou-născuților.

”În mod normal, sondele de aspirație sunt de unică folosință”, explică un chirurg ginecolog.

Dar aici, sondele de plastic se dezinfectează la fel ca valvele de inox, în găleți.

”Pe secția de Neonatologie dezinfecţia de nivel înalt se face în găleţi care, la momentul controlului, conţineau soluţie Steril C şi Sterox, nu exista protocol de lucru şi personalul nu cunoaşte concentraţiile soluţiilor utilizate pentru dezinfecţie şi timpii de acţiune” Raportul Corpului de Control al Ministerului Sănătății

Rezultatul?

Așa apar infecțiile intraspitalicești

4 infecții nosocomiale au fost raportate în 7 zile

Ca și la Spitalul de Urgență „Sf. Pantelimon”, ca și în multe alte cazuri, inspectorii scriu negru pe alb că la Spitalul de Urgență Ilfov nu sunt evidențiate și tratate corect infecțiile nosocomiale!

De fapt, protocoalele medicale de dezinfecție nu există.

În doar o săptămână, 4-10 septembrie 2017, în spitalul de Urgență Ilfov ”au fost înregistrate 4 cazuri de infecții nosocomiale”.

Acestea sunt doar nosocomialele raportate și nimeni nu poate ști câte sunt cu adevărat.

Adio siguranța pacientului!

Ca într-un joc al nebuniei, Corpul de Control rezumă cum sunt încălcați toți pașii obligatorii ai profesiei de medic:

  1. Nu sunt identificați corect germenii care provoacă aceste infecții.
”Nu există evidențe a germenului etiologic identificat (identificare şi antibiograma) rezultatul bacteriologic asumat de medicul bacteriolog” Raport Corp de Control
  1. Transmiterea infecțiilor scapă de sub control.

”Acest fapt conduce la imposibilitatea implementării măsurilor de control a transmiterii intraspitalicesti pentru germenii izolaţi ca etiologie în IAAM”
  1. Siguranța pacientului este imposibil de asigurat.

”Totodată supravegherea epidemiologică, investigarea şi diagnosticul IAAM, în timp real, nu se pot desfăşura pentru siguranţă pacientului”

Concluzia?

Dezinfecție după ureche, tratament după ureche!

”Pacienții cu infecții au fost tratați cu antibiotice neținându-se cont de sensibilitatea sau rezistența tulpinii etiologie corelată cu IAAM, conduită de supraveghere epidemiologică și terapeutică obligatorie”.

Cine răspunde?

Aceștia sunt indicați drept responsabili, conform Corpului de Control al ministrului Florian Bodog.

Interesant este că Florina Graure, directorul medical, este medic epidemiolog.

Raportul a ajuns la Florian Bodog și la Marian Petrache, șeful CJ Ilfov. Un pesedist și un penelist.

Ce fac ei?

Până acum, nimic.

Ministerul Sănătății și Spitalul Județean de Urgență Ilfov nu au răspuns ieri la întrebările adresate de jurnaliști.

 

6 pagini din raportul Corpului de Control făcut la Spitalul Județean Ilfov:

 

Citește și: Nou-născut de 3,7 kg infectat cu candida și mort de septicemie. Ministerul Sănătății a trimis controlul la trei luni după deces!

Comentarii (74)Adaugă comentariu

rexrapidistul  •  11 ianuarie 2018, 7:40

Probleme sunt in sanatate, dar propagandistii *** sunt pe faza si amplifica totul spre bucuria catorva *** care urla in strada!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Sir  •  11 ianuarie 2018, 7:54

@rexrapiditstul, chiar nu iti e rusine ? Ma abtin sa te jignesc. Aia care urla in strada se chinuie sa repare raul facut de cei ca tine la vot, comunistule !

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 7:55

@rexrapidistul, Sir: calm, va rugam, fiecare om are dreptul la opinie. Numai ca noi nu scriem in functie de opinia generala. Am mai explicat acest lucru. Presa nu e ca "video on demand", presa adevarata iti ofera nu neaparat ceea ce vrei sub impulsul momentului, ci informatii despre ceea ce iti afecteaza viata chiar si fara sa-i dai seama. Asa am intrat noi in aceasta meserie si asa vom iesi. Fara sa cautam aprobare, popularitate, ci doar dreptul de a ne informa publicul.

mar  •  11 ianuarie 2018, 8:34

Sa se sesizeze Militia si sa se duca sa ii ia direct Minim 15 ani pentru atentat la siguranta nationala

florin  •  11 ianuarie 2018, 8:50

6 pagini publicate inseamna "aproape 10 pagini?":)))

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 8:51

@florin: da, aveti dreptate, am intentionat sa publicam 10 pagini, dar vrem sa mai verificam din ele, asa ca am publicat doar 6 si vom scrie "fascicul". Multumim!

Andrei F  •  11 ianuarie 2018, 9:06

@ Sir Domnule fi un Sir adevarat si citeste putin din raport...Ai sa gasesti ca regulile de dezinfectare din 2006 au fost completate in 2016...Din raport reiese ca nici macar in 2016 in spital nu se implementase Ordinele corect!... Domnul Tolontan trage o linie ca in fotbal ca la celebrul pact in care s- a stabilit ca de atunci inainte sa nu mai fie blaturi...Linia spune dansul ca este dupa data Colectiv...Treaba este ca de aceasta data nu pare a auzi nimeni cu atributii in sanatate...Si poate nu ai inteles,spitalul se afla sub autoritatea unui liberal.Daca spitalul apartinea de Bucuresti se spunea ca este al lui Firea...Numai Petrache o poate demite pe doamna adica fix ca la Malaxa...Dincolo de frecusurile politice mai grav este ca articolul lasa o nota care ne spune ca personal din sanatate nu prea are habar de regulile din sanatate si ca nu exista nici o linie trasa din care sa intelegem ca de acum medicina o sa fie medicina...Dar oare te intrebi daca acest raport poate fi un act de incriminare sa spunem pentru celebrul Abuz in serviciu sau neindeplinirea cu rea credinta a atributiilor de serviciu?Ar fi sigur o linie trasa de care cei din spital nu ar uita!Si poate ati uitat...stiti cine a mai condus acest spital? Armeanu! Cel in care poti gasi pe net sesizarile facute de la Presedinte tarii la toate organele de control! Verificati!Liniile de netrecut puteau fi trase de multe ori pana acum...

Kwd2015  •  11 ianuarie 2018, 9:10

Catalin, eu am o fabrica de productie a detergentilor lichizi. Nu sunt biocide si nu le vand pe post de biocide. Intr un mega spital din Bucuresti, cineva a facut proba cu unul din decapantii nostri pentru pardoseli. A testat zona curatata si a ramas impresionata. A mers cu proba la directoarea spitalului si aia a inceput sa urle la ea si sa o injure ca de ce se baga unde nu e treaba ei, ca decapant aduce cumnatul ei. Chiar daca la probe al cumnatului a fost sub jumatate la calitate fata de al meu........

Andu  •  11 ianuarie 2018, 9:22

O intrebare. De unde poate o persoana normala sa se infecteze cu germeni rezistenti daca nu din spital?

rodion  •  11 ianuarie 2018, 9:29

Uite ce schelet bine ascuns mai are in dulap celebrul Minister gresit intitulat al Sanatatii http://vranceamedia.ro/incalificabil-documente-oficiale-diagnosticul-de-deces-nu-este-rujeola-pentru-25-din-cei-37-de-oameni-prezentati-ca-morti-din-cauza-rujeolei-in-ultimii-2-ani-statul-roman-si-o-par/

Andrei F  •  11 ianuarie 2018, 9:38

@ Andu Nu sunt doctor deci puteti avea rezerve la ce va spun...La spitale este cea mai mare sansa de infectare cu germeni rezistenti in primul rand pentru ca acolo se aduna multa lume cu infectii...Dar germeni rezistenti putem sa ne procuram si singuri.Pe anumite prospecte de antibiotice putem citii ca trebuie sa luam medicamentul intr- un anumit fel si pe o anumita perioada...Daca medicamentul este luat in doze mici sau pe termen prea scurt germenii poate capata rezistenta la acel medicament...La tv. se incurajeaza consumul de antibiotice doar la sfatul medicului pentru ca luat poate dupa ureche nu facem decat ca sa ne invatam corpul cu un medicament care sa devina ineficient cand se impune a fi luat...

v1ad  •  11 ianuarie 2018, 9:42

Aveam un mare respect pentru tine dupa ancheta din care a rezultat dosarul cu transferurile de jucatori. Articolele tale legate de Hexipharma si anumite incidente in spitale, ma fac sa ma intreb oare cine e in spatele tau si te alimenteaza atat de sistematic cu "rapoarte dosite". Citesc ca multe dintre mizeriile astea s-au petrecut si in 2016, imediat dupa "Colectiv", cand ministerul era pastorit de mult iubitul tau V. Voiculescu. Nu stiu cum se face ca de ala nu ai zis nimic de rau sau de vreun raport dosit. Nici pe vremea lui nu gaseam vaccinuri. Si pe vremea lui erau la fel de multe incidente cu infectiile nosocomiale, insa nu s-a facut nimic. Asa ca mai usor, ca esti prea pe fata.

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 9:43

@v1ad: e normal sa nu puteti citi rand cu rand o investigatia atat de stufoasa precum Hexi Pharma. Ea a pornit de la oameni din interiorul fabricii. Oamenii obisnuiti "alimenteaza" aceste investigatii, ca sa folosim termenul dvs. In Hexi Pharma, nici o autoritate nu stia nimic, nici macar SRI, care nu pricepuse subiectul dezinfectantilor neconformi, daca nu cumva il musamalizase, ne vom lamuri in timp. Cum probabil n-ati avut vreme sa cititi ultimele lucruri din Hexi, iata rezumatul la zi: rezultatele stiintific validate, si la laboratoare acreditate international din strainatate, arata ca din 39 de substante analizate 39 erau ineficiente. Dezinfectantii nu omorau germenii si asa se multiplicau infectiile nosocomiale. Chiar azi e un termen in procesul Hexi.

Ionut  •  11 ianuarie 2018, 9:46

Aceleasi probleme sunt si la Budimex (Marie Curie) din capitala. Anul trecut , sotia a fost internata cu , copilul in acest spital aproape o luna cu o bronsiolita ce a generat insuficienta respiratorie acuta. Toate saloanele erau spalate pe jos cu acelasi mop si din aceeasi galeata. Cu o zi inainte de externare, copulul a fost infectat cu un virus si a fost necesar sa mai stea inca o saptamana in spital. Cateva zile copulul a fost tinut impachetat in prosoape ude la temperature de 39-40, medicii ascunzand rezultantele analizelor si cauza reala, si motivand ca este vorba de un dinte care urmeaza sa-I iasa. Dupa mari scandaluri una dintre asistente ne-a spus ca in analizele facute cu cateva zile in urma era clar ca este infectat cu un virus. Abia din acel moment au recunoscut si l-au trecut pe antibiotice. Tot sistemul este profund viciat.

kid  •  11 ianuarie 2018, 9:51

Chapeau ... @Sir

yoz7777  •  11 ianuarie 2018, 9:55

Multumim Cataline pentru anchetele din sanatate, dar astept pozitia ta oficiala si pe noua numire a guvernului Tudose care tocmai a ales un condamnat penal (a furat statul) sa reprezinte guvernul Romaniei si sa fie platit de cu bani de la bugetul de stat. Il stii, este gh. popescu aka baciul. Care este pozitia ta cu privire la aceasta numire?

rodion  •  11 ianuarie 2018, 9:55

@Ionut Cum adica ?Copilul a fost tratat cu antibiotice pentru o infectie virala?

v1ad  •  11 ianuarie 2018, 10:10

D-le Tolontan, am pe cineva in familia extinsa care lucreaza in sistemul medical. Mereu il incui cu aceste aspecte. 1. Min Sanatatii este unul dintre cele mai bine finantate ministere (dupa dezvoltare si agricultura). 2. Nu stiu cati absolventi de studii superioare incep in tara asta sa lucreze din prima zi pe 2-3000 de ron ca si un rezident de rand. Si totusi se plang de salarii ca sa isi justifice spagile ... 3. Se plang ca spitalele ajung fara bani prin lunile nov-dec. Dar cine le devalizeaza? Eu? Aia care le conduc. Tot doctori in proportie de 90%. Ai dat multe exemple. 4. Se plang ca nu au medicamente pe final de an si cer oamenilor sa aduca de acasa sau sa cumpere. Cine le da pe sub maneca pentru un ciubuc la farmacia spitalului pana raman fara? Eu? Doar la inceput de an au stocuri mai mult decat necesare pt 1 an 5. Ne plangem de infectii nosocomiale? Dar cine sa le spune femeilor de servici/asistentelor despre concetratii si timpi de contact? Eu? Cine sa faca testele de sanitatie? Eu? 6. Ne plangem de mizerie, miros si gandaci in spitale. Dar cine lasa peste noapte satre intregi sa stea langa un om? Pentru ce existe paza si ore de vizitare. Plangem alaturi de doctori conditiile din spitale, dar nu vedem ca ei singuri isi dau la picioare. Nu cred ca la tine in redactie accepti mizeria, *** sau furtul. Ei de ce o fac? Pentru ca sunt preea blazati si se complac. E mai bine sa spui ca va pica drobul decat sa faci ceva.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cristina  •  11 ianuarie 2018, 10:11

Din pacate singurul care o poate demite este petrache. Petrache refuza. Domnul ministru este legat de maini si de picioare. Legea il impiedica sa poata lua masuri. ***. ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

rodion  •  11 ianuarie 2018, 10:14

@Andu Intrebarea mai interesanta este : de ce nu se infecteaza toti pacientii din spitalul respectiv sau cel putin din acelasi salon sau operati de acelasi doctor si aceleasi asistente in aceeasi zi si in aceeasi sala de operatii cu germenii respectivi?Germenii selecteaza pacientii pe anumite criterii?Au ceva pacientii respectivi care favorizeaza proliferarea germenilor in organismul lor?

alex  •  11 ianuarie 2018, 10:16

Cum sa citesc asa la prima ora? E posibil sa fie cel mai trist lucru pe care l-am citit vreodata... Am pus telefoanele într-un loc, erau cam 15-20 de aparate. La un moment dat, au început să sune și pe toate ecranele apăreau apeluri de la Mama și de la Tata”, a povestit unul dintre salvatori pentru documentarul Discovery. Telefoanele sunau mereu și mereu, din dragoste, din durere, din disperare. ”Mama” și ”Tata”.

v1ad  •  11 ianuarie 2018, 10:27

@rodion. Se cheama imunitate. La unii ea poate fi slabita (boala, operatii) sau imatura (bebelusi), iar acolo se grefeaza acesti microbi cel mai usor.

Silviu  •  11 ianuarie 2018, 10:29

@Florin. Cred ca sunt 6 pagini pentru ca restul pana la 10 sunt limba de lemn obisnuita in raportarile institutiilor publice. Au selectat din ele partea relevanta. @Tolo Cred ca ar fi fost ok sa se publice toate cele 10 pagini in ideea in care sa nu fiti acuzati de trunchierea informatiilor sau scoaterea lor din context. Asta daca nu sunt niste informatii si mai interesante in restul de 4 pagini, care fac subiectul unui articol viitor. :)

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 10:30

@Silviu: sunt 50 de pagini in total. Si ati ghicit. Gestionam continutul raportului ca sa putem verifica, contextualiza si scoate si alte lucruri interesante.

rodion  •  11 ianuarie 2018, 10:58

@v1ad Sistemul imunitar nu intervine chiar instantaneu .O infectie de genul asta da in cel mai bun caz o febra moderata sau o stare de rau cu subfebrilitate una sau doua zile , pana intervine sistemul imunitar si face diferenta intre vindecare si probabil moarte daca nu se intervine cu nimic.Eu vorbeam de oameni care nu contacteaza germenii absolut deloc , in ciuda prezentei evidente a acestora si a teoriilor lui Robert Koch privind contagiozitatea germenilor.

mordved  •  11 ianuarie 2018, 10:59

Moarte nosocomialilor, de acord. Dar dvoastra mai cititi GSP? Chiar nu va indigneaza toate agramatismel, defectiunile logice, contradictiile aiuritoare, articolele anonime, cultul personalitatii lui Becali, dispretul fata de tot ce nu inseamna fotbal si dispretul pentru tot ce nu este FCSB (caruia articlerii dvoastra se incapataneaza sa-i spuna Steaua - nu ca ar conta!). Justitiarismul este cel mai bun alibi (dupa filantropie).

Eugen Pitic  •  11 ianuarie 2018, 11:01

Buna ziua tuturor. La fiecare articol care dovedeste cat de corupta si incompetenta a ajuns si medicina/managementul medical/chiar medicii de renume mondial/vezi cazul de la Cluj (nu dau nume caci nu ma refer la persoane dar ma raportez la sistem in comentariul meu!) imi vine din nou sa-mi iau jucariile si sa plec din tara asta condusa de tot soiul de penali. Dar mai exista speranta si....REZIST pentru copii nostri si viitorul lor! Simt ca se apropie o a doua revolutie caci in 22 Decembrie am schimbat doar liderii comunisiti cu cei din linia a doua si tot soiul de fripturisiti...si prea multa lume simte asta...

mordved  •  11 ianuarie 2018, 11:02

PS: ''Raportul documentează o radiografie pe 2016-2017, ani de afaceri îmbinate cu o incompetență atroce''. Ce va sa zica "radiografie"in acest context? Valeu!

Ion  •  11 ianuarie 2018, 11:25

Cat timp tara este condusă de infractori, lucrurile astea vor continua...

Andrei F  •  11 ianuarie 2018, 11:29

@Radion Daca vrem sa ne amintim de ,,Ciuleandra,,- boierul care dorea sange de taran pentru ca cel boieresc slabise- ne aducem aminte ca medicina a imbracat diferite forme...Imunitatea este complexa intr-atat incat poate exista un purtator al unui virus care la el boala nu se manifesta...apoi genetica- mostenire genetica sau imunitate dobandita...Si pentru ca cineva vorbea doar de salarii mari,spagi...Personalul medical si el este supus atacului acelorasi rele din spitale si dincolo de imunitate presupus mai buna ca a pacientilor se pare ca sunt vaccinati cu o mare doza de indiferenta...

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 11:29

@Ion: si incopetenti, nu uitati de asta.

vlad  •  11 ianuarie 2018, 11:44

Tolo de ce nu verifici un dezinfectant actual care se afla in spitale asa cum ai verificat la hexi?

Maria  •  11 ianuarie 2018, 11:59

Domnule Tolontan, Titlul articolului este extrem de tendentios! In ce fel ar putea proteja ministrul Bodog un manager de spital care nu este in subordinea ministerului si, implicit, conducerea nu poate fi numita prin ordin de ministru?! Dar dvs stiti asta! Ca presedintele CJ Ilfov a numit-o pe dna manager! In fine! Nu mai am comentarii!

rodion  •  11 ianuarie 2018, 12:00

@Andrei F Ai dreptate , imunitatea este extrem de complexa , doar ca unii vor sa puna problema extrem de simplist: injectam un ser si gata, esti imun.Vrei sa fii imun la altceva , mai injectam un ser.Nu mai e nevoie de spitale , va imunizam la orice prin injectare(gratis si obligatoriu).Tare cred ca informatiile care ies la iveala in ultima vreme vizavi de ce se intampla prin spitale tind spre asta.S-ar putea sa ma insel , dar timpul o sa le lamureasca pe toate.

Ana  •  11 ianuarie 2018, 12:19

La maternitatea din Constanta, Spitalul Judetean, am stat in salon mizerabil, apa cu care spalau pe jos era deja neagra, iar mopul cred ca fusese folosit inclusiv pe scari. In baie colcaiau viermi in apa statuta. De mucegai pe pereti ce sa mai spun? Asta in salon de 2 paturi, cu baie... Fetita colegei de salon a capatat o infectie la ochi de care a scapat foarte greu, dupa aproape 2 luni. Cu toata paza de jos si accesul ingradit pt tati, cel putin de 3 ori pe zi, o persoana colorata baga capul pe usa salonului sa vand ceva 3 la 10 lei. Asta s-a intamplat in 2008, dar ma indoiesc ca s-a schimbat ceva intre timp. Din nefericire am ajuns si la sectia de pediatrie. Un cosmar. Mizerie, paturi de fier vechi si ruginite, pereti murdari etc. Pai ce merita toti acesti indivizi, indiferent de culoarea lor politica???

cantare electronice  •  11 ianuarie 2018, 12:29

nimic nou. absolut nimic nou pentru sistemul medical din Romania

vlad  •  11 ianuarie 2018, 13:25

Desi sunt bucurestean am trecut si eu prin spitalul asta acum ceva ani, stau foarte aproape. Am fost la un control ORL si nici nu mi-a mai trecut prin cap sa ma mai intorc vreodata acolo :)). Totusi in ultima vreme s-au pompat o groaza de bani in spital, l-au modernizat complet, arata mult mai bine si inca se mai lucreaza. Problema este ca la noi in spitale banii se baga fix ca prin parcuri: cheltuieli supradimensionate, de multe ori inutile, fara gandire la rezistenta pe termen lung, etc. etc. Concluzia e simpla: DEMISIA DEMISIA DEMISIA!!! Inclusiv la Bodog, care chiar daca nu putea sa o demita direct, s-a facut ca nu vede, nu a pus niciun fel de presiune. Tot musamalizare este.

Andrei F  •  11 ianuarie 2018, 13:41

@rodion • 11 ianuarie 2018, 12:00 Caz intamplat pe pielea mea...Eram lasat ultimul dinadins la controlul doctorului pentru ca aveam 3 drenuri...Doctorita mi-a spus in fata ...Si am inteles desi am vazut cabinetul cum era ,ca instrumentarul era cum mi-a spus si se vedea- vechi de ani de zile,ca usa la intrare era putreda ...De ce nu am ripostat ca uite cat ripostez pe aici!!????Pentru ca a venit-nu pot afirma ca numai pentru mine-in ziua ei libera si m-a vazut,pentru ca a continuat procedeele medicale la cabinetul ei particular unde instrumentele erau altele-avea nevoie de o freza- ,din alta era...pentru ca m-a trecut pe niste perfuzii si cand am vrut sa vad pentru ce erau mi-au dat raspuns ca isi luase masuri de preventie pentru a nu fi infectat si cu ce nu eram deja...pentru ca nu mi-a luat bani nici dupa operatie si nici dupa ...si mai ales pentru ca nu aveam de ales.Sigur, nici eu nu as crede daca as citii...acum...atunci desi nu sunt chiar tanar incepusem sa ma gandesc daca nu-mi ia banii pentru ca stie ca nu o sa mai plec din spital sanatos...Pana la urma la un control dupa spitalizare am fugit ,om in toata firea dupa ce am bagat bani in buzunarul doctorului .Desigur ca la alt control nu am mai fost ...Nu ma mandresc cu ce scriu acum ,stiu ca si eu sunt de condamnat...Pana la urma noi cei din provincie trebuie sa fim recunoscatori ca mai intalnim doctori pentru ca nu AVEM DE ALES...Este PUBLICA stirea ca in peste 30 de judete nu exista doctori pentru toate specializarile.In cazul meu era singurul doctor apt cu acea specializare din judet...Fata de cele spuse de dumneavoastra...Daca serul acela este un vaccin eu cred ca este indicat si credibil...Eu copilul meu l-am vaccinat mereu...Eu am fost vaccinat la fel...Nu neg ca pot exista si vaccinuri daunatoare.De fapt in cazul din 2016 s-a crezut pentru o perioada ca vinovat pentru moartea bebelusilor ar fi vaccinul importat din Kazahstan care nu ar respecta cerintele UE. Am in familie pe cineva care se opune cu forta vaccinarii.Nu am curajul si nici profesia ca sa-i spun altceva doar pot spune ce as face eu...Nu exista un ser care sa-ti dea imunitate absoluta!Aproape toate medicamentele pot avea reactii adverse dar tot le folosim...

Jules  •  11 ianuarie 2018, 14:14

Am avut ghinionul ca luna aceasta sa"vizitez " Spitalul Marius Nasta-cel de pe Serban Voda. Desi descrierile facute de dvs in articolul din decembrie sunt foarte graitoare, este total diferita senzatia pe care o ai cand pasesti in acest spital. Sincer, ramai cu sechele, te gandesti cum poti numi acel lagar, spital? Cum sa ai pretentia sa iesi sanatos de acolo? Nu inteleg multe, nu inteleg cum de s-a ajuns la mizeria asta, intr-un spital sa nu ai macar sapun la baie daca tot ai conditii mizerabile? Baile m-au dezgustat cel mai mult si camera in care se gatea..intr-adevar, am observat ca nu se tine cont de nicio regula de igienta...Compatimesc cadrele medicale care totusi incearca sa-si faca meseria in aceste conditii inumane. Din punctul meu de vedere, pedeapsa pentru toti care nu au facut decat sa distruga prin furt sau management defectuos, ar fi sa stea ei internati macar 1 luna in unitatea pe care au distrus-o.

Cătălin Tolontan  •  11 ianuarie 2018, 14:16

@Jules: asta nu inteleg cei de la putere, indiferent de partid. Ca, de data aceasta, oamenii nu vor inceta sa se revolte, sa lupte si sa spere. Pentru ca nu presa ii determina sa faca asta, ci experientele lor nemijlocite. Noi nu va oferim decat informatiile pe care dvs le intuiti, le simtiti.

Gabi  •  11 ianuarie 2018, 14:20

Sunt 28 de ani in care POLITICIENII si GUVERNATII au dus Romania nu in secolul XXI ci in secolul XIX....!!!!

bg  •  11 ianuarie 2018, 14:22

In halul asta am ajuns...degradare, deprofesionalizare, empirism medical si ce mai vreti Dvs. Instrumentarul metalic termorezistent se sterilizeaza in mod obligatoriu in AUTOCLAVE la 134 grd. D-l MINISTRU sa citesca ordinele MS privind sterilizarea, dezinfectia in unitati sanitare si cele privind inf. nosocomiala si apoi sa dea comunicate. Pe d-l min. F. Bodog nu-l mai credem pe vorbe. Sa demonstreze dansul cu probe de lab. ca MAMA a adus germenele multirezistent in spital. Afirmatia asta este vanturata in fata presei si pacientilor de prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, secondat de prof. dr. Alex. Rafila (CORIFEUL MICROBIOLOGIEI ROMANESTI). Dansii folosesc niste constatari IZOLATE ale unor studii de microbiologie (ca germenii multirezistenti au fost izolati si in afara mediului spitalicesc), le generalizeaza si le pun intr-un alt context ca sa acopere realitatea evidenta din sp. romanesti. UNITATILE SANITARE REPREZINTA PRINCIPALA SURSA DE GERMENI MULTIREZISTENTI. In ROMANIA, nu au murit inca toti microbiologii, nu au plecat toti si multi sunt oripitati de asemenea minciuni. Santem cu ochii pe voi!

Ionut  •  11 ianuarie 2018, 14:23

@radion da, a fost tratat cu antibiotic administrat intravenos. La externare nici nu au vrut sa ne elibereze copii dupa analizele medicale. Dupa lungi insistente la Synevo (unde se fac toate analizele din Budimex) am reusit sa le obtinem. (Initial cei de la Synevo ne refuzau pe motiv ca rezultatele au fost trimise pe sectie si numai de acolo le puteam obtine.Am discutat cu unul dintre directorii de la Synevo si pana la urma ne-au dat o copie a analizelor).

mafiaspitalelor  •  11 ianuarie 2018, 14:37

Astia omoara oameni si putin le pasa, copii si femei duse la moarte sigura datorita incompetentei si lacomiei unor politicieni corupti

Alexandru Florina  •  11 ianuarie 2018, 14:38

Acum 10 ani am nascut la Spitalul Ilfov, copilul meu a luat o bacterie din spital. In prima lui zi, i-au facut antibiotice fara sa ma anunte macar. Dupa 14 zile au apărut simptomele, noroc ca a fost tratat de dl dr Stanciu, un medic extraordinar si dupa cateva luni de tratament s-a insanatosit. La vremea respectivă spitalul nu era renovat, se pare ca nici acum nu se respectă regulile de igiena. Vorba aceea:" afara e vopsit gardul....etc".

rodion  •  11 ianuarie 2018, 14:47

Andrei F Toate medicamentele au efecte adverse si le folosim doar cand suntem bolnavi si doar daca vrem sa le folosim si nu gasim alta metoda de tratament.Vaccinurile se vor injectate cu forta in oameni sanatosi care poate ca nu vor contacta niciodata boala respectiva.Iar pentru efectele secundare trecute pe prospect nu raspunde penal sau civil nici fabricantul lor , nici doctorul care le administreaza si ministerul sanatatii.Orice s-ar intampla , pacientul e de vina.Vi se pare de incredere si normal ceea ce ni se pregateste?Vi se pare normal ca ministerul sanatatii sa nu aiba nici acum un raspuns oficial in legatura cu evenimentele din Arges 2016?Dumneata spui ca ai fugit din spital pentru ca nu ti-a placut tratamentul.Ce ai mai avea de spus daca erati tinut cu forta in spital , pazit de politie sau jandarmi si ti se administra orice fel de tratament fara consimtamantul dumitale?

Dumitru  •  11 ianuarie 2018, 15:00

Tolo scrie te rog despre fetele de la tenis de camp si de masa,hanbal,scrima . Nu mai scrie despre fapte fara finalitate sau faua in alt ziar.

rodion  •  11 ianuarie 2018, 15:10

@Ionut Si pana la urma care a fost rezultatul analizelor si diagnosticul pus de doctori?

rodion  •  11 ianuarie 2018, 15:32

@daniel Astia cu Hexifarma nu prea sunt mosckoviti.Sunt mai mult SRIti.Managerita arata binisor si atata.Cu competenta sta prost.Cred ca tocmai din cauza asta a fost numita: oalele sparte sa pice in capul ei , sa para ca este exclusiv vina ei pentru ce se intampla in spital.Asta a tinut o vreme , dar nu 28 de ani .Deja pentru clasa politica(pentru toti) vine scadenta cat de curand.Cat a mers doar cu furtul de bani publici mai treaca-mearga dar deja se atenteaza fara nici o jena la viata oamenilor si a copiilor.

Ionut  •  11 ianuarie 2018, 15:45

@radion Analizele indica infectie virala, fapt confirmat de medicul pediatru la care am mers ulterior externarii. Diagnosticul la externare a fost cel stabilit la internare : Bronsiolita cu insuficienta respiratorie acuta. Nici urma de alte mentiuni. Da, si medicul pediatru a fost surprins de modul in care a fost tratat copilul. Problema in schimb a ramas in privinta sistemului: Lipsa de comunicare; ascunderea sub pres a problemelor, incompententa si neglijenta grava. Ce sa mai spun de faptul ca nu exista nici un control real al situatiei bolnavilor din fiecare salon. Copilul cu sotia au fost mutati in diverse saloane sub pretextul ca ''sa evite contactul cu alti copii mai bolnavi'' dar unde era mutata erau copii in stare mai grava si cu probleme mai mari decat cei din salonul initial(in conditiile in care, cu un singur mop se spalau toate saloanele). Tratamentul era administrat de docoritele de garda dupa ce sotia facea drumuri-drumuri si le anunta ca a trecut deja ora stabilita pentru administrare, in tot acest timp copilul fiind lasat in grija altor mame din salon. Toate cadrele medicale (cu putine exceptii) de la mic la mare asteptau cu buzunarele deschise sa le pice cate ceva , altfel treceau pe langa tine .

Comentează