23 de ore pe zi – publicitate TV la medicamente în România! Cum apără Ministerul Sănătății corporația Sanofi-Zentiva

O mică pauză în cazul multinaționalei Air Liquide Vitalaire. Publicăm răspunsul pe care ministerul îl dă publicului după ce s-a aflat că altă corporație, Sanofi-Zentiva, îl plătește pe un director de spital public fără să declare banii. Merită să-l citiți!

joi, 24 noiembrie 2016, 6:58

UPDATE: Ziarul de Iași scrie că procurorii fac descinderi în această dimineață la sediul Vitalaire din Iași și în Tecuci, unde își are reședința Lucian Bentu, directorul general al firmei.

 

5.171 de spoturi pharma sînt difuzate în medie în fiecare zi pe cele 60 de canale de televiziune din România.

Numărul reclamelor TV care promovează medicamentele pentru copii a depășit în 2016 numărul spoturilor pentru bolile cardio-vasculare!

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

  1. Ce se întîmplă în dosarul gigantul mondial Air Liquide Vitalaire care a dat în judecată 3.000 de pacienți români?

O mulțime de instituții sanitare care ar trebui să se simtă rușinate s-au repezit să se declare limitate în puterile lor.

Ministerul Sănătății nu are nici o reacție.

  1. Ce se întîmplă în cazul Sanofi-Zentiva, liderul pharma din România, care l-a angajat în Consiliul de Administrație pe directorul Prada, de la ”Ana Aslan”?

Ministerul lui Vlad Voiculescu trimite ziarului un răspuns pe care merită să-l cunoașteți.

Facem pauză de o zi din investigația multinaționalei Air Liquide Vitalaire. Discutăm despre multinaționala Sanofi-Zentiva.

Sau, de fapt, vorbim despre același lucru?!

Reclama la medicamente, peste cea la mîncare

Pentru prima oară în istoria televiziunii din România, reclama pharma a depășit-o pe cea la mîncare, în număr de spoturi!

Publicitatea la categoria ”Farmaceutice și sănătate” este #1.

Din 1 ianuarie și pînă în 30 septembrie 2016, românii au văzut peste 1,571 milioane de spoturi la medicamente, farmacii, clinici și dispozitive medicale.

În fiecare zi, spoturile pharma cumulează 23 de ore, pe cele 60 de canale din România.

Nici o altă industrie nu atinge cheltuielile pe care le face industria sănătății.

Nimeni nu are o putere mai mare.

De aici pornim discuția.

Imbatabili!

Medicamentele = Bănci + Asigurări + Supermarketuri + Șampoane + Jucării + Dulciuri

Medicamentele = Bere + Cafea + Băuturi acidulate + Telefonie mobilă + Pastă de dinți + Mașini + Detergenți

Raportul de forțe este copleșitor.

Publicul simte asta, uitîndu-se la televizor, dar analiza detaliată a datelor de audiență dezvăluie întreg tabloul suprarealist. Nimeni nu cumpără mai multă atenție și stimuli decît industria pharma.

Ecuațiile de mai sus sînt calculate cu precizie de către analiști media pentru ziar, nu sînt metafore! Numărul de inserții dedicate medicamentelor este egal cu suma spoturilor dedicate tuturor acelor produse.

Publicitatea la ”Farmaceutice și sănătate” are de 9 ori mai multe spoturi decît cea ”Auto”.

Și cîntărește cît au, luate împreună, ”Finanțele”, ”Comunicațiile”, ”Produsele pentru îngrijirea casei” și ”Cosmetice și parfumuri”.

În ordinea numerelor de pe tricou: Antigripale, digestive, analgezice

Cele mai promovate medicamente sînt (1) cele de răceală și gripă și (2) cele de digestie – aflate în legătură directă cu publicitatea la mîncare 🙂

Urmează (3) pilulele împotriva durerii.

Încă o informație: reclama la medicamentele pentru copii a crescut, depășind pe 9 luni, medicamentele cardio-vasculare ca număr de spoturi.

Iar magazinele naturiste au de 20 de ori mai puține inserții publicitare decît farmaciile.

Dar nu doar la număr de spoturi sînt imbatabile companiile pharma.

Ci și la banii cu care se cumpără spoturile.

Cei mai bogați

Folosind altă unitate de măsură, GRP-ul, care definește procent din audiență și se convertește în bani, medicamentele, farmaciile și dispozitivele medicale rămîn pe primul loc.

La fiecare 6 euro cheltuiți de firmele din România pentru publicitatea TV, 1 euro este cheltuit pentru reclama pe farmaceutice și sănătate.

Industria pharma este mai mare la noi decît este China în populația lumii.

34 de milioane de euro net au cheltuit companiile pharma pentru reclamă pe TV în primele 9 luni ale lui 2016

Incompatibilitatea pe care multinaționalele nu o văd

Practic, ca telespectator, este imposibil să scapi de această expunere la reclama medicamentelor și dispozitivelor medicale.

Iar românii sînt, conform tuturor studiilor, campionii privitului la televizor în Uniunea Europeană.

Ce face statul român cînd un gigant pharma calcă strîmb?

6 ore consumă în medie românii în fața televizorului conform unui studiu Zenith din 2015

Se dă la o parte să nu cadă pe el. Să cadă doar pe noi.

Sanofi-Zentiva, numărul 1 în România pe piața pharma și lider în Europa, îl angajează în 2011, în Consiliul de Administrație, pe Gabriel Prada manager și în prezent director medical la ”Ana Aslan”.

Zentiva vinde medicamentul Gerovital spitalului condus de Gabriel Prada.

Prada este într-un conflict de interese pe care Agenția Națională de Integritate îl declară penal.

Prada dă în judecată ANI, pierde la prima instanță, iar procesul este acum în recurs.

Ministerul Sănătății nu face nimic.

”Sîntem bine, am declarat pe site-ul Bursei”

Gazeta Sporturilor scrie că nu doar doctorul Gabriel Prada, ci și Sanofi-Zentiva a încălcat cerințele Legii Sănătății care obligă companiile pharma să declare către ANM și MS ”toate activitățile de sponsorizare și orice alte cheltuieli pentru medici”.

Multinaționala nu a declarat la Agenția Națională a Medicamentului și nici la Ministerul Sănătății suma de 38.000 de lei net pe an cu care-l plătește pe directorul de la ”Ana Aslan”.

Sanofi-Zentiva răspunde ziarului că firma se consideră în regulă.

Că au declarat suma pe site-ul lor, ceea ce nu e adevărat, pentru că acolo nu apare nominal salariul lui Gabriel Prada ca administrator, ci salariul administratorilor în general.

Corporația mai comunică ziarului că a declarat suma și pe site-ul Bursei de Valori.

Ministerul Sănătății nu se bagă. Să nu cadă pe ei.

Citiți răspunsul pe care vi l-a dat Vlad Voiculescu!

Întrebăm Ministerul Sănătății de cînd se declară sumele date medicilor nu pe site-urile MS și ANM, ci pe site-ul Bursei sau pe site-urile companiilor pharma?

Și ce va face în acest caz?

Am rugat să existe și un punct de vedere al ministrului.

Răspunsul e… dar mai bine să nu-l calificăm în nici un fel.

Citiți-l!

Este la final.

Gîndiți-vă că l-ați primit voi și vouă v-au răspuns așa! Pentru că e informație publică, așadar e răspunsul vostru.

E un răspuns cît o epopee, dar citiți-l, fie și pe diagonală, că vouă vi l-a trimis!

Au dat dreptate lui Sanofi-Zentiva

În esență, Ministerul spune că nu va face nimic.

În cazul medicului director de spital, așteaptă decizia justiției.

În cazul firmei Sanofi-Zentiva, îi dă dreptate multinaționalei.

”În ceea ce priveşte compania Sanofi – Zentiva, prevederile legale în domeniul declarării sumelor de care beneficiază profesioniştii din sistemul de sănătate din partea firmelor de medicamente se referă, conform OMS 194/2015, doar la domeniul «sponsorizărilor precum şi orice alte cheltuieli suportate în anul anterior raportării, pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii, organizaţii profesionale, organizaţii de pacienţi şi orice alt tip de organizaţii care desfăşoară activităţi referitoare la sănătatea umană, asistenţă medicală sau farmaceutică», nu şi al sumelor care revin prin calitatea de membru pe care aceştia o au în organismele de conducere ale companiilor”.

Asta au răspuns.

Ce pretinde, de fapt, instituția condusă de Vlad Voiculescu?

Egalitate, dar nu pentru căței!

MS zice că transparentizarea plăților din domeniul medical, ”care are un caracter preventiv anticorupție”, se bazează pe ideea că firmele sînt obligate să declare firfireii sponsorizărilor, dar nu veniturile serioase primite de medici!

Se exclud de la declarații, crede ministerul, ”sumele medicilor din conducerea companiilor”.

Dacă ești sponsorizat pentru o conferință, lumea intră în alertă, dar dacă ești în cercul șefilor unei companii pharma, nu e nici o problemă.

În cazul unui medic de la Botoșani, căruia îi plătește o taxă de înscriere la o conferință, compania are obligații de transparență, dar nu și dacă își înscăunează un doctor în CA. Logică!

Că declară managerul veniturile pe siteul spitalului, foarte bine, așa îl obligă legea, dar tot legea cere firmelor și ministerului ca toate informațiile să se grupeze în același loc.

Transparența e în ochii privitorului

Vlad Voiculescu este, indiscutabil, în mijlocul unor lupte mult mai presante decît declararea sau nedeclararea unor sume.

Numai că principiile te apără sau te scufundă.

Și, după orice principii, transparența e un proces de ușurință a citirii, nu de scriere unde vrea fiecare. E dedicată cititorului, nu celui care declară!

Nu ești transparent dacă le ceri pacienților să intre pe siteul Bursei, pe Accuweather sau unde mai vrei tu să postezi ”transferurile de valoare” pe care legea le solicită, explicit, pe siteurile Agenției Medicamentului și Ministerului Sănătății.

Zîmbetul lui Gabriel Prada

Care e logica oamenilor ministrului Vlad Voiculescu se vede chiar în cazul lui Gabriel Prada!

Pentru că nu numai el e protejatul, ci și multinaționala.

Cînd Gabriel Prada este finanțat cu o sponsorizare de 1.800 de lei în 2015, ea trebuie să fie pe site-ul ANM, dar salariul de 38.000 de lei pe an de la Sanofi-Zentiva nu trebuie să fie!

Așa interpretează Ministerul Sănătății legea după ce se uită la TV timp de 23 de ore, cît rulează liturghia companiilor pharma.

În cealaltă oră, dedicată pacientului, doarme și el, ministerul, că a obosit.

Cine sînt ei?

Încheiem imediat.

Colegi la Vitalaire, avocatul Bobu (dreapta) și Bentu la munte, în Austria. FOTO Facebook
Colegi la Vitalaire, avocatul Bobu (dreapta) și Bentu la munte, în Austria. FOTO Facebook
Bobu (stânga) și Bentu (dreapta), în Germania, alături de Radu Putere, business line manager la Vitalaire. FOTO Facebook
Bobu (stânga) și Bentu (dreapta), în Germania, alături de Radu Putere, business line manager la Vitalaire. FOTO Facebook
Bobu și Bentu (în centru) într-un lift, imaginea succesului, alături de alți angajați Vitalaire. FOTO Facebook
Bobu și Bentu (în centru) într-un lift, imaginea succesului, alături de alți angajați Vitalaire. FOTO Facebook

 

Mulți oameni se întreabă cine sînt directorulLucian Bentu și avocatul Dragoș Bobu, de vreme ce au condus o firmă care a putut cîștiga mii de procese cu pacienții bolnavi, unele pe baza unor documente false, potrivit surselor, fără ca nimeni să se sesizeze.

Înainte de orice, ei sînt Air Liquide Vitalaire.

Cum de au luat, ani de zile, bani și de la pacienți, și de la CAS?

Cum de există semnături false dovedite în instanțe și nimeni dintre autorități nu s-a sesizat?!

Ei nu sînt Bentu&Bobu în excursii pe ghețari în retragere, cu imagini fericite postate pe Facebook.

Ei sînt Air Liquide Vitalaire, unde ghețurile nu se topesc niciodată.

Nu doar liderul pieței de oxigen în România, ci liderul în 80 de țări!

Ca mai toate firmele de dispozitive medicale, Air Liquide Vitalaire nu există pe TV, dar nu-i nimic, există Sanofi-Zentiva și există ceilalți și pentru ei.

Vocea succesului lor e atît de puternică încît restul dispare. Mîine aflăm ce li s-a întîmplat oamenilor care s-au apucat să vorbească!

 

Răspunsul integral al Ministerului Sănătății: 

Citește și primele 4 episoade ale investigației:

  1. Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”
  2. Parchetul din Iași a deschis ieri un dosar de evaziune fiscală! Noi acte interne confirmă: Vitalaire încasa bani și de la CAS, și de la pacienți. Bolnavii restanți sînt amendați cu 73% pe an!
  3. Prima reacție a autorităților. Directorul CAS București dezvăluie: ”Vitalaire a comis o ilegalitate când a luat bani și de la pacienți, și de la Casă! Sediul Vitalaire din București este în aceeași clădire cu CAS!”
  4. Traficanții de aer. Directorul Vitalaire: „Sîntem o afacere legală și privată”

 

Comentarii (76)Adaugă comentariu

FYRY  •  24 noiembrie 2016, 15:46

Nu tu ziceai ca noul ministru e ce trebuie? Intreb...,nu dau cu paru .)))

Alex  •  24 noiembrie 2016, 15:50

@Catalin Tolontan : Urmaresc de mult timp toate articolele tale, foarte bune multe dintre ele, dar de data asta s-ar putea sa te inseli in legatura cu raspunsul Ministerului si in special cu persoana Vlad Voiculescu. Citind articolul si raspunsul Ministerului am tras simplu cateva concluzii, gasite de altfel foarte simplu si in raspunsul oficial : 1."In ce priveşte declararea sumelor oferite profesioniştilor din sănătate de către un producător de medicamente, revenim la precizarea de la punctul 1, respectiv prevederile legale in domeniul declarării sumelor de care beneficiază profesioniştii din sistemul de sănătate din partea firmelor de medicamente, se referă doar la domeniul sponsorizărilor şi orice alte cheltuieli, nu şi al sumelor care revin prin calitatea de membru pe care aceştia o au in organismele de conducere ale companiilor" Pe scurt "alte cheltuieli" nu reprezinta acelasi lucru cu un salariu luat in calitate de membru CA intr-o companie pharma. Buna sau rea asa este legea. Ca vrem sa interpretam cum vrem noi este altceva si nu cred ca asta ar trebui sa faca un jurnalist. 2. "Prin urmare, până la finalizarea procedurilor pe instanţă de contencios administrativ şi rămânerea definitivă a Raportului de evaluare, Ministerul Sănătăţii nu poate lua măsurile ce se impun in acest caz" La fel de clar si acest raspuns cred. Nu vreau sa iau apararea nimanui, sunt doar concluziile simple trase de mine citind acest articol. Din punctul meu de vedere acest manager va fi clar tras la raspundere in cazul in care va exista o decizie definitiva a instantei si acest ministru va ma fi in functie la acel moment.

irina  •  24 noiembrie 2016, 15:51

@carmen i: se poate si descarca daca aveti nevoie de la sageata pt download. E necesar sa va logati pe scribd. Se vede mai greu de pe mobil asa cum e postat, dar se poate descarca si nu se mai vede distorsionat cum a fost cazul cu multe documente pana acum.

EUEU  •  24 noiembrie 2016, 15:58

D-l Tolontan, in ceea ce-l priveste pe d-l ministru bruxeles , ma si mir ca, asa zisele conferinte de presa nu sunt date la tv ca show de divertisment. Vreti sa vedeti bufoni luati d-aici in rest ce importanta poti sa dai acestor tineri frumosi si liberi. Realitatea e ca tinerii din Colectiv si sustinatorii lor si-au pus guvern, guvern care provine fix din randurile lor. Din pacate scolile facute pe afara si obiceiurile de pe la joburile de pe afara nu au disparut si au continuat sa fie sclavetii care au invatat sa fie. Din pacate asta ne reprtezinta tinerii frumosi si liberi putin mintosi, gata oricand sa o vanda si pe ma-sa daca e nevoie, care tipa sus si tare ca platesc impozite dar sar la orice ocazie de a mai face o manareala, multi dintre ei daca se poate fara joburi fara sa plateasca asigurari dar hei in caz de ceva sa fie tratati in America daca se poate. Astia care trag de un 5 la bac se duc pe la facultati ca sa aiba de unde veni si nu raman cu nimic dupa, altii mai smecherasi cu studii sau fara bazandu-se pe buna dreptate ca statul sunt ei, ii ,,fac pe toti" stiti de ce d-lor PENTRU CA POT si PENTRU CA SUNT LASATI SA O FACA si pentru ca institutiile asa zisului stat e mai important plimbatul cu catuse si plagiatul lu Ponta decat sa se faca justitie. Adevaru e ca avem ceea ce suntem: asa popor asa tineri, asa parlament, asa guvern 0, asa justitie, asa educatie, asa sanatate, asa tot. Romania e fara speranta, cine poate sa paraseasca corabia, cine nu va crapa ptr ca educatie, sanatate, justitie. Putem sa ne imbatam cu apa rece cat vrem, adevaru asta este.

Mita Sucitul  •  24 noiembrie 2016, 16:14

Poll: EUEU este cel mai prost roman in viata Varianta 1. Da Varianta 2. Da

irina  •  24 noiembrie 2016, 16:16

@Alex Este totul interpretabil din pacate. Insa nu cred ca daca ar fi facut o greseala cu raspunsul asta, asta ar insemna ca Dl Ministru este o persoana rea sau rau intentionata. Raspunsurile sale de pe Facebook insa ma fac sa ma intreb cat e campanie electorala, cat e lipsa de respect pentru cei care nu sunt de acord cu interpretarea data de minister si cat e ca chiar asa crede. @Catalin Tolontan Daca chiar vreti ca oamenii sa poate comenta decent, ar fi rezonabil sa avem macar posibilitatea sa punem paragrafe si spatii. Am vazut ca nu ati raspuns legat de reply si poate nu doriti sa aveti mai multe fire de comentarii. Dar daca postam cate un comentariu pentru fiecare paragraf, o sa avem prea multe mesaje si nu se stie cate avem de fapt dreptul :-)

Cătălin Tolontan  •  24 noiembrie 2016, 16:25

@Alex: am inteles. Sa fim de acord ca nu sintem de acord :-)

Andrei F  •  24 noiembrie 2016, 16:34

@Mita Sucitul Probabil ca eu sunt al doilea prost...Si mie mi se pare ridicol sa invoci ca cineva spune ca acreditarea de la spitalul de transplant este obtinuta ilegal si in acelasi timp acest cineva sa fie cel care semneaza acreditarea...Acreditare obtinuta in timpul mandatului Marelui Ministru...Acreditare care are toate hirtiile semnate dar asta nu face mai mult decit niste vorbe auzite de Ministru...Ministru care nu intreprinde nimic fata de cel care cu alte cuvinte spune ca a semnat ceva ilegal...Ministru care a luat locul unuia care avea ca mare merit pozarea in chiloti...Eu zic ca este de ris...

Petru  •  24 noiembrie 2016, 16:47

***. V-am apreciat in ceea ce priveste ancheta Hexi, dar cu ancheta VitalAire m-ati convins ca sunteti doar o marioneta care executa ordine si face anchete cu dedicatie. Metoda d-voastra de manipulare a populatiei fara educatie ( care din pacate este majoritara in Romania) este de nivelul teleshopping-ului. Va bazati investigatiile doar pe niste cateva informatii si produceti o drama demna de o telenovela. Cine stie, poate in curand veti colabora cu Maruta la cazurile sociale din Romania. Succes!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Petru  •  24 noiembrie 2016, 17:07

Publicati doar comentariile care va convin. ***!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Loredana  •  24 noiembrie 2016, 19:03

Motivul pentru care reclamele pentru produse farmaceutice a crescut atat de mult este pentru ca publicul raspunde la ele. Din pacate, la noi nu exista destule restrictii cand mergi la farmacie si iti cumperi pastile. Incepand de la farmacist pana la bunici, toti suntem niste "doctori" si ne administram medicamente dupa ureche sau dupa cum vedem la tv. In majoritatea caselor din Romania vei gasi sertare pline cu medicamente, si nu neaparat luate cu reteta.

Andrei  •  24 noiembrie 2016, 19:16

Sa nu uitam ca pana la urma, ***, indiferent de scopurile nobile care il stimulau.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

florin  •  24 noiembrie 2016, 19:45

Oamenii astia nu inteleg un lucru: un ministru sau orice decident din domeniul public sau privat nu trebuie sa astepte decizia judecatorilor, pentru ca el insusi sa ia o decizie administrativa de schimbare din functie, mai ales daca faptele sunt clare, dar, teoretic, interpretabile, in privinta legii. Nu e ilegal ce-a facut? Ok, nu intra la puscarie, dar trebuie schimbat oricum, pentru ca e clar ca nu e corect ce a facut. Legea nu poate cuprinde toate motivatiile posibile pentru schimbarea unor oameni din functii de conducere. Plus ca procesele dureaza o gramada de timp. De ce spuneti despre "semnături false dovedite în instanțe"? Parca firma a castigat mai toate procesele cu clientii in instante. Daca instanta dovedea ca sunt false, firma n-avea cum sa castige procesele. Poate doar acuzatii de semnaturi false, nebagate in seama nici de instante, nici de autoritati. Cand v-ati disculpat la inceput, ca nu e vorba de "resentimentarism pe un fond național", mi-am adus aminte de un articol despre dosarul Microsoft, mai de mult, in care dvs ziceati cat de vinovate sunt multinationalele, si eu ziceam ca trebuie sa dam vina in primul rand pe ai nostri care decid.

Danny B  •  24 noiembrie 2016, 20:52

Normal , la ce sa faca reclama , ca noi nu avem nimic produs in Romania , in frumoasa democratie . Pastile , la cate chimicale ne baga-n alimente cei din ue !

eueu  •  24 noiembrie 2016, 21:02

Tot pentru inteligentii lu peste, comentatori ilogici. Instanta nu poate dovedi ca semnaturile sunt false daca nu i se cere. La procesele castigate de firma crezi ca se ducea tanti de 90 de ani sa spuna in instanta ca semnaturile sunt false. Bunicile acestea de exemplu pariu ca abia daca stiu sau vad sa-si mai ia 3 poli pensia. stiu ele ce e aia semnatura falsa? Instanta daca nu e sesizata se pronunta pe actele din dosar care erau facute sa para beton de avocatul smecheras. Numai daca iti inchipui o instanta pe de o parte avocatul spilcuit venit de la ski din Austria si bunica de 90 de ani. Cam cum credeti ca o manca pe paine pe batrana. Cred ca nu-s dadea seama ce a lovit-o. Eu una ma intreb daca comentatorii astia nu sunt ticalosi atunci si neuronul ala singurul pe care-l mai aveau a adormit definitiv.

Cătălin Tolontan  •  24 noiembrie 2016, 22:29

@florin: da, aveti dreptate, e o disculpare la inceputul articolului. Am facut-o pentru ca, in calitate de ziarist, nu e necesar doar sa informezi, ci si sa infatisezi. Si am vrut sa infatisam ca toata aceasta poveste nu se bazeaza pe falsa divizare roman/strain, bun/rau, ci pe responsabilitate, pe ceea ce-ti asumi daca faci afaceri in domeniul sanatatii sau daca devii ministru al sanatatii.

Setfan  •  24 noiembrie 2016, 22:54

Nu inteleg... Ori e ceva ce imi scapa ori dezinformati... raspunsul ministrului e ca "[legea] nu are sancţiuni specifice" si ca "Ministerul Sănătăţii are in curs de elaborare un nou act normativ la nivel de Ordonanţă de Urgenţă care va corecta deficienţele Legii"

trinu di Ticuşi  •  24 noiembrie 2016, 23:12

Bientu iasti dîn Ticuşi? ...entieriesant... Ce vârstă are? A fost cumva coleg de clasă la şcoală cu tavarişa Gorghiu, cari şî ia iasti dîn Ticuşi?

Paul  •  24 noiembrie 2016, 23:16

Zice asa: "În cazul plăţilor primite de către directorul medical al Ana Aslan, dr. Gabriel Prada, de la Sanofi-Zentiva, mecanismul de control şi sancţiune este: declaraţie de interese -> ANI -> constatarea incompatibilităţii -> revocare din funcţie. Doctorul Prada se află în multiple conflicte de interese pentru care ar fi trebuit revocat din funcţia de conducere pe care o ocupă la institutul Ana Aslan. Dar această acţiune este blocată de mai mulţi ani în justiţie. Deoarce corpul de control al ministrului sănătăţii a constatat o serie de nereguli în activitatea lui Gabriel Prada, consiliul de administraţie de la Ana Aslan a solicitat managerului Silvi Ifrim revocarea lui Gabriel Prada din funcţia de director medical. Ne-am lovit de un blocaj legislativ deoarece doamna Silvi Ifrim este manager interimar şi s-a găsit în imposibilitatea de a îl revoca pe directorul medical. Prin urmare, Ministerul Sănătăţii a modificat normele legislative (http://goo.gl/26Lg3i) pentru a permite revocarea de către managerii interimari a membrilor consiliului director care încalcă legea. Noile norme vor fi transmise către Monitorul Oficial săptămâna viitoare şi acest lucru va permite revocarea directorului medical Gabriel Prada, în condiţiile legii." Mie lucrurile mi se par destul de clare, insa Tolo, pe care personal l-am apreciat foarte mult, a luat-o bine razna (parerea mea, evident), si vrea sa devina noul Cristoiu, prin campanii de denigrare a unor oameni care chiar incearca sa schimbe ceva (in bine) in tara asta. Nu stiu ratiunile din spate, daca sunt politice, financiare, sau chiar crede in ceea ce face. Pacat....

Catalin Dimofte  •  24 noiembrie 2016, 23:43

Impartasesc dezamagirea unor comentatori ca Mihai Constantinescu sau Alex. Articolul este un exemplu de manipulare - destul de reusita pentru un cititor grabit si nu foarte atent - unul care ar trebui sa faca sa roseasca un jurnalist veritabil. Articolul este doar un atac la adresa ministrului Voiculescu - incepand de la chestii subliminale, cum ar fi titlurile de-o schioapa (altfel primul titlu, cel despre publicitate, potrivindu-se ca nuca in perete cu continutul) suprapuse istet peste fotografia ministrului... ...continuand cu mici propozitii false (dar desigur nevinovate), licente jurnalistice de genul "raspunsul pe care vi l-a dat Vlad Voiculescu", sau afirmatia despre "alte siteuri, la discreția firmelor" (site-uri la discretia firmelor, cum ar fi cel al spitalului respectiv, sau al Bursei (???))... ...la o alta ciudatenie care ori este deliberat manipulatorie, ori "doar" o greseala descalificanta pentru profesionalismul jurnalistului (belsug de poze zambitoare ale insilor de la Vitalaire - inamici publici ai zilelor noastre - la capitolul "Zambetul lui Gabriel Prada" (?)... dar nicio poza a lui Prada insusi??? Cum se numeste asta in tehnica manipularii, d-le Tolontan? Cumva "transfer de notorietate negativa"?)... ... la repetarea obsedanta, poate de zeci de ori, a "mesajului" - ministerul "lui Vald Voiculescu" minte, ministerul e corupt etc., toate acestea INAINTE de a da sansa cititorului sa-si faca propria impresie citind textul oficial... ... si pana la raspunsurile ultra-laconice, practic non-raspunsuri date unor comentatori. Mihai Constantinescu si Alex, d-le Tolontan, v-au dat exemple ca lucrurile nu-s in regula cu acest articol. Le-ati raspuns, foarte convingator si argumentat, ca nu sunteti de acord cu ei. Presupun ca nici cu mine. Am invatat totusi ceva dintr-unul din comentariile dvs., anume ca presa se cuvine a fi atenta, suspicioasa si rautacioasa cu Puterea. Conchid la randu-mi ca poate si cititorii s-ar cuveni a fi mai atenti, rautaciosi si mai ales suspiciosi in ceea ce priveste Presa. Atent am fost citindu-va articolul. Rautacios incerc sa fiu intrebandu-va - n-ar fi fost inca si mai interesanta analiza cu privire la banii cheltuiti pe publicitate (analiza neavand de fapt nimic de-a face cu cei trei subiecti, dar avand meritul de a intarata proverbiala invidie a romanilor inainte de a-i asmuti asupra "vinovatilor") daca ne-ati fi spus si cam cati din acei bani intra in grupul media din care faceti parte? Sau te pomenesti ca nu intra niciun firfirel??? Iar suspiciunea, un sentiment cu totul nou in ceea ce va priveste, o s-o port multa vreme de-acum incolo cu mine.

Manon  •  25 noiembrie 2016, 10:27

Ce sa zic....citind articolul am ramas fara aer....:((((

as  •  26 noiembrie 2016, 13:46

De acord cu EUEU. Daca asa au de gand ong-istii sa conduca ministerul sanatatii cind vor veni ei la putere degeaba au fost inlocuiti pesedistii. Si incompetenta ucide.

Lili  •  26 noiembrie 2016, 20:20

Nic Voiculescu ce zicea?

pacientii  •  26 noiembrie 2016, 21:02

Bravo !In sfarsit poate va dati seama de pustiul de la sanatate ,care crede ca tot ce zboara se mananca,Analizati declaratiile sale de presa in care contesta orice fara nicio baza ,(sau doar avand ca baza avertizorii (paraciosii)de integritate-vezi dr SILVI IFRIM- alta ***, dna care viseaza la conditii de occident pe care le va face din economiile celor 1000 fiole de gerovital (=3500ron)furate ,din sporurile platite ilegal si din analizele salariatiilor lucrate gratis.Treziti-va! Acestia sunt pusi sa desfiinteze sistemul de stat pentru a nu mai intalni" mamarete si babarete"(citat din marea dna a geriatriei,SILVI IFRIM, care pana de curand nici nu auzIse ca existe o astfel de specialitate)care fac sa-i puta dnei cand vine la biroul ce se afla pe etaj cu pacientii.Poate dle Tolontan publicati cate ceva si despre aceasta dna despre care nu stim decat acel lucru cu slabitul vedetelor.Inca o sugestie pt dl ministru:Priviti-ne in ochi cand aberati si ganditi-va ca nu putem merge nici macar in Ungaria pentru un transplant.Lasati oamenii sa-si faca treaba si premiatii pentru conditiile in care lucreaza,conditii create de MS, si fac performanta.Nu este posibil sa contesti niste acreditari facute in curtea ta, dupa cum bine a spus dna Firea.Asa face si acolita dlui ministru ,dna silvi ifrim,ca doar a fost premiata cu prelungirea interimatului,si contesta acreditarea institutului pe motiv ca nu are mobila noua .

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

D  •  27 noiembrie 2016, 11:36

Foarte de acord cu dl. Catalin Dimofte. A pus in cuvinte mai bine decat as fi putut eu s-o fac, ceea ce gandesc si eu. Si nu e prima data cand cred ca manipulati, deliberat sau nu, cititorii. E pacat, pentru ca va recunosc un foarte mare merit de a fi scos la iveala o multime de abuzuri scandaloase.

re  •  13 martie 2017, 9:58

am probat azi la paramount ch., ora 1.40, in calup 16 reclame la medicamente plus una la pasta de dinti, in timpul lui Jaws 2:) sa nu imi spuneti ca pensionarii se uita la ora aia la filme cu rechini albi.

Comentează