duminică, 21 mai 2017, 7:01
”Deocamdată, așteptăm să ne spui dacă a fost sau nu ofsaid sau dacă mingea a ieșit din suprafața de joc. Pentru că, vorba românului, mai e mult până departe!”.
Așa se încheie scrisoarea lui Răzvan Burleanu către fostul arbitru Cristi Balaj.
Balaj este unul dintre criticii declarați ai conducerii FRF.
De când a venit consilier la MTS, băimăreanul a pornit o campanie de imagine din postura de opozant.
E, uneori, strident în poziții.
Dar, într-o polemică, fiecare parte are argumentele sale. Câtă vreme se poartă în interiorul gândirii raționale, disputa îmbogățește și participanții și, mai ales, publicul.
Totuși, încheierea dinspre FRF e pur și simplu bizară!
Șef al Federației Române de Fotbal, Răzvan Burleanu îi amintește, cu superioritate, lui Balaj să-și vadă de activitatea legată de fotbal!
Povestea cu ”tăceți voi, ăștia din fotbal, care e un domeniu inferior!” o cunosc toți cei care activează în sport de zeci de ani.
Politicieni și oameni de cultură, tehnocrați și oameni de afaceri fac, pe rând, aceeași eroare.
Ei stigmatizează sportul și pe oamenii săi, indiferent că sunt practicanți, arbitri, ziariști sau microbiști.
Mai bine pe toți!
E adevărat că, din când în când, vine Radu Cosașu, care scrie ”Tot ce mi-am dorit în viață a fost să fiu jurnalist sportiv!”, și vezi cum îngheață stupoarea în ochii oamenilor subțiri prinși cu ocaua mică.
În principiu însă, chestiunea e tranșată: cine se ocupă, în orice formă, de sport e limitat.
Și nepriceput la altceva.
Prin fraza scăpată de Răzvan Burleanu în polemica publică pe care o are cu Cristi Balaj, asistăm la o premieră: este pentru prima oară când presupusa declasare a sportului este folosită ca argument de un conducător al sportului.
”Voi numărați cornerele”, adică un fel de ”Ocupați-vă de mărunțișurile voastre, că noi salvăm lumea”, capătă acum un frate geamăn al disprețului în ”Tu vezi dacă a fost ofsaid!”.
Să nu ne facem că nu înțelegem unde bate șeful FRF.
9,6 milioane de lei fondul de salarii al FRF în 2013, ultimul an al lui Sandu
El spune să-și vadă lungul nasului fiecare.
Fotbaliștii în careu, arbitrii pe linia de ofsaid, iar managerii, în fruntea tuturor.
Numai că, de regulă, managerii nu fac aceste enunțuri! Tocmai de aia sunt lideri.
Acum două zile, Gazeta scrie că fondul de salarii din FRF de pe 2017 e mai mare decât pe vremea lui Mircea Sandu.
Federația dă un comunicat.
Nu e așa, spune Răzvan Burleanu.
”Cheltuielile Federației Române de Fotbal cu salariile administrative au scăzut de la un procent de 13% din totalul cheltuielilor în 2013, la un procent de 11% în 2016”, susține FRF.
11,1 milioane de lei fondului de salarii al FRF în 2016, sub Burleanu
Când Gazeta a scris despre 50% mărire, ziarul a luat ca reper bugetele 2017 față de 2014.
Asta în absența transparenței federale, care nu evidențiază fondul de salarii.
Dar hai să luăm anii pe care-i propune FRF: 2016 și 2013.
11% din 101 milioane de lei înseamnă mai mult decât 13% din 74!
În 2016, cheltuielile salariale ale FRF sunt mai mari decât în 2013.
Și mai e ceva.
FRF, datorită inițativei comune cu ministrul Gabi Szabo, și-a obținut pentru sine o taxare mult mai favorabilă.
Nu doar ei, tot sportul beneficiază de impozit zero, dacă face ceea ce legea numește ”performanțe internaționale”.
La o calificare de turneu final fotbalistic, asta înseamnă aproape 10 milioane de lei pe care FRF nu-i mai dă la stat, economie în bugetul federației.
Adică stafful naționalei, cu premii de aproximativ 3,5 milioane de euro, a fost impozitat zero.
Foarte bine, dacă așa a decis Guvernul că e util sportului!
Însă, revenind la costul cu salariile, acest buget mai mare 2016 vs 2013 vine în condițiile îmbunătățirii legislației salariale în sport.
Altfel spus, netul celor din fenomen e și mai mare.
Mai mare decât brutul de 1,5 milioane de lei.
Mult mai mare decât 15%, ca să oferim procente, așa cum joacă la ofsaid Răzvan Burleanu.
Tavi • 21 mai 2017, 7:18
Sa plece domnul Burleanu la minifotbalul dumnealui, pe care il indrageste (ca de acolo i se trag radacinile). La ce ineptii are in discurs este foarte posibil ca atunci cand il pui pe un teren mare de fortbal, sa dea cu piciorul in minge, dansul sa isi rupa piciorul....:)
way_out • 21 mai 2017, 7:30
FENOMENAL! Tolontan, de la care teoretic ai pretentii ca este jurnalist printre amarastenii ceilalti, ne spune cum SUMA e mai importanta ca PROCENTUL. Nu conteaza ca procentul de cheltuieli salariale a scazut fata de 2013, conteaza ca suma totala a crescut. In 2017!! Te bufneste rasul, cum sa mai iei in serios presa?
Cata • 21 mai 2017, 7:41
burleanu este exponentul unui grup pentur ca la un sac de bani fara fund nu ajunge oricine, asa cum si sandu la rindul lui a fost exponentul unui alt grup. miza e una singura si nu e vorba de fotbal ci de bani facut din aer. e adevrat, am exagerat un pic dar ajuta la ce vreau sa transmit. cind te stii ca esti doar tu si munca ta, niciodata nu vei reactiona precum burleanu, sandu, dragomir, becali, borcea etc. iti vei pastra luciditatea omului stapin pe sine si nu prefabricat. modul infect in care se rapsundeprin presa, nu vorbeste despre cel caruia i se adreseaza ci scoate in evidenta cine e cel care spune acele vorbe. e banal!
Mișu • 21 mai 2017, 8:33
@way_out, suma chiar e mai importanta decat procentul.. E ca si cum ai spune ca bei mai putina cola decat anul trecut.. Anul trecut beai o sticla pe zi, dar anul asta bei doar o jumatate de sticla. Insa anul trecut sticla avea 500 ml, anul asta are 2 litri. Corect, bei mai putin, o jumatate de sticla e mai putin decat o sticla intreaga, nu conteaza ca acum bei un litru, fata de O jumatate de litru anul trecut... Logica e logica, la dracu cu realitatea...
ovidiu_3003 • 21 mai 2017, 8:43
Balaj a fost un arbitrul corupt ...a arbitrat la comanda ...mai corupt decat el a ramas doar ...Tudor ...
aspida • 21 mai 2017, 8:44
nu va puneti cu ...***!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Barbu Brailoiu • 21 mai 2017, 8:44
De ce să ne mirăm? Pe Mircea Sandu l-a cocoțat preș la federație gașca Iliescu-Roman-Severin & comp. Mitică a venit la pa(R)chet cu ei. Apoi, Ponta a dat lovitura, dându-l jos pe Mitică și punându-și-l în locul lui pe Gino Iorgulescu, ca replică la urzeala lui Băsescu-Udrea-Cocoș de a-l fi încoțopenit la federație pe acest sinsitru Burleanu
horia • 21 mai 2017, 8:45
burleanu a aparut de nicaieri in vremea cand base era marele sforar si a fost ales presedinte la frf in urma unui discurs si a unui program mai coerent dupa cum ati scris voi la vremea respectiva,dar toti,toti v-ati inselat in aceasta privinta.burleanu era un necunoscut in randurile presedintilor de cluburi iar ei sacali,neciopliti,banditi nu ar fi votat o persoana dupa un discurs si dupa un program,ce ne-am aflat la alegerea presedintelui intr-un consiliu de administratie a unei firme cu staif unde se alege dupa capacitatile profesionale si intelectuale?la ei conteaza numai banul si de bine de rau pe vremea lui sandu au avut bani,nu ar fi riscat in o mie de ani sa lase presedentia frf-lui pe mana unui necunoscut,o parte din ei au primit ordine,gica popescu a fost arestat,altii au fost speriati.daca vrei sa afli raspunsurile la intrebari tolontane trebuie sa mergi la "radacina" de unde a rasarit burleanu si se va face lumina.
Tataie • 21 mai 2017, 8:55
@way_out...Judecata lui Tolontan este cat se poate de corecta, nu "toti amarastenii" au creierul crapat. Una e sa compari cifre relative cu unele absolute. Judecarea dupa scaderea relativa nu spune adevarul, asta este o abordare politicianista, sa vada "amarastenii" ca au scazut cheltuielile cu salarii, nimic mai fals! Ele de fapt au crescut de la 9,62 mil la 11,1 mil, asa ca mai usor cu ironiile ieftine, sau poate n-ai inteles nimic!
bulănelu • 21 mai 2017, 9:28
Burleanu e genul ăla de student "eminent", răsfățatul profesorilor, auto-suficient, care nu accepta critici din partea "amărâților" de colegi de-ai lui, și vine cu contra-argumente puerile, ridicole și jignitoare. Știu genul, am avut și eu coleg din-asta în facultate, chiar și în gimnaziu și liceu (vezi "comandantul unității de pionieri - șnur albastru închis" respectiv "comandantul PTAP", pe vremea lui Ceașcă) .
addriann • 21 mai 2017, 9:55
Felicitari pentru articol ! Este un subiect delicat, in general se evita discutiile despre coeficientul de inteligenta in fotbal...Din pacate pentru Burleanu , acesta nu conduce un institut de cercetare, care are nevoie de un om cu un IQ ridicat la conducere.Ca sef al FRF , acesta trebuie sa ajute la REVIGORAREA fotbalulUI romanesc , care este , de multi ani, pe un ,, trend descendent"... Eventual , trebuie sa realizeze si un profit pentru federatie. Iar daca ratezi calificarea la mondiale, inchei anul 2016 cu pierdere ( fara sa scazi deloc unele cheltuieli )si fotbalul romanesc se zbate neputincios, atunci situatia nu poate fi decat una grava...
Cătălin Tolontan • 21 mai 2017, 9:56
@addriann: ideea e ca tu ca sef al domeniului nu poti folosi ca argumente, daca intelegi si tii la lumea de care apartii, prejudecati despre acea lume. Ca trebuie sa ai o distanta critica fata de fotbal e una, dar ca preiei o logica superficiala si superioara la adresa fotbalului e altceva.
Stefan Patriche • 21 mai 2017, 10:16
Doua chestiuni, prezentarea trunchiata, as spune chiar "la misto" a unor cifre e boala de politician piarizat si nu cred ca se preda la SNSPA. Iar a doua, da teoria inferioritatii sportului este foarte raspandita. Cand cineva s-a zbatut sa aduca finantari( vreo 110 000 de ron) pentru niste pusti, 5 grupe, i s-a reprosat "sa se ocupe de lucruri serioase".
Dm Bob • 21 mai 2017, 13:01
In fotbalul romanesc 'generalii ' castiga ,as spune 'ilegal' prea mult fata de 'soldatii 'din teren ! Exemplul Ceausescu este inca in sangele romanilor !
Calianu Mircea • 21 mai 2017, 14:00
D-le Tolontan, cum ii raspundeti lui @way_out ? Eu nu sunt un om al cifrelor, al procentelor (sunt de formatie umanista) dar am impresia ca el are dreptate. Asa este ? PS. Bineinteles ca dvs. decideti daca ii raspundeti lui ori daca imi satisfaceti mie curiozitatea !
gigelos • 21 mai 2017, 14:07
E foarte clar , oricum am spune-o , Burleanu e o dezamagire . Incapabil , suficient , acum vedem ca e si indolent , obraznic . Probabil a inceput sa se simta calare pe situatie . Pana acum a beneficiat de rabdarea tuturor , ca e tanar , ca invata , ca dupa Mircea Sandu orice ar veni e parfum ... Ca si la Liga cu Gino si Mitica . Normal ca e greu , ca dupa zeci de ani de praduiala etc, etc .. au trecur totusi ceva ani , semnal de schimbari , sa zicem .. a aparut ceva nou , sponsor , investitor ceva ? Au trecut trei ani , economicul de bine de rau functioneaza , vorbim de partea de management unde sunt ei ,, tari '' . Scad drepturile TV si vor scadea cu siguranta , se duce ... de suflet tot fotbalul romanesc . O speranta , Viitorul si poate i-o mai urma cineva exemplul
gigelos • 21 mai 2017, 14:28
S-au nascut mai multi copii in diaspora decat in tara ! Aoleu , ce ne facem , vorbeste totusi un ministru inteligent . Nuuu ! Vorbeam in procente , voi nu intelegeti . Din aceasta lume vine Burleanu .
Procust • 21 mai 2017, 16:39
Stii si tu foarte bine ca sportul in general si fotbalul in special (fie vorba de sportivi, de cei din ceea ce a devenit la voi stavvu', ca sa va aratati mai mari in oglinda, in limba da balta mondiala, sau de birocratii hoti) sunt populate de persoane cu IQ inferior si nivel de instruire precar. Veniturile inalte artificial, la o activitate ce nu produce nimic pentru societate, nu modifica situatia. Pana si postacii de sport sunt la fel. Cele cateva exceptii cu IQ normal sau peste medie din lumea asta (mare-mare, din pacate, ca asa au mers lucrurile in deceniile de dupa al doilea razboi mondial) nu schimba situatia generala. La exemplificare, m-as fi asteptat sa il pui pe MRU cu IQ mereu superior, nu pe al tau prieten. E drept ca nu e Burleanu cel mai potrivit sa faca diferentierile din punctul asta de vedere... Nu mai incerca sa dai o alta imagine lumii sportivilor si a celor care va invartiti pe langa ei, ca nu vei reusi.
Cătălin Tolontan • 21 mai 2017, 16:40
@Procust: e opinia dvs ca sportul e practicat, organizat sau iubit de oameni cu IQ mic. Eu am o alta parere. Si faptul ca spuneti ca as fi prieten al lui Radu Cosasu e un compliment, nu o insulta. Insa nu e adevarat. Sunt doar un admirator al lui Radu Cosasu, de cand semna Belphegor inainte de 89.
haideusicfr • 21 mai 2017, 18:13
Necazul nu e ca Burleanu sau Daum sunt in posturi cheie. Nici macar nu-i vad ca incompetenti. Nivelul fotbalului a scazut simtitor , balene ca Budescu sau Alibec sunt vazute ca staruri. Nu-i vorba ca nici ceilalti gen Stanciu nu sunt deloc mai presus.Cred ca e un nivel mai scazut ca niciodata in fotbalul romanesc . Echipe in insolventa ,se platesc datoriile dar ...se trag sforile. Cat s-a incercat sa fie favorizata Steaua si n-a reusit sa ia campionatul.O propaganda desantata si pe GSP,numar de numar ce gandeste si ce transfera Steaua.
gigelos • 21 mai 2017, 19:00
@ Procust - MRU , sport , IQ , postaci , Cosasu . Nefericitule !
Julio • 21 mai 2017, 21:49
Dl. Tolontan, este oarecum adevărat ce scrieți dar va rog sa nu îl puneți pe M. Sandu intr-o lumina favorabilă, nu este deloc cazul. Poate ca fondul de salarii era mai mic pe atunci însă veniturile celor de la FRF erau mult mai mari. Ați uitat care era realitatea la FRF in acele vremuri: 1. A. Kassai avea vreo 4-5 case in zonele de lux ale capitalei? 2. M. Sandu a "beneficiat" de o suma enorma pt a se trata. 3. Soția lui M. Sandu a "împrumutat" Gloria Bistrița cu €400.00, etc. M-a opresc aici. O zi buna.
StefanCM • 21 mai 2017, 21:55
Vorba lui Procust. In Suedia, peste jumatate din populatie e practicanta activa de sport. Adica inclusiv mosii. Asta ce inseamna, ca Suedia e o tara de inapoiati? :)) In Finlanda, 90 la suta din populatia de adulti practica sportul de doua ori pe saptamana. Finlanda cum e atunci? Stii vorba latineasca, mentosana in corpore sano. Inclusiv aici suntem pe ultimele locuri din Europa, daca nu ultimul. Daca ii spui romanului ca exercitiile ii imbunatatesc inclusiv capacitatea intelectuala il sperii. Concluzia. Ne meritam soarta din toate punctele de vedere. De unde nu e nici Dumnezeu nu cere.
StefanCM • 21 mai 2017, 21:59
Vorba bunicii. La varsta ta nu mai face atata sport ca te imbolnavesti si o sa tragi toata viata. Varsta mea adica trecut de 35.
tarkus • 21 mai 2017, 23:09
Tolo, nici tu nu mai ai acelasi salariu ca in 2013, este?
StefanCM • 21 mai 2017, 23:17
Si o ultima elucubratie. Fantasmagoria e ca de la un "muschii mei minte nu are" nu ai ce pretentii sa ai ca sa inteleaga beneficiile sportului. In schimb de la un om educat pretentiile sunt altele, pentru ca e vorba de o notiune de baza, similara cu beneficiile aerului pentru viata terestra. Da Batman tot Batman.
Procust • 22 mai 2017, 1:20
@ Cătălin Tolontan, 21 mai 2017, 16:40 N-am intentionat o insulta referitor la prietenia cu Cosasu ! Am scris neutru. Si, din pacate, m-a "luat tastatura pe dinainte" si am scris "MRU" in loc de TRU...
Procust • 22 mai 2017, 1:21
@ StefanCM, 21 mai 2017, 21:55 Daca ai fi citit atent, ai fi inteles ca m-am referit la profesionistii sportului (care castiga bani si traiesc din asta), nu la cetateanul de pe strada care in Suedia, Finlanda sau SUA isi intretine sanatatea. Iar fauna "sportiva" de pe Dimbovita nu poti sa mi-o lauzi in vreun fel.
talpaiadului • 22 mai 2017, 6:44
”Voi numărați cornerele”, adică un fel de ”Ocupați-vă de mărunțișurile voastre, că noi salvăm lumea”. Tolo, nu ai inteles nimic din ce a spus Cornel Dinu. El s-a referit acolo strict la Vochin, care inainte de a ajunge la FRF cam asta facea, numara cornerele, pasele de gol, offside-urile etc, folosind aceste date statistice ca fundatie pentru majoritatea argumentelor sale din timpul emisiunilor la care participa. Dinu nu a luat in zeflemea breasla ziaristilor, ma mir cum de te-ai simtit afectat de acea afirmatie, mai ales ca dumnia ta nu mai ai de ceva vreme nici o treaba cu jurnalismul sportiv.
talpaiadului • 22 mai 2017, 7:12
@way-out: Ai avea dreptate, cu o conditie: cheltuielile sa fie cel putin acoperite de profit, conditie care nu a fost indeplinita, FRF cel putin in 2016 si 2017 avand deficit de ordinul milioanelor de euro. Deci, fara suparare, Tolo are perfecta dreptate, FRF nu poate justifica marirea fondului de salarii prin faptul ca a aruncat mai multi bani in alte parti si ca rezultat procentul a scazut desi suma e mai mare, repet in conditiile in care cheltuielile totale au fost mai mari decat veniturile.
calu-cuminere • 22 mai 2017, 8:28
Adevarul (meu) este ca fotbalul romanesc este mai mult scandal decit performanta. judecind dupa scandal, avem o liga cel putin ca italia sau spania. judecind dupa tribune mai goale ca muzeul george enescu dar cu antrenori care au ceva de injurat ca sa se incalzeasca iarna si vesnica prezenta la televizor a acelorasi 5-6 nume, tabloul este cam dezolant. probabil ca natura bisnisului nu mai este sa ai meciuri frumoase si jucatori performanti. da totusi, cred ca sunt doar depasit, la urma urmei o nationala si doua trei echipe la care sa le stiu toti jucatorii dupa stil si alura e o prostie in ziua de azi, cind extreme din nationala se impiedica de minge, avem antrenor strain pentru ca romanii nu sunt capabili sa faca ceva impreuna si hagi are singura initiativa pentru copii.
Mihai Badea • 22 mai 2017, 10:22
Este, nu-i așa, ca la literatură. Avem romane siropoase, utile doar ca să-ți umpli timpul cu ceva, la fel cum avem cărți pe care le parcurgi cu greu și care te forțează să îți pui întrebări. Nivelul fotbalului nostru nu este foarte ridicat. Nu este vorba doar de jocul propriu-zis, ci de tot ceea ce se întâmplă în jurul acestui fenomen. În primul rând, discuțiile despre fotbal. Cei care ar avea capacitatea de a ridica nivelul discuției, dintr-un motiv sau altul, nu o fac. Atâta timp cât conducătorii de cluburi, antrenorii și ceilalți oameni cu responsabilități nu se iau în serios, nici jucătorii, mulți dintre ei foarte tineri, nu vor avea înclinația de a lua lucrurile în serios. Ca și în alte domenii, ne cam lipsește rigoarea.
tata Puiu • 22 mai 2017, 13:54
La Brutarie!Zburleeanu,la Brutarie!La Brutarieeee-Zburlenee la Brutarie!La BRUTARIE»»» HALE HALEEEHALE HALEEE...
StefanCM • 23 mai 2017, 18:26
@Procust - Daca vrei sa spui ca nu au educatia unui absolvent de Harvard, sunt de acord. Daca vrei sa spui ca inteligenta nativa e o problema, nu sunt de acord. Cred ca foarte multe sporturi necesita o capacitate de procesare superioare unei inteligente normale, lasand la o parte reflexele. Halterele de exemplu. Ca nu stie vorbeste romaneste sau ce limba or vorbi ei, asta e alta mancare de peste, tine de exercitiu.