Informați-i pe cetățeni, este responsabilitatea Guvernului!

Ministrul Florin Iordache îi dojenește indirect pe protestari că ”sînt dezinformați”, dar unde e informarea Guvernului de vreme ce au promovat în secret schimbările de lege și acționează în continuare cu forța majorității, nu prin dialog?

joi, 19 ianuarie 2017, 12:14

Confruntat cu demonstrațiile spontane de aseară, ministrul justiției, Florin Iordache, a intervenit telefonic la Antena 3 și a spus că ”mi se pare că oamenii aceștia nu sunt informați corect”.

Demnitarul a spus că va trimite un secretar de stat în stradă ca să stea de vorbă cu protestatarii.

”Dintr-o slabă informare, cred eu, oamenii au ieșit și se manifestă” Florin Iordache

Cuvintele ministrului justiției curg în sensul că oamenii au ei o problemă de vreme ce nu înțeleg.

4.000 de oameni au manifestat ieri, în toată țara, împotriva felului în care Guvernul vrea să promoveze grațierea și amnistia

E fie un defect de fabricație a cetățenilor, nu degeaba la audierile parlamentare colegul său, ministrul Educației, Pavel Năstase spune că ”Sunt oameni care din naştere nu pot lua un Bacalaureat”!

Sau, în cel mai bun caz pentru manifestanți, ei sunt manipulați, iar credința asta a Guvernului devine clară în momentul în care, întrebat din studioul televiziunii, Florin Iordache rostește cuvîntul ”dezinformare”.

Bine, dar atunci unde este informarea făcută de Guvern care să combată dezinformarea?

Executivul nu a pus nici măcar pe ordinea de zi OUG-ul care promova grațierea și opera modificările din Codul Penal, practic o emulare a amnistiei.

Dacă tu Guvern nu semnalezi cetățenilor că se discută, nu poți să ai pretenția ca ei să înțeleagă ce se discută!

În cazul în care, cu riscul de a părea nebun, Dan Tăpălagă nu anunța cu zile înainte și nu insista pe mîna surselor sale că se pregătește ceva, informația rămînea exclusiv în cercul de inițiați ai Puterii.

Unde e aici informarea?

Unde e pledoaria la care inițiatorul legii e obligat dacă vrea să-și convingă partenerii de discuție?

Practic, o temă delicată, care presupune o conversație națională, s-a transformat într-o ambuscadă la ședința de guvern.

Și, când faci asta, cazi tu singur în capcană.

În lipsa unor argumente, de ce să le mai pregătești de vreme ce nu crezi în nevoia de dialog?, premierul Sorin Grindeanu a ajuns să ofere un sofism nemuritor drept argument: ”Potrivit Constituției, avem voie să dăm grațiere și amnistie, deci aceste lucruri nu sunt împotriva legii”.

Premierul are dreptate.

Nu e ilegal.

Dar în Constituție scrie și că Președintele poate mobiliza forțele armate (Art. 92), însă asta nu înseamnă că dacă ne trezim cu tancuri pe străzi și întrebăm ce se întîmplă ne va satisface răspunsul: ”E prevăzut în Constituție, deci nu e împotriva legii!”.

PSD comite o eroare de proporții încercînd să transforme într-o operațiune cvasimilitară, pornind de la secretul absolut și mergînd pînă la acțiunea în forță, o discuție normală în orice societate.

Cînd au eliminat, rapid, acum două zile, conflictele de interese ale managerilor de spital, asta poate fi privită drept o viziune a lor asupra sănătății.

Își doresc să meargă în continuare pe mîna Califatului din spitale, asta e, pare greșit dacă te uiți la rezultatele medicale din ultimele două decenii, dar nu e ilegitim!

Dacă opoziția politică, asociațiile profesionale și ale pacienților au altă părere atunci să adune suficiente voturi în favoarea schimbării sistemului medical.

După o simbolică expresie din ”The New Yorker”, ”nu ne putem plînge că prea mulți oameni au altă părere decît noi – să-i convingem!”. 

În schimb, grațierea și amnistia nu intră în categoria ”pendulului democratic”, a măsurilor reversibile, a ceea ce statul poate repera după ce a stricat.

Procesele electorale și alternanța la putere nu vor regla atît de ușor, sau poate niciodată, consecințele unui astfel de act adoptat fără consultare publică.

De aceea, să-l promovezi în continuare unilateral și să-i dojenești pe compatrioții tăi că nu sînt suficient informați n-are nimic de a face nici cu legitimatea conferită de cîștigarea alegerilor și nici cu încărcarea ideologică normală a unei guvernări.

O spune tot ”The New Yorker”.

”Victoria nu e o licență pentru orice. Autocrația a fost mereu compatibilă cu genul acesta de plebiscit. Dar, într-o democrație nu poți să cîștigi și să spui: fac ce vreau!”.

”Ideea unei guvernări constituționale e să supui chiar și victoria regulilor”.

 

 

Comentarii (129)Adaugă comentariu

Marilena Popescu  •  19 ianuarie 2017, 16:34

Dl. Ministru Florin Iordache spune , ca oamenii, care au iesit in strada, nu sunt bine informati. Pot fi de accord cu faptul, ca multi, nu au citit proiectele de ordonante de urgenta , pentru simplul motiv, ca nu au fost publicate, sau nu toti avem studii de drept , ca sa le putem intelege, dar procurorul general, membrii CSM , asociatiile de judecatori si alti magistrati, care spun nu sunt de accord cu aceste modificarii, pot fi banuiti , ca nu sunt bine informati ?

Lucian  •  19 ianuarie 2017, 16:37

Eu am un singur amendament la acestre gratieri! Un singur articol sa fie inserat, ceva de genul: art 1. Prezenta OUG nu se aplica persoanelor care au facut parte din conducerile centrale si teritoriale ale partidelor si a actionarilor si administratorilor care au activat in firme cu CA > 200000 lei. Tot le place lor pragul; asta! Si asa ar scapa si RARINCA si mai ales oamenii care fura o bucata de paine ptr copii! Totusi as mai pune un articol: statul va asigura urmatoarelor categorii ... locuri de munca. platite cu 3/4 din salariul minim, [pe timp de cati ani au fost gratiati!

nicu  •  19 ianuarie 2017, 16:44

Plin de *** pe-aici!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Saroja  •  19 ianuarie 2017, 16:46

E ok ca initial sa acorzi credit unora si sa crezi in buna lor credinta. Cand faptele petrecute la Malaxa erau de netagaduit pareati destul de implicat si afectat de furtul de acolo. Banuiesc ca nu mai credeti in buna credinta a lui Secureanu! Acum cand sunt atatea date ca sleahta de la guvernare orchestreaza cu rea vointa refuzati sa spuneti negru pe alb, preferati sa o scaldati.

Andi  •  19 ianuarie 2017, 16:55

Asta cu voi trimite un secretar de stat e un basm pentru adormit copii.De ce nu a venit personal aseară in fata la guvern, să explice dumnealui care este temeiul acestei propuneri.

lord belial  •  19 ianuarie 2017, 17:00

vorba galeriei: PSD, ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion  •  19 ianuarie 2017, 17:06

@Marilena Popescu • 19 ianuarie 2017, 16:34 Da doamna !Acestia au acuzat ministrul pentru ca le promisese ca nu va fi o ordonanta pina cind nu va trece inainte pe la ei!Uite ca ordonanta acum este si la ei si ordonanta nu este inca in vigoare!Cine a mintit ,aia in care aveti dv. incredere sau ministrul?

lord belial  •  19 ianuarie 2017, 17:17

@Ion - postac? sau doar colectionar de OUG-uri?

Mihai  •  19 ianuarie 2017, 17:20

Bun si la obiect, ca de obicei! Respect!

Turcu’ si pistolu’  •  19 ianuarie 2017, 17:21

@ Ion, eu cred pe (in) ministru' Iordache! Al mai fainosag om din Romania!

lord belial  •  19 ianuarie 2017, 17:21

aramata asta de postaci PSD nu intelege ca avem studii superioare si ca PSD-ul este un partid prea pauper intelectual pentru a ne pacali pe noi? nu toti suntem electoratul PSD-ului. pe de alta parte, dle tolontan, nu inteleg de ce aranjati cu atata grija cuvintele si simulati diplomatia si echilibrul cand este evident ca PSD este un partid a carui doctrina este jaful national. domniile lor nu isi mai bat capul cu PR, dvs de ce o faceti? la atata nesimtire si prostie cat s-a acumulat in psd, orice incercare de dialog civilizat e destinata esescului. bref, dvs ne cereti sa vorbim politicos cu hotul pe care l-am prins cu mana in buzunarul nostru. sau?

Ion  •  19 ianuarie 2017, 17:39

@Turcu’ si pistolu’ • 19 ianuarie 2017, @17:21lord belial • 19 ianuarie 2017, 17:21 Si de ce sa va cred pe voi mai breji?Unde erati cind un procuror a fost facut nebun de presa si Procuratura la exclus din Procuratura pentru ca avusese curajul sa spuna ca un frate al aluia cu statul de drepti era inhaitat cu Anghel...lucru dovedit peste ani desigur nu de cine trebuia ci de apropiatii lui Anghel...Ce faceti voi cind acum este o persoana are procesele anulate la Sfintul Asteapta?Voi credeti ca sunteti Societatea Civila...?!Uitativa pe afara...acolo oameni cer respect chiar si pentru condamnatii la moarte...Daca Stat de Drept este ce a fost pina acuma ,cu Basescu aparatorul suprem si acum cel care-l darama atunci eu accept sa fiu prostul natiunii.Insa vedeti,astia prosti ca mine sunt tare multi!

Dorin  •  19 ianuarie 2017, 18:00

Discutia despre gratiere/amnistie e lunga. O intrebare scurta: Ce atata graba incat sa se faca printr-o ordonanta de urgenta? Daca ministru sau guvernul sau PSD pot explica aceasta logic si sa convinga pe cineva , inseamna ca sunt tari. Singura mea explicatie e cea ce se spune in spatial public: Legea are scopul précis de a albi dosarele unor potentai ai zilei. Trist , foarte trist pentru o tara care se vrea in EU in anul 2017. Societatea civila nu trebuie sa accepte acest fel de legi care servesc celor care jefuiesc si corup totul in Romania. Democratia nu functioneaza in cazul PSD. Aproape 50% din cei ce voteaza fie nu inteleg fie nu-I intereseaza miza anumitor promisiuni.

Turcu’ si pistolu’  •  19 ianuarie 2017, 18:01

@ Ion. Ni, hai,ce te iriti in halul asta!? Eu am spus ca il cred pe Iordache si Dragnea face bine ce face, doar e un condamnat penal (politic) pe care poporul (in ciuda condamnarii de catre binom) l-a votat sa ne fie premier! Sau nu era asa!?

vasco  •  19 ianuarie 2017, 18:11

@LordBelial, Te infoi cam tare cu studiile si parca vad ca esti vreun subinginer...minier.Mai am eu niste amici cam tot asa,se considera mari intelectuali.Au trecut vremurile cand era mare lucru sa ai studii,acum are tot natul,inceteaza sa te mai *** intelectual...Dupa ce idei ai si cum le expui...esti cam narcisist.Si unde te puteai mai bine exprima,ca un politolog de anvergura decat pe site-uri cu galeriile de fotbal...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

p.c.  •  19 ianuarie 2017, 18:33

mai nea maior tolontan *** inca de pe vremea tatucului tau basescu .lasa-ne ,ne-am saturat de voi *** care face-ti ce vreti voi in tara asta.esti cel mai *** ***?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Aky  •  19 ianuarie 2017, 19:01

Ăștia care protestează mereu pe temele astea juridice chiar nu simt când sunt manipulați?! Cum se face ca in mai 2016, când guvernul tehnocrat a modificat noaptea prin OUG 125 de art din NCP și NCPrP fără a mai informa poporul in prealabil, nu a mai ieșit nimeni in strada sa protesteze? Sunt tampiti cei care asculta părerea procurorilor in aceste chestiuni! Daca cei puși sa aplice legea au și putere de legiferare, suntem mai rău ca in Coreea de Nord!!! Ne așteaptă sancțiunile CEDO pe tema condițiilor din pușcării... Dacă tot nu se vrea o lege a grațierii care sa mai micșoreze aceasta amenda CEDO, propun ca cei care au ieșit in strada și toți ceilalți care sunt împotriva unei astfel de legi sa plătească de 50 de ori mai mult decât revine fiecărui cetățean roman in parte... Daca tot nu suntem empatici cu cei aflați la greu, chiar dacă au greșit, măcar sa plătim pentru asta...

nicu s  •  19 ianuarie 2017, 19:34

Jefuirea totala a Romaniei dragi urmasi ai inaintasilor nostri tovarasi a fost facuta sub stricta supraveghere si protectie a celor care azi protesteaza cu vehementa pentru ***Deci,daca suntem buni observatori a tot ce a ce s-a intimplat de la Rascoala din dec.89 si pina acum putem retine fara a n-e insela faptul ca ;militienii;procurorii;judecatorii si cei din servicile secrete de dezinformare si manipulare,au tutelat si protejat jefuirea tarii.Armata care a fost garantul securitati si integritati statului a fost decapitata:iar cioflingarii si tradatori au fost inaintati in grade peste noapte si amplasati in functii cheie pentru a preintimpina o revolta a mamaligarilor.Dupa ce tara a fost jefuita complet;coloneii si generalii izmenari si bucatari au fost trimisi la pensie cu pensii si drepturi pe care inaintasi lor care au fost in razboaiele de independenta si reintregire nu au avut parte.Protestele de astazi si participantii nu sunt altceva decit o manipulare grosolana si un mijloc de intimidare si negociere a unor noi privilegii pentru organizatori.Gloata urlatoare nu s-e alege ***.Votul este exprimarea democratica:de ce nu ati iesit cu toti la vot atunci cind a fost nevoie bai prostestatarilor si voi prosternacilor?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Basencu  •  19 ianuarie 2017, 19:43

In tara asta cei mai competenti sunt cei care n-au profesat in domeniile in care s-au pregătit. O mana de penali organizează adunări publice si marsuri neautorizate si ocupa nelegal carosabilul tulburand ordinea publica prin segmentul sau rutier. Un ,,lider" al ,,societății civile" care participa ca un penal la o adunare publica neautorizată, ocupând penal carosabilul, il acuza pe un reporter RTV ca e un idiot ca lucrează la un post de joasa factura. In spațiul european, contraventia este asimilata materiei penale si ca exemplu in Olanda sunt de natura penala majoritatea contravențiilor din Romania. Astfel un individ care săvârșeste mai multe fapte asimilate la nivel european materiei penale critica un om care se afla la munca. Bravo D-le Tolontan. Cand ciolos anul trecut a modificat codul penal niciun habarnist Soros ist nu a macanit ceva. Acum au început sa urle. Tardiv. La luna.

elle  •  19 ianuarie 2017, 19:43

Chiar asa de idoti ne cred ? Eu am impresia ca sunt atat de inculti si anagramati ca nici nu isi dau seama ce spun. @Lucian , ultima fraza a ta, spune totul despre cei care au votat PSD. Un articol scurt si la obiect. Multumim Echipa!

Marian  •  19 ianuarie 2017, 19:44

Sunt de acord cu tine Tolo in unele privinte insa unii oameni trebuie sa-si asume raspunderea pentru faptele lor. Ar trebui sa le dam credit cum am facut si cu altii si sa-i sanctionam daca gresesc.

Bogdan  •  19 ianuarie 2017, 20:00

ministrul justitiei nu doar ca umbla(cu documentele dosite in mapa), priveste, si se strecoara ca un infractor urmarit de potera, dar - cu studiile acelea, chipurile de drept - la 'privata`isi arata, fara rusine limitele. aprops de lumea iesita in strada: ati auzit-o aseara, la B1TV, pe dna Mungiu Pippidi spunand ca sunt oameni mobilizati de serviciile secrete? si ca `de ce sa ia Dragnea 10 ani de puscarie doar pentru o instigare la abuz?!` a fost, odata, o Romanie curata. s-a murdarit si asta, domnule Tolontan. va urez sa rezistati!

bilic  •  19 ianuarie 2017, 20:26

@elle, ai habar ce e aia anagrama? ca tot vorbesti de incultura.

marc  •  19 ianuarie 2017, 20:33

Tolontane nu ti-am auzit glasu' cand guvernul antiroman ciolos a modificat codul penal si cpp prin ordonante,fara sa stie nimeni.Vrei informare.Cam cum ar suna o informare( in mintea ta) pentru ***i astia manipulati care citesc doar facebook-ul.IlPai intra ba tolontane(si spune-le si la *** sa intre pe site-urile ministerelor.Veti fi informati la zi.Pai ce vrei sa vina ministrul la usa fiecaruia sa va spuna ce si cum?Mare manipulator esti si tu ma tolontane.Nu m-ar mira sa fii membru USR(organizatie extremista si anarhista) organizator al acestor manifestatii

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

lord belial  •  19 ianuarie 2017, 20:34

@vasco - nu te supara pe mine ca incerc sa ridic stacheta comentariilor la un articol politic, dintr-o publicatie sportiva. sa analizezi lacunar un partid de mafioti si banditi la drumul mare nu tre sa ai studiile mele, sa stii. tre sa fii un fin observator al realitatii inconjuratoare. or asta, dragul mosului, tine mai degraba de spiritul de observatie si nu, cum opinezi domnia ta , de politologie. sa vii sa-ti dau meditatii

lord belial  •  19 ianuarie 2017, 20:39

@marc - ''guvernul antiroman ciolos '' ; prietenas, am inteles pe surse cum ar zice onor don tolontan ca neromanul (hunul sau, chiar cumanul) ciolos a fugit si cu niste mii de tone de carbuni, aruncand astfel romania intr-o criza fara precedent in istoria FSNului. ba, preputa latratoare de partid, cum sa spui ca e obligatia mea, ca cetatean, sa intru pe site-urile ministerelor. un guvern IN SLUJBA cetateanului tre sa fie transparent.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion  •  19 ianuarie 2017, 21:11

Dragilor...vedeti ca Teleormanul se intinsera pina in America...Stirea pentru voi este ca se vor schimba clantele la ambasade...

randy  •  19 ianuarie 2017, 21:30

Acest ministru insulta inteligenta tuturor romanilor care au iesit in srada,cat si a celor care nu sunt de acord cu actiunile lui.Tupeul lui este incredibil.Daca au castigat alegerile,ei cred ca pot face orice vor in detrimentul statului de drept.

elle  •  19 ianuarie 2017, 21:31

@bilic stiu foarte bine ce este o anagrama. Este atunci cand "schimbi cuvinte ca sa obtii o fraza ce te dezinformeaza". Cat despre incultura celor care ne guverneaza ( ca tot spun ei -majoritatea- ) , multi sunt ignoranti si nepriceputi......ca sa nu spun...

YO  •  19 ianuarie 2017, 21:40

Vai de Clasa Politica condusa de un Vacar ca Dragnea , Marioneta de Grindeanu si un Maimutoi ca Tariceanu.

Valentin  •  19 ianuarie 2017, 22:03

Obama spunea mai devreme, azi, cu subiect si predicat, ca Rusia ocupa o parte din teritoriul Ucrainei. In logica ta, Catalin, ar fi trebuit sa pretinda ca separatistii pro-rusi ocupa Donbasul. https://youtu.be/PIw3_Q8Zodo

Lila  •  19 ianuarie 2017, 22:49

D-le Tolontan, banuiesc, asa cum ne promiteai, ca asta este un articol „civilizat”, nu gen gsp, „documentat” si „deontologic”, nu?! Pai, daca e asa, de ce mintiti poporul „destept”, care a iesit in strada, cum se autodefineau sarmanii vanduti prin gura unui postac sorosist, probabil acoperit? Vreti sa continuati o politica antinationala, alaturi de raspandaci sau vreti sa fiti cu adevarat un ziarist onest, impartial si macar putin român? De ce nu le spuneti „nedocumentatilor” unde poate fi gasit textul oug, din cauza ca doriti articole „corecte si civilizate” sau pentru ca plata vine din alta zona? Nu va stricati si bruma de imagine pe care o mai aveti inselând poporul roman si lucrând in solda intereselor straine! Vă rog din suflet fiti corect si informati obiectiv nu obedient si ocult! Oricum, sa fiti sanatos și sper sa castigati lupta cu propria constiință!

mowflu  •  19 ianuarie 2017, 22:59

daca asa vrea psd, hai sa golim puscariile si ne intoarcem la legea junglei, scapa cine poate...

DAC  •  19 ianuarie 2017, 23:08

esti disperat Tolontan - 4 tari est-europene unde Ong-urile lui Soros sunt scoase in afara legii (incl Ungaria) - pt ticalosi nashpa rau

emg  •  20 ianuarie 2017, 0:31

#mergemdupasistem asta e !

Buca  •  20 ianuarie 2017, 1:20

Si la sf zilei ramine intrebarea: si acum ce facem, cum scapam de rau ca de educat nu se poate?

salex  •  20 ianuarie 2017, 2:53

Domnul Ministru are dreptate. Nu sunteti informati. O informare pertinenta referitoare la evenimentele de miercuri gasiti aici: https://youtu.be/sM79diNW7tA

carianopol  •  20 ianuarie 2017, 4:25

Daca o mana de habarnisti ies in strada ca sa strige ineptii, in timp ce restul tarii isi vede de treaba, fiindca numai cine nu vrea, nu se poate informa pe subiect, pentru ce s-ar preocupa un Guvern de asa ceva? Trebuie sa raspunzi fiecarui ***, ca sa nu mai adaugam ca e de fapt si rau intentionat? *** ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

vladiwoodstock  •  20 ianuarie 2017, 5:08

SRI si STRADA conduc romanica voastra ? presedintele ( cu ocazia descinderii ) a laudat modul de lucru al guvernului. nimeni, nici macar " OBIECTIVUL " tolontan , nu pomeneste de faptul ca textul ordonantei a fost transmis spre dezbatere . PUNCT

Basil  •  20 ianuarie 2017, 6:02

Aky say: "Ăștia care protestează mereu pe temele astea juridice chiar nu simt când sunt manipulați?! Cum se face ca in mai 2016, când guvernul tehnocrat a modificat noaptea prin OUG 125 de art din NCP și NCPrP fără a mai informa poporul in prealabil, nu a mai ieșit nimeni in strada sa protesteze?" Eu nu-mi amintesc ca PSD-ul sa fi facut caz de aceste modificari, nici sa fi atacat OUG la CC. Prin urmare, tacit, PSD-ul a fost de acord cu aceste modificari.

Invalid  •  20 ianuarie 2017, 9:02

Nu stiu daca @vasco, @marc sau @ion troleaza. Daca nu, e de rau. Sa va fac o recapitulare. 1.Ziceau ca nu dorea sa puna OUG-urile pe ordinea de zi, dar cand le-au publicat era datata cu 18.01.2017........Explicatie: au mintit cu nerusinare. 2. Cum zicea cineva mai sus nici tolo, nici voi, nici noi nu ne pricepem la drept, dar altii da, si toti au spus ca e cu dedicatie. 3. Cand va aud cu drepturile detinutilor....doamne, uitati-va la memorialul durerii si faceti o comparatie intre ce era atunci si ce au azi. Si pentru ce erau inchisi atunci si pt ce azi.Furi 1 mil de euro , faci 2 ani si restul vietii te doare la basca. .Dc nu fac o ordonanta ca sa poti sa platesti 100%, 150% din cat au furat + alte limitari? Pt ca ideea e nu sa scape de CEDO, ci sa scape pe cine trebuie. 4. Cum zicea CTP, diferenta intre detinutii politici dinaninte de 1989 si cei de azi e de cateva sute de mii de euro. Eu lucrez pt un salariu destul de bun: pot sa merg in concedii, sa-mi cumpar o haina, etc. Dar dupa 10 ani de munca imi permit sa-mi cumpar un ap de 30.000 euro. pt ca muncesc cinstit. va intreb ceva pe voi sustinatorii PSD: dintr-un salariu de bugetar cinstit , cum a reusit idolul vostru dragnea sa-si faca averile pe care le are? sau Nastase, Ponta? sau Udrea? Base?Nu trebuie o filare, filmare cum ca cineva fura. Bunul simt iti spune ca n-ai cum dintr-o munca cinstita, angajat la stat, sa-ti faci atatea averi. Dar din pacate voi PSD-istii, cei din Teleorman atat puteti duce. Din pacate oamenii ca marc,ion,vasco nu pot intelege. Degeaba incerci sa le explici ca ei nu pot. Macar de-ar tacea....

Dan garceag  •  20 ianuarie 2017, 9:15

D-le Tolontan ,imi place ca; tineti stegul drptati si al romanismului sus,Da ,acest ,ministru iordache , si-a mai tras niscaiva ,,ordonante de urgente si in celebra Martea neagra, Se vede ca nu si-a schimbat naravul , Problema grava este ca de aceasta ,gratiere , se bucura numai 10-15% din cei saraci si 90 % din cei bogati , caci legea este facuta ptr. penalii-politicieni ,Deja imi fac planul in ce tara sa plec, caci aici in tara ***nu se mai poate,, Cam asa ss-a procedat si in Equador ,o tara petroliera , cu un guvern foarte corupt , iar populatia ,rabda foame,

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ionut  •  20 ianuarie 2017, 9:29

Salut Tolo! Felicitari pentru toate articolele si investigatiile. Ce am gasit prin presa din tara, cred ca poate fi interesant. http://zdbc.ro/ordonanta-gratierii-lucrata-pe-un-computer-al-fiicei-fostului-primar-din-darmanesti/ Tatal celei de pe calulatorul careia s-a scris ordonanta de gratiere este condamnat. Adica fata, scrie o ordonanta de gratiere pentru tata. Pai sa iasa tata din puscarie, sau mai bine merge fata la el daca au aceleasi preocupari? Intreb si eu asa...

Aproape Anonim  •  20 ianuarie 2017, 9:33

Tare mă tem că nu-s departe acele vremuri în care codurile noastre de legi au să arate precum cărţile domnului Kafka, iar prevederile lor, vor fi meticulos aplicate, articol cu articol, de personaje ca acelea de prin scrierile domnului Caragiale. Parol, monşer.

Stan  •  20 ianuarie 2017, 9:40

"Tara te vrea prost!" cam asta spune dl.ministru al educatiei. JJR spunea ca"omul e bun de la natura societatea il strica" asa ca nu exista oameni care "din nastere" nu pot lua bacul. Cu o conditie, sa fie parlamentar ,politician sau guvernant si atunci se rezolva. Bacul se ia si la 30 si ceva de ani si apoi o facultate, master si doua doctorate.Rusine !

ceindianul  •  20 ianuarie 2017, 10:16

gata domnule tolontan, dvs si echipa dvs din ziarul de sport gsp a schimbat placa, ***: in loc de spitale acum sariti pe guvernul de stanga. ce a facut guvernul de tehnocrati(nici ei nu stiu ce erau de dreapta, centru sau doar niste naivi) cand au dat peste noapte ordonanta de urgenta de modificare a codului penal, liniste si aplauze la scena deschisa. corect este?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Iulian  •  20 ianuarie 2017, 10:32

Simt nevoia sa accentuez si mai bine ce au spus cateva persoane in cateva postari inaintea mea. Dincolo de faptul, Domnule Tolontan, ca va respect munca si faptul ca ati facut niste investigatii admirabile impreuna cu echipa dvs., trebuie sa spun ca pe alocuri nu reusesc sa empatizez cu dvs. vizavi de perseverenta cu care o dati pe treaba cu ingaduinta, cu toleranta, cu intelegerea fata de vinovatia PSD-ului. Domnul meu, la ce set de valori va raportati, ca sincer mie imi scapa? Daca e vorba de iertare si intelegere tipic crestineasca (ca de valori moderne la hotii astia nu poate fi vorba), va zic ca nici asta nu tine prea mult. Pai astia ne palmuiesc de 27 de ani (sa citim mai degraba ne jupoaie, ne umilesc, ne scuipa, ***, ne fura pe fata pe noi si viitorul copiilor nostri) si noi (adica dvs.) suntem invitati sa avem intelegere pt nevinovatia lor teoretica? De ce aveti nevoie ca sa conjugati corect pentru situatia *** astora verbul a fi si apoi sa adaugati cuvantul ticalos? Nu aveti atatea dovezi de 27 de ani ca in diferite formatii si indivizi sleahta astora n-au facut decat sa ne insele si sa ne spolieze? Pentru mine in cazul exista doar prezumtia de vinovatie. Stiu, suna aiurea, dar la PSD (si pun aici toate partidele care s-au perindat la putere) nu mai poate fi valabila nevinovatia. Nu vedeti ca in ciuda evidentelor ca au marsat pe inselatorie cu initiativa acestor ordonante si modificarea codului penal, ne socotesc tot pe noi prosti. N-ati inteles cum trebuie, nu v-ati informat etc.? Si mai vad si postaci care cred ca sunt convingatori. Stimabililor, uitati tehnicile astea! Cu noi care ne folosim creierul nu merge si nu va mai merge.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

StefanCM  •  20 ianuarie 2017, 10:33

Diferenta dintre Romana si o tara civilizata. In SUA, in capitala, cu ocazia investirii lui Trump, sute de mii de oameni ( doar in capitala ) vor defila pentru a protesta impotriva acestuia si pentru a face o demonstratie de forta pentru sustinerea democratiei veritabile si impotriva discriminarii rasiale, etnice sau religioase. In Romania ies 4000 de oameni in toata tara. Si cand "painea sau catusele" a ajuns la putere nu a iesit nimeni. Cam aici suntem. Doar politisti ies in capitala americana mai multi decat protestatari la noi in toata tara. Si mai multi decat ar incapea pe stadionul nostru national, alti bani furati cu stil si cu talent. Si daca Trump e o alegere proasta, Dragnea pe langa el e un fel de talpa iadului, ca Trump sau oricare alt american de altfel nu ar indrazni nici macar in vis sa se gandeasca la functii de stat daca el si acolitii lui ar avea dosare penale sau in curs de judecare. Evoluam doi pasi in fata, doi in spate.

Florin Bejan  •  20 ianuarie 2017, 10:36

"[...] act adoptat fără consultare publică"?! Ca să vă parafrazez, "nu-i dezinformați pe cetățeni, este responsabilitatea Presei!"

fotbal  •  20 ianuarie 2017, 10:49

cum? in dec castigara zdrobitor si acu se invartira de un protest? pffa! ma roade invidia. asa eficienta mai rar. cum era jocul ala de escroci -asta are, asta n-are, care-i aia marcatoare? ps. observ ca esti aplicat. e o observatie spontana

Comentează