miercuri, 17 mai 2017, 3:20
UPDATE: Comentariu al unui cititor pe Facebook: ”Raceala Lucian Am primit astazi o somatie de la Serviciul de Impozite si Taxe pentru o suma de plata. Ce credeti sa o platesc sau nu? Fac aici un sondaj de opinie si in functie de rezultat le trimit raspunsul meu. Merge?”.
Demolarea clădirii de lângă Catedrala catolică Sf. Iosif este o decizie definitivă a instanței.
Primarul Gabi Firea anunță: ”Vom face sondaj pentru a întreba bucureștenii dacă sunt de acord să dea câteva milioane de euro pentru dărâmarea Cathedral Plaza”.
În următoarele sondaje de opinie în Capitală, cetățenii vor fi consultați:
Iar sondajul, final: ”Mai organizăm oribil de costisitoarele alegeri locale din 2020 sau rămâne Gabriela Firea primar pentru că institutele de opinie publică o dau favorită?”.
Stați puțin!
Dar de ce să mai facem sondaj cu cetățenii, de vreme ce și acesta costă?
Mai bine decide Gabi Firea pentru cetățeni și în numele instanțelor.
Toată lumea e eliberată din funcție!
Cu o vorbă care face carieră peste ocean, primarul Bucureștiului transmite justiției: ”Sper să o lăsați baltă!”.
psdciumarosie • 17 mai 2017, 15:41
La ce sa te astepti de la ea? Mi se pare normal, doar e din PSD, astia respecta doar ce legi vor ei, pe restul le amnistiaza si gratiaza...
Cătălin Tolontan • 17 mai 2017, 15:43
@psdciumarosie: nu generalizati. Pe blogul acesta intra oameni care au optiuni politice diferite si respect orice optiune. Nimeni nu merita insultat sau stigmatizat pentru preferintele sale. Genul acesta de initiativa aiuritoare nu are legatura cu politica, ci cu ignorarea democratiei.
un roman • 17 mai 2017, 15:54
Eu intreb doar atata , atunci cand a hotarat sa dea pt Catedrala Mantuirii 15 milioane de euro , ne-a intrebat si pe noi bucurestenii daca suntem de acord ?????? Acum de ce o face , sperand sa spunem nu ????Da , vreau sa se aloce acesti bani si sa se drame odata monstruozitatea aia , IN CONFORMITATE CU O HOTARARE JUDECATOREASCA DEFINITIVA !!!!!!!
Cornel • 17 mai 2017, 15:57
O actiune ce denota populism, care intr-o societate normala ar duce la autodistrugere, la noi insa...inseamna voturi.
gabriel • 17 mai 2017, 16:08
Inainte de a deveni primar a fost ziarista.... dar nu trebuie sa generalizam. A lucrat in trustul d-lui Voiculescu unde cred ca are in continuare foarte multi adepti! E doar o constatare!
tinu • 17 mai 2017, 16:14
Cand am aflat ca nenea Mitica Corleone si nasu,sint acuzati de 14 ani de ocna ,sincer nici nu mai vad ci ochii mei ce rubrica sportiva ie.
Sima • 17 mai 2017, 16:31
Foarte bine a pus problema ,,un roman,, si eu intreb la randul meu, cand a achizitionat iepurasi si oua ( o cheltuiala inutila) am fost intrebati de primarita? Nu stiu cum aratau aceste inutilitati , bine ca am lipsit o luna din Bucuresti, am citit doar pareri negative, si atunci despre ce vorbim? Nu inteleg de ce nu face lucruri utile, gafeaza la tot pasul, nustiu cine apreciaza prostul gust, poate cei 18% ce au votat-o ! Legea-i lege doamna, si cu asta basta ( ca nu o fi ,,leje,, doar pentru prostime!?
dan • 17 mai 2017, 16:34
"Tara nu ma vrea ? Dar cine a intrebat-o vreodata pe tara ce vrea ?" - replica dintr-un film, mai actuala ca oricind. Sute de primarii care sponzorizeaza, de pilda, echipe de fotbal, handbal, etc fara sa-i INTREBE pe oameni daca sint de acord.
Jules • 17 mai 2017, 16:41
Multumim dl. Tolontan
Dan • 17 mai 2017, 16:42
De mult nu am mai comentat pe blogul dumneavoastră....pentru că sincer nu am ce.Se pare că nu am pierdut nimic, așa cum dacă ratezi 500 de episoade dintr-o telenovelă, realizezi că nu ai pierdut nimic. Ați rămas la fel de "limitat" , pentru a nu spune ***, la fel de supus și la fel de "batător de câmpi". Pe de o parte vă și "admir": să faci politică la modul grosier, pe site-ul unui ziar, care numai sport nu prezintă, asta chiar e ceva ce nu se intâmpla nici pe vremea comunismului. Ca trăitor în Franța și cititor al cotidianului L'équipe, nu pot să nu constat "cât de mult vă inspirați din acest ziar POLITIC" :))....În rest speranțe că vă veți reveni....nu există,pentru că nu aveți din ce vă reveniți. Așa v-ați format și așa ati promovat: cu balacareli, ***....și falsitate! În rest sper să ajungeți primar,dacă nu și mai mult (caci de agent sri cred că v-ați plictisit) și sigur veți resuscita capitala cu ingeniozitatea dumneavoastră!!!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dan • 17 mai 2017, 16:44
*din ce să vă reveniți
MP • 17 mai 2017, 16:46
Somnul ratiunii naste monstri. ... parca era un citat, undeva...
gabriel • 17 mai 2017, 16:50
Preluata de pe hotnews : Se pare insa ca actualul Primar general s-a inregimentat in grupul de sprijin al investitorului, iar noi ii solicitam public sa infirme faptul ca Daiana Voicu, managerul dezvoltatorului proiectului Cathedral Plaza este nasa sa de la casatorie. Se pare ca aflarea acestei legaturi a si declansat reactia sa vehementa impotriva purtatorului de cuvant al Arhiepiscopiei. S-a putut observa la emisiunea Antena 3 cum doamna Firea a vorbit indelung de aprobarea data de Arhiepiscopul Ioan Robu, folosind expresiile doamnei Daiana Voicu. Justitia a spus insa ca Millennium Building Development nu avea aprobarea notariala, nici avizele Ministerului Culturii si Ministerului Lucrarilor Publice, si nici aprobarea de la autoritatea competenta, si de aceea am castigat procesul. Daca informatia nu este corecta, atunci Primarul general poate sa ne acuze de calomnie sau de barfa, dar daca este adevarata, atunci explica pe deplin motivele care intarzie desfiintarea cladirii ilegale. Speram ca raspunsul la aceasta solicitare publica sa vina mai repede decat dispozitia de desfiintare a Cathedral Plaza pe care o asteptam de 5 ani!", a comunicat ARCB intr-un comunicat de presa emis miercuri.
Kendo • 17 mai 2017, 16:53
O individa fara scrupule, care marseaza puternic pe cartea credintei (desi eu, fara a iubi religia in mod deosebit, cred ca tot circul cu pupatul de moaste, evlavia individei, Catedrala Neamului, luminitele de Paste si alte asemenea sunt in contradictie cu ceea ce ar trebui sa insemne credinta), o individa a carei prima decizie a fost interzicerea blocarii in weekend a unei bucati din bd. Kiseleff pentru ca i s-a parut ei o prostie ca oamenii sa iasa sa se distreze, dar care nu vede trotuarul aceluiasi bulevard Kiseleff transformat in parcare NON-STOP. O individa care are arunca fara probleme promisiuni populiste (transportul in comun gratuit, fluidizarea circulatiei), promisiuni uitate rapid. O individa a carei mutra cu siguranta nu te duce cu gandul la compasiune, altruism sau alte calitati din astea, ci dimpotriva, la egoism, rautate, cinism. Dar asta e rezultatul votului de acum un an. Si nu cred ca un nou vot acum ar schimba lucrurile. Bucurestenii fie nu vad alta optiune in afara de PSD (care, realist vorbind, nici nu exista, de fapt - PSD, PNL, toti sunt o apa si-un pamant, iar alte nume sunt prea mici deocamdata), fie sunt neinteresati si ii doare in basca.
Carol K • 17 mai 2017, 17:03
Daca asta se discuta seara de seara la televiziunile penalilor cum ca Justitia e ceva malefic care-i persecuta pe ingerii de politicieni curati ca lacrima cam asta a mai ramas,indemnul la nesupunere in fata Legii.Cu acordul populatiei,cum altfel,sa se faca sondaj eventual pus pe hartie de Pieleanu ca e de-al casei.
Sorin • 17 mai 2017, 17:05
Se tot bate apa-n piua cu democratia, alegerile si legitimitatea votului. E asa: din moment ce un grup organizat ataca temeliile statului de drept si - inmplicit - procesul democratic prin care au ajuns sa detina puterea, se cheama ca acel grup este ilegitim. Pe cale de consecinta, psd, pnl (din vremurile usl), alde, pc si celelalte partidulete care si-au dat si isi dau concursul la subrezirea democratiei in Romania trebuie desfiintate si scoase in afara legii. Romania are nevoie de reforme profunde, cosntitutionale, electorale, penale, civile si de toate felurile - asta daca mai vrem democratie si civilizatie occidentala in Romania. Daca nu, cloaca "politica" de acum.
Andrei F • 17 mai 2017, 17:09
Da d-le Tolontan,e de rau,auzi Firea este in topul preferintelor!Noroc da cei platiti sa mai darame...Intelegeti,nu?A,ca vorbeati de democratie!Desigur ca nu e democratic ca un primar sa intrebe cetatenii!Democratic este ca 100000 de mandate de ascultare sa fie date in cativa ani...Deci cetatenii sunt domne ascultati!Democratic este ca un fost presedinte sa fluture mape profesionale in public!Democratic este ca acelasi fost presedinte sa recunoasca ca a avut surse din SRI care au dat informarile despre colaborarea lui Ponta...Democratic este ca sediul AEP sa fie spart ca sa se piarda acte si cine trebuie sa nu poata fi inculpat!Democratic este ca in timpul alegerilor prezidentiale un partid politic sa fie atacat in capitala tarii!Democratic este ca o parte din ziaristi sa discearna ei care procuror este nebun sau nu-cazul Iacobescu!Democratic este ca tot o parte din ziaristi sa intrebe medicii de unde au avere dar pe domnul cu deja o exceptie mai sus ...de ce sa-l mai incurce ca oricum nu mai stie din ce bani a luat terenul de la Sinaia!E...rau e ca pot coontinua cu democratia voastra...
Alt Dan T • 17 mai 2017, 17:09
Sa facem un sondaj sa vedem daca rezultatul alegerilor de anul trecut sunt valabile si anul asta.Asa mi s-ar parea corect,clasa asta politica disperata sa ciordeasca si sa NU plateasca in fata Legii ne costa mult,infinit mai mult decat dezmembrarea oricaror cladiri...
Dan • 17 mai 2017, 17:22
Chiar nu iti este rușine să vorbești de democrație,când tu nu lași un comentariu, sigur ironic, dar cu o franchețe pe care tu nu o vei putea avea??? Dar cand creierul este spălat....si ca și "***" al lui *** în ale "***....stii tu ce" ce poți să ceri?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Mihai • 17 mai 2017, 17:49
Total de acord!!!! Anarhia salveaza Romania! Sau prostia? ...Ce mai conteaza....important e sa fim populari, sa dam bine in sondaje! De ce doar Catedral Plazza , nu si Catedrala Neamului? Facem un sondaj?
Costina • 17 mai 2017, 17:50
Nu sunt bucurestean si tot nu inteleg de ce ar trebui sa plateasca bucurestenii costurile demolarii.Aceste costuri nu cad in sarcina celui/celor care au construit ilegal sau nu pot fi ulterior recuperate prin instanta.Sau au avut cumva A.C. legala emisa de catre Primaria Generala a Mun Bucuresti ?
Ovidiu • 17 mai 2017, 18:36
Buna ziua. In comentariul @psdciumarosie de la 17 mai 2017, 15:43 postat DE Cătălin Tolontan, afirmati: ”Nimeni nu merita insultat sau stigmatizat pentru preferintele sale.” Va rog explicati-mi ce era stigmatizant sau insultator acolo, daca se poate !?
Sly • 17 mai 2017, 18:39
Presupunînd că bucureștenii vor decide că nu sînt de acord să plătească cîteva milioane de euro, ceea ce este cel mai probabil, ce va face primarul capitalei?
Aurel • 17 mai 2017, 18:44
Exista o solutie care ii va face pe cei de la Millenium sa demoleze ei insisi cladirea Cathedral Plaza, asa cum spune legea. Doamna Primar General nu are decat sa vorbeasca cu un *** sa vina cu *** lui ca sa o demoleze ei gratis si sa ia metodic tot ce este acolo. Din momentul in care se face intelegerea cu *** si se anunta public chestia asta, in 24 de ore cei de la MIllenium vor zice: „Pardon, o demolam noi!”. Nu trebuie sa dea bucurestenii niciun ban.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Noronete • 17 mai 2017, 18:51
Adeca ne intreaba daca e bine sa aruncam banii primariei pe o demolare, cind acolo este occident curat, o minunatie de proiect, o dezvoltare sustenabila si o opera de arta, pina si arhiepiscopul (reprezentantul lui Dzeu) a fost de acord. hai ma Bucuresteni, e simplu. Si cum se vor face referendumurile alea? Prin SMS 1Euro+TVA, prin email? poate prin scrisori recomandate? Si inca ceva. Daca justitia spune ca cladirea este construita ilegal, cel care a construit-o sa faca bine sa o darime. Si sa dea primariei materialele (metal, sticla) pentru valorificare. Stilul asta de a darima monumente sau de a construi ce si unde le bs mintea trebuie oprit.
gigelos • 17 mai 2017, 18:58
Tolo , Daiana Voicu are ceva rude ,, cunoscute '' ?
eg • 17 mai 2017, 19:27
Referitor la acel update: Daca domnul respectiv vrea sa faca sondaj, ar trebui sa faca si sa participe doar el(oare ce ar vota? :D ), ca doar el e afectat de taxele respective. La fel cum la referendumul Firii participa cei care ar plati demolarea, adica bucurestenii, nu si cei din Cluj spre ex.
Stan Patitu • 17 mai 2017, 19:28
https://www.youtube.com/watch?v=kNUj9dvrmkI No comment
ptr. DAN Si ANDREI FIREA • 17 mai 2017, 20:30
Suntem un grup de prieteni care vrem sa o ajutam pe d-na Firea sa posteze cat mai multe comentarii favorabile. Rugam sa ne contactati si sa ne comunicati care sunt tarifele per comentariu . Lasand gluma la o parte, acolo e vorba de o decizie definitiva si executorie a unei instante , iar daca D-na Firea /Primaria dorea sa aduca avize de la diverse institutii in aparare , putea sa o faca in timpul judecatii. Acum nu mai este posibil , intrucat nu poti sa opui un aviz sau alt act administartiv unei hotarai judecatoresti. O pui in executare asa cum o face orice cetatean . Obligat de executor sau nu. Este o crasa lipsa de profesionalism in expunerea D-nei Firea , ca sa nu spun mai mult. Si o incercare puerila de scoate castanele din foc cu mana altuia, ca o fi vreun Minister sau niscavai targoveti si targovete cu minte putina.
pop • 17 mai 2017, 20:43
Daca un amarastean isi facea o casa fara toate avizele si aprobarile necesare , madam FIREA isi trimitea rapid gealatii sa-l darime si sa-l rada de pe fata pamintului . Dar acolo unde ea sau altii apropiati ei au interes umbla cu fofirlica si incearca sa fenteze legea . Daca cei ce au construit nu au avizele atunci sa plateasca ei , nu cetatenii din BUCURESTI . Spunea ca o demolare nu se face repede ... Da , dar o constructie se face si mai incet . De ce nu s-au luat masuri sa opreasca lucrarea inainte de a fi prea tirziu ?!? Nu cred ca s-a construit pe ascuns ...
Rehau • 17 mai 2017, 21:47
METEAHNA PSD-ului , de a sfida legea ! Si mai spun idiotii de la "Gândul" ca daca ar concura acum ,Firea ar deveni ...preşedinte !!! :)
Observ • 17 mai 2017, 22:00
Domnule Tolontan, puteti trecea cu vederea peste prevederile urmatoare? Legea nr. 50/1991 ....Articolul 8 (1) Demolarea, dezafectarea ori dezmembrarea, partiala sau totala, a constructiilor si instalatiilor aferente constructiilor, a instalatiilor si utilajelor tehnologice, inclusiv elementele de constructii de sustinere a acestora, inchiderea de cariere si exploatari de suprafata si subterane, precum si a oricaror amenajari se fac numai pe baza autorizatiei de desfiintare obtinute in prealabil de la autoritatile prevazute la art. 4. (2) Autorizatia de desfiintare se emite in aceleasi conditii ca si autorizatia de construire, in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si ale regulamentelor aferente acestora, potrivit legii, cu exceptiile prevazute la art. 11.
gio • 17 mai 2017, 22:30
Dl Tolontan, ziceti "nu generalizati" , dar cand PSD a respectat legea de bunavoie? Persoana careia i-ati dat replica mai sus are perfecta dreptate!
Demisa rapid • 17 mai 2017, 22:32
Cred ca ar trebui un referendum dacă ar mai trebui sa existe legi in România! De ce sa plătesc taxe când pentru unii legea este opțională? Este o mare ineptie ce se întâmpla.
Azet • 17 mai 2017, 23:10
Lasand gluma la o parte , referendumul nu este o idee asa rea . El ar trebui aplicat pentru orice cheltuiala care depaseste 1 milion de euro sa zicem si care nu este executorie caci atunci nu are sens. Ar trebui incurajata doamna firea sa intrebe cetatenii in continuare cum sa le cheltuiasca banii , nu ar trebui ras de ea ..
Gigi cam Pion • 17 mai 2017, 23:57
bai observatorule, zi toata poezie daca vrei sa zici ceva! si apoi vezi care e treaba cand e o sentinta....
StefanCM • 18 mai 2017, 0:13
E ciudat cu primarii astia. Cand e vorba de cheltuieli gratuite pe fantani arteziene sub forma de cremvusti, sau de bugete grase de milioane la spitale nu fac nici un referendum, se gaseste un Secureanu in fiecare loc. Cand e vorba de capsuni, facem referendum si intrebam cetateanul daca e de acord sa respectam legea. Daca era vorba de dat bani la preferati fiti siguri ca nu facea nici un referendum, si daca putea ii dadea noaptea pe-ntuneric sa nu stie nimeni. Cu valiza.
florian • 18 mai 2017, 0:36
ai un talent deosebit de a denatura totul,gaseste dracu niste subiecte adevarate jurnalist frustrat !!!
florian • 18 mai 2017, 0:37
ai un talent deosebit de a denatura totul,gaseste niste subiecte adevarate jurnalist frustrat !!!
Urod • 18 mai 2017, 3:17
Deci dacă nu știți va spun doar atat....Gabriela Firea este un fel de Elena Udrea , are ambiții nemărginite, și care ar fi trebuit sa plătească pt atacul mizerabil la stresa lui Klaus Johannis, când l-a făcut traficant de copii....v-a dă-ți seama cat creier poate sa aibă o persoana când ataca în asemenea hal și ce tupeu.....vedeți felul prin care a parvenit în viata.... este o persoana care prin tot cea facut și-a urmat un scop....dacă ar fi mizat pe valoare , ar fi fost corect , dar când mizezi pe strategia de a te mărita cat mai bine ca sa deschizi uși, aia se cheamă prostitutie. Deci dacă nu se trezesc votanții la timp, o s-o vedeți acolo .....la Cotroceni. Iar când acolo , ajung oameni care au asemenea strategii , este o mare nenorocire pt tara. Dacă vreți într-adevăr sa evoluam , trebuie repusa în drepturi MONARHIA !!!!.... ASTA ESTE O MIȘCARE INTELIGENTA CARE POATE OPRI IMPOSTORII DE A MAI ACCEDE LA FUNCȚIA DE PREȘEDINTE. ....CA SA NU MAI ZIC , CA ASA PUTEM ÎNDREPTA O MARE NEDREPTATE PE CARE AU FĂCUT-O COMUNIȘTII. ...
Mozzie • 18 mai 2017, 4:50
Octombrie 2016 - Firea anunta ca vor fi cumparate 500 de vehicule pentru RATB. Decembrie 2016 -Firea pluseaza la 600 numarul vehiculelor noi pentru RATB. 2017 Primaria Bucuresti va putea cumpara doar 2 tramvaie si 10 autobuze ! ____________________________________________ Avangarde spune ca Firea este personalitatea politică despre care românii au cea mai bună părere, 59% declarând că o percep pozitiv ! Asta inseamna ca 59% dintre romani sunt la fel de mincinosi ca si Firea. Trista tara..
Cortes • 18 mai 2017, 5:52
Doamna Firea fost făcută nemeritat țoapă. Ea este numai țață. În Germania cu așa ”capacități manageriale” era șefă la un aprozar. Doamna este însă în ascensiune și are șansele ei să devină la următoarele prezidențiale Prima Femeie În Stat.
r adu • 18 mai 2017, 6:24
Cred că este important să se respecte legile. O hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă ..... trebuie respectată, chiar dacă ...... costă ceva bani. Pe de altă parte, banii necesari demolării trebuiesc recuperați, legal, de la cei vinovați și din reciclarea materialelor de la demolare ...... iar la sfârșit se va putea probabil constata că a fost chiar profitabilă financiar acțiunea de demolare. Punerea în aplicație a hotărârii judecătorilor va fi un semnal pentru alți investitori că aceștia nu pot impune societății soluții personale ilegale. Nu cred că este legal inițierea unui referendum propus pe tema doamnei primar.
Adrian • 18 mai 2017, 7:28
Domn Tolo,cunoastem povestea : fata saraca lipita pamantului, dar ambitioasa si carismatica( femeie frumoasa),ajunge in varful puterii si vrea totul.Sa nu uit , mereu este de partea poporului oropsit.Fata se numea Eva Duarde(Evita),casatorita cu generalul ( apoi presedintele Argentinei) Juan Peron. Madam de Dambovita ,se crede o noua Evita, dar a Romaniei.Norocul nostru domn Tolo este ca Pandele nu este Peron.Cum s-a vazut madam la putere imediat a inceput sa-si arate adevaratul caracterul.Ea se crede D-zeul Bucurestiului.Ptr ea democratia si respectarea legilor sunt perecepte "sorosiste" si sunt " unelte impotriva poporului roman".Ptr Madam de Dambovita ,"democratia populara " este cea mai buna.
cineva • 18 mai 2017, 8:04
Totuși, în toată chestia aceasta, vina aparține bisericii respective catolice, care, la un moment dat, a spus că e în regulă să se construiască acel bloc. Eu așa am citit în presă. Dacă omul a dat acordul în numele bisericii odată, de ce și-a schimbat părerea apoi? Eu înțeleg ce zice legea, dar, dacă construcția într-adevăr, așa cum am citit în presă, a fost făcută cu acordul bisericii, și, prima dată au fost ok cu construirea acesteia, dar apoi s-au răzgândit, atunci, trebuiau să fi fost deciși prima dată, nu să se schimbe. Mie nu mi se pare ok că s-au schimbat.
Gigi cam Pion • 18 mai 2017, 9:08
@Cineva...ai citit de-am p....! investitorul a declarat "Arhitectura cladirii a fost gandita in acord cu reprezentantii Arhiepiscopiei Romano-Catolice, astfel incat aceasta sa puna in valoare institutia de cult invecinata. ". Asta nu inseamna ca aceasta constructie a fost construita cu acordul lor.
Matei • 18 mai 2017, 9:23
cu masinile de Ilfov nu sunt de acord
Gigel 27 • 18 mai 2017, 12:55
Instanta a stabilit ca : 1. Cathedral Plaza este construita ilegal 2. Cathedral Plaza trebuie demolata In cazul in care chiar se doreste aceasta, PMB in frunte cu onor Primar, poate sa ceara in instanta recuperarea costurilor de demolare de la partea care este responsabila pentru ilegalitate.
m_d • 18 mai 2017, 17:41
Chiar mai clar, Instanta a stabilit ca : 1. Cathedral Plaza este construita ilegal 2. Cathedral Plaza trebuie demolata 3. PMB cere in instanta recuperarea costurilor de demolare de la partea care este responsabila pentru ilegalitate.
Mitica Brutaru • 18 mai 2017, 18:11
Domne nu va mai luati done dupa proostii.Nu somnu naste domne e odihnitor.Ci eludarea ratiunii.Somnu e divin.