marți, 12 septembrie 2017, 7:02
De Mirela Neag și Cătălin Tolontan
Nu vă judecați prea tare! Dacă Alina Vuc nu vă spune nimic, este numele singurului sportiv român care a câștigat în 2017 o medalie mondială la sporturile olimpice.
Luptătoarea Alina Vuc, 23 de ani, a cucerit pe 24 august 2017 argintul la categoria 48 de kilograme a Mondialelor de la Paris.
În rest, liniște.
Scrima, atletismul, kaiac-canoe, înotul, halterele și tirul nu au venit cu nicio medalie de la Mondialele disputate în acest an.
Și mai rău.
Tot în 2017, boxul nu a avut niciun reprezentant la CM, iar echipa de polo a ratat calificarea la turneul final.
Asta se întâmplă după ce, la Olimpiada de la Rio, România a strâns doar 4 medalii, cea mai slabă performanță de la ediția JO Helsinki 1952.
Până la începerea Jocurilor de la Tokyo mai sunt mai puțin de trei ani, ceea ce în termenii sportului se traduce prin ”mâine”.
Un email aflat în posesia ziarului și obținut chiar din interiorul Comitetului Olimpic și Sportiv Român arată cum reacționează oficialii în fața acestui ”mâine”.
Balint Lorand, consilier al președintelui COSR, Mihai Covaliu, transmite unui partener al Comitetului ideea că trebuie schimbat conceptul de brand, ”pentru că a fost încărcat negativ la Rio”.
El scrie că, discutând despre toate sporturile, la Tokyo nu vom lua nici trei medalii, ”de orice culoare”.
La schimb cu prognozele înghețate, secrete pentru public, COSR pregătește o campanie de imagine.
Ideea lui Balint Lorand, cunoscut drept ”Boți” pentru lumea publicității, ultima oară manager la Leo Burnett România, este aceea de a reuni comunicarea tuturor federațiilor sub simbolul steagului de luptă al dacilor: capul de lup.
Trimis pe 21 august 2017 către Brandient, compania care a construit ideea ”Team Romania” și a convins Dedeman să ofere unul dintre cele mai mari contracte de sponsorizare din istoria sportului nostru, emailul cu ”lupul dacic” a stârnit stupoare în interiorul și în afara Comitetului olimpic.
Motivele, așa cum rezultă ele după ce ziarul a discutat cu mai mulți angajați COSR:
”Nouă înșine nu ne-a venit să credem că cineva vorbește oficial în numele COSR cu un asemenea defetism. Că cineva din cabinetul președintelui spune că aici suntem praf și că nu vom avea rezultate când treaba noastră e să sprijinim aceste rezultate!”, spune un om din COSR.
1 milion de euro a semnat Dedeman că va oferi COSR ca să susțină ideea ”Team Romania”
Brandient a trimis imediat emailul către client și a semnalat COSR nihilismul mesajului, subliniind următoarele fraze emise de forul olimpic.
”Sportul românesc nu va produce nici în viitorul apropiat ceva deosebit” ”La Tokyo nimeni nu poate garanta 3 medalii de orice culoare, la orice sport” Lorand Balint, consilier al președintelui COSR
”În aceste condiții de ce mai aveți nevoie de un brand nou?!”, întreabă Brandient.
Teoria mobilizatoare a ”lupului dacic” a fost implementată de Balint Lorand la federațiile de handbal și de canotaj, care îl poartă pe tricouri.
”Dintre simbolurile românești, am mers pe lupul dacic pentru că livrează tot ceea ce avem nevoie”, explică în email consilierul președintelui COSR.
”Stindardul lupului dacic este cea mai naturală alegere pentru toate federațiile și sportivii”, conchide el.
Ar fi nedrept să cităm din email doar ideile care țin de trecut.
În fapt, multe părți ale scrisorii vin dintr-un viitor în care logica și limba română s-au sinucis la unison.
Iată ce compune consilierul președintelui Mihai Covaliu:
”Un brand nou, proaspat, pe o identitate care avea / are nevoie de un produs bun pentru a dobandi atribute pozitive – nevenind cu niste valori asociate déjà.
Sportul romanesc nu va produce nici in viitorul apropiat ceva deosebit ceea ce ar adanci problemele Team Romania.
Pe de alta parte, ce facem insa la COSR ? De ce existam si ce ne propunem ? COSR este despre performanta sportiva de top, se ocupa de cei mai buni sportivi pe care ii are Romania.
De aici si noul slogan : tot ce avem mai bun.
Este o asumare implicita a faptului ca, in urmatorii 7 ani, nu promitem nimic altceva decat o atitudine de a da tot ce avem mai bun (sportivii, antrenorii, COSR).
Atitudinea este importanta :
Când lupți pentru cercurile olimpice,
trebuie să faci un singur lucru.
Să dai totul!
Pentru că în fața ta vor fi
cei mai buni dintre cei buni.
Unii vor fi mai rapizi.
Alții mai înalți.
Alții mai puternici.
Dar, dacă dai totul, orice se poate întâmpla.
O atitudine bazata pe curaj, determinare, spirit de sacrificiu – care dicteaza si brand characterul”.
Poate că rândurile scrise cu litere italice sunt o poezie cu rimă albă sau poate că noi suntem cârcotași, de vreme ce, pe ansamblu, mesajul e clar ca lumina zilei!
Clar și original.
Revenind la centrul ideilor lui Balint Lorand ”Boți”, lupul sau draconul dacic este un balaur cu cap de lup și trup de șarpe.
”Fiară fantastică”, așa cum o descrie istoricul Vasile Pârvan, dihania apare pe Columna lui Traian ca stindard de luptă, a cărui coadă se înfoaie când bate vântul.
”România liberă” a observat, citând siteul ”Socialistul”, cum o teorie face senzație pe net: simbolul dacic a fost însușit de producătorii serialului ”Game of Thrones”!
Capul de lup al strămoșilor noștri este la originea simbolului imaginarei și sângeroasei familii Stark.
În plus, regele dac Decebal este modelul după care a fost dezvoltat Jon Snow, personaj esențial al succesului mondial ”Game of Thrones”.
Se cere o comisie parlamentară de anchetă pentru compensarea beneficiilor dobândite de producătorii de la Hollywood prin uzurparea însemnelor dacice.
Înainte de a veni la COSR, ”unde are cel mai mare venit dintre toți angajații”, conform surselor din interior, Balint Lorand a fost director de marketing un an și jumătate la FR Handbal.
Alexandru Dedu, președintele de la handbal, amic și susținător al lui Mihai Covaliu, este cel care l-a prezentat șefului COSR.
Apoi, Balint Lorand a devenit favoritul președintelui Covaliu, cu care de altfel s-a închis ieri în birou, imediat după ce ziarul a discutat cu ambii oficiali, ca să obțină reacții după ce Gazeta a intrat în posesia emailului creativ.
Balint Lorand s-a remarcat la handbal prin aducerea lupului dacic în centrul atenției.
El a lansat sloganurile:
Pentru ca ideea să fie rotundă, în tribune li s-au repartizat spectatorilor cușme ale dacilor.
Nu e nevoie de detalii despre cum a arătat spectacolul.
Potrivit propriei povești, relatată pentru ProSport, lui Balint Lorand i-a venit inspirația ”dacizării” tot în contextul ”Game of Thrones”.
”Am citit despre o tânără din Barcelona, care a făcut un proiect de echipamente de sport pentru Casele din Game of Thrones, în ideea dacă acestea ar fi avut echipe de fotbal, cum ar arăta”, spune el.
Acum, omul de publicitate încearcă același lucru la COSR.
Pe care vrea să-l transforme, citat din email, ”într-un centru de excelență pentru marketingul sportului românesc”, care să se ocupe și de imaginea tuturor federațiilor.
Firește, simbolul unificator al sportului nostru ar urma să fie lupul dacic.
Asta chiar dacă, potrivit mesajului consilierului președintelui COSR, oricum sportul românesc nu are vreo șansă de normalizare sau de performanță într-un viitor previzibil.
După expedierea emailului, în borcanul elegant de sticlă de la etajul doi al sediului COSR, biroul lui Balint Lorand, liniștea a durat foarte puțin.
Pentru că i s-a întors răspunsul de la Brandient, semnat de Aneta Bogdan, fondatoarea companiei.
Iar în Cc figurează și conducerea Dedeman.
Pe lista selectă deschisă de plătitorul de taxe, prin bugetul de stat, și continuată de Comitetul Internațional Olimpic, Dedeman este al treilea contribuabil al COSR.
Iar sponsorul citește tot acest schimb de mesaje.
”Nu văd un plan, nu văd obiective, nu văd strategii, văd DOAR poor judgement și niște tactici fără sens”, răspunde Aneta Bogdan propunerii legate de ”lupul dacic”.
Ea atrage atenția consilierului președintelui COSR și chiar conducerii că ”nu faceți decât să iritați sportivii, federațiile și cetățenii romani, în cele din urmă, că vă tot ocupați de branding, că rebrandați anual în loc să creați programe reale, să faceți bani pentru investiții, să atrageți investiții pentru construcția unui viitor mai bun pentru sportul românesc”.
Bogdan își cere scuze pentru răspunsul dur și motivează de ce s-a aprins.
”M-am săturat să văd oameni pricepuți doar să demoleze ce au făcut alții, să refacă la nesfârșit, fără scop și fără minte. Învătați să continuați și să valorificați munca altora, dacă vă respectați profesia de consultant în branding sau de oameni trecuți vremelnic prin birourile COSR!”.
Ea amintește că măcar vechea conducere, în frunte cu Alin Petrache, și-a asumat prin demisie deziluzia Rio 2016, unde s-au luat cele 4 medalii, dintre care una de aur, în timp ce noua conducere ne anunță că nu-și propune nimic pentru Tokyo 2020!
Ca urmare a emailului legat de șansele minime ale României la Tokyo și de ”lupul dacic”, va avea loc o întâlnire între conducerea Dedeman și Mihai Covaliu.
Episodul de la COSR are însă o semnificație mai extinsă.
El vorbește despre preocupările sportului nostru.
Cu cât performanțele scad, cu atât ne refugiem în mituri salvatoare.
Oficialii României sportive plutesc între suprarealismul unei recuzite legendare, spectatorii au fost îndemnați să-și pună barba regelui Decebal în tribunele de la handbal, și promisiunea pe care ne-o fac.
Promisiunea ineficienței.
Promisiunea că după ce vom apela la simbolurile aduse din genunile istoriei, tot ce vom obține la Olimpiada de la Tokyo e să arătăm ca un personaj din benzile desenate manga, măcinat de Zona Zoster a celor zero medalii. Negarantate.
Jon Snow ne-a furat cușma și dulama!
Winter is coming.
– Domnule Balint, ce funcție aveți la forul olimpic român?
– Sunt consilierul președintelui Mihai Covaliu pe comunicare și marketing.
– Gazeta a intrat în posesia unei corespondențe. Printre altele, dumneavoastră scrieți că „COSR nu poate garanta nici trei medalii la Tokyo”! Este concluzia conducerii forului olimpic?
– Nu. Este o opinie personală. Și nu susțin că sunt specialist în sport…
– Și credeți că este în regulă să transmiteți o credință personală, iar pe baza ei să se ia decizii instituționale?
– Era un mesaj privat și sunt profund dezamăgit că această corespondență a devenit publică. Probabil că am fost prea naiv…
– Tot din această corespondență reiese faptul că COSR dorește să schimbe logo-ul Team Romania, creat în urmă cu mai puțin de doi ani…
– Este o discuție generată de mine la COSR pe această temă, dar încă nu s-a luat nicio decizie. Sunt două scenarii: ori rămânem pe acest logo, dar poate îl schimbăm în limba română, sau adoptăm un mesaj de forță, determinare, spirit de sacrificiu și curaj, care să rezoneze cu simbolul național, lupul dacic. Imagine care să reunească toate sporturile, toate federațiile.
– Și credeți că veți unifica federațiile sub aceeași imagine, lupul dacic?!
– Nimeni nu le poate impune nimic federațiilor, dar merita încercat. Probabil că acum o să fac un pas înapoi pentru că nu doresc să trag COSR după mine în acest scandal care o să-i afecteze imaginea.
„E poziția lui Lorand Balint, nu a mea. Eu sunt un om care se bate până la capăt și voi lupta pentru a obține la Olimpiada de la Tokyo mai multe medalii decât la Rio 2016. Și sunt sigur că vom reuși” „Am clarificat lucrurile cu Aneta Bogdan și am programat o întâlnire cu dânsa pe 14 septembrie. Consilierul meu nu cunoaște fenomenul sportiv și i-am explicat că medaliile reprezintă cea mai bună formă de promovare a noastră” Mihai Covaliu, președinte COSR
Un dialog mai amplu pe această temă cu Mihai Covaliu, șeful COSR, în ziarul de mîine.
căpcă1 • 12 septembrie 2017, 8:42
O nouă dezvăluire din rubrica ”Mamuții radioactivi din centrul Bucureștiului”. Se vede de pe Lună ce rezultate va avea sportul românesc în actuala conjunctură, dar, vă scandalizați pentru că o persoană obiectivă chiar vede acest lucru !
Cătălin Tolontan • 12 septembrie 2017, 8:43
@capca1: dezbaterea este utila. Si nu, nu e vorba ca cineva obiectiv vede realitatea. Consilierul presedintelui COSR face parte din echipa care "face realitatea", ar trebui sa se lupte ca sa o faca mai buna. E ca si cum conducerea Metrorex ar spune: atentie, daca noi nu facem nimic, nu schimbam garniturile, nu ne instruim oamenii, nu aducem investitii, peste trei ani se vor ciocni doua trenuri. Si, in loc sa ne ocupam de trenuri, noi le vopsim si punem pe ele simboluri protoistorice ca sa ne ocroteasca.
utraian • 12 septembrie 2017, 8:54
Au gasit baietii solutia, au descoperit ce ne lipsea: un nou brand. Acum ca avem lupul dacic ,ii batem pe toti. E o zbatere patetica a unor incompetenti. Un fel de : hai sa facem si noi ceva , insuccesele prea bat la ochi, hai sa ne prefacem ca lucram...Singurele lucruri palpabile care s-au facut dupa '89 (ca sa umple unii buzunarele desigur) au fost niste sali de sport, ca vai de mama lor, care necesitau renovari inainte de darea in functiune. bate vantul prin vitrina cu medalii, dar un brand pompos n-ar strica. Sincer, la cat de mult si-au batut joc de sportul romanesc, aceasta rebranduire este o jignire adusa memoriei dacilor. Ce legatura exista intre daci si simbolul lor - lupul, imortalizati datorita darzeniei lor pe Columna lui Traian - si acesti incapabili ai vremurilor de tranzitie (tranzitie de la 70 de medalii , la 0 medalii) ? Daca tot vroiau sa se lege de lupi : era mai potrivit ca brand un lup cu blana jupuita, ranit si lihnit , tinut in lesa de un smecheras cu burdihan
Vlad • 12 septembrie 2017, 9:00
PENIBIL!!! Chestia asta cu lupul dacic.... ok, era un simbol important pentru ei, dar pentru poporul roman nu este, nu mai este!!! Ba chiar mai mult, in miturile noastre, in povestile populare lupul este vazut ca un personaj negativ, ceea ce este poate si normal considerand ca pana si in secolul trecut mai erau haite mari de lupi in munti. Oricare este motivul, nu mai este un simbol pentru noi si doar niste dacopati l-ar putea reinvia asa artificial. De fapt daca analizezi animalele simbol ale popoarelor vecine, o sa vezi ca sarbii au lupii, rusii ursul, etc etc, ..... ei bine, noi ce animale avem? Corbul in Tara Romaneasca, Bourul in Moldova.... dar na, astea nu sunt animale "sexy"...
Ardeleanul • 12 septembrie 2017, 9:05
Un româno-ungur face apel la memoria strămoșilor pentru a motiva sportivii, iar marii români îl iau la rost...ce spuneți?!?!
haudinamo • 12 septembrie 2017, 9:22
Se vede ca un fcsb-ist a inventat aceste porcarii, are fix aceeasi imaginatie ca a lui GiGi Gheorghe care a pus o cruce kitsch pe autocar si a facut o stema in Ms Paint care seamana cu suzeta lui Maggie Simspon.
Dan Ardelean • 12 septembrie 2017, 9:54
Acest domn „publicitar” (pentru membrii găștii: Boți) este un maestru al „vopsirii gardului”. La Federația de handbal a făcut, la fel, circ-de-bâlci.... și i-a determinat să declare -penibil și aiuritor - că handbalul ar fi „sport național”. O aberație pe măsura maldărului de bani vânturați aiurea, cu comenzi fără rost, pe zeci și sute de mii de euro, destinate firmelor de casă. Cu comisionul respectiv, desigur. Dacă dl. Covaliu nu-l trimite la plimbare, se expune interpetării potrivit căreia ar fi „pe aceeași mână” cu el. Ceea ce încă sper să nu fie cazul. Felicitări celor care au făcut publică această mârșăvie, altfel greu de imaginat.
Petrache • 12 septembrie 2017, 10:56
Daca punea un curcubeu, doua maini barbatesti era minunat. Eh, dar sa pui un simbol autohton...asta-i inaceptabil! Ce treaba are brandingul cu performanta? Francezii sunt cocosi GALICI, indiferent de rezultate. Nu echipa de marketing este responsabila de rezultatele sportivilor.
Andrei F • 12 septembrie 2017, 11:03
Poate d-l Tolontan acum descopera unde poate duce acea lupta cu toate armele impotriva unei tabere la alegerile trecute ale C.O.S.R. .Deci d-le Tolontan sa stiti ca si dv. sunteti in barca cu directorul C.O.S.R. actual.Sunteti un fel de mic Vochin al lui Burleanu in cazul Daum...Gabriela Szabo poate nu merita acea eticheta pusa de dv. atunci cand a candidat contra lui Covaliu.
Victor • 12 septembrie 2017, 11:10
Vlad ... Imi este rusine ca esti roman .
Vlad • 12 septembrie 2017, 11:27
@Victor si mie imi este rusine ca nu-ti cunosti istoria si ca incurajezi un kitsch, pentru ca asta vedem in imaginile de mai sus. De ce sa ne fie rusine cu simbolurile noastre?? Alea care sunt?? Mie mi se pare extraordinar ca avem ca animal simbol corbul daca te gandesti care sunt caracteristicile lui.... dar na, noi o dam inainte cu lupii si alte chestii d-astea comerciale.
criticul • 12 septembrie 2017, 12:53
Acest,,pseudo-consilier''al pre;edintelui C.O.S.R.,Mihai Covaliu,ar trebui demis imediat după acel e-mail,România nu- și poate permite luxul de a avea din ce în ce mai mulți incompetenți cam în toate domeniile de activitate(nu că azi n-ar fi destui),ar fi cazul ca cei care conduc destinele sportului românesc să se înconjure de oameni inteligenți,creativi,răzbătători,care vor să facă ceva pentru sportul românesc,nu fataliști care să nu facă nimic timp de trei ani de zile până la Tokyo 2020,precum este acest Lorand Balint,care prin acest e-mail,era cât pe-aici să pune pe fugă sponsorii C.O.S.R.
Octavian Stăncioiu • 12 septembrie 2017, 12:55
Cu câtă determinare distrugeți, domnule Tolontan, tot ce poate fi național!... Americanizați-ne de tot!
vasile • 12 septembrie 2017, 13:15
*** "publicitarii" nostri cu creativitate de balta. luati *** milionu ala si dati-l cluburilor de tineret ca sa aiba macar speranta tinerii tarii asteia, pentru ca nu mai avem sportivi de nimic in viitor. tenisul ce mai are sanse, ca se cistiga individual bine. in rest totul este vai-si-amar cu cite o sclipire care sa ne unga sufletul. vom junge tara de lenesi grasi iuti la o invirteala cu bani nemunciti (viitorul se vede in poza). Covaliu, debarca-l pe cetatean ca iti murdareste imaginea si mai ales nu foloseste federatiei la NIMIC.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
marian • 12 septembrie 2017, 13:17
Este oare absolut necesar ca simbolurile noastre (de tipul "dac simpatic") sa para direct coborate din Neanderthal ? Si daca tot ne gandim sa alegem lupul dacic (care este de fapt un cap de lup cu corp de sarpe) chiar suntem la nivelul maxim al optiunilor noastre ? Lorand Balint nu si-a facut bine lectiile: capul de lup cu corp de sarpe este un dragon, denumit ca atare de istoricii Romei, ceea ce ne-ar conduce in coliziune directa cu simbolistica traditionala a unor tari asiatice. Ce impact si ce consecinte poate avea o astfel de viziune ? Balint and Co., ne gandim un pic ? De la frunza din 2010 la dac simpatic (?!!) si "lup" dacic o tinem bine pe drumul definirii simbolului national. Si inca ceva: fara suparare, Lorand Balint, dar ce cauti dumneata in aceasta poveste ? Cred ca ai gresit intrucatva adresa.
vasile • 12 septembrie 2017, 13:21
a, si uitasi. lupul ala dacic este cea mai urita si mai sinistra interpretare a lupului dacic pe care am vazut-o in toate zilele mele daruite de Dumnezeu, incluzind desenele amatoricesti de pe marginea pozelor din cartile de istorie de demult.
Matei • 12 septembrie 2017, 13:49
Ceva nu se leaga... adica Brandient, o companie privata, in loc sa isi serveasca, contra cost, clientul (COSR), il da in gat catre dvs. si catre un sponsor important? D-na Bogdan e un cetatean amator de sport revoltat intr-atat incat ataca la jugulara COSR, care ii da bani pentru serviciile pe care ar fi trebuit sa le presteze?! Va spun sincer ca nu inteleg.
Ruxandra • 12 septembrie 2017, 14:14
Cred ca oamenii se arunca in judecati de valoare. Un singur schimb de e-mail-uri nu poate pretinde ca surprinde tot adevarul. M-as astepta sa faceti articole mai documentate de atat. Dar vad ca nu e cazul. Omul asta a facut niste lucruri pentru sportul romanesc. Un om din mediul privat s-a implicat in incercarea de a schimba ceva. Cu un interes personal sau nu. Poate nu va dati seama, dar un brand e destul de important. Mai ales pentru sponsorii care pot aduce mai multi bani in sportul romanesc, bani absolut necesari. Nu cred ca ar trebui sa ne mintim ca vom castiga mai multe medalii. Probabil ca e o estimare corecta data de Lorand Balint. Si da, problemele sunt mai mari. Da, un astfel de schimb de mail-uri nu trebuia sa existe niciodata. Da, e o greseala de incepator. Dar vorbiti despre un om plecat din publicitate care are acest rol in COSR: Branding si atragere de sponsori. Si pare ca a facut-o OK pana acum. Asa ca haideti sa vedem toate aspectele, sa le prezentati pe toate. Si sa nu judecati ceva ce nu intelegeti. Mai putin misto de lupul dacic si mai mult accent pe rezultatele pe care le-a adus. Nu defaimati un om cu o lunga cariera in spate, doar pentru ca ati ajuns in posesia unui e-mail probabil trimis cu cea mai rea intentie. Prezentati si ceea ce a reusit pana acum profitand de experienta si cunostintele pe care le-a avut el.
Cătălin Tolontan • 12 septembrie 2017, 14:15
@Ruxandra: daca nu am sti noi cat de important e un brand nu ar fi o catastrofa, ci doar o ignoranta. In schimb, daca un brand cu o platforma construita cu doar un an inainte si agreat cu singurul sponsor substantial este "destituit" prin email cu argumente asa cum apar ele in mesaj, totul facut de catre un specialist, asta poate fi o mare problema.
Dan M. • 12 septembrie 2017, 15:27
Inteleg ca omul cu mailul nu e un om din sport, e de la TESA. Si e destul de raspandita gandirea asta, ca nu va fi nimic in viitorul apropiat, incluzand aici si Tokyo 2020. Pesimismul acesta poate aparea foarte OK, ca rezultand in mod logic din analiza realitatii. Dar eu mai cred ceva: COSR nu este un loc pentru pesimisti.
Cătălin Tolontan • 12 septembrie 2017, 15:28
@Dan M: Avantajul pesimismului este confirmarea goala a inactiunii. Cand esti responsabil sa ajuti oameni sa ajunga undeva, nu ne explici ca drumul e lung si ca mai bine stam in fund si cintam o doina.
Thomas brams • 12 septembrie 2017, 15:34
Sportul românesc este in colaps si nu se poate ridica din tampenii ,lup, ***, corb etc....Trebuie mizat pe tinerii, ....altfel ........zero barat.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Hahaha • 12 septembrie 2017, 16:17
Amuzant sa faci o tocanita de subiecte, nimic nu e mai gustos in Romania. Ce ramane, totusi? Pai, avem de ales intre 2 branduri stupide: Fie "Team Romania", care probabil ca promoveaza "Google translate", imbogatit vizual cu niste goblenuri coborite din Space Invaders. Cum zice Tolo, s-a muncit ani de zile la el, doar ca in memoria colectiva raman echipamente contrafacute, branding care se dezlipea, plus infrangeri pe linie... fie alegem "Lupul dacic", o abordare de anii 80 ai marketingului de fotbal, facuta pe baza de mascote si beneficii simbolice (ramolitilor, voi sunteti lupi, tunari, cocosi, cucuvele etc), la care pana si Sport.ro a renuntat dupa exercitiile tip reality show cu Petrolul... Cea mai amuzanta parte e ca mama lui Team Romania, actual ofuscata de tactici fara sens, e cea care vindea fix lupul dacic la Bitdefender, pentru ca ce lupta mai bine in razboiul digital global cu virusii facuti din zero si unu decat mitologia anticaa unei natiuni minore. Si probabil tot ea ne va explica cum a pune "team" langa Romania e ca si cum am pune "Bank" langa CEC (tot opera ei), ca altfel strainii nu stiu ca Romania e ECHIPA, CEC e BANCA, si gheata se topeste la SOARE (... Dar daca tot tratam subiectul ca si cum ar fi despre "viitorul sportului romanesc" cand e vorba doar de o cearta despre cine mananca mai mult din prajiturica de branding, hai sa mergem cu ridicolul pana la capat: eu zic ca ungurul are 51% dreptate - mai degraba de asemanam la momentu; actual cu dacii - mai un jaf peste gheta la sud de dunare, mai o fuga cand vin aia cu legiunile, mai o pace pe care nu o respectam, mai pe infratire dupa ce ne luam infrangerea. Dar ca sa incapam si lupul si echipa, eu zic sa ii sugerati Anetei sa continue cu insighturile de sute de mii de euro, sa se gandeasca ca lupii umbla in haita (un fel de echipa, cu lupi), si implicit merge de un WOLF PACK ROMANIA, cu rebranding in care imparte fee-ul cu Boti. Si imi trimite si mie un trening contrafacut.
Rezistopati • 12 septembrie 2017, 17:10
Textul vostru, Neag si Tolontan, este o compunere nereusita, despre nimic, in afara de invidiile intre "publicitari" si frustrarile lor snoabe. Cum se exprima fata aceea "publicitara", intr-o romana oribila ("rebrandati"), de fapt nu se poate spune in ce limba scrie, pt. ca amesteca romana cu termeni in engleza pt. care exista cuvinte perfect echivalente semantic in lb. romana, deci, despre dansa nimic critic, despre problema de etica in comunicare a respectivei, iar, nimic. Pai, asa stiti voi, ca se circula comunicari, fara acordul expeditorului? Nu e asa, mai, rezistopatilor. Daca voi folositi termenul "dacopati", e ok si "rezistopati", da? Ce inseamna, de fapt, "dacopat"? Cineva bolnav de? De ex. cineva care considera, pe baza unor argumente (luati de cititi) ca in etnogeneza poporului roman, elementul roman e mai putin reprezentat decat cel dacic? Deci, o persoana este bolnava pt. ca nu subscrie teoriei extremiste a romanitatii? In fine, bascalia voastra cu "dihanii" si "genuni" denota o suficienta jenanta. Agresiva si tendentioasa, in fapt, compunerea voastra despre sifon cu apa. Ps: habar nu am cine sunt persoanele despre care vorbiti in text; dupa logica voastra (?) productia e tot aia cu marketingul; nu e asa, stimabililor; cine face una, n-o face si pe cealalta.
Drăguț … • 12 septembrie 2017, 18:21
Povestioara asta pare desprinsa din Conjuratia imbecililor și chiar este o combinatie de teme și motive tentanta pentru orice jurnalist. Ce e mai amuzant decât un ungur care face strategii de marketing bazate pe lupul dacic? Poate numai detaliul ca șefa unei agenții, speriata ca scapă din gura osul relației cu COSR, sare la gâtul unui angajat al clientului, e gata sa riște și relația COSR cu unul sau mai mulți sponsori și face publica "lovitura de palat" prin care strategia de brand ar putea fi pe viitor internalizata. Ce mai, Game of thrones la COSR, doar ca intr-o versiune pentru copiii de 6-7 ani. Piața asta a noastră de comunicare, după ce ca e mică, mai suferă și de insolație și, de parca asta n-ar fi de ajuns, își mai trage și palme de una singura (Aneta nu e singura, mai e și Feher, o alta supradotată care are impresia ca le zice bine, și mai sunt și alții).
pawn • 12 septembrie 2017, 20:43
@rezistopati. he, he, amuzant-turnesolica e nu situatia (banala, in fond), cat vehementa tolontanului de-a demonstra (si se mai mira ca e banuit, asa, pe departe si complet nemeritat, de sorosism) ca...da, nu e nicio legatura intre daci si locuitorii romaniei de acum. mai ales ai transilvaniei. acolo a ajuns primul cine spune soros ca a ajuns. nu lupul.
emg • 12 septembrie 2017, 21:17
cred ca de mult n-am mai ras atat. probabil e o faza prin care romania are nevoie sa treaca, la toate nivelurile, cea a penibilului si pateticului absurd. fiti puternici!
bg • 12 septembrie 2017, 21:30
Asa cum domenii precum Justitia, Sanatatea, Educatia din Romania trebuiesc reformate, asa si SPORTUL... S-a ajuns la o atitudine generala de blazare, inactivitate, negativism, suficienta ocuparii unor functii in stat care sunt remunerate gras si cam atat. Totul pare inghetat, intepenit, convenabil unor grupuri de interese ca lucrurile sa ramana neschimbate pe veci. Pana cand banii destinati sportului nu vor ajunge efectiv la sportiv, la cel care performeaza, iar banii din sanatate nu vor ajunge la pacient prin servicii medicale reale si de calitate, nu putem vorbi de schimbari majore ale situatiei actuale indiferent de domeniu. Cat de transparent se cheltuiesc banii din buget? Cat % se aloca efectiv cluburilor, sportivilor si cat % se cheltuiesc pe publicitate. Numai cu investitii de moment in "imaginea sportului romanesc" este clar ca nu se pot castiga medalii olimpice. Ele se castiga cu atleti bine pregatiti, sustinuti fizic si psihic pe parcursul intregii perioade active si domnul Covaliu stie f. f. bine acest lucru... dar trebuie sa ai sustinerea celor de jos si aprobarea celor de sus ca sa te apuci sa reformezi cate ceva. Proiectele din sport trebuiesc finantate si realizate efectiv, prin lucruri palpabile, nu fictiuni. Altfel, vom ramane fara bani si numai cu simbolurile: frunza din turism, oaia din agricultura, lupul dacic in sport, etc...
oaia neagra • 13 septembrie 2017, 1:45
Sportul in Romania nu va mai fi niciodata ceea ce a fost inainte de 90 ' ! Niciodata . Eu sunt programat genetic sa fiu anti demagog In rest ? Vorba lui Tolontan . Hei rup !
urod • 13 septembrie 2017, 11:14
E prima data cand nu ptea te inteleg...ce problema are lupul dacic ?!!!....mi se pate o idee buna , ne apartine , mai rau este ca o vom compromite prin rezultate....te astepti cumva , ca a venit Covaliu si va fi ca la Los Angeles ?!!!!!.... Sa fim seriosi , si daca vom obtine 7 medalii , in loc de 4 , este jenant....dar asta este consecinta celor 27 de ani de capitalism....de ce esti asa de dezamagit , doar esti constient si tu de cat de jos am ajuns.....adica tu ai cazuri gen Secureanu in 2017 , dar speri la rezultatele de dinainte de "89 ?!!!!..... Nu te cred naiv.....orice ar face Covaliu , nu se poate indrepta situatia peste noapte...marketingul se poate misca mult mai repede si usor , dar ca sa faci si sa schimbi ce nu s-a facut de 27 de ani , trebuie bani multi....de unde daca indivizi gen Secureanu , politicieni , fura tara de 27 de ani ?!!!!....avem nevoie de cel putin de 20 de ani de-acum incolo ,cu investitii destepte ca sa ajungem la performantele de dinainte de "89.... Frumos nu-i asa...?!!!!
Hogea • 13 septembrie 2017, 13:19
Cand am fost la Rio cu echipament "Kappa" din Dragonul Rosu a luat foc toata presa. Imaginile cu sportiva cu piciorul "tatuat" de vopseaua care iesise din material au inundat presa. Ca a fost facut un contract pe genunchi cu Kappa. Acum nu e bine ca ne ocupam prea devreme de imagine. Omul ala asta e "consilier pe imagine si comunicare" si de asta se ocupa. Faptul ca a spus intr-un mail privat ca "Romania nu ia nici trei medalii la Tokyo" nici macar nu e opinie personala, ci probabil este informatie vehiculata de membrii COR. Acum, ca nu luam nicio medalie nu inseamna ca trebuie sa ne ducem la festivitatea de deschidere fara purtator de drapel si cu vestimentatie "fiecare ce are d'acasa"! Adica, consilierul pe imagine este acuzat ca da verdicte acolo unde nu se pricepe (sport), dar de Aneta Bogdan nu spune nimeni ca vorbeste de planuri, strategii, cantomente, desi treaba ei sa faca logo-uri. Ma rog, nici macar a ei....
Florin Senciuc • 13 septembrie 2017, 16:38
O precizare.In articol se afirma ca o fost obtinuta doar 1 medalie la un campionat mondial privind sporturile olimpice.Este incompleta informatia dumneavoastra,stimate domn Tolontan. La CM de inot-juniori de la Indianapolis,sportivul Daniel Martin(Bacau) a obtinut medalia de bronz la proba de 100 metri spate(55,96 sec.)Avand in vedere ca este"in carti" pentru Tokyo 2020 cred ca nu este gresit sa mentionati performanta obtinuta la nivel mondial de acest tanar. Va multumesc pentru atentie si va doresc o zi buna.
Andrei • 15 septembrie 2017, 1:03
@Catalin Vazand pozele si citind articolul, pot sa jur ca logo-ul de pe tricouri e o copie a celui folosit de Bitdefender (antivirus). Noptea mintii oricum.
Adrian • 15 septembrie 2017, 23:31
Catalin, care e teza acestui articol si care sunt argumentele? Daca incerci sa faci o legatura intre premizele reale de performanta si cele plasate in imaginar de aceste mesaje/ simboluri, nu reiese asa ceva. Eu as rescrie totul de la capat, pentru ca firul e interesant.