Cedează premierul Cioloș șantajului Eurovision?

Datoria reală a TVR către EBU este de 16 milioane de euro, 10% din datoriile totale ale televiziunii publice și aproximativ 15% din cât datorează bugetului de stat

marți, 19 aprilie 2016, 12:52

”Instituțiile statului at trebui să reacționeze în ceasul al 12-lea” Iuliana Marciuc, șef de producție Eurovision România

Ai grijă ce-ți dorești pentru că s-ar putea să se întâmple!

TVR cere bani de la Guvern pentru a-și achita datoria la EBU, condiție ca să transmită concursul Eurovision. Iuliana Marciuc spune că așteaptă o reacție acum, cât nu e prea târziu, înainte de a ne face de râs.

Vorba lui Vlad Petreanu, la Europa FM: ”Hai să vedem cum ne facem de râs în absență, că am văzut cum e când ne facem de râs cu prezența la Eurovision!”. 

Ai grijă ce-ți dorești.

Dacă deciziile economice din TVR ar fi analizate măcar la jumătate de asprime față de felul în care sunt judecate dosarele de corupție ale politicienilor, cine știe la ce s-ar ajunge. Numai că politicienii sunt antipatici, pe când  managementul  și vedetele de televiziune beneficiază de prezumția de simpatie. Nu e corect, dar așa stau lucrurile.

Întrebat la Tulcea dacă va plăti cele 10 milioane de euro pe care televiziunea publică le datorează către EBU, Dacian Cioloș a spus că ”vom avea o discuţie şi o să vedem ce soluţii putem găsi”.

Să punem datele pe masă.

Și, cu ocazia aceasta, le află și premierul, odată cu plătitorii de taxe.

Nu e vorba de 10, ci de 16 milioane de euro! Informația vine de la o sursă autorizată din televiziunea națională.

90% din datoria de 16 milioane de euro la EBU reprezintă drepturi de competiții sportive

Altă cifră importantă, despre care s-a mai vorbit: dintr-o datorie totală de 150 de milioane de euro, TVR datorează bugetului de stat puțin peste 100 de milioane de euro.

Practic, premierului i se cere să dea din buget 16 milioane, nu pe loc, dar să plătească o parte și să garanteze restul, pentru ca, la final, datoria TVR să arate astfel: 0 milioane la EBU și 116 milioane la stat. Bun deal pentru EBU.

Dacă TVR ar fi o firmă privată aflată în pragul insolvenței și ar plăti 16.000 de lei datoria către un furnizor, dar n-ar achita datoria de 100.000 de lei către buget, fapta care i se cere acum premierului României ar fi penală! Se cheamă plată preferențială.

Acum să vedem cine e EBU, cea care ne solicită banii, șantajându-ne cu neparticiparea la Eurovision.

EBU reprezintă o organizație de televiziuni publice, peste 70 la număr, care a făcut afaceri colosale cu TVR de-a lungul anilor.

Miliardele de dolari pe care au crescut FIFA, UEFA și CIO la nivelul de afaceri globale provin în primul rând de aici: de la telespectatori.

Televiziunile publice din zeci de țări emergente, printre care și România, au achitat decenii la rând sume imense. Așa arată scutecele murdare ale prosperității Jocurilor Olimpice și Campionatelor Mondiale sau Europene de fotbal.

S-a ajuns la situația în care TVR a plătit pe anumite competiții majore care durau o lună cu 70% mai mult față de cât a luat într-un întreg an din publicitate!

5 milioane de euro ia TVR din publicitatea difuzată în 12 luni, pe toate canalele sale

8 milioane de euro a plătit TVR pentru Campionatul European de fotbal din 2012, care a durat o lună

Sau un alt exemplu: prin firma care vorbește în numele său, UEFA cere acum TVR pentru 23 de meciuri la Euro 2016 suma de 3 milioane de euro, în condițiile în care suma oferită pe piața liberă este de 1,5 milioane de euro.

Nicio televiziune privată din România n-a vrut să liciteze mai mult de 1,5 milioane! Dar de la TVR, că e publică, se așteaptă  să achite dublu. 

În decenii de cheltuieli făcute de TVR, românii și-au cumpărat obiectul unei adorații sportive sau muzicale plătite extravagant.

TVR a achitat deja taxa de participare la Eurovision, care e de 130.000 de euro. De obicei o plătea cu întârziere. Acum a plătit-o înainte. Dar EBU spune că nu e suficient.

Ce să înțelegem din asta? Dacă nu va ține șantajul cu Eurovision, EBU vrea măcar să dea o mică țeapă, gândindu-se că, nu-i așa?, n-o să-i dea România țeapa cea mare, de 16 milioane de euro.

Irina Radu, actuala șefă a televiziunii publice, a rezumat azi pentru ziar poziția sa: ”Toți banii trebuie dați înapoi. Că sunt la buget, la EBU sau la alți creditori, banii trebuie dați. De la acest principiu pornim”.  

Ea consideră că ”lucrurile sunt mai simple decât par. Fie Guvernul își asumă că ajută TVR, mărind taxa sau oferind un ajutor de stat, fie ne comunică foarte clar că trebuie să ne descurcăm cu banii pe care-i avem la dispoziție”.

Este, practic, poziția constantă a Irinei Radu din ultimele luni.

Ideea lui Radu că la TVR e nevoie de reduceri de personal și de costuri, dar și aceea că statul este dator cu deciderea direcției, reprezintă și motivul pentru care actualul președinte interimar nu este sprijinit nici de angajați și nici de decidenții politici.

70 de milioane de euro este suma pe care TVR o adună anual de la plătitorii de taxe

În opoziție cu Irina Radu, cele două propuneri audiate până acum de comisia parlamentară, George Orbean și Monica Ghiurco, au afirmat că nu se gândesc la concedieri. Ei au fost însă respinși și în comisie, și în plenul Parlamentului.

În privința competițiilor sportive, șansele ca TVR să transmită meciurile de la Europeanul de fotbal din iunie se împuținează cu fiecare zi.

Irina Radu spune că ”vom ajunge, probabil, în situația de a solicita celor de la Dolce să ne dea meciurile României”.

Ea crede că ”Telekom va fi convins să facă acest dar publicului televiziunii naționale. Dacă e o cerșeală? Spuneți-i cum vreți, dar e pentru telespectatorii TVR”.

Următorul obiectiv care devine și el incert sunt Jocurile Olimpice de la Rio, din august.

Deocamdată însă, toate privirile s-au ațintit pe Dacian Cioloș.

Până la Eurovision e mai puțin de o lună.

 

 

Comentarii (58)Adaugă comentariu

vlad  •  19 aprilie 2016, 13:10

Sa nu le dea niciun ban!! S-a umplut paharul cu nesimtirea celor din TVR!!! Bine, o sa fie scandal ca nu o sa se vada Europeanul, Olimpiada... da, o sa fie!! Poate pierderi de popularitate pentru Ciolos... dar de ce ar conta? Nu e venit doar interimar?? oricum, exista solutie si pentru asta: Conferinta de presa, chiar pe TVR, in care sa expuna sumele, sa le bata obrazul... si lumea o sa inteleaga, ca problema mare este de fapt la TVR

Alex  •  19 aprilie 2016, 13:10

Mi-ar placea ca bugetul statului sa nu ajute cu nimic TVR. Mai mult, TVR ar trebui sa plateasca datoriile vanzand cladiri si orice altceva mai poate fi transformat in bani. Sunt convins ca exista firme care pot inchiria studiouri si aparatura, probabil chiar si echipe de productie.

Venom  •  19 aprilie 2016, 13:13

TVR a ajuns în situația babei care se rostogolește pe scări. Și după ce toți au împins-o la subfinanțare, acum se întreabă tot ei de ce cade în audiențe, mănâncă bani degeaba și nu produce nimic notabil în afară de datorii și contracte pentru pile, cuscri și relații. În afară de Digi, cine își mai propune în TV să ofere quality? Capatos sau Gherghe? Sau ni se pregătește GSP Cultural și GSP Arte?

Raducu  •  19 aprilie 2016, 13:26

E halucinant. 70 milioane euro anual pentru mizeria asta de televiziune? ar trebui scoasa din priza. Punct!

ghita  •  19 aprilie 2016, 13:35

sa mai taie din salariile alea nesimtite ar trebui ca salariile si toate cheltuielile sa fie publice

its1134  •  19 aprilie 2016, 13:37

Bă Tolontane, da' tu chiar ești nesimțit. Încetează mă să-ți mai pui articolele tale 'diverse' pe site-uri de SPORT. *** Cât de disperat după click-uri? CÂT DE DEONTOLOG?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Catalin  •  19 aprilie 2016, 13:40

@alex: Aici te inseli. De inchiriat nu se poate inchiria aparatura pentru ca ea este deja folosita in mod gratuit de catre angajatii TVR (nunti,botezuri, montaj)

fotbal  •  19 aprilie 2016, 13:47

Sustin cererea s-ar putea sa-mi placa

lazy  •  19 aprilie 2016, 13:48

din partea mea sa nu transmita Eurovisionul. cat despre Euro 2016, chiar daca eu nu sunt in reteaua Telekom consider ca e o aberatie sa ceri celor de la Dolce sa iti dea dreptul sa transmiti gratis partidele. la TVR trebuie aleasa o conduceree complet apolitica care renunte la jumatate de personal si sa managerieze profesionist televiziunea. sau mai bine sa declare TVR falita si sa o desfiinteze. daca doresc sa o reinfiinteze atunci sa se incadreze strict in buget. daca este depasit bugetul ( din taxa tv si publicitate) atunci managementul sa raspunda penal.

vlad  •  19 aprilie 2016, 13:54

De concursul eurovision nu ma intereseaza. Oricum e de o calitate indoielnica cu castigator stabilit pe vecinatati si cumetrii intre tari. Dar cu netransmiterea euro 2016 e cu totul alta poveste. Cred ca am fi singura tara din uniunea europeana care nu transmite euro 2016 la televizuiunea publica. Nu toata lumea are dolcesport .

eu  •  19 aprilie 2016, 13:54

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Diego2606  •  19 aprilie 2016, 14:02

70 de milioane de euro din taxe si nesimtitii astia vor alti bani de la buget?tvr este ca un drogat care tot timpul vrea bani pt droguri dar el deja primeste bani pt droguri dar totusi vrea si mai multi.exista salarii nejustificate de zeci de mii de euro lunar si totusi acolo nu se fac restructurari.daca nu se pune piciorul in prag acum atunci asa va fi de acum incolo.repet 70MILIOANE DE EURO DIN TAXE

bibic  •  19 aprilie 2016, 14:07

sa nu transmita nici un eurovizion, ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Alex  •  19 aprilie 2016, 14:12

TVR are chiar tupeul sa faca campanii pentru incurajarea platii taxei TV. Daca primeau 200 mil. EUR din taxa TV tot nu le-ar fi fost de ajuns.

Alex  •  19 aprilie 2016, 14:39

Eurovisionul nu mai este demult un concurs cu valoare artistica. Si, in general, ce artisti consacrati a lansat de la origini pana in prezent? Ii numaram pe degetele ambelor maini? Ma indoiesc. Sincer, este un concurs care se face singur de ras, inainte sa incepem noi. Iar cand intram noi este de toata jena. A mai fost o tara ce a refuzat participarea acum cativa ani. Nu mai tin minte numele, din pacate, insa imi amintesc motivul: erau in criza si nu isi permit. Ar fi cazul sa incepem si noi sa avem bun simt in privinta participarii noastre lipsite de bun simt.

utraian  •  19 aprilie 2016, 14:47

Nu ar fi nici o pierdere ca n-am participa la Eurovision, doar asa aiurea, ca sa zica unul si altul ca suntem "in rand cu lumea" si ca ne-am face de ras daca nu am mai participa. Eurovision nu mai e de mult timp un concurs de creatie, ci de turism al votantilor. De la Ruslana - Wild dances, nu am mai vazut nici un Eurovision castigat "pe bune" prin valoare. Puteti sa va uitati la rezultatele voturilor/ pe tari si veti stii mereu dinainte cu cine va vota tara respectiva. Pana si noi, cand aveam o mare comunitate ***, primeam 12 puncte an de an de la Spania. Iuliana Marciuc spune ca ne facem de ras ca nu participam? Nu, Eurovisionul a devenit o gluma proasta, la care nu mai rade nimeni. Cat despre TVR, acest dinozaur supradimensionat si care consuma degeaba fara sa produca nimic de 20 de ani, nu mai e nimic de ras. Ci de plans...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gilos  •  19 aprilie 2016, 14:48

Ciolos ar face o mare greseala daca le-ar da banii. TVR este un sac fara fund. Au promis de atatea ori ca se schimba, dar tot o adunatura de pile si incompetenta sunt. Este o rusine sa nu transmita EURO, dar este de preferat irosirii banilor si perpetuarii starii de fapt de acum. Pana cand aceasta institutie PUBLICA nu se restructureaza si nu se pune in slujba celor care o platesc, cetatenii, nu merita niciun ban in plus. Grecii au inchis televiziunea de stat si n-a murit nimeni.

MIke  •  19 aprilie 2016, 14:52

Propun privatizarea TVR. Sa o cumpere mogulul (oricare dintre ei are bani). Bunurile materiale din centrum valoreaza vreo 70 mil de euro. Daca scadem datoria, s-ar privatiza pe un dolar. Eu zic totusi sa dea un mogul 1 mil. de euro, apoi sa o puna la produs santaj politic si mascareala de tot felul, sa o faca un soi de televiziune "de stiri". Si gata. Mogulul imediat ar face curatenie, si care nu pricepe cine ne sunt dusmanii si nu arunca cu material moale in el....afara. Pentru o buna indreptare, l-as propune pe pastorul Gadea sa conduca TVR.

Silviu  •  19 aprilie 2016, 15:03

Sa nu se mai dea nici un ban ! Au deja abonamente de la o tara intreaga, nu se poate asa ceva ! Cum sa iti plateasca abonament 20 de milioane de oameni si tu tot sa ai datorii ? Sa nu mai transmita nimic, Eurovision, sport, nimic ... si apoi sa se intrebe lumea de ce, poate asa se trezesc oamenii si afla ce se intampla la TVR, cum se sifoneaza banii, si se sparge odata si buboiul asta.

Cătălin Tolontan  •  19 aprilie 2016, 15:05

@gilos: grecii au inchis si au redeschis televiziunea de stat. Stiu ca televiziunea publica nu e o cauza populara, dar nu e nici o problema. Normal e sa ne sustinem opiniile, indiferent ca sint populare sau nu. Iar opinia mea e ca televiziunea publica din Romania e necesara ca aerul. In alta forma, la alte dimensiuni, cu o alta internalizare a misiunii publice, dar e necesara.

Alegz  •  19 aprilie 2016, 15:11

Ia sa inceapa cu niste reduceri de personal .. niste taieri de salarii .. sa se vada ceva miscari din partea lor pentru incercarea de redresare. Dar TVR plateste angajati pe cateva mii de Euro .. ia sa le faca publice sa arate transparenta pentru ca totusi acolo sunt bani de la bugetul de stat. TVR are bugetul total cat vreo 5 televiziuni la un loc din Ro si tot nu le ajunge. De ex in 2014 TVR a avut buget de aproximativ 140 mil Euro ceea ce inseamna mai mult decat Pro TV - ul cu 130 mil pe toate posturile sale (Pro TV, Acasa, Acasa Gold, MTV, Pro Cinema, ***, Pro FM) , sau Antenele cu 61 mil (Antena 1, Antena Stars, Euforia, ZU TV ) + Antena 3 cu 15 mil.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Adi  •  19 aprilie 2016, 15:23

Catalin,faci o comparatie cel putin nepotrivita. Oricum incorecta. Spui ca TVR primeste 5 mil pe an publicitate si plateste 8 milioane pe o luna la CE. Dar vezi cat a incasat in ACEL an cu CE, nu unul normal,fara Euro. Asa e comparatia corecta!Sigur nu a scos banii. Asta e altceva.Dar macar fi corect. Si apoi TVR primeste bani din abonamente cu care acopera gaura din vanzari. TVR,spre deosebire de tv comerciale are restrictii la publicitate! Ar fi trebuit sa mentionezi astea. E clar ca TVR a facut prostii imense si ca s-au furat bani. Si ca nu va plati nimeni pentru asta. Dar dupa cum ai scris articolul cred ca era corect sa precizezi.

Alex  •  19 aprilie 2016, 15:26

@Cătălin Tolontan: Lucrurile ar fi fost mult mai simple daca nu era vorba de o televiziune, dar asa se fereste oricine sa ia decizii impotriva TVR pentru ca presa s-ar simti lezata. Sunt de acord ca e important sa avem o televiziune de stat, dar ar putea foarte bine sa functioneze ca o televiziune de stiri si sa aiba doar 2-3 studiouri si maxim 100 de angajati.

Daniel  •  19 aprilie 2016, 15:28

Foarte buna analiza. Transmisiunea Euro ne doare putin, dar in rest TVR sa ne mai scuteasca cu Eurovisionul, oricum Romania merge acolo doar de dragul de a merge, implicarea cu adevarat a televiziunii in acest concurs e egala cu zero. Sunt o serie de nereguli cu acest concurs incepand de la selectia aia nationala, iar sumele invartite sunt colosale. Chiar avem atatia bani sa ne facem de ras anual? Au mai fost vreo 2-3 exceptii care au avut rezultate mai bune, dar in general acest concurs e o bataie de joc pe foarte multi bani publici. Ar fi cazul sa puna cineva piciorul in prag si sa stopeze aceasta risipa. Daca intrebi populatia habar n-are cine va reprezenta Romania la Eurovision. :)) Stim ca d-na Marciuc vrea sa-si duca sotul la Stockholm asa cum a facut-o si anul trecut, si cum au facut si altii din TVR care merg acolo la shopping cu catel si purcel si se bucura ca schimba anual destinatia de calatorie pe bani publici. Ciolos e un om cu capul pe umeri. Sa speram ca nu cade prada acestui santaj ordinar tvr-ist. Tara asta a ajuns vai de capul ei, dar noi vrem musai sa fim alaturi *** la un kitsch numit concurs muzical. Si nu-i destul ca ne numaram printre ei, mai vrem sa fim si ca ei, vezi cazul Ouatu. Daca ar fi un festival de muzica buna as mai zice, dar in halul in care a ajuns in ultimii ani, e o ineptie sa vrei sa faci parte din asa ceva... culmea, si sa trebuiasca si sa te imprumuti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Petrache  •  19 aprilie 2016, 15:33

Da-l in ma-sa de eurovision. Bani aruncati, ar trebui renuntat complet la aceasta sarada extrem de costisitoare.

Cătălin Tolontan  •  19 aprilie 2016, 15:59

@Adi: un articol nu poate cuprinde toate rationamentele. Si nu cred ca acest articol e scris intr-un anume sens. Dar ai dreptate ca nu poate pretinde nimeni TVR sa se acopere din publicitate. Unde avem opinii diferite e, totusi, aici: e enorm sa dai pe o singura competitie cu 70% mai mult decit iei tu din publicitate pe un an intreg. Citi bani a luat TVR din publicitate in 2012 pe CE? Cel mult 10% din cit a platit pentru CE.

cfr  •  19 aprilie 2016, 16:11

Eu stiu un lucru: o privesti sau nu, ii platesti abonamentul.Si spre deosebire de un alt comentator, cred ca face publicitate( ca timp) la fel ca orice alta televiziune particulara, poate mai mult.Ca e platuta putin( pt ca rating-ul e mic) nu e problema ,mea. Personal, cred ca si abonamentul e prea mult, avand in vedere ca, practic face concurenta televiziunilor comerciale. Adica emisiuni de *** la care pun botul toti prostii.Daca o sa faca emisiuni stiintifice , culturale, atunci se poate platii abonamentul. Daca face emisiuni cu samam, carnat, toba sau parizer, nici abonamentul nu-l merita. Sa-i plateasca amatorii de asemenea emisiuni. Mai zicea cineva ca ( am inteles eu) nu toti au dolce/ Daca-i intereseaza ceva de la dolce, pot sa treaca la dolce. Asta e concurenta. Stau sau trec la cineva. cat timp i-mi dau ce vreau. Nu dau, plec.Legea pietii. In concluzie: impunerea abonamentului e aberatie. Impunerea in grila de programe, la fel. Ai valoare, intri, nu, afara. Si nu sunt de acord cu plata de catre stat a diverselor sume, indiferent pt ce. Nu rezisti, desfintarea. In grila de programe, ai de unde alege. Nu e nici o paguba ca dispare o"televiziune" care , mici ea nu stie ce face.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Keegan  •  19 aprilie 2016, 16:19

Cătăline ,sunt de acord cu tine in cea mai mare parte a celor prezentate in articol .Lucrez in presa de multi ani si stiu care este treaba cu televiziunile .Am mai spus-o si cu alte ocazii ca TVR ar trebui sa fie desființată si apoi creată o alta televiziune naționala .Prea multi angajați de acolo taie frunza la câini pe bani deloc putini ! In ceea ce privește Eurovisionul ,sunt de aceeași părere ca si multi dintre aceia care au postat comentarii .Nu ar fi normal ca premierul sa permită o ilegalitate !! In ceea ce privește campionatul european din Franta ,acesta este un eveniment de mare clasa si ar trebui sa poată fi vizionat de toată lumea .Problema este insa ca transmite televiziunea care a platit ,adică Dolce .Nu este adevarat ca in toate țările televiziunile naționale transmit turneele finale .Cei mai multi telespectatori plătesc sume frumușele ca sa vadă meciurile de la turneele finale .Cine vrea sa vadă cu adevarat meciurile sa-si pună si cablu de la Telekom .Cu 29 de lei pe luna se pot vedea toate meciurile in *** !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

sorin munteanu  •  19 aprilie 2016, 16:26

Nu prea vad unde-i utilitatea TV publica, dar hai sa zicem, trebuie tinuta. Dar sa dai bani a proasta pe concursuri de ... gen Eurovision. E jenant. Desi s-ar putea ca multa lume sa guste acest spectacol dezgustator.

silicon_v  •  19 aprilie 2016, 16:32

Imi pare rau de guvernul Ciolos. Chiar e prins la mijloc. Decizia rationala ar fi sa renunte rapid la Euroviziune, ca e absurd sa platim atat pentru susaneaua asta iarasi din banii publici. Dar o sa fie linsat public si la fel se va intampla si daca TVR nu preia campionatul european de fotbal. Guvernul e practic fara sustinere media (trusturile de presa importante sunt deja doar extensii politice) si fara sustinere politica (cam toate partidele ar vrea sa esueze, iar parlamentul si Iohannis ii arunca in continuu bombe populiste in brate, sa se descurce cu ele). In conditiile astea, increderea in guvern scade in continuu, desi traversam mai curand o perioada terna, fara mari evenimente interne. Probabil, Ciolos o sa cedeze. Dar o sa fie linsat chiar si pentru asta :)

Alex  •  19 aprilie 2016, 16:44

Discutia se poate extinde legat de veniturile din publicitate. Nu stiu cat incaseaza din publicitate Pro TV sau Antena 1 intr-o luna. Daca e foarte mare diferenta fata de cat ar incasa / a incasat TVR intr-o luna cu Campionat European / Mondial / Olimpiada atunci e posibil sa fie niste invarteli cu acele contracte publicitare. Avand in vedere ca e vorba de televiziunea publica, mi s-ar parea normal ca pentru asemenea eventimente finantarea sa vina 50% din publicitate si 50% din taxe. Dar daca televiziunile comerciale nu au vrut sa plateasca nici macar 50% din cat i se cere TVR inseamna ca avem o problema si cu preturile. Si atunci se pune intrebarea cat o fi platit Dolce pe toate meciurile si mai ales, de ce. Sau cu ce...

florin  •  19 aprilie 2016, 17:00

Este clar ca s- a ajuns la un punct terminus. TVR are statut de institutie publica de stat asadar falimentul iese din discutie. Insa observ ca nimeni nu discuta de cine este vinovat, nu se trimite un corp de control, nici o ancheta nimic nimic....dar in schimb se incita in mod tot mai frecvent. cetatenul. De ce oare? Io zic ca pentru a se acoperi adevaratul circuit al banilor care dupa parea mea la fel ca la ANRP este o alta supapa de scurs bani de la stat catre diferite grupari cu legaturi politice. O asemenea situatie fara vinovati nu exista!!!

paul cristian stefanescu  •  19 aprilie 2016, 17:21

Nu o sa uit niciodata campania ta cu gimnastica de-acum cativa ani! A fost extraordinara! Singurul lucru care va ramane in urma ta, Tolontane! Cand eram mic, pe vremea lui Ceasca, mergeam iarna si ma uitam pe un geam in sala de gimnastica de la Deva. Se intuneca devreme, iar in sala era lumina puternica. Erau niste geamuri pe colturi, inalte, iar intr-o parte sala „intra„ in dealul Cetatii si de-acolo se vedea foarte bine. Si stateau mereu 10-20 de oameni, adulti, copii, cu saniile si priveau inauntru antrenamentele. Era impresionant ce era acolo. Dupa care am citit niste *** si mi s-a facut sila. Multa ura si dorinta de a distruge, Tolonatne, la fel ca acum cu ISU. Si am fost sigur ca se va ajunge in cele din urma, cu gimnastica, la ce s-a ajuns in prezent. Felicitari!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mihaix  •  19 aprilie 2016, 18:10

Nu se mai transmite un concurs unde sunt promovate non valorile acestei lumi? Unde votul geopolitic nu mai deranjeaza pe nimenim ipocrizia atingand cote ametitoare? Iti dai seama ce "pierdere"!Eu l-as aprecia ca un castig fenomenal pentru unii, chiar daca acum nu isi dau seama de asta

Emilian  •  19 aprilie 2016, 18:42

Ca de obicei adevarul este undeva la mijloc: la TVR s-au cheltuit prost sau fraudulos niste bani, pe de alta parte avem nevoie de televiziunea publica si ea nu poate fi judecata dupa principiile comerciale ale televiziunilor private! Pentru ca TVR sa fie sustenabila este necesara actiunea in ambele directii: reducerea costurilor, cresterea veniturilor (cresterea taxei sau subventii de stat). Eu nu cred ca TVR poate acoperi pierderile doar prin taierea unor costuri, e o iluzie pe care tu o alimentezi sistematic.

ion  •  19 aprilie 2016, 20:00

De acord cu ce spune @ Vlad "De concursul eurovision nu ma intereseaza. Oricum e de o calitate indoielnica cu castigator stabilit pe vecinatati si cumetrii intre tari. Dar cu netransmiterea euro 2016 e cu totul alta poveste. Cred ca am fi singura tara din uniunea europeana care nu transmite euro 2016 la televizuiunea publica. Nu toata lumea are dolcesport ." In bulibaseala asta de tip romanesc. asa cum este cu datoriile TVR-ului, asa este si cu alegerile si cu optiunile importante. ale romanilor. In Parlamentul nostru ( asta romanesc, extrem de corupt) nu se va vota decit ce vrea PSD, iar Ciolos este in pozitie ingrata. Repet Eurovizionul este un spectacol minor, indoielnic, ca valoare si cu multe party pris-uri, dar Campionatul European sau Olimpiada sint chestii majore, traditionale pe care un post public nu ar trebui sa isi permita sa le rateze.( desi nu murim daca nu le vedem, tragedii sint altele !. Exista internet , alte posturi usor de prins.....revenim la bulgari, la unguri, etc ) Sau, TVR trebuie inchis 1 an sa vedem daca putem trai si fara el. Ce ziceti ?

cristian  •  19 aprilie 2016, 21:41

Lucrez in TVR,sunt socat de cat de dezinformati sunteti.Toti vorbiti de TVR ca si cum angajatii sunt neprofesionisti,altii bat campii cu salarii nesimtite,salariile sunt in marea lor majoritate intre 2000 si 3000 lei net,deci nimic fabulos,mi se pare de o nesimtire iesita din comun sa vorbesti despre ceva ce nu cunosti catusi de putin.Mi-e greta,a-ti fi voi platitori de taxa,dar daca sunteti imbecili,sa ...pe taxa voastra.Bine ca nu urlati cand stati cu tigarile in bot,cand va prajiti plamanii de la aceeleasi tigari,drojditi in toate felurile,mai mult sau mai putin,iar cand este sa va ia dracu,fugiti plini de colesteroale si alte tumori pe care le tratati pe banii celor ce au grija de ei.Atunci nu mai urlati,are statul obligatia sa va trateze,ca doar contribuiti cu cateva zeci de lei lunar,desi tratamentele pot ajunge la sute de mil.Cati dintre postacii de pe aici lucrati la negru,nu platiti nimic statului,cati lucrati la gri,adica primiti mai mult in mana decat in acte,evazionisti in toata regula,aveti curaj sa spuneti,anonimilor?

gogu  •  19 aprilie 2016, 23:22

De ce sa platesc o taxa daca nu ma uit la TVR? TVR sa se inchida si taxa sa fie anulata. Economie de piata si concurenta.

m  •  20 aprilie 2016, 0:35

Am primit recent o instiintare de la TVR ca le datorez taxa pe ultimii 3 ani. 1800 ron. In acesti 3 ani n-am urmarit nimic din programele lor, nici pe persoana fizica si cu atat mai putin pe persoana juridica. Eu muncesc pentru banii astia... In plus programele respective, chiar asa nevazute, n-au adus nici un plus in viata mea sau in activitatea firmei. De ce sa o platesc si de ce sa o mareasca?

Gabriel Giurgiu  •  20 aprilie 2016, 2:29

@ cristian: draga colega, nu cred ca e bun felul in care le zici :-) 1. Da, ai dreptate, cele mai multe dintre informatiile care curg acum pe piata sunt false, exagerate, aberante. Asa este. Suntem judecati aiurea, conform unei zvonistici relativ bine puse la punct. 2. Felul in care reactionezi este de inteles, omeneste. Si mie imi sare tandara de multe ori cind aud tot soiul de prostii despre noi. Numai ca nu asa se raspunde, iarta-ma ca iti zic! Eu spun sa incercam sa ne venim in fire. Sa incercam NOI sa ne facem bine, dupa ultimii patru ani de mizerii care ni s-au tot intimplat (stii tu de ce zic 4 ani...) Suntem rupti in doua, Cristiane. Suntem demotivati, prost condusi, atacati din toate partile, subfinantati. Si ni se cere performanta :-))) Offf, Doamne! 3. Cristiane, as vrea sa intelegi ceva: nu ni se cuvine nimic! Nu ni se cuvine nici macar sa se stie adevarul, atita vreme cit noi nu il povestim. (Oricum, tot vom fi acuzati, deoarece el poate fi inteles ca adevarul NOSTRU - macar sa incercam). Nu ni se cuvine ca premierul sa plateasca Eurovizionul sau JO. Nu ni se cuvine sa nu mai vedem postari agresive! Avem datoria sa explicam, sa explicam, sa explicam. Cu calm, cu umor, cu mijloace noi, creative. De ce? Simplu! Pentru ca suntem platiti din banii LOR, ai publicului (eh, ai celor care nu fac evaziune la taxa, adica vreo 75%). Avem datoria sa le explicam si sa le aratam. Sa fim agresivi cu umor, rabdare si creativitate. Sa incercam sa ne cirpim imaginea care, acum, e praf! Domnule Tolontan, va multumesc pentru articol. Tine cit de cit dosarul TVR pe agenda publica. Macar asta sa se intimple. Cum vom participa noi, TVR, la agenda asta, om vedea. Sunt cam sceptic, dar imi pastrez o minima speranta. Va astept oricind doriti, sa ne vizitati. Va voi oferi o vizita de aproximativ 2-3 ore, sa vedeti la fata locului unde ne este organigrama umflata :-) De fapt, astept pe oricine a postat aici o parere, mai avizata sau mai putin avizata. Am datoria sa va arat unde se duc banii dumneavoastra! Gabriel Giurgiu (Nu am de ce sa nu ma semnez cu numele real)

cristian  •  20 aprilie 2016, 9:21

Gabriel Giurgiu -Mutumesc pt raspuns si pt observatii,va cunosc bine,ne-am intersectat in drumurile noastre prin aceasta frumoasa institutie.Poate am sarit calul,spun 'poate" pt ca nu sunt sigur,am obosit sa tot explic,asta fac de fiecare data,inclusiv cunoscutilor,dar parca vorbesc cu un copac si nu cu un om.Cum as putea sa spun vrute si nevrute despre gsp cand eu nu stiu nimic despre organigrama,despre regulamente,salarizare,etc,cum? N-ar fi absurd? Pt o gasca de politicieni incompetenti votati tot de catre cei ce acum ne pun la zid,suportam toate zoaiele ce ne sunt aruncate in fata fara a fi vinovati catusi de putin,si asta ma deranjeaza cel mai mult."Eu nu ma uit la TVR" spun cam toti.Asa,si? Pe luna au ajuns doar doi oameni dar a contribuit financiar o natiune intreaga,trebuiau sa ajunga toti acolo sau i-a interesat pe toti acest eveniment? E vina mea ca nu va uitati la TVR? Pai mai baieti,pt a te uita la TVR trebuie sa-ti folosesti creierul,si asta e cel mai greu lucru de facut,pt ca e infinit mai facil sa muti la cocalari si manelisti decat sa-ti disturbi linistea sufleteasca oferita de Leo de la Strehaia in fiecare seara pe celelalte televiziuni.In cazul asta,bineinteles ca TVR nu are nicio trebuinta pt nimeni.

drako  •  20 aprilie 2016, 10:41

un oarecare teverist,Cristian,asa dupa cum se recomnada,isi permite sa jigneasca grav pe toti cei care-i asigura in proportie de 80% din banii lor,prin obligatoria taxa TV,painea cea de toate zilele ! rusinos ! doar si pentru aceasta atitudine,deloc singulara,a acestor amploaiati ai TVR,at trebui ca aceasta taxa sa fie anulata ! sa traiasca si dumnealor criticii nostri din ce produc,din audienta,nu din cersetorie si audienta 0 !

Daniel  •  20 aprilie 2016, 11:48

Frumoase explicatii oferite de un om de PR din TVR. TVR-ul in situatia in care se afla n-ar trebui sa fie asa agresiv in atitudine si exprimare. Dar, ce sa astepti de la cineva ajuns acolo probabil tot prin pile politice care acum face pe grozavul venind cu zvonuri de la EBU spre presa si public pentru ca guvernul sa fie presat. O campanie MI-ZE-RA-BI-LA de santaj tvrist!!! Cristiane, daca Guvernul nu spune STOP acum, TVR-ul va continua in acelasi fel. Oamenii de acolo se asteapta sa primeasca, nu sa produca calitatea aia cu care se tot lauda aiurea pentru ca apoi sa vina si audienta. Si daca vorbim de calitate si educatie pe care televiziunea publica s-ar presupune ca ar trebui s-o faca intr-o masura, ei bine atunci, un concurs precum Eurovision n-ar avea ce cauta in grila de programe. Emisiunile alea in care zici tu ca trebuie sa-ti folosesti creierul sunt extrem de putine, iar audienta lor nu se datoreaza neaparat productiei tvriste.

Dan  •  20 aprilie 2016, 11:52

Bun. Am inteles sensul articolului. Il asteptam pe Tolo la TVR :). Unii zic ca i s-a si propus.

dai  •  20 aprilie 2016, 13:25

cu referire strict la continutul articolului as dori sa imi exprim sustinerea privind concluziile legate de atitudinea abuziva a acestei asociatii "profesionale" denumite EBU/UER, izvorate din monopolul detinut. Desi nu este un monopol exclusiv, caci la nivel mondial mai sunt organisme similare, cele doua organizatii de media publice din Romania ar trebui sa cantareasca bine raportul costuri/beneficii in privinta calitatii lor de membri cotizanti. EBU a avut si are nevoie de banii fiecarui membru deci nu prea e dispusa sa riste pierderea vreunuia, nu de alta dar precedentul i-se pare mult prea periculos. Chestiunea este dependenta insa de curajul si de gradul de competenta, de pricepere a managementului celor doua societati.

laur  •  20 aprilie 2016, 14:37

Fabricile,uzinele,combinatele,flota etc. au fost inchise sau lichidate( toate erau ale statului) pe motiv ca nu erau rentabile de ce TVR 1.2.3. tv. international. cultural si cate ori mai fi ele nu pot intra in aceiasi logica(regula) a economiei de piata? Cand am fost de tot rasul ? Atunci sau acum ca nu transmite TVR un concurs muzical dubios? Cat despre transmisia mecirilor de la EURO putem avea un sponsor surpriza FRF (ca tot cheltuieste in stanga si dreapta pe cantonamente si amicale ptr. nationala.care nu vor schimba cu nimic prestatia echipei in FRANTA) Felicitari TOLO ai putea sa fii si mai dur....dar il faci pe Giurgiu sa planga.

drako  •  20 aprilie 2016, 17:03

Guvernul tehnocrat sa ia exemplul Greciei : sa desfiinteze actuala putreziciune si sa reconstruiasca,de la 0,o televiziune...tehnocrata ! ne-am saturat de televiziunea politica,fara audienta,a neamurilor si amantelor ! si pe care o si platim !

Simona  •  20 aprilie 2016, 19:14

Chiar ne-am face de ras, tinand cont de faptul ca nu cred ca s-a pus vreodata problema de a nu putea transmite Eurovisionul. Nici nu stiam de existenta acestor datorii. Nu stiu daca sunt singura care crede ca televiziunea romana a decazut, de fapt, mai tot timpul au fost posturi care nu au avut audienta decat in situatiile in care au transmis ceva ce puteai vedea exclusiv pe canalele lor.

ramon  •  20 aprilie 2016, 20:18

revenim in anii 1982-90 când transmisiile de import au fost abandonate una câte una ? Dallas a rulat doar cu prima parte, de vreo 54 episoade, apoi nu l-au mai cumpărat. CM din 1982 și 1986, europeanul din 1988 le-am vazut la bulgari, iar de la europeanul din 1984 am luat un pachet preferential cu cele 3 meciuri ale Rom plus finala. CM din 1990 cred ca ni l-au dat low cost, de milă. Acum datoriile cresc mereu la TVR, dar nimeni nu pune piciorul in prag, nici Ciolos. Cand nu vor mai putea transmite nimic, atunci se va lua o masura. Lor le este bine asa cum este, dar lumea se uita la alte posturi, la TVR foarte rar.

Lila  •  21 aprilie 2016, 0:01

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează