Mesaj pentru Digi24

Cel mai elogiat post de știri nu citează ziarele, televiziunile sau radiourile românești din care, inevitabil, preia unele dintre știrile sale

joi, 28 ianuarie 2016, 8:46

Dragi colegi,

Ne pare rău că în această dimineață nu găsiți aici și în ziar o știre.

O știre din care să faceți un subiect pe care să îl rulați apoi toată ziua pe Digi24, fără ca să citați sursa.

Așa s-a întîmplat ieri cu subiectul autorizației de construire antedatate de la Stadionul Național.

Așa s-a întîmplat pe 3 noiembrie, tot în legătură cu acest stadion. (GSP, 11:13 AM- Digi 24, 18:17 PM).

Așa se întîmplă cu o netulburată consecvență.

Știm că nu aveți nimic special cu noi. Pur și simplu, pe postul la care lucrați nu se rostesc și nu se afișează numele altor televiziuni, ziare, siteuri sau radiouri din România. Pare o regulă internă.

Rareori, nume de oameni mai scapă, că se infiltrează și situațiile neprevăzute plus voința prezentatorului din direct, așa cum a făcut ieri Liana Alexandru (GSP, 6:58 AM – Digi 24, 15:04 PM).

Apoi, la montatul știrii, numele dispar, iar cele numele de instituții de presă nu apar niciodată.

Decît să ocultați instituția și să citați omul, mai bine renunțați vă rog! Nu vorbesc în numele nimănui, dar, în ceea ce mă privește pe mine, pot să vă rog asta.

”O știre a jurnalistului Cătălin Tolontan”, a spus prezentatoarea. Ce înseamnă Cătălin Tolontan? Tolontan nu e decît un jurnalist, plin de defecte. Tolontan nu scrie, încă, pe pereții orașului, cu graffiti. El scrie în ziar, pe site, pe blog, toate purtînd un nume.

Subiectul celor două autorizații a apărut pe coperta unui ziar, ceea ce, știți cu siguranță, e ceva mult mai puternic și mai credibil decît un om. Pentru Digi 24, sursa instituțională nu există.

Uneori există Washington Post, dar nu Adevărul sau hotnews. 

Din relatările voastre, omul dispare, iar ziarul, siteul sau blogul nu există.

În locul lor, rămîne regula propriei virtuți, justificată în termeni confucianiști: ”Sîntem prea mari, noi cei de la posturile RCS-RDS, prea buni și prea mulți ca să nu producem toate știrile. Chiar ceea ce nu producem ne aparține”. 

Unii dintre voi ați lucrat acolo, așa că vă amintiți că această filozofie autarhică a fost dictată de conducerea trustului Pro și a sfîrșit din autoglorificare în autopietrificare.

De fapt, voi nu veniți doar de la Pro. Voi veniți din toate colțurile necăjite și suferinde ale presei.

Sîntem, în bună măsură, la fel. Niște emigranți profesionali, călători dintr-un prezent nesigur către un viitor pentru care nimeni în lume n-a găsit încă o soluție.

Companiile de tehnologie, care se extind în zone de media, așa cum e cea a voastră, par un posibil refugiu. Depinde însă cît din bagajele cu principiile profesiei vom putea duce cu noi.

Cînd refuzați să citați subiectele de la ziarele, televiziunile și siteurile celor rămași în urmă vă comportați ca și cum, după ce ar fi debarcat în Ellis Island, primul val de emigranți în America ar fi scufundat navele aflate în urma lor pe rutele reci ale Atlanticului.

Și noi greșim.

Greșim necitînd cu suficientă atenție știrile celorlalți, uneori chiar pe cele ale voastre. Puteți face, desigur, o colecție cu știrile voastre necitate de noi.

Toți uităm sau avem momentele de răutate, invidie și rătăcire. Dar nu am remarcat ca altcineva din presă să facă din necitare o regulă.

Una e să greșești necitînd și alta e să citezi din greșeală. 

Am văzut cum s-a întins ieri subiectul cu adeverințele semnate de primarul Onțanu.

Televiziunile l-au citat, atribuindu-l Gazetei sau blogului. Realitatea, Antena 3, B1, România TV, TVR. Televiziunile acestea partizane, unele în insolvență, majoritatea la limita banilor și toate criticate.

Pînă și Antena 3 a citat sursa. De ce spun ”pînă și Antena 3”?

Pentru că e postul pe care l-am numit unul de propagandiști. Cînd? De nenumărate ori. Inclusiv atunci cînd Dan Voiculescu, patronul lor și al ziarului, a intrat la închisoare.

Ei plîngeau pe umărul lui, iar eu am scris că decizia justiției e sacră și că Antena 3 face un imens deserviciu profesiei prin propaganda în favoarea lui Voiculescu.

Voiculescu, intrat în închisoare, iar ei, pe post, au continuat să se comporte normal, fără să considere opinia angajatului sau vecinului de trust drept un capăt de țară.

Da, sînt făcut în toate felurile pe Antena 3. ”Cretin”, ”băsist” și ”abject”.

Da, subiectele Gazetei sînt răsucite sau înfierate.

Da, eu îi numesc propagandiști, iar ei caută în spatele lucrurilor pe care le publicăm mobiluri oculte. Însă citează.

Despre B1, Realitatea sau Evenimentul zilei am relatat că primeau indicații de la Elena Udrea. Sigur că nu le sînt pe plac și au dreptate să nu le fiu, dar citează.

Voi l-ați îndepărtat pe Sorin Kosz, unul dintre șefii site-urilor Digi, pentru că numele îi apărea în cîteva mail-uri pe care le-am relatat din Gala Bute. Dormisem pe holurile unui ziar de provincie cu omul acesta acum 15 ani. Astăzi, el n-a mai fost suficient de pur pentru voi.

Acum, pe bune: care e diferența între a primi indicații de la oamenii Elenei Udrea pentru a ascunde știri și aceea de a primi interdicții de la propriii șefi ca să ascunzi ziare cu totul?

Nu vi se pare ironic că tocmai voi, despre care nu doar eu, ci și majoritatea presei, am scris repetat că sînteți mai echilibrați, să ignorați presa din jur?! Am căutat pe siteul vostru numele ziarelor sau siteurilor de știri din România, cu subiectele mai bune sau mai rele, în orice caz suficient de bune de vreme ce le preluați.

Nu le-am găsit, dar poate că n-am căutat suficient.

 

Dragi colegi de la Digi24,

Cu unii dintre voi am lucrat.

Cu alții, nu, dar aveți experiență de presă cel puțin egală, iar în unele situații mai mare decît a mea.

Ați reușit subiecte grele, aveți decenii de muncă, aveți realizări importante în această profesie în care ni se pare că nu rămîne nimic azi din ceea ce am făcut ieri. Dar nu e așa.

Și știți foarte bine că a cita nu e un act de curtoazie profesională, un hatîr, un ceremonial de reverență colegială. A cita nu e o poveste între noi, jurnaliștii, ci un gest de informare a publicului.

Citez ca să spun de unde știu și ca oamenii să zică ”Aha, asta a descoperit-o un ziar, o fi ceva sau o fi nimic!”.

O lume în care nu existăm unii pentru alții, ca jurnaliști, nu e o nici o nenorocire.

Dar noi nu redăm, de regulă, ideile noastre, ci încercăm să transmitem mai departe faptele, informațiile, viziunile și părerile altora.

Lumea în care nu ne cităm e o lume în care nu circulă ideile.

O iluzie desigur, pentru că ele circulă oricum.

Încă o dată, scuze că azi nu găsiți nimic aici!

Unele lucruri durează pînă le găsești.

 

 

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Mihai  •  28 ianuarie 2016, 9:08

Mie mi se parea ca Digi chiar citeaza sursele. Nu vreau neaparat sa le iau apararea, dar, daca au gresit (sau gresesc constant), foarte frumos din partea ta ca le-ai atras atentia. Totusi, daca tu scrii pe blogul tau personal, nu e normal sa te citeze drept Tolontan? Scrie tolo.ro, si nu vad nicaieri vreo indicatie ca textul e proprietatea gsp sau vreo indicatie referitoare la modalitatea in care trebuie citat textul.

ionut  •  28 ianuarie 2016, 9:21

Uite cine vorbeste! Pai voi citati alte ziare? Site-ul gsp, in proportie de 80%, este croit pe stiri de la emisiunile Digisport si nu numai. Sa le fie rusine acelor redactori care nu pun sursa!

Robert  •  28 ianuarie 2016, 9:33

Exagerezi. Am vazut stirea fiindca numai pe digi ma uit. Restul niste gunoie de manipulare ieftina. Au spus o investigatie a jurnalistului Catalin Tolontan. L-au sunat pe purtatorul de cuvant al primariei capitalei care dadea in gropi grav. Ti se parea ca a preluat stirea? Aici esti frustrat absolut degeaba. In rest tot respectul pentru investigatiile pe care le realizezi, fiindca esti aproape singurul.

dragan  •  28 ianuarie 2016, 9:37

Asa este. La RCS RDS este o stare "suficienta" si superioritate rar intalnita. Chiar si in relatia cu abonatii (platitorii serviciilor)

Catalin  •  28 ianuarie 2016, 9:44

Din pacate, in tot cadrul digi, se intampla ceva negativ. Am observat un trend nou, instaurat odata cu revenirea lui Reghecampf pe banca Stelei. Cuvinte precum EXCLUSIV, ULTIMA ORA, SOCANT! nu lipsesc (traiasca Ivanovici) pe pagina de Facebook Digisport. Respectam la un moment dat faptul ca pareau indeajuns de obiectivi in analiza, nu neaparat la televizor, dar acum lucrurile au mers intr-o directie periculoasa.

pawn  •  28 ianuarie 2016, 9:47

misto, inseamna ca placinta e din ce in ce mai mica pentru purtatorii de cuvant ai noii Securitati (adica DNA + SRI) si cea mai zdravana felie ajunge pe farfuria trustului lui zoltan teszari.
au si bani, echipamente de prima mana (calitatea imaginii si a transmisiunilor spune totul), prezentatori tineri, impersonali si aratosi, care transmit o propaganda de dreapta, pro DNA si SRI, ceva mai subtila decat grosolaniile de la b1 si evz, isteriile laviniei sandru & rares, sau decat insinuarile cu pretentii de obiectivitate ale lui tolontan.

Ilie Paplica  •  28 ianuarie 2016, 9:48

@ionut: ai nimerit din greseala aici! du-te un pic la aer si te chemam noi inapoi
@ Tolo: mai e un personaj care ia bani si de la gazeta sporturilor, pe numele lui radu naum, care nu citeaza niciodata informatiile din gsp! Asta chiar trebuie aratat cu degetul, pentru ca nu e normal ce face. Isi construieste sute de emisiuni din informatiile voastre si el nu spune niciodata de unde le "fura".

coke  •  28 ianuarie 2016, 9:52

Cei de la Digi 24 nu sunt jurnalisti, ei sunt niste simpli slujbasi. Jurnalistii trebuie sa produca audienta, sa se finanteze din piata, sa traiasca cu spaima audientei deasupra capului. Ori in cazul Digi nu se-ntampla asta. Digi 24 nu se prea poate numi o institutie de presa, ci mai degraba o institutie de cadre de unde guvernul sau presedintia isi iau diversi slujbasi pentru a-i pune in functii cheie. Diferenta dintre Digi 24 si celelalte posturi de stiri o face tehnologia si banii multi bagati in echipamente. Atat.

Gabi  •  28 ianuarie 2016, 9:53

Aste e culmea , GSP-ul se vaita ca nu se citeaza sursa . Exact GSP-ul care face numai stiri de pe alte site-uri de sport ( inclusiv digisport) fara sa citeze sursa . Ca sa nu mai zic de titlurile din toate stirile GSP-ului care sunt stil "cancan" , despre care domnul Catalin Tolontan vad ca nu zice absolut nimic .

stan  •  28 ianuarie 2016, 10:00

Cine e tolontan?

fotbal  •  28 ianuarie 2016, 10:05

daca as tine in frau primul gand, ca trustul digi se plaseaza undeva intre suficienta si aroganta, insusiri institutionale care macina forta, ar veni instant urmatorul gand, pot s-o fac, nu? digi face servicii politicului. si uite asa scade credibilitatea. e alegera lor

Googol  •  28 ianuarie 2016, 10:05

Știi ce e amuzant? Că voi faceți parte din cel mai infect trust de presă care a existat vreodată în România.
Păi dacă prezentatoarea ți-a menționat numele, cum adică nu a citat sursa? Eu am impresia că voi ați decăzut în așa hal încât trebuie să inventați subiecte la tot pasul, ca să vă lungiți agonia.

ovidiu_3003  •  28 ianuarie 2016, 10:15

...asteptam o ancheta despre fondurile FRF ...Burleanu minte cu nerusinare cand spune ca sunt pe zero ...ei de fapt au un deficit de aproape 8 mili de E ...

lemon  •  28 ianuarie 2016, 10:41

Bine punctat. Si mai e o chestie. Pe online, e un semn de corectitudine fata de celelalte publicatii si de curtoazie catre cititor ca atunci cand citezi sursa unei stiri, sa pui linkul catre acel material. Multe publicatii, inclusiv Digi24 si, imi pare rau sa zic, ocazional si Gazeta, citeaza sursa da nu baga link deloc sau pun link la homepage. Pe mine ca cititor ma irita sa trebuiasca sa dau Google sa gasesc acel articol. Si nu mi se pare fair play nici fata de colegii de breasla.
Cat despre poaching-ul Digi24, postul a inceput sa ia sub aripa o sumedenie de oameni problematici din presa.. unii mai cu reputatie proasta altii inca cat-de-cat respectati... De la Sorina Avram la Claudiu Pandaru, care nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i pute, desi era si el asociat cu emisiunile alea care se aranjau atat de cordial cu Elena Udrea... E emblematic pentru cât de mult au scăzut așteptările colective de la presă că toate chestiile alea care au ieșit din dosarul lui Udrea, despre cât de servili au fost unii jurnaliști cu ea, nu au generat mai multă revoltă și nu au distrus complet mai multe reputații. În SUA respectatul și popularul prezentator NBC Brian Williams a fost suspendat pentru că s-a dovedit că „înfrumusețase” niște relatări despre experiența proprie ca jurnalist „embedded” în Irak. După perioada inițială de suspendare a fost retrogradat, transferat la MSNBC, și probabil cariera lui nu-și va mai reveni complet niciodată.

titi  •  28 ianuarie 2016, 10:42

Usor cu pianul pe scari... de fapt articolul este intru slavirea "echidistantei " lu' nea tolo ! Bate saua sa priceapa iapa ! Se pare ca "paradisul" felix-turnatoru e pe duca si mister tolo cauta noi "sponsori ". Ii va gasi cu siguranta pentru ca mai nou in toc-souri toti bagatorii de seama cind apare un nou "subiect" vin cu "sugestia' : sa vina tolo sa faca ancheta ! Apropo nea tolo, cum mai stai cu "artimetica " ? Tot 1850 este mai mult ( mare ) decit 2500 ? Adauga si euro aduna cu Miskolc si scade Brasov ... cunoscatorii stiu de ce !

Cristian Margarit  •  28 ianuarie 2016, 10:43

Imi pare rau sa-ti spun dar ieri chiar s-a pronuntat numele tau de fiecare data cand s-a vorbit despre acest subiect

vasglo  •  28 ianuarie 2016, 10:53

Catalin,
Circula o vorba prin targ cum ca Digi24 ar fi "Sectia Media" din "Cooperativa Ochiul si Timpanul"!
Daca-i asa se explica multe, inclusiv : ”Sîntem prea mari, noi cei de la posturile RCS-RDS, prea buni și prea mulți ca să nu producem toate știrile. Chiar ceea ce nu producem ne aparține”.
Apropo, ce mai stii de noile legi ale sigurantei in care este prevazuta interdictia aplicabila serviciilor secrete de a desfasura activitati economice si pe care mai toate guvernele, din 1992 si pana azi, au promis ca le promulga?...

basist  •  28 ianuarie 2016, 11:04

Dar de Antena 3 care a taiat la montaj sigla si nici nu a precizat sursa a unei emisiuni de la Digi 24 in care era invitat Johanis de ce nu scrii? Va raspunde cu aceeasi moneda.

Cetin  •  28 ianuarie 2016, 11:09

urmeaza un drept la replica a ziarului marca.es, care isi vrea inapoi designul furat de gsp. detalii

adriana  •  28 ianuarie 2016, 11:13

Confirm ce scrie tolo, ca ma uit la digi. N-au citat nicio sursa si e rusinos. Nu se face... Doar un ziarist intelege frustrarea. Ceilalti care se baga in seama cu rautati sunt critici de profesie. Cred ca sunt postaci, altfel nu inteleg atata ura. Mai, frate, nu-ti place ce scrie omul, alege alt site, e ca la TV. Te uiti daca nu-ti place emisiunea? Zau ca nu vad logica.

barbu brailoiu  •  28 ianuarie 2016, 11:14

cineva de acolo, de pe la Digi RCS este supărat pe Tolontan pentru că a scris ceva despre el. ar fi putut să-l dea în judecată, dacă era vorba despre insultă și calomnie. au preferat să-l treacă la index.
păcat, peștele de la cap se-mpute...

Cip  •  28 ianuarie 2016, 11:14

Şi mie mi se pare că Digi citează. Tolontan să facă o colecţie de necitări. Altfel, un editorial aproape ridicol, redactat într-un mod amuzant, fraza şi paragraful, sentimental, poetic, inadecvat ca spaţiu abuzat şi ca ton folosit, dar mai ales foarte subţire ca informaţii brute şi ca idei transmise.

Dan  •  28 ianuarie 2016, 11:17

Din pacate prin vrajba asta care exista intre voi, jurnalistii, furnizorii de stiri, ce vreti sa fiti, s-a ajuns sa nu stii unde se da un meci, unde se transmite o competitie, sau la ce ora. aia daca nu e transmisa de voi.

unul  •  28 ianuarie 2016, 11:22

***, esti patetic

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

danm  •  28 ianuarie 2016, 11:29

Si eu fac parte din tabara celor care te admira dar iti spun ca azi exagerezi.

victor L  •  28 ianuarie 2016, 11:34

Ce inteleg eu din moment ce dl Tolontan recunoaste ca si la GSP se produc aceleasi "greseli' ca greselile de care e acuzat Digi 24: o lupta surda de suprematie intre Antena 3 si mai noul Digi 24.
dl Tolontan, normal, este impartial.
Ziarist bun spre foarte bun, dar e si el om, deci imperfect. Are si el un ceva ce crede ca nu poate fi observat.
Intotdeauna ii va fi mai apropiat Felix decit piratul.
Nu e nimeni dincolo de bine si de rau :P

sica  •  28 ianuarie 2016, 11:49

bv tolo

robert  •  28 ianuarie 2016, 11:50

Au avut ce invata de la politicieni. Sa plagieze. Trist ca s-a ajuns in aceasta situatia. Jurnalismul adevarat, de calitate a disparut. Pacat!!!

Digi Becali  •  28 ianuarie 2016, 12:04

Absolut jenant. Tolontan e suparat ca el a publicat o ancheta pe blog, iar Digi24 a preluat-o si a citat - ce sa vezi! - detinatorul blogului si nu institutia la care lucreaza acesta. Unde-i logica? Nu stiu, dar e o prostie, la fel si generalizarea bazata pe nimic ca la Digi24 nu se citeaza sursele. Astept un exemplu concret. Si ca toata treaba sa fie si mai ridicola, stiu cazuri clare in care GSP a preluat stiri de pe Digi24.ro si nu doar ca n-a citat sursa, n-a schimbat macar o virgula in articol.

Ionut  •  28 ianuarie 2016, 12:11

"Unele lucruri durează pînă le găsești." Cat adevar. Pana gasesti o stire din sport prin fitzuicile din presa sportiva din Romania trebuie sa scormonesti ca oamenii strazii prin tomberoane. Majoritatea sunt exclusivitati fasaite, gen Ivan la Steaua! fara sa conteze defapt ca nu e nimic concret sau sa aveti parerile tuturor persoanelor implicate. Puneti un titlu (desi stiti ca nu e nimic cert) si asteptati clickurile. Tot asa cu buna stiinta procedeaza si colegii vostri, dar ei va pacalesc pe voi in timp ce voi pe noi. Asta e diferenta! Poate o sa renuntati la tactica scopul scuza mijloacele si faceti si voi un ziar care merita citat!

Ionut  •  28 ianuarie 2016, 12:19

Stire Digi: Luchin, dezamăgit de Rădoi: "Am simțit că sunt dat la o parte!"
Stire Gsp: Mirel Rădoi este atacat dur: "M-a dat la o parte! Nu a fost normal cum a procedat"
Cam asta e diferenta!

Cătălin Tolontan  •  28 ianuarie 2016, 12:24

@Cristian Margarit: asta am si spus, ca au citat numele, dar ca nu citeaza ziarul. Si nu e vorba doar de Gazeta, nu citeaza in general ziarele sau siteurile.

Cătălin Tolontan  •  28 ianuarie 2016, 12:25

@Digi Becali: astept si eu citeva exemple in care ati citat celelalte televiziuni sau siteuri sau ziare cu subiecte nascute de ele.

Krys  •  28 ianuarie 2016, 12:36

Catalin incep comentariul prin a spune ca esti unul dintre rarii ziaristi apreciati de mine. Nu pot uita lupta pe care ai duso singur legat de gala Bute. Insa aici nu iti dau dreptate. O vorba spune ca pentru a critica pe cineva trebuie sa incepi cu autocritica - iar cand spun autocritica ma refer la GSP. Iti amintesc ca ani de zile in GSP se dau stiri care sunt extrase din interviuri de la Sport Total FM si in general nu vad sa publicati sursa. Vad multi colegi de ai tai care sub titluri mincinoase dau alta stire numai pentru ,,a captura" cateva accesari. Pe mine cititorul ma deranjeaza mai mult genul asta de critici aduse ,,concurentei" cand si in institutia celui ce critica se procedeaza la fel (ma refer la GSP si colegii tai, nu la tine personal). In rest numai de bine.

Digi Becali  •  28 ianuarie 2016, 12:41

@Catalin Tolontan: Tu trebuie sa demonstrezi ce ai afirmat - ca Digi nu citeaza sursele. Nu e treaba mea sa arat contrariul. Deocamdata, in cazul invocat de tine, nu ai dreptate, e doar un moft nejustificat.

lemon  •  28 ianuarie 2016, 12:59

@Ionut, nu exista in presa profesionista niciunde conceptul de „merita citat”. Daca nu „merita citat” inseamna ca nu merita preluat. Informatia poa sa vina si din fundul lui Daily Mail, The Sun ori blogul sau thread-ul cel mai obscur de pe Reddit la care te poti gandi. Daca au facut o treaba pe care o consideri suficient de buna sau de interesanta incat sa o preiei, atunci o citezi. Regulile nu se fac doar pentru cine crede Popescu sau Ionescu ca „merita” ci pentru toata lumea.

Kius  •  28 ianuarie 2016, 13:15

Domnule jurnalist, mesajul de mai sus din partea cui este? Sa zicem ca as vrea sa citez din el. Este din partea lui Tolontan sau din partea GSP.
Sa intrebam GSP!
GSP zice ca e mesajul lui Tolontan (Lasam la o parte snobismul de a fi citat de ziarul la care lucrezi; il practica si ceilalti cetepei si turcei). Asa ca mai inainte poate iti faci ordine in propria mustarie.
PS. Pentru articole esti platit ca salariat sau pe drepturi de autor? :)

Cătălin Tolontan  •  28 ianuarie 2016, 13:20

@Krys: multumesc, am scris si despre erorile noastre in acest articol. Am scris ca uneori gresim chiar si fata de digi. Dar nu avem o politica de a nu cita. Despre asta e articolul. Pentru ca a nu cita inseamna a nu-ti informa publicul. Repet, gresim si noi, gresesc si altii, dar nu permitem sefilor sau oricui altcuiva sa ne spuna pe cine citam si pe cine nu, sau sa nu citam. @lemon: multumesc, cititorii sint mai clari ca mine :-)

Dan  •  28 ianuarie 2016, 13:27

Cand ceri socoteala altora, o faci pe considerentul ca nu se intampla la tine in ograda. Dar cand antenele nu citeaza posturi si emisiuni pentru ca nu da bine sau citeaza gen irealitatea sau *** tv, chiar mi se pare aiurea sa ceri socoteala altora. Inteleg demersul, dar poate intai si intai ar trebui ca trustul din care faci parte sa citeze corect cand preiau si atunci sa ai pretentii. Din postura de consumator, as vrea ca toata lumea sa citeze corect sursa daca o preiau si mai ales cu link nu doar o simpla informatie iar la televiziune sa fie clara si fara aberatii. Daca ai preluat inseamna ca ai o datorie morala. Numa bine!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Valentin  •  28 ianuarie 2016, 13:42

Pai, e cumva regula talionului, Tolo. Te-au citat pe tine si nu Gazeta pentru ca, la randul ei, Gazeta nu i-a citat pe ei. Vezi-ti de investigatiile tale jurnalistice pe care le faci excelent si care te propaga indiferent ca te citeaza unul sau altul si lasa lupta in noroi pentru altii, ca n-ai nimic de castigat din asta. Ba din contra.

Un Roman  •  28 ianuarie 2016, 13:48

Tolontane, imi aduc aminte ca acum cativa ani, gsp a pus pe prima pagina un titlu de genul "noua va pasa de sport, poate prea mult" si ca noi nu punem titluri cancanistice cu "halucinant si incredibil". Eu stau si ma crucesc, cum de nu-ti este rusine. Hotul striga hotii. Poporul roman inca asteapta sa va pese de sport, asa cum v-ati laudat. Voi cand va semnati articolele in paginile acestui site? Sau vreti sa demonstrati in continuare ca sunteti niste neica nimeni? Poporul roman s-a saturat de articolele majoritatea fara sens, sa fie la numar, cate 30 pe pagina, despre echipa voastra de suflet. In sport exista competitie, la voi nu exista decat fcsb, restul echipelor e umplutura. Sportul pentru voi inseamna doar trafic, asta ca va pasa prea mult. Biata Romanie a ramas cu echipe de traditie, ca echipele de fotbal au disparut si va mai plangeti ca nu aveti fotbal. Oricine vede ca Liga 2 e plina de nume numai unul si unul si sunt echipe care au un palmares mai mare decat ¾ din pocnitorile prezente in Liga 1. De ce nu mai e fotbal in Romania? Datorita voua, ziarul de casa al fariseului din Pipera. Voi fara ciobanul national, sunteti morti. Nici o problema, asa cum pe Libertatea.ro nu mai intra lumea si deci nici comentarii nu lasa si la voi se apropie sfarsitul, e chestiune doar de timp. La GSP TV, pe 2 aprilie se face comemorarea a 2 ani de la decesul postului. Voi continuati tot asa, in ritmul vostru halucinant, incredibil, fabulos, socant, urias, imens, colosal etc.

Cătălin Tolontan  •  28 ianuarie 2016, 13:48

@Valentin: "Vezi-ti de investigatiile tale jurnalistice" este exact fraza pe care, daca o spui unui jurnalist, obtii efectul invers :-) E mai greu sa pui jurnalistii pe sina dupa cum iti doresti.

andrew  •  28 ianuarie 2016, 14:04

Draga Tolo,
Nemultumirea ta este justificata. Dar este oare in asentimentul colegilor tai? Daca toata lumea ar cita, cum ar arata GSP.ro? Ce facem cu stirile copiate zilnic de pe ***, Digi Sport, Dolce Sport, Ziare.com, Fanatik si uneori ProSport, in care sunt copiate declaratii, modificate doua-trei cuvinte, iar apoi sunt puse pe site fara nicio sursa. Te rog sa nu-mi ceri exemple, sunt convins ca observi si tu asta zi de zi. Iar daca nu observi, inseamna ca esti un sef slab, scuza-ma ca-ti spun. Cu tot respectul pentru munca ta, a editorialistilor si a colegilor de la editia tiparita, permite-mi sa-ti spun ca Gsp.ro la ora asta este doar un parser al celorlalte site-uri din Romania in proportie de 90%.
PS: Probabil acest comentariu nici nu va fi aprobat, din moment ce baietii de la GSP.ro se ocupa de moderare. :)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

jap jap  •  28 ianuarie 2016, 14:43

Cine cauta, gaseste, totusi. Eu am gasit in articol confirmarea la remarcabila observatie a unui coleg de comentarii pe care nu pot sa nu-l apreciez (si citez) de pe saitul tolo.ro, ca sa fim in regula: "Miza, beneficiul jurnalistului deontolog, e personala. Ca si devotamentul lui. Si ca si satisfactiile lui. Automasajul de orgoliu vartos, in public. Exhibitionism deotologic. Expresionism justitiar. Ego." In aceasta dimineata, deontologul stangist s-a trezit furat, nedreptatit, ignorat, neglijat. In loc ca, ca orice stangist "care ii iubesc pe toti", sa fie generos, altruist, serviabil, saritor, vedem aici portretul unui ego-ist, un dreptaci, un ego-centric, un luptator pentru sine, un ego-latru. In loc sa se bucure ca a facut un serviciu cetatenilor cetatii, ca le-a facut cadou o stire (proasta), el protesteaza vehement ca i s-ar fi refuzat elogiul, adoratia, meritate (si urmarite?!) pentru asta. Nedumerirea mea, chiar nu exista "stangisti" autentici? Raman ei decat un mit? Sa trecem la Cristoiu, alt stangist de circumstanta, fiind tinut captiv comunismului (decat declarativ) probabil de propria biografie, precum au ramas captivi ruinelor comunismului si Paunescu sau Vadim, eliberati de-acolo doar de pacatele alimentare capitaliste, decadente. Inecati in uitare precum corabii inecate de prea multe comori purtate pierdute sunt la fund. Observam cu mirare ca Cristoiu nu e "premium", desi pe prima pagina, el e gratuit. Probabil fiindca textul lui nu e un cadou, o munca, e o otrava, o capcana, o reclama, o defulare. Munca lui nu e un produs, e un furt. Beneficiul lui e manipularea prin minciuna, varsarea nadufului frustrat pentru propria conditie, cea de captiv fara voie ipocriziei stangiste. Nu e zi in care sa nu foloseasca cuvinte care la comentarii nu sunt permise. Isi expectoreaza zilnic sputa rosie in capul romanilor. Iar Bot, alt increzut ce-si iroseste autentica vocatie de sectorist ceausist prin redactii bucurestene, ii apara flegmele jurnalistice zilnice "Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze UN ARTICOL CIVILIZAT" in loc sa posteze "comentarii constructive si OPINII OBIECTIVE".

cris4co  •  28 ianuarie 2016, 14:52

ha ha asta deranjeaza GSP-ul ? Dar decad v-am spus eu sa procedati si voi la fel atunci cand scrieti articolele ? V-am spus de mult macar sa sunati persoanele despre care vreti sa publicati informatii,sa le ascultati parerea si opinia si abia apoi sa redactati stirea continand opinia aceluia.
Faceti asta? NU FACETI.
Ex. Reghecamf a sunat toate cluburile ca sa explice de ce nu si-a lasat jucatorii la nationala.....asta ati scris. Dar pe cluburi le-ti sunat voi sa le cereti parerea? Nu le-ati sunat. Asta ne interesa pe noi...ce spun cluburile.Voi ati dat o stire sau ati facut un serviciu lui Reghecamf ? Cu cat va plateste Reghecamf ,steaua si ciobanu sa procedati asa? Iata deci ca voi redati , de regulă, ideile voastre, si încercati să transmiteti mai departe doar faptele, informațiile, viziunile și părerile unora...nu ale tuturor. Dar unele lucruri dureaza pina...NU le mai gasesti.

emg  •  28 ianuarie 2016, 14:53

imperialism?

Doru Dascalu  •  28 ianuarie 2016, 15:33

Recunosc că atunci când aud numele Tolontan ştiu cine este şi unde prestează. Recunosc spre ruşinea mea că nu m-am uitat niciodată la postul Digi. Nici nu am fost curios nici nu m-a interesat. Mai văd acest post câteodată pe facebook. Şi totuşi ca să nu fiu de aceiaşi părere cu Tolontan, pot spune cu dreptate că românii văd primul exemplu de dat la gioale, români la români, în mass media. Cum nu agreez genul acesta de comportament, foarte multe emisiuni le-am pierdut, pentru că am schimbat postul atunci când un moderator sau invitat începea cu datul la gioale la un coleg. Pentru că dacă m-aş uita la acest gen de emisiuni, ar însemna să mă consider că am un caracter ***. Apel către ziarişti: De la voi pleacă mesajul de comportament al tuturor românilor. Inclusiv al politicienilor. Vă înjuraţi şi vă ironizaţi între voi, vă imită perfect românii. Poate de aceea nu deschid televizorul cu lunile.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Daniel  •  28 ianuarie 2016, 16:24

Colegii tai de la Radio ZU fura zilnic de la altii fara sa citeze sursa poate faci o postare noua "Mesaj catre radio Zu".
Serios chiar de Digi ti-ai gasit sa te legi? uitate si tu in ce hal arata GSP.

Prelingeanu Gauran  •  28 ianuarie 2016, 16:32

Tolo, de la aroganta lui Prelipceanu sau infatuarea enorm de bine platita a lui Gauran la ce sa te astepti? Audienta lor infima este egala cu lipsa de respect pentru jurnalistii adevarati.
Toate subiectele Digi sunt furate din publicatii locale, siteuri sau televiziuni carora li se fura munca. Subiecte rasuflate de zile bune sunt livrate drept prospaturi de niste reporteri puturosi si editori agramati.

Cătălin Tolontan  •  28 ianuarie 2016, 17:04

@Prelingeanu Gauran: nu sint de acord cu tine. Digi are o groază, realmente o groază, de meseriași în televiziune. Și de oameni onești. Eu nu dau lecții nimănui, doar am observat această interdicție. Toti gresim, dar nu am obosit niciodata sa recomand articole bune din alte parti, materiale si reusite. Sint optimist ca, incet, incet, vom fi mai atenti unii cu munca celorlalti.

Comentează