După un an, nici unul dintre dosarele ”Colectiv” n-a ajuns în instanța de fond și în nici unul nu e vorba despre corupție

A fost găsit un e-mail în care Alin Anastasescu, unul dintre patronii ”Colectiv”, le cere ofițerilor ISU, cu puțin timp înainte de tragedie, să vină să facă instruirea contra incendiilor ”pentru cei trei noi angajați”

luni, 17 octombrie 2016, 6:44

UPDATE: Astăzi, la 18:30, la noua emisiune a Emmei Zeicescu de la TVR voi discuta mai multe despre ceea ce există în dosare și despre probele surprinzătoare pe care le vom publica în zilele următoare.

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

 

Adevărul în cazul ”Colectiv”? Ce știm sigur că adevărul judiciar mai așteaptă.

La aproape un an de la incendiul care a ucis 64 oameni și a rănit peste o sută, nici unul dintre cele patru dosare penale n-a ajuns în fața instanțelor care vor judeca fondul.

Cazul e complex ca fapte și s-a ramificat din punct de vedere juridic.

Multe lucruri necunoscute oamenilor sînt încă secrete în dosare. Pe cîteva dintre ele le-am verificat și le putem prezenta azi.

A durat, dar timpul curge diferit. Ceea ce pentru familiile victimelor și pentru public e lentoare, pentru cei acuzați ”e proba că procurorii se grăbesc în a găsi vinovați fără a merge în profunzime”, după cum a declarat pentru Gazetă unul dintre apărătorii inculpaților.

De altfel, un avocat a renunțat după ce a avut sentimentul că DNA Militar grăbește cazul unui client al său ”care pare condamnat din start”.

Au fost încercări ale Parchetelor de a ajunge în instanță.

Dar Tribunalul Militar a înapoiat către procurorii militari ai DNA cazul, socotind că nu le-au fost respectate drepturile inculpaților, cei doi inspectori ISU cercetați.

Situația la zi este următoarea:

Dosarul 1 – cercetat de către Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casație și Justiție

Este dosarul-mamă.

Aici sînt inculpați Paul Gancea, Alin Anastasescu și Costin Mincu (patronii clubului ”Colectiv”), Daniela Niță (patroana firmei de pirotehnie Golden Ideas Fireworks Artists SRL, care a lansat artificiile), fratele ei Cristian Niță și angajatul acestei firme Viorel Zaharia, cel care a participat la montarea artificiilor, dar care era afară din club în momentul aprinderii lor.

100 este numărul aproximativ al oamenilor de a căror rănire în incendiul din 30 octombrie 2015 sînt acuzaţi inculpaţii din dosar 

Cu excepția lui Cristian Niță, care e acuzat de favorizarea infractorului și ascundere de probe, ceilalți cinci sînt acuzați de ucidere din culpă pentru 64 de victime în concurs cu vătămare din culpă pentru aproximativ 20 de răniți.

agerpres_8078293_gancea_anastasescu_costin mincu

De ce doar 20?

Pentru că afectarea a 80 dintre răniți, fie tratați în străinătate, fie care și-au obținut mai tîrziu documentele, este cercetată ca infracțiune într-un dosar disjuns.

Între inculpații de la club și cei de la firmă au apărut deja linii diferite de apărare.

De exemplu, cei de la club se întreabă de ce unul dintre primii specialiștii chemați la fața locului de către anchetatori ”este partenerul de viață și cel care locuia în aceeași casă cu patroana firmei de pirotehnie, Daniela Niță. Există la dosar discuțiile între cei doi, cum de a fost chemat tocmai el?!”.

Potrivit acelorași surse din club, ”partenerul Danielei Niță, solicitat inițial de anchetatori pe post de specialist, deține și o firmă mare de evenimente, clientă a partidelor”.

Gazeta n-a putut confirma pînă în acest moment prezența la fața locului a bărbatului a cărui firmă este, într-adevăr, extrem de influentă în zona de evenimente politice, dar nu numai. Sigur este însă că discuțiile dintre bărbat și patroana firmei de artificii sînt în dosar.

Procurorii au întocmit rechizitoriul în acest dosar-mamă, camera preliminară a respins observațiile inculpaților și aceștia vor face, probabil, contestație.

Dacă va fi respinsă și contestația apărării, se va ajunge în instanță.

Dosarul 2 – disjuns și cercetat de către Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casație și Justiție

Aici este urmărit pentru ucidere din culpă și vătămare corporală Marian Moise.

13 oameni sînt inculpați pînă acum în dosarele cazului Colectiv. Nici unul pentru infracțiuni de corupție

Angajat al firmei Golden Ideas Fireworks, Moise a montat împreună cu Viorel Zaharia artificiile. Zaharia a ieșit din club și de aprins le-a aprins Moise.

Moise a fost rănit, s-a tratat în străinătate și dosarul lui s-a disjuns.

agerpres_8907922_marian moise

În acest dosar sînt cercetați, încă o dată, cei cinci inculpați din dosarul-mamă, pentru vătămarea din culpă a 80 de răniți, în afara celor 20 care le sînt imputați în primul dosar.

Acest caz disjuns se găsește în faza urmăririi penale.

Dosarul 3 – instrumentat de către DNA militar

În el sînt inculpați ofițerii ISU Antonia Radu și George Matei. Ei sînt singurii pentru care procurorii au cerut instanței judecarea pentru ”infracțiuni de corupție – Abuz în serviciu dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit”.

Dar judecătorii de la Tribunalul Militar au retrimis cazul către DNA pentru încălcarea drepturilor acuzaților și, în acest moment, el se găsește din nou în faza de urmărire penală.

Există, într-unul dintre dosare, un e-mail prin care Alin Anastasescu, unul dintre patronii clubului ”Colectiv”, îi anunță pe ofițerii ISU că are niște angajați noi și îi roagă să le facă și acestora instruirea contra incendiilor.

De asemenea, surse susțin că anchetatorii au găsit, chiar pe peretele clubului, un plan de evacuare în caz de incendiu întocmit chiar de către cei de la ISU!

Ambele probe sînt defavorabile celor doi inspectori de pompieri.

În schimb decizia judecătorilor de a returna procurorilor DNA cazul și alte expertize existente în cele 4 dosare îi ajută pe cei doi ofițeri, pentru că rămîne întrebarea cît de sus pe lanțul de comandă al ISU s-a știut sau trebuia să se știe despre ”Colectiv”.

imgonline-com-ua-twotoone-CwTdHEOU0ZIl

Dosarul 4 – instrumentat de către DNA

Fostul primar al sectorului 4 Cristian Popescu Piedone este trimis în instanță pentru abuz in serviciu.

Alături de el mai sînt inculpați Aurelia Iofciu, șefa secției autorizări comerciale din primărie, și colegele ei Luminița Ganea și Sandra Motoc.

Dosarul a fost înregistrat acum 164 de zile și se găsește în cameră preliminară.

Dacă judecătorii vor considera că procurorii și-au făcut treaba îl vor trimite în instanța de fond.

cristian-popescu-piedone-primar-sector-4

Comentarii (44)Adaugă comentariu

Ovi  •  17 octombrie 2016, 7:07

Cum de numai sunt acei copii frustrați pe strazi sa urle cat ii țin plămânii ca vor spitale...ca vor dreptate ...și ca ei nor biserici și catedrale...că-ți dinte ei i au ajutat pe cei rămas în viața..pe familiile lor??încă odată, spiritul de turma a funcționat în România împins de la spate de presa liberă. Ne meritam soarta...ne place sa lamentam...sa arătăm cu degetul tot felul de vinovați,când defapt ar trb sa începem asa zisa schimbare cu noi...unde sunt ONG-URI LE SOROISTE?numai latră și numai ies pe străzi pt dreptate?care o fi aia,Dumnezeu știe!meritam sa fim în situația asta de ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alex  •  17 octombrie 2016, 7:23

Buna dimineata, Pai nu este vorba de coruptie dle. Tolontan. Unii s-au gandit " ce spatiu inchis misto, gen buncar. Hai sa dam niste artificii de exterior in el. Nu cred ca primarul sau primul ministru trebuiau sa fie acolo sa le spuna " bai, nu dati cu artificii de exterior aici". In general dle. Tolontan instructajul in protectia muncii, masuri in caz de seism sau incediu este facut de firme specializate, nu trebuia sa mearga dl. Arafat acolo sa le faca instructajul. Dar mai greu cu logica, atunci cand binomul dicteaza si tu dai coot/paste

Danut Munteanu  •  17 octombrie 2016, 7:50

Nu. Este exclus ! Nu puteam fi niciodată in locul lor... Nu frecventez astfel de locuri sordide.

fero  •  17 octombrie 2016, 9:02

asta e generatia din ziua de azi...au vrut tehnocrati???ce au facut tehnocratii???daca se intampla acum un nou caz COLECTIV,ce fac,dau jos iar guvernul???suntem de rasul lumii...o generatie de facebook,calculatoare si femei.ATAT.

Cătălin Tolontan  •  17 octombrie 2016, 9:15

@Alex: imediat dupa Colectiv, mantra, lansata chiar de catre presedintele tarii,a fost ”Coruptia ucide”. Incet, incet, vom vedea ce a ucis la Colectiv. Si nu, nu e vorba aici de teoria conspiratiei pe care, noi oamenii, o folosim indeobste, ca sa ne umplem golurile de informatie cu mituri. E vorba de probe. In zilele urmatoare veti vedea si alte lucruri.

Cătălin Tolontan  •  17 octombrie 2016, 9:17

@fero: generatia digitala este mult mai destupata la minte decit generatia mea. E parerea mea asa ca nu sint de acord cu dumneavoastra dar sint convins ca, revendicindu-va dintr-o generatie mai in virsta si mai inteleapta, pretuiti diferenta de opinie.

Lucian  •  17 octombrie 2016, 9:35

Dar cazul e cat se poate de simplu: organizatorii sunt absolut direct responsabili de ceea ce se intampla la evenimente.

cfr  •  17 octombrie 2016, 9:57

@fero, Doamne fereste de un nou colectiv. Tehnocratii au inchis spitalul de arsi. Apoi a avut loc un accident. Doi arsi. Pt unu au gasit loc in spitalele romanesti. Pe celalalt l-au trimis la Sofia. S-a repatriat mort. Chiar, domnule Tolontan: pe cand un articol, cu deschiderea Spitalului de arsi?

Andrei F  •  17 octombrie 2016, 10:07

,,Sistem,,o fi si să ai date din dosare pînă să ajungă la judecător?

abc  •  17 octombrie 2016, 10:26

*** Asa cum spui "E vorba de probe. In zilele urmatoare veti vedea si alte lucruri" Care sunt aceste probe ? Nu ni le spui si noua, se pare ca stii ca o sa apara unele noi ! Apropo, daca Alin Anastasescu a trimis e-mail catre ofiterii ISU, cum de nu au cerut si autorizatie ISU (stiau bine ca nu au) ! Firma in cauza nu apare in "fisierul XLS" al ISU, iar cei 2 capitani cum puteau sa controleze ceva care nu exista, nu era in plan. De asemenea, poti sa ne spui daca inainte de Colectiv a fost aplicata legea (exista legislatie sau nu se aplica)pentru inchiderea firmelor care nu au autorizatie ISU ? A existat macar o amarata de firma inchisa pentru ca nu a avut aviz ISU ! Te-ai intrebat vreodata daca nu cumva a fost vorba de un incendiu provocat in anumite scopuri politice ? Ai idee cate contracte s-au incheiat dupa Colectiv pentru obtinere autorizatie ISU ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Romulus65  •  17 octombrie 2016, 10:39

@Ovi:nu:nu presa libera i-a impins pe cei care au iesit in strada dupa cazul "Colectiv",presa libera,cu unele exceptii,nu mai exista,ci cei care,prin presa aservita si prin mediul online,au stiut si stiu incontinuare sa manipuleze starile sufletesti ale oamenilor.Ei si-au atins scopul prin demisia guvernului Ponta si inlocuirea lui cu guvernul Ciolos. @Catalin:nu cred ca generatia digitala este mai destupata la minte decat generatiile anterioare desi mi-as dori sa fie asa.Experienta de viata nu se obtine in mediul virtual ci traind in viata reala.Vom vedea cat de desteapta este aceasta generatie digitala cand va trebui sa ne dea noua pensii.

Ion  •  17 octombrie 2016, 10:47

Mulțumim d- le Tolontan pentru aprecierile pozitive pentru generația digitală... Totuși cum îi disociati de postacii plătiți , că și ăștia au apărut prin dosare,deci chiar există.Nu știu dacă aveți informația dar Cazul Colectiv trebuie să înceapă cu înființarea Biroului Unic...a fost o vreme în care toată țara a vrut ca firmele să fie înființate în 3 zile...Pe vremea aceea nici nu știu dacă există ISU...Poate nici cei dinaintea erei digitale nu sunt de lepădat!

Catal!n  •  17 octombrie 2016, 10:53

Cătălin Tolontan • 17 octombrie 2016, 9:17 @fero: generatia digitala este mult mai destupata la minte decit generatia mea. Totusi, sa nu exageram. Ma rog. In ciuda faptului ca am o parere buna despre jurnalistul Catalin Tolontan, sigur nu sunt de acord cu comparatia generatiilor. Cat despre Colectiv, oricat de cinic ar suna, oricat de macabru, adevarul e unul singur: Romania de azi. Romania mea, a ta, a tuturor. Tragedii se intampla si in lume civilizata, nu doar in "corupta Romaniei" (ca si SUA sunt corupte, de unde tot importam noua limba si o "noua" mentalitate). Si oricum, cine crede ca in Romania e despre fapte, se inseala. De fapt e despre oameni. De la doctori la militieni, de la procurori la directori, de la patroni la functionarul public, toata lumea formeaza Romania "stramba" de azi. Da, Colectiv a fost o drama nationala, dar nu mai mare ca sute de batrani care n-au ce sa manance, nu ca sute de bolnavi din spitale pe care se suie sobolanii si gandacii si enumerarile pot continua aproape la nesfarsit. Dar na, cat despre aia bolnavi, cum ar zice Iliescu, sa fie sanatosi :)

Cătălin Tolontan  •  17 octombrie 2016, 10:55

@Lucian: organizatorii sint alti oameni, care n-au fost inculpati. Asta dovada ca acest caz nu e deloc simplu, asa cum spuneti. Desigur, responsabilitatea e si la organizatori, dar nu numai. Legea retine responsabilitati si la proprietar, chiriasi, artificieri... @abc: probele le vom publica. @Andrei F: sint sute de oameni care au fost adiati in aceste dosare si care au documente. Asa se intra in posesia lor, sa stiti, nu umblind noaptea, cu o lanterna in mina, prin fisetele Parchetului General :-)

un trecator  •  17 octombrie 2016, 11:04

Imi pare rau, generatia digitala nu este mai "destupata". E mai agitata, e mai infatuata, are acces mai larg la informatie dar nu are capacitatea de analiza necesara, nu are anticorpii obligatorii pentru a distinge adevarul adevarat din adevarul altora. Tineretul merge intr-o directie gresita ducand tara intr-o directie gresita. E infiorator sa vezi ca dupa ce toate expertizele au dovedit ca materialele din club nu puteau genera dezastrul in forma stiuta mai exista oameni care cred ca uciderea a fost produsa de coruptie si nimeni nu cauta adevaratii faptasi (mana criminala, facilitatorii, ordonatorul) ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alex  •  17 octombrie 2016, 11:08

In afara de cei anchetati deja si de altii mai sus pusi, nu ar fi trebuit anchetata si firma care montat buretele ce nu era rezistent la incendiu? E legal ca intr-un spatiu public sa folosesti materiale atat de inflamabile? Daca nu e legal, atunci si acea firma are o parte din vina. Indiferent de alegerea patronilor clubului, ei nu trebuiau sa monteze asa ceva. Daca este legal, atunci legea trebuie schimbata.

Timisoara punctul 8  •  17 octombrie 2016, 11:15

Va mai aduceti aminte de mineriada din 13-15 iunie 1990 ? Eu am fost batut pe 14 iunie, desi doar mergeam pe strada, fara sa manifestez, si nici pana acum nu mi s-a facut dreptate. Asteptati si voi vreo 30 de ani, pna se prescriu toate aceste infractiuni. Romanii nu vor dreptate. Pentru romani "dreptate" este un cuvant hitlerist.

Andrei F  •  17 octombrie 2016, 11:26

@Catalin Tolontan. Sper că și credeți cînd afirmați că cei din dosare dau informații... Chiar și așa... desigur că motivele celor care o fac sunt doar pentru a ne informa pe noi...Acum cînd apar și foști mari demnitari care afirmă că au fost uneori dezinformați...probabil că Dv. aveți ceva(ce?) care este infailibil... Mă întreb dacă m-ai avem nevoie de judecători... Și parcă articolul de această dată ocolește politicul... Știți ce tocmai aud acum la tv.? Că Ministrul de Interne nu a intervenit la inundațiile din Galați pentru că era ocupat de ursulețul de la Sibiu...De asta se vorbește la tv. ,Pe președinte l-am văzut...Tot preocupat mai mult pentru ursuleț...Am văzut și mitinguri pentru ursuleț...Pentru gălățeni...nimic! Și ursulețul alerga printre oameni și cică e greșit că cineva s-a gândit și la ei... Cică va fi anchetat...

Cătălin Tolontan  •  17 octombrie 2016, 11:30

@un trecator: pina discutam despre unde va duce generatia tinara tara n-ar fi util sa intelegem unde am dus-o noi? In al doilea rind. Nu exista nici o expertiza, dintre cele pe care le-am vazut, care sa spuna ca focul nu putea fi produs, ca efectele toxice sint imposibil de obtinut asa cum spuneti dvs, incurajind la schimb teoria conspiratiei Si dati asta ca un adevar. Despre ce expertiza vorbiti, va rugam?

Stefan  •  17 octombrie 2016, 11:40

@un trecator - Generatia digitala are macar o calitate, daca nu mai multe, o calitate uriasa avand in vedere unde traim. Nu votam corupti si condamnati, si maturam pe jos instant cu partidele care te pun sa alegi intre paine si catuse, ca sa citez un ilustru contemporan. Mincinosi si demagogi votam in schimb, ca asa sunt toti, si de multe ori esti fortat sa alegi raul mai mic. Generatia digitala nu se refera la 18-20 de ani. Eu am 35. Si capacitatea de analiza nu o dezvolti cu varsta, eventual experienta, ceea ce nu neaparat e un lucru bun, poti sa iti dezvolti o experienta bazata pe infatuare, agitare, egoism, samd. Iar capacitatea de analiza, medical vorbind, incepe sa scada de la 35 de ani. Incepand cu cea fizica. Medical vorbind, creierul intra pe o panta descendenta care poate fi oprita prin exercitii, sport, o viata sanatoasa. Avand in vedere ca nu vad multi tineri conducand partide sau institutii, mi se pare cel putin deplasat sa spuna careva ca noi ducem tara de rapa. Cat despre dosare, graba strica treaba. A trecut doar un an, desi pare mult pentru victime, as spune ca e in interesul tuturor ca faza de cercetare sau cum ii spune sa fie facuta minutios. Si rolul presei si al oamenilor care au acces la informatie este sa aiba grija ca minutiosul asta sa nu fie tendentios de fapt, si sa ii arda cu liniarul peste degete pe justitiari daca incearca sa intoarca in alta parte capul.

Paul  •  17 octombrie 2016, 11:52

Asteptati, ma, sa se judece cazul! Cum sa fie simplu? Ii simplu din pat cu tastatura in mana.

dan  •  17 octombrie 2016, 12:08

Intr-o tara normala, aceste dosare s-ar fi judecat cu celeritate pentru ca a fost o tragedie care a zguduit intreaga societate. Dar Romania nu-i normala, nu?! Felicitari pentru perseverenta

lord belial  •  17 octombrie 2016, 12:15

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F  •  17 octombrie 2016, 12:23

@Stefan Deci la ultimele alegeri nu ai fost ,nu?Care sunt aia care nu au corupti si condamnati?De ce tinerii ar trebui sa aleaga pe altii cind pot face ei un partid?Demonstratiile de dupa Colectiv ce au adus bun ca uite tehnocratii nu sunt tehnocrati si nici macar mai umani decit aia corupti...Te simti bine linga Mihaiu-cel care a reprezentat o parte din demonstranti?Ai vazut cum s-a lipit linga omul momentului Nicusor Dan?

Razvan  •  17 octombrie 2016, 12:26

Pai cum? Coruptia ucide, nu era asa? Mai domnule Tolontan? Nici un dosar de coruptie? Deci acea tragedie a fost folosita cinic in scop politic.Unde sunt tinerii frumosi si liberi acum? De ce nu mai protesteaza? Si in cazul Oprea va fi la fel.Acuzatia de ucidere din culpa e absolut o bataie de joc la adresa tuturor. In cazul colectiv a fost vorba de prostie si poate incompetenta din partea unora.Cum se intampla in atatea domenii din tara asta. Noi toti suntem partasi la felul cum arata Romania.Tara e oglinda noastra.

LEFTER POPESCU  •  17 octombrie 2016, 12:37

Domnule TOLONTAN, ................................trageti un semnal de alarma si sesizati atat FRF cat si Liga pentru ca echipa lui GIGI VALIZA incalca regulamentul nefolosind un un jucator sub 21 de ani . A facut-o in partea a doua a meciului cu U CRAIOVA cand in teren a fost introdus Ovidiu Popescu , nascut la 27 .02 1994 (22 si 7 luni) pt ca apoi sa-l foloseasca si in meciul de aseara cu Medias tot in postura de jucator sub 21 de ani ……………………….. Verificati si dvs. si daca este intradevar asa sesizati printr-un articol forurile mai sus pomenite care trebuie sa ia masurile cuvenite impotriva acestei incalcari de regulament…………….. Echipa lui GIGI VALIZA trebuie sa fie pedepsita cu echivalentul a doua brichete – mai pe romaneste , sa piarda cu 0-3 cele doua meciuri in care a incalcat regulamentul . Trebuie verificat daca acest jucator a mai fost introdus si in alte meciuri in postura celui de 21 de ani .

daniel  •  17 octombrie 2016, 13:00

'ai ma, cum sa ajunga in justitie? pai vrei a se condamne intre ei?

Octavian Stăncioiu  •  17 octombrie 2016, 13:34

Sunteți o trompetă a diversiunii, domnule Tolontan. N-ați abordat deloc, și nici n-o veți face, subiectul cauzelor care au generat, cu adevărat, genocidul de la ”Colectiv”.

??????  •  17 octombrie 2016, 13:46

Considerati ca aportul suplimentar de aer ceva mai rece de afara realizat prin v usilor pentru evacuarea incaperii, cu continut mai bogat in oxigen ce ar fi putut intretine arderea, ar fi generat o presiune ceva mai ridicata la nivelul tavanului si probabil extinderea arderii la stratul de aer ceva mai jos , mai bogat in oxigen, un astfel de fenomen putand explica oarecum arsurile de pe caile respiratorii ? Arderea ceva mai accelerata de la nivelul tavanului ar putea fi explicata oare si de elementele eliminate prin ardere din compozitia materialului folosit la antifonarea plafonului incaperii , care ar fi putut accelera autoaprinderea respectivelor materiale in conditiile unui suplimentar de oxigen din afara, rezultat din deschiderea usilor si eventuala functionare a sistemului de ventilatie ? Oare care or fi fost concluziile expertilor chimisti si ISU specializati in prevenirea si stingerea incendiilor ? Oare presiunile generate de gaze calde in spatii inchise ar putea fi ceva mai mari !iar o "injectie" de gaze reci care ar intretine arderea intr-un spatiu inchis, pe un anumit traseu, ar genera o stare de "functionare" ca in interiorul unui motot cu aprindere prin scanteie ?

Kendo  •  17 octombrie 2016, 13:52

@Danut Munteanu - au ars si biserici in Bucuresti. Banuiesc ca ele fac parte din locurile mai putin sordide pe care le frecventezi... Daca ti-as spune ca esti *** as fi prea bland.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

??????  •  17 octombrie 2016, 14:11

Aminteste oarecum si de instalatiile de ardere cu aer secundar unde se introduce aer prin ventilatie pentru marirea randamentului arderilor ?

A S  •  17 octombrie 2016, 14:30

Dle Tolontan, daca "generatia digitala" se informeaza cu prioritate pe internet (poate chiar numai numai pe internet) , am putea atunci sa o declaram drept "generatia superficiala". Cat despre presa independenta si libera ar fi bine sa nu mai vorbim. Cel care plateste dicteaza si politica editoriala si stabileste angajarile si concedierile. Independenta presei este o utopie.

anda  •  17 octombrie 2016, 15:13

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Planetfun  •  17 octombrie 2016, 15:24

Demisia Ciolos ! Hai tinerii frumosi si liberi, hai papusile viitorului ! Vrem Spitale de arsi, nu statui de piatra !

Dana  •  17 octombrie 2016, 15:26

Domnule Tolontan, Varul meu a murit in primii 27, in incediul de la Colectiv. Stau de multe ori si ma intreb, de ce pe Dl Arafat nu il ia nimeni la intrebari? De ce dansul nu a permis ambulantelor private sa ajute in acea seara? De ce nu a permis personalului medical de la maternitatea Bucur sa ajute ranitii? In seara respectiva personalul de pe SMURD nu mai facea fata sa salveze ranitii si el nu lasa medicii de pe ambulantele private sa intervina sa ajute ranitii, ca sa nu cumva sa isi faca ei reclama pe spatele SMURDULUI. De cand a ajuns acest om sa fie stapan pe viata atator oameni? Stau si ma intreb daca varul meu nu ar fi supravietuit, daca dl. Arafat i-ar fi dat sansa sa fie resuscitat in timp util.... Stau si ma intreb si vad ca el este de neatins. Poate ar trebui sa fie verificat unde se duc banii pe care oamenii ii redirectioneaza catre SMURD. La cei 2% ma refer. Poate ar trebui verificat si sa se arate cine face parte din consiliu in fundatia SMURD si poate atunci vom vedea de ce este atat de sustinut, mai ales de Antena 3. V-am tot urmarit anul acesta si vreau sa va multumesc ca ati continuat ancheta in cazul Colectiv. Ati facut intr-un an, ce multi nu au reusit in 20. Va multumesc.

anda  •  17 octombrie 2016, 16:03

coruptie: organul statului, SMURD, ISU a folosit bani proveniti din donatii la care erau obligati cei care erau neconformi (http://www.click.ro/news/national/pompierii-acuzati-de-judecatori-cereau-sponsorizari-de-la-patroni) (acuzatia este inca in cercetare din cate stiu) . ACUM au creat un sistem atat de obtuz incat nimeni nu mai primeste aviz de conformitate la normele antiincendiu (http://adevarul.ro/economie/investitii/obtinerea-autorizatiei-pompieri-misiune-imposibila-1_5801b1fe5ab6550cb892f44f/index.html), context in care oricand poate incepe santajul din nou Banii intra in fundatii dar controlul dispare pt ca coruptia nu poate fi urmarita intr-o entitate privata decat partial. IDEEA IN CONTINUARE ESTE de a transparentiza distributia fondurilor din fundatii (cine a fost angajat, cum a fost ales contractantul X, care sunt veniturile tuturor membrilor etc). nu am facut acuze false ci doar am folosit informatii din presa oficiala.

ALEX  •  17 octombrie 2016, 17:44

Ma tot miram cum de-i luati apararea lui Mihaiu...Usile tot mai larg deschise la TVR or fi cintarit si ele...

Planetfun  •  17 octombrie 2016, 20:02

Au intrat postacele sistemului. Arafat incomodeaza la greu pe acolo . Dana, n-am inteles, varul tau a murit sau a trait ?

exidpol  •  17 octombrie 2016, 20:27

-stimate domn, dezorganizarea, nepăsarea și incompetența (care, printre altele, au făcut victime la Colectiv) sunt aspecte evidente ale fenomenului de corupție; prin urmare președintele nu a greșit.., greșim noi, care habar nu avem ce e aia corupție!!!.

com  •  17 octombrie 2016, 21:25

Citind majoritatea comentariilor de aici, constat ca exista doua generatii digitale in Romania: - una care inca jeleste prietenii pierduti anul trecut si care priveste cu tristete ura irationala pe care ne-o purtati - cealalta, majoritara aici, care nu cauta decat sa dezinformeze si sa dezbine, fara sa-si puna intrebari. Da, noi suntem tinerii care va vor plati pensiile, in timp ce incearca sa impinga societatea asta inainte. Ar fi frumos sa avem si ajutorul vostru, dar voi folositi "frumos" doar in batjocura. Voua va place sa vedeti mult sange, noi ne-am saturat. Dar am incredere ca, daca ne lasati, ne vom descurca sa va platim pensiile ceva mai bine decat ne-ati construit voi autostrazile si democratia.

Mihai  •  17 octombrie 2016, 21:37

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alexandra  •  17 octombrie 2016, 23:00

Cătălin, când vor fi chemați la audieri cei care au spus, îți amintești, că avem tot ce ne trebuie în spitale și nu avem nevoie de străinătate, nu avem nevoie de spitalizări în străinătate!!! BĂNICIOIU unde e ?? El și toți ceilalți ***oi din jurul lui??? Sau poate că nu sunt ***oi, sunt slugile altora... ***, dacă erau arși, unde se tratau??? La AKH???

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sundance kid  •  18 octombrie 2016, 4:04

Asa zisa generatie digitala a adus cu ea odata si exodul masiv al romanilor catre vest si culmea ! Mai urmeaza . Deocamdata nu exista semne evidente ca nivelul de trai s-a ridicat nici la macar jumate din nivelul de trai al unora din primele state care au "joined" comunitatea europeana si care sunt considerate printre cele mai sarace precum portugalia sau grecia ! Eu in mod sigur nu ma mai pot intoarce si asta mai ales pentru ca nu mai recunosc nimic din ceea ce era odata . Educatia e la pamint ! In plus nu mai am 30 de ani cam de ceva vreme . Sunt obisnuit cu o societate functionala . Cardul meu de sanatate functioneaza de ani buni de zile . Nu mai retin dar cred ca sunt vreo 12 ani de zile ! Digitala au nu , comunista sau anti societatea in care m-am dezvoltat eu in Ro era mult mai civilizata .

Codruzzio Martha von Kripten  •  18 octombrie 2016, 19:26

Am un comentariu pentru tanarul frumos, liber *** cocotat pe ghizdul fantanii de la Universitate: nu, nu puteam sa fiu in locul arzatorilor de la Colectiv, pentru ca nu ma duc sa ma droghez in containere sau pe maidane imunde precum Colectiv sau „Terasa” Uranus. Si un comentariu ptr toti arzatorii din Colectiv, *** sau morti: cand au ars bebelusii in incubatoare in 2010 nu am vazut atata civism, deontologie si revolta ca acuma. E drept, aia abia se nascusera, nu erau inca tineri frumosi, liberi ***i, plus ca gratarul respectiv s-a incins pe vremea Regimului de larga respiratie anticomunista, anticorupta si reformista Cocos-Udrea-Basescu, care nu se facea pentru ca sa fie atins nici cu o floare, parol. *** ***l***. Sa fie primit.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează