Mărturii și documente dintr-o multinațională pharma: “Firma noastră înșală bolnavii săraci din România!”

Mii de bătrâni dependenți de oxigen sunt executați silit de Air Liquide Vitalaire, filiala din România a liderului mondial de aparate de aer. Un insider a oferit ziarului numeroase facturi contrafăcute. Reprezentanții firmei se declară ”șocați” și spun că ”vom verifica”

luni, 21 noiembrie 2016, 7:03

– Vreau să vă arăt cum firma Vitalaire escrochează pacienții și face evaziune fiscală!

– Pe ce vă bazați?

– Eu sunt cel care a falsificat actele!” Coordonator care a plecat din Vitalaire și s-a decis să vorbească

 

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac, Cătălin Tolontan și Raed Krishan (foto)

 

– Vitalaire ne-a impus să plătim 2.300 de lei pentru o restanță de câteva sute de lei!

– Cum ați ajuns să închiriați un aparat medical de la Vitalaire?
– Tatăl meu, tractorist de meserie, era cardiac și avea insuficiență respiratorie. Era obligat să folosescă un concentrator de oxigen. Vitalaire ni l-a închiriat. Și apoi ne-a dat în judecată.

– Ce ați făcut?
 Ce puteam face? Am plătit! Sunt niște mafioți!

– Cum se simte acum tatăl dumneavoastră?
 Sper că mai bine decât aici. A murit.

E una dintre miile de voci pe care statul român n-a vrut să le audă.

Bărbatul se numește Viorel Grigore și e băiatul lui Anghel Ciufu, din Lehliu Gară, județul Călărași.

Ciufu a folosit un aparat Vitalaire în anii 2013-2014.

S-a stins la 61 de ani.

O afacere construită pe executarea discretă a pacienților

SC Air Liquide Vitalaire România SRL, după numele complet al firmei, este bine cunoscută în lumea medicală.

Dar e aproape neștiută în spațiul public.

Pentru că, deși numeroși pacienți au reclamat ani de zile la autoritățile medicale și la Protecția Consumatorului, ei au fost ignorați.

Astfel s-a asigurat discreția afacerii.

Ei vând sau închiriază aparate de oxigen pentru pacienții cu astm, cancer, silicoză, boli severe de plămâni, apnee. ”Ne adresăm bolnavilor cu suferințe foarte grave. Pentru clienții noștri, oxigenul este de neînlocuit. Speranța de viață a scăzut la câteva luni acum, dar asta din cauza Casei de Sănătate”, spune directorul general al firmei Lucian Bentu, într-o lungă discuție cu jurnaliștii Gazetei.

Au sediul în Iași și contracte cu toate Casele Județene de Sănătate.

”Avem înțelegeri cu 42 de Case de Sănătate. Și mă puteți cita: da, îi acționăm pe pacienții datori în judecată, dar din cauza celor de la CAS!”, spune avocatul firmei, Dragoș Bobu, care îl însoțește la interviu pe directorul Bentu.

Multinaționala are în lume vânzări de 10% din PIB-ul României

Vitalaire este filiala din România a grupului Air Liquide, liderul mondial în domeniul gazelor pentru industrie, sănătate și mediu.

Planiglobul în versiunea Air Liquide Vitalaire

Corporația cu sediul în Franța atinge, în toată lumea, vânzări de 16,4 miliarde de euro în 2015, o sumă egală cu 10% din Produsul Intern Brut al României!

80 de țări se află pe harta afacerilor globale ale Air Liquide Vitalaire

Majoritatea business-ului Air Liquide e în industrie, însă dispozitivele din sănătate, grupate în brandul Vitalaire, cresc vertiginos.

”Noi nu prea apărem în media. Este prima oară când dau un interviu”, spune directorul Bentu.

Oamenii din interior spun că anonimatul are un scop calculat la rece.

”Noi, reprezentanța Air Liquide Vitalaire din România, ne-am transformat, în tăcere, într-o afacere bazată pe executarea silită a oamenilor amărâți, neștiutori și, de multe ori, muribunzi!” Fost coordonator al Vitalaire, sursă a Gazetei

După o lungă perioadă în care a lucrat cot la cot cu ceilalți la coordonarea a ceea ce el numește ”un sistem de fraudare a oamenilor fără apărare prin întocmirea de documente false”, un angajat important al Vitalaire decide să vorbească.

Omul a plecat din firmă, după ani de zile în care a ocupat poziții vitale și a avut acces extins la informațiile interne.

El spune că dispozitivele medicale sunt foarte bune, însă afacerea se bazează pe executarea silită a mii de oameni neajutorați.

”Nu expediam facturile,  tocmai pentru ca oamenii să adune datorii!”

– De ce afirmați că afacerea Vitalaire se bazează pe executarea în tribunal a bolnavilor?
– Pentru că asta ni se spunea să facem! Deși prin contracte ne angajăm să trimitem facturile lunare către pacienți, noi suntem antrenați să nu îi avertizăm, tocmai pentru ca bolnavii să adune datorii. Abia atunci îi dăm în judecată.

– De ce abia atunci?
– Pentru că în anii de întârziere curg penalitățile.

– Cât sunt de mari?
– Penalitățile sunt de aproape 40% pe an!

– Dar bolnavii nu protestează?
– Foarte puțini. Majoritatea se conformează. Gândiți-vă, vorbim despre oameni grav bolnavi și fără posibilități. Suferinzi care nu se mai pot deplasa, care nu au acces la informație, care nu au avut probleme cu justiția în viața lor și se sperie.

– Despre câte procese vorbim?
– Nu știu, informația aceasta nu o aveam noi, ci doar șefii, dar sunt mai multe decât își poate imagina cineva.

”Da, am intentat aproape 3.000 de procese pacienților”

Gazeta a centralizat, folosind portalul termene.ro, procesele intentate de Vitalaire.

Ziarul a verificat apoi un număr semnificativ de procese direct pe portalurile justiției și prin dialog om la om cu bolnavii.

Sau cu urmașii lor.

Pentru că și sursa, și directorul companiei au dreptate atunci când afirmă că mulți dintre clienții Vitalaire sunt cazuri disperate.

E o listă nesfârșită de oameni care s-au stins în câteva luni sau, maximum, într-un an, doi după semnarea contractului. Acum, potrivit șefilor firmei, s-a redus speranța de viață, pentru că cei de la CAS le decontează oxigenul doar pacienților aflați în stadiul 4 în anumite boli.

Apoi, în pasul următor, am confruntat cu oficialii firmei numărul de procese, rezultat din sursele publice. L-au confirmat!

”Avem aproape 3.000 de procese”, spun cei doi oficiali intervievați ieri de gsp.

Acțiunile în instanță împotriva clienților-pacienți sunt derulate prin casa de avocatură din Iași a lui Dragoș Bobu, prietenul directorului general Lucian Bentu.

Este o situație nemaiîntâlnită în domeniul sanitar din România: o firmă să acționeze în judecată aproape 3.000 de pacienți!

”Da, și noi am întrebat în jur și n-am mai găsit o astfel de cifră așa cum avem la Vitalaire, dar există explicații”, spune Bobu.

Câte două executări silite în fiecare zi din ultimii 6 ani!

Din 2010 și până azi, Vitalaire a intentat bolnavilor două procese pe zi, în medie!

Două cazuri în fiecare zi lucrătoare, timp de 6 ani neîntrerupt!

”Avem o cifră de aproape 3.000 de procese din 2010 și până azi. Cei de la Casele județene de sănătate ne-au spus că se întâmplă asta pentru că alții fac concesii, iar noi ne luptăm pentru banii noștri” Dragoș Bobu, avocatul firmei SC Air Liquide Vitalaire România

Bolnavii dați în judecată provin din toată țara, dar mai ales din comune și sate îndepărtate.

2.800 de procese a deschis Vitalaire împotriva propriilor pacienți în perioada septembrie 2010 – noiembrie 2016, conform datelor găsite de gsp

Ziarul a discutat cu zeci dintre oamenii aceștia sau cu soții, soțiile, copiii, nepoții și rudele lor.

Mulți pacienți au murit.

Dar, înainte de a muri, aproape toți au plătit.

Iar statul știe!

De ce cazul nu a explodat până acum? Cine să vorbească în numele oamenilor săraci și uitați?

Potrivit discuțiilor dintre Gazeta Sporturilor și mai multe Case de Sănătate Județene, ”numeroși oameni au sesizat ce necazuri le face Vitalaire”.

De asemenea, Protecția Consumatorului a primit o căruță de alerte.

Firma însăși recunoaște că este ținta a multe plângeri de la oameni.

Cu toate acestea, afacerea a mers, neclintită, înainte.

De ce? Pentru că cei executați sunt oameni fără voce în societatea românească.

Prin alchimia dureroasă a inegalității șanselor, nici copiii sau nepoții lor nu adună suficientă putere ca să se facă auziți.

Firma obligă ca pe fiecare contract să existe unul sau doi garanți. Chiar dacă mai tineri, giranții suferinzilor sunt, în general, tot oameni fără posibilități.

Mii de bolnavi  neputincioși și mii de rude terorizate doar la ideea unui proces au plătit, an după an, penalități care ajung și la de zece ori suma datorată!

Gazeta are documentate numeroase cazuri și le va publica.

Contabilitate dublă

”Cel mai șocant în toată povestea Vitalaire este faptul că în multe dintre aceste procese s-au prezentat probe false de către firmă!”, spune fostul angajat al companiei.

Omul din interior aruncă facturile pe masă!

Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei
Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei
În a doua factură apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate
În a doua factură apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate

”Așa arată, puse față în față, facturile duble folosite de noi în contabilitatea Vitalaire”, le netezește omul cu mâna.

Documentele sunt emise pe același nume!

Ele prevăd închirierea unui aparat de oxigen folosit în tratarea apneei.

Apneea este o suferință serioasă, din cauza căreia bolnavul poate muri în somn în lipsa unui dispozitiv cu oxigen.

Acest gen de aparat nu e decontat de Casă și, prin urmare, e achitat din buzunar de pacient.

Documentele poartă aceeași identificare: seria IS2008 și nr. 1046.

Sunt emise pe același nume: Rada Victor Petre.

3 secunde au trecut între emiterea facturii cu seria IS2008 și nr. 1046 de 130 de lei și emiterea facturii de 0,01 lei

La aceeași dată: 30 aprilie 2010.

Numai că una este emisă la ora 11:10:49.

Cea de-a doua la 11:10:52.

Și au valori diferite!

”Alte facturi pe care vi le dau sunt pur și simplu cu aceeași serie, nume, sumă și timp. Pentru că au fost făcute într-un word!”, susține fostul angajat al corporației.

Orice contabil știe cum se numește acest lucru. ”E fals în acte și evaziune!”, apasă sursa.

Prima factură are valoarea normală din contract, de 130 de lei, iar în a doua apare suma de 0,01 lei, care se înregistra în contabilitate.

Sursa din interior: ”Au câștigat procese cu chitanțe false trimise în instanță”

– De ce în contabilitate se introducea factura cu 0,01 lei?
– Pentru ca acționarii francezi să vadă că această sumă nu va mai fi recuperată niciodată.

– Când începe facturarea dublă a unui pacient?
– În momentul în care el nu plătește. Din acea lună, pacientul figurează lunar cu 0,01 lei în contabilitate. Dar clientul nu știa! Factura dublă, cu 130 de lei pe lună, era păstrată într-un dosar al firmei, neînregistrat la Fisc! După luni de zile, sau uneori după ani, bolnavul era dat în judecată și la proces mergeam cu facturile cu 130 de lei, deși ele nu erau legal înregistrate.

– Ce câștigă firma din această poveste riscantă?
-În final, firma are de încasat mult mai mult decât suma prevăzută în contract. Dar adevăratul câștig aparține șefului firmei: directorul general Lucian Bentu. El și prietenul său, avocatul Dragoș Bobu, sunt cei care profită. Pentru că din acești bani recuperați, care includ și penalități, o mare parte își oprește avocatul Bobu ca servicii juridice. Este, în același timp, un mod de a păcăli și pacienții, dar și pe acționarii francezi ai firmei.

– Asta înseamnă că facturile prezentate în instanță erau false? Am înțeles corect? A câștigat Vitalaire procese pe fals?!
– Da, am depus probe false în procese. În special în cele pe aparatele nedecontate de Casă.

– Și dacă acum, după ce facturile duble devin publice, se duc repede la firmă și le vor șterge pe cele cu 0,01 din contabilitate?
(Sursa zîmbește) Stați liniștiți, am backup-uri de la baza de date a contabilității firmei!

(Și, la un calcul simplu, mai e ceva: bilanțurile anuale sunt depuse. Nu se pot modifica valorile totale înregistrate în contabilitate).

– E greu de imaginat că nimeni de la Paris nu și-a dat seama! Nu s-au alertat că au mii de procese în România?!
– Sincer, la un moment dat am avut senzația că au aflat ceva. Un director neamț a făcut o vizită-fulger în România. Dar nu știu exact ce s-a discutat. După cum observați, nu bat câmpii. Ce știu spun. Ce nu știu nu improvizez.

Directorul general: ”Sunt șocat. E foarte urât ceea ce văd!”

Discuție dificilă într-un hotel bucureștean cu cei doi oameni care, potrivit mărturiilor, conduc Vitalaire: directorul general Lucian Bentu, totodată om de afaceri din Tecuci, și avocatul ieșean Dragoș Bobu.

Le arătăm facturile duble.

Avocatul Bobu, un tânăr blond, cu aspect modern, se scufundă în fotoliu și în gânduri.

Răspunde directorul general Bentu.

Nici el n-a împlinit 40 de ani, arată și vorbește bine.

-Cum puteți explica o factură cu aceeași serie și același număr și două valori?
-Aaa. Păi, vă explic imediat! Noi așa facturăm. Pentru Casă facturăm cu valoare mare și pentru pacient cu valoare mică. Așa facturăm și acum, nu e nicio problemă.

-O secundă! Ceea ce țineți în mână sunt două facturi pe un dispozitiv de apnee, nedecontabil de către Casă.
-Da?!!!

-Da. Și mai e ceva care nu se leagă. Chiar dacă facturați cu două valori diferite, cum să aibă facturile același număr și aceeași serie?
(Directorul își trece buricele degetelor peste cele două facturi. Avocatul pare plecat departe, în propriile frământări) Nu-mi explic! E foarte urât, într-adevăr, ceea ce văd aici. Dacă e adevărat, zic, dacă, atunci e probabil un caz izolat. Sincer, o să verificăm și noi.

GSP: ”Ați pierdut procese pentru că expertiza a găsit semnături false în locul pacienților?”
Avocat Vitalaire: ”Da, dar cîteva!”

(Scoatem încă două facturi. Pe alt pacient, tot duble și ele) Mai avem, să știți.
-Credeți că sunt hîrtii de la noi din firmă?

-Dumneavoastră să spuneți asta publicului, vă rugăm!
-E clar că toate informațiile astea le aveți din firmă. Dar ele sunt, cum să zic, așa, răutăcioase. Eu am muncit din 2006 în firma asta, când vindeam singur aparatele! De unde aveți atâtea informații?

-Știți bine că nu putem spune niciodată. Veți vedea că avem mărturiile a mulți oameni. Deținem documentele din interior, dar nu credităm nicio variantă. De aceea vi le arătăm, ca să spuneți oamenilor ce e cu ele!
-Realmente nu-mi dau seama. Dar vă mulțumim că ni le-ați arătat pentru că o să încercăm să aflăm despre ce e vorba.


(Intervine avocatul, roșu și transfigurat) Vreau să vă spun ceva! Dacă ceea ce ne arătați este adevărat, înseamnă că am fi depus în instanță documente false?

-Da, asta înseamnă. Dar s-a mai întâmplat acest lucru.
-La ce vă referiți?!!!

-Din informațiile noastre, există procese pe care le-ați pierdut pentru că s-au descoperit semnături false pe contracte. Nu semnaseră pacienții, ci altcineva în locul lor. Probabil de la firmă.
-E adevărat. Când s-a făcut expertiza grafologică am pierdut.  Dar sunt foarte puține aceste cazuri.  Câteva! Și am schimbat imediat procedurile în firmă, în sensul în care am pus pacientul să scrie pe contracte numele și abia apoi să semneze. Și acum eu cred că noi, Vitalaire, am fost păcăliți în acele cazuri!

-De către cine?
-Pacientul sau aparținătorul ne-au păcălit.

-Așteptăm un răspuns pentru facturile duble în zilele următoare. Dar, dincolo de ele, numărul acesta de mii de procese intentate pacienților vi se pare normal?
-(Acum vorbesc pe rând amândoi, completându-se, director general și avocat) Vrem să spunem ceva. Să știți că numărul imens de procese în care i-am acționat pe pacienți este datorat faptului că sistemul conceput de Casa de Sănătate nu protejează pacientul! Sistemul nu e făcut în folosul pacientului.

”Sînt într-adevăr șocat de ceea ce văd că-mi arătați. Numărul de procese este cea mai importantă problemă a firmei, dar este exclus ca eu să fi pus vreodată oamenii să genereze procesele sau să înregistreze facturi false și să meargă cu ele la proces”  Lucian Bentu, directorul general al Vitalaire

Discuția cu cei doi oficiali ai Vitalaire durează două ore și jumătate.

În edițiile următoare, ei mai au multe de spus.

edit
Tensiune vizibilă a șefilor firmei după dialogul cu ziariștii Gazetei. Directorul Lucian Bentu își aprinde o țigară. Avocatul ieșean Dragoș Bobu stă, cu o figură pietrificată, în picioare. La două ore după încheierea interviului de ieri, aproape de 11 noaptea, ei se plimbau încă prin curtea hotelului bucureștean unde s-au cazat. Foto: Raed Krishan.

Un om găsit după 6 ani

Primele facturi false pe care le-am arătat conducerii corporației sunt emise pe numele lui Victor Petre Rada în aprilie 2010.

Pe baza facturii false, omul a fost executat silit de SC Air Liquide Vitalaire România SRL.

Timp de 6 ani, ca alți mii de suferinzi, bărbatul n-a știut nimic.

El trăiește și l-am găsit.

Continuarea în ziarul de mâine.

Comentarii (129)Adaugă comentariu

George  •  21 noiembrie 2016, 7:31

Fara cuvinte, puscarie pe viata...

Bogdan  •  21 noiembrie 2016, 7:49

V-ati cam OTV-izat cu toate investigatiile astea. Tin minte ca doar la OTV se practicau lucrurile de genul asta....

DAB  •  21 noiembrie 2016, 8:10

Domnu Tolontan, e zornait de catuşe la Radio Romania şi Dumneavoastra nu scrieti nimic. Ma asteptam sa fiti solidar pana la capat cu jurnalistii captivi din istitutie. Le-ati dat o lovitura de dreapta, dar finalizati cu o directa de stanga: in 88 de ani de existenta SRR nu a mai trait o astfel de rusine. Acest consiliu de administratie penal ar trebui sa demisioneze in bloc. Ei, nu, s-au repliat aseara si si-au ales purtator de cuvant: o lidera de sindicat! E noaptea minţii, nu vedeţi, Domnule Tolontan? O lidera de sindicat este purtator de cuvant al Consuiliului de Administratie... Orwel e ***! Tocmai ea, care prin firmele pe care le are are afaceri directe cu SRR de sute de mii de lei...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ionut  •  21 noiembrie 2016, 8:12

Poate-n articolul de mâine aflam ca cei 2 au pățit ca seful Hexipharma, adica "le-a aparut" un copac pe sensul de deplasare....

Iulian  •  21 noiembrie 2016, 8:40

E uluitor dacă se adeverește. Totuși dacă bolnavii erau în stare gravă, muribunzi deci, pe cine mai executau silit?

Dromichete  •  21 noiembrie 2016, 8:53

Pentru bandiți de teapa acesta, ticăloși morți după bani, un stagiu de vreo 20 de ani, ca pe vremurile odioase, la Canal sau Gherla, mi se pare o pedeapsă blândă.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 8:57

@Iulian: Daca mor pacientii, firma ii executa pe cei care au garantat. Nu aduc aparatul pina cu nu exista unul sau doi garanti. Nu mai se pune problema sa se adevereasca, lucrurile sint clare in privinta proceselor. Am centralizat datele publice si au recunoscut chiar cei de la firma. Au aproape 3.000 de procese in 6 ani, adica doua pe zi. In care dau in judecata oameni in stare grava sau pe urmasii lor. In privinta documentelor din interiorul companiei, da, acolo asteptam un raspuns.

Dr. Dan Patru Tudosie  •  21 noiembrie 2016, 9:09

Cam asa ceva se petrece in orice companie mare din Romania, indiferent de domeniu. Furturi, spagi, evaziune, nepotisme, inselaciune. Felicitari pentru articol.

Ladiana  •  21 noiembrie 2016, 9:10

În toate domeniile, statul a creat niște instituții care sa protejeze cetățenii. Inutil, poate ii întrebați dv cum au acționat în acest caz. Deși nu sunteți plătiți din impozitele noastre, voi, jurnaliștii, faceți treaba acestor instituții. Este o tara în care nimic nu funcționează normal pt ca înalții funcționari descoperă beneficiile funcției pe care nu le mai împarte cu cetățenii ci le păstrează pt sine.

Ovidiu  •  21 noiembrie 2016, 9:17

Incredibil, citesc și nu-mi vine să cred ce se intâmplă.

ioana  •  21 noiembrie 2016, 9:21

Socant....Nu imi pot imagina cum au stat cu mainile LEGATE toti....adica DSP, ANAF, DNA, MINISTER...cum se poate asa ceva? Am ajuns sa faca investigatii o echipa jurnalistica de sport (care initial nu avea competente in domeniul sanatatii), iar OFICIALII stau si se intreaba cine a avut asa un curaj sa vorbeasca. Hei, tu, popor roman, cat vei mai inghiti si suporta? Noi chiar suntem doar "piata de desfacere" a profitorilor?

Westfield  •  21 noiembrie 2016, 9:25

Nu inteleg unde intrau banii dupa executari? Inteleg ca francezii nu stiau de banii recuperati dupa executari si nici fiscul nu stia de acesti bani, nefiind declarati iar pt francezi apareau ca 0,01...

Darius  •  21 noiembrie 2016, 9:27

Buna ziua. Aceasta firma, dupa decesul mamei mele in 2014 a trimis "n" somatii tatalui meu pentru plati restante . Aberatii continue. Eu, fiind plecat in strainatate nu am putut tine legatura permanent cu *** acestia, iar tatal meu slab de inger le-e platit 1200 lei fara niciun motiv real, doar de teama unui eventual proces asa cum ameninta ei pe toata lumea! Am vrut sa-i dau in judecata, dar tatal meu fricos si speriat de executarile lor silite fara temei legal a platit fara voia mea suma pretinsa *** acestei firme! Saptamani intregi nu am vorbit cu tatal meu pe decizia lui solitara de a plati ***! Ar mai fi multe de spus........in toata conversatia mea personala cu aceasta firma si cu avocatii lor buni doar de amenintari, telefoane si hartii de executare trimise saptamanal-ideea era ca nu le voi plati nimic, dar tatal meu a trecut peste munca si timpul meu pierdut de a lupta acestui sistem ticalosit organizat de Vitalaire!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Je  •  21 noiembrie 2016, 9:31

Ee acum inteleg de unde provine bunastarea celor 2 indivizi( daca le urmariti paginile de facebook o sa intelegeti).smecheriile (escrocheriile ) probabil se transmit si genetit si prin invatare ulterioara de la tata si socru , aici ma refer la domnu bentu. domnule tolontan poate veti extinde un pic investigatia ziaristica si asupra afacerilor socrului si al tatalui domnului bentu si veti intelege mai bine apetenta acestuia pt inavutire rapida prin orice mijloace.sper ca autoritatile statului sa ia in serios cazul si sa aflam daca sunt sau nu infractori domnii

mir  •  21 noiembrie 2016, 9:35

Ma bucur ca inca mai avem pe cineva sa investigheze fraudele si inselaciunile indreptate impotriva consumatorului roman. Din cate stiu chestiile acestea intra la probleme de siguranta a a cetateanului si teoretic ar trebui investigate de baietii cu ochii albastri si burtile mari. Macar sa-i acorde o parte din bugetul operativ lui Tolontan sa poata efectua mai multe investigatii. Bv Tolo si keep walking.

Cristian – SAN FRANCISCO  •  21 noiembrie 2016, 9:38

Din pacate, ma astept ca nimic sa nu se intample, iar aceste *** sa nu pateasca absolut nimic. Nu poti face asa ceva la scara nationala daca nu te tine cineva in brate si daca nu cotizezi la greu!!! ...iar Romania se pregateste inca odata de alegeri .... abia astept sa ii vad cum ies aceeasi...din nou ...inca odata ... cum ar zice astia *** de pe la noi ... fara numar... pe balans pe balans!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Paul  •  21 noiembrie 2016, 9:40

Sa vedem dacă DNA si justiția au curajul sa ancheteze si sa judece cu la fel de multa hărnicie ca in cazurile mafiotilor autohtoni si in cazul multinationalelor sa ele sint mai presus de lege ... In domeniul sănătății este nevoie de brigadă speciala de anchetă de cind cu privatizarile in domeniu, aici se intimpla foarte multe nereguli.

betina  •  21 noiembrie 2016, 9:42

Absolut grotesc ......nu-i de trait in aceasta tara .....Si Anaf-ul nu a facut nici un control pana acum la firma aceasta .Directorul vad ca are mutra de "mafiot" ....nu de om care sa faca vreun bine cuiva .

Stelu  •  21 noiembrie 2016, 9:46

Romanii inventivi ca de obicei,sa traiesti Tolo ca ne mai oferi ceva adevar !! Sunt curios cum o sa decurga tot acest circ permis de cei care au putere de decizie in tara asta lesinata si in moarte clinica

Vlad Tepes  •  21 noiembrie 2016, 9:54

mda, am mai tot spus asta, 10 mil de oameni sunt mai usor de "hranit" de cat 20...in timp ce anumite etnii se inmultesc ca soarecii in Romania, bun pan, dar nu stiu cine l-a conceput, ai nostri sau ai lor de la MoscowBudapesta ?!

Dacul liber  •  21 noiembrie 2016, 10:10

Institutiile statului sunt ocupate sa penalizeze firmele transparente, mici, care oricum isi platesc taxele si oamenii care chiar isi castiga existenta, cu greu, din munca cinstita. N-au timp de escroci care se imbogatesc peste noapte chinuindu-si semenii. Sanatatea NU POATE FI O AFACERE. Nici pentru medici, nici pentru firmele de distributie de medicamente sau materiale sanitare. Bataia de joc trebuie sa inceteze in Romania.Am ajuns bataia de joc a escrocilor si a lumii intregi.

andrei  •  21 noiembrie 2016, 10:12

Eu nu inteleg cum luau banii de pe procese si ii bagau in firma... Adica instanta spune sa se vireze banii in contul firmei si cei de la Paris nu intreaba de unde au aparut banii? Ca banii din factura falsa doar nu ii luau din mana cetateanului fara chitante. Dar si daca chitantele erau false, nu se bagau in firma....

Gabi  •  21 noiembrie 2016, 10:23

Am inchiriat pentru tatal meu un aparat de la aceasta firma. Colaborarea mi s-a parut cinstita pina la capat. La cit de serviabil si cinstit a fost reprezentantul firmei, domnul Szacacs, ma indoiesc de cele relatate de voi in articol!

Claudia  •  21 noiembrie 2016, 10:25

Pare profesionist articolul dar titlul gresit (sau malitios, ca nu stiu daca nu cumva e intentionat gresit) scade semnificativ din valoarea demersului jurnalistic. Merge mana in mana cu titlurile din presa de scandal. Nu vorbim despre o multinationala farma ci despre o firma de gaze . E cam ca si cum as spune "scandal in industria muzicala" vorbind despre un producator de televizoare. P.S. Nici n-ai sa crezi ce inseamna "pharma". Uita-te in dictionar chiar acum!!

Marius  •  21 noiembrie 2016, 10:32

Pentru cei care se intreaba despre cum isi castiga banii: este foarte simplu, cer in instanta plata cheltuielilor de judecata. Celebrul avocat tarifeaza la-ce-suma-vrea-el iar aceasta este recuperara de la girant/pacient. Am inchiriat si eu de la ei pentru tatal meu, mi s-au parut foarte profesionisti si organizati. Insa nu am primit niciodata factura pentru platile efectuate. In cazul meu, m-am ocupat direct de preluare/predare aparat insa sunt convins ca exista pacienti care decedeaza iar apartinatorii/girantii habar nu au de contractul care este inca in derulare. Este un serviciu util, ar fi pacat sa dispara, sa isi plateasca insa taxele in mod corect.

Mihai  •  21 noiembrie 2016, 10:37

V-ati ganditi sa scrieti articolul si in EN? presupun ca le-ar fi foarte usor celor de la AL Paris sa-l citeasca in alta limba decat Ro

basilicus  •  21 noiembrie 2016, 10:38

Iar institutiile si oamenii care ar trebui sa ne protejeze sunt, probail, ocupati sa scrie ca tolontan nu mai scrie ceva despre sport!

simplu  •  21 noiembrie 2016, 10:42

oamenilor astora le trebuie un avocat meserias ca in Erin Brokovich si o sa ii rupa pe francezi - francezii ar putea plati sute de milioane de euro pt aceste greseli. poate chiar miliarde de euro - pt ca familiile pagubite au pierdute vieti ale celor dragi. pt asta se plateste f mult in aceasta lume si nu doar cei doi interlopi romani sunt de vina. vitalair trebuie sa stea cu ei in solidar. ce caz tare ar fi pt o casa puternica de avocati

Lucas  •  21 noiembrie 2016, 10:45

Simplu : FELICITARI Tolo ! Se pare ca este o magarie inventata de cei doi . O fi prost platita pozitia de director general de catre francezi ?! :-)

11  •  21 noiembrie 2016, 10:47

*** au fost copii cuminti in comparatie cu firmele medicale de la noi.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mickey13  •  21 noiembrie 2016, 10:52

Sincer, nu stiu cat de reala-i toata povestea si, mai ales, de ce denuntatorul a acceptat sa vorbeasca abia acum! Dupa ani de marsavii! Cred ca n-a mai prins si el o ciosvarta de carne, altfel nu-mi explic. In alta ordine de idei, oricum am da-o, 3000 de procese este un numar mare, MULT prea mare, indiferent in ce domeniu ai lucra. Probabil, in toata lumea nu au atat de multe procese ca in Romania. Si de ce? Pt ca romanii sunt inventivi si au gasit o portita de a face bani usor si fara prea multa munca! (ma refer strict la acest caz). Daca se dovedeste ca-i adevarat, toti cei implicati ar trebui sa fie acuzati de genocid si condamnati pe viata si confiscarea tuturor averilor lor si ale rudelor, pana la concurenta sumei obtinute ilicit! Punct!

florin  •  21 noiembrie 2016, 10:53

Gainarii astia fac asta pentru ca sunt lasati sa o faca. Lasam la o parte cinismul si lipsa de scrupule a astora, in final ajungem la institutii ale statului:Protectia Consumatorului si, in final, sistemul de justitie, instantele judecatoresti. Din pacate, sistemul de justitie e dezastruos. Catastrofal pentru societate. Sistemul de justitie e cel mai neperformant, nereformat, netransparent si inaccesibil pentru cetateanul obisnuit, dintre toate institutiile romanesti (de aici si teama si indoiala). Inaccesibil de facto. Chiar si fata de guvern si parlament. Asta va fi ultima reduta iliesciana si cea mai greu de daramat.

Claudiu  •  21 noiembrie 2016, 10:58

Foarte tare țărişoara .... foarte tare sistemul. Statul domle, face drege... protejeaza ajuta garanteaza... mi.e greata de Romania. Mi e greata de politicieni jmecheri si mafioti. Aş iesi cu AK ăin față parlamentului... sa il expun sa il vadă lumea... deh!

Cosmin  •  21 noiembrie 2016, 10:58

Tolo, citesc cu interes articolele tale, am urmarit/asteptat/citit fiecare articol pe tema Hexi, nu comentez niciodata, dar vreau pur si simplu sa te felicit pentru ce faci tu, echipa ta si mai ales sursele tale care s-au saturat de mizeria asta! Multumim ca ne dati o raza de speranta la normalitate si ca ne ajutati sa nu renuntam si sa nu plecam in lume fugind de mizeria asta din RO. Multumim!

Catalin  •  21 noiembrie 2016, 11:01

Am pățit-o și eu cu ei... Mă rog, cu taică-meu. Ne-au dat în judecată după ce a murit taică-meu. Tare aș fi curios să văd dublura la facturile pe care le-am primit eu. Același lucru l-am semnalat și eu la judecată când am fost, faptul că n-am primit facturile și nu pot să-mi impute mie penalități, când eu n-am un document semnat prin care se ateste faptul că știam de existența sumei de plată. Trimite-mi un mail și pot să-ți dau toate documentele pe care le-am strâns eu pentru judecată. Am observat și eu că toate facturile sunt emise la distanță de cateva secunde, deși ar fi fost emise fiecare la o lună distanță una de alta. E prea mare coincidența ca să nu știu cum se face generarea unei facturi dintr-un excel pe bază de template. Ori alea au fost actele prezentate în instanță. M-am umplut de nervi. Aspectele astea n-au interesat pe judecător.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 11:02

Mi se pare un pic gresit pus accentul inca din titlu: "FIRMA NOASTRĂ ÎNȘALĂ BOLNAVII SĂRACI DIN ROMÂNIA!" Dupa ce am citit articolul, mie personal mi se pare ca este vorba de un numar restrans de indivizi, nu de o intreaga firma. Si nicidecum de un "sistem". #mergemdupasistem care ucide in masa sunt parlamentarii de exemplu. Ei, zi de zi, in mod intentionat, calculat, isi dau salarii, diurne, dau si schimba legi care sa-i favorizeze, pe langa legile normale si de bun simt. Acolo mi se pare un adevarat sistem care face anumite lucruri. Acolo nu mai putem vorbi de 3 indivizi care fac ceva de capul lor. Pe de alta parte, nu sunt de acord cu ideea ca pacientii nu au nici o vina. Eu, de cand ma stiu pe pamantul asta, de cate ori am cumparat ceva sau am semnat un contract si trecea o luna fara sa primesc o factura, ma panicam si ma interesam. Adica, mi-a spus tata de cand eram mic copil: in lumea asta, nimic nu e gratis. Din pacate, multi romani cred ca s-a facut o greseala in favoarea lor si nu se mira ca 1 an de zile nu au nimic de platit. Nu sunt absolut deloc de acord cu aceasta mentalitate. Daca, de exemplu, chiar se face o greseala in favoarea lor, ei sunt de acord binemerci sa foloseasca un bun pentru care nu platesc. E ca atunci cand vanzatoare nu observa si le da restul gresit, le da mai multi bani inapoi, foarte multi vad asta, dar ii baga in buzunar si se gandesc "pai daca e proasta, ce sa-i fac eu".

mir  •  21 noiembrie 2016, 11:03

Ca o initiativa cetateneasca... cine are cunostinte de lb. straine, ar putea traduce textul in eng si franceza si transmis pe adresele de mail ale ziarelor din Europa

Theo  •  21 noiembrie 2016, 11:06

Inca ceva: persoana asta care face valuri in presa, daca era un om corect, din prima secunda in care i s-a cerut sa falsifice o chitanta, trebuia sa faca in asa fel incat sa ia dovezi in scris si sa se duca la politie si DNA. Ma indoiesc ca l-au apucat remuscarile, poate e un fel de vendetta. Cumva, a fost indepartat din sistem si s-a razbunat. E urat. Daca ai remuscari, nu dai doar numele altora care au facut asta, din moment ce si tu ai facut. Iesi in fata si spui: sunt cutarescu, voi regreta pana cand voi muri ca am pacalit oameni batrani, bolnavi, suferinzi si muribunzi.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 11:09

Deci inca odata, citesc asta si din start e gresit: ”– Vreau să vă arăt cum firma Vitalaire escrochează pacienții și face evaziune fiscală! – Pe ce vă bazați? – Eu sînt cel care am falsificat actele!” Coordonator care a plecat din Vitalaire și s-a decis să vorbească. Cum adica spui "eu sunt cel care am falsificat actele" in aceeasi fraza cu "firma Vitalaire escrochează pacienții"??? Firma putea sa se numeasca si ABC SRL SA. O firma nu poate escrocha. Firma e un nume, o hartie la Registrul Comertului. Oamenii da, escrocheaza. Si sunt 100% convins ca nu toti oamenii in firma asta au facut aceste magarii. Sunt 100% convins ca au fost oameni care si-au alinat suferinta cu ajutorul acestor aparate, si sunt oameni care s-au dus si si-au platit facturile.

Alex  •  21 noiembrie 2016, 11:13

Buna ziua, In cazul de mai sus este vorba despre frauda, insa vreau sa va aduc la cunostinta ca avem o lege (95/2006) in baza careia executarea silita a pacientilor va deveni o realitate cotidiana in societatea romaneasca... Este vorba despre modificarea Art. 320 din Legea 95/2006 prin care protectia CAS a fost redusa drastic (fara sa fi fost insa scazute si costurile acesteia!). Succint, prezint art nr. 320 in forma sa dupa modificare: ART. 320 (1) Persoanele care prin faptele lor aduc daune sănătăţii altei persoane, precum şi daune sănătăţii propriei persoane, din culpă, răspund potrivit legii şi au obligaţia să repare prejudiciul cauzat furnizorului de servicii medicale reprezentând cheltuielile efective ocazionate de asistenţa medicală acordată. Ce e nou? Fata de forma veche a legii s-a adaugat: "precum si daune sanatatii propriei persoane, din culpa". Adica daca te accidentezi singur, din culpa, platesti spitalizarea. Ce inseamna sa te accidentezi "din culpa"? In viziunea spitalelor inseamna de fiecare data cand te autoaccidentezi. Urmare acestei legi au aparut urmatoarele cazuri nefiresti: – orice accident pe care il poate avea un copil (asigurat obligatoriu prin lege pana la 18 ani) – cade de pe bicicleta, cade la patinoar, la ski, cade cand face sport sau la joaca poate fi considerat (si va fi!) "din culpa proprie"= > isi plateste spitalizarea. – orice pieton platitor CAS (fie el si copil) ce are un accident rutier din vina lui (traverseaza prin loc nepermis sau pe rosu) => isi plateste spitalizarea. – orice biciclist / motociclist (platitor CAS) care cade singur de pe bicicleta / motor poate fi pus sa isi plateasca spitalizarea. – orice sofer (platitor CAS si cu RCA valabil) care are un accident rutier din vina lui in care este singura victima (ex. iese cu masina de pe carosabil) => isi plateste spitalizarea. si exemplele pot continua… Nu e greu de prevazut ce se va intampla… Spitalele vor factura pe banda rulanta (deja factureaza) sume imense ca servicii medicale nedecontate de CAS iar mii de procese vor fi pe rol in toata tara din cauza imposibilitatii oamenilor (asigurati CAS dealtfel) de a plati. http://stirileprotv.ro/stiri/social/somati-sa-plateasca-spitalizarea-daca-se-accidenteaza-singuri-cat-are-de-platit-un-pensionar-care-a-cazut-de-pe-bicicleta.html http://adevarul.ro/locale/suceava/factura-cosmar-spitalul-suceava-tanar-paralizat-pus-achite-16000-euro-tratamentul-trebuia-decontat-1_55f2cfc6f5eaafab2c7eba56/index.html Astept cu deosebit interes opinia dvs si propuneri de initiative pe acest subiect.

dan  •  21 noiembrie 2016, 11:16

Ma apuca groaza... E clar ca firma asta este constienta de starea acestor bolnavi si profita de ei. Batrani si oameni incapabili sa se miste. Agentii de vanzare stiu din start ca colaboreaza cu bolnavi ce nu vor putea respecta toate clauzele din contract, dar pentru ei nu sunt decat niste surse sigure de venit. Este scndalos.

Unul din lumea mare  •  21 noiembrie 2016, 11:21

*** cel care a furnizar documentele, a procedat foarte bine.. nesimtitilor astora le trebuia o lectie si ca ei sunt multi altii ce au pus jugul pe poporul roman

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Theo  •  21 noiembrie 2016, 11:22

@Catalin (nu Tolontan) - imi pare rau pentru pierderea tatalui tau. Am pierdut si eu mama, pe cand aveam 19 ani, datorita unei boli crunte si intr-un sistem medical care a refuzat sa ii ofere asistenta, pentru ca oricum e in faza terminala si ce mai conteaza. Dar te intreb si eu: care a fost perioada in care nu ai primit chitante si ce ai gandit in toata aceasta perioada? Cand ati decis sa semnati un contract pentru aparat, ai intrebat de costurile care sunt implicate? Daca ai fost mintit si ti s-a spus ca ti se ofera gratis, atunci ai avea un punct de vedere ... Vreau si eu sa inteleg ce au gandit 3000 de oameni care au vazut ca folosesc o aparatura medicala scumpa, la care nu multa lume are acces, si cand au vazut ca nu primesc cu lunile nici o factura, ce au gandit ...

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 11:24

@claudia: daca spuneti ca Air Liquide Vitalaire nu este o firma care face afaceri si in zona de pharma, atunci sa ne uita, impreuna, pe siteul lor. https://www.airliquide.com/industry/pharma-biotech Ei insisi vorbesc despre ei ca despre o companie de pharma. "Pharmaceutical companies are subject to two constraints: strict regulation such...". E adevarat ca grosul afacerilor il fac din industrie, am si scris asta clar in text, dar sint, de asemenea, o companie pharma care are dispozitive medicale de oxigen, dar si altele, cum ar fi pompe de insulina.

ionut razvratitu  •  21 noiembrie 2016, 11:25

DL. BENTU are salariu de 5000 euro lunar ( si un garaj auto cu masini de lux), MANAGERI DE VANZARI 2000 euro lunar.

Alex  •  21 noiembrie 2016, 11:25

E simplu cum se sifonau banii. Firma de avocatura isi oprea probabil majoritatea incasarilor din procese drept onorariu.

Cătălin Tolontan  •  21 noiembrie 2016, 11:25

@catalin: puteti sa ne dati mail pe [email protected] sau pe [email protected]. Multumim

Alex  •  21 noiembrie 2016, 11:27

@Theo, sistemul e ala care a permis sa se intample asa ceva.

Florentin Scarlat  •  21 noiembrie 2016, 11:31

Asta cu farma este clar tendentioasa, pentru ca suna bine in titlu. Daca este sa discutam documentat (nu orice scrie pe website) medicament inseamna un produs autorizat de Agentia Europeana a Medicamentului ca atare. Dispozitive de aer, pompe de insulina, astea nu sunt si nu vor fi vreodata medicamente. Ca sa ne intelegem... Ei spun ca fac produse care respecta standardele inalte impuse de industria farma si biotech. Daca eu fac becuri care respecta regulile din industria auto, asta ma face producator auto?

basilicus  •  21 noiembrie 2016, 11:32

Au aparut "avocatii": 1.nu e subiect sportiv, deci Tolo nu se pricepe. Deci nu e credibil. 2. teremenul"pharma" este folosit incorect, deco Tolo nu are proprietatea termenilor, deci nu stie sa scrie, deci totul e o prostie! 3. pacientii trebuiau sa citeasca cu atentie ce semneaza, deci pacientii sunt vinovati! 4. denuntatorul vrea sa se razbune si inventeaza, deci nimeni nu e vinovat. Doar Tolo, ca se ia dupa prosti!

Comentează