miercuri, 7 decembrie 2016, 2:50
”Secureanu era ca o boare de vînt în spital. Nu l-am văzut niciodată în haine de medic. Sosea în haine de lăutar și pantofi cu ciucurel. Nu-mi dau seama cine ar fi avut curajul să se lase pe mîna unui astfel de chirurg!”Medic, fost coleg la Spitalul Universitar, unde Secureanu și-a făcut rezidențiatul
Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan
Documentul este datat 12 martie 2015.
Îl semnează 13 persoane, printre care patru medici și șase studenți, șefii de an.
E greu ca într-o facultate din România, unde cultura fricii căptușește toți pereții, să se ajungă la opoziție fățișă la adresa catedrei.
În cazul acesta, studenții protestau împotriva mașinii care consuma benzină degeaba.
”Aproape nimeni dintre studenți nu știa cum arată profesorul lor de Genetică, doctorul Florin Secureanu”, povestește un profesor de la ”Titu Maiorescu”.
Cînd venea ora de Genetică nu se țineau cursuri .
”La sfîrșitul semestrului, Secureanu trimitea o mașină și catalogul pleca la Malaxa. Apoi, o mașină aducea catalogul înapoi, cu note bune și, aparent, toată lumea era mulțumită”, relatează dascălul.
Dar mașina le transporta alibiul, nu educația.
Și, măcar o dată, ei n-au mai vrut!
Secureanu nu e singurul manager de spital care privește postul de la catedră ca pe o șosetă desperecheată, îndesată în fundul sertarului.
”Există o conexiune între școlile private de medicină și șefii de spitale publice. Universitățile au nevoie de clinici unde studenții să facă practica. Iar managerii publici obțin, al schimb, poziții de conferențiari și profesori la universitățile private. Nu o fac pentru bani, salariul universitar e minor pentru ei, cam 2.000 de lei pe lună. Ceea ce caută este prestigiul academic”, explică sistemul aceeași sursă din Universitatea Titu Maiorescu.
Un alt profesor, de data asta din UMF Carol Davila, care nu-și ascunde subiectivismul de dascăl la școală de stat, susține că ”s-a ajuns la aberații în care clinici de stat se împart între noi și facultăți private pe post de clinici universitare, ceea ce nu e nici legal și nici normal”.
Din informațiile dintre UMF, la clinica de transplant de la Fundeni s-a ajuns dej la o criză fățișă între Carol Davila și Titu Maiorescu.
Acesta e cadrul general, de compromisuri și favoruri.
E un schimb. Directorii își pun la dispoziție clinica publică, iar școlile de medicină le oferă recompensa titlurilor universitare.
Ca de obicei, Florin Secureanu se uită nerăbdător la ștacheta peste care toți se străduiau măcar să mimeze săritura, apasă accelerația și trece prin ea cu Merțanul!
Apropo de mașină. Și de stilul personajului.
”Stiți de cîte ori a pus-o Secureanu pe Vrăbi să încerce să ia permisul de conducere? De 18 ori! Și n-a reușit”, povestește un apropiat al cuplului. ”Așa că el i-a spus: nu-i nimic, conduci fără permis!”.
Nimic nu-i stă în cale.
”Cînd am văzut filmul pe care l-ați prezentat, în care cică Secureanu se îmbrăca de operație, am murit de rîs!”, povestește un fost coleg de la Spitalul Universitar, acolo Secureanu a fost rezident pe perioada lui Sorin Oprescu.
Și, după cîțiva ani ani, Secureanu i-a întors serviciul lui Oprescu, prin intermediul lui Mircea, fiul primarului. Dar aceasta e o temă separată, extinsă și inevitabilă!
”Noi, chirurgii, ne uităm la trei lucruri”, continuă fostul coleg, apropo de filmul în care, așa cum anunță crainicul neamț, ”Managerul conferențiar doctor operează”.
Universitatea Titu Maiorescu este cea mai mare instituție de învățămînt privat din România.
”Dacă managerii de la alte spitale mai absentau de la cursuri, la Secureanu era mai clar: el nu exista!” Profesor la „Titu Maiorescu”
Teoretic, Secureanu predă Genetică.
Are ore la secția de Asistență Medicală, de la Medicină Generală, unde studiază aproape integral fete, și la Stomatologie.
Secureanu își începe cariera universitară la „Titu Maiorescu” la finalul anilor 2000.
Întîi e șef de lucrări. Apoi, repede, ajunge conferențiar.
Totul e repede la el, abrupt și cu motorul turat.
Încă un detaliu semnificativ povestit de un amic: ”Secureanu avea obsesia să lase șoferul cu motorul pornit cînd era la o întîlnire sau la restaurant. Uneori, șoferii schimbau turele, dar tot păstrau mașina pornită. În primul rînd pentru că în mașină erau bani mulți”.
Înapoi la cariera academică. Cum sună – academică!
”Cel care l-a acceptat în Universitate a fost profesorul Slăvescu, pe care însă, mai tîrziu, l-a dat afară inclusiv de la Malaxa, unde Slăvescu fusese manager!”, povestește o altă sursă, din spital.
Sprijinul de o loialitate neștirbită al carierei academice a lui Secureanu este Robi Urs, șeful Universității Titu Maiorescu și membru al unei loji masonice puternice.
Prieten cu Mircea Sandu și Dumitru Dragomir, Urs are o lungă istorie ca șef în sport. El a fost chiar mîna dreaptă a lui Dragomir la Liga Profesionistă de Fotbal.
”Avocat, Robi Urs e un tip inteligent, tare, cu multe relații. Era ceva ciudat între ei! Felul în care Urs sărea din birou ori de cîte ori intra Secureanu m-a pus mereu pe gînduri”, spune un apropiat care a asistat la întîlniri ale celor doi.
1.800 de studenți la medicină generală, stomatologie și asistență medicală are ”Titu Maiorescu”
După ani în care nimeni nu-l vede pe conferențiarul Secureanu, studenții se satură.
”Adevărul e că i-a încurajat și decanul Cristian Stan, un tip care a pus osul să ridice Facultatea de Medicină de aici și care nu prea suporta șmecheria”, relatează un om din interior.
Așa că studenții și profesorii care le supravegheau anii de studii se duc la decan și alcătuiesc un proces-verbal.
”Au fost analizate disciplinele din planul de niv. unde au existat disfuncționalități în desfășurarea activității și am constatat următoarele:
I AMG – Nu s-au făcut cursurile L.P. la disciplină Biologie celulară.
Genetică al cărui titular este conf. dr. Secureanu Adrian de la începutul sem. II până în prezent”.
Redactarea este horror dar ideea e clară.
Decanul Stan îi taie două luni de salariu lui Secureanu și-i spune: ”Vă rog să veniți la facultate că așa nu se mai poate!”.
Managerul de la „Malaxa” acționează, așa cum face mereu în fața celor slabi – cu forța.
3.000 de euro pe an plătește un student la medicină generală la ”Titu Maiorescu”
1.500 de euro pe an plătește un student care se pregătește pentru asistent medical
”Pe Stan l-a amenințat că nu va mai avea viață cu el. Că-l termină din facultate”, relatează un ”prof” din Universitate.
Ceea ce s-a și întîmplat pentru că, după un timp, decanul pleacă.
Mai rău e cu studentele de la asistență medicală.
”Ele plăteau 1.500 de euro pe an și erau niște fete, în general, muncitoare. S-a dus în fața lor și le-a zis: <Dacă nu vă potoliți, poate vă treziți cu niște țigani la ușă!>”.
A fost o scenă publică.
”Secureanu era omul obișnuit să ia ceea ce își dorea. El visa să fie profesor, așa că sancționarea oficială a facultății și aceste documente care rămîn undeva l-au înfuriat teribil”, spune un martor al acelor zile.
Reușește să primească cele două salarii înapoi.
Vine la cîteva cursuri, înainte de examenele din vara lui 2015.
”La altele și-a trimis un om de la calculatoare, doar să facă prezența și să-i țină pe studenți în sală”, spune un profesor.
Cititorii Gazetei îl cunosc pe paznic: este ”Traian Nica, băiatul de la IT”.
Apoi, Secureanu revine la același obiceiuri.
Păcat, pentru că pe Secureanu l-a preocupat genetica!
Pe blogul său, disponibil acum doar pe mobil, și pe site-ul Spitalului Malaxa posta articole de genetică.
Adică dădea copy-paste de pe diferite site-uri, cum ar fi ziare.com.
Universitatea Titu Maiorescu este, în aceste zile, extem de crispată avînd în vedere că discutăm despre un absent al vieții academice.
Facultatea de Medicină are sediul lîngă parcul IOR.
Gazeta a încercat să discute cu decanul.
Nu s-a putut.
Conducerea este extrem de ostilă. Nu abordează subiectul conferențiarului Secureanu. ”Lăsați o hîrtie scrisă cu ce doriți!”.
Toate tentativele de a-l contacta pe Robi Urs, pe telefon, e-mail, WhatsApp, au rămas fără rezultat pînă la ora închiderii acestei ediții.
Majoritatea studenților se feresc și ei să dea declarații despre Secureanu, chiar și cei care au terminat facultatea!
Unii au negat că profesorul lipsea de la ore. ”Mergeam la spital la Malaxa”, zic ei.
Alții au confirmat, dar n-au vrut să dea detalii: ”E scris acolo, în hîrtii! Nu vreau să mă bag, vă rog!”, spune unul dintre semnatarii protestului din martie 2015.
O singură voce confirmă ferm, cu amănunte. O pasăre-medic rătăcită în afara României, care a terminat cursurile facultății în ultimii ani.
„Da, e adevărat. Știu că orele de Genetică nu s-au ținut niciodată, din păcate”.
„Noi mergeam, dar cum mergeam, așa și plecam. Știu doar că era bărbat. Eu nu l-am văzut. Am fost de vreo trei ori la curs după care ne-am vorbit și nu ne-am mai dus”, spune fosta elevă, care vrea să-și păstreze anonimatul.
Încheie: „Și, să știți, a fost singurul profesor cu care am avut probleme. Restul ne dădeau să învățăm. Chiar și prea mult!„.
Florin Secureanu e dispărut, a fost concediat din spital, sînt timpuri în care abia începe o lungă călătorie prin sălile justiției, dar toată lumea se trage într-o parte cînd îi rogi să vorbească despre el.
Dacă reapare, dacă se supără conducerea, dacă?
Managerul, conferențiarul, doctorul, acest om a strîns în jurul său întrebări fără precedent în materie de falsuri profesionale, universitare și cei care se tem sînt tot studenții! Și tot oamenii din spital!
Cei care au luat de la el, care au împărțit, da, ei au de ce să se gîndească la decont.
El însuși, care e în acest moment nevinovat, DNA va trebui să-i probeze faptele în instanță, el însuși, așadar, pare un om liniștit. Și e dreptul lui.
Dar studenții? Ei de ce se tem?
Mai e puțin și vom ajunge ca în fața fiecărei dezvăluiri din sănătate pacienții să se scuture de pîinea de pe pijamaua internării și să zică: ”Iertați-ne că ne-a durut ficatul și nu v-am lăsat să luați toți banii!”.
Constantin Noica are undeva această observație. ”Românii se strecoară pe ușă lăturiș”.
E ca și cum cineva ne-a predat frică, nu carte.
Vezi și precedentele articole publicate de Gazetă despre acest caz:
Stefan • 7 decembrie 2016, 11:42
Plus ca baietii joaca destept. Daca am trai intr-un sistem unde foarte putini ar capusa sistemul, ar avea probleme la alegeri. Cand imparti la toata lumea dupa rang, la unul un bax de ulei, pe altul il lasi sa plece acasa cu foloase necuvenite ca sa isi renoveze bucataria, altul poate sa subtilizeze lunar cate un picut pentru sufletul lui, farmacista baga la pierdut niste medicamente scumpe pe care le reintroduce in circuit si ia bani pe ele, soferul are partea lui din combustibil si mai face un leu pe transporturi adiacente, portarul ia 10 lei ca sa poti parca in curtea unei institutii, x ia o maslina, y o atentie, etc, indiferent de culoare politica, PSD, PNL, PRD, atunci iti oferi continuitate si sigurata. Pe toti oamenii astia mici sau mari nu ii schimba niste cuvinte, ii schimba doar legea ***. Ca nu cuvintele platesc cadourile pentru copii, daca tot suntem in luna cadourilor. Nu cuvintele platesc concediile, sau rezolva problemele medicale sau financiare sau bla bla. Regula e simpla. Cand oamenii pot sa aiba grija de familia lor cu onestitate sau pot sa aiba grija cu un apartament pentru fiul student in alt oras, un laptop de ultima generatie, un concediu scump pentru sotie, majoritatea vor alege mai putina onestitate. Legea e cea care schimba lucrurile, omul e un daunator pentru orice sistem in care traieste, e un fel soarece care roade tot daca nu este ingradit de legi. Nu principii, legi. Vorbim de om in general, nu de exceptii.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Stefan • 7 decembrie 2016, 11:46
Pe scurt, ne putem ofusca, enerva, isteriza, daca legea nu taie in carne vie ramanem cu nervii cheltuiti degeaba. Oamenii din vest nu au principii mai sanatoase. Au niste legi care ii obliga sa aiba principii sanatoase. Au trecut si ei prin ce trecem noi, doar ca pentru noi e o placere perpetua de sute de ani.
Mihaela • 7 decembrie 2016, 11:53
Buna ziua! Sunt medic stomatolog, absolventa de Titu Maiorescu. Nu imi este rusine pentru ca am invatat 6 ani, mult, invat si acum. Am absolvit in 2002. Probleme erau si atunci si toti stiam si de frica, dar am ales sa invat, ca de fapt de asta eram acolo. Imi practic meseria cu placere. Ce ma supara este generalizarea. In orice tara exista scoli private si de stat. In orice institutie de acest fel, pot sa fie studenti care invata si studenti care nu invata. Atata timp cat regulamentul se aplica in mod corect (note, calificative, teste, colocvii, examene, licenta) , totul e in regula. Sigur ca un dr poate fi un clinician mai bun sau mai prost...de obicei asta se observa repede si pacientii isi dau seama. Sigur, este grav cand o eroare medicala pune in pericol viata...dar este un risc. Medicul nu e perfectiunea intruchipata. Poate sa greseasca, dar pentru asta trebuie sa plateasca. Mie imi pare rau ca nu am bani si timp sa pot merge la toate congresele unde pot afla lucruri noi, pentru ca in meseria mea este o evolutie permanenta. Prefer sa imi cumpar un aparat in cabinet, decat o rochie...dar asta sunt eu. De 14 ani practic stomatologia si nu am avut nici o problema. Dar nu "mi-am luat-o in cap". Stiind ca oricand pot sa gresesc, sunt atenta, cer un sfat etc si toate acestea imi ofera satisfactia lucrului bine facut si de durata. Domnului care a spus ca nu stim sa scriem, cred ca am reusit sa ii demonstrez ca stiu, dl/dnei care cere desfiintarea fac. private ii transmit ca nu se poate. Dar ceea ce se poate, trebuie sa facem toti: sa invatam, sa muncim, sa fim corecti, sa fim responsabili, sa avem simt civic si sa fim obiectivi. Si asta e valabil pentru orice om, indiferent de meserie.
Mihaela • 7 decembrie 2016, 12:00
Daca vedem pe cineva care fura , de exemplu, reactia noastra ar trebui sa fie aceea ca il reclamam si noi ramanem corecti. De multe ori , insa, se merge pe varianta "daca ala fur, fur si eu". Scandalul nu ajuta. Tara merge daca toti incepem sa ne facem treaba corect si sa stam pe drumul ala. Vad comentarii cu declaratii dure, "sa facem, sa dregem"...Hai sa ne uitam si in oglinda. Eu nu ma cert cu politistul cand imi da o amenda. Ma duc o platesc si data viitoare conduc corect. Asta ca sa fie pe inteles...
Matei • 7 decembrie 2016, 12:25
E normal respectul lui Urs, gradul la secu e mai important decât cel de mason, probabil Secureanu e mai mare in grad.
Cătălin Tolontan • 7 decembrie 2016, 12:28
@Stefan: nu sintem de acord cu dumneavoastra ca integritatea n-ar mai fi dezirabila in Romania si ca exista atit de multi oameni corupti incit jocul e inchis. Nimeni nu se naste ca sa fure. Important e sa oferi sanse oamenilor sa se educe, sa se dezvolte, sa-si faca un viitor prin munca. Si atunci ei vor fi corecti.
Emy • 7 decembrie 2016, 12:30
Vad ca foarte multi comentatori sunt revoltati pe facultatile private. Chiar am o curiozitate cati din cei care "sar cu furca" si critica au studii superioare sau macar au idee ce inseamna o facultate privata. de medicina. Inainte sa postati un comentariu de om cu ***, de tipul "de-aia nu am incredere in medici, ca nu stiu care termina la stat sau la privat", imi permit sa va contrazic si sa va spun ca nu este relevant, examenul de rezidentiat este acelasi pt studentii de medicina, indiferent de ce scrie pe diploma lor. Iar centrele in care se invata, sunt la stat. Am devenit o tara plina de hiene, de brute care ne repezim sa taiem capete fara sa gandim sau sa ne vedem limitele. Cat despre ambitiile unora de a obtine titluri academice necuvenite, tot ce as putea spune este ca ma scarbesc si ma fac sa realizez ca intr-adevar ne meritam locul codas in Europa.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
o femeie • 7 decembrie 2016, 12:30
studentiia stia sunt viitorii medici la care mergem. Dragi studenti, e musai acum sa vorbiti, inainte ca parintii si copiii vostri sa fie diagnosticati de colegi.
Lucas • 7 decembrie 2016, 12:36
Povestea cu carnetul de conducere pare cusuta cu ata alba . La banii si influenta lui ...
mojojojo • 7 decembrie 2016, 12:47
Am atras atentia din primul an de facultate la umf, ce spagari erau profesorii, dar nu m-a crezut absolut nimeni, nici macar familia. Conceptia generala cand spui ca un profesor unviersitar e corupt e ori ca nu vrei sa inveti si/sau esti prost. S-a ajuns la spaga deoarece se punea accent pe niste materii pe care mi-am dat seama ca in aproape 10 ani de la terminarea facultatii( adica exact ca un sistem birocratic greoi) , timp in care am lucrat incontinuu, primii doi ani nu mi-am luat nici concediu ca sa fiu sigur ca am capatat destula experienta, nu m-am lovit niciodata de aceste materii. Normal, ca tocmai la aceste obiecte era cea mai multa cantitate de informatie inutila si examenele cele mai dubioase ca sa zic asa. Ce era pe specializare, se facea fugar. Apoi, toti profesorii mai aveau si alte obligatii pe langa cum ar fi: catedre diferite la acelasi obiect( mai multe catedre+examene diferite=venituri multiple adica spagi si salarii), toti sustineau lucrari stiintifice in fiecare an de cateva ori pe an(toti studentii erau obligati sa faca prezentari power point despre cazurile pe care le aveau la un obiect sau altul, trebuiau sa faca traduceri dupa texte straine din diferite carti de specialitate si aici o sa ziceti ca nu e nimic gresit in asta, dar eu o sa va intreb: ce ati zice daca ati afla ca toate cazurile si traducerile erau folosite de profesori ca sa sustina lucrari stiintifice in cadrul congreselor de specialitate si chiar sa scoata carti, pe care apoi obligau tot pe studentii sa le cumpere? ). Bun, unii mai dadeau si pe la cursuri chipurile si citeau cu voce monotona doua ore de pe hartii pregatite dinainte. Unii nu se mai oboseau si isi trimiteau asistentii sa faca acelasi lucru. Altii care aveau si mai multe functii isi lasau studentii sa astepte ca sa sustina un examen de dimineata de la 8:00 pana la 17:00, lucru care s-a intamplat zilnic timp de o saptamana. Si cine era cu capsa pusa? Tot profesoara, si ne injura si ne facea de tot rasul, si daca printr-un noroc treceai nu o considerai ca o reusita dupa ce ai stat in stres ore si zile numai cu cafea apa si tigari la bord,nu, era ca si cum profesoara ti-a facut un favor si te-a trecut. Adica esti doar un nimic, zi saru'mana si *** si fi doctor, felicitari! Se mai auzeau bineinteles si de derapaje gen sex cu studentele, amenintari, exmatriculari fara rost, foi matricole disparute misterios, note disparute, mariri anuale de taxe, schimbari de regulament de pe un an pe altul, materiale achizitionate de studenti disparute fara urma, conditii improprii in sali si laboratoare, profesori care o lua razna si care erau tinuti in continuare pe acelasi post, secretare prinse de nenumarate ori cu diplome falsificate sau sume enorme de bani in geamantan si care nu au patit nimic
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Cătălin Tolontan • 7 decembrie 2016, 13:01
@Lucas: ”Vrabi” nu are carnet. E un fapt. Si a dat examen de foarte multe ori. Alt fapt.
vlad • 7 decembrie 2016, 13:04
Aham, bine, e singurul profesor la care s-a intamplat asta... bineinteles. Ce doctori ies din facultatea asta??? Cand auzi povestea asta iti dai seama ca absolut totul poate fi pe pile, pe influente acolo.... cati incompetenti predau alte cursuri acolo??? Si problema este dublata de faptul ca in Romania ideea de malpraxis nu exista, sau este ignorata. Niciun doctor nu a facut inchisoare in Romania pt malprax, deci nu exista control si responzabilizare nici ulterior, dupa ce termina cursurile
Vlad • 7 decembrie 2016, 13:07
Am uitat sa pun si concluzia: TREBUIE inchisa facultatea de medicina de la Titu Maiorescu, daca nu intreaga facultate. Cu toate consecintele si scandalul de-aici, toti studentii de-acolo pot trece la stat, doar sunt ani superiori, n-ar trebui sa aiba probleme sa ia examenul, nu???
Vlad • 7 decembrie 2016, 13:20
@Emy Poate ti-a scapat ca tocmai pe site-ul asta am aflat cum se fraudeaza si aranjeaza examenele de rezidentiat!!! Care este procentul de oameni care pica acest examen in fiecare an?? Sunt si eu curios... din moment ce folosesti asta ca argument pentru valoarea doctorilor din Romania. Evident sunt studenti pilosi, oameni care-si cumpara examene, facultati proaste... care scot oameni nepregatiti. Asa ca pun iar intrebarea, cati pica rezidentiatul???
flipper • 7 decembrie 2016, 13:20
Este foarte simplu de ce studentii/ fostii studenti refuza sa vorbeasca pe tema neparticiparii la "cursurile" lui Secureanu : li se pot invalida aceste cursuri, li se pune sub semnul intrebarii chiar diploma de medic . Spuneti dvs, daca ati sti ca medicul dvs. curant/chirurg a trecut ca gasca prin apa la scoala, iar cursurile de Genetica, Anatomie sau mai stiu eu ce, au LIPSIT cu desavarsire din formatia lui profesionala, ati mai fi asa "confortabil" stiind ca va puneti sanatatea/viata in mana lui? Pentru medicii care acum lucreaza inafara, stirea ca in facultate n-au prea onorat toate cursurile/parcurs toata materia poate fi subiect de pierdut job-ul, acolo nu se glumeste...
gigelos • 7 decembrie 2016, 13:26
Toma si Mircea Diaconu ,o sceneta simpatica , aici mor oameni , madama nu e vrabiuta e o *** *** . Gata cu vrabiuta . Apropos de vrabuita , se compara obosita asta cu , parca era sotia lui bibanu ' ... Pai ?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Gabi • 7 decembrie 2016, 13:33
TE CRUCESTI de ceea ce a fost in stare sa "produca" tara asta in anii ce au urmat Revolutiei din '89 !!!...Cu adevarat tragic pentru EA si deopotriva pentru noi, romanii, este ca individul asta nu e o "pasare" rara in peisajul medicinei romanesti, este un specimen COMUN, intalnit in mai toate esaloanele de conducere din spitale...Indivizi verosi, lacomi si nesatui de bani fac tot ce le sta in putinta pentru a agonisi, ILEGAL, din inaltimea functiei detinute, averi cat pentru 4-5 generatii. Lucrurile stau similar si in Educatie....Puroiul tasneste oriunde ai impunge !...
Alter ego • 7 decembrie 2016, 13:35
@"De exemplu comentatorul Luca zice mai sus: "medici care au devenit profesori cu influenta/spaga , studenti nepregatiti care isi iau examenele oricum (pt ca platesc taxa/ sau se da mita si in facultatile private ? ) = mortalitate crescuta in spitale (vezi Colectiv )". El cum dovedeste aceste acuzatii grave?" D-voastra traiti pe Marte?! Se da mita , mai ales la facultatile private. Din pacate UMF Carol Davila sufera indirect oprobiul. Stiu un doctor nascut in Romania acum sef de clinica in alta tara care nu mai angajeaza doctori scoliti in Romania pentru ca stie ca multe examene se iau pe bani. Stie bine situatia - vine anual in tara si are prieteni de o viata medici aici. Cum se pot dovedi aceste afirmatii? Greu, nimeni care a luat examene pe bani nu va recunoaste. Asa ca, atentie la ce doctori ne trateaza!
Stefan • 7 decembrie 2016, 13:50
@CT Jocul nu e inchis niciodata, ba chiar devine tot mai deschis cu cat trec mai multi ani sub tutela UE. Dar nu cred ca puteti spune ca lucrurile enumerate de mine, partial evident, nu exista. Partial pentru ca lista e uriasa, privat sau stat, mai adaugati acolo oamenii care platesc taxele partial sau nu le platesc deloc, care abuzeaza de pozitiile lor private pentru a influenta lucruri si oameni pentru profitul lor, si multe alte situatii. Nimeni nu se naste ca sa fure, dar daca te bagi in cotet te mananca porcii, si pentru multi oameni cotetul nu e o alegere, pentru ca in multe parti ale societatii oamenii se balacaresc intr-o cocina si nu alegi unde te nasti si cresti. Educatia in primul rand e afectata de exemplele din familie si din mediul imediat apropiat, iar accesul la educatie si informatie e limitat si pervertit de o gramada de lucruri. Mediul imediat aproapiat contureaza caracterul unui om, educatia il invata Ce afecteaza un om mai mult, faptul ca a citit ca undeva e frig, -10 grade, oamenii ingheata de frig, sau temperatura de 25 de grade pe care o simte pe pielea lui cand iese din casa. Si nu cred ca am spus ca nu e important sa oferi sansa oamenilor sa fie educati, sa se dezvolte prin munca. Am spus ca realitatea bate imaginatia si ce ar fi daca si cu parca pluteau intr-o barca. Schimbarea e o munca titanica pentru tara asta, si fara un concurs fericit de imprejurari, cum sunt presiunile UE, fara oameni ca dumneavoastra si colegii dumneavoastra si alti oameni de bine, multi putini cati or fi, fara romanii plecati in afara sa munceasca si care vad ca exista si altceva, si fara multi alti factori care influenteaza o societate lucrurile o sa evolueze stand pe loc.
Stefan • 7 decembrie 2016, 13:53
Scuze pentru greseli gramaticale si jumatati de fraza, a trebuit sa impart mesajul in doua. A doua parte nu o pot scrie pentru ca e filtrata probabil pentru un cuvant banat, care mie imi scapa. Scuze pentru greseli gramaticale si jumatati de fraza, a trebuit sa impart mesajul in doua. ......Legile au aparut pe pamantul asta tocmai pentru a tempera "integritatea" si "corectitudinea" nativa a omului. Repet si sustin in continuare. Acum, in momentul asta, integritatea e considerata un defect de multi oameni in tara asta. Nu spun ca sunt majoritari, dar in mod cert nu sunt intr-un procent nesemnificativ. Nu vorbesc de oamenii integri principial care stau prost la capitolul fapte, de astia sunt destui. Vorbesc de integritate in sensul propriu din dex.
fane • 7 decembrie 2016, 14:12
intrati pe site-ul spitalului, vedeti mesajul cu "misiune&viziune", e bestial, apare poza impostorului cu mesajul "Spitalul Malaxa este un loc unde ideile inovatoare, cinstea si perseverenta in a face lucrurile bine stau la temelia cresterii permanente a calitatii actului medical." In plus daca vreti sa intrati la rubrica "Declaratii de avere si interese" va arunca afara si va arata locatia de pe Google a spitalului ..... intrati si in galeria foto, merita .....
Andrei F • 7 decembrie 2016, 14:14
@Alter ego • 7 decembrie 2016, 13:35 Mi se pare lipsit de logica...Un doctor roman sef de clinica in alta tara nu mai angajeaza doctori romani...Oare nu si seful de clinica a invatat la fel ca doctorii pe care-i putea angaja tot in Romania?Sau el a invatat si este unicul care a facut asta si toti ceilalti au umblat cu smecherii?...Asta-i un argument pentru care nu trebuie generalizat.Doctorii romani asa slabi cum sunt considerati de unii au mare cautare pe afara...
Auuu • 7 decembrie 2016, 14:27
Cainii latra, caravana trece...
Alter ego • 7 decembrie 2016, 14:27
De pe website-ul spitalului -azi, 7 decembrie 2016: "In cadrul unei ceremonii care a avut loc La 4 mai 2008, la biserica Marcuta, domnul Adrian Secureanu a fost premiat de catre primarul Neculai Ontanu, fiind considerat unul dintre cei mai renumiti doctori din medicina romaneasca, apreciati pentru valoarea profesionala de exceptie." http://www.spitalmalaxa.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=200
Alter ego • 7 decembrie 2016, 14:33
@ Fane Declaratia de avere a lui secureanu e (inca) pe site la echipa de medici/secureanu http://www.spitalmalaxa.ro/images/declaratie.pdf
addriann • 7 decembrie 2016, 15:05
Dupa cele 11 articole publicate, nu trebuie sa ajungeti la concluzia ca romanii sunt fricosi.Daca ati vazut teama printre studenti sau printre salariatii de la Malaxa, nu trebuie sa generalizati, exista foarte multi oameni care nu au vreo legatura cu sistemul si nu le-a fost , vreodata, frica de oameni din categoria ,, Secureanu"... Important este, totusi, ca institutiile statului sa-si faca datoria, pentru ca daca acest lucru nu se intampla, pot aparea diferite temeri, retineri, la multi romanii...
Alter ego • 7 decembrie 2016, 15:09
@Andrei F. "Oare nu si seful de clinica a invatat la fel ca doctorii pe care-i putea angaja tot in Romania?Sau el a invatat si este unicul care a facut asta si toti ceilalti au umblat cu smecherii?..." Acest doctor a emigrat din Romania cu familia cand el avea 18 ani. A facut facultatea de medicina in alta tara, nu in Romania. Si nu e el singur care decide cine e angajat, ci este o comisie care in mod sigur nu e corupta. Acolo un singur malpraxis poate costa clinica zeci de milioane.
cetatean • 7 decembrie 2016, 15:19
Sunt cadru medical . Lucrez intr-o unitate sanitara de stat , la care unitate este acelasi director de 23 de ani . General pe linie militara , pensionat , trecut de 70 de ani . Fosta unitate sub conducera armatei acum a trecut la academie . Va pot spune ca toti din organele de conducere sunt pensionati si lucreaza in continuare , precum si foarte multi angajati . Iar cei tineri nu au unde sa lucreze . Intr-un cuvant un sistem clientelar care se formeaza in ani de zile datorita faptului ca structurile de conducere raman aceleasi . Degeaba ne alegem presedintele pentru doar 2 mandate atata timp cat restul sunt vesnici pe scaunele lor. Asa s-a nascut fenomenul Secureanu.
Marcos • 7 decembrie 2016, 15:38
Vreţi ca politicienii să schimbe ceva? Cereţi ca fiecare ales să fie obligat să se trateze la un spital din judeţul în care a candidat (bine, cu excepţia cazurilor extreme, transplanturi de inimă, sau cine ştie ce boli rare). În rest, fiecare să se interneze la spitalul judeţean de care aparţine. Şi dacă refuză, să fie întrebat de ce. Îi e frică cumva să fie tratat în aceleaşi condiţii ca alegătorii lui?
Radu • 7 decembrie 2016, 15:50
Secureanu,stapan peste oi.Dumnezeu.*** nu mai muscati (rumegati)mana stapanului.Sunteti partasi la impostura.Frica?Ce-i aia?Secureanu=Lup,voi,vai mama voastra!Va meritati soarta de *** pe mosia statului.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Albescu • 7 decembrie 2016, 15:51
Și ce va urma? Fie Secureanu va fi sinucis, cum a fost Dan Condrea de la Hexi farma, fie va ieși la rampă Procurorul general Augustin Lazăr să ne liniștească cu nisște abureli aiuritoare! Apropo, mai știe cineva în afară de sinucidere ce s-a mai întâmplat la HexiFarma?
Spectator • 7 decembrie 2016, 15:57
@Tolo. Ar fi interesant un articol despre frica asta din sistem. Cum se instaleaza ea intr-o organizatie, si cel mai important ce anume o intretine. Ce zici?
Andrei F • 7 decembrie 2016, 16:17
@Alter ego • 7 decembrie 2016, 15:09 Da ,asa are ceva logica...Problema este ce vom face,cum vom controla noi cind si in Romania vor sosi doctori de afara...Pentru ca daca doctorii nostrii buni sau rai vor pleca cineva tot trebuie sa profeseze in medicina in Romania...Si cite un Secureanu poate sa eziste in toate domeniile...Daca am cauta sigur am gasi si exemple de doctori romani scoliti aici si care sunt apreciati afara...Printre postarile de pe acest blog imi amintesc de un doctor care spunea ca a profesat pe 3 continente...
Cătălin Tolontan • 7 decembrie 2016, 16:38
@Albescu: procurorii de la Parchetul General investigheaza un dosar Hexi Pharma legat de firma si contracte, iar partea de eventuala coruptie Hexi - spitale este obiectul unui alt dosar la DNA.
Cătălin Tolontan • 7 decembrie 2016, 16:40
@addriann: nu credem ca romanii, sau orice alt neam, e fricos sau curajos, bun sau rau. Conteaza alte lucruri. Organizarea, educatia, respectarea legii.
gigel • 7 decembrie 2016, 16:50
Vad ca e cam teama d-le Tolontan sa atingeti subiectyl facultatilor private. Care ar fi rolul lor atat de important cand nici macar alea de stat (gratuite) nu mai sunt ce au fost? Rolul lor e sa produca oameni nepregatiti dar posesori de diploma? Cand eram in facultate, din 125 de studenti luau 3 examenul la anumite materii. Asta se intampla nu pentru ca erau studentii tampiti ci pentru ca erau profesorii extreme de exigenti. Nu aveai voie sa gresesti. Exemplu: un student preda subiectele proferului pe masura ce le termina. Profesorul spune la un moment dat: ai predate 4 subiecte perfecte. Daca te opresti ai 8. Continui? R: Da! P: Cum ai putut scrie tampenia asta domnule student? Inseamna ca nu ai inteles nimic din material asta! NE VEDEM LA TOAMNA!?!!!!! Ce ziceti de asta? 100 de oameni auzisem ca avea 8 asigurat si acum era picat. Iar astia acum nici nu isi arata fetele si au 10 din ***??? Cu astia construim noua societate?
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
stefania • 7 decembrie 2016, 16:55
@Spectator, nu e o taina ce genereaza frica de "sistem" : pierderea locului de munca. Pentru ca, "cei multi si goi", care castiga salarul minim pe economie sau un pic mai mult, nu sunt prieteni cu ministrul, nu sunt in politica si nu au alternativa; spun din experienta pe santier, chiar daca nu are legatura cu sistemul medical, un patron ii da 1200 ron unui muncitor, salahor. Stii ce inseamna sa stai in frig, intr-o cladire unde bate vantul, sa dai gauri cu ropercutorul toata ziua, nici equipament, nici scule; si sa zica ca ii da mult...e demential, la noi. Si mai e cel care accepta, pentru ca are un loc caldut, poate sa il faca in toate felurile seful, sparge usa cand pleaca acasa, ca sa plece mai repede; o vrabiuta, o pisicuta, un catelus...
radu • 7 decembrie 2016, 16:56
Domnule Tolontan, Deoarece postati aceste articole cu taraita si, la sfarsitul fiecaruia nu ma simt ca si cum m-as fi saturat, doar imi atatati curiozitatea de a vedea mai departe cum realitatea cam bate fictiunea, va anunt ca voi astepta sa se termine tot acest "scandal Malaxa" si atunci voi descarca toate articolele dvs. de pe torrente. Le voi putea citi in felul acesta pe toate intr-o singura noapte. :) Ceea ce ma nelinisteste usor este insa faptul ca s-ar putea sa cam am ceva de asteptat... Respect pentru munca pe care o depuneti alaturi de colegii dvs.!
gige • 7 decembrie 2016, 16:57
Dle Tolontan, Revin la facultatea aia... V-ati gandit ca in ambulanta care va duce la CC Iliescu pe dvs sau o ruda medical poate fi un absolvent de Titu Maiorescu (ce pacat ca au fost lasati sa murdareasca numele asta... Romano-Americana suna mai ... neutru) care nu prea s-a intalnit cu profesorul? Care nu a putut macar sa treaca un examen de admitere care a devenit din ce in ce mai banal? Nu vreau sa va deturnez atentia de la cazul dvs care este foarte important dar nici aceste lucruri nu sunt de neglijat. Ca Secureanu or fi 1000 - 2000 (optimist fiind) dar avalansa de oameni nepregatiti e mult mai periculoasa. Iar lipsa de educatie produce efecte mai grave si va implica pierderi mult mai mari care, evident, nu pot fi imputate unei persoane anume.
Stroescu tit emilian • 7 decembrie 2016, 17:04
Eu cred ca o mare parte dintre studenti au dat spaga pentru examenul de genetica.....se bucurau si ei sa-l ia atat de usor avand ca profesor un asemenea smenar!
butur camelia • 7 decembrie 2016, 17:16
-articolul prezent ce legatura are cu sportul....... -acest ziar este un formator de opinie sportiva.......... -daca ati reduce nr. de pagini pentru fotbal si ati MARI nr.de pagini pentru alte sporturi scad vinzarile...... -multumesc anticipat.... -
Cătălin Tolontan • 7 decembrie 2016, 17:19
@gige: sigur ca nu e de neglijat. De aceea am si abordat tema ”Secureanu conferentiar”. Fara educatie vom ramine in acelasi loc.
tudor • 7 decembrie 2016, 19:04
dle Tolontan, stiti ca suntem una din putinele tari din europa fara cifra de scolarizare in domeniul medical? a propos, vreti sa va dau un nume care a facut cariera fara sa intre la facultate?
Felicia • 7 decembrie 2016, 19:28
Secureanu, ăsta... *** ***, ce mai! ***, dar cu fireturi! Nesimţit, dar cu gagică... pe măsura inteligenţei sale tinzând spre zero absolut!!! Gagica, mândră, s-a umplut de "respect"! ***!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
almaviva • 7 decembrie 2016, 19:37
Votati PSD!! Atunci vom avea un guvern plin de Secureani!
Cristian • 7 decembrie 2016, 20:17
@tudor : Nu înțeleg relevanța cifrei de școlarizare. Vă invit să parcurgeți subiectele date la admitere în ultimii ani la UMF București sau UMF Cluj. Facultățile de medicină au rămas probabil ultimele unde nu intri dacă nu ești tobă de carte. Și unde încă se mai învață pentru absolut fiecare examen. Cifrele de școlarizare pot părea mari. Dar cred că ar fi bine să știți că în timp ce anual termină medicina 3.000 de absolvenți, tot anual părăsesc țara 3.500 de medici. Nu o spun eu, o spun statisticile.
Elena • 7 decembrie 2016, 21:06
Pai de ce ar comenta dl.Urs cand dansul se stie si el bagat pana la gat. Dl. Urs mi-a fost profesor de drept civil la TM iar despre dansul nu pot spune ***, ne aborda dupa cursuri sa ne promita note mari in sesiune pe principiul "daca ai grija de mine, o sa am si eu de tine".
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Secureanu • 7 decembrie 2016, 22:58
Secureanu = mare ***. Daca a rezistat atat de mult pe pozitie, ***. Se confirma inca odata, ca Romania este tara de forma.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
un om • 8 decembrie 2016, 0:09
Domnule Tolontan, va apreciez si va multumesc pentru investigatiile jurnalistice absolut necesare societatii. Ma bucur ca in Romania lui 2016, fratele presedintelui (fostului presedinte) a fost cercetat si judecat. Ma bucur ca, astazi, daca incalci legea, raspunzi pentru ceea ce ai facut. Incep sa cred ca traiesc intr-o societate normala. Ceea ce ma ingrijoreaza, este atitudinea noastra, apetitul nostru pentru cancan ("pantofi cu ciucuri", "haine de lautar", apartenenta la nu stiu ce organizatie, "prietena mult mai tanara", samd), blamarea in corpore a studentilor si absolventii unei facultati de medicina - inteleg care - apropo, s-au revoltat (la naiba, daca-i pe banii tai, cred si eu ca te doare si te intereseaza) pentru faptul ca respectivul profesor nu si-a facut treaba. Parerea mea este ca ar trebui sa fim mai responsabili si increzatori in mecanismele statului de drept. Scena de acum, imi aminteste de vara anului 1990, cind au venit minerii in Piata Universitatii si au tocat pe oricine avea parul lung, purta barba sau ochelari. Pe margine, erau grupuri de oameni (sunt convins, bineintentionati si increzatori ca isi aduc aportul la imbunatatirea societatii), oameni care intaritau brutele "da-i mama si lu ala cu ochelari de acolo..." Strict autentic - au oprit un taxi care venea dinspre Rosetti, in care era un domn de vre-o 40 ani cu barba si ochelari si un baietel de vre-o 12 ani, l-au scos pe barbat si l-au batut, copilul asistind ingrozit la scena. Eu, la 19 ani, l-am scos din mainile lor si l-am impins cu tot cu copil in afara intersectiei, tipind la brute: "sunteti nebuni? il omorati" (sper si astazi ca au scapat). Am amintirea acelor vremuri si ma tem de abuzuri, mai ales de cele facute cu buna intentie. Hai sa incercam sa fim echilibrati si obiectivi. in cazul de fata, vorbim despre un posibil/probabil ticalos, care va raspunde pentru ceea ce a facut, eventual sa spuna si ceea ce au facut altii. De unde a aparut subiectul cu facultati private / facultati de stat?? Ca nu stiu unde este cu taxa si altundeva este gratuit (nimic nu-i gratuit, studiile pentru locurile "la buget", sunt platite din bugetul de stat), apropo si la facultatile de stat exista locuri "cu taxa" si locuri "la buget". Nu vad directia, care este subiectul? Secureanu? decanul unei universitati? universitatea de stat? universitatea privata? Studentii care s-au revoltat ca platesc studii si profesorul nu a venit? Frecusurile dintre profesori? dintre universitati? Imi zornaie si acum in cap mazilirea mediatica a firmei de lactate din Arges, care nu a avut nici in clin nici in maneca cu infectiile cu E.Coli, si care a fost victima colaterala. Pina la urma, nu pot sa nu sesizez suprapunerea unei presiuni mediatice si afectarea imaginii unei universitati private tocmai in momentul reacreditarii acesteia. Incercati sa identificati daca sursele Dvs de informare nu au si alte interese nespuse sau polite pe care vor sa le plateasca in acest moment (ar putea fi interesant).
Țintescu • 8 decembrie 2016, 2:16
I-ați greșit numele, îl cheamă ***, și nu îl cheamă la DNA, ci îl cheamă mai târziu, să nu le încurce cumva alegerile la șmecheri ... -„Excelența voastră, poftiți la DNA? Cum domnule ***, abia după Anul Nou sunteți disponibil? Nu mai bine vă prezentați la noi la Paște, la paștele cailor? ” Și apoi ce așa grabă cu corupții? Ce are coruptul ăsta în plus față de alții, de insistați atâta cu el? La DNA îi ia în ordine alfabetică, adică prima e Udrea cu U, apoi tot Udrea, pe urmă Udrea și tot așa. Deci au ajuns la litera U, până la S mai e. Lăsați-l și pe el să se bucure un pic de banii furați cu toptanul!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.