FRF, Burleanu și norocul

Înnoirea fotbalului nostru se poate face cu oameni corecți, dar și pricepuți. Pasionați și pricepuți la sport. Dacă privești fotografia cu primii patru oameni din FRF, e o performanță că am nimerit stadionul la Euro

marți, 21 iunie 2016, 7:03

Ar fi bună o analiză pe Federația Română de Fotbal.

Dar vorba lui Mircea Sandu, când a venit Raluca împreună cu luptătorul de MMA la cină: „Fată dragă, nu e nici timpul și nici omul”.

Cu siguranță, eu nu sunt omul potrivit pentru o analiză.

Sorin Cârțu a propus-o deja. „O să-mi fac dușmani, dar avem cea mai modestă echipă națională din 1970 și până azi”, a spus fostul jucător al Craiovei Maxima.

Cârțu a fost mereu o voce aparte, un om care a ars asumat. El nu ne-a cerut să-l iubim toți, preferând să fie autentic. E riscant, într-adevăr, să ai o asemenea claritate morală.

Analiza lui Cârțu a venit la țanc, înainte de meciul cu Albania, nu acum, când toți ne afișăm inteligența și intransigența.

Pe parcursul acestui turneu final de Campionat European, chiar și analiștii televiziunilor au fost duplicitari în eleganța lor.

Măcar Panduru a explicat de la început: „Cât timp avem o șansă, eu o să fiu pozitiv”.

Da, dar oamenii au nevoie de luciditate, nu de dopaj cu optimism. Mai ales din partea lui Pandi, unul dintre oamenii care au și priceperea, și curajul necesare.

Înainte de meciul cu Albania s-a mai petrecut ceva.

Un episod nebăgat în seamă.

Pe siteul „Adevărul”, vicepremierul Vasile Dâncu a scris un lung text în care i-a încurajat pe „tricolori” și a apărat deschis „guvernarea Burleanu”.

El a contrapus actuala echipă a FRF cu administrația lui Mircea Sandu și a lui Dumitru Dragomir.

„Timp de 20 de ani am lăsat fotbalul pe mâna unei familii şi a unei găşti de samsari care au tranzacţionat jucătorii ca pe vite, fără a gândi în niciun fel dezvoltarea lui. Nu am mai făcut terenuri de fotbal, nu am investit în educaţia sportivă, am lăsat totul la voia întâmplării”, scrie Dâncu în „Adevărul”.

„Astăzi, proiectele lui Răzvan Burleanu şi a tinerei lui echipe sunt preluate de UEFA și FIFA ca bune practici şi vor produce cu siguranţă viitoarea generaţie a echipei naţionale, dar nu mai devreme de un deceniu. Dacă vom avea mintea să sprijinim aceste proiecte, să investim în copiii de acum, atunci în viitor vom putea să avem echipă de la care să cerem rezultate constante”, afirmă vicepremierul.

Dâncu i-a dojenit, indirect, pe cei care protestaseră după meciul modest cu Elveția: „În această seară echipa noastră va ieşi din nou să se bată pentru România. Vor avea încă în minte gustul amar al reacţiilor noastre din ţară după egalul cu Elveția”.

Aici, vicepremierul a comis o eroare de apreciere.

Nu egalul a deranjat, ci maniera.

Apoi, trage concluzia: „Cei 11 din teren şi cei de pe bancă se bat în locul nostru pentru a împinge mai în față Romania în clasamentele naţiunilor”.

În privința ideii că ne reprezentăm prin sport, Lucian Boia are o altă opinie: „Când ne raportăm cu idolatrie necondiționată la sportivi, îi delegăm pe alții ca să trăiască ceea ce nu putem noi trăi”.

Citite după meciul cu Albania, rândurile vicepremierului își pierd dramatismul și plonjează în comedie.

Ar fi greșit.

Pentru că, în câteva cuvinte, Vasile Dâncu a explicat care e poziția statului român, și a structurilor sale politice și de forță, față de sport.

Din exasperarea ruperii de trecut au apărut Răzvan Burleanu la FRF, Alin Petrache la COSR sau Alexandru Dedu la federația de handbal.

Ei nu sunt întâmplări.

Au ieșit președinți pentru că așa a decis un sistem complex, în care se amestecă voința a diverși oameni, care din politică, care din Servicii, care din afaceri. Și, desigur, pentru că au reușit să câştige și încrederea celor din sport că se poate face și altfel. În fond, ei au fost votați de președinții de club, nu de Guvern.

Întrebarea: e suficient?! E suficient să vină niște oameni tineri?

Există iluzia purității în România. Iluzia că e suficient să ai intenții bune și, eventual, să nu fii corupt. Nu discutăm acum atributul integrității legat de FRF, pentru că nu avem suficiente date. Puterea îmbolnăvește și tentează în timp.

Așadar, și dacă am pleca de la premisa corectitudinii, e suficient?!

Nu e!

Asta era valabil, poate, acum 10 ani.

Între timp, integritatea a rămas o condiție a progresului. Dar în niciun caz nu e condiția suficientă!

Țările care au avansat în sport și în educație, pentru că perechea nu poate fi dezlipită, Coreea de Sud este doar un exemplu, au reușit asta prin competență, prin cunoaștere și prin efortul unor oameni care se pricepeau la ceea ce vorbeau.

Burleanu a selectat pentru funcțiile de conducere ale FRF prioritar oameni care nu se pricep la sport și la managementul sportiv. Nu înseamnă că avem o Federație integral nesportivă, dar la primele straturi ale deciziei așa stau lucrurile.

Priviți fotografia realizată la Campionatul European!

Ei sînt organigrama superioară a Federației Române de Fotbal. Primele patru funcții din Casa Fotbalului asistînd la un meci de fotbal!

În condițiile de față, e un eroism că jucătorii au nimerit pe tunelul dinspre vestiar spre gazon.

Cei patru oameni în sacouri, de la stînga la dreapta Vișan (secretar general), Popescu (marketing), Burleanu (președinte), Bodescu (secretar general adjunct), pot fi într-o tribună sau oriunde în altă parte. Se citește pasiunea pentru sport în atitudinea lor.

Și care dintre ei a adunat cele 10.000 de ore intense de muncă despre care se spune că nasc un profesionist în domeniul său, fie că e vroba de șoferie, ingineri, chirurgie sau sport?

La finalul meciului cu Franța, vedetele gazdelor au fost întrebate dacă nu se simt rău după ce au fost salvate de golul superb al lui Payet, din minutul 89! „E noroc, nu-i așa?”.

Francezii au zâmbit.

„Acel șut nu se numește noroc. Se numește talent!”.

Obișnuiți să confundăm talentul cu descurcăreala, am făcut ochii mari.

Și așa ne-au rămas, după ce am remizat cu Elveția și am pierdut cu Albania.

Avem nevoie de cele mai bune idei ale pasionaților de sport, de cele mai valoroase creiere și de cele mai importante talente organizatorice și sportive!

Restul e șansă.

Comentarii (94)Adaugă comentariu

JAX  •  21 iunie 2016, 7:13

Da doar atat ca Alin Petrache la COSR sau Alexandru Dedu la federația de handbal au atins macar "obiectul" in sportul care i-a consacrat si inca la cel mai inalt nivel,au sportul in sange,in reflex stiu ce si cum se mananca acesta la orice ora din zi si din noapte pe cand Burleanu nu doar ca e parealel cu fotbalul si-a ales si o echipa pe masura cu experienta zero in fotbalul de inalta performanta.Demisia lui Burleanu este imperios necesara pentru a pleca de la un nou punct zero,a reseta tot sistemul.

Margelatu  •  21 iunie 2016, 7:18

CORECT. Dar sansa e de multe ori subestimata! :)

Bunicu  •  21 iunie 2016, 7:33

Tolontane tu te ai nascut ziarist super de priceput? sau ai invatat sa dai in toti tu le stii la sport si la politica,înseamna ca mama ta tea nascut PRICEPUT.Mai lasa aroganta ca strica la imagine.

Bunicu  •  21 iunie 2016, 7:34

Rusine Tolontane bine ca ai si cenzură.

Bunicu  •  21 iunie 2016, 7:35

Sarut mîna domnule Tolontan esti pricepu în toate.

Bunicu  •  21 iunie 2016, 7:37

Domnule Tolontan ție ce nu îți place altuia nui face.

Bunicu  •  21 iunie 2016, 7:38

Rușine,am respectat relula.

Dr. B  •  21 iunie 2016, 7:39

L-ati uitat pe Vochin. Care nu e in fotografie, dar face parte din echipa de amatori de la varful FRF...

Catalin_cj  •  21 iunie 2016, 7:44

Draga Cătălin, din păcate am sperat în fiecare meci într-un șut norocos, care dacă ar fi venit n-i s-ar fi prezentat de către presa ca fiind talent. Însă din păcate la noi nu doar dezinfectante sunt diluati, ci toate valorile. Nu vad de la voi presa nimic care sa dea speranța de curățare. Nu Noul Hagi, noul Mutu toți sunt noi dar nici unul nu are tăria sa iasă și sa spună ca el nu e noul ci actualul. Sa faci din jucătorul care greșește la aproape orice ieșire cu mingea la picior oul Gică Popescu nu e chiar ieșit din comun. Amândoi încalcă sunt pușcărie în acest moment. Aveam nevoie de vechiul Popescu și de vechiul Hagi. Sau de noul Stanciu de bătrânul Sanmartean dar nu cu lacrimi în ochi sau aruncați în teren cu lehamite. Ci puși într-un sistem de joc. Alergând. Nu doare înfrângerea cat doare modul în care am fost înfrânți. Iar atâta timp cât noi îl vom cauta pe noul Hagi nu avem șanse. Noul lider trebuie crescut ca un lider. Păcat de Săpunaru și de Pintilii care au fost singurii care s-au comportat ca niște fotbaliști. Și ei nu sunt noi deloc.

spinoza  •  21 iunie 2016, 7:48

Da. Asa-i d-le Tolontan, dar am avut cei mai frumosi fani si cele mai misto costume, pentru fotbalisti si delegatia Romaniei!

Lucas  •  21 iunie 2016, 7:57

Acest Dinu Paturica al fotbalului romanesc , cu un limbaj de lemn net superior limbajului iliescian a ajuns sa conduca FRF printr-un "noroc" - pt ca a fost arestat G Popescu . Pe langa faptul ca tineretea nu e suficienta , mai devine si antipatic prin discursul sec pe care il promoveaza . Ciudata este si asemanarea cu Seful de la COSR - doar ca cel de la FRF are privirea mai inteligenta . Pacat ... dar suntem pe topogan .

sundance kid  •  21 iunie 2016, 8:00

O tzara plina de neindeminatici, nepriceputi , oportunisti si mafioti . Oricum una peste alta Piata muncii a fost distrusa odata cu plecarea a 3 milioane si de romani . Am intilnit tineri aici la mine care vorbeau bine romaneste dar si mai bine engleza . Erau copiii emigrantilor romani din anii 90 '. Din pacate emigratia va mai continua si din cite stiu eu natalitatea in Ro este pe minus !! Tot probabil unii din tinerii astia crescuti in alte tzari practica sport de perfomantza acolo in occident nu in Ro . Teorie ? Da. Trebuie luat totul de la zero dar pentru asta trebuie bani si nu stiu daca se vor gasi patroni dispusi sa investeasca in centrele de fotbal pentru copii si juniori . In plus e nevoie de infrastructura si bineinteles salarii mari pentru antrenori caci altfel parintii vor face lobby pentru copii lor si deci cei cu adevarat talentati vor fi neglijati Nu vad lucrurile in "roz" din pacate . Apropo de albania . Nimic nu vine intimplator pe lumea asta . Nici faptul ca desi sunt deocamdata mai saraci ca romanii si nu au acces la fondurile U.E au fost deja sa construiasca 2000 de km de autostrada in condtiiile in care suprafata si populatia Albaniei sunt mult mai mici ca ale Romaniei !!

Niculae Moromete  •  21 iunie 2016, 8:05

Tiparul "sistemului", de a pune absolventi SNSPA, Institutul National de Aparare ( Petrache Alin, Burleanu Razvan ) sa conduca sportul romanesc trebuie aruncat la gunoi ! Aratati-ne un cui batut de acest domn Dancu, perechea lui Ioan Rus din ansamblul "fetite dulci ca de la Cluj " . Sistemule, tu nu ai copii, nu ai părinți, frați , surori, in general nu esti făcut din oameni, care sug la țâța altor oameni ? Afurisit sa fii ca nu ai grija de oamenii din tara asta, ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cata  •  21 iunie 2016, 8:09

dancu, cine e asta? ha ha ha ha ha ha ha ha Romania e prizoniera unui grup de imorali needucati carora le lipseste discernamintul. daca ar reusi sa se analizeze singuri, pe vremuri autocritica, si ar fi cinstiti cu ei insisi ar fugi mincind pamintul. E valabil pentru vreo 75% din presa, 99,99% din clasa politica, 99.99% din institutile statului si ma refer la justitie, procuratura, CSAT, presedintie, guvern, servicii. Putini sint oamenii care performeaza social si carora le pasa de comunitate: sint cei din Vest de la Curtici, ultimul CAP si cel mai tare si Primarul din comuna Pestera, judetul Constanta care este un adevarat gospodar. In rest nimic... nici macar sport... ca sa citim fonfleurile lui dancu trebuie sa existe timp...si nu e!

Alex One  •  21 iunie 2016, 8:10

Federatia a gresit enorm. Aveam, zice-se, cel putin inca vreo 3-4 antrenori mai buni decat Iordanescu si vreo 10-15 jucatori de exceptie care n-au fost convocati. Problema a fost ca antrenorii au refuzat "din prima" sau au pus conditii neacceptate(si la club si la Nationala) iar jucatorii aia adevarati, fotbalisti nu doar sportivi, exita doar in fanteziile unora ! D-l Tolontan,vad ca s-a uitat si nimeni nu aminteste,ca Iordanescu a fost practice obligat de Burleanu sa preia Natinala dupa plecarea brusca a lui Piturca. Iordanescu era intr-o pozitie extrem de comoda si necontestata de nimeni de director tehnic de unde putea sa-si dea cu parerea despre oricine si orice cum isi dau acum altii despre el.I s-a spus , cel putin asa a aparut in presa, ori preiei Nationala ,ori pleci. A ales prima varianta pe aceiasi leafa intr-o functie mult mai complicata,poate acum se gandeste ca era mai buna a doua optiune.De castigat,chiar daca echipa mergea mai departe de grupe,nu avea ce,ca doar la varsta lui nu il angaja nimeni la carma Milan-ului ori a Olandei,necalificata nici macar de pe locul trei precum Ungaria!

Bubucul  •  21 iunie 2016, 8:19

Domnule Tolontan, unde sa cerem demisia presedintelui FRF incat sa fim siguri ca scapam de ele si echipa lui cat mai repede?

Cata  •  21 iunie 2016, 8:26

degeaba ii cereti demisia lui burleanu pentru ca nu se va intimpla...face parte din sistemul, numiti-l cum vreti, care domina Romania!

Cris  •  21 iunie 2016, 8:27

Daca golul 1 cu Franta era indiscutabil si nu ar fi iesit Tatarusanu ca o zana la centrarea aia... nu puteam reprosa nimic nationalei Romaniei dar... nu a fost asa. Jocul haotic, fara niciun pic de tactica s-a vazut inca din meciul cu Franta, apoi si in celelalte meciuri. Jocul haotic, lipsa de idei la mijlocul terenului s-au vazut FULL HD chiar si pentru necunoscatorii de fotbal. Doar o echipa penibila care nu are dorinta de a castiga se comporta precum nationala Romaniei.

Lucian  •  21 iunie 2016, 8:35

Si uite ca a venit si un comentariu de sport! Si uite ca numai citeaza fara urma de previzionare! Bai tolontane , daca nu vei intelege ca trebuie sa ai si o opinie scrisa , sa te pui intr-o parte sau alta, esti chibitz adica nul ca ziarist! Iti repet intrebarea ca la Hexi: ce e de facit? Asta ar trebui sa razbata din ceea ce scri! Tu acum ai facut ca pe timpuri un comentariu cu extrase din discursul lui ceausescau/ dancu! Dancu a fost psd a fost si aminul Rus! Ce au construit ei ptr tara, acum vreo15 ani cand tot norodul a votat psd? NIMIC iar acum ala ne face sotiile ***, iar dancu prosti! Mai prost ala care si citeaza! Rusine caci nu construiti si voi mentalitati corecte de mandrie de invingator nu legume la maturitate trecuta!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

axel  •  21 iunie 2016, 8:39

Am pierdut 15 minute din viata sa scriu un comentariu de pe calculator si in momentul in care an apasat "trimite" mi-a aparut ca sunt blacklistat (pe baza de ip banuiesc). Nu am adresat nicodata injurii sau jigniri. Probabil a fost un delict de opinie. Nu-mi pasa de continutul comentariului, dar cine imi da cele 15 minute din viata inapoi? E foarte trist. Adio!

brod  •  21 iunie 2016, 8:42

valoare scăzută, pe toate planurile. dar, fiindcă tot v-ați apropiat de „cele medicale”, nimic despre schimbarea staff-ului medical, cu o lună înaintea competiției? Șarapova... Meldonium... Popescu... fîsssss!

Octavian  •  21 iunie 2016, 8:43

Atata timp cat Burleanu ***, discutam sa ne aflam in treaba! Ce nevoie are FRF de un secretar general adjunct? Sa le duca celorlalti hartia igienica la buda, atunci cand se termina? Avem echipa, nu avem antrenor, nu avem atitudine. Intram invinsi in aproape orice meci. Chiar daca luam bataie, se pare ca nu vedem infringerea, ni se spune ca "este un rezultat mai bun" decat credem noi!. Restul e can-can.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

exidpol  •  21 iunie 2016, 8:43

-deoarece ziariștii (toți!) semnalează doar acum nereguli care s-au comis în trecut (când doar pușcăriașii, excrocii, bișnițarii -lepădături ale fenomenului numit fotbalul românesc au avut acces la comentarii în ziare, la TV, etc.) fără ca pretinșii ziariști să ia atitudine, nu e momentul ca ei (acești ziariști), să se apuce de altă meserie? credeți că le va mai citi cineva articolele?

Axa  •  21 iunie 2016, 8:47

In toata bataia asta de joc, jucatorii sunt cel mai putin vinovati: ei arata valoarea fotbalului nostru in acest moment. Ei nu au fost insa nici atat de lipsiti de talent si nici atat dezinteresati incat sa nu poata iesi din aceasta grupa. Nu am avut insa deloc antrenor; si nici presedinte de federatie. Atat lotul de jucatori cat si echipa pentru fiecare meci au fost facute de oameni care nu dovedesc nici profesionalism - de unde profesionalism, in materie de fotbal, la Iordanescu sau Burleanu - dar nici macar bun simt si caracter; au avut alte criterii de selectie decat valoarea si forma de moment. Iordanescu nu mai are nimic in comun cu fotbalul, poate doar salariul de la federatie; este un impostor in fotbal, cum a fost si in politica. Iar declaratiile de dupa meci sunt de o nesimtire colosala. Pentru ce ar mai trebui tinut la federatie? sa aiba cine incasa primele grase pentru participare la Euro?

exidpol  •  21 iunie 2016, 8:49

-am revenit cu o întrebare: cum poate o *** ziaristă de la gsp să ceară să ...facem liniște că joacă ROM, când era clar că pierdem? adică să cenzureze dreptul la opinie; a fost o gafă impardonabilă a gsp...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Epigonul  •  21 iunie 2016, 8:50

La partea cu nevoia de luciditate se încadrează şi Andrei Vochin, care a produs o peltea după meciul cu Franţa. Când stai prea mult în preajma jucătorilor nu-ţi mai vine să tai în carne vii şi îţi pierzi credibilitatea de analist. E o echilibristică riscantă asta între oficial şi jurnalist.

Emi  •  21 iunie 2016, 8:52

"BUnicu " esti cumva Bulreanu undercover ? ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ktalyn  •  21 iunie 2016, 9:02

Burleanu si gasca lui nu a fost aleasa de niciun club, a fost impusa de securistii care l-au dat la o parte pe Gica Popescu. *** *** din stat au distrus pentru totdeauna fotbalul romanesc nelasandul pe Popescu la sefia FRF. Sa nu zica cineva ca nu se putea sa plateasca altfel decat cu puscaria pentru ce a facut !?!?!!! Si daca nu ar fi fost cu rea credinta oprit sa candideze, cine crezi Tolo ca era sef la FRF si poate acum chiar jucam cu Tara Galilor in optimi ...!?!??!!?!?!?!?!??!!?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

alex  •  21 iunie 2016, 9:07

Ne-am calificat deoarece grecii au fost intr-un moment de degringolada maxima iar atat ungurii cat si nord-irlandezii au jucat la meci egal cu noi, ca le ajungea. Singurele rezultate: victoria de acasa cu Irlanda de nord si cea din deplasare cu o Grecie in carje. Chiar, grecii ce sa mai zica? din cap de serie si echipa calificata la CM 2014 au ajuns invinsi de Faeroe acasa si pe ultimul loc, ala cu care nu conteaza ce rezultate ai :)? In rest, cam asa e. S-a incercat ca in 2000 cu Jenei, sa se readuca unu batran din propria ograda ca tot eram aproape calificati ca sa minimizam costurile si sa nu riscam, sa nu ne facem iluzii ca sa nu avem deziluzii cum zicea acelasi Jenei. Problema e ca Jenei avea un lot din care putea alcatui 2 echipe nu una, si care suna cam asa: Lobont, D. Petrescu, Ciobotariu, Filipescu, Gâlcă, Gh. Popescu, Mutu, D. Munteanu, V. Moldovan, Hagi, A. Ilie si rezerve....Stelea, Chivu, Fl. Petre, Lupescu, Roșu, Belodedici, I. Ganea, Lincar, Hâldan, Contra, Fl. Prunea....eehe.....Insa de data asta a-l aduce pe Iordanescu inapoi a fost ca si cum am pune in fruntea tarii tandemul Iliescu (ramol) - Roman (plecat cu sorcova)......

Observator  •  21 iunie 2016, 9:19

De fapt si eu cred ca FRF are responsabilitate in privinta rezultatelor de la EURO, dar nu in acelasi fel cu dvs. Sa ma explic. Echipele pe care le-am intalnit au jucat dupa noile reguli ale UEFA, adica mai pe scurt au fost echipe de "mercenari". Despre Franta nu e cazul sa discut, se stie cati jucatori sunt din vechile colonii in formatie. Elvetia o echipa de majoritar albanezi, cu numai vreo 4-5 elvetieni veritabili in lot, iar mai nou Albania cu albanezii recrutati din campionatele vest europene. Pe cand noi ne-am prezentat cu o echipa imbatranita, alcatuita numai din jucatori romani 100 la suta. Asta mergea pe vremea lui Hagi, cand regulile erau mai stricte, iar valoarea jucatorilor in varsta era alta, acum se pare ca nu mai este valabil. Asa ca eu cred ca vina federatiei consta in faptul ca nu a identificat si recrutat din campionatele vest europene, nu de la noi, romani pe care sa-i includa in lotul echipei nationale si faptul ca nu a atras atentia si nu a studiat atent valoarea acestor echipe, gen Elvetia si Albania , in care numai numele era la fel, valoarea lor fiind alta decat cea cu care eram obisnuiti. ( eu dau intr-un fel dreptate antrenorului, dar sarcina lui era sa avertizeze de valoarea acestor echipe inainte de meciuri si sa le pregateasca corespunzator) Sa aveti o zi buna.

Pavel  •  21 iunie 2016, 9:19

Dreptatea e la mijloc. Talent e sa dai un sut ca Payet. Noroc e sa-l nimeresti in minutul '89

Adi  •  21 iunie 2016, 9:23

Adica vreti sa spuneti ca serviciile nu au pus oamenii cei mai buni in functii la FRF si COSR.

Andy  •  21 iunie 2016, 9:24

Echipa a fost ca un fel de dezinfectant. Pe eticheta parea ok. Dar nimeni, nimeni n-a facut o analiza mai de Doamne Ajuta inainte de europene. L-am auzit pe Popescu spunand ca nu-i da sanse sa se califice. Dar si el n-a pus degetul pe rana. N-are treaba ca jucatori din lot au fost de mana a III - a. Puteau sa fie altii de mana a III - a care sa fie organizati bine si sa lege 4 - 5 pase. Sa piarda la scor cu Franta, sa piarda cu Elvetia jucand ceva, acolo, si sa bata Albania, la lupta, care pe care, cu albanezii. Da' daca te bate Albania, predandu-ti o lectie de fotbal si umilindute (n-are treaba c-am pierdut numai la un gol) atunci e clar ca n-am avut antrenor. Asta al nostru e foarte bun cand are echipa. Cand tre' sa faci echipa nu-l pui. Ca te faci de rusine ... Mai aud pe cate-un destept zicand c-a fost in lot ,,tot ce are mai bun'' fotbalul romanesc. Tocmai asta a fost problema. Ca s-au chinuit ,,sefii astia'' plantati in federatie sa selecteze tot ce ,,are mai bun'' fotbalul. Nu l-a preocupat pe nici unul sa faca o echipa. Au facut albanezii si au jucat. Au facut islandezii si au jucat. Echipa Tarii Galilor a castigat grupa in timp ce slovaci-i trimit acasa pe rusi. Dar ce sa facem daca si-n fotbal s-a dat semnalul de schimbare? Trebuia sa fie pus totul pe butuci si-n fotbalul de pe aceste melaguri. Doar si activitatea asta e pe BANI. Bani din ce in ce mai multi. Doar traim in capitalism nu? Marii capitalisti ,,cinstiti'' ne bat cu armele noastre. Burlenii si condrenii sunt de-ai nostri. Da' sunt cai troieni. I-au plantat la varf tocmai pentru a putea sa cucereasca. Sa revin la ,,fotbal''. Atat de ,,patrioti'' au fost toti ca n-au indraznit sa strige ca Tatarusanu n-avea ce sa caute in lot. Ca omul nu-i in vana. A sarit mai tarziu cu Franta si ne-a costat un gol. S-a pierdut prin careul de 6 metri cu albanezii si am mai incasat un gol. Ce sa mai vorbesc de Chiriches care a fost din alt film. Omul era deja in vacanta. Rat s-a dat lovit (a simtit ca vine umilinta ... doar e vulpoi batran si se pricepe cat de cat la sportul asta). Peste toate, insa, a ramas imaginea bataii pe minge pentru a se decide cine executa o lovitura libera (ca de penalti n-am mai avut parte!). In timp ce generalul avea ganduri de vacanta. Iar marele si greul Alibec sau ,,talentatul'' Stancioiu ...

adrian  •  21 iunie 2016, 9:27

Echipa Romaniei nu joaca fotbal! Asta doare cel mai tare! Te uiti si simti ca ai pierdut vremea asteptaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnndd ceva! Ma uit la Islanda (tara cu 300.000 de locuitori) care are ce noi n-avem: ECHIPA NATIONALA!!!

fotbal  •  21 iunie 2016, 9:35

octombrie 2015, liviu dragnea:....te rog, vasile, sa vii mai aproape de partid. Si noi avem nevoie de tine, si societatea. dancu in criza dezinfectantilor: patriciu achimas este un foarte bun ministru, din pacate a mostenit in acest minister si in viata medicala din Romania o criza in care este foarte greu sa te descurci. vasile dancu prefatand meciul cu albania:...proiectele lui burleanu vor produce efecte in viitorul nationalei, dar nu mai devreme de un deceniu! Dancu este presedintele casei de sondare IRES, profesor de sociologie la Babes-Bolyai, profesor la Academia Nationala de Informatii "Mihai Viteazul" a SRI, face parte din Colegiul editorial al Revistei romane de studii de intelligence a SRI si preda la scoala politica a unpr. Asadar analiza s-o faca dnul profesor Dancu pt acei microbisti care au la dispozitie UN DECENIU DE BURLEANU LA FRF. enjoy!

Acciduzzu  •  21 iunie 2016, 9:47

Catalin, de ce nu spui lucrurilor pe nume? Pentru noi toti a fost o mare dezamagire evolutia nationalei la Euro. Dar spectacolul penibil a fost dupa. Declaratiile halucinante ale lui Iordanescu, tacerea *** a lui Burleanu au pus capac lucrurilor. Orice selectioner si presedinte de federatie cu coloana vertebrala si-ar fi dat demisia pe loc chiar la finalul meciului cu Albania. De ce oare unii oameni imbatranesc urat si degeaba. Dupa realizarile incontestabile din trecut, Puiu putea foarte bine sa arate ca barem are coloana vertebrala si bun simt. Si in sport ca si in viata exista suisuri si coborasuri. Cicluri. La noi ciclul Burleanu - Iordanescu a fost unul penibil. Ar fi trebuit amandoi sa-si dea simplu demisia. Asta este, asta am facut, ne pare rau, lasam pe altii poate sunt mai buni. Dar nu. Burleanu si Puiu se dovedesc lipsiti de onoare si verticalitate. Asta trebuie sa ceri tu Catalin, ca ziarist cu renume. Demisia normala si fireasca a acestora doi. Burleanu nu a aratat si nu a facut nimic de cand e la federatie. Puiu, a imbatranit urat ( mesteca rugaciuni in timpul meciului in timp ce echipa evolua haotic fara indicatii tactice, nemotivata psihic). Ca isi bate joc de propria cariera e una dar de ce nu intelege ca afecteaza chiar si cariera fiului lui care s-a dovedit pana acum un antrenor promitator? Asa ca orice comentarii devin de prisos daca nu li se spune acestora doi ca am vazut ce pot si nu mai e nevoie de ei? Sunt uluit cum nimeni nu are curajul sa le ceara simplu DEMISIA. Chiar vor sa-i scuipe lumea pe strada? Ti se face pur si simplu scarba cand vezi asemenea jalnice ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Victor  •  21 iunie 2016, 9:48

Doar o mica precizare as dori sa fac. Mircea Sandu a zis fiicei sale "nu e nici timpul, nici omul" referindu-se la Zenga, nu la luptatorul MMA.

ovidiup.  •  21 iunie 2016, 9:54

e vara anului 2001, e in plin avant epoca adrian bombo nastase. in piata prefecturii din craiova cativa mii de *** protesteaza anti-netoiu. putini stiu, dar in aceasta epoca adi nastase, de fapt nu e un miting, e o inmormantare. nu a unei echipe ca nu poti inmormanta un mort de doua ori, ci a unei idei. a ideii de munca in fotbal. vagoanele cu fotbalisti mediocri si submediocri care tranziteaza pe ruta craiova-bucuresti sunt dovada clara ca in fotbalul romanesc munca este asasinata ca idee. urmeaza legalizarea jafului, atat in fotbal, cat si in tara in general. ni se spune ca asa i in capitalism, ca suntem noi prea mediocrii si limitati sa intelegem ideea de capitalism. de atunci, vreo 7-8 ani se merge pe pilot automat, cu mutu si chivu care dau culoare vie unui mort. in primii ani culoarea mascheaza sunetul monoton al monitorului pe care se vede pulsul, dar pe masura ce culoarea paleste, sunetul monoton devine din ce in ce mai asurzitor, semn va mortul nu se mai trezeste. NOAPTE BUNA ROMANIA! sigur va fi una fff lunga. p.s. unii spun ca scolile private ar fi solutia. acolo talentu i pe bani.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

AUREL  •  21 iunie 2016, 9:58

MAI BINE DANCU CU psd-UL LUI AR LASA FOTBALUL IN PACE ..NU S-AR MAI AMESTECA ,SE VEDE CA UNDE AU INTRAT POLITICIENII IMEDIAT SA UMPLUT TOTUL IN MIZERIE ..DACA ACEST DANCU VREA SA FACA CEVA PT FOTBALUL SI SPORTUL ROMANESC ,AR TREBUI SA AIBE O INITIATIVA LEGISLATIVA IN CARE TAXELE SI IMPOZITELE CARE IMPOVBAREAZA SPORTUL ROMANESC SA LE DIMINUEZE FFF MULT ..FOTBALUL E FALIMENTAR PT CA TAXELE SUNT EXORNBITANTE ..LA UN TRANSFER DE 100MII SE PLAESTE APROAPE DUBLU PE JUCTAOR ..TAXE LA GREU SI ATUNCI TOTI CAUTA SA ADUCA JUCATORILIBERI DE CONTRACT PE SALARII MICI ...DATI LEGI CARE SA AJUTE SPORTUL ,NU DIN GURA ,,VREM FAPTE .. ASA SARACACIOS CUM E FOTBALUL ROM IN FIECARE AN SE ADUCE LA BUGETUL D ESTAT MILIOANE ..FARA SA FACA NIMIC STATUL BENEFICIAZA DUPA URMA LUI SI A CELOR DIN DIASPORA ..BANII LOR UMPLE BUGETUL ..GARGARA PSD-ISTA SI POLITICIANISTA ..VRETI SA FIM PERFORMANTI LUATIU SACII DIN SPATELE AMARATULUI SI LASATI-L SA ZBURGDE ..IMPOVARANDUL MERGE GREU SI TOT TIMPUL CAUTA SA FENTEZE POVARILE ..LE OCOLESTE ..DACA ATI FI NDESTEPTI ATI SCADEA TAXELE SI IMPOZITELE SI ATI LASA MAI LIBER INVESTITIILE..LA O INVESTITIE MICA PLATESTI LATAXE D TE USTURA ..NU REZISTA MULTI .ALTII NICI MACAR NU INCEARCA SA AIBA INITIATIVE ..EU CRED CA AR INTRA MULT MAI MULTI BANI LA BUGET DACA S-AR SCADEA F MULT TAXELE ,MULTE ANULATE ..ATUNCI OAMENII AR AVEA INCEREDERE SI AR INCEPE SA INTRE PE PIATA ,UN STAT CU O CLASA DE MIJLOS SANATOASA E O TARA F STABILA FINANCIAR SI POPULATIA O DUCE LA STANDERDE BUNE ..NU SE VREA ..TOTI GANDESC PT INTERESELE DE GRUP ..PARCA AM FI SUB OCUPATIE CAND TAXELE ,IMPOZITELE IMPOVARAREA POPORULUI, CRESC LA COTE MARI CA SA IMBOGATEASCA OCUPANTII ,CE LE PASA LOR ?DAR NOI NE SUBJUGAM PE NOI ..

ovidiup.  •  21 iunie 2016, 10:32

draga tolo, daca vrei ceva tare, citeste te rog vasile ernu in adevarul.com Naţionala e doar o metaforă a României, situaţia e infinit mai tragică http://adevarul.ro/news/sport/nationala-e-doar-metafora-romaniei-situatia-e-infinit-mai-tragica-1_5767df005ab6550cb81ff091/index.html sa nu ma acuzi de comunism, si daca o faci asta e, adevarul doare. stiu ca in sufletul tau, ca de la pionier la pionier, ii dai dreptate. si mai cred ceva, generatia ta si a mea au fost cu mult mai competitive decat generatiile copiilor nostri. si cu siguranta mai sanatoase. si mai e ceva. cati ani aveai pe 15 nov 1989. si ce faceai in ziua aia? un copil de 9 ani jumatate, adica eu, alerga printre bloguri de la scoala vreo 2 km cu ghiozdanul in spate sa ajunga la 0-1 prin minutul 10.

Mahorcu  •  21 iunie 2016, 10:36

La ascensiunea lui Burleanu si sustinerea lui de catre Vasile Dâncu (un securist de tip nou), adaugati si modul in care a fost Gica Popescu eliminat cu cateva zile inainte de alegerile pentru presedintia FRF, si avem tabloul complet :)

steluta  •  21 iunie 2016, 10:37

tolo ne cunoastem bine,o vreme am lucrat impreuna la GS si te felkicit pt observatiile de bun simt pe care le-ai facut la adresa celor care conduc fotbalul romanesc,cei care sunt raspunzatori pentru dezastrul minimalizat de heneralul de tinichea si de politrucul sau politrucii din casa fotbalului.salutari si da-i cu condeiul ca dai bine de tot.si ca tot ii vorbesti de ...bine ia vezi si de salariile colosale pe care le au,bonsurile si diurnele de vis pe timpul lungilor lor calatorii,unele din ele sub aspectul descoperiri tinerilor jucatori nascuti pe taramuri straine de romanasii nostri plecati sa-si implineasca visurile lolr de maibine.

Alexandru Chis  •  21 iunie 2016, 10:39

Ca pretutindeni, in lumea "civilizata si computerizata", masele trebuie sa fie controlate. @Nicolae Moromete posteaza o fraza care amiteste ca nicaieri nimic nu este lasat la voia intimplarii. Ca absolventi de SNSPA sunt plasati in pozitii cheie, acolo unde masele, si reactiile lor, pot si trebuie sa fie supuse unui control atent, nu este o noutate. Ca dl Dincu, strategul "Aripii de la Cluj", pune in discutie, voalat, calitatea conducatorului sportiv, este o certitudine. De fapt si dl Tolontan precizeaza in materialul Domniei-Sale faptul ca, citez: "Au ieșit președinți pentru că așa a decis un sistem complex, în care se amestecă voința a diverși oameni, care din politică, care din Servicii, care din afaceri". Cumva, intimplator, generalul Puiu Iordanescu, UNPR-Oprea, a fost numit selectioner? Nu m-ar mira faptul ca ar putea fi invocata ideea "continuitatii" - a ceea ce a fost "bun" - pentru ca actualul staff al Nationalei sa fie reinvestit (mai putin Moldovan) pentru ca, nu-i asa, Preliminariile Mondialului 2018 bat la usa si trebuie sa fim... pregatiti (de orice?).

adenauer  •  21 iunie 2016, 10:44

Pentru iubitorii si cunoscatorii fotbalului din Romania esecul din meciul cu Albania este greu de suportat. Mai ales ca a fost un meci decisiv, de calificare in optimi, pentru nationala noastra. Pentru mine actualul Turneu Final al C.E. si-a pierdut din interes. De ce? Pt ca stiam echipa Romaniei ACOLO, luptandu-se pentru un loc sub soare... Totul s-a stins in min. 44 cand Sadicu a aruncat (nu a sutat, va rog sa retineti aspectul) mingea in poarta noastra parasita de Tatarusanu (de ce?). Mi-am dat seama in acel minut ca nu vom mai putea reveni pe tabela de scor si ca iesirea din grupa se volatilizase... Vladimir Ilici Ulianov, cand a vazut rezultatele dezastruoase ale cooperativizarii fortate in Rusia a pus o intrebare in sedinta Biroului Politic al Partidului Comunist (Bolsevic): Ce-i de facut? Si s-a hotarat, in unanimitate, reintroducerea relatiilor capitaliste in agricultura prin asa numitul NEP (noua politica economica). Ce vreau sa spun cu acest exemplu? La nivelul fotbalului romanesc trebuie reinfiintate centrele zonale de pregatire a tinerelor talente (in care sa li se asigure cazare, hrana, pregatire scolara si pregatire sportiva). De asemenea trebuie reinfiintat campionatul de tineret - rezerve ale carui partide sa se desfasoare in deschiderea meciurilor din Liga I. Institutele de Educatie Fizica si Sport scot pe banda rulanta, anual, zeci de antrenori tineri cu specialitatea fotbal. Eu ii consider pe acesti tineri bine pregatiti teoretic. Experienta o pot capata antrenand la aceste centre zonale de pregatire sau la echipele de tineret - rezerve. Jucatorii formati la aceste centre zonale pot fi imprumutati la echipe de categorii inferioare (ligile III, IV) sau daca sunt deosebit de talentati pot fi transferati, contra cost, la echipele din Liga I sau chiar Liga II. Campionatul echipelor de tineret - rezerve ar avea meritul de a tine in priza jucatori care pot sa fie convocati oricand la prima echipa. Ganditi-va, stimati cititori si redactori, ca succesele fotbalului romanesc din anii 90 s-au datorat organizarii existente in anii 70 - 80. Daca nu se iau aceste masuri organizatorice (care, recunosc, presupun niste cheltuieli mari) vom ajunge in situatia de a vedea Nationala facandu-se de ras si cu Insulele Feroe sau Andorra...

jijioaie  •  21 iunie 2016, 10:46

Inca dinainte de-nceputul Euro si pana-n prezent n-am auzit/vazut ceva despre Budescu, cel care-a calificat Romania la acest turneu final de fotbal si cu care trebuia inceputa lista participantilor. E ciudat si rusinos, in special din partea diriguitorilor acestui sport frumos si nesimtire fata de fanii romani. Demisia-n bloc a tuturor, incepand cu prostalescu si burlanul, este unica solutie.

Cris  •  21 iunie 2016, 10:54

Trebuie denuntat urgent, public, *** cu colecta nationala pentru "Cumintenia Pamantului", unde niste baieti vor musai sa se imbogateasca cu sprijin popular, organizand o colecta de bani pentru o himera.... Este *** Pamantului pentru ca statul roman trebuia sa scoata banul daca voia sa-si conserve valorile nationale. Apoi, mandria nationala nu sta intr-o statuie ci in ce faci concret la un campionat european de fotbal, precum EURO2016 in care ne-am facut de rasul curcilor. Satul roman ar trebui sa stie ca fudulia, boieria se plateste motiv pentru care, daca vrea sa aiba un statut ridicat, trebuie sa scoata banul si pentru statui si pentru fotbal... pentru tot.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

radu  •  21 iunie 2016, 11:08

Catalin, fotografia nu e facuta cumva la primul antrenament al nationalei in Franta, cel deschis suporterilor?verifica, te rog, asa ar fi corect

ISRAELIAN  •  21 iunie 2016, 11:20

Am o singură întrebare :Cum se explică arestarea lui Gică Popescu exact cu o zi înainte de a fi ales actualul președinte al FRF?ASTA CRED CĂ SPUNE TOT CE SE ÎNTÂMPLĂ AZI ÎN ROMÂNIA LA ACEAST SPORT UMILIT DE ALBANIA..Totul!

Che Guevara  •  21 iunie 2016, 11:20

Boloni presedinte la FRF.

Stefan  •  21 iunie 2016, 11:30

Din pacate ne caracterizeaza o crunta lipsa de realism. Nu vedem, sau nu vrem sa vedem ca nu exista valoare si ca aria de selectie e limitata. Din pacate nici la nivel de juniori nu avem talente care sa confirme. Unii pleaca la echipe mari de afara, unde se afirma la nivel juvenil, dupa care se sting. Nici macar proiectul Viitorul, care strange spuma la nivel national nu da jucatori de exceptie. Ar trebui sa ne dea de gandit. Tinand cont de valoarea individuala, parerea mea e ca s-a jucat OK. Doar cu putina sansa s-ar fi putut califica, iar corul de contestatari i-ar fi ridicat in slavi pentru "daruire si jocul colectiv". Oricum, avem nevoie la nationala de un antrenor tanar, scolit, civilizat, corect, dar sa nu asteptam prea mult de la el, pentru ca deocamdata nu prea are cu ce.

Comentează