Informați-i pe cetățeni, este responsabilitatea Guvernului!

Ministrul Florin Iordache îi dojenește indirect pe protestari că ”sînt dezinformați”, dar unde e informarea Guvernului de vreme ce au promovat în secret schimbările de lege și acționează în continuare cu forța majorității, nu prin dialog?

joi, 19 ianuarie 2017, 12:14

Confruntat cu demonstrațiile spontane de aseară, ministrul justiției, Florin Iordache, a intervenit telefonic la Antena 3 și a spus că ”mi se pare că oamenii aceștia nu sunt informați corect”.

Demnitarul a spus că va trimite un secretar de stat în stradă ca să stea de vorbă cu protestatarii.

”Dintr-o slabă informare, cred eu, oamenii au ieșit și se manifestă” Florin Iordache

Cuvintele ministrului justiției curg în sensul că oamenii au ei o problemă de vreme ce nu înțeleg.

4.000 de oameni au manifestat ieri, în toată țara, împotriva felului în care Guvernul vrea să promoveze grațierea și amnistia

E fie un defect de fabricație a cetățenilor, nu degeaba la audierile parlamentare colegul său, ministrul Educației, Pavel Năstase spune că ”Sunt oameni care din naştere nu pot lua un Bacalaureat”!

Sau, în cel mai bun caz pentru manifestanți, ei sunt manipulați, iar credința asta a Guvernului devine clară în momentul în care, întrebat din studioul televiziunii, Florin Iordache rostește cuvîntul ”dezinformare”.

Bine, dar atunci unde este informarea făcută de Guvern care să combată dezinformarea?

Executivul nu a pus nici măcar pe ordinea de zi OUG-ul care promova grațierea și opera modificările din Codul Penal, practic o emulare a amnistiei.

Dacă tu Guvern nu semnalezi cetățenilor că se discută, nu poți să ai pretenția ca ei să înțeleagă ce se discută!

În cazul în care, cu riscul de a părea nebun, Dan Tăpălagă nu anunța cu zile înainte și nu insista pe mîna surselor sale că se pregătește ceva, informația rămînea exclusiv în cercul de inițiați ai Puterii.

Unde e aici informarea?

Unde e pledoaria la care inițiatorul legii e obligat dacă vrea să-și convingă partenerii de discuție?

Practic, o temă delicată, care presupune o conversație națională, s-a transformat într-o ambuscadă la ședința de guvern.

Și, când faci asta, cazi tu singur în capcană.

În lipsa unor argumente, de ce să le mai pregătești de vreme ce nu crezi în nevoia de dialog?, premierul Sorin Grindeanu a ajuns să ofere un sofism nemuritor drept argument: ”Potrivit Constituției, avem voie să dăm grațiere și amnistie, deci aceste lucruri nu sunt împotriva legii”.

Premierul are dreptate.

Nu e ilegal.

Dar în Constituție scrie și că Președintele poate mobiliza forțele armate (Art. 92), însă asta nu înseamnă că dacă ne trezim cu tancuri pe străzi și întrebăm ce se întîmplă ne va satisface răspunsul: ”E prevăzut în Constituție, deci nu e împotriva legii!”.

PSD comite o eroare de proporții încercînd să transforme într-o operațiune cvasimilitară, pornind de la secretul absolut și mergînd pînă la acțiunea în forță, o discuție normală în orice societate.

Cînd au eliminat, rapid, acum două zile, conflictele de interese ale managerilor de spital, asta poate fi privită drept o viziune a lor asupra sănătății.

Își doresc să meargă în continuare pe mîna Califatului din spitale, asta e, pare greșit dacă te uiți la rezultatele medicale din ultimele două decenii, dar nu e ilegitim!

Dacă opoziția politică, asociațiile profesionale și ale pacienților au altă părere atunci să adune suficiente voturi în favoarea schimbării sistemului medical.

După o simbolică expresie din ”The New Yorker”, ”nu ne putem plînge că prea mulți oameni au altă părere decît noi – să-i convingem!”. 

În schimb, grațierea și amnistia nu intră în categoria ”pendulului democratic”, a măsurilor reversibile, a ceea ce statul poate repera după ce a stricat.

Procesele electorale și alternanța la putere nu vor regla atît de ușor, sau poate niciodată, consecințele unui astfel de act adoptat fără consultare publică.

De aceea, să-l promovezi în continuare unilateral și să-i dojenești pe compatrioții tăi că nu sînt suficient informați n-are nimic de a face nici cu legitimatea conferită de cîștigarea alegerilor și nici cu încărcarea ideologică normală a unei guvernări.

O spune tot ”The New Yorker”.

”Victoria nu e o licență pentru orice. Autocrația a fost mereu compatibilă cu genul acesta de plebiscit. Dar, într-o democrație nu poți să cîștigi și să spui: fac ce vreau!”.

”Ideea unei guvernări constituționale e să supui chiar și victoria regulilor”.

 

 

Comentarii (129)Adaugă comentariu

Cristian  •  19 ianuarie 2017, 12:28

bine ar fi sa citeasca si iordache asta. si grindeanu.

florian  •  19 ianuarie 2017, 12:33

are dreptate si pavel nastase, sunt multi oameni care nu pot lua bacalaureatul, dar a uitat sa spuna ca-s membri psd!

Radu Popovici  •  19 ianuarie 2017, 12:34

Presupunand ca vor fi in stare sa inteleaga textul. Eu am dubii mari de tot, si asta nu pentru ca textul ar fi incomprehensibil...

Florin B  •  19 ianuarie 2017, 12:47

Ministrul Iordache aseara la TVR1 spunea raspicat ca Dragnea nu va fi beneficiarul niciunei ordonante, pe cand numerosi jurisisti si ziaristi sustin contrariul. Cine are dreptate? De ce nu se cere oficial un punct de vedere al MJ?

Obama  •  19 ianuarie 2017, 12:57

E vina guvernului ca unii spălați pe creier ies ăn strada la ordinul USR ??? Dacă ei nici nu au vrut sa se informeze, a fost suficient ce li s-a spus de catre ”băieți”... Tolontane tot băsist ai ramas...?

Tavi  •  19 ianuarie 2017, 13:02

O sa vina vremea si PSD-ul o sa culeaga ce a semanat....Pana atunci, rezistam sau nu...

Valentin  •  19 ianuarie 2017, 13:03

E amuzant sa observi cum Tolo acorda la tot pasul PSD-ului prezumtia de buna intentie. Ca si cand nu e exclus ca ei sa-si doreasca sa rezolve o problema a societatii. Stim cu totii ca intentia lor este sa se salveze pe ei insisi de la inchisoare, dar ne prefacem ca doresc sa aduca un serviciu societatii.

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2017, 13:05

@valentin: da, numai daca acordam tuturor oamenilor prezumtia de buna credinta putem sa facem ceva impreuna.

pora doru  •  19 ianuarie 2017, 13:07

Degeaba citeste iordache textul, ar fi in stare in *** lui sa faca lunea neagra, miercurea neagra, samd.Nu a invatat nimic din trecut, iar Suca, adica aceasta caricatura yes-man-ista, cu ranjetul acela *** care-si zice prim ministru, este mai prost decat defuncta Leana.Nu vom scapa de nenorocitul asta de partid ciumat care iata, naste incontinuu monstrii. Treziti-va voi ce n-ati votat in 2016, pana nu va fi prea tarziu...Sunteti atat de multi...Iar voi , cei care l-ati votat si continuati sa-l votati in prostia si *** voastra in care va mentin acesti nenorociti de psd-isti, va veti frange geoalele odata si odata...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Valentin  •  19 ianuarie 2017, 13:11

Luate in mare, politicile PSD doresc sa pastreze raportul exercitarii puterii, dinspre ei, politicienii si functionarii publici de orice fel, in jos inspre cetateni. Nu isi doresc ca puterea sa fie exercitata in sens opus, dinspre cetateni inspre cei alesi politic sau numiti in functie publica. Cati stim asta? Foarte putini. Cei mai multi au o intelegere superficiala, cristalizata pe baza informatiilor primite de la jurnalisti pe care nu-i platesc ei. http://www.paginademedia.ro/2017/01/audiente-prime-time-2016-confruntarea-pro-tv-antena-1-kanal-d-razboiul-antena-3-romania-tv

Ioan  •  19 ianuarie 2017, 13:14

Cum ar putea guvernanții să explice poporului, când este la mintea cocosului că vor să scape de pușcărie pe Dragnea, Tăriceanu şi mulți acoliți ai lor? Nu tot poporul are mintea anteniştilor.

Alexandru  •  19 ianuarie 2017, 13:16

Catalin, EI NU CITESC "THE NEW YORKER". EI NU ASCULTA BBC. EI NU PRIVESC POSTURI TV RECUNOSCUTE GLOBAL PT. EDUCARE, OBIECTIVITATE. EI NU CITESC, ASCULTA SAU PRIVESC. EI SUNT PSD - ciuma rosie si proiectia vointei sovieticilor in Romania.

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2017, 13:17

@Alexandru: divizarea e exact ceea ce convine celor care vor sa conduca la fel, ca si pina acum. Pentru mine, un votant PSD este acelasi semen ca si un votant USR. Si faptele pe care le prezentam sau opiniile pe care le expunem ca ziaristi ii respecta la fel de mult pe amindoi.

aCID  •  19 ianuarie 2017, 13:20

Obama, cît mai e tariful pe oră la casieria postacilor roșii? Îți ajunge de o bere și un mic cu muștar sau aștepți ziua națională?

ovidiu p.  •  19 ianuarie 2017, 13:22

minunatii tineri frumosi si liberi in frunte cu iohanus au devenit peste noapte, fara sa le ceara cineva ceva, marii aparatori ai ideii de justitie, in timp ce hiena psd ii face scapati pe marii corupti. zau? mai bine ramaneati si voi ca si noi, poporul psd, la caldurica. pe intelesul vostru: nu psd ul scapa coruptii. NU. ci codul penal. daca luau 40 de ani si nu 4 (din care fac fizic poate nici 3 fara vreo gratiere), nu mai vorbeam azi de minima morala. si asta e adevarata imoralitate, MARII CORUPTI IAU CAT GAINARII, iar gaura facuta tot cam asa ramane. dar marea elita educata si progresista cade cu gratie inca o data in plasa dl. iohanus, care uite asa devine marele aparator al justitiei printr o manipulare ordinara. in definitiv, la ce a folosit marea anticoruptie? la mai nimic. as zice, ba din contra! tinerele sperante politice aspirante la marea coruptie au invatat ca daca dai un tun de milioane si milioane, ramai cu malai serios (pe care oricum nu l face in 10 vieti), faci 2-3 ani de racoare si dupa care esti libero sa faci ce vrei tu. bine, unii din ei s ar putea sa se razgandeasca inainte de a da tunul, nu de altceva, ci de rusine ca un presedinte ca iohanus nu le acorda o reducere de 6 luni prin gratiere din pedeapsa si asa microscopica. asa ca dragi tineri liberi si frumosi, daca voi credeti ca anti-marea-coruptie sta in 6 luni sau un an de racoare in plus la o glume de pedeapsa, chiar ca ar fi trebui sa ramaneti la caldurica.

marius  •  19 ianuarie 2017, 13:22

Nu vedeti ca se da in penibil? Trebuia sa iesiti la vot nu sa bateti prost din gura ca de obicei, a-ti avut ocazia, pentru ca sunteti ipocriti nu vreti din greseala ca cei care au obtinut 8% din voturi sa conduca ca asa vreti voi? Obisnuitiva cu ideea ca a-ti pierdut alegerile

liviuemil  •  19 ianuarie 2017, 13:25

Ati votat pdsr-ul asta aveti, pacat e ca-l avem si noi cei care nu l-au votat !!!

lorenzolams  •  19 ianuarie 2017, 13:29

ar trebui sa iesim un milion in strada si sa-i alergam pe nenorocitii astia aroganti si sfidatori,sa se cace pe ei la propriu si atunci poate isi vor aduce aminte de puterea poporului. ei tot o dau cu 45% din voturi,dar sa nu uite ca sunt 60% care nu au votat din scarba,sau alte motive,dar vor avea un cuvant greu de spus.......

Luca  •  19 ianuarie 2017, 13:29

REFERENDUM ! Doar asa se pot bloca acesti " doi elefanti " ! Altfel , Grindeanu e imun la manifestatii ... Pe langa faptul ca vor scapa coruptii si viitorii corupti , dar un criminal daca are peste 60 ani - scapa cu 1/2 din pedeapsa ! Daca are un copil sub 7 ani , la fel ! Nu cred ca e normal !

Vlad  •  19 ianuarie 2017, 13:32

Asta e marea greseala- ca le acordam circumstante de "buna credinta". Nu e nici o buna credinta, intr-un fel sau altul o sa o faca...si e cred ultimul moment unde vom vedea daca ne-am trezit sau nu. Trece legea (OUG, etc ce o fi), ies 50.000-100.000 de oameni in strada, s-a terminat cu ei. Se ajunge la criza nationala din care se va iesi doar cu anticipate la parlamentare. Trece legea, ies 5.000-10.000 de oameni in strada, s-a terminat cu noi. Cred ca aici se va juca marele meci- un meci de totul sau nimic si pt noi si pt ei. Nu cred ca se lasa si cred ca o fac.

Cătălin Tolontan  •  19 ianuarie 2017, 13:33

@vlad: am inteles ce spuneti, dar nu voi renunta niciodata sa plec de la buna credinta a cuiva. Nici un numitor comun in societate, o arata istoria, nu se poate realiza in afara ideii ca toti aveam aceleasi nevoi umane si ca ele pot fi atinse doar prin compararea versiunilor despre viitor, nu prin impunerea conceptiei cumva sau pornind de la ideea ca ”ei” sint rai si ”noi” sintem buni. Indiferent cum definesti ”ei” si ”noi”.

acelas  •  19 ianuarie 2017, 13:34

Catalin, e o mare inselaciune ce se face in aceasta perioada. Va feriti sa aveti un punct de vedere asa cum aveti si in atatea alte subiecte cu sunt sanatatea, serviciile speciale, educatia etc. Despre SPORT cand va pronuntati punctul de vedere, in mod pertinent? http://m.digisport.ro/Sport/FOTBAL/Competitii/Liga+1/Fost-oficial-stelist-Clubul-a-devenit-proprietatea-cuiva-printr- Va rog frumos, cred ca e cazul sa va pronuntati ferm despre inselaciunea ce se petrece in aceasta perioada, despre istericalele lui Talpan, care a ajuns acum, fiindca nimeni nu se ocupa de elucubratiile interminabile dar intr-un mod profesionist, de a ajuns sa ceara nici mai mult nici mai putin decat ca actuala Steaua sa fie scoasa din liga 1, sa dea 37 de milioade, si sa si vina ei in locul ala, hop-top, asa e cand pisica nu-i acasa ... . Ati lipsit MULT din sport si acum e pe cale sa se petreaca e mega-escrocherie, cel putin de genul Colectiv sau hexi-pharma, dar in SPORT, la voi acasa. Nu v-ati transfrormat in tabloid, sincere felcitari, aveti un "print" profesionist gandit care va tine in viata, ultimii cred, iarasi sincere felicitari, NU uitati insa de SPORT, afacerea STEAUA este aproape sa devina ultimul mare jaf in societatea romaneasca, datorat relicvelor comuniste care-si revendica acum "clubul", ilegal, la accesele de nostalgie ale sefului Valentin si prin punerea in practica a fostilor manji Tudorel, Loti, Victor, Marius. Ce palavragesc acestia nu are nicio legatura cu Dreptul, respectarea legii etc. Actioneaza dintr-un instinct primar, in patima oarba si ura doar pntru UN om. Totusi Steaua nu poate fi bataia de joc a unora doar din aceasta cauza. Lipseste orice judecata pertinenta, cerebrala. Voi o aveti, doar ca va lipsit o vreme .. Cititi, oameni cu autoritate, inclusiv morala, s-au pronuntat, care au fost la acea vreme inclusiv in functiile de conducere. Gatu, D. Dumitrescu, V. Paunescu., aveti surse ..., implicati-va, faceti o ancheta cat mai completa, abordati juristi competenti pe asa ceva si dati un raspuns intregii societati. Cred ca (inca) sunteti datori sportului. .

Ion  •  19 ianuarie 2017, 13:36

@Tolontan. O sa va transformati daca o tineti tot asa in umorist...Tot vorbiti de principii...Tot nu mi- ati raspuns unde erati cind doamna Pruna chiar a facut ce nu va place...A schimbat codurile fara pic de transparenta,peste noapte!Apoi cum sa va convinga pe dumneavoastra un ministru cind de acum trei articole faceati legatura intre securisti si amnistia de care aveau nevoie...?Dv. sigur nu aveati nevoie de transparenta,dv. erati deja activat si nici nu va ascundeti!

Amnistia  •  19 ianuarie 2017, 13:46

1. Ministrul Nastase are dreptate. Dar ar trebui sa vina si cu solutii pentru cei defavorizati din nastere. 2. Nici Tapalaga, nici Tolontan, nici Petreanu , nici CTP si nici multi alti jurnalisti nu au facut nimic pentru a impiedica tavalugul rosu sa ajunga la putere!!!! In campania electorala ati fost cu totii in vacanta dragilor!!!! Acum , v-ati trezit???? Bravoooo!!!! 3. Grindeanu este slab, alegere proasta. Daca era puternic, ieri adopta cele doua OUG si era in litera Constitutiei, legal si discutabil de moral. Pentru ca discutia din presa acum se duce mai mult pe partea morala nu legala...Daca era PNL la guvernare mai venea oare Mr Iohannis in vizita la Zoo?? Eu cred ca nu, cred ca ar fi iesit si ar fi spus ca se impunea un moment zero in justitie. Ideea este cine se opune, cand si cui, la asta trebuie sa reflectam. 4. Cred ca oamenii au iesit in strada manipulati. Si sa va spun de ce : oamenii nu au cerut transparenta, referendum, explicatii....ei au spus , citez, " fara amnistie, va vrem la puscarie!"!!!! Din ceea ce striga este foarte clar ca nu inteleg mai nimic din ceea ce se intampla si, mai apoi, faptul ca ii vor la puscarie asa pur si simplu, denota un substrat politic foarte periculos. Poate mai periculos decat ceea ce face acum PSD. Si suna a amenintare, ca va vrem la puscarie!!! 5. Dumneavoastra, ziaristii sunteti si voi manipulati sau manipulatori. Critica adusa de voi este benefica dar de cele mai multe ori este ineficienta. Pentru ca moral, nu ati reusit in 27 de ani sa schimbati in bine aceasta tara. Dovada este ceea ce se intampla acum. Voi ati actionat defectuos si doar asupra efectului lasand cauza sa prinda radacini puternice in emotia colectiva. Si din acest motiv, sunt de acord cu ministrul Nastase , nu cred ca ati promovat bacalaureatul cu toate ca sunteti in stare dar , cred o sa reusiti daca o sa fiti mai putin manipulati si o sa incercati sa manipulati mai putin , la randul vostru.

Analena  •  19 ianuarie 2017, 13:47

Acest Iordache care reprezintá Partidul Democrat Social, íl informám cá, acesti "oameni care nu sunt informati corect" cunosc chiar bine legea iar: modificarea abuzivá si discretionará a legilor penale impreuná cu guvernantii sau legislatorii care participá la aceste acte, pot fi acuzati de atac la siguranta tárii!

Aproape Anonim  •  19 ianuarie 2017, 13:51

Nu ştiu dacă mai ţineţi minte, domnule Tolontan, dar acum vreo şapte luni, când am făcut un comentariu, adevărat, total OFF-TOPIC, despre chestia cu abuzul în serviciu, căci în fapt, acesta este cred eu, marea miză a jocului (atunci prognosticam că-l va şifona serios C.C.R.-u'), m-aţi crezut poate S.F.-ist. Ori uşor sandilău; căci aţi renunţat parcă să îl publicaţi în secţiunea de comentarii. Nu vă condamn. Sincer. Nu am niciun drept să o fac. De altfel, judecând un pic retrospectiv, hotărârea dumneavoastră a fost una perfect întemeiată. Parcă şi mie, privind acum înapoi, îmi pare că era la ora aceea uşor cam prea "avangardist", cam prea... alarmist. Cam prea panicard. Era parcă prea ţipăt de trompetă. Ce ne facem însă, că zilele astea, era să se împlinească "proorocia"? Ce ne facem că dacă nu băga lumea de seamă, dacă oamenii nu luau atitudine, se strecura "şopârla"?! Cât despre PSD, USR, PNL, QJG, XZM, FWW şi alte astfel de încârligături de litere, sunt perfect de acord cu domnia voastră. Corupţia nu are culoare politică. Ea este ca o râie şi se întinde pretutindeni cu aceeaşi generozitate.

X  •  19 ianuarie 2017, 13:53

Domnule Tolontan, am o problema. Deși importanța acestui subiect, al grațierii si dezincriminarii unor fapte asimilate celor de corupție, este imensa, iar felul in care s a încercat trecerea unei OUG, fără consultarea publica impusă de lege, reprezintă o problema majora pentru statul de drept, am observat ca, in ziarele online pe care le citesc (hotnews, adevarul, contributors) sunt extrem de putine articole pe aceasta tema, scrise astăzi. Nu vad luări publice de poziție ale unor figuri importante din societatea civilă, opoziția cam tace etc. Nu aveti senzația ca e prea multă liniște, fata de importanta subiectului? Pe mine, tăcerea asta ma sperie, imi aduce aminte de perioada 2000-2004. Demersul dumneavoastră de a scrie despre aceasta problema e unul dintre putinele...

Dan M  •  19 ianuarie 2017, 13:58

Dle Tolontan, referitor la prezumtia de vinovatie de care tot ati amintit: sa spunem ca dau nas in nas cu un individ. Imi da un pumn in ureche de nu mai stiu de mine cateva ore. Dupa cateva zile, dau iar nas in nas cu respectivul. Mi-l amintesc perfect. Il vad cum lanseaza acelasi pumn nemilos. Dar nu ma feresc! De ce? Daca are in pumn o gaza si vrea sa mi-o aduca aproape de ureche sa ii ascult zumzetul... Doar mintea mea bolnava poate connsidera un biet inocent de agresivitate. Cam asa e si cu PSD. A tinut tara asta doar in pumni, iar acum, dupa ce aflam ca documentul - format word - cu textul OUG, este tehnoredactat in cancelaria dlui Dragnea (vezi stirea/dovada in presa de astazi) noi vorbim de prezumtie de nevinovatie.

Marian  •  19 ianuarie 2017, 14:01

Sa-mi fie cu iertare, dar sa acorzi prezumtia de buna credinta unei SLEHTE de borfasi cu gulere albe care a demonstrat in repetate randuri la ce metode apeleaza pentru a-si sustine interesele denota, in cel mai fericit caz, o naivitate care nici macar nu mai e de-aia inocenta si dulce, ci e de-a dreptul natanga (nu, nu e pleonasm). Lasand la o parte mizantropia care recunosc ca ma caracterizeaza, e prostie crasa sa speri in continuare in buna credinta a cuiva care ti-a vandut lucruri de prin casa de fiecare data cand i-ai lasat cheile casei ca plecai in vacanta si voiai sa-ti ude florile. Sau poate nu intelegeti (ma indoiesc) sensul cuvantului PREZUMTIE - in teorie, oricine se bucura de prezumtie de nevinovatie sau de buna credinta, dar ea e automat anulata la dovada contrarie. Care dovezi ne-au tot fost oferite, chiar si numai in ultimii 3-4 ani. Atatea si atatea miselii cu aparenta de legalitate (acelasi tip de "furturi legale" de care s-au folosit si-n 2012, si la martea neagra si in alte ocazii similare), iar noi acum ar trebui sa stam filozofic cu barbia-n palma si sa ne zicem - "Dar poate chiar le-a pasat de *** pe care si le miros de prea aproape cei de dupa gratii". Asta e imaginea penibilului. Precum am zis, inteleg principiul, dar una e sa fii ingaduitor si deschis spre dialog, alta e sa fii prost de-a binelea si sa te miri de fiecare data ca iar ai ramas fara portofel.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Valentin  •  19 ianuarie 2017, 14:10

"Ministry of Trolling", asa a catalogat jurnalistul The Guardian, Shaun Walker, pe Twitter, declaratia lui Sergey Lavrov, cum ca "UK, Germany, & France ‘grossly interfered’ in US election". La fel se intampla in Romania, unde bratul mediatic al pesedismului titreaza "Iohannis bate cu pumnul în masă la Guvern pentru legea grațierii" si "Iohannis cere de la Guvern lege pentru amnistie și grațiere". http://www.paginademedia.ro/2017/01/burtiera-la-minut-iohannis-amnistie-gratiere De acord, a acorda celuilalt prezumtia bunei credinte este norma. In cazul de fata ne aflam intr-un punct in care reaua credinta a fost demonstrata. A acorda in continuare prezumtia de buna credinta PSD-ului este de neinteles.

Popa  •  19 ianuarie 2017, 14:32

Cei care sunteți împotriva grațierii poate vă reamintiți de cazul Rarinca, Gutău,Remeș, femeia care a fost condamnată la 3 ani de închisoare cu executare pentru că a furat mâncare pentru fetița ei , sau doamna care a stat în închisoare 10 pentru o crimă pe care nu a comis-o... mulți din cei care sunt condamnați sunt nevinovați. Aș fi vrut să protestați pentru promovarea unei legi a răspunderii magistraților. Sau să fi ieșit în stradă când Iohanis a numit-o pe Stanciu la Curtea Constituțională . Cumva Soroș nu sponsorizează asemenea manifestații. Cred că nu ați citit că această ordonanță nu grațiează faptele de mare corupție ,cele săvârșite cu violență,pe violatori pe recidiviști....

Alcatraz  •  19 ianuarie 2017, 14:41

Presimt ca acestea sunt ultimele zvarcoliri ale PSD-ului in forma in care este el acum. Ultima generatie de mafioti si a copiilor de mafioti, care vor sa-si salveze inaintasii, onoarea si averile. Ei cred ca, avand puterea, vor intoarce roata istoriei, dar prin aceste miscari grosiere, nu vor reusi decat sa-si rastoarne barca. Totul se va intoarce impotriva lor, iar aceasta va fi si lovitura finala pentru PSD. Cand? Cat de curand, numaratoarea inversa a inceput. Aerul tare si rarefiat al inaltimilor te duce spre actiuni necugetate, care iti grabesc prabusirea. Din pulberea primordiala care va ramane, poate va apare un partid normal de stanga.

rexrapidistul  •  19 ianuarie 2017, 14:43

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alexandru Chis  •  19 ianuarie 2017, 14:44

“OUG-Grațierea” – ascunsă “vederii noastre”. Parodie după o scenă din “O scrisoare pierdută”. Ministrul Justiției, Iordache: Da' să vedeți ce s-a-ntâmplat... coane Liviule. Din vorbă-n vorbă, amicul nostru Tăriceanu îmi zice mai deunăzi: „Mă prind cu d-voastră că o să voteze în Parlament grațierea cine cu gândul nu gândiți, unii pe care contează domn profesor — și acolo, pardon, tot domn profesor îi zicea lui Voiculescu — pe care contează profesorul ca pe Dumnezeu... și când om avea și voturile ălora, o să-i avem pe toți ai noștri liberi, bine-mersi... Ia ascultați cum sună ordonanța asta"… și scoate o fițuică din mapa secretă... Ia ascultați...”. Diavolul de Hunor, n-are de lucru? se scoală repede de pe scaun și zice: „Să mă-ngropi, sufletul meu, Iordachiță, nu citi... stai, s-o ascult și eu... să-mi aprind numai țigara... cred că o sa fie bomba-bombelor, mai ales că nu a transpirat nimic despre ea de aici. Doar nebunul ăla de Tăpălagă a clănțănit ceva în fițuica aia a lui!" Și se scoală de pe scaun, trage din țigară și fără să vrea, observă că secretul bombei aprinse deja a explodat, iar manifestantii s-au strâns la protest în Piața Victoriei, sub geamurile Guvernului. Manifestanții din mulțime încep să strige la cei de după draperii: “Scoateți hoții, escrocii și criminalii din pușcării! Sunteți mai criminali ca ei! De asta v-am votat, să împânziți țara din nou cu toți escrocii din țara asta?”. Auzind toate aceste scandări, toți membrii Guvernului din Palat sar năvală la ferestre, îngăimând în cor: “Nu este adevărat, nu ați fost o informare corectă a dvs! Sunteti manipulati!”.

kkciosuldelahamangia  •  19 ianuarie 2017, 14:45

@Florin B. - cati anisori ai de inca nu faci diferenta intre a fura si a NU fura de trebuie sa te lamuresca diferiti penali pe pe la televiziuni ? nu ai discernamant?

Gabi  •  19 ianuarie 2017, 14:56

Domnule Tolontan, vina este a noastra a oamenilor, a poporului roman. Pleaca de la educatie, de la modul cum ne educam copii, de la cum ne facem treaba la servici si nu im ultimul rand cum facem diferenta intre ce este bine si ce e rau. De ce oamenii cu scoala sunt nepasatori? De ce oamenii saraci se vand pe nimic (o galeata, o sapca sau poate pe 200 ron in plus la pensie)? De ce toti tinerii nu se inteleg cu pensionarii si sunt mereu in razboi. E cam tarziu dar oare ce e de facut? Va intreb pe dumneavoastra domnule Tolontan.

Masca  •  19 ianuarie 2017, 15:00

Am iesit in strada tot cei care avem locuri de munca.Si am iesit seara pentru ca pe timpul zilei suntem la munca.Si nu am iesit pentru ca ne _a chemat un partid.Aici nu este vorba de apartenenta la un partid ci de un sistem de valori calcat in picioare.Am iesit in strada pentru ca nu vreau sa fiu obligata de o mana de penali sa plec din tara.Am iesit in strada pentru vreau sa ma simt in siguranta in tara mea.Am iesit in strada pentru urmatorul set de abjectii ce ni se vor servi pe tava.Eu nu le astept cuminte acasa,cu mainile la spate.Vreau sa am constiinta impacata ca am avut o reactie.

Un cetatean  •  19 ianuarie 2017, 15:28

Conform art. 73 alin. 3 din Constitutia Romaniei, acordarea amnistiei sau a graţierii colective se adopta prin lege organica nu OUG.

Alex  •  19 ianuarie 2017, 15:29

Cand aveti timp si chef (de ceva senzational pe bune) interesati-va de E70 intre Rosiori de Vede si Caracal. Este ireal ce e acolo !

Valentin  •  19 ianuarie 2017, 15:29

Băi nea' Tolontan, de la FC. aveam pretenții: 1. Art. 73(3) i, din Constituție spune că amnistia și grațierea fac obiectul legilor organice 2. Art. 115(1), din Constituție spune că Guvernul poate emite ordonanțe în domenii care nu fac obiectul legilor organice. Punct!

catalin  •  19 ianuarie 2017, 15:31

Încet ,încet mustă*** conducătorului se micșorează si acești subordonați care probabil sunt supuși lui încep să ne ducă înapoi în timp în loc să progresăm.Treziti-va !Nu este normal ce se întâmplă.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ovidiu  •  19 ianuarie 2017, 15:32

Domnule Tolontan, Un feedback de la un cititor. Articolul dumneavostra este, din punctul meu de vedere, o capodopera a sintezei informatiei. Usor de citit. Usor de inteles. Cu o structura logica impecabila si un focus excelent mentinut pe mesajul final dorit a fi transmis. Eu va multumesc pentru tot ce faceti. Si sunt convins ca nu va e usor.

grisa  •  19 ianuarie 2017, 15:35

Nu stiu ce sa mai cred despre d-ul Tolontan: cum sa acorzi prezumtia de nevinovatie unora ce prin atitudine, averile ce le stapanesc fara a putea justifica logic provenienta lor,dovediti plagiatori nu prin acte doveditoare ci prin insasi exprimarea lor asemeni unui mediocru elev de clasa a IV ? ( Sunt dascal si stiu ce spun...). A fi partinitor e una si a fi obiectiv cu totul altceva. Sunteti o mare dezamagire( ceea ce s-a dovedit si cu alti colegi de-ai dvs .

Turcu’ si pistolu’  •  19 ianuarie 2017, 15:38

@Alexandru Chis Jos palaria, domnule! Am ras cu hohote la scheciul descris de dvs.

Gheorghe  •  19 ianuarie 2017, 15:54

Probabil ca pesedistii sunt obisnuiti sa vina la manifestatii numai adusi cu autobuzele si de aceea nu isi imagineaza ca exista oameni care judeca cu mintea proprie si care pot fi atât de indignati de ingineriile juridice ce le sunt prezentate cu candoare de protectorii penalilor incat simt nevoia sa iasa in strada, chiar si pe ger, ca sa-si exprime revolta pentru faptul ca sunt luati drept prosti. Adoptarea smecheriilor propuse pe sest de guvern ar dauna intregii societati, pe termen lung, dar asta nu le pasa guvernantilor care isi inchipuie probabil ca de acum incolo le este permis absolut orice.

jiji  •  19 ianuarie 2017, 16:00

Domnule Tolontan Aceasta nu e lipsa de comunicare Se numeste popular: derbedeism, smecherie , etc etc De faps se urmareste cu buna intentie abolirea unor legi care i-ar vulnerabiliza pe HOTI Saraca tara asta a avut in istorie si oameni politici de mare calitate . Acum e terminata sau mai e ceva de furat si GATA

Antaiul  •  19 ianuarie 2017, 16:05

Nu stiu cine este coach-ul de obraznicie al acestor cetateni, dar ultimele zile au dovedit ca bunul simt nu mai este o calitate a unui conducator. Mnealor au legitimitatea cistigata cu un pumn de farime aruncat ca sa fie gloata ocupata cu sperante. Si sunt pe cai mari, prima grija este scoaterea din inchisoare a tutulor tovarasilor de greu, de arme si de fapte. La pachet cu inca citiva cetateni din esalonul doi vor mai iesi si citiva violatori si infractori cu un furt calificat-doua. Acu daca unii cetateni vor veni din nou afara, vor avea nevoie de un sofer, un bodyguard... Pina una alta, se tin de reparatii mai degraba decit de reforme. Vai de virgulele programului de guvernare pe care nu l-a vazut nimeni. Aseara am nimerit pe la antena trei, unde un domn deputat in guvernul romaniei comenta apropo de niste imagini cu demonstrantii din piata - "nu astia sunt aia care au pus guvernul de tehnocrati ai lui Ciolos? Sa plateasca intii gaura si dupa-aia sa iasa in strada" - ma rog ceva asemanator, dar ideea este fidela. Genul asta de idei si oameni conduc romania. Nici nu vreau sa ma gindesc ce fel de cuvinte profereaza in sedinte de partid.

m_d  •  19 ianuarie 2017, 16:18

Catalin, nu trebuie sa confunzi votantii PSD, cu crema politicienilor corupti din PSD. Daca primilor pot fi de acord sa le oferi prezumtia de nevinovatie, celor corupti si condamnati deja din politica, nu e posibil sa le-o oferi. Asta nici chiar eu nu inteleg, care te apreciez din toata inima. Votantii PSD pot fi, in general, oameni slab informati sau manipulati, oameni in varsta, partintii nostri, care chiar cred ca e bine sa voteze un partid de stanga, care se gandeste la oamenii de rand, mai mult decat celelalte clase. Si eu as vota un partid de stanga ONEST. Fauna din PSD, in marea ei majoriate, dar nu numai, sunt este cea care abuzeaza de electorat, conspira subversiv, au legaturi subterane cu fostii securisti sau urmasii/rudele lor, ataca tacut bugetul statului, castiga incredintari directe, voteaza legi discriminatorii, ataca direct sanatatea celorlalti, nu a lor, ca ei sunt tratati in vest, intr-un cuvant, detin tara si "ne tolereaza" si pe noi pe langa ei, macar o perioada.

valll  •  19 ianuarie 2017, 16:26

Sunteti prea bland, d-le Tolontan. Ii dojeniti pentru „eroarea” de a nu fi informat publicul, cand, in realitate, nu e eroare de comunicare, ci o rea intentie! S-au straduit cat au putut sa ascunda fiindca pregatisera o ticalosie ca sa ne puna in fatza faptului implinit. O alta eroare („eroare”?!) pe care o faceti este ca vorbiti doar de lipsa de comunicare si ignorati ceeace e si mai grav, adica continutul faptei pe care o planuisera. Asta e adevarul: au planuit o ticalosie, iar dumneavoastra ocoliti continutul, ocoliti consecintele pe care le-ar fi avut doar daca functiona ordonanta o ora si le reprosati ca nu au avut tactul (viclenia) sa simuleze o discutie publica! Iar interventia foarte benefica a presedintelui o numiti „ambuscada”! PS: Ar fi incorect sa-mi cenzurati cele cateva cuvinte mai dure. Sunt blande in raport cu situatia in sine.

Lucian  •  19 ianuarie 2017, 16:28

ministrul asta, a facut o afirmatie , incercand sa argumenteze gratierea. A facut-o la cateva zile de la investire. Spunea, " asta" cu bacul luat se pare (?!), ca un penitenciar se construieste in 5 ani!!! Mi se pare o absurditate, care de fapt demasca stilul BUGETAR! Cum sa dureze 5 ani? dar ce le face? THERME, s-a construit intr-un an, un complex rezidential se face in maxim 2 ani, altfel dezvaltatorul da faliment! Din guvernarea ponta tot vorbesc de gratiere. Au trecut cca 2 ani! Macar duopa mintea lor era penitenciarul la jumatate! Tiriac a facut un patinoar in 5 -6 luni! Nu mai exista constructii in ROMANIA? Prefabricate? Oresa ventures detine o firma de prefabricate! Ia da-le o comanda sa vezi ce-ti produc astia 2 inchisori pe an, nu una la 5 ani! GRESESTI = PLATESTI! Asta-i regula ! L-am pus eu pe dragnea, sa puna sa vina lumea la vot? L-am pus eu sa isi tina secretara angajata la stat si ea era la partid? L-am impins eu pe voiculescu sa cumpere ica? Nu, eu am platit toate facturile lor ca voi toti prin taxe si impozite si lipsuri minimale intr-o societae din UE. Eu as propune un proiect de lege prin care " ala" de incearaca sa gratieze sa fie infractor, si inchis 6 luni! Ei vorbesc de o gaura de 10 mld ca si nerealizari, dar vor sa scape pungasii care au adus paguma de mii de miliarde! L-as ancheta pe vacaroiu care a facut mebo si a facut ca unul ca prigoana sa cumpere cu 2-3 mil euro o fabrica sa o dezmembreze, sa cvanda fier vechi la negru de cca 4 mil euro si sa mai vanda apoi si la dedeman 1/2 din fabrica cu 7 mil euro! Asta au facut MINUNATII POLITICIENI, care acum se dau mari businessmani! Au furat! Cu statul ! Tender la Vulcan cum a facut? Securitatea nationala? Auzi si la coldea asta? Cum a permis statul ca bunul sau sa fie valorificat cu 10-20% din valoare. catre borfasi? Voi i-ati auzit vorbind pe borfasii astia? Dar ati vazut cum scriu? Ia dat=ti=le o dictare! Sa vezi cine ne-a condus, ca apoi stim si cine ii voteaza, aia care din nastere nu pot lua BAC-ul!

Comentează