În ultimele cinci luni, Tarom a avut doar trei incidente tehnice, de ce vorbește ministrul Transporturilor despre un fenomen?!

O ploaie de știri în care întîrzierile sînt numărate ca defecțiuni este întreținută de autorități. Nici directorul Tarom și nici ministrul nu comunică cifrele reale

miercuri, 26 octombrie 2016, 6:45

Invitat acum două zile la DigiTV, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, este întrebat dacă Tarom rămîne o companie sigură ”în ciuda numeroaselor incidente tehnice din ultima vreme”.

Sorin Bușe răspunde că da, e și el îngrijorat de fenomenul incidentelor tehnice numeroase, dar că Tarom rămîne o companie sigură. Și că se preocupă. Dacă îi priveai expresia feței, numai încredere nu-ți transmitea.

Pe fapte, răspunsul corect al ministrului era altul: ”Despre ce numeroase incidente tehnice vorbiți, vă rog? Priviți aici statistica: în ultimele 5 luni, Tarom a avut trei incidente tehnice”. 

Că noi, care nu ne pricepem, nu facem diferența dintre incidente tehnice și întîrzieri, e de înțeles.

Dar ministrul Transporturilor e obligat să fie informat.

Să facă distincția.

Nimeni de la Tarom și nimeni de la ministerul condus de Sorin Bușe nu oferă publicului cifrele reale.

Ele pot fi găsite pe un site, ”The Aviation Herald”, care nu este exhaustiv, dar este reperul consultat de toată lumea aviației, inclusiv de către piloți. Unele companii nu raportează defecțiunile minore, dar aceste cifre sînt un punct important de discuție.

Culmea e că, invitat tot zilele acestea la Rareș Bogdan, Nicolae Demetriade, fostul director al companiei, l-a corectat pe moderator, informîndu-l că ”sînt două incidente în octombrie, restul nu sînt incidente reale”. Un fost director spune ce au datoria să spună actualii directori!

Conform ”The Aviation Herald”, Tarom a avut două incidente tehnice pe 15 octombrie, ambele pe aeronave ATR, care deservesc cursele interne. Și mai e documentat un incident pe 30 septembrie, cînd s-a simțit miros de ars. Defecțiunea anterioară fusese pe 13 mai, cu aproape cinci luni înainte.

Nu a existat nici un rănit.

Altfel spus, din primăvară pînă acum la Tarom au fost nu nenumărate incidente tehnice, cum pare dacă citești știrile și te asurzește tăcerea autorităților, ci doar trei incidente!

Dacă faci comparația, Lufthansa are 10 incidente în ultimele două luni. Iar din iunie și pînă azi, compania germană, socotită una dintre cele mai disciplinate, atente și sigure din lume, are cel puțin 16 incidente documentate.

Printre care cîteva cu ”fum în cabină” și ”defecțiune la motor” sau ”decolare fără autorizare”, unul dintre cele mai severe incidente posibile.

La incidentul Lufthansa din 5 august 2016, cursa Paris – Frankfurt, trei oameni din echipaj au fost răniți.

275 de aeronave are Lufthansa

22 de aeronave are Tarom

E adevărat că Lufthansa are de 12 ori mai multe aeronave decît Tarom, trebuie spus și acest lucru. Și nu e ca și cum suprapune cineva Lufthansa peste Tarom.

Dar să lași o companie aviatică ca Tarom să fie supusă tuturor confuziilor fără să oferi publicului datele corecte, tu, ca proprietar, e cam greu de înțeles.

Tarom este o companie de trei stele Skytrax, din cinci. Skytrax propune un sistem de notație unanim recunoscut și care ține cont de serviciile percepute de către public.

Tot la trei stele sînt Czech Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, LOT, SAS, Wizz Air, Iberia, Air Berlin sau Aegean Airlines.

Tarom este o companie care are aprobare FAA pentru zboruri în Statele Unite. Multe companii nu sînt socotite suficient de sigure ca să zboare în SUA.

Ultimul accident letal al Tarom a fost în 1995, ceea ce, la numărul de zboruri, o plasează printre companiile cu un bun ”safety record”.

Ultima știre despre Tarom este oferită la Europa FM de către Sorin Bușe – ”Ministrul Transporturilor: Tarom va fi restructurată. Nu este exclusă privatizarea companiei”.

 

Comentarii (55)Adaugă comentariu

URSEI  •  27 octombrie 2016, 21:04

Salutare lume, astia vor face praf compania. Sunt pe dinafara complet. Atata prostie nu s-a mai vazut decat la managerul strain belgian care abia a plecat. Totul se face la foc automat. Auzi Domne' se angajeaza un consultant sa le sustina imbelicilitatile, pentru modica suma de 1.000.000 Euro ( da atat este ) ca sa le spuna prostilor astia ce au de facut sau de nefacut. *** astea sosite in companiile de stat pe ordonanta 109 trebuie arestate imediat impreuna, cu iluminatii din ministerul transporturilor si aia la fel de imbecili ca si cei din TAROM. Asteptam sa intre autoritatile in ei sa-i ia cu autocarele. Nu este de mirare, cand isi va da duhul Compania Nationala TAROM, iar cineva va trage la raspundere autoritatile, acestea sa invoce ca nu au putut veni cu mascatii , intrucat TAROM are sediul social in judetul Ilfov si autoritatile nu detin Rovigniete la dube. Revenim cu detalii pikante

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Octavian Stăncioiu  •  28 octombrie 2016, 11:14

Vor să ne fure și Tarom-ul, asta-i tot.

Petru  •  28 octombrie 2016, 12:56

Domnul Bușe, ex câștigătorul unui concurs aranjat pentru funcția de director adjunct Tarom, nu cunoaște domeniul tehnic!?! Pai asta îl recomanda pentru funcție conform declaratilor de presa ale MT. :))) Lăsând gluma la o parte situația la Tarom e complicata : numărul de AOG este peste media în industrie pentru aeronavele în cauza, costurile tehnice sunt peste medie , numărul de angajati este peste medie, indisciplina este la cote ridicate, sindicatul tehnic a reușit în 3 ani jumătate de mandat ai domnului Heinsmann sa preia controlul departamentului și sa îl pună pe butuci (fără șpagă la liderii sindicali nu se întâmplă nimic, angajații pleacă la munca în străinătate cu contract pe firma sindicatului cât sunt în concediu medical plătit de asigurarea Tarom cu 100usd/zi etc). S-au făcut 2 seturi de recrutare aranjate (director financiar și Cief Administrator officer 2015 și director comercial, Chief administrator officer și director adjunct în primăvara 2016) ambele un fiasco, fiind selectați oameni lipsiți de experienta în domeniu și în general (dar perseverenti :)) care au accentuat degringolada din companie. Noul director general este dornic sa relanseze compania, dar este greu când nu ai cu cine (compania are personal îmbătrânit și lipsit de dorința de a face ceva). În perioada domnului Heinsmann și a domnului Stroe compania s-a deprofesionalizat (au plecat mulți oameni bine pregătiți din departamente cheie : calitate, zbor, tehnic etc)

Bogdan  •  6 noiembrie 2016, 0:27

Draga Tolo, Am o singura mentiune, citati sursa Aviation Herald. Pai interesant cum a avut 3 incidente iar ultimul in mai. Pai ia sa vedem. In luna Iulie o cursa Tarom de la Sofia la Bucuresti a fost anulata pentru ca avionul nu a putut pleca din Bucuresti din cauza unei defectiuni tehnice. Pasagerii au fost recuperati a doua zi cu aeronava de rezerva "ce pe care scrie Sky Team". In luna Septembrie, aeronava Tarom care pleca de la Budapeste catre Bucuresti a avut intarziere 3 ore din cauza unei defectiuni tehnice si nu a putut decola de la Budapesta. Cele 2 sunt cu patanii proprii, defectiuni tehnice pe care nu le enumerati nici unde. Interesant, e ok, putem furniza si biletele de avion la nevoie.

ioio  •  12 noiembrie 2016, 13:24

Bogdane primul paragraf intelegi bine nu intelegi iarasi bine. https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_accidents_and_incidents Toate cele bune.

Comentează