luni, 19 decembrie 2016, 6:22
Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan
Numele lui Eduard Armeanu este rostit pentru prima oară de Florin Secureanu.
Luni, 28 noiembrie 2016, cînd vede investigația din Gazeta Sporturilor, managerul de la ”Malaxa” își sună cîțiva amici.
El suspectează că în spatele articolului este Gabriela Firea, ”care a fost colegă la Intact cu ăștia de la ziar”.
”Dar nu-i nimic”, spune Secureanu, ”totul se va întoarce împotriva lui Firea pentru că am înregistrată o discuție cu Armeanu, omul ei de încredere”.
Care-i povestea lui Armeanu?
”Cînd am auzit cum urlă Secureanu în înregistrările din Malaxa am zis că ăștia doi, Armeanu și Secureanu, sînt frați. Și noi pățim aceleași lucruri”, povestește un angajat din Administrația Spitalelor, unde Eduard Armeanu a fost numit director.
Dar angajații nu vorbesc inițial și Secureanu este cel care îl scoate de urechi din joben pe Armeanu.
Un singur nume rostește Secureanu și ghemul începe să se deșire!
Nici măcar nu l-a rostit procurorilor, ci unor prieteni.
Dar cum totul e putred la Armeanu, de la angajarea în Primărie și pînă la trecutul său recent ca manager, el dispare imediat!
Chiar joi, în ziua în care Gazeta îi publică statutul de incompatibil, Armeanu e retras pe furiș de Gabi Firea, așa cum au șters numele lui Secureanu de pe statuia lui Eminescu de la Viena.
De ce pe furiș?
Pentru că Primăria nu răspunde cîteva zile la întrebările echipei și confirmă plecarea lui Armeanu abia după ce ea este publicată în ziar!
Angajarea lui Armeanu este genul de aparent-nimic care trădează complicități.
Aveau nevoie de o formă legală.
Și au făcut așa – în iulie 2016, Armeanu scrie, către Primărie, o cerere de detașare de la propria firmă MEDFAM Team SRL.
Iar cei de la ”Personal” din Primărie trimit o hîrtie către compania deținută de Armeanu să o întrebe dacă este de acord cu detașarea lui Armeanu!
Schema asta arată pînă unde se poate dilua legea.
Normal că MEDFAM Team SRL este de acord, așa că Primăria îl angajează pe Armeanu.
Numai că MEDFAM Team SRL este exact motivul pentru care întîi ANI și apoi Curtea de Apel și Înalta Curte l-au declarat incompatibil pe Eduard Armeanu.
Acest om este numit de două ori, fără concurs, că era detașat, întîi director administrativ și apoi director general interimar al celor 19 spitale care aparțin de Primăria Capitalei.
Deși Gazeta i-a solicitat documentul de la jumătatea săptămînii trecute, Primăria întîrzie să facă public actul oficial prin care Gabriela Firea l-a numit pe Eduard Armeanu director general interimar.
Orice apropiere de Armeanu este considerată toxică.
Nu e nici un mister de ce!
Eduard Armeanu nu este doar Omul-Punte către Florin Secureanu.
Nu este doar colegul de partid și de organizație județeană Ilfov cu Gabriela Firea.
Armeanu este și autorul unei gestiuni asemănătoare cu a lui Secureanu atît la Spitalul Ilfov, unde a stat 6 ani, cît și în cele 6 luni cît a fost director în Primăria Bucureștiului.
364.000 de locuitori ai județului Ilfov sînt deserviți de Spitalul Județean de Urgență Ilfov, plasat pe bulevardul Basarabia din București
Zeci de firme care iau bani din buget sînt comune la spitalele ”Malaxa” și ”Ilfov”.
Și, mai departe, firmele apar în cele 19 spitale ale Primăriei și în multe alte spitale din Capitală și din țară!
Armeanu este proba că Secureanu nu e o extravaganță cinică. Ei fac parte din același sistem care conduce spitalele din București.
Autoritățile au știut, însă n-au făcut conexiunile.
Iar DNA are partea sa de responsabilitate.
În 2012, mai mulți angajați de la Spitalul Județean de Urgență Ilfov fac o plîngere la DNA sesizînd achizițiile suspecte ale managerului Eduard Armeanu.
Ei reclamă:
Pe scurt, ca la ”Malaxa”!
DNA ține dosarul doi ani, audiază ceva martori și nu-l consideră de competența sa.
În 2014 îl trimite la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 2.
Unde fie a murit de moarte bună, fie stă și acum cu o batistă în gură și bate cu pumnii în fișet ca să iasă și să povestească despre Eduard Armeanu.
Disperați, angajații spitalului se duc la ProTV și Paula Herlo difuzează două episoade de investigație despre Eduard Armeanu.
Neinteresant pentru procurori.
Aici apare o coincidență de zile mari.
Tot în 2012, la DNA deschide ușa o plîngere care conține licitații trucate pe dezinfectanți, unde apare și numele Hexi Pharma.
DNA îl declină tot la Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 2!
Parchetul îl clasează în 2014.
Cu tot respectul pentru Daniel Morar, șeful de atunci al anticorupției, tocmai asistăm la al doilea dosar de sănătate pasat de DNA și care, după patru ani, se retrezește la viață în zgomotul furiei publice!
Iar în acești patru ani pacientul tremură în pijamale în fața unor rețele din ce în ce mai puternice, mai bogate și mai influente.
Ce n-au descoperit DNA și Parchetul de pe lîngă Judecătoria Sectorului 2 găsește Corpul de Control al Ministerului Sănătății.
Timp de cinci zile, între 19 și 23 septembrie 2016, Corpul de control al lui Vlad Voiculescu se deplasează la Spitalul Județean de Urgență Ilfov.
Inspectorii analizează ultimii doi ani, dintre care unul singur îi aparține lui Eduard Armeanu, care în decembrie 2015 pleacă pentru că justiția îl declară incompatibil.
Un an de radiografie a faptelor e însă suficient în ceea ce-l privește pe Eduard Armeanu.
După ce cei din Corpul de Control pun datele cap la cap, lucru care le ia cam o lună, ei predau concluziile ministrului.
Vlad Voiculescu le primește și le trimite repede, la începutul lui decembrie 2016, către DNA.
Dacă din cele 74 de pagini ale Raportului ștergi numele Armeanu și-l pui pe cel al lui Secureanu, poți jura că faptele au loc la ”Malaxa”.
Pentru că unele dintre ele sînt identice!
130.000 de lei a plătit Secureanu ”nepoatei” sale din banii spitalului pentru consultanță de management
807.000 de lei a plătit Armeanu prietenei sale pentru asistență juridică
Florin Secureanu îi dă ”nepoatei” sale Mirela Toma un contract de consultanță de management pe firma Griffon Management.
Eduard Armeanu îi dă ”prietenei” sale Florentina Jejeran un contract pentru asistență juridică cu 5.000 de euro pe lună.
Corpul de Control constată că, prin contract, avocata ”trebuia să îndeplinească anumite clauze, dar, de fapt, Spitalul Județean Ilfov a făcut plăți fără temei legal”.
Iar Gazeta Sporturilor a descoperit că, odată ajuns la Primărie, Armeanu aduce și contractul de 5.300 de euro al Florentinei Jejeran.
”Vineri seară, el căuta disperat actul, dar n-a mai fost lăsat să intre în Primărie”, spune cineva din administrația Bucureștiului.
Zeci de companii se regăsesc în ambele spitale.
1 milion de euro a încasat Sterimed, firmă controlată de Mircea Oprescu, de la spitalul lui Armeanu în 3 ani
4,6 milioane de euro a încasat Sterimed, firmă controlată de Mircea Oprescu, de la spitalul lui Secureanu în 9 ani
Firmele de casă care au contracte cu „Malaxa”, cele controlate de Mircea Oprescu și de amicul lui, Mihai Mesner, au înțelegeri și cu Spitalul din Ilfov.
Sterimed livrează de milioane de euro la ambele spitale.
”Spitalul Județean Ilfov încheie contractele fără licitații sau chiar fără anunț invocînd stare de extremă urgență sau stare de avarie fără să poată justifica în ce constau acestea” Corpul de Control al MS
Avansul fără facturi, pe aceleași firme, este folosit de către amîndoi managerii și pentru aceleași firme.
Corpul de Control a găsit plăți fără facturi la Ilfov pentru Dante International, Evolution Prest Systems și Kodis Plus SRL.
Aceleași companii au beneficiat tratament similar și la ”Malaxa”.
O altă firmă, care deja și-a recunoscut calitatea de corupător la DNA, Noventis, e și pe lista lui Secureanu, și pe cea a lui Armeanu.
În cazul lui Secureanu, Noventis le-a plătit managerului și amicilor săi 470 de deplasări. Apropo de Noventis, ”Adevărul” dezvăluie că firma de turism Marshal trimitea direct la Noventis facturile cu numele lui Secureanu.
Un alt grup de companii pe lista comună a lui Secureanu și Armeanu este Denimed, cel controlat de Alexandru Grumaz, băiatul unui fost general STS.
Firmele lui Grumaz curăță lenjeria spitalelor.
1,2 milioane de euro a primit grupul Denimed de la Spitalul Județean Ilfov
150.000 de euro a primit grupul Denimed de la Spitalul Malaxa
”Grumaz venea des în birou la manager”, se aud, identice, declarațiile angajaților din amîndouă spitale!
”La noi erau chiar amici”, plusează cei de la Spitalul Județean Ilfov.
Și asta se vede.
Pentru că Denimed, grupul controlat de Alexandru Grumaz, ia 700.000 de lei de la Secureanu și de șapte ori mai mult de la Armeanu.
Ambii manageri au o pasiune pentru ”buticurile” de IT care fac ”mentenanță” pe bani mulți, fără ca nimeni din spital să poată spune ce înseamnă asta.
În cazul lui Secureanu, firma se numește RYS Force și scoate între 2.000 și 3.000 de lei pe zi direct din casierie pentru buzunarul lui.
În cazul lui Armeanu, Corpul de Control al Ministerului Sănătății a descoperit firma SC AB T&CO SRL, care încasează 11.000 de lei pe lună.
Ene Patricia, managerul actual de la Spitalul Județean Ilfov, care a prelungit contractul făcut de Eduard Armeanu, nici măcar n-a putut arăta contractul inspectorilor!
”SCJU Ilfov a încheiat contracte de servicii de reparare și întreținere a sistemului informatic cu firma AB T & CO fără să justifice în nici un fel suma plătită lunar pentru acest contract” Corpul de Control al MS
AB T & CO este deținută de Bogdan Popoviciu, 45 de ani, fost secretar de stat în Ministerul Educației.
Jurnalul național a identificat firma AB T & CO printre furnizorii Poștei Române, iar Hotnews a scris că aceeași firmă a fost parte în lansarea unui portal despre IMM-uri care nu a funcționat niciodată.
Secureanu nu putea rata nici el firma lui Bogdan Popoviciu!
AB T & CO DIVIZIA, unde tot Bogdan Popoviciu e băgat, figurează cu 100.000 de lei și de la ”Malaxa”.
Cei doi manageri sînt și siamezi pasionați de risc.
Riscul altora.
Riscul femeilor care se operează și nasc în spital, riscul copiilor abia născuți.
Florin Secureanu curăță instrumentarul medical de la ginecologie cu o firmă care comercializează bijuterii!
Spitalul Județean Ilfov, condus de Eduard Armeanu, refolosește pe sugari materiale de unică folosință!
”În compartimentul de nou-născuți se reprocesau materiale sanitare de unică folosință în vederea reutilizării” Corpul de Control al Ministerului Sănătății
Inspectorii sînt atît de șocați de faptul că nou-născuții sînt expuși prin refolosirea materialelor de unică folosință încît strecoară această observație în mai multe locuri din raport.
Dincolo de contractele trimise la DNA, Corpul de Control arată că managerii nu știu să alcătuiască bugetele, că nu respectă regulile contabilității și că raportează secții întregi care nu există.
Pe scurt, că ei nu au capacitatea științifică, profesională și organizatorică a conduce eficient și în interesul pacienților spitalul!
Luni, 28 noiembrie, Secureanu se apleacă peste telefon.
Aparatul e pus pe speaker, ”Adi mereu vorbeșe așa, rareori îl ține la ureche”.
Nervos, Secureanu introduce în ecuație numele șefului său, Eduard Armeanu. Un șef mai mult simbolic.
Dar e suficient.
Ziarul află și îl sună pe Armeanu, directorul numit de Gabi Firea în fruntea spitalelor bucureștene.
”Ne-am văzut o singură dată!”, răspunde directorul la apelul Gazetei Sporturilor.
”Nu, nu, s-au văzut de mult mai multe ori!”, zîmbește cineva din ”Malaxa”.
Secureanu vorbește o dată și Armeanu dispare din Primărie.
La cîte noduri are rețeaua, imaginați-vă cum vor exploda luminițele de Sărbători de pe bulevardele orașului dacă, de data asta, și autoritățile și oamenii vor merge înainte.
***
Astăzi este 19 decembrie.
Pe 19 decembrie 1989, în zorii zilei, Timișoara era în stradă.
În timp ce Radio România nu informa nimic de ce se întîmpla în țară și transmitea somații înfricoșătoare la adresa românilor, Radio Europa Liberă redifuza mesajul Regelui Mihai.
Mesajul fusese transmis cu o seară înainte, chiar la încheierea emisiunii ”Actualitatea Românească”, și introdus de vocile de neuitat ale lui Neculai Constantin Munteanu și Emil Hurezeanu.
Regele deplînge ”cu ce cruzime reacționează autoritățile cînd vă cereți doar drepturile cele mai elementare”.
”Dar am și aveți speranță pentru că luați cuvîntul, pentru că nu vă mai temeți. Azi înțelegeți că le e frică de voi celor de la putere”, mai spune Majestatea Sa.
Au trecut 27 de ani și fiecare face ce știe.
Unii continuă să amenințe cu spaime.
”Se încearcă denigrarea medicilor, managerilor și spitalelor de stat și știm bine care sunt interesele”.
”De a opri cursul dezvoltării României, de a întoarce România înapoi sub dominaţie străină”.
”Până acum erau ascunse, se lucra printr-un lobby subtil, dar acum sunt deja pe față”.
”Aceste grupuri au scopul de a provoca dezordine şi distrugerea instituţiilor. Acţiunile lor sînt dirijate şi organizate împotriva patriei noastre”.
”Nu așa se face dezvoltare în această țară, ținând partea doar companiilor străine sau ținând parte doar lobby-ului privat”.
”Este de datoria noastră să acționăm împotriva celora care își vînd țara pentru un pumn de dolari sau de alte valute”.
”Se lucrează în defavoarea românilor”.
”Sînt acţiunile grupurilor antinaţionale”.
Frazele îngroșate sînt din 2016, cele cu litere normale, din 1989.
Primele îi aparțin primarului general ales democratic al Bucureștiului, celelalte au fost rostite de președintele Republicii Socialiste România, în amenințătorul său discurs televizat din 20 decembrie 1989, cînd a revenit din Iran.
Sau invers, că nu mai poți deosebi frazele și asta te tulbură!
Au trecut 27 de ani și ideile acelea sînt încă aici, înfipte adînc în noi.
Fiecare face ce știe.
Iar oamenii își cer ”doar drepturile cele mai elementare”.
Dani • 19 decembrie 2016, 12:22
Iti dai seama cat sprijin politic avea baietii astia de isi permiteau sa faca asa ceva? Cu cat crestea bugetul sanatatii cu atat furau mai mult. Nu e de mirare ca e bataie mare pe posturile de manager in spitalele din Romania. Tolontan, sper ca odata cu schimbarea puterii tu sa nu te schimbi nu de alta dar ma tem tare de cum o sa arate presa in urmatoarea perioada. Nu ti se pare putin dubios ca nimeni din colegii tai de trust nu zice nimic de mizeriile din primaria doamnei Firea? Oricum fa in continuare ce faci ca e foarte bine. Bafta.
IDM • 19 decembrie 2016, 12:36
Ma alatur celor (multi) care va multumesc pentru investigatii. Mai mult, insa, decat dumneavoastra, le multumesc oamenilor care au vorbit. Ei sunt cei care si-au asumat riscurile acestor investigatii. Si in 1989, si azi, anonimii care nu mai tac ne ofera sansa de a schimba un sistem. Daca il vom schimba sau nu, depinde, insa, de noi, nu de ei...
Bogdan • 19 decembrie 2016, 12:38
atunci când ilfovenii se vor trezi infectați, de la materrialele refolosite, să-și aducă aminte ce-au votat și pentru cine...
donvirgillo • 19 decembrie 2016, 12:42
Felicitari pentru comparatia din ultima parte a articolului. Felicitarile nespuse tovarasei Firea si neobositului "cu hamster" tovarasul Dragnea! Discursul vostru e la fel ca cel din '89, '90!
Cristi • 19 decembrie 2016, 12:58
Domnule Tolontan, De 11 ani sunt cameraman de stiri. Am condus pe atatia pe usa dna-ului, parchetelor si degeaba. In 90% din cazuri sunt fie achitati fie primesc o pedeapsa cu suspendare. Vad zilnic parlamentari care iti rad in fata ca justitia nu are ce le face pt ca au imunitate. Se apara unii pe altii iar daca pica un cap, imediat apare un inlocuitor. Permiteti-mi sa va contrazic. Nu avem nici o sansa. Tot respectul pt munca dumneavoastra si a colegilor dvs insa trecutul mi-a demonstrat ca am dreptate. Toti vor scapa. Iar mai grav e ca in locul lor vor veni altii la fel.
Ilie • 19 decembrie 2016, 13:03
Acum inteleg de ce unii procurori DNA, sunt acuzati ca fac dosare la comanda. Este evident ca anumiti procurori favorizeaza persoane din sistem, si sunt convins ca nu degeaba. E clar, in DNA sunt procurori corupti.
Laura • 19 decembrie 2016, 13:12
#ilie...ai perfecta dreptate,avem procurori corupti in DNA. Aceasta specie de procurori corupti, este daunatoare habitatului nostru.
mircea • 19 decembrie 2016, 13:22
Dle. Tolontan "rugati" pe careva de la primarie sa va listeze "Revisalul" pe perioada in care banuiti ca Armeanu se afla la PMB.
StefanCM • 19 decembrie 2016, 13:30
Ca un fel de sustinere pentru punctul de vedere al lui Cristi, am avut un coleg de clasa care e ofiter SRI acum. Mi-a spus, evident intr-o intalnire informala la o bere, ca ei pregatesc o gramada de dosare cu atatea dovezi incat ar trimite in temnita pentru decade o gramada de oameni politici si potentati, ca la finalul unor anchete care dureaza ani de zile si consuma o gramada de resurse sa vina sefii sa puna dosarele la pastrare. Si ca e greu sa iti controlezi frustrarea cand vezi cum vin tot felul de sefi mai mult sau mai putin pasageri care dintr-o miscare de pix iti arunca la gunoi toata munca ta de ani de zile. Doar ca nu ai parghii care sa te protejeze, si daca incerci o revolta ai sanse maxime sa te impusti in ambele picioare fara nici un alt efect asupra celor care fac raul. Cat despre vorbele primarului ales democratic, sunt muzica pentru urechile unora, am si eu in familie bunici plus diverse alte neamuri mai tinere care iau ca litera de lege ce sustine partidul mult iubit. Si toate argumentele din lume nu o sa schimbe asta, in cel mai rau caz risti sa provoci un atac cerebral, asa ca te opresti din sustinerea altei pozitii. Si nu tine neaparat de educatie, unii au universitati si doctorate.
Daniel • 19 decembrie 2016, 13:38
Mie sila de DNA. Credeam ca este o institutie serioasa, dar vad ca se face frate cu dracul. Li se ofera pe tava atatea probe care le-ar putea usura munca si ei inchid ochii.
Cătălin Tolontan • 19 decembrie 2016, 13:39
@Daniel: DNA este o institutie care lucreaza. Nu e perfecta, ca nimic din ce presupune activitate umana. Ca nu si-au dat nici ei seama ca sanatatea e importanta? Da, nu si-au dat! Dar pina la Colectiv nici noi nu ne-am ocupat de sanatate.
psd • 19 decembrie 2016, 13:41
las' ca a revenist psd la butoane si o sa se musamalizeze totul, se trage cortina si or sa inceapa sa fure din nou folosind acelasi sistem.
daniel • 19 decembrie 2016, 13:49
Buna ziua! Cel putin la fel de interesanta este si numirea de catre doamna Firea pentru postul de director adjunct la ADMINISTRATIA CIMITIRELOR SI CREMATORIILOR UMANE BUCURESTI a domnului : George Georgescu fost director cu probleme. Merita o analiza amanuntita.
theo • 19 decembrie 2016, 13:59
cine trage sforile? 1. Oprescu a fost primar aproape 2 legislaturi; 2. Oprescu inseamna PSD; 3. Gasca lu' Oprescu prin fii-su; 4. Gasca lu' Firea prin colegii de partid ce se intalneau la sedintele PSD; Firea este noul Oprescu, adica in locul lui Oprescu. 5. E vorba de Bucuresti, Ilfov. Kre' ca sforile le trage aia de la Soros, ha, ha, ha, ha.
Cetatean Sector 2 • 19 decembrie 2016, 14:10
Felicitări echipei care a realizat investigația publicată (astăzi, în mod special). Ați reușit să puneț punctul pe „i” și să probați, cu date și documente, DEZINTERESUL vădit (interesat) al DNA și PJS2 în aplicarea legii și sancționarea faptelor. Dacă cumva au uitat domnii și doamnele angajați în DNA și PJS2 ca procurori, le reamintesc că sunt plătiți cu sume fabuloase (comaparativ cu majoritatea angajaților din România) din banii publici (inclusiv din banii mei de contribuabil) pentru a se achita de obligațiile de serviciu - recte pentru a sancționa fapte penale prin aplicarea legii. În privința tergiversării (clasării) dosarului de către PJS2, nu sunt surprinsă deloc. Pregătirea profesională (competența) la PJS2 este execrabilă. Cunosc în mod nemijlocit acest lucru și NU din descrieri făcute de către terți. Din păcate, nici la DNA lucrurile NU par mai lăudabile. Sau cazul investigat de echipa de jurnaliști probează mai degrabă o „complicitate” a celor din DNA și PJS2 cu „rețeaua” nevăzută de interese?
me • 19 decembrie 2016, 14:24
Nu inteleg cu ce curaj se ia de sectorul privat in conditiile in care o firma privata a platit despagubiri morale pentru copilul ucis de caini in Tei, iar Oprescu nu a facut decat sa planga la TV. Era de datoria primariei sa ne scape de caini, dar ei s-au ocupat de tunul de la Dogtown. O firma privata asigura locuri de munca, dar pentru mafioti nu conteaza peste cate cadavre trec.
Andrei F • 19 decembrie 2016, 14:36
theo • 19 decembrie 2016, 13:59 Secureanu a fost numit in 2007.Spitalul Malaxa a trecut la Primarie in 2008.Armeanu a fost numit in 2009 .Spitalul din Ilfov a trecut in 2010 la Consiliul Judetean.Despre Armeanu sunt memorii deschise din 2011 sigur,poate de si mai inainte...Memoriile au fost facute catre Presedentie,Guvern,Ministerul Sanatatii,Consiliul Judetean...Oprescu nu a avut doua mandate efective-a fost retinut.Cei care au venit dupa el nu a descoperit nimic!Mai rizi? Daca nu ai inteles...Nici Secreanu si nici Armeanu nu au fost numiti de PSD-isti;numirile se faceau de ministere...PSD in toata aceasta perioada nu a avut Presedintia;la Guvern,numai din 2012,LA Consiliul Judetean cred ca este Petrache-nu mai caut sa vad de cind,Cseke Attila-Ministrul Sanatatii in 2009-numirea lui Armeanu;Eugen Nicolăescu-2007 -numirea lui Secureanu...PSD ca Ministru al Snatatii il are doar pe (2 octombrie 2012 - 7 noiembrie 2012:) Victor Ponta (interimar),Nicolae Bănicioiu (din24 feb 2014 -16 noi.2015)Deci...mai rizi?
StefanCM • 19 decembrie 2016, 14:56
@Andrei F - Daca vrei sa spui ca PSD nu are nici o vina, mai incearca. Daca vrei sa spui ca toate partidele sunt afectate de coruptie intr-o mai mare sau mai mica masura, aici ai dreptate. Ce treaba au memoriile si presedentia cu faptele de coruptie care NU au fost comise de cei care au scris memoriile sau de presedinte. E irelevant cine a fost presedinte sau cine a depus memoriile, ca nu presedintele sau doctorii memoranzi(?) l-au numit pe Armeanu sau Secureanu, nu ei au furat cu sacul, si nici presedintele si nici doctorii nu sunt comandantul suprem al armatei, politiei si serviciilor de informatii romane ca sa cerceteze, sa judece si sa condamne faptele penale. Teoria asta cu presedintele am auzit-o azi de la bunica in masina, ca presedintele a dus tara de rapa, presedintele ne-a vandut tara, presedintele a facut legile care au lasat coruptii sa traiasca. De la bunica nu am pretentii, are 94(95?) de ani si 3 atacuri cerebrale, dar daca ai cunostinte de baza si stii ca legile le fac parlamentarii, politia, DNA, SRI nu sunt la cheremul nimanui, etc, atunci stii ca te afli pe langa subiect. Mai razi? :))
StefanCM • 19 decembrie 2016, 15:04
@Cetatean Sector 2 - Unde e dezinteresul DNA daca a trimis dosarele institutiei care trebuia sa se ocupe de ele? Daca un dosar nu e de competenta DNA si DNA il trimite institutiei care e competenta nu inseamna ca DNA e dezinteresata. Inseamna ca DNA respecta legea si trimite dosarul celor care se ocupa cu faptele din dosar. Daca pe mai departe Parchetul a ales solutiile care l-e ales nu inseamna ca DNA a fost incompetenta, rauvoitoare, sau ca a avut vreun amestec cu solutionarea problemei. Sunt legi care stabilesc competentele fiecarei institutii.
Dragos • 19 decembrie 2016, 15:27
@Andrei F: daca PSD-ul tau e atat de curat precum crezi si daca putem fi de acord ca, cel putin teoretic, Nicolaescu l-a numit in functie pe Secureanu, atunci PSD-ul tau curat (prin Oprescu, adica tot prin PSD) inseamna ca l-a sustinut atata vreme. Unde vrei sa ajungi? Esti tipul indoctrinat, care nu vrea sa mai vada altceva decat trandafirii rosii de pe sigla: Ponta plagiator (dovedit, boss, dovedit!), Dragnea condamnat (nu a avut proces corect, asa-i? e clar, mana lu' Basescu, a lu' Soros, a lu' Kovesi; orice alta rezolutie in proces, alta decat nevinovatia lui Dragnea, e un atentat la statul de drept, nu? adevarat e ca si puscariile sunt pline de oameni nevinovati), Banicioiu mincinos (tii minte cand spunea ca are de toate, ca nu are nevoie de ajutor extern sau de materiale, iar tinerii mureau pe capete dupa Colectiv, iar rudele duceau medicamente, instrumentar medical, consumabile medicale pe la spitale?), Nastase corupt dovedit in dosarul Zambaccian, oameni schiloditi si ucisi de catre cei adusi de Bunicuta sa planteze panselute in Bucuresti, dupa Revolutie... Mai vrei? Sa iti mai zic de Hrebenciuc? La tine albul nu e alb si negrul nu e negru, decat daca cel care iti spune chestia asta e membru PSD :)
zagna • 19 decembrie 2016, 15:29
Dragi bucuresteni, in vara ati votat-o pe Firea, acum ati votat partidul ei, sforarul si beneficiar al unei parti din acesti bani! Acum nu va mai place ?
Marius • 19 decembrie 2016, 15:43
Tolo , noi cum va putem ajuta ?
Andrei F • 19 decembrie 2016, 15:48
@StefanCM • 19 decembrie 2016, 14:56 Unde spun eu ce vina are sau nu PSD-ul?Eu doar am raspuns cuiva care ridea si intrebam de ce?...Si pe tine te pot intreba cum vine sa spui ca nu conteaza de cine a fost numiti Secureanu si Armeanu dar vai ce rau este ca Armeanu a fost detasat de Firea...?Sa spui ca Presedentia nu are putere nu ma face decit sa te intreb daca ai trait in Romania si daca ai auzit de Basescu,daca cumva ai auzit de Consiliul Suprem de Aparare al Tarii unde coruptia sigur ni se spunea ca pericliteaza siguranta tarii!E comic sa nu stii de cine au fost numiti mai marii Justitiei in tara asta!Dar nu ma mir!Adica omul care avea toate pirghiile de la SRI,DNA,Parchete,ANI ,care mereu ne spunea de Statul de Drept nu are nici o putere dar stai ca are Firea!...,,politia, DNA, SRI nu sunt la cheremul nimanui,, asta daca nu era o situatie grava chiar ma facea sa rid!Tu ce vrei sa ne spui ca toate institutiile de control care din memoriile din Cotidianul.ro vedem ca au fost sesizate au ajuns la concluzia singure ca Armeanu nu a fost vinovat de nimic?Atunci ciartate cu d-l Tolontan,el are surse ca nu asa sta treaba.
Cătălin Tolontan • 19 decembrie 2016, 15:54
@Marius: multumim, sintem OK :-) Ne putem ajuta unii pe alții jucîndu-ne rolurile de cetățeni.
Andrei F • 19 decembrie 2016, 16:08
@Dragos • 19 decembrie 2016, 15:27 Prietene,gresesti!Nu este PSD-ul meu!Dar...prin toate exemplele tale majoritatea care sunt adevarate imi spui ca legea astora se aplica.Tu ce zici nu ar trebui sa fie intrebat si Nicolaescu pentru ce competente a fost numit Secureanu manager daca ce ne spune d-l Tolontan este adevarat?Nu ne-a spus d-l Tolontan ca Secureanu nu avea nimic pentru a fi numit manager?Ni s-a spus ca mai inainte fusese maseur,ca activase pe la un club obscur,ca multi dintre medicii cu care a intrat in contact ii negau competentele de doctor,mai ales de chirurg,ca unde profesa lipsea de la cursuri? Nu stii ca la noi pentru numire si cu cit numirea era mai improbabila cu atit spaga era mai mare?Adica Nicolaescu care la numit pe Secureanu este sfint?Si pentru ca ai o memorie asa de buna...nu stii ca ultima mineriada a fost acum doi ani cand un sediu de partid a fost atacat -sau aia sunt niste nemernici,merita si nu se pune?Deci...daca vrei sa intelegi...aplica aceleasi standarde la toti.Altfel schimban niste firme de medicamente care corup cu alte firme care o sa faca la fel ,scenariul din politica unde-i schimbam pe unii cu altii...mereu speram sa fie mai bine dar dupa un numar de ani depistam anomaliile.Si-ti dau exemplu de una pentru ca tot ai amintit de Hrebenciuc.De individul asta ni s-a spus inainte de alegeri ce prapad a facut intervenind pentru un Print...Dupa alegeri unde ni s-a repetat la saturatie de Hrebenciuc am aflat ca ANRP-ul era altceva si mult mai grav si cu parere de rau iti spun ca a fost si o minune,fara PSD...
Loredana • 19 decembrie 2016, 16:13
Locuind in strainatate, multe persoane ma intreaba cum am simtit revolutia din '89. Le spun ca atunci m-am nascut, prin urmare nu am ce relata, doar ceea ce stiu din povestile parintilor. Acum ca ma gandesc mai bine si citind pana la final articolul, realizez ca sunt intr-adevar inca multe lucruri similare, pe langa faptul ca votarea la alegeri imi aminteste acest lucru de fiecare data. Ar fi interesant sa auzim si pozitia Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 2 care se pare a ingropat dosare importante cu consecinte grave asupra oamenilor.
cata • 19 decembrie 2016, 16:47
UPDATE...UPDATE...UPDATE...UPDATE...unde-s reactiile celor enumerati...nimic!?!
Andrei F • 19 decembrie 2016, 16:50
National,,Gasca Boc,face poc!.............Mai mult chiar, dupa cum sustin sursele noastre, de fapt stategia procurorilor ar avea cu totul alte prioritati, pe acestia interesandu-i ca, odata luat in custodia DNA, Secureanu sa-l dea in gat pe Vasile Blaga. Dar „decisiva” pe care vor sa i-o aplice „Buldogului” este doar una dintre cele doua piste urmarite de catre anchetatori, miza cea mare fiind „gasca” de „combinatori” care a facut jocurile din preajma lu Emil Boc, pe vremea cand actualul primar din Cluj- Napoca era premierul Romaniei. Iar „fanfaronul” de la „Malaxa” nu doar ca ar putea scoate la lumina, prin declaratiile sale, personaje discrete, care s-au pastrat in umbra, *** si altii din „gasca lui Boc”, dar sa nu uitam ca Secureanu a si avertizat ca este „blindat” cu inregistrari care pot arunca in aer clasa politica. Dar nu atat PSD-ul, cum s-au grabit unii sa inghita „momeala”, ci mai degraba fostul PDL…,,.................Multumiti?...
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
ciprian • 19 decembrie 2016, 17:28
Buna ziua si felicitari pt toate anchetele jurnalistice pe care le efectuati. Raman totusi niste semen mari de-ntrebare pe langa descoperirile enuntate de d-voastra si echipa. Pai atatia ani, daca e sa vb doar de instrumentar de unica folosinta care era refolosit, nimeni nu a spus nimic?! Este strigator la cer ***. Pai se pot cuantifica cazurile de copii infestati prin spitale sau care au plecat cu diverse problem de acolo?! Asistentele, doctorii, chiar nimeni nu a tras un semnal de alarma?! Sau daca au semnalat asta, chiar nicio institutie din Romania nu a facut nimic in privinta asta?! Articolele sunt scrise foarte linistit, cool, dar ele arata aspecte ingrozitoare din sistemul medical cel putin. Amploarea fenomenului si consecintele, direct asupra pacientului sunt immense. Despre Hexipharma nimic?! niciun responsabil? niciun trimis in judecata? Vad aici anchete jurnalistice bine realizate, cu acte, declaratii, adica in tara asta procurorii pot sa faca mai putin decat un jurnalist?! Si domnule Tolontan, n-o fi nimeni perfect, nici macar DNA-ul, perfect adevarat, dar sa tii dosare si sa le lansezi cand se comanda este si acest lucru de o gravitate incomensurabila. In timpul asta mor oameni in spitale, din varii motive ce tin de aceste nereguli.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dan • 19 decembrie 2016, 17:59
Un lucru este cert. Faptele relatate in aceasta investigatie sunt uluitoare si stupefiante, dar ce ma ingrozeste cu adevarat este faptul ca sunt sute de manageri de spitale, directori de scoli, inspectori, directori de regii de tot felul si altfel de astfel de functionari, care din pacate sunt convins ca au jucat si joaca in acelasi film negru pentru noi toti :( Si presupun ca dupa astfel de dezvaluiri vor strange randurile.... si vor face ca informatiile sa fie si mai greu de accesat. TRIST. TRIST TARE !
raul • 19 decembrie 2016, 18:08
Probabil ca cel mai eficient Ministru al Sanatatii de pana acum a fost Catalin Tolontan team...
antonia • 19 decembrie 2016, 18:48
"Reteta" cu detasarile de la firme private detinute si controlate de *** din SISTEM nu e o noutate, a fost aplicata in majoritatea spitalelor din tara. Si da, s-a facut in mod nelegal, abuziv, scopul fiind acela de a-si numi oameni in functii care sa execute orbeste ordinele si sa fure cat mai mult/multi. De cativa ani se aduc dovezi referitoare la nelegalitatea acestor numiri, au fost trimise asa-zise controale care s-a dovedit ca urmareau sa ascunda lucrurile, cei(inclusiv familiile noastre) care ne-am opus gruparilor *** create in acesti ani, am fost amenintati, umiliti, marginalizati, etc. . Tot ceea ce descrieti in aceste anchete referitoare la ARMEANU sau SECUREANU se intampla in toate spitalele din tara, de multi ani, dar niciodata ca in perioada in care spitalele au fost trecute in administrarea autoritatilor administrative teritoriale. Toti maharii din Consiliile Judetene/Municipale si-au infiintat firme fantoma ai caror angajati erau apoi detasati la unitatile din subordine exact in modul in care s-a procedat in cazul lui ARMEANU. Apoi, astia aduceau o intreaga gasca, toti lipsiti complet de profesionalism si onestitate, dar supusi SISTEMULUI si dispusi la orice tip de infractiune pt. a-si pastra pozitia. Am vazut comentariile, unii chiar si-au dat seama ca nu se mai poate face nimic. De ani de zile tipam (unii, mai idealisti!) ca se moare in spitale pe capete, ca aceste grupari "nu au capacitatea stiintifica, profesionala si organizatorica de a conduce eficient si in interesul pacientilor". Cu toate dovezile si toate probele, ASTIA vor ramane nepedepsiti, deoarece increngaturile duc in toate INSTITUTIILE pana la VARF!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Gabriel • 19 decembrie 2016, 18:49
Catalin , ne castigi in fiecare zi mai mult si mai mult de partea ta si nu o spun pentru aceste extraordinare anchete jurnalistice,atat de adevarate si dureroase. Ceea ce faceti voi(tu si colegii tai) ne transforma,si aici nu ma refer numai la efectul avut asupra celor care genereaza raul , ma refer la noi,cei care te citim si care la randul nostru spunem mai departe despre munca voastra,celor care nu constientizeaza ,inca,adevarata realitate a societatii in care traim. Continuati in acelasi ritm,noi va sustinem si crede-ma suntem din ce in ce mai multi.
Holostencu • 19 decembrie 2016, 19:00
Cum ar fi să poți verifica achizițiile în toate spitalele...puteți o anchetă în instituțiile de învățamânt...ce distracție e acolo cu papetăria , calculatoarele, etc.
Om • 19 decembrie 2016, 19:26
Salut. Cu stupoare si mahnire. Am citit textul la prima ora azi dimineata si acum l-am recitit - m-a bulversat teribil, ca toate celelalte din ancheta asta (pentru Hexi deja v-am felicitat si v-am multumit de o mie de ori:) Nu-mi iese din cap un amanunt dintr-unul dintre primele episoade ale anchetei: acel trofeu decernat la Londra de o societate care asta face, premii contra-cost, lui Secureanu (pentru acuratete, ridicat de Vrabi) si care era inscriptionat cu numele Gabrielei Firea Pandele. Atat sunt de gaunosi si de vanitosi cei cu putere vremelnica incat pot asigura protectie cuiva (chiar si fara ca angajamentul sa fie explicit) in schimbul unei tinichele cu clopotei si nume pompos? omg...
Cătălin Tolontan • 19 decembrie 2016, 19:57
@Gabriel: multumim, transformarea este reciproca. Pentru ca si noi aflam lucruri noi, vi le dam mai departe si invatam din reactia voastra si din cea a autoritatilor. Probabil ca lucrul cel mai important care se petrece este faptul ca se largeste, zi de zi, cercul cunoasterii.
Ilie • 19 decembrie 2016, 21:02
Efectiv sunt uimit de lacomia unor oameni. Zilnic citesc articole despre oameni instariti, care continua sa fure din banul public. Un exemplu: familia Oprescu... tatal, avea un job frumos, plus alte salarii din diferite functii, iar lacomia ia adus un loc asigurat in randul penalilor. Fiul lui Oprescu, director pa lnu stiu cate firma, business cu milioane de euro, la fel lacomia il va aduce in randul penalilor. Ce ma uimesc oamenii astia: sunt putrezi de bogati si inca mai vor bani, cat mai multi.
Bica • 19 decembrie 2016, 21:12
Dupa ce economia a fost pusa pe butuci, nu a mai existat nimic de furat din acea zona. Atunci *** s-au orientat catre bugetele locale, ale ministerelor, caselor de asigurari de sanatate, regiilor. Cand nu mai sunt bani de furat din aceste bugete, gasca mai da o lege in parlament, o ordonanta de urgenta si obliga prostimea sa se scobeasca in buzunare, ca sa mai scoata un craitar, pentru a completa bugetele. Este un proces care se reia de fiecare data cand se termina malaiul din sac. Intre timp circa patru milioane de romani si-au dat seama cam cum stau lucrurile cu sistemul mafiot din Romania si s-au orientat catre alte zari. In tara au ramas numai 18 milioane si pecarea continua. ***.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Cetateanu’ • 19 decembrie 2016, 21:42
Excelent Catalin! Sunt curios cand o sa se sparga buba cu contractele grupului Denimed de la Spitalul Universitar de pe vremea lui Carstoiu. Si nu numai cele pentru spalarea lenjeriei.
Bog • 19 decembrie 2016, 21:45
La multi ani Secureanu & Armeanu SRL !
Sauciuc • 19 decembrie 2016, 22:42
Sus, tot mai sus, Dl. Tolontan...Sunteti deja la nivelul 2 , trebuie sa continuati sa-i vedem si pe ceilalti. se pare ca la DNA nu ajunge oricine, oricum, doar unii....Asa ca la dvs. mai avem speranta .
Dori • 20 decembrie 2016, 0:18
Mi se pare ciudat ca DNA, nu se implica la ponturi clare. Tind sa cred ca unele persoane sunt favorizate. Nu inteleg care este criteriul pentru facut dosare penale.
Sarbu • 20 decembrie 2016, 0:19
Are si DNA, uscaturile ei.
Paul • 20 decembrie 2016, 0:35
Ar fi interesant de urmarit sistemul si prin provincie... umbla vorba ca spaga pentru postul de manager de spital ar fi undeva pe la 400.000 € pentru un oras mediu. Va dati seama unde se ajunge cu numirile astea "politice"? Ce legatura cu pacientii, calitatea actului medical si managementul ar putea avea o persoana care intra pe usa cu un singur gind si anume ca s-ar putea sa nu aiba la dispozitie patru ani pentru "amortizarea investitiei"?!
Doc • 20 decembrie 2016, 1:26
Pe cand Narcis Copca de la Sf Maria. Acolo e "pestele cel mare".
emg • 20 decembrie 2016, 1:34
ultima parte a articolului este memorabila!
valll • 20 decembrie 2016, 4:05
Imi pare rau ca mi-am risipit timpul prin alte locuri, crezand ca mafia politicienilor e raul maxim cu care ne confruntam. Dar nu, cea din sanatate e cea mai periculoasa si cea mai oribila. N-au constiinte, n-au mila, ***. Faca asta de zeci de ani, iar medicii, asistentii, infirmierele, pacientii tac, se complac. Ca in filmele fantastice in care rasa umana, ce-a mai ramas autentic din ea, este subjugata de niste hibrizi malefici. Doamne, Dumnezeule, in ce tara traim! Mafiile din sanatate, mafiile din justitie, mafia politica, mafia din administratie si cate or mai fi... Si, ce-i mai grav, s-ar parea ca s-au contaminat aproape toti romanii de microbul raului. Pe unde te uiti, mafii nemiloase care ii ataca pe oamenii normali, ii ***, imbolnavesc, ii batjocoresc, le spala creierele, ii modifica incat sa devina victime docile care-si accepta conditia. Oare ne vom mai reveni? Cum? Cum, care e mecanismul, care e explicatia ca in acest interval destul de scurt, in nici 30 de ani, s-au organizat atat de rapid, functioneaza atat de eficient, iar romanii s-au transformat in victime docile care ii accepta, ii toleraza, ii voteaza? Sunteti, domnule Tolontan si echipa, niste super eroi. Spre deosebire de cei mai multi ziaristi care au luptat si ei pentru adevar, dumneavoastra nu v-ati multumit sa scoateti la lumina cazuri, fapte, ci ati descoperit sisteme, retele ale raului. Oare n-ati putea gasi si antidotul? Cum sa se lecuiasca acest popor de microbul necinstei cu care sunt contaminati nu numai calaiii, dar si victimele?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dimi • 20 decembrie 2016, 4:06
In 2011...am avut parte.de un interviu..cu Bunul Dumnezeu...am facut un infarct....pe la trei dimineata a enit salvarea mi-a facut un EKG...Nimic...L-au repetat..tot nimic...mi-au dat o pastila..de combatut..atacul de panica..si au plecat....Spre dimineata..imi era tot mai rau...am rugat pe cineva sa-ma duca pana la spitalul cel mai apropiat..la urgente....Mi-au repetat Ekg-ul...cu ceva semne de intrebare...am rgat sa-mi dea o salvare..sa ma duca la Timisoara!Nu categoric...!!!Am plecat cu stopu..si norocul meu ca finii mei au avut o colega..la Ascar..si acolo mi s-a confirmat dupa trei zile..ca suferisem..un infarct!!!Cu mult noroc..si interventii din partea familiei am fost stentat...si inca mai traiesc si azi cu pumnul de pastile..ce-l iau cu rigurozitate....Dar in perioada internarii..am asistat la o faza..pe care nu o voi uita cit voi trai!!!Sotia unui pacient din Gorj umbla cu suta de milioane..si se ruga ca cineva sa-i salveze sotul...A trebuit..sa cumpere ai mei..de la bic-ul de ras..pt pregtirea operatiei..pana latot ce a fost nevoie pt operatie..Am intalnit citiva medici dedicati si sufletisti..si asistente medicale profesioniste...dar cel mai mult am fost impresionat de doi rezidenti indieni..in fata carora ma inclin si azi!!!Din pacate..unul este in Irlanda...si din fericire..unul mi-e medic curant in prezent...Cind ma duc la control...parca ma duc la spovedit....si este foarte punctual..si binevoitor..in toate..si dezinteresat!!!Dar mai sunt prin spitale..medici de ai nostrii batrani..care vin de acasa cu sacosele pregatite..ca pt piata!!!In zona rurala..nu stii ce primesti..si dac nu-i euroi..e buna si o pasare taiata..etc...de toata jena!!!O tara bolnava..cu oameni bolnavi!!!
Observatorul • 20 decembrie 2016, 8:26
Doc, sper si eu la curatenia de la Sp.Sf.Maria de cand a inceput Catalin serialul dezvaluirilor.Ai citit Raportul Corpului de Control al Primului Ministru efectuat la acest spital? Copca nici macar nu- si mai ocupa legal postul de manager, ce sa mai vorbim de restul.Traiasca vesnicele santiere, ca despre pacientii care mor cu infectii intraspitalicesti zilnic in ATI, acestia nu se vor mai putea bucura de rezultate.CRACIUN FERICIT !
Cassian • 20 decembrie 2016, 11:10
Investigatiile despre Oprescu care conducea "mafia spitalelor" sunt incepute inca din 2010 - 2011. Ia uite aici: http://z-ziarul.ro/sorin-oprescu-nasul-mafiei-spitalelor/