Pentru infirmitatea provocată de o infecție nosocomială, Curtea de Apel Bacău l-a despăgubit pe Ovidiu Istrate cu o jumătate de milion de euro. Guvernul a suplimentat bugetul județului Bacău și i-au dat banii!

În prima instanță, timp de aproape doi ani, Spitalul Județean din Bacău nici măcar nu și-a luat avocat și nu s-a prezentat la proces

vineri, 20 mai 2016, 7:02

 

Investigație de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Începuturile unui avocat încăpățânat
„Războiul cu bacteriile este un război tăcut, cred că nici dacă trimiteam oamenii la război nu aveam atâtea victime!”, spune bărbatul.

Este avocat.

Ioan Popa, avocat din Bacău, a preluat cazul lui Ovidiu Istrate în 2011.

„A fost greu. Nimeni nu recunoștea infecțiile intraspitalicești. Zi după zi, am lucrat la cazul lui Ovidiu și am aflat de o mulțime de cazuri de infectări la Bacău. Nu știu cum s-au dezvoltat bacteriile acolo. Mulți oameni au rămas fără membre”, povestește el.

Povestea începe în 2008.

Accidentul de mașină
Pe 25 august 2008, în apropiere de Bacău, Ovidiu Istrate, polițist de frontieră la IJPF Iași, este victima unui accident de circulație.

Ovidiu are 23 de ani. Se izbește cu o mașină care venea din sens opus.

Este transportat în stare gravă, „politraumatisme”, ceilalți trei pasageri scapă cu răni ușoare. Polițistul stă o săptămână internat în Spitalul Județean Bacău, perioadă în care suportă mai multe operații.

Piciorul stâng este zdrobit, i se montează o tijă.

„A fost operat la 36 de ore în loc de recomandarea de maximum 6 ore”, susține avocatul.

The night is young, calvarul abia începe.


Pleacă infectat din spital

Starea lui Ovidiu se deteriorează din senin. Ca și în cazul celor două femei de la CF2.

Pleacă după o săptămână la Spitalul de Pneumoftiziologie din Iași în comă de gradul trei. Aici este operat la nivelul toracelui, dar medicii realizează că e ceva mai grav.

Peste alte șapte zile este mutat la clinica de ortopedie a Spitalului de Urgențe din Iași, unde doctorii îl diagnostichează cu o infecție de stafilococ auriu la piciorul stâng, cel operat la Bacău.

Efectele stafilococului auriu
Infecţia cu stafilococ se localizează la os. Îi „mănâncă” lui Ovidiu, pur şi simplu, piciorul stâng, care rămîne mai scurt.

Face 10 operaţii la acest picior, din care 8 în România şi 2 în Germania. O perioadă nu poate călca în pământ.

„Fără infecție s-ar fi vindecat în 4-6 luni”
Din concluziile raportului medico-legal de la dosar: „Reclamantul a suferit o intervenţie chirurgicală la Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău, iar la 15 zile de la traumatism, pe timpul internării la Spitalul de Urgenţă Iaşi, s-a constatat o secreţie purulentă confirmată la examenul bacteriologic ca infecţie cu stafilococ”.

Medicii legiști mai consemnează: „Întreaga evoluţie a pacientului a fost influenţată de apariţia infecţiei cu stafilococ auriu, care s-a cronicizat şi a condus la infirmitatea fizică permanentă a tânărului, cu deficienţă locomotorie medie şi scăderea capacităţii de muncă la 60 la sută”.

„Fără stafilococul auriu, leziunile pe care pacientul le prezenta s-ar fi vindecat în aproximativ patru – şase luni, fără a mai fi necesare internări şi intervenţii chirurgicale ulterioare” Concluziile raportului medico-legal de la dosarul lui Ovidiu Istrate

Medic de la Sf. Ioan: „Infecția e una dintre cele mai grave probleme de sănătate”
Abolvent al Facultății de Drept la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Ovidiu dă spitalul din Bacău în judecată.

Cazul rămâne discret.

Și astăzi, fostul polițist de frontieră preferă să stea „sub radar”.

Acordă un singur interviu pentru Ziarul de Iași. „Mi-au zis medicii din Iași că prima operație la picior a fost greșită și că am luat o infecție din spitalul de la Bacău. Am fost operat aici și mi s-a pus un fixator la picior”, le spune el jurnaliștilor în 2009.

„Această infecție la picior este una dintre cele mai grave probleme de sănătate pe care le poate avea cineva. Este o infecţie la os care nu a putut fi stopată nici după două intervenţii chirurgicale. L-am trimis în străinătate, însă nu e suficient încă. Pacientul a avut o fractura foarte urâtă, etajată. O bucată destul de mare de femur a trebuit să fie scoasă”, a declarat dr. Paul Sârbu, medic ortoped şi directorul medical al Spitalului de Urgenţe „Sf. Ioan”.

521.600 € a primit Ovidiu Istrate de la Spitalul Județean din Bacău, prin decizia Curții de Apel

750.000 € a solicitat tribunalului Ovidiu Istrate în 2011

Spitalul nici măcat nu și-a angajat avocat
În februarie 2011, la doi ani și jumătate de la infectarea cu stafilococ auriu, ieșeanul dă în judecată Spitalul Județean de Urgență Bacău la Tribunalul Bacău. Cere daune morale și materiale de 750.000 euro.

În același an, în iulie 2011, la Institutul Ortopedic Rizzoli di Bologna, Ovidiu Istrate e supus unei operații de scoatere a fixatorului extern și alungire femur stâng, care e scurtat cu 4 cm.

„Timp de aproape doi ani, spitalul nu își ia avocat, nu se prezintă în instanță și nu contestă expertiza medico-legală!”, povestește avocatul lui Ovidiu.

După 12 termene, pe 21 decembrie 2012, Tribunalul Bacău dă un verdict în favoarea pacientului.

Judecătorii obligă Spitalul Județean din Bacău să plătească drept despăgubiri materiale și morale suma de 521.600 euro!

„Banii ar acoperi cheltuielile cu numeroasele internări și intervenții chirurgicale suportate ulterior la spitale din Iași și străinătate, dar și despăgubiri determinate de faptul că tânărul, de doar 27 de ani, a rămas infirm pe viață, fiind încadrat în grad II de invaliditate, cu o pensie de 268 lei”, relatează Ziarul de Bacău.

Apelul durează un an și jumătate
Spitalul se trezește și face apel. Apel face și Istrate pentru recalcularea sumei.

Este operat din nou în Italia.

Pe 24 aprilie 2013 are loc primul termen la Curtea de Apel din Bacău.

„Pentru a avea succes într-un astfel de caz, trebuie să ai dosarul medical complet, clientul trebuie să fie foarte serios și să prezinte absolut toate documentele necesare. Până acum, puțin avocați au luat astfel de dosare pentru că fenomenul era neconștientizat”, povestește Ioan Popa.

După 15 termene, Curtea de Apel menține decizia Tribunalului Bacău pe 15 octombrie 2014: despăgubiri de 521.600 euro.

Guvernul pune banii de la buget
Pe 30 iunie 2015, Guvernul suplimentează bugetul județului Bacău cu 2,323 de milioane de lei, echivalentul a jumătate de milion de euro.

Suma ajunge la Consiliul Județean Bacău. Spitalul Județean Bacău îi virează banii lui Ovidiu Istrate.

Bacteria este însă tot acolo.

De două, trei ori pe an pleacă din țară la clinici din străinătate, unde i se redeschide totul, ca să se ajusteze fixatorul.

Nu poate sta fără acea susținere metalică în picioare.

176 de cazuri de infecţii nosocomiale au fost raportate de Spitalul Judeţean Bacău în 2015, conform managerului Adrian Popa

Brașov în loc de Bacău, pioceanic în loc de stafilococ
„Nu vreau să vorbesc despre ce mi s-a întâmplat. M-am ținut de ei și așa am reușit să câștig lupta”, spune Ovidiu.

Avocatul Ioan Popa mai are câteva cazuri în desfășurare pe infecții nosocomiale. Unul este la Brașov, unde unui pacient infectat cu pioceanic i s-a amputat piciorul.

„E vorba de un muncitor care, în urma unei căzături, s-a infectat la călcâi. Apoi au început să-i taie piciorul puțin câte puțin, până și-au dat seama că e piocianic. I-au scos bacteria, a reușit să scape de piocianic, dar omul a rămas mutilat”.

„Nu reieşea clar că e luat de la noi”
L-am contactat pe Adrian Popa, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Bacău.

„Chiar dacă nu eram în spital pe atunci, am sosit în 2014, ştiu că noi ne-am bazat apărarea pe faptul că băiatul nu a luat infecţia de la unitatea noastră, fiindcă el a fost transferat la Pneumologie Iaşi, apoi la un alt spital din Iaşi”, spune economistul care conduce spitalul din Bacău.

”Nu se ştia clar. Cred că nici din expertiză nu reieşea clar că a luat stafilococul de la noi. Mie mi s-a părut o apărare corectă, fundamentată. Din păcate, instanţa a spus altceva şi am fost nevoiţi să îi achităm acele daune morale. Atenţie, vorbim de daune morale”, rezumă directorul.

”Vreau să adaug, ca manager nu ţin să ascund infecţiile nosocomiale, ci ţin să le raportez cât mai corect”, a închis Adrian Popa subiectul care a costat spitalul și pe contribuabili 521.600 euro. Asta pe lîngă multă durere, regrete și neputință.

 

 

Cele 22 de părți ale investigației:

Comentarii (59)Adaugă comentariu

Gore  •  20 mai 2016, 7:18

Spitalul Bacău a fost fan Intercoop...spor la ancheta.

anonim  •  20 mai 2016, 7:58

Spitalul din Bacău a achizitionat foarte multi ani de la Intercoop.In urma multiplelor probleme de dezinfectie au trecut pe produsele Hexi...

Cris  •  20 mai 2016, 8:06

Iohannis said: "A-nu-mi-ti dem-ni-tari, pri-mesc infor-mari de la Se-re-i dar nu le ci-tesc cu a--ten-ti-e... (...) Noi le ci-tim si ne con-si-de-ra-m infor-m-ati" What ?!

DODO  •  20 mai 2016, 8:18

Sa nu se supere nimeni, dar eu nu am gasit pe site-ul Curtii de Apel Bacau acest dosar.

Gareth Edwards  •  20 mai 2016, 8:53

2016 dupa Hristos...România!!! Suntem de nivelul Togo, Burundi, India...Ifose si atat. Mizeria morala duce catre mizeria fizica...Suntem o tara nenorocita din toate punctele de vedere.

Cetatean  •  20 mai 2016, 8:57

Suntem o Tara furata, distrusa de toate sectoarele economiei, socialului, cultural! Total de acord cu informatii in sensul celor de azi si ieri, DAR, DE CE, nu se Pune problema, DELOC dar DELOC : cine plateste? S-a suplimentat bugetul , dar cu ce bani, de unde sunt acei bani? Bugetul plateste? In privat plateste ViNOVATUL! Daca ViNOVATUL esste statul roman, inseamna mafie! Statul este facut din oameni, nu e ceva abstract! Numai la noi ca stat mafiot, platim TOTI ca prostii! Cand ne-oi destupa, TOLONTANE? Deja e medianovela tot ce Mai scri! Cu asta nu sunt d accord, daca te situezi ca un format or de opininie, fa-o pana la capat! Ce e de facut? TOTI stim acest povesti triste, dar CE E De facut in viitor! Speranta, asta cladeste-o! Dar o speranta consistenta, nu una ephemera! De 2 saptamani, citesc la tine medianovele, Baliverne gen Georgian, si necazuri de care stim! Asa si, .... Ce facem ca natie? Cat Mai lasam impostura , Hotia, la conducere? Cum o inlaturam? Cu Institutiile cui? Ale aceluiasi stat!? Hai sa fin seriosi! Nu suntem in stare ca natie sa facem ceva cu plagiatele, dar cu Hotia materiala, de care TOTI sunt interesati!

ZONA MAGHERU  •  20 mai 2016, 9:00

150 DE MII I BUZUNARUL AVOCATULUI

R  •  20 mai 2016, 9:03

Spitalul nu infecteaza pe nimeni, eu platitorul de impozite nu am infectat pe nimeni. Vina este a unor oameni, cu nume si prenume. Ei trebuie sa plateasca despagubiri, curtea de conturi ar fi trebuit sa-i ceara spitalului sa-si recupereze prejudiciul de la vinovati. Medici, producatori, asistente, toti cei care au fost imlicati. Poate ca au avut asigurare de malpraxis si nu ar fi trebuit sa scoata banii din buzunar, insa cu siguranta asiguratorul va casca ochii pe cine si cu cat il asigura. Poate ca toti cei din spital si-au respectat obligatiile foarte bine si doar comisia de biocide su producatorul de dezinfectanti a gresit, dar si acolo sunt niste oameni, aceia au gresit. Astazi asigurarile de malpraxis sunt foarte ieftine pentru ca nu au ce despagubi. Daca i-am pune sa plateasca, am observa ca cetateanul mai are un aliat in controlul si cresterea calitatii serviciilor de sanatate. Daca nu e in stare colegiul medicilor sa puna degetul pe rana, apare asiguratorul in joc si cand vine vorba sa scoata banii, are grija sa scoata strict cat e cazul si daca e cazul. Oare cam care ar fi prima de asigurare a unui director medical de spital infectat?

Andy  •  20 mai 2016, 9:04

Nimic, nimic despre bani? ... Banii, zic, care sa invart ca spaga la ,,sefii'' de spitale, de sectii, desepisti, distribuitori, comisii etc. Sa intelegem ca-i pe final ancheta? Sau, o s-o mai lungiti ceva timp cu exemple de genul asta? Evident ca-s dramatice, elocvente si tot ce vreti dvs. Da' uite ca n-a izbucnit scandalul de la cazul asta (sau de la multe altele de genul asta). Chiar daca au fost cunoscute. ,,Oamenii'' din sistem nici macar nu s-au obosit in cazul prezentat de dvs. sa-l musamalizeze (sigur, sigur, ar fi avut parghii sa o faca). I-au dat banii omului si ... plapuma pe tambal, mai departe. Uite ca marlanul ala cica economist care ,,a preluat conducerea'' spitalului are inca tupeul sa sustina ca cica o fi luat omul de la alte spitale. Vedeti daca nu l-au saltat mascatii? Pe ,,reteta'' asta ,,sefii'' plantati prin spitale n-au nici o apasare ca mor oamenii pe capete. Pt. ca nu-i salta nimeni. Tupeu si nesimtire. In mintea diluata a ,,omului'' sef de spital e normal sa moara peste 50.000 anual din cauza infectiilor. Dau spaga mai departe, postu-i asigurat si ... plapuma pe tambal. Minim 50% din banii din sistemul de sanatate se impart la cei care se asigura ca-i liniste in sistem. ASTA-I SUBIECTUL. Deaia de ex. deneistii nu i-au saltat inca pe cei implicati. Deaia se muta subiectul pe ,,informarile'' nenorocite ale ,,institutiilor'' care ar trebui sa ne apere (in loc sa ne spuna cu cinism ca-i normal sa moara oameni din cauza infectiilor) si nu sa bage la loc capu-n nisip manuind linistiti in continuare spaga grasa si NEdiluata, desigur. Asa ca, GHINION. Ancheta nu merge in directia care ar trebui dintr-un singur motiv. N-a avut inca de la inceput scopul pe care l-a crezut marea majoritate a muritorului de rand.

Oana  •  20 mai 2016, 9:38

Da ....trebuie sa răspundă doamna doctor Epidemiolog ***......Pe doctorița nu o clinteste nimic ....este mai presus de Director și *** nu o interesează infecția din spital !!!!! DOCTORIȚA GANEA ar trebui sa plătească despăgubirile pe care le cer pacienții.....nu consiliul local....aceștia sint bani proveniți din impozite și taxe......care ar trebui teoretic sa îmbunătățim viata pacienților din spitale.......și nu sa plătim Inconștiență și nesimțirea Epidemiolog ului Ganea .!!!!!!Cind o sa plătească primul doctor epidemiolog pentru greșelile făcute din buzunarul propriu atunci se va schimba ceva în sistem......pana atunci plătim noi toți.!!!!!!Repet Doctorița Ganea nu are șef în spitalul din Bacău....*** ......aviz organelor de control .....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Florin  •  20 mai 2016, 10:06

Dom' Tolo, ai calculate undeva cat a adus *** ala din offshore cu sacosa, parca vreo 500.000 de euro. Sa zicem ca au fost bani de spaga pentru contactele care l-au uns in 250 de spitale, in care ai zis ca se trateaza cam 4.000.000 de romani pe an. Asta ar insemna ca sanatatea unui roman se vinde la bursa tricolora rosu-galben-portocaliu cu 12,5 eurocenti, adica 50 de bani. Dai 50 de bani la noi, poti sa tai piciorul la politisti, sa nenorocesti femei gravide si sa omori cu zile batrani s.a.m.d. Io sunt un om modest si la locul lui, domn' Tolo, da' nu e domne cam ieftin? Uite, un rus pentru 5000 de euro rezolva situatii asemanatoare cu mult effort, nu putem face o cheta pentru niste oameni de bine, am eu o lista: Iliescu, Nastase, Tariceanu, Basescu si ginerele cu avocatura, toti sefii de SRI si de parchete cu exceptia DNA, Voiculescu, Dragnea, Cocos, Ponta. Sa incepem cu astia... Pasul doi: demontarea politicii obiectelor, dar asta se face doar cu votul tuturor. Obiectele astea din partide sunt tinute in mana de aceeasi papusari, partidele la randul lor sunt obiecte pe raft. Cum creezi un partid real, cum eviti sa cazi pe raft punand botul la frisca sau la savarina? E grele intrebarile astea ;)...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Epigonul  •  20 mai 2016, 10:35

Piocianic, aşa cum ai scris de cele mai multe ori până acum, nu pioceanic.

Dan  •  20 mai 2016, 10:36

Spitalele nu sunt sterile. Au oameni in ele. Pacientii nu sunt sterili, bolnavi sau sanatosi. Daca rata infectiilor nosocomiale in vest este minim 5% si folosesc corect biocide, se spala etc. inmultiti fiecare pacient infectat cu 500.000 euro. Se stinge lumina in orice spital din lumea asta. La noi este un heirupism populist in gazetarie, justitie, politica, sanatate , avand ca victima finala cetateanul roman fie el pacient sau doctor. Recunosc doar faptul ca presa dezvaluie haosul (informeaza) dar nu contribuie cu nimic la reducerea lui, ba dimpotriva , il amplifica in vaietul general al opiniei publice indignate. Caragiale a fost un geniu!

Constantin  •  20 mai 2016, 10:39

La puscarie cu ei.... manageri de spitale , presedinti de consilii judetene, politicienii care is pun oamenii in posturi de conducere pe criterii politice, si nu in ultimul rand cei care au vandut apa chioara in loc de dezinfectanti. rusine pentru statul roman.

Cătălin Tolontan  •  20 mai 2016, 10:47

@Epigonul: multumim, scuze, am rectificat.

o femeie  •  20 mai 2016, 11:06

despagubirile vin din banii de la stat. Nu e corect ca toti contribuabilii sa acopere greselile celor din spital. Cei din spital ar trebui sa plateasca din buzunar neglijenta.

gicapuia  •  20 mai 2016, 11:08

Au bafta ca nu traieste Ceuasescu. ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

un pacient  •  20 mai 2016, 11:27

:) ce a declarat dir spitalului din Bacau la cateva zile dupa primul articol din gazeta. Sunt curios ce ar declara azi. “Firma respectivă a prezentat toate avizele necesare, iar noi facem controale la dezinfectanți. Au ieșit ok până acum. Nu putem anula un contract doar pe baza unor articole de presă. Când va veni o hârtie oficială de la Minister sau se dovedește că produsul nu mai e bun, atunci vom face o nouă procedură de achiziție. E păcat că un producător român are problemele astea. Eu aștept indicații oficiale de la Direcția de Sănătate Publică, care vor veni astăzi probabil, și voi lua măsurile necesare”, a explicat Adrian Popa. http://zdbc.ro/spitalul-judetean-bacau-prins-in-scandalul-dezinfectantilor-achizitii-de-sute-de-mii-de-lei-de-la-hexi-pharma/ partidul sa traiasca!

maoru  •  20 mai 2016, 11:31

Nu spitalul a platit despagubirea ci maria sa guvernul. De unde are guvernul banii? Pai din birurile puse contribuabililor si platite doar de omul de rand. Superclasa isi ascunde banii in offshore-uri si nu plateste taxe.

Andy  •  20 mai 2016, 11:45

Uite, d-le Tolo! Antena 3 face misto de muritorii de rand aducatori de rating si publicitate grasa (mai ales la medicamente, care de care mai vindecatoare). In dimineata asta au adus pe post pe aproape-ministrul sanatatii (Baciu, manechinul ala din gasca lui ciolos) sa explice sarantocilor cum sta treaba cu sistemul. Sistem care a vrut sa ni-l bage pe gat ca ministru ca acum sa ni-l propuna in politica. Ca facand parte din noul val. Iar moderatoarea (Iosub) nu stia cum s-o rezolve. Ii venea sa rada (poate gandindu-se la ins in goliciunea lui). Veti zice ca si ,,omul'' are dreptul sa fie invitat la antene. Si aveti dreptate. Asa cum si dvs aveti dreptul sa cereti parerea avizatului ghita. Avand in vedere ca antenele-s parte dintr-o firma privata. La fel ca si dvs. de fapt. Iar scopul privatilor in capitalism e sa faca profit (bani). Si cu manechinul daca-i nevoie. Sau cu ghita. In timp ce jignesc oamenii spunandu-le ca-i apara, fiind a IV- a putere-n stat. Chiar daca lucrurile s-au diluat in ultimul timp, atat de mult incat tot prostul a constatat ca mai exista doar o singura putere-n stat. Sistemul. Care le-a acaparat pe celelalte si-si vede de scopul pentru care a fost creat. De cine a fost creat? Totu-i pe fata iar muritorul de rand nu se prinde. Uite ca lumea nu-l huiduie pe sasul care spune ca informarile astea primite la presedentie sunt asa ca sa fie. Ele sunt trimise de fapt la institutile care trebuie sa ia masuri (daca considera ele!) iar la presedentie sunt trimise asa pt. ca astia de la servicii au acolo si adreea presedentiei la indemana. De fapt omul chiar n-are nici o treaba. Pt. ca el chiar NU e seful csat. Si pe el l-au pus sa faca misto de muritorii de rand. Lecturand seara, din ce au trimis serviciile, sigur n-a gasit ceva care afecteaza siguranta nationala pentru a se ingrijora. Nu vorbesc de panicare, ca nu-i cazul. Cica nu-i genocid pt. ca nu mor toti o data. Mor peste 50.000/ an din cazula infectiilor din spitale la diferite date ale anului (mai ales in weekend, cum spuneati intr-un articol).

Carmen I  •  20 mai 2016, 13:19

Este corect ca un pacient sa fie despagubit de spital daca i-a provocat suferinte, insa toti banii ar trebui recuperati ulterior de la angajatii vinovati, prin actiune in regres. Din pacate, nu prea se intampla acest fapt, iar pagubele sunt suportate din fondurile publice.

Stick  •  20 mai 2016, 13:42

LIPSA de interes TOTALA si CRIMINALA a autoritatilor fata de cetatean ne-a adus aici !...

Adrian-Iulian  •  20 mai 2016, 13:55

Da este corect ca institutiile sa plateasca. M-am imbolnavit in spital, spitalul plateste. Dar nu ar trebui sa plateasca din buzunarul contribuabilului. Unde mai este responsabilitatea insitutiei atunci daca noi astialalti platim oalele sparte. Plus, ce se intampla daca incep sa curga procesele? De unde bani de despagubiri? Sau se va pune o nou taxa de solidaritate pe care o vom plati impreuna cu celelalte impozite si taxe pe care le platim deja. Pe cand domnule Tolontan o luare de pozitie in favoarea inghetarii/ confiscarii bunurilor infractorilor si utilizarea lor pentru despagubiri. Nu am auzi ca directorul hexi sa ramana fara bani, din contra incearca sa ii puna pe toti la adapost prin acea intrare in insolventa.

gigi  •  20 mai 2016, 14:06

Domnule Tolontan va multumesc pentru toata investigatia pe subiectul dezinfectantilor. Dar in opinia mea incadrarea nu este correct facuta de catre procurori. Art. 357 din NCP Art. 357 Falsificarea sau substituirea de alimente ori alte produse (1) Prepararea, oferirea sau expunerea spre vânzare de alimente, băuturi ori alte produse falsificate sau substituite, dacă sunt vătămătoare sănătăţii, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi. (2) Prepararea, oferirea sau expunerea spre vânzare de medicamente contrafăcute sau substituite care sunt vătămătoare La nivel national prea multi romani au suferit si sufera iar efectele se vor vedea pe termen lung. Cred ca putem vorbi cu toata respunderea de genocid. Pe Ceausescu l-au impuscat pentru subminarea economiei nationale. What ? Niculae impusca elefanti de 50.000 de Euro din ce bani ? Succes in continuare si sa nu cedati.

Alt marius  •  20 mai 2016, 14:21

De asta Hexi***cere insolventa,pentru nu a aparea careva sa ceara in instanta milioane de euro despagubiri,pe care le va si primii,daca va intenta proces.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  20 mai 2016, 15:28

@un pacient: cum vi se pare acum declaratia domnului Adrian Popa, directorul Spitalului din Bacau?

Ionut  •  20 mai 2016, 16:14

https://petitieonline.net/petitie/victimele_si_familiile_victimelor_infectiei_dobandite_in_spitalele_romanesti-p22764151.html

marian  •  20 mai 2016, 16:29

Sa traiti,domn' Tolo.ro !Nu-i ierta, nu te lasa pana cand nu vor primi toti,toti,absolut toti,vinovati,nevinovati,cinstiti,necinstiti,romani,aromani,romi, neromi,alesi, nealesi,***,somitati,pamanteni,nepamanteni,s.a.m.d.,cateva zeci de miliarde de ani de temnita grea cu suspendare,din partea corectei justitii romanesti !Iti spun ca ***le care salasuiesc in aceasta tara vor fi in extaz dupa fiecare suspendare.Te rog sa intervii matale la justitie sa incerce cateva condamnari cu jospendare ca de suspendare s-au cam speriat astia,alesii,nu toti,ai neamului.Hai sa auzim de o jospedare cat mai repede si cat de mare,de lunga durata !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ciolanus  •  20 mai 2016, 16:37

Stii ce-mi place? Ca unii gresesc si plateste statul, adica tot noi platim la gramada.

cosmin  •  20 mai 2016, 17:27

Nu inteleg de ce platim tot noi si niste sume exagerate. Cam stramb judeca magistratii nostri....

Steli  •  20 mai 2016, 18:02

Până când să plătim NOI infracțiunile comise de alții !!!! Ăsta e stat de drept ???

mihaix  •  20 mai 2016, 20:02

Azi, la Spitalul Militar din Bucuresti, se facea dezinfectie cu Innocid. Nu pot sa nu observ schimbarea in bine a spitalului si pentru asta trebuie sa multumim presei. Pana si liftul era dezinfectat!

geza  •  20 mai 2016, 21:28

Domnule Tolontan as vrea sa va aduc la cunostinta inca un caz care mi se pare un pic dubios legat oarecum de sistemul de sanatate.Pentru autorizarea spatilor de alimentatie publica ,pentru angajatii din sectorul alimentatiei publice trebiue urmate cursuri de igiena (nu este o problema )dar astea au valabilitate doar trei ani .Alte cursuri ( bucatari,ospatari ,stivuitoristi)sunt valabile toata viata .De ce?

??????  •  21 mai 2016, 0:24

Considerati ca spitalele ar trebui sa solicite in cadrul licitatiilor organizate ceea ce au nevoie respectivele spitale, sau licitatiile ar trebui sa fie organizate pe undeva pe la minister pentru ca sa nu mai apara situatii de "posibile intelegeri" intre conducerile spitalelor si ofertanti, astfel incat sa existe dubii ca unii dintre ei ar putea fi "favorizati" ? Care considerati ca ar fi costurile si eficienta produselor achizitionate in situatiile mentionate ?

Cris  •  21 mai 2016, 10:16

Aceasta frauda din sanatate este strigatoare la cer, cu atat mai mult cu cat, in ultimii 5 ani, s-a practicat, de catre ANAF, perceperea de contributii la Sanatate, inclusiv de la persoanele FARA VENITURI sau cu venituri modice (cativa lei) din dividende aferente actiunilor obtinute gratuit la cuponiada. Aceasta mega-frauda fiscala guvernamentala - perceperea contributiilor la Sanatate la nivelul salariului minim, pentru persoanele care nu castiga in mod real aceste venituri, nu a fost nici in prezent corectata de Guvern, existand o ordonanta de urgenta in faza de proiect, care nu a modificat inca Codul Fiscal.

Radu Antonescu  •  21 mai 2016, 12:23

Domnule Tolontan,ceva despre baza sportiva din Poiana Brasov care e pe cale de disparitie,stiti ceva?

Un pacient  •  21 mai 2016, 12:41

@tolo: declaratia lui de atunci denota ca nu credea ca se va ajunge atat de departe cu ancheta. Ai alta parere?

fotbal  •  21 mai 2016, 15:26

a-ten-ti-e, acest semn " ? " nu e un emoticon ci o intrebare ☺

Cătălin Tolontan  •  21 mai 2016, 17:45

@Un pacient: de acord cu tine

Un pacient  •  21 mai 2016, 19:40

Toata lumea stie ca in sistemul sanitar se fac bani si pt partide. De asta managerii sunt stabiliti de politicieni. De asemenea, fiecare consiliu judetean are cativa angajati fictiv. Cu cartea de munca la consiliu dar fizic la partid. Toata lumea stie dar cei in drept deocamdata nu fac nimic sa schimbe lucrurile.

S.Alexander  •  21 mai 2016, 21:01

Referitor la incadrari juridice: daca insistam pe genocid pierdem din credibilitate. Cititi definitia genocidului data de ONU. Exista oare in Codul Penal infractiunile urmatoare? - Omor in masa prin imprudenta sau calificat (calificarea se poate demonstra) - Tentativa de omor in masa - Complicitate la tentativa de omor in masa - asta e importanta pentru ca prin complicitate "baza" de puscariabili creste Etc.

S.Alexander  •  21 mai 2016, 21:05

Si totusi mai am o nelamurire sau doua: 1. De ce SRI si comisia parlamentara aservita (plus Kiwi) au misamalizat lipsa de reactie si minimizat caracterul de atentat la siguranta nationala a acesteisituatii? 2. Ce a cautat directorul CIA (parca...?) la discutii!cu Kiwi imediat dupa ce SRI a fost inalbit cu inalbitor? Ce naiba se intampla???

Cris  •  22 mai 2016, 7:54

Cat timp democratia romaneasca si campaniile electorale vor fi finantate din bani negri, produsi de Mafie prin afaceri necurate, cu protectia statului si a mediului politic din Romania, cred ca nu avem nicio sansa.

Nae  •  22 mai 2016, 11:16

Paravanul oferit de statutul politic al unui demnitar este rezultatul actual din sistemul economic, de sănătate și politic în România. Contractele la nivel național acordate HexiPharma scoate din discuție conducerea la nivel local , orice manager de spital fiind pus la ordin politic venind cu ordine clare unde și cât să se acorde contracte dubioase pt ,,băieții deștepți". Orice despăgubire către pacient ar trebui făcută în urma unei anchete ,,pe fir" , de către cei ce au produs lezarea, nu de către sistem pt ca actualul ,,sistem" de despăgubiri româneasc de către stat a produs precedente periculoase în mentalitatea celor puși să răspundă pt deciziile luate. Orice muritor de rând răspunde cu locul de muncă dar și pecuniar cu greșelile la locul de muncă și despăgubire societatea comercială în cazul producerii unei pagube asa ca , despre ce vorbim în România? Despre ,,leii" ce s-ar peste bariera legilor pt ca sunt numiți de către cei ce îi apără și au interes să aducă bani la partid sau ,,în propriul buzunar". Se precizează că acordarea contractelor cu HexiPharma au fost publice.... As vrea să văd și eu o anchetă ,,pe acte" cu procesele verbale încheiate după licitații , de către cine au fost semnate, legăturile politice ale semnatarului acelor acte dar mai ales CATE firme au avut acces la licitație precum și statutul lor juridic... Și atunci durere de cap pe care am tot pasat-o celor ce i-am ales la fiecare 4 ani pentru că noi ne jucam cu galetusa oferită de ei la alegeri.... Mai spunem și despre inexistenta malpraxisului în sistemul de sănătate? Pt ca un avocat deștept pasează orice responsabilitate personala unui sistem muribund și plin de ,,boală"....

Un pacient  •  22 mai 2016, 11:42

@cris: corect. Ai vazut ce campanie electorala linistita a fost? Nici nu au avut nevoie sa fure prea mult pentru s-a limitat suma. Cei drept, cei care se ocupau cu furtul din bani publici nu sunt foarte incantati. Pana acum furau cat puteau de mult motivând ca trebuie bani multi la partid. De fapt la partid trimiteau mai puțin de jumatate. Cineva trebuie sa ne scape de cancerul (coruptia) asta. Nu e de ajuns lupta pacientului (poporului) cu boala, avem nevoie si de un medic (dna, justiție, presa, etc) foarte bun (competent, cu dragoste de tara, cu respect fata de strabuni, iubitor de oameni, cu gandul la viitorul copiilor, etc). Jurnalismul de investigatie are rolul sau in societate. Trebuie apreciat si incurajat. La fel cum jurnalistii santajisti trebuie dati pe mana justitiei.

S.Alexander  •  22 mai 2016, 13:31

Am uitat inca ceva: - vatamare corporala (in masa) din culpa?

Ilie  •  22 mai 2016, 16:30

Sper ca procurorul de caz sa-si faca treaba cu bine pentru ai trage la raspundere pe vinovatii care au masluit dezinfectantii. Este incredibil ce a putut sa faca lacomia din oameni. Ei au crezut ca nu vor fi prinsi niciodata. Felicitari pentru aceste dezvaluiri.

Ilie  •  22 mai 2016, 16:34

Eu cred ca fostul ministru al sanatatii,Achimas, ascunde ceva. Autoritatile trebuie sa se implice pentru a verifica daca fostul ministru acopera sau ascunde ceva,

S.Alexander  •  22 mai 2016, 20:52

Digi 24 au publicat o stire neconfirmata cum ca patronul Hexi Farma ar fi decedat intr-un accident rutier. Daca se adevereste nu-i asa ca e convenabil? Se pune batista pe tzambal (va fi gasit unicul vinovat post-mortem) si caracatita scapa. Si va cauta linistita urmatoarea mare tzeapa pe care sa o dea cetatenilor.

parere  •  22 mai 2016, 20:53

cam multe conincidente nu domnule Tolontan... http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/surse-dan-condrea-patronul-hexi-pharma-a-murit-in-urma-unui-accident-de-masina.html

Comentează