Ninsoarea trece, stadionul rămîne

Nimeni nu e de vină pentru că stadionul de 200 de milioane de euro stă închis. Nimeni în afară de noi

duminică, 17 ianuarie 2016, 5:29

Să nu ne aolim!

Ridicolul situației stadionului e provocat de noi, nu de Videanu, nu de Oprescu, nu de zecile de consilieri locali care s-au perindat în parlamentul Capitalei.

Cei care ne conduc n-au căzut din cer, albi ca ninsoarea.

Sau, dacă ei sînt ninsoarea, noi sîntem apa din care sînt făcuți fulgii. Voința și lehamitea, amețeala și lăcomia, toate cele ale noastre i-au întrupat ca să ne cadă pe nas, ca un pipi ceresc.

Am știut că prețul plătit pe Național Arena e dublu. De la 100 la 200 de milioane de euro. Iar decontul total n-a fost prezentat niciodată. Demult am sărit de 200 de milioane.

Am mers în 2011 pînă la Frankfurt, acolo unde Commerzbank Arena a costat mai puțin, la salarii nemțești, la standarde nemțești, la costuri ale materiilor prime nemțești.

Am scris că acoperișul de 25 de milioane de euro a fost adăugat proiectului împotriva recomandării consultantului. Rezultatul a fost că toate au mers înainte, netulburate.

Și nu e vorba că spectatorii au umplut Național Arena, că ei au venit la meciuri sau la concerte nu de dragul lui Sorin Oprescu, ci pentru că asta fac oamenii peste tot în lume.

Autoritățile n-au găsit nimic în neregulă, doar Curtea de Conturi a pus pe masă în 2013 un raport pe acoperiș, presiunea publică s-a domolit și toate au mers înainte.

Rezultatul e că, acum, stadionul stă închis.

Aceleași autorități nu-și asumă un reglaj care, după toate testele de care public avem cunoștință, e o treabă de reglementări, nu de material propriu-zis.

Răfuiala e doar aparent între Primărie și IGSU.

De fapt, ambele instituții, lovite la lingurica popularității, par a fi intrat în faza în care zic oamenilor: „Dacă tot nu ne apreciați munca, stați acasă, că nu ne punem noi pielea la saramură ca să interpretăm normele tehnice!”. Nefiind în stare să găsească o soluție, ele sînt gașcă împotriva publicului.

Astfel e pus la conservare cel mai mare stadion al României.

După „Colectiv” au apărut, binevenite, o sumedenie de inițiative publice și sîmburii unor partide. Se grupează antreprenorii care iubesc Bucureștiul, stîngiștii care iubesc pe toată lumea, ”dreptacii” care s-au săturat să urască, sau invers?, și tinerii care vor să-și descopere sentimentele. Foarte bine!

În ceea ce mă privește, voi vota partidul celor care, în aceste zile de iarnă, pe potecile improvizate din cartiere, pe cărările înguste din mijlocul trotuarului, pe oriunde avem impresia că numai noi ne grăbim, încetinesc și se dau cu 20 de centimetri la o parte, ca să facă loc celuilalt.

Acest pas lateral în zăpadă, în favoarea unui necunoscut înfofolit ca și tine, este semnul secret și parola conjurației.

Ceva îmi spune că oamenii care azi au un pic de grijă și de răbdare și nu dau buzna pe cărările cu un singur sens sînt taman cei care, atunci cînd s-a aflat că Stadionul Național costă dublu, n-au zis: „Ce contează? Măcar s-a făcut!”.

Sînt puțini? Mîine vor fi mai mulți.

PS: Cînd ieșiți din case, luați-vă cizmele de cauciuc, nu bocancii de munte! Problema nu e zăpada, ci apa din care sîntem făcuți toți.

Comentarii (44)Adaugă comentariu

ANDREI F  •  17 ianuarie 2016, 17:41

Unde erați dv. și presă acea responsabilă cînd mai toată presa cădea pe spate la atitea ,,spectacole,,pirotehnice desigur interzise pe același stadion?

Bobo  •  17 ianuarie 2016, 17:54

Corect... eu as vrea ca acest stadion sa nu mai fie folosit niciodata. Sa-l inchida si eventual sa-l si darame (tot pe banii nostri bineinteles). Si apropo, nu o data s-a intamplat sa ma dau si eu la o parte si cel ce venea din fata mea. There is hope.

lari  •  17 ianuarie 2016, 17:55

Lărgește scala valorilor și o să vezi că atunci când am făcut un lucru bun, alte zece lucruri rele ne-au adus înapoi. Practic: bagi 200 de milioane de euro într-un stadion pe care nu poți să-l folosești că un pompier e Stan Pățitul. O *** ridicată la rang de lege!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Archiudean Florentin  •  17 ianuarie 2016, 17:59

Comentarii de genul acesta, fascinante si corecte, nu aduc nimanui nimic! Nici usturoi n-au mancat nici gura lui Tolo nu miroase! Ziaristul are dreptul si la astfel de...agape...condimentate si...inutile in plan practic, dar rostul lui, al Ziaristului, este altul! Anume sa ne arate informatia care pune degetul pe rana, opinia care duce la REZULTATE, atitudinea care chiar schimba ceva pentru ca ne arata tinta... Dar in Romania ursul n-are coada.....

Daniel  •  17 ianuarie 2016, 18:00

Buna seara! Domnule Tolontan, scriu rar, cu teama ca nu pot emite judecati impartiale chiar daca sper . Astazi insa, va imbratisez pentru starea pe care mi-ati transmis-o. Bine scris, iar daca m-as apuca sa recitesc "Accidentul" lui Mihail Sebastian, as pastra starea. Vreau sa-mi asum vina aceasta a noastra, dar nu vreau sa tac, pastrand doar atomsfera. Ma bucur sa descopar deseori la dumneavoastra, stilul literar care pisca... Multumesc

florin  •  17 ianuarie 2016, 18:17

Tolontane, eu am curatat zapada de pe trotuarul din fata casei, in ce categorie ma incadrez? :))) Stai linistit, ca nu sunt din Bucuresti, si nici nu candidez pentru vreo functie. Altruismul si bunele intentii nu sunt suficiente, totusi... Vezi sa nu dai nas in nas cu madam Firea pe strada si sa se dea ea la o parte :))

ionut  •  17 ianuarie 2016, 18:27

Perfect de acord. Nu sunt de vina politicienii, primarii,presedintii, guvernele care s-au perindat in tot acesti ani suntem de vina noi, ca nu am protestat, ca am votat (ca am votat nu ca i-am votat, pentru ca nu am avut optiuni reale) ca ne-am lasat invrajbiti de asa zise ideologii politice, de unii ce-si ziceau putere si altii opozitie, rotindu-se si aliindu-se si certandu-se pentru a nu mai intelege nimeni nimic. Ei (conducatorii) ne-au tras zeci, sute, mii de astfel de ,,tepe,, iar noi ne dam de ceasul mortii ca nu avem vot prin corespondenta sau electronic ?? Suntem normali la cap ?

Lucka  •  17 ianuarie 2016, 18:34

Felicitari

ovidiu_3003  •  17 ianuarie 2016, 18:40

sa il darame si sa l faca din nou ...macar stim o treaba ...

geo  •  17 ianuarie 2016, 18:51

corect spus ...puneti-ma o saptamana Primar sau sef la ISU si daca nu redeschid acest stadion inseamna ca astia sunt curati ca lacrima iar noi ne-am pacalit in privinta lor !!!

lucian  •  17 ianuarie 2016, 19:02

un adevar care doare dar trebuie asumat de toti.

john70  •  17 ianuarie 2016, 19:24

Chestia cu acoperisul care nu indeplineste cine stie ce norme, e o tampenie. BC Place, stadionul principal din Vancouver, a fost renovat acum cativa ani inlocuindu-se, intre altele, acoperisul. A fost folosit exact acelasi acoperis ca la Frankfurt si Bucuresti. Totusi, acolo nu e nici o problema, desi standardele de siguranta sunt cel putzin la fel de dure ca in UE.
Comentam pe undeva ca dupa tragedia de la Colectiv va fi o reactie exagerata care va duce la tampenii de genul asta. Mai putzine legi stufoase, mai putzine regulamente si restrictii si mai mult "common sense". De asta e nevoie.

vasglo  •  17 ianuarie 2016, 19:34

'De fapt, ambele instituții, lovite la lingurica popularității, par a fi intrat în faza în care zic oamenilor: „Dacă tot nu ne apreciați munca, stați acasă, că nu ne punem noi pielea la saramură ca să interpretăm normele tehnice!”. Nefiind în stare să găsească o soluție, ele sînt gașcă împotriva publicului.'
Nu, Tolo, deturnezi atentia! Problema nu e tehnica (acelasi material de acoperis e valabil in Europa si in alte parti ale lumii), problema e de bani, de multi bani, si de politica, desigur, ca altfel nu se poate! Cum naiba se face ca ISU sufla si in iaurt de cand Oprescu e "ascuns", iar Ponta "accidentat"?!-:)
Ani de zile Arena a fost "populata" si nimeni n-a zis nimic, pana la Colectiv. Colectiv inseamna mai mult decat vedem si credem!.....

durden  •  17 ianuarie 2016, 20:17

Te rog nu mai patetiza.nu inteleg pe cine si cine vrei sa impresionezi.adica,realizezi ca articolul asta nu are substanta,nu?

tancau ioan  •  17 ianuarie 2016, 20:18

salut! iarna asta inseamna sa fii mafiot: sa faci un pas lateral în zăpadă, în favoarea unui necunoscut ! ...sunt putini mafioti aici in Romania. dar e bine ca e libertate. DOAR LIBERTATEA POATE FACE MIRACOLE!

miketheone  •  17 ianuarie 2016, 20:58

Iarta-ma, dar acest articol nu spune nimic.. Adica trebuie sa ne simtim vinovati ca am votat oameni corupti, ca si cum noi stiam ca ei sunt corupti, sau ca vor deveni corupti. Petru tine faptul ca sunt oameni care "încetinesc și se dau cu 20 de centimetri la o parte, ca să facă loc celuilalt" inseamna ca se va schimba mentalitatea, ca vom avea o societate mai buna. Eu stiu ca lucrurile astea le faceau oameni de bun simt si pe vremea comunismului si acum 10 ani. Cred ca inspiratia ta ti-a jucat feste cu acest articol.

Vasile  •  17 ianuarie 2016, 21:37

E cel mai eficient asa. Stadionul e o masina de tocat bani chiar si atunci cand functioneaza. Daca nu functioneaza poate vom iesi mai ieftin.

Cătălin Tolontan  •  17 ianuarie 2016, 21:50

Vasglo: te pierd atunci cind spui ca problema stadionului inchis e pe bani multi. La ce te referi? E un complot ca sa mai faca unul? :-) Serios...

pawn  •  17 ianuarie 2016, 21:55

nu, eu nu sunt de acord sa se recurga la o solutie de bun-simt.
asa cum domnul tolontan a subliniat cu markerul in toate anchetele lui din noiembrie incoace (pana cand a aparut intrebarea "cine a pus, totusi, focul la colectiv), trebuie mers pana-n panzele albe!
ori suntem prosti, ori nu suntem. trebuie demolat stadionul national, inchisa toata conducerea ISU, cea a primariei, si trebuie mers cu un pas mai departe (cerut din anii '90 de capetele patrate, de fapt): daramarea palatului parlamentului.
in timpul asta, fireste, "europa", "aleea castanilor" de la piata sudului, targul din vitan si alte bijuterii arhitectonice cu care s-ar mandri orice tara subsahariana, nu trebuie atinse nici macar cu o insinuare.
iar la urmatoarele meciuri ale nationalei romaniei, le urez petrecere frumoasa ziaristilor radicali in peluza cu scaune de pe dinamo, intre baietii tatuati si mirosind a vodca ieftina, care le iau la dragoste tot neamul.

Cătălin Tolontan  •  17 ianuarie 2016, 21:56

@durden: mai vorbim miine dupa ce umblati un pic pe strazi, alaturi de alti oameni grabiti, daca articolul are sau nu relevanta :-) Eu am facut-o azi, cind nu era deloc aglomeratie asa ca m-am gindit ce va fi miine. Daca am gresit si oamenii vor fi politicosi si atenti la celalalt, vom vedea.

gigi  •  17 ianuarie 2016, 22:47

Apropo de conducerea ISU, ca vad ca se aminteste de ea. Astept, domnule Tolontan, sa scrieti despre conducrea IGSU, in special col.Cornea si posibila lui incompatibilitate si posibilul conflict de interese. Mi-ati promis ca veti verifica! Astept cu interes

emg  •  17 ianuarie 2016, 22:57

co-creatie, probabil 80% din oameni refuza sa accepte ca ce li se intampla e in primul rand responsabilitatea lor. responsability = response ability

Ploiesteanu  •  18 ianuarie 2016, 1:51

Am mai spus asta. Materialul este un PVC cu o sarcină termică destul de mare (în jur de 30 MJ/kg), sarcină care se adaugă la sarcina scaunelor (tot din PVC) rezultând o sarcină termică specifică peste 840 MJ/m2 , mult prea mult pentru o sală aglomerată S2 cum e asimilat stadionul când este acoperit. Acest material, conform legislației noastre (P118-99) niciodată nu va fi omologat dacă nu e ignifugat cu o vopsea intumescentă foarte scumpă care însă își pierde efectul numai după 3 luni sub acțiunea razelor ultraviolete. ISU aplică legislația actuală. Schimbați legislația sau acoperișul. Dacă un fan aruncă cu o petardă în acoperiș (ultimul inel e foarte apropiat de acest acoperiș din plastic) , se va întâmpla ceva asemănător cu ce s-a întâmplat la "Colectiv", vor pica stropi incandescenți în capul nu a 400 de oameni ci a 50 de mii, microbiști care se vor călca în picioare spre ieșire și din incident vor rezulta mult mai mulți morți decât au rezultat din tragedia de la clubul "Colectiv". Dacă însă se asimilează stadionul cu un circ atunci nivelul de stabilitate la foc poate fi și V ceea ce înseamnă că nu există cerință pentru acoperiș (R, E, I = rezistență, etanșietate și izolare la foc). ISU n-a optat pentru această asimilare a stadionului ca circ mobil la care se asigura evacuarea rapida a spectatorilor direct in exterior prin căi de evacuare multiple, dispuse radial.
Firma germană care produce duraskin vrea să-și extindă aria de vânzări promovând acest material care pasămite nu se murdărește dar care, din păcate, este extrem de inflamabil. Să se spele cu el pe cap.

gilos  •  18 ianuarie 2016, 10:15

Cataline,
Pe cararile din zapada de pe trotuare s-ar putea sa gasesti multi oameni civilizati.
Ce facem insa cu cei care intra pe contransens sau pe linia de tramvai si se baga in fata coloanei de masini care asteapta la semafor ? Ei sunt cei care conduc in aceasta tara, exemplare de genul Oprea.
Stii ceva ? Majoritatea romanilor sunt cu bun-simt, dar nu sunt organizati si nu se implica civic. Cel mult costata ceva, comenteaza,dar nu fac mai nimic concret, sunt resemnati.
Ceilalti sunt mai putini, dar extrem de bine organizati intr-un sistem, si-si vad foarte clar interesele.
Pasivitatea, lehamitea si resemnarea celor multi sunt cele care produc mediul perfect pentru ceilalti, care conduc.

Cristian  •  18 ianuarie 2016, 11:26

Bun. Care este atunci solutia optima? Sa tii stadionul inchis, nu mi se pare o solutie. Omologarea materialului, este o solutie posibila, dar nu si realizabila in contextual actualei legislatii. Inlocuirea materialului pare solutia optima din punct de vedere politic (alte spagi, alte firme client, alte interese). Nu si economic.
@Ploiesteanu : Multumesc pentru precizarile tehnice. Cu toate astea, am urmatoarea intrebare: daca la Vancouver sau la Frankfurt a fost folosit acelasi material, de ce acolo este sigur si la noi nu? Vorbind pe aceleasi caracteristici tehnice. Ce difera?

luis  •  18 ianuarie 2016, 11:46

Ce mai e de mirare in tara al carei guvern, prin vocea ministrului sportului, isi interzice intonarea propriului imn national?

Divort Rapid  •  18 ianuarie 2016, 11:59

Stadionul ramane... praf chiar si pe timp de zapada :))) !

jap jap  •  18 ianuarie 2016, 12:19

Nu le am eu cu sportul, dar se pare ca viata, de oriunde o apuci, tot la etica ajungi. Asta cu paralizia administrativa e boala veche, cu lipsa de asumare a raspunderii, cu cleiul de pe scaunele sefilor romani, cu lipsa de rasponsabilitate pentru deciziile politice. Ultima, aparata de toti, inclusiv de Basescu. Ultima, care duce la catastrofe, arbitrariu si la enorme risipe. Iresponsabilitatea si incompetenta ucata la nivel de administratie, de stat protejata cu imunitate. "Raspundere politica", adica nimica. Rezultatul erorilor politice genul Ponta, sunt legi cum ca politicienii, dupa un astfel de lant de catastrofe aplicate supusilor, isi acorda, pe viata, garda SPP. Tot din banii nostri. Sa traiasca fara relaxati, aparati. Imunitate pe viata. Dumnezeu, ultima speranta. Nu pentru stangisti, care iubesc pe toti, mai putin pe Dumnezeu, fiindca nu mai au loc de El de atata Ego. Si fiindca nu le plac regulile. La "dreptacii care s-au saturat sa urasca" m-am simtit, touché, dulce e feedback-ul jurnalistic ca glontul patriei, asta e, invatam impreuna, mai ales cei cu egoul mai putin dotat (size matters), care admitem si ne place chiar sa invatam. De la viata, ca de atata ego dispun si eu ca sa nu gasesc multe ce invata aici. In ce priveste meritocratia si calitatea, promovarea valorilor si marginalizarea nonvalorilor ar trebui facut ceva. Nu aud de concursuri, de premii anuale (macar simbolice), ale arhitectilor sau ale constructorilor, ale scolilor sau profesorilor, ale primariilor si primarilor, spitalelor si doctorilor, jurnalistilor si publicatiilor, institutiilor de stat etc. Adica societatea sa isi indice si promoveze valorile in toate domeniile, si sa-si rusineze nonvalorile (adica decernat macar si cate-un Praz de Aur la fiecare categorie). Iata asta ar fi un element de educatie continua pentru societate, ar contribui la fixarea valorilor in mentalitatea populatiei si electoratului, ar stabili scara de valori, ar stabili criteriile si competentele de judecata in domenii, ar recompensa (simbolic) pe cei care slujesc binele si ar penaliza (tot simbolic) pe cei care fac treaba de mantuiala. Si ar umple si hartia si sticla cu ceva mai bun decat bucile, silicoanele, fantii si scandalurile lor de azi. N-ati prefera? Poate ceva s-ar vedea si in felul in care voteaza electoratul. Fiinca presa nu face treaba asta, ea nu-si asuma indatoriri, e libera din nastere. Ea abureste, ea slujeste mai mult mana care o hraneste decat societatea, ca sunt liberi nu se simt legati de vreo datorie fata de societate sau fata de vreun sistem de valori. Avem *** vii fie ca jurnalisti fie ca activisti politici precum Cristoiu care declama public reguli si valori inepte. Cum ca jurnalistul trebuie sa apere pe cel slab in fata statului. N-are treaba cu valori, cu etica, cu justitia, e vorba de o constiinta tabloidista, presa e o marfa. Asa cum vinde baba prazul, asa isi vinde Cristoiu ziarul. Iar la evz nu are ce minte sa i se impotriveasca, n-au. Culeg jurnalisti si afaceristi esuati dar cu gura mare care acum fac legea in redactie. Corect (nu correct) adica bine e ”Presa sa-si respecte rolul de mediator prin judecatile de valoare pe care le emite”, si nu ca "nu poate fi impovarata cu sarcina de a media intre diversele entitati sociale sau puteri ale statului". Jurnalistul, ca orice cetatean al cetatii, are o libertate limitata, el isi manifesta utilitatea si prin aia ca cauta si apara valorile. Normal, prin specificul ocupatiei, el trebuie sa fie mai rasarit la educatie si spirit ca sa inteleaga lucrurile si sa limpezeasca dilemele. Nu sa atace valori si reguli testate, incercate, verificate, consacrate. Nu sa se trezeasca la tv vorbind fara noima ca un Cristoiu uitat de sovietici in Romania si Europa secolului 21. Batand campii in fata gurilor cascate admirativ. In ce priveste problema cu copertina stadionului, as face o comparatie cu cea a finantarii Galei Bute. N-am urmarit "dezvaluirile" voastre "confirmate in 2015". Dar nu va grabiti, egomegalia, caracteristica stangistilor, recte neindemanaticilor vanitosi, are simptomul asta, altereaza perceptia realitatii, lasandu-te dezorientat, descumpanit, fara solutii, in fata vietii imuabile, nemiloase. Dar drepte, consecvente, corecte (si nu correcte). Voi presati aici moral sa se gaseasca o solutie sa se dea drumul la stadion, proiect de mare interes public, in conditiile in care exista un blocaj, inteleg, de natura normativa, juridica. Unii nu vor sa calce legea, altii preseaza cu morala, cu interesul public. La Gala Bute, nici aici n-am urmarit, ca sportul, mai ales boxul, ma lasa rece, dar inteleg ca acolo ati acuzat un abuz administrativ, juridic, o chichita fosrata, discutabila prin care s-a putut finanta de catre minister un eveniment tot de mare interes public. Si, ziceti voi, imoral si ilegal, caci, ca stangisti, o urati din inima pe Udrea si ati prezentat si presat lucrurile exact invers decat cum prezentati si presati acum cu Stadionul, ca s-o bagati in puscarie, pentru a oferi inca o data gloria unui orgasm public Egoului vostru fudul, de care sunteti dependenti. Fiti consecventi, etica cere consecventa cand emiti judecati de valoare, in calitate de jurnalist. Ca jurnalist nu esti liber. Dreptacii sunt comunisti cu justitia, dau din ea la toata lumea in mod egal. Stangistii, nu, sunt capitalisti cu justitia, comunistii sunt unii mai egali decat altii, stiu asta din experienta, de la ferma animalelor, unde am lucrat pana in '89. PS, luati-va lopata, ca cizme avem destule, eu pe aia ii votez, care dau zapada fara sa se simta excedati, degradati sau fraieri. Azi se mai poate, maine va fi bocna, ireversibil, prea tarziu.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

guguta  •  18 ianuarie 2016, 14:40

nu ar fi mai bine si mai usor sa se omologheze acum....in regim de urgenta materialul ala si sa se dea drumul la activitate, ca oamenii pierde bani daca il tine inchis. si in plus oricum nu intereseaza pe nimeni din "organe" care a fost treaba cu stadionul. doar ii incurca ca trebuie sa sta inchis si asta e "bad for bussines"...

fgh  •  18 ianuarie 2016, 15:17

această arenă a fost făcută la insistența a trei *** sandu, mitică și sorin; primii doi voiau o arenă chiar lângă sediul FRF și LPF (deja construit) iar sorin oprescu voia să ...organizeze imediat Olimpiada; că stai și te întrebi, unde au fost atunci factorii de răspundere? (inclusiv ziariștii...); mai mult, știe careva cum stăm cu nr. locurilor de parcare impuse, cu accesul la arenă, evacuarea în caz de urgență, etc., etc.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cineva  •  18 ianuarie 2016, 15:42

Catalin, problema este simpla: ISU face exces de zel, dupa ce toata lumea i-a acuzat dupa tragicele evenimente de la clubul Colectiv. De asemenea, precum am mai spus, seria ta de materiale despre evenimentul de mai sus a contribuit la aceasta situatie; CHIAR DACA N-AM NICIO TANGENTA CU DOMENIUL PENTRU CARE I.S.U ISI ASUMA RESPONSABILITATEA, O SPUN CLAR: NU EXISTA ABSOLUT NICIUN MOTIV CA ARENA SA FIE INCHISA DE ATATEA SAPTAMNI! c.

Cineva  •  18 ianuarie 2016, 15:45

@ fgh
Insinuati ca n-ar fi fost nevoie de aceasta arena? Probabil ca fostul stadion ar fi ramas la inaltimea asteptarilor unora precum dvs.! C

Cătălin Tolontan  •  18 ianuarie 2016, 16:08

@fgh: nu, nu, puteti spune multe, dar nu ca ziaristii nu au scris despre aceasa arena. Si am facut-o consecvent, de acum multi ani si vreme de ani.

ploiesteanu  •  18 ianuarie 2016, 16:50

@ Cristian
Pe copertina fixă (exterioară) aș monta o structură de duze cu spumă acționate automat printr-un sistem de senzori de flacără montați pe spițele structurii ca și spray-nozzelurile. Ar trebui o căsuță de spumă cu rezervor, amestecător și distribuitor, per spiță. Un robinet deluge acționat automat de o centrală de incendiu care nu se poate să nu existe și în prezent, mi-ar asigura apa din rețeaua de hidranți care musai ar trebui să-mi asigure 6 sau 7 bar. Dacă n-am așa ceva atunci îmi trebuie și o casă de pompe cu 3 pompe, una activă, una de rezervă și una electrică (Jokey) pentru menținerea presiunii pe rețea, și un cămin în care să ramific o conductă cu un robinet deluge . Plus un rezervor cu rezerva de apă pentru 4 ore. Aș mai monta niște compensatoare de dilatație axial radiale (bune și la cutremur). Materialul cupolei centrale l-aș înlocui cu o prelată ignifugă. Problema este de încărcare a structurii existente care ar trebui sau nu redimensionată. Dacă nu, toată investiția, cu casă de pompe, casa de spumă, (dar fără să întărești structura)ar fi cam la 350 de mii de euro, cu proiectare, cu scenariu de securitate la incendiu (aprobat de ISU), cu tot. Dar unde s-au dus atâtea milioane...

ploiesteanu  •  18 ianuarie 2016, 17:09

P.S.
La intrebarea de ce la ei se poate și la noi nu, eu nu știu ce sistem de stingere au nemții, poate că sting cupola cu monitoare (tunuri de apă) sau drencere. Sau vopsesc duraskinul cu nu știu ce vopsele intumescente rezistente în timp.

Cineva  •  18 ianuarie 2016, 17:54

@ Catalin Tolontan
Cum ma asteptam, raspunzi unor acuze, directe sau voalate. Problema , cum am spus-o si ma repet, este simpla: EXCES DE ZEL, ABUZ DE PUTERE, INCORDARE A MUSCHILOR, SAU CUM VREI SA TE EXPRIMI!
Am fost pe Commerzbank-Arena (care mi-a placut, insa nu mai mult decat alte stadioane pe care le-am vazut, printre care as mentiona la loc de cinste Estadio da Luz) si nu mi s-a parut modelul pe care ar fi trebuit sa-l reproducem in Bucuresti; totusi, Arena Nationala este sigura din absolut toate punctele de vedere, oricate obiectiuni ar inventa si ridica cei de la I.S.U.! C.

john70  •  18 ianuarie 2016, 19:46

Daca s-ar aplica standardele la autostrazi cu aceeasi rigurozitate de lemn cu care se aplica la Arena Nationala, Romania n-ar avea nici 1 km de autostrada.
Adica acelasi acoperis e bun la Frankfurt si nu e bun la Bucuresti? Vancouver nu se pune, ca lumea nu da cu petarde acolo, dar la nemti se mai intampla, mai ales daca joaca cu vreo echipa din Turcia. Cum am mai scris, isteria Colectiva face in continuare victime.

Daniel B  •  18 ianuarie 2016, 22:56

E nedreapta chestia asta cu edilii ne-cazuti din cer. Pt o mare parte a cititorilor dvs. domnule Tolontan! Eu nu l-am votat nici pe Oprescu nici pe Videanu!!! Am votat alti candidati, asa cum m-am priceput. Vinile colective sunt un argument mult sub nivelul dvs. jurnalistic.

FYRY  •  19 ianuarie 2016, 8:21

vasglo ai dreptate,e vorba de mult mai mult in cazul COLECTIV e CRIMA CU PREMEDITARE...STIU acum voi fii numit conspirationist....dar e mai bine ***...si nu ma refer la becali

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

cristi  •  19 ianuarie 2016, 11:03

Stadionul National este dovada ca in aceasta tara totul trebuie inchis.Astfel va trebuie sa plece toata lumea si sa vin altii sa exploateze toate resursele.Din informatiile mele in acest moment trebuie inchise ;Casa Poporului(doar a unei parti din popor),Guvernul,Presidentia,DNA-ul.Dar nu se vor inchide,doar stadionul pentru ca este in aer liber si nu este asa,focul arde in prezenta oxigenului.Vai de capul meu, ce stat au putut construi elita noastra???????????

Ilie  •  19 ianuarie 2016, 11:39

Un adevar foarte bine prezentat in articolul dumneavoastra.

rominho  •  19 ianuarie 2016, 15:21

Fotbalul romanesc NU meritaun stadion ca National Arena. Sportul romanesc este de nivel subunitar, pentru ca noi nu sunt suporteri si iubitori de sport de incredere. Noi nu iubim sportul, devoram doar scandalurile si cancan-ul.

fgh  •  19 ianuarie 2016, 19:10

...am vrut să subliniez că dacă factorii de decizie se opuneau ambiției celor trei*** arena nu se făcea în grabă acolo; se găsea un loc și un proiect potrivit (acoperișul retractabil - care are probleme, a fost atașat ulterior proiectului?);
...am mai vrut să arăt că Primăria unui oraș (capitală de provincie) a expus proiectul unei arene (și harta cu locul în care va fi construită) timp de trei ani, pentru a afla părerea specialiștilor și cetățeniilor (că pentru ei era făcută!!!) or, la noi au fost consultați trei***

Mihai  •  19 ianuarie 2016, 23:05

Cineva trebuie sa ancheteze de ce acest stadion a costat atat de mult, asta este cel mai deranjant lucru. Treaba cu aprobarea de la ISU se va rezolva pana la urma, dar ramane intrebarea de ce a costat atat de mult, de ce un stadion atat de scump nu este propice organizarii de concerte si suntem in continuare nevoiti sa avem concerte in zone improvizate gen Piata Constitutiei!!!

Comentează