Ce scria ”Sportul” acum 39 de ani, când Virginia Ruzici câștiga Roland Garros

A doua zi după finală, victoria de la Paris a prins doar câteva rânduri în ziar!

sâmbătă, 10 iunie 2017, 7:08

Astăzi e 10 iunie.

Finala a picat atunci pe 11 iunie.

Duminică, 11 iunie 1978, Virginia Ruzici câștigă Roland Garros.

O învinge în finală pe Mima Jausovec, din Iugoslavia, cea care câștigase titlul în anul precedent și partenera de dublu a Virginiei, cu care triumfă tot la Paris în ’78.

Isprava din 1978 a rămas, până azi, ultimul succes la simplu al tenisului nostru într-un turneu de Mare Șlem.

Recordul stă în picioare, indiferent că e vorba de fete sau de băieți.

Ce s-a întâmplat atunci?

Cum a întâmpinat presa din Romania momentul de glorie al Virginiei Ruzici, managerul de azi al Simonei Halep?

LUNI

A doua zi după finală Sportul deschide ziarul cu ”Marea Adunare Populară din Capitală”.

Adunare care ”exprimă voința întregului popor de a-și strânge și mai puternic rândurile în jurul Partidului Comunist Român, al secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu”.

Victoria de la Roland Garros prinde un colț de pagină întâi și o continuare meschină în pagina a șaptea.

Mai puțin decât campionatele individuale de lupte greco-romane.

MARȚI

Ziarul următor se deschide cu Virginia Ruzici, dar articolul are o continuare de numai câteva rânduri.

Două file de text sunt oferite publicului.

Atât.

MIERCURI

”Sportul” publică primul interviu cu câștigătoarea Roland Garros, 6 întrebări și răspunsuri, abia miercuri, 14 iunie.

Și asta e tot, pe parcursul a trei zile.

Aceste câteva pagini, pe care colegul meu Andrei Crăițoiu le-a regăsit în arhiva astăzi digitalizată a Gazetei Sporturilor, descriu foarte bine o epocă si un drum. Drumul parcurs de Romania.

O lume schimbată

Priviți aceste pagini!

Nu judecăm pe nimeni, dovadă ca păstrăm pe pereții redacției poze gigantice ale celor pe care îi moștenim: Ioan Chirilă,  Eftimie Ionescu, Aurică Neagu, Ion Cupen.

Prețuirea pentru ei nu ne oprește însă să amintim oamenilor cum arătau timpurile.

Astăzi, în 2017, ne rușinăm ca societate și cu motiv și, mai ales, fără.

Când spunem ”pe vremuri sportivii erau respectați” să ne uităm la aceste ziare în care Cornel Burtică e pomenit la fel de des precum Virginia Ruzici!

Un mare campion era cenzurat, iar bucuria oamenilor venea cu pipeta.

România de azi, chiar și în cele mai zănatice și întunecate momente ale ei, e o altă țară.

Conducătorii sunt chestionați, nu elogiați fără limite.

Oamenii se pot exprima liber.

Puteți critica deschis acest articol dacă îl considerați eronat.

Comentați dacă nu vă place comparația, dacă o găsiți exagerată!

Fiecare dintre noi ne putem exercita drepturile.

Axa Paris – Washington

Când, în acele zile de după finală, Nicolae Ceaușescu pleca în vizită în Marea Britanie, Virginia Ruzici era de o sută de ori mai puțin importantă pentru presa de atunci.

Priviți aceste pagini îngălbenite!

Venim de departe, din vremurile în care nimic altceva decât Șeful nu conta.

Astăzi, ar fi de neimaginat ca apariția comună a lui Klaus Iohannis și Donald Trump, de la Washington, să înghesuie finala Simona Halep – Jelena Ostapenko.

Aseară, televiziunile au redat pe larg momentul de la Casa Albă.

Astăzi, aceleasi televiziuni sunt copleșite de imagini cu Simona Halep, în timp ce președintele Iohannis devine știrea de ieri.

Cand Donald Trump l-a intrebat pe Klaus Iohannis daca „Si la voi presa e atat de dură?”, răspunsul pe care il indică aceste vechi pagini de ziar este: „Presa nu e la fel de dură ca la voi, dar ar trebui să fie. Cu cit mai dură, cu atat mai bine!”. 

In obsesia lui de a plăcea, presedintele Trump nu intelege care e pericolul unei societati blande față de Putere.

Noi avem amintiri si avem martori in paginile de ziar.

Pentru că varianta la presa de azi e presa in care uriasa performanță de la Roland Garros din 1978 era ascunsă ca să nu concureze cu Șeful.

E o lume perfectă?

Nici vorbă.

Dar e lumea noastră, pe care am ales-o și în care numărăm orele până când, pe covorul roșu de la Paris, se va auzi: ”Ready? Play!”.

Comentarii (75)Adaugă comentariu

sundance kid  •  10 iunie 2017, 7:58

Nu sunt comunist dar aia vorbeau putin si aiurea dar realizau mult . Voi sunteti mai mult buni de gura !! Nu o sa realizati in sportul de performanta niciodata ce au realizat aia .

Cătălin Tolontan  •  10 iunie 2017, 8:00

@sundance kid: poate ca nu vom avea performantele pe care le-am avut in sport, dar viata oamenilor e astazi mai libera, romanii pot calatori, se pot exprima, o groaza de copiii din Romania au facut facultatea gratuit afara. Suntem departe de a fi devenit o tara buna pentru cetatenii sai, dar suntem o tara incomparabil mai deschisa decat cea de dinainte de 1989.

mihaix  •  10 iunie 2017, 8:29

Si acum e la fel Cataline. Obsesia Șefului o gasesti peste tot in societate doar ca acum sunt mai multi si mai proști. Libertate de exprimare? Mda. Nu mi se pare. Presa de azi înseamnă bani, reclama, click bite, înșelarea cititorului, spălarea creierelor. Cu mici excepții. Pe vremuri nu puteau sa scrie obiectiv din cauza cenzurii dar acum ce i opreste?

PAFI  •  10 iunie 2017, 8:36

Nu putem face comparatii referitoare la presa, societatea era altceva atunci, complet si pe fata controlata. Astazi manipularea incearca sa ia locul controlului direct, sa speram insa ca vor ramane in presa suficiente constiinte care sa spuna adevarul. In sport insa, atunci sportul era de masa, astazi e practicat de o mica "elita". Regret faptul ca sportul a disparut din prim-planul interesului tinerilor. Asta nu tine neaparat de schimbarea regimului politic ci de interesul acordat de societate in ansamblu. Lectia e ca din trecut trebuie sa preiei si sa imbunatatesti ce e bun, nu sa arunci totul la gunoi.

sorinarges  •  10 iunie 2017, 8:37

Pe vremea aia performanta Virginiei se pierdea in multitudinea de rezultate deosebite ale sportului romanesc. Nu era saptamana fara medalii la europene sau mondiale .... Azi respiram prin tenis, hadbal feminin si cate ceva pe la judo sau scrima - sporadic fara continuitate. Ca dovada demult principalele teme ale autorului acestui articol sunt de cele mai multe ori din afara sportului, iar cele scrise de dansul ocupa exact locul pe care il ocupa politicul in presa sportiva evocata, evident nici una nici alta neavand ce cauta in ziare de sport .... no offence !

Nelu  •  10 iunie 2017, 8:39

Se vorbea despre sport și atunci. Îmi sună și acum în cap exploziile fonice ale lui Ion Ghițulescu, Cristian Țopescu etc., atunci când transmiteau marile competiții în care România era de patru ori campioană mondială la handbal, vicecampioană mondială la volei, când Steaua era campioană europeană la fotbal ori când Dinamo cu Rapid se băteau în finala Cupei Campionilor la volei. Mă bucur și la rezultatele de azi, dar sunt mai puține și mai mici. Sunt însă mai multe elogiile, uneori remunerate, ale celor ce cred că a critica trecutul le cresc caratele.

Mircea  •  10 iunie 2017, 8:42

Pe vremea aceea nici o performanta fie ea si sportiva nu trebuia sa fie ridicata in slavi mai mult decat Tovarasu'

fotbal  •  10 iunie 2017, 8:43

ps. bine, bine, da-te tu mare ca sambata esti bun. cum vine vorba, chiar si-ntr-un picior Bafta, Simona!

sundance kid  •  10 iunie 2017, 8:45

O fi dar sunt destui romani care nu isi pot permite nici macar un bilet de tren din Moldova la Bucuresti . In plus trenurile sunt vai de mama lor ! Despre copiii romani ? Pai Universitatile pccidentale ii recruteaza in fiecare an pe cei mai buni dupa care multi umplu piata muncii acolo !! Cit despre mine stati linistiti . Nu regret comunismul ci doar constat ca educatia romanilor atunci era net superioara celei de acum . Atit . Megalomanul si sotia lui si-au luat ce au meritat

last_moromete  •  10 iunie 2017, 8:46

@sundance kid: "Ăia" nu au realizat nimic. Ăia au desfiinţat cluburi şi au înfiinţat altele, au mimat amatorismul, au falsificat competiţia prin intervenţii politice, au inventat "cooperative", au practicat doping-ul la nivel de industrie - ca în tot blocul estic. Au confiscat imaginea sportivilor în favoarea regimului şi au răsplătit performanţele în bătaie de joc. Nadia, Ilie, Dobrin sau Hagi au apărut în ciuda sistemului, nu datorită lui - sunt vârfurile unor generaţii pentru care sportul era o evadare, pentru care tehnologia însemna un radio cu tranzistori sau un televizor cu lămpi la care priveai filme dublate în bulgară, sârbă sau maghiară.

Virgil Popa  •  10 iunie 2017, 8:50

Excelentă idee, d-le Tolontan! Într-adevăr, această introspecţie este foarte sugestivă ! Poate că dacă ne mai şi amintim din când în când de unde venim, reuşim să ne propunem pentru prezent destinaţia corectă! E totuşi o problemă... Şi astăzi şeful "ia caimacul", ca să zic aşa... Şi astăzi, din păcate, tot el contează... chiar dacă am mai învăţat să salvăm aparenţele, chiar dacă ne prefacem că n-ar fi tocmai aşa... Mai ales în instituţiile de stat, sunt aşezaţi temeinic mii de "şefi şi şefuleţi", care chiar dacă nu au pretenţia primei pagini în ziare, ocupă totuşi fără dubiu, prima pagină în viaţa noastră a tuturor... Astăzi sunt mii de "ceauşeşti", majoritatea nişte nulităţi analfabete, care parazitează viaţa, care fură "legal", care fac averi în mod fraudulos şi care nici măcar nu au pretenţia de a apărea la ziar... Stiţi dvs. bine despre ce şi cine vorbesc... Dar, oricum, repet demersul dvs. comparativ este extrem de inspirat şi reuşit... Toată stima!

Vasile  •  10 iunie 2017, 8:50

Care e diferenta? Niciuna ! La fel de multi agenti infiltrati in presa care intind capcane , promoveaza idolatria, depravarea sexuala cu goliciuni ca sa mascheze faptul ca nu au nimic interesant de zis...femei goale, striri lipsa si multe minciuni...a, sa nu uitam multa cenzura.

Un „i”  •  10 iunie 2017, 8:50

Domnule Tolontan... "o groaza de copii din Romania"... cu doar 2 de i :)

Alex One  •  10 iunie 2017, 8:51

Perfect adevarat d-le Tolontan. Ca de altfel si zicerea "pe vremuri sportivii erau respectati". Sigur, probabil ca D-na Ruzici nici nu visa la aceea vreme sa castige financiar cat castiga Simona in zilele noastre, oricum si premiile erau mai mici, dar sportivii de performanta, si nu ma refer la cei care obtineau medalii la JO,CM ori CE, se alegeau cu un apartament, un loc de munca lejer, ceva table sau stele pe umar,eventual o Dacie, ca sa nu mai vorbim de cum obtineau Bac-ul sau licenta. Unii primeau si permisul de conducere acasa prin curier..... Erau si astea niste forme de "respect" ! Azi cine nu ajunge in top, devine muritor de foame dupa abandonarea activitatii sportive, exemple avem cu duiumul.

haideusicfr  •  10 iunie 2017, 8:56

A fost o perioada neagra in istoria noastra de ale carei consecinte in mentalitatea oamenilor nu ne dam seama nici astazi. O societate civila , un popor nu traieste pentru sport. Ci pentru ea insasi. Binenteles ,consecintele cum ar fi caderea sportului "popular" sunt enorme.Dar nu ar fi cel mai mare defect.S-au construit si se construiesc stadioane in locuri in care trebuiau sa se construiasca cu acesti bani firme.Ce creeaza locuri de munca.Sali de sport construite aiurea sa creezi aceleasi cheltuieli. Binenteles Partidul era mai important decat orice succes sportiv.Asta era si scopul.Sistemul bolshevic al luptei de clasa (care a invrajbit clasele sociale intre ele!) a distrus valorile. Ne-am scapat de el si nu de mentalitati.Si de clasa politica provenita tot din cea veche.Bravo domnule Tolontan ne-ati adus aminte de cele ce le-am trait.Si in *78 nici nu era varful raului.Urcam...:sus".

Flaviu  •  10 iunie 2017, 8:59

Romania este azi, o tara membra a UE, deci evident ca drepturile cetatenilor trebuie respectate.. nu exista comparatie cu 1978, din acest punct de vedere. Repetati aceleasi clisee cu diferentele, cu drumul parcurs etc. Dar oare nu acelasi drum ascendent trebuia sa il parcurga si sportul romanesc in acesti 39 de ani? Motivul legat de sustinerea financiara slaba nu e relevant.. de ce nu a fost creata o strategie nationala in domeniul sportului [ ca in alte tari ex-comuniste], de ce nu exista de atata timp un cadru legal adecvat ? penru ca toate generatiile clasei politice romanesti de dupa 90, au jefuit , au mintit si au folosit parghiile puterii in interes personal.. indiferent de culoarea politica... Cum sa avem sport, sistem de educatie , sanatate , daca totul a fost o bataie de joc generalizata in ultimii 20 si ceva de ani? Oare presa cat de mult a servit clasa politica in acesti ani? asa ca ceea ce faceti dvs , paralele 78-17, nu are relevanta.. comparati o dictatura comunista cu o societate democrata [ din pacate cu o evolutie stramba] .

Cartita  •  10 iunie 2017, 9:05

Agree: cu 2 observatii: 1. Atunci scriau de frica 2. Acum se scrie dupa "lobby" Exista o singura similitudine, partidul si ceausescu au fost inlocuiti cu fcsb si becali in media gsp. Chiar ma intreb cand dupa alti cativa zeci de ani cum s ar mira un tolontan din viitor ce i determinau pe ziaristii din stravechii ani 2000 sa popularizeze un neanderthalian.

acid  •  10 iunie 2017, 9:15

Nu e nicio diferenta!Este aceeasi Marie cu alta palarie !In loc de PCR si Ceausescu,acum este FCSB si Becali !

Gambeta  •  10 iunie 2017, 9:16

Inainte, unii spuneau ce gandesc, fara teama, fie alb, fie negru. Foarte multi, insa, strigau lozinci si sa pupe dosuri. Acuma? Unii spun ce gandesc, iar aia foarte multi continua sa strige lozinci si sa pupe dosuri. Au schimbat doar dosurile si lozincile. Atunci urlau SUS COMUNISMU, acuma urla JOS COMUNISMU. In rest, NIMIC din ce era bun inainte nu s-a pastrat, si NIMIC bun nu s-a pus in loc. Libertatea de a vorbi? Cine credea in ceea ce spune se simtea liber si inainte.

Danut Munteanu  •  10 iunie 2017, 9:19

Sunt absolut convins, tinand cont de schimbarea uriașă de mentalitate a Simonei, ca va triumfa in 2 seturi in finala. Cu jena trebuie sa adaug ca deși sunt anticomunist inveterat, de la Ceaușescu încoace niciun președinte nu a mai contat in vizita lui la Casa Albă. Cel aflat acum pe scaunul de la Cotroceni a fost acolo pt a pupa papucul Stăpânului și a admite orice fel de cereri din partea Stăpânului, fie și " istorice ". Dar in ciuda acestui fapt, a fost tratat cu dispreț " bechtelian ", in continuare. Deci indiferent de rezultatul finalei, SIMONA HALEP e URIAȘĂ in comparație cu Înaltul de la Cotroceni. Nu văd de ce ar exista vreo referire la cel din urma, in vreun ziar de sport...

haideusicfr  •  10 iunie 2017, 9:34

De acord cu " cartita". Numai ca domnul Tolontan nu prea are a face cu cel din Neanderthal. Sunt alti colegi de-ai dansului...

Florin M  •  10 iunie 2017, 9:36

Subscriu si eu la comentariile celor dinaintea mea. Sub masca "libertatii presei" de azi, consumatorul este MANIPULAT. Cat se poate de democratic. Cenzura de atunci era un lucru rau, dar reprezenta un singur interes, aratat pe fata. "Libertatea" presei din ziua de azi reprezinta interese de grup, deturnandu-ne de multe ori atentia de la adevaratele probleme care ne inconjoara. Atunci era un mod brutal. Acum este unul meschin, pavat cu multe informatii subiective, inutile sau neadevarate. Atunci era neinformare sau informare (citez) "cu pipeta" (vezi cazul Chernobyl sau tragedia navei Mogosoaia). Acum insa, avem parte de dezinformare. Dovada? Inca nu stim cine e vinovat ca ne-am pierdut tara si ranit sufletele in anii "libertatii".

shinobi  •  10 iunie 2017, 9:37

n-am inteles... "sportul" e poate singurul ziar care se citea cap-coada pe vremea aia, si e way ahead fata de presa romana sportiva de azi... oamenii aia, gazetari, redactori, au fost la randul lor niste eroi, in felul lor

Digital  •  10 iunie 2017, 9:38

Din fericire traim in epoca internetului, exista siteurile care iti ofera tot ce vrei in orice moment vrei, adio ziare sau radio, doar televiziunea mai rezista.

Mihai Titi  •  10 iunie 2017, 9:41

Diferenta intre comunismul trecut si actuala "democratie" se gaseste in numarul de medalii de la olimpiada din 1984 din Los Angeles (Romania locul 3 in lume !!!!!! ) si medaliile ultimei olimpiade ,inainte aveam performante dar erau comentate putin , acum cu exceptia Simonei nu prea avem ce comenta !

Sor  •  10 iunie 2017, 9:46

Da, la noi era o alta lume, dar și lumea sportului e alta. Dacă va câștiga, Simona Halep va primi 2,1 milioane dolari premiu. În 1978 Virginia Ruzici a fost premiată cu 21.000 de dolari. Da. 21 de mii.

Bârgaoanu Dragoş  •  10 iunie 2017, 9:57

Asta se cheamă "tupeu"?!Atât timp cât voi, cei din grupul Intact, îl periați pe dom'profesor, scriitor, fost securist şi actual deținut Dan Voiculescu...schimbarea este doar în mintea ta, Cătălin Tolontan!Pe lângă cozile de topor clasice, de tipul Gâdea, Badea, Ciuvică, R.Tudor, Dana Grecu, Ioanițoaia, apar şi cele din fibră de carbon, mult mai rezistente şi mai moderne, de tipul Tolontan.Mai bine scrie şi tu ceva truisme ca nen'tu Ovidiu.Să scrii TU despre libertatea presei...e ca şi cum ai vorbi despre funie în casa spânzuratului!Las'o în sărăcie de vrăjeală ieftină şi ...BAFTĂ SIMONA!

gintonic  •  10 iunie 2017, 9:59

#Sor ... Dolarul de atunci era mult mai puternic decat decat cel de acum!... e adevarat, nu de 100 ori, insa de 10 ori, probabil... si industria tenisului a crescut mult de atunci, e vorba de publicitate, media, sponsori, spectatori, etc.

doctor house  •  10 iunie 2017, 10:14

HER TOLONTAN, Nu stiu cati ani aveai in 78, nici nu mai conteaza...spre deosebire de azi, NU toti absolventi de "scoli ajutatoare"ajungeau sa scrie in presa,pe de alta parte e drept ca totul era mai CONTROLAT, nu toti NEICA NIMENI apucau sa-si expuna dizertatiile, asta pe deoparte(nu fac referire la persoana ta). Sigur azi avem o societate deschisa mult mai permisiva insa si cu figuranti si cu nonvalorile, sigur e bine(mai ales daca esti din aceasta categorie), ca sa vezi diferanta , atunci la admitere la arte plastice si existau daca nu ma insel doar BUCURESTI , erau 4 LOCURI pe an!!!, NU se intra NICI cu bani nici cu pile, am un prieten care acum e in CANADA, a intrat al doilea dintr-o familie super modesta, dar F. TALENTAT sculptor si nu vreau sa continuui cu ex. personale. AM fost multiplu campion la juniori si cunosc sportul romanesc bine, poate mai bine ca unii din voi care scrieti, pe atunci se alocau resurse nu gluma, dar si rezultatele eram pe masura. Intr-o lume in care TOTI foloseau toate mijloacele, normal ca nici romanii NU ERAU stupizii sa fie ciuca prostiei, foloseau toate armele din dotare. Acum suntem slabuti rau, ca sa fiu foarte elegant, tu ai vazut vreun meci, poate la tv, ma gandesc cum INCLUSIV la rugby ROMANIA le dadea clasa FRANTEI, sau chiar SCOTIEI? COLEGII tai de breasla antecesorii tai, daca ar fi avut parte de libertatea voastra V-AR FI SURCLASAT, nu ajungeati nici in primii 50 ca sa raminem la TENIS!!!

haideusicfr  •  10 iunie 2017, 10:18

Exista o imensa confuzie : nu sportul ne conduce pe noi ,ci noi pe acesta. Intr-adevar performantele sportive ale acelor vremuri erau net superioare.dar ..exista un dar. Mizeria aceea de societate vroia sa impresioneze prin ceva: isi tinea cetatenii in inchisare (nu puteai pleca din tara!) ,in schimb Partidul aloca fonduri serioase sportului. La fel cum au procedat toate tarile comuniste. Sportivii aveau o alta viata , erau sustinuti din bani luati intregului popor.Normal ca aici pe GSP ,"cititorii" sunt amatori de sport. Si sunt partinici. Realitatea este ca asa a fost si nu va mai fi niciodata. Cezar spunea acum 2000 de ani: dati poporului paine si circ . Cat de adevarate au ramas vorbele lui .Cu paine e mai greu...

haideusicfr  •  10 iunie 2017, 10:23

Olimpiada din "84. Ce am castigat noi toti din aceasta Olimpiada? Am trait mai bine? sa nu mai vorbesc de faptul ca URSS si aliatii ei nu au participat.Au boicotat jocurile.

vasglo  •  10 iunie 2017, 10:34

Da, Cataline, numai ca pe vremea aia articolul de fond, de "prima pagina", era citit numai de propagandistul organizatiei de baza, la "ora de invatamant ideologic", cand ceilalti dormeau!.. Lumea "civilizata" stia unde si ce sa citeasca la "gazeta" sau sa asculte la radio..-:)

nica fara frica !  •  10 iunie 2017, 10:44

Tolontane m-ai dezamagit rau cu articolul asta !!!!....prefer presa scrisa din acea vreme de 100 de ori mai mult decat cea din ziua de azi !!!!....Pe vremea aia macar articolele erau 100% despre sport nu ca in ziua de azi numai poze cu femei dezbracate , can can uri , scandaluri , instigari si minciuni !!!!....pe vremea aia stateam la coada sa cumpar ziarele de sport iar acum mi-e sila sa va accesez pana si pe internet !!!!....cu ce ma incalzeste ca acum sunt 20 de canale TV cand nu te poti uita la NIMIK !!!!...acum exista cantitate dar calitatea este inexistenta !!!.....pe vremea aia Bucurestiul era curat acum a ajuns o groapa de gunoi , o mizerie !!!!....Burtica de care spui tu e acum inlocuit de zeci sau sute de alti burtosi de politicieni care apar in presa cand de fapt locul lor ar fi la puscarie pt cat au distrus tara asta !!!.....Tolontane , daca ar fi stiut romanii in `89 unde o sa ajungem si ce o sa se aleaga de Romania sunt convins ca lumea ar fi sarit sa-l apere pe Ceausescu , nu sa-l dea jos !!!....dar atunci ne-am bucurat ca am scapat de dreaq si am dat de .....ta-su !!!!....pe vremea aia asistenta medicala era gratuita acum trebuie platita !!!!....pe vremea aia invatamantul era gratuit acum trebuie platit !!!...pe vremea aia copiii fara posibilitati beneficiau de tabere gratuite acum.....stau si freaca menta in fatza blocului !!!!...in afara de libera circulatie nu vad nicio schimbare pozitiva intre atunci si acum !!!!

Robert  •  10 iunie 2017, 10:44

Cornel Burtică a fost înlocuit de marele talent la limita geniului al literaturii române contemporane, Gigi Becali. Și dacă am deveni campioni mondiali la rugby de exemplu, geniul aromân ar lua caimacul zilei.

dan  •  10 iunie 2017, 10:48

Prietene Constat ca te pricepi la absolut orice!Exact ca in vremurile de odinioara! Legat de articolul de ieri ,de colega ta si colegul tau si cum intelegi tu si colegii tai patriotismul.Daca comentezi un simplu meci este una si daca comentezi un meci cu miza in care participa un roman este diferit.Daca ai indoieli asupra afirmatiei asculta cateva comentarii ale lui Cristian Topescu.Dupa ce faci asta mai stam de vorba.In rest si tu si colegii tai ar trebuii sa va documentati mai temeinic prin arhive si biblioteci, adica mai clasic.Apropo deceaba ai libertate de exprimare si in general libertate daca nu sti ce sa faci cu ea! In rest numai bine!

Andrei  •  10 iunie 2017, 10:56

Nu stiu insa ce sa aleg intre o presa cu texte seci si cea cancan de azi. Pe pagina online gsp 90% dintre articole sunt click-bait furajer si nonstiri. O fi mai bine? Vorbim aici strict de presa, nu de influenta politicului si controlul mediei. Aici nu se discuta daca e de preferat situatia actuala.

Arthur  •  10 iunie 2017, 11:13

Stimate d-le Tolontan amestecati lucrurile ,ca de obicei,din pacate! Tema articolului este o comparatie intre modul cum prezenta presa ante-'89 un eveniment sportiv si cum o prezinta ea acum! Deplangeti faptul ca politica partidului cu "varful de lance" Nicu Ceasca era mai prezenta decat performanta Virginiei. In comparatie cu continutul ziarelor de azi . In cele putine tiparite,politicul este insignifiant,dar reclamele,imaginile si textele de tabloid ocupa cam acelasi spatiu!In plus ,asa cum a semnalat bine un cititor,performantele sportivilor romani erau asa de numeroase incat trebuia sa li se acorde si lor spatiu! Pe de alta parte tenisul nu devenise afacerea care este acum,iar un GS,dupa cele castigate de Ilie ,cu si fara Tiriac,erau un fapt comun pentru marea masa a cititorilor! Nimeni nu-si inchipuia ca vot trece 40 de ani pana cand un roman va mai castiga un GS (Horia Tecau) sau va avea sansa sa o faca!Intr-o tara unde sunt oameni din mass-media foarte bogati (inclusiv dvs. si CTP!) de genul SRS,Nistorescu,Cristoiu,Gadea si gasca antenistilor,SOV,Felix,Pacuraru,Ghita,Gusa,Chireac etc majoritatea si penali ,presa romana nu va fi la nivelul de democratie si libertate pe care o clamati dvs. Si asta e foarte rau,domnule Tolontan! P.S. Ma astept sa ma banati,mi s-a mai intamplat la postari in "democratia" dvs. originala,dar o sa postez textul pe alte situri ,asa de amorul artei!

constanteanul  •  10 iunie 2017, 11:29

Răspunsul pentru Sundance Kid poate cuprinde o definiție a Ro de azi vs. Ro comunistă: nu e o țară mai bună, doar mai deschisă. Corect. În rest, poporul român salută cu satisacție noua realizare monumentală a Președintelui Iohanis și așteptăm ca Simona Halep să materializeze condițiile desosebite de muncă și viață pe care Partidul și Statul i le-au asigurat. Aștept Adunarea Populară din București unde oamenii muncii, în frunte cu tovarășa Firea, să salute cu entuziasm noul succes internațional al Părintelui Patriei. Luna asta promit să mai depășesc încă o dată planul pe următoarele trei cincinale la locul meu de muncă. Și ce drack ne trebuie atâtea canale TV care tâmpesc poporul. Cu 2 ore pe zi era perfect, aveam timp să citim și să medităm la viitorul de aur al omenirii, terorismul. Pardon, comunismul.

Urod  •  10 iunie 2017, 11:38

De data asta greșești. ....dreptul de a călători s-a transformat în dreptul de a EMIGRA !!!!!.....cumva fie mai bine azi , cu ce ?!!!!....suntem în preistorie ....niciodată cat va filtra asta n-o sa mai aibă realizările de atunci...da , pt tine o fi bine , poți sa scrii ce vrei , dar te gândești la celelalte milioane de oameni care au plecat ?!!!!...au plecat de bine s-au de rău? ....vorbești de presa de atunci , dar presa de acum de ce minte , de ce este plina de ziariști corupți, de ce nu spuneți adevărul ????... pai atunci tot sportul era ținut de stat și aveam rezultate extraordinare , e mai bine acum când nu avem nimic....poți sa spui pe ce loc eram la km de cale ferata în Europa ? ...ai mai mers cu trenul ?!!!!....vrei sa vezi preistorie ?....doar pt propaganda de prost gust care era atunci , luați meritele la tot ce s-a făcut înainte de '89 ?!!!!...pai cu ce sunteți voi mai buni , cei din presa de acum , fata de cei care erau cenzurați, dar măcar nu erau cumpărați? Pai cei de atunci spuneau adevărul despre ce făcea statul pt sport, iar noi râdeam ca ne credeam deștepți. ...uite ce deștepți am ajuns !!!!!... Ți-aș putea scrie pe tema asta , dar îți ocup tot blogul....ESTE PRIMA DATA CÂND CITESC LA TINE , CEVA CARE N-ARE NICI O LEGĂTURĂ CU REALITATEA....CEEA CE-AM CÂȘTIGAT NOI ÎN "89 ARE VALOARE "0" , FATA DE CE-AM PIERDUT...nu mai fa comparații care nu se fac....lasă asa ca nu mai putem sa dam timpul înapoi. ..dar nu ma pot gândi, dacă la realizările de atunci , se făcea și o reforma a sistemului , cum au făcut chinezii....adică ceda Ceaușescu puterea și ne dădea libera circulație, televizor etc....cum ar fi fost ?!!!...și oricum a fost o crima cu execuția lui , nu merita niciodată asa ceva.....poate îmi spui ce-ar merita cei de după "89 ?!!!!....

stefan  •  10 iunie 2017, 11:44

Pe timpuri, in anii 60-70, lecturarea ziarului Sportul era placerea zilei pentru mine. Sa multumim zeilor! Cand era televizat Rapidul era sarbatoare, fugeam de la scoala sa vad meciul. Astazi, intr-o singura zi, citesc GSR.RO, vad finala de la Paris si pe Simona, plus bonusul Polonia-Romania! Sa multumim zeilor!

Urod  •  10 iunie 2017, 11:51

Am uitat să-ți dau un sfat....nu-ți dărâma singur tot ceea ce-ai realizat , pt ca ești printre putinii ziariști pe care eu te apreciez...știi cat de ușor, poți să-ți strici imaginea când scrii asemenea articole?!!!.... foarte rapid...eu as vrea sa ma întâlnesc de exemplu, cu cei de la Europa Libera , să-i întreb de " sanatate".......sa le spun eu cat adevăr ne-au spus ei atunci .....Te rog încă o data , ramai la articolele tale de investigație, și nu încerca să ne speli creierii cu NEADEVĂRURI.

Urod  •  10 iunie 2017, 11:58

Am uitat sa închei....""Sa auzim ,numai de bine "....poți să-mi spui care ziarist își încheia cu cuvintele astea , emisiunea la radio ?....as vrea să-i spun eu acum , ce-am ""auzit "" în cei 27 de ani....

Urod  •  10 iunie 2017, 12:05

Salut pe toți ce-au postat azi comentarii...Bravo...o reacție normala , la ceea ce ni se întâmplă azi...

Urod  •  10 iunie 2017, 12:09

@haideusicfr....prietene....greșești. ..ești pintre putinii , nu știu ce vârstă ai , dar este un comparație care nu are cum sa nască vreo dezbatere pt că lucrurile sunt foarte clare....femei dezbrăcate versus realizări. ..tu ce alegi ?!!!!

stefan  •  10 iunie 2017, 12:09

Domnule Catalin, lumea a uitat sa aprecieze bucuriile simple, cele care de fapt pot sa umple sufletele. Sa nu fiti suparat vazand atatea inimi impietrite... Din fericire, suntem si foarte multi oameni cu inimile dornice de sport, iar o zi ca cea de azi se poate numi istorica si -sper-fericita!

Mircea  •  10 iunie 2017, 12:14

Ce va mirati atat ? Pe vremea aia nu ca era un turneu oarecare dar nu se punea atata importanta ca acum. Aveam atatia campioni incat si un Rolland Garros era ceva binevenit dar nu iesit din comun. Se punea baza mai mult pe alte sporturi din care in zilele noastre am cam disparut. Ce ziceti de exemplu de o finala europeana la volei intre Dinamo si Steaua !! Azi ?...Simona Halep e mereu huiduita de chibitii fara respect desi e poate una dintre cele mai bune sportive din Romania daca nu cea mai buna.

GS40  •  10 iunie 2017, 12:22

Io zic ca ar mai trebui sa astepte Halapeno inca un an sa se faca o cifra rotunda, sa putem sarbatori linistiti cite un Grand Slam o data la 40 ani

Iulian  •  10 iunie 2017, 12:36

Dar este fix si azi acelasi lucru, ne luati ochii cu finala de azi o zi pe an, dar in rest GSP-ul e plin de aberatiile lui Becali si cancan-urile din lumea pseudo-fotbalului nostru. Macar in anii aia se facea performanta, ce citeai in pagina de sport erau performante reale nu porcarii. Da, era o lume mai inchisa, un regim totalitar, lumea era saraca, nefericita si prizoniera in propria tara. Dar macar in domeniul sportiv existau performante reale, care meritau mentionate. Nu faceti comparatii cu ce era atunci, pentru ca atat sportul, cat si presa era la ani lumina fata de mizeria care este azi. Bafta Halep !

aham  •  10 iunie 2017, 12:39

majoritatea celor care comenteaza nu au varsta necesara sa-si dea seama de diferente, ei doar presupun ... chestii. e amuzant si tragic in acelasi timp.

Nica fără frica  •  10 iunie 2017, 12:40

Ce ai făcut Tolontane!?.....ai dat--o-n bara și cu articolul ăsta!!!!???.... Începi să dezamăgești!

Comentează