duminică, 27 noiembrie 2016, 6:55
Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan
La cererea ziarului, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a prezentat conținutul unei scrisori pe care, acum un an de zile, o pacientă pensionară dintr-o comună din județul Neamț a adresat-o ministrului Sănătății, Achimaș Cadariu.
”Domnule ministru, am fost internată la Spitalul Județean de Urgență Piatra Neamț”, își începe femeia epistola.
Pe 26 iunie 2015, domnișoara doctor de la secția de cardiologie i-a dat soțului meu o recomandare pentru un aparat de oxigen, dar fără să-i spună care sînt procedurile pentru acest aparat”, povestește bătrîna.
E începutul tristei sale aventuri.
În aceeași zi, pacienta se trezește acasă cu Gabriel Țabrea, agentul Vitalaire.
”Am venit acasă și, la cîteva ore, a venit de la firma Vitalaire delegatul. Mi-a adus aparatul și a întocmit un act. Mi-a zis să plătesc 100 de lei la BRD”.
Restul urma să achite Casa de Sănătate Neamț.
În acel moment, pacienta realizează că ceva nu e în regulă.
Ea folosise un aparat de respirat ”vreme de patru ore” în spital, dar nu prea înțelege ce are de făcut cu el și nu are nici o prescripție.
Nu știe dacă aparatul îi e necesar și ce acte trebuie să întocmească.
De teama consecințelor, nici nu atinge aparatul, după cum va scrie ea mai tîrziu ministrului.
Trec trei luni.
În august, pacienta își trimite bărbatul să discute cu ”domnișoara doctor”.
”Soțul meu a căutat-o și la spital, și la policlinica unde lucrează. Nu a vrut să vorbească cu el”.
Apoi se duce băiatul femeii. ”Nici pe băiat nu l-a primit”.
Îl sună pe agent să ia aparatul.
Răspunsul este: ”Venim, venim!”.
În realitate se întîmplă exact ca în alte zeci de relatări aflate în posesia ziarului: firma întîrzie.
Agentul vine după încă 3 luni.
Întîlnirea are loc pe 8 decembrie 2015.
Bărbatul de la Vitalaire îi pune în față femeii un act.
”Am vrut să citesc actul, dar delegatul mi-a zis: «Dumneata îl citești la urmă. Acum trebuie semnat. Ai de dat 648 de lei!»”
”Și doamna doctor este de vină pentru că pur și simplu mi-a dat aparatul forțat” Pacientă din Neamț, către ministrul Sănătății, Achimaș Cadariu
Chiar dacă n-a folosit aparatul, femeia se sperie că va fi dată în judecată și se angajează să achite 684 de lei pînă la 31 martie 2016.
Din partea Vitalaire documentul este semnat de Director general Lucian Bentu, avocat Dragoș Bobu și reprezentant de vînzări Gabriel Țabrea.
Imediat însă, femeia trimite o scrisoare către ministrul Sănătății, povestind ce i s-a întîmplat, în speranța că măcar nu va mai plăti suma.
Normal că o scrisoare nu ajunge neapărat la ministru.
Nu e ca și cum vina e a lui Achimaș Cadariu, dar el este destinatarul.
Cineva neidentificat din Ministerul Sănătății citește scrisoarea și o trimite la Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate o dă mai departe Direcției sale de Monitorizare, Control și Antifraudă.
Iar aceasta o expediază Corpului de control al Casei Județene Neamț, de unde era pacienta.
Inspectorii merg în control la Spitalul Județean Neamț.
Surpriză!
Ei nu găsesc ”nici în foaia de observație a pacientului și nici în alt document medical” vreo prescripție de concentrator de oxigen.
Dar închid ochii.
Inspectorii aleg calea cea mai comodă și dau un simplu avertisment scris firmei că n-a monitorizat contractul și că n-a informat CAS că și-a retras aparatul.
Ce se întîmplase, de fapt, scrie tot femeia: ”Am ținut un aparat fără acte!”.
Ea nu a trimis documentele la Casă, deși Casa a decontat către Vitalaire o lună de folosire!
E evident că altcineva, pe linia medic – Vitalaire, a întocmit actele, de vreme ce Casa a decontat.
Asta înseamnă inclusiv că cineva i-a falsificat semnătura de vreme ce pacienta nu știe de nici un talon pe care să-l fi semnat!
Această plîngere a bătrînei nu a fost singura pe care autoritățile au primit-o referitoare la Air Liquide Vitalaire.
”Mulți oameni s-au plîns verbal, e adevărat. Ne-am dat seama și noi, acum, după ce am încercat să reconstituim. În scris am avut 23 de reclamații despre Vitalaire în ultimii doi ani”, confirmă Augustus Costache, purtător de cuvînt la CNAS.
8 județe plus Casa de Asigurări de Sanătate a militarilor și magistraților au primit aceste plîngeri.
Dar activitatea Vitalaire s-a derulat nestingherită, în complicitate cu unii dintre medici, sub ochii Caselor de Asigurări și fără nici o intervenție a Ministerului Sănătății, așa cum reiese caz după caz.
Citește și primele 7 episoade ale investigației:
Ionut Catalin Dimache • 27 noiembrie 2016, 7:18
Exact ca mafioții cu celebra lor taxă de protecție!!!
ion n.induplecatu • 27 noiembrie 2016, 7:23
Incredibil ce citesc...sincer,astept sa vad ce nume de politician apare in spatele acestei firme pentru ca la cate bube are e imposibil sa nu fie a cuiva cu influenta.Felicitari pentru investigatie!
Cătălin Tolontan • 27 noiembrie 2016, 7:39
@ion n.induplecatu: cu precizarea, pe care am facut-o si in articol, ca ministrul achimas cadariu a fost destinatarul scrisorii, insa vin mii de scrisori la un ministru si cu mare probabilitate a citit-o altcineva din minister.
mihai • 27 noiembrie 2016, 7:52
modus operandi e exact la fel pe toate serviciile medicale private: analize, imagistica, dispozitive. Cu mentiunea ca de departe cele mai mari business-uri se fac cu analizele medicale.
Andrei F • 27 noiembrie 2016, 8:01
Vai,vai...Ce știre! Vă străduiti degeaba! Oare fapta asta nu pălește față de ce face acum Ministrul?...Un director semnează un act pe care-l contestă după citeva luni.Ba el singur spune că este ilegal! Și Ministrul ne spune că așa ceva nu trebuie să aibă consecințe!Apoi nu se spune că industria farmaceutica este a doua în lume după cea cu armamentul ca putere și influență?La noi și cei cu apa chioară(contaminată) au fost mai puternici decât marele Ministru... Mi-aș dori ca și cei care contează să se contamineze de la Dv. , să fie Interesați cu adevărat...
Miles • 27 noiembrie 2016, 8:34
E exact la fel in sistemul privat unde, desi aveam entorsa usoara si nu simteam ca ar fi nevoie de mai mult de o fasa, mi-au pus orteza fara sa ma intrebe si m-au trimis sa platesc 240 RON pentru ea (+ consultatie). M-am dus apoi dupa doua zile la un alt ortoped, intrucat simteam ca orteza mai mult ma incurca... Omul mi-a confirmat ca nu era nevoie de nicio orteza, asa ca am dat-o jos...
mihai • 27 noiembrie 2016, 9:26
În aşteptarea celor care *** ieri: Irina, Cristina, Mihaela, thegame. Nu de alta, dar sigur acest articol este iar o invenţie a lui Tolo.ro, iar cei de la Vitalaire sunt la fel de puri precum oxigenul din buteliile pe care le vând. Felicitări echipei de investigaţie şi la cât mai multe astfel de anchete.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
mihai • 27 noiembrie 2016, 9:35
Şi o istorioară ca să vă daţi seama de "postacii" enumeraţi de mine. Long story short discutam cu o perosană care repara automate de cafea Dallmayr. Câţi dintre noi nu zic, de fapt, tonomate de cafea? Şi-l întreb pe om: "Dar tonomatele astea ...". Răspuns pe un ton chiar agresiv: "Să nu mai zici niciodată tonomat. Este AUTOMAT de cafea, tonomat e ăla care cântă.". Aşa şi "postacii" de serviciu cu ale lor "concentratoare de oxigen" în loc de mult mai plasticul "butelii". Aşa arăţi că eşti din sitem, în cazul de faţă de la Vitalaire.
Art Vandalay • 27 noiembrie 2016, 9:36
"Doctora??!!!" Come on!
o femeie • 27 noiembrie 2016, 9:51
daca toata lumea s-ar agita in tara asta ca batrana asta, tara ar fi mult mai departe!
Dana • 27 noiembrie 2016, 10:18
Dacă firma ar fi fost românească, ar fi fost închisă și patronul în închisoare!
R • 27 noiembrie 2016, 11:32
Ar fi interesant de comparat frecventa de defectare a unui tomograf, RMN aflat in proprietatea spitalului de stat si frecventa de defectare a unui aparat in policlinicile private sau in strainatate. Daca un aparat de genul asta, intra in concurenta cu unul privat, responsabilul tehnic este obligat sa-l declare defect macar odata pe saptamana. Daca actul medical este controlat de comisii ce sunt alese de cei pe care ii inspecteaza e ca si cum procurorul sef ar fi ales prin votul detinutilor si al anchetatilor... Primarul amendeaza cetateanul care nu respecta legislatia constructiilor. Amenzile sunt de la 1000 la 100.000 ron. Valoarea medie a amenzii este 1001 ron si sunt sanctionate maxim 10% din contraventii. Exista in administratie in general, aceste conflicte de interese intre calitatea de ales si cea de exercitare a unui tip de control de legalitate asupra alegatorului care a fost deliberat instituita astfel incat respectarea legii sa fie arbitrara, in mana unei persoane sau grupuri alese direct si nu a unuor tehnicieni selectati pe criterii valorice de competenta, de performanta.
Lucian • 27 noiembrie 2016, 11:46
Ati putea pentru corectitudine, sa folositi termenul doctorita si nu doctora? Desi egalitatea in profesii e mult discutata, nu cred sa fie aprobat termenul de doctora inca, ca si corespondent la doctor.
Florin • 27 noiembrie 2016, 11:53
Felicitari, Catalin Tolontan ! Inca o data: nu va lasati dus pe pista cum ca CNAS nu stia de mizeriile Vitalaire ! E din acel film cu ranitii de la Colectiv "tratati ca in Germania" ! Nu va blocati la CAS-urile judetene, firul duce sus de tot in CNAS si are ramificatii in Min. Sanatatii !
R • 27 noiembrie 2016, 12:00
Ca o chestie de cancan : Gabriel Tabrea e absolvent de teologie ! Si fost lucrator in banca ! Sa ne mai miram de ceva ?
Tolo Mac • 27 noiembrie 2016, 12:03
***
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Lucas • 27 noiembrie 2016, 12:22
Coruptia ucide , mafia ucide ... Partidele au reusit sa creeze un sistem mafiot in toate domenile ! Citeam zilele trecute ca se ia/da mita si la cei care trebuie sa judece, sa condamne , sa investigheze ! In ce tara traim ?! Firma Vitalaire trebuia sa i se suspende activitatea deja !!! Dar ANAF ul isi arata muschii NUMAI in fata chioscurilor si in fata frizeriilor ! Datorita incompetentiei nu sint in stare sa se lupte cu multinationale . Pe cand o covrigarie o inchid in 2 minute !
Stefan • 27 noiembrie 2016, 12:29
Asa functioneaza orice sistem de la noi care se autocontroleaza. Adica nu stiu care institutie de stat, institutia X merge in control la o scoala, care e tot de stat. Vad o gramada de nereguli. Avertismentul scris e necesar pentru a exista dovezi ca institutia aia isi face datoria cat de cat, si trimite oameni in control. Ca altfel nu ar exista nici avertismentul. La fel se intampla in majoritatea cazurilor si cu controalele trimise la spitale, la primarii, la firme cu actionarat de stat. Legea este ignorata si pervertita. Veti spune poate ca Vitalaire e o companie privata. Nu contest asta. Doar ca e o companie luata sub aripa statului, un fel de lipitoare a sistemului medical, care nu poate trai fara el, un fel de stat in stat, cu sediu in aceeasi locatie cu casa, cu mii de procese si plangeri pe care orice sistem de control din sanatate le ignora cu buna stiinta. Poti sa spui ca nu ai vazut neregulile daca e vorba de niste fapte izolate. Dar cand e vorba de o companie cu atatea nereguli e ca si cum ai spune ca nu ai vazut uraganul sau tornada care tot se invarte prin curtea ta. De fapt se poate si asta, daca tu faci parte dintr-un corp de control care se ocupa de orice altceva decat de munca pentru care esti platit. Cica. Probabil ca in pauze casa si firma fumau o tigara impreuna, beau o cafea, ca si vecinii si colegii ce erau. Nicoleto, vezi ca iti trimit niste facturi de decontat mai tarziu, numai sa le semnez. Bine Ghita, daca ai rabdare sa astepti 10 minute le primesti pe toate inapoi rapid.
sorindragh • 27 noiembrie 2016, 12:30
de curiozitate am intrat pe site-ul celor de la vital air sa vad si eu ce produse si la ce pret se vand. ori sunt eu prost ori google ma indus in eroare caci pe saotul cu pricina nu exista vreun pret. cat despre practicile incriminate nu ma mai mira nimic statul nu apara interesele cetatenilor ce-l finanteaza ci pe ale celor ce pot oferii o spaga!
Razvan • 27 noiembrie 2016, 12:47
Pana acuma m-am adresat cu domnule tolontan,de acuma un "ma ***" e mult mai apropiat de capu tau de 2 lei.sa scrii tu la ziar"o batrana".da cine esti tu frumosule? O batrana e o doamna de x ani.
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
PIF • 27 noiembrie 2016, 13:05
Ce e incredibil este cum rechinii si-au impartit prada, chiar si batranii care nu pot respira au fost pe lista. Odata se spunea "Nu ne vindem tara", dar de fapt a insemnat "Noi ne vindem mama". Ofiterii romani in lagarele sovietice faceau greva foamei ca sa-si apere colegii si demnitatea, noi astazi ne bucuram ca prindem o multinationala sau o invitatie la o emisiune, iarrudele de la tara mananca ceai cu paine si moare de tuberculoza, uitandu-se la Mircea Badea. Cam aici suntem, mai departe nu merge metroul deocamdata, trebuie sa sapam.
ramon • 27 noiembrie 2016, 13:28
nu trebuie uitat un aspect: de la directorul de țară până la oamenii de decizie, angajații multinaționalelor sunt ROMÂNI, care știu foarte bine cum pot fi speriați românii să semneze și să li se ia banii. Acești angajați sunt plătiți în funcție de banii care se încasează și au tot interesul să înșele cât mai mulți. Un alt lucru lipsește în România, firme de avocatură care să fie interesate să susțină astfel de procese de înșelăciune în instanțe, firește în schimbul despăgubirilor, adică, să zic, mă simt furat de CT, dar nu am timp sau bani să-i dau în judecată și mă duc la firma Ț și le zic: uite cum m-au înșelat ei, iar firma să zică: OK, deschidem proces, sau notificăm, în schimbul unui comision de 5 %, câștigăm procesul și luăm comisionul de avocat. În acest fel o firmă va avea frica că orice asociație din țara asta o poate da în judecată dacă vrea să înșele niște naivi. Avem situația inversă, ți se pun tot felul de hârtii pe care le semnezi încât ți se iau banii chiar dacă nu ai nevoie de respectivul produs. Returnați un produs, de ex, și veți vedea ce mofturi vi se fac, sau semnați fără atenție un serviciu suplimentar și constatați că ați dat de 3 ori mai mult decât merită. Ați luat plasă, asta îi.
Stefan • 27 noiembrie 2016, 14:34
@ramon - Am cumparat un produs, si dupa o ora m-am intors ca nu functiona ( un mouse mai scump ). Buna ziua, vreau sa schimb mousul, am ajuns acasa si nu functioneaza. Ne pare rau, nu schimbam produse, ati deschis ambalajul :)) Mi-a trebuit 5 minute sa le explic ceea ce trebuia sa stie ei, mi-au schimbat produsul. Alt mouse. Apoi vine altul de pe acolo, domnule, va avertizam ca asta il cumparati, dar nu vi-l mai schimbam daca va intoarceti cu el. Mi-a fost lehamite sa ii mai explic o data la boul respectiv ca am garantie, si daca nu ar fi garantie este un termen de returnare a produselor chiar daca functioneaza perfect, desi legea e noua pentru produsele din magazinele fizice. Acu daca eram un mos de la tara care isi lua un televizor, ce putea sa faca mosul respectiv cand sareau vreo 4 pe el sa ii explice ca nu se poate si sa isi televizorul si sa plece acasa. Cam asa e si cu gulerele astea albe care vand diverse servicii sau produse, medicale sau nu. Ce poate face lelea de la tara cu 4 clase cand cineva ii flutura prin fata niste hartii cu contracte si niste explicatii SF despre ce drepturi are doamna. Oamenii astia ar trebui pedepsiti cel mai dur, pentru ca nenorocesc cu zambetul pe buze oameni simpli care au destule probleme pe cap fara sa le mai trebuiasca un guler scrobit cu pretentii de Tutankhamon. Daca s-ar vrea sa se ia masuri, ar trebui doar cateva masuri drastice si cativa pedepsiti exemplar, sa vedeti cum s-ar cuminti instant toti.
Bog • 27 noiembrie 2016, 15:07
Cum se elibereaza un concentrator de oxigen fara o minima analiza de laborator a gazelor din sange, pe ce baza obiectiva deconteaza casele?
banare • 27 noiembrie 2016, 15:15
M-ati banat desi tot ce am spus era ca lucrurile sunt complicate si ca nu mi se pare suficient sa ne bazam pe ce declara CNAS si CAS pentru ca probabil nu sunt neutri si ar fi bine sa intrebati niste experti independenti. Pentru mine lumea nu e in alb-negru cum sustine @Stefan ca este pentru el. Si am insistat pe un detaliu care ma interesa si am spus ca avem nevoie de o schema sa intelegem ramificatiile si responsabilitatile. De ce era asta ceva ce poate sa fie vazut ca spam, trol, postac, nu inteleg. Nu am contestat nici regulile meseriei dvs si nici nimic din ce ati facut si nici vinovatia Vitalaire asa cum reiese din investigatia dvs. Doar ca nu am tonul justitiar al altor comentatori. Si daca tot vorbim de meserie, o schema nu e o dare de seama ci o explicatie structurata :-)
Andrei • 27 noiembrie 2016, 16:18
Sunt curios daca cei din corpul de control vor raspunde pentru modul defectuos in care au solutionat aceasta reclamatie, sincer nu cred, dar ramane o intrebare: "Mai putem avea incredere in corpul de control de la ministerul sanatatii?" si "Pe cei din corpul de control cine-i controleaza?"
randy • 27 noiembrie 2016, 16:18
Felicitari pentru munca pe care o faceti, stimati jurnalisti.Este plina tara de astfel de fapte.Suntem alaturi de voi.
sorin • 27 noiembrie 2016, 16:57
¨¨Pusculitele ***¨¨ au dus tara la dezastru....SRI sa isi faca datoria pana la capat....
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
vital • 27 noiembrie 2016, 17:07
fara complicitatea medicilor si a functionarilor de la Ministerul Sanatatii si CAS nu puteau jecmani atita lume...
Razvan • 27 noiembrie 2016, 17:51
Pentru toți care au statutul de "cunoscători " si fac tot felul de afirmații recomand lecturarea contractului cadru 2016-2017 la care aveți acces nelimitat in funcție de "implicare",poate il citiți împreuna cu Tolontan.Dupa ce faceți acest lucru aștept păreri si soluții pentru corecția sistemului de care sunteți foarte multumiți.
MS • 27 noiembrie 2016, 19:34
Buna seara. Ma uit aici si ma minunez de ce vad....nu stiu daca cei care posteaza comentarii aici au ceva in cap sau fac parte din gloata care nu are ocupatie din Romania si care totusi decide soarta acestei tari. Domnule Tolontan, nu vreau sa intru in prea multe detalii, insa as dori sa va intreb daca cele povvestite de dumneavoastra in acest articol sunt si adevarate...aveti dovezi in ceea ce afirmati sau va luati doar dupa o scrisoare trimisa de o anumita persoana? Daca v-as povesti si eu ceva de cei de la firma de oxigen m-ati crede pe cuvant si as posta sa va faceti rating sau verificati daca sunt adevarate spusele mele? Ma intreb cata incredere sa am in ceea ce scrieti daca aplecati urechea la tot ce spun toti pe aici....inteleg ca pentru a face rating postam orice....insa nu chiar in halul asta.... Ati fost in judetul Neamt si ati verificat documentele doamnei? Ati fost acolo cand i-a dat doctora oxigen si a obligat-o sa ia aparatul? Ati vazut cumva diagnosticele cu care a plecat doamna din spital si stiti ce tratament se da pentru ele? Nu prea cred domnule Tolontan....si atunci imi pun intrebarea : oare sa imi pierd timpul sa va urmares sau mai bine ma uit la desene animate?!......
Cătălin Tolontan • 27 noiembrie 2016, 20:43
@MS: Nu e vorba doar despre o scrisoare. sint concluziile unui raport de control al celor din Neamț. De acolo reiese ca nu au gasit nici o recomandare de aparat in actele medicale.
MS • 27 noiembrie 2016, 21:01
Noroc sau ghinion pentru altii, detin si eu un aparat de oxigen pentru bunicul meu si fara prescriptie medicala si fara spirometrie nu am putut sa il primesc... Mie, domnul care mi-a adus aparatul mi-a spus toti pasii care trebuie sa ii fac pentru a mi se deconta aparatul de catre CAS si mi-a lasat chiar o foaie in care sunt trecute toate detaliile privitoare la decontare, plata...etc. De aceea spun ca nu pot sa cred ca aplecati urechea...atata timp cat aparatul este tot de la aceeasi firma despre care discutati aici. A cauta numai cazurile in care pacientii au de plata, si sa nu uitam ca romanul se face frate cu dracu pana trece puntea, si a nu reda realitatea din tot ce se intampla...nu mi se pare fair. In fine, dumneavoastra trebuie sa aveti treaba, altii trebuie sa aiba la ce sa comenteze, in schimb in tara asta se intampla multe magarii si institutiile publice jacmanesc cat pot de mult populatia si nimeni nu spune nimic de asta... Va sugerez sa anchetati ce am spus mai sus...dar ancheta adevarata...si ca sa va mai dau un pont, cautati si anchetati ce inseamna pentru un biet pacient sa deconteze oxigenul de care are nevoie la domiciliu, ce face CAS-ul cu saracii oameni si aia sa puneti pe site si sa dati la Tv. O seara buna!
Mia • 27 noiembrie 2016, 23:41
Dle Tolontan, or mai fi si cazuri nefericite, dar cu siguranta sunt mult mai multe fericite, despre care nimeni nu are interes sa vorbeasca..sunt oameni care datorita acestor aparate mai sunt in viata, oameni care datorita acestor aparate duc o viata mai buna..da, intr-adevar, trebuie sa depui putin efort sa tot vizitezi CAS la 3 luni, ca asa e sistemul, dar daca iti dai interesul si ai si ceva mai multi neuroni(nu vreau sa jignesc o anumita categorie sociala), eu nu cred ca sunt probleme de genul celor relatate de dvs. Observ ca sunteti amator de senzational si cautati nod in papura, ca poate poate mai gasiti o batrana amarata si nemultumita de tot ce se intampla in tara asta, nemaistiind cum sa-si exprime frustrarile(din pacate sunt oameni de varsta a treia care asta fac, gasesc vinovati pentru tot ce li se intampla, se complac in nestiinta si se victimizeaza pentru a atrage cat mai multa atentie - lucrez cu toate categoriile de oameni si vorbesc din experienta)..dar spuneti domnule sa stie lumea ca firma asta pe care o tot blamati a facut si multi oameni fericiti, cum ar fi si socrul meu. El e un exemplu clar ca daca respecta ceea ce i-a spus agentul, nu are nici o problema, de 3 ANI!!!Stiti care era viata lui inainte?Sau nu va intereseaza, ca nu tine de senzational...va spun totusi, poate lasati sa vada lumea si partea buna a lucrurilor...inainte de acest aparat de oxigen, viata lui insemna doua saptamani acasa, doua la spital...era groaznic, nu credeam ca va mai trai mult...dar de cand are aparatul de oxigen, viata lui s-a schimbat in bine, merge mult mai rar la spital si deja au trecut 3 ani in care nu am nici un cuvant rau de spus despre aceasta firma...agentul de pe zona SV e un om de nota 10, raspunde mereu la telefon cand e nevoie, daca are aparatul vreo problema nu conteaza dace e weekend, zi libera sau lucratoare, vine si rezolva problema....deci eu cred ca se poate, dar trebuie sa ne dam interesul si sa vrem sa fie bine!Iar din cele 3000 de procese de care spuneti, oare cate sunt pe buna dreptate?Cati oameni nu duc documentatia la timp la CAS?Asta ar trebui sa ne sperie, ca romanul sta si asteapta sa-i pice ajutorul din cer...ca statul da, dar nu baga in traista...si nici CAS nu-ti bate la poarta sa-ti ceara actele...si nici Vitalaire nu face opere de caritate...ca or fi si lucruri necurate la mijloc, partea a doua..o provocare ar fi sa verificati toate firmele din domeniul pharma, ca pana sa apara omul din interior sa dea informatii, nu a durut capul pe nimeni de ce se intampla..oare doar in Vitalaire sunt nereguli?Dar daca tot ati prins *** de coada, de ce sa va mai uitati si dupa alti pesti...
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
basilicus • 28 noiembrie 2016, 9:44
@MS, Mia - sunteti buni de facut reclama la Delimano......
Marius Constantin • 28 noiembrie 2016, 19:24
Aceasta investigatie ar trebuit facuta vizibila si in presa franceza, poate atunci vom vedea reactii mai serioase din partea reprezentatiilor multinationalei. Plus cineva ar trebui sa ofere suport juridic tuturor victimelor pentru a incepe procedurile de litigiu impotriva Air Liquide Romania.
Florin Bîldea • 29 noiembrie 2016, 11:06
Domnule Tolontan, sunt și eu unul dintre cei păgubiți de firma VitalAire. Situatia mea este foarte apropiată de a celorlalte cazuri. Diferenta este doar că m-au avertizat să plătesc 2.500 de lei, în rate de 200 de lei pe lună, iar dacă nu sunt de acord mă vor acționa în judecată și va trebui sa plătesc 6.000 de lei. De teama să nu ajung prin sălile de tribunal, am acceptat verbal să plătesc lunar 200 de lei, iar aparatul am făcut cerere și au venit și l-au ridicat. Domnule Tolontan, ținând cont de situația semnalată și de dumneavoastră cum mă sfătuiți, să mai plătesc cei 200 de lei pe lună din cei 340 de lei pe care îi am din pensie? Va multumesc!