Doi inspectori ISU, reținuți de DNA. Oameni sau sisteme? Exemple despre cum se descurca presa cenzurată de Elena Udrea

În aceste ore se investighează implicarea pompierilor în tragedia de la Colectiv. Dincolo de persoane, avem de construit enorm

luni, 9 noiembrie 2015, 2:35

UPDATE 17:15 Cei doi inspectori ISU, Antonina Radu și George Matei, au fost reținuți de procurorii DNA

De acord, titlul e o varză. Dar există o legătură între fapte.

Duminică seară la B1TV, în discuția cu Ion Cristoiu și Cătălin Striblea, Traian Băsescu a spus că mișcarea din stradă e cea ”a oamenilor care n-au nevoie de stat”. Asta după ce îi invitase pe manifestanți să degajeze carosabilul, că altfel nu onorează statul de drept pe care-l solicită.

A concluzionat fostul președinte că ”nu sistemul e problema, ci oamenii”.

Fiecare înțelegem diferit despre ce vor tinerii din Piață.

Și, măcar de data asta, Traian Băsescu nu mai avea aerul că toți cei care cred altceva decît el sînt niște tîmpiți sau că îl urăsc dintr-un motiv karmic.

Înțelegem diferit și e foarte bine așa, că nimeni nu mai are chef să înghită opinia cuiva drept vector de dominație socială.

Hai să vedem dacă, într-adevăr, oamenii sînt problema.

Sîmbătă și duminică, 6 șefi ai pompierilor au fost la DNA.

Au fost audiați trei din ISU București 2015, condus de colonelul Mihai Guță. Și trei din ISU București 2014, condus de colonelul Stelian Duduș.

”Audierile s-au concentrat pe chestiunile legate de autorizare, de legislație. Mai lungă a fost așteptarea”, a spus unul dintre cei prezenți.

Chiar în momentul editării acestui text, la DNA a ajuns Antonina Radu. Ea e unul dintre cei doi inspectori de la ISU despre care administratorii arestați ai clubului Colectiv spun că le-au dat un aviz la botul calului. Care aviz nu există în baza de date a ISU.

Antonina Radu și colegul său George Matei, între timp și el ajuns la DNA, erau doi dintre cei 90 de inspectori ai pompierilor care controlau obiectivele din Capitală. Ei erau plătiți cu aproximativ 2.500 de lei pe lună. Și, în paralel cu inspecția, cereau bani de sponsorizare de la cei controlați. Pentru că acesta era ordinul de la superiori.

Tabloul se repetă cînd e vorba de inspecția sanitară, de controalele primăriei, de poliție și de ANAF.

Rezultatul, în astfel de cazuri, este întotdeauna același.

Oameni plătiți mediocru sînt trimiși să controleze mari companii sau mici privați. De la primele iau sponsorizare pentru Asociație, de la ceilalți, își trag și ei ceva. De ce?

Pentru că, puși să cerșească bani pentru Asociații, Sindicate și propriile instituții, acești oameni au clar sentimentul ilegitimității a ceea ce fac. Ei simt că solicită, fără fasoane de exprimare, taxă de protecție. Sînt și pontați cînd colectează taxă de protecție. Au normă.

Normă înseamnă că ei ajung să fie apreciați mai mult în sistem cu cît se depărtează mai mult de ceea ce trebuie să facă în realitate: un control responsabil.

”Pe vremea lui Duduș, dacă nu aduceai sponsorizări erai incompetent”, spune cineva de la ISU. Orice restricție etică dispare.

”De ce să ia doar pentru alții? Ajung să ia sponsorizări și pentru ei! Adică șpagă”, descrie cineva de la pompieri cum merge sistemul. Dar peste tot lucrurile merg așa. Chiar colonelul Duduș s-a scăpat într-o discuție și a spus că ”și poliția are BMW-uri sponsorizate”.

Regulile sînt, așadar, întoarse pe dos. Iar oamenii nu rezistă, indiferent cît de tari ar fi. În sisteme strîmbe, oamenii încearcă să se descurce. Supraviețuiesc și, eventual, fac gesturi de frondă, ca atunci cînd vorbesc cu presa.

Crede cineva că cei 90 de inspectori de pompieri care băteau Bucureștiul în 2014, ajungînd la clubul Colectiv sau ocolindu-l, ne vom lămuri, aveau în ADN șmecheria de a cere bani de la privați ca să se opereze colegii lor de cancer?

Cine se face pompier se face ca să-i salveze pe cei în nevoie, nu ca să adune bani cu plicul sau băutură cu șacoșa pentru petrecerile de o veselie tristă din 13 septembrie, Ziua Pompierului, pe care le făceau șefii la JW Marriott.

Și cine spune că ”cei din Piață nu au nevoie de stat” să se mai gîndească! Cine nu are nevoie de stat?

Cum să nu aibă nevoie de stat un pompier bolnav de cancer? Și de ce ar avea nevoie de colectă prin taxă de protecție, de ce nu beneficiază el de o asistență medicală gratuită, ca oricare cetățean al României?

Iar despre șefi, asta e o meserie în sine, că nu pot merge pompierii la intervenție după capul lor, ca sătenii care cară gălețile din mînă în mînă. Tot Traian Băsescu vorbea, populist, despre ”coloneii din birouri”, ca și cum n-ar fi stat el însuși în ultimii 20 de ani exact în birouri!

Și e normal să fi stat, pentru că așa merg sistemele, cu manageri, cu lideri, cu oameni dispuși să răspundă și să și-o fure cînd e cazul.

Tot circulă pe net, de pildă, informația, scandaloasă desigur, potrivit căreia actualul șef al ISU București-Ilfov, Mihai Guță, ar fi nepotul lui Gabriel Oprea. Nu e nepot, nu e rudă, nu-l cunoaște în privat pe Oprea, doar ca ministru, cel puțin așa a spus Guță cînd l-am confruntat. Iar asta face parte din stresul logic al unei astfel de funcții și de aceea în toate civilizațiile avansate își plasează în frunte oameni care au reziliență la presiune.

Nu oamenii sînt de vină, sistemele trebuie îmbunătățite unde e cazul. Salariile mici sînt o problemă de sistem. Oamenii rezistă și ei cît pot. Unele sisteme, precum SMURD și ISU, sînt mult avansate față de acum un deceniu, ele trebuie însă să-și găsească resurse să se curețe și să se actualizeze.

Iată un alt exemplu, de data asta de la privat, ca să observăm că oamenii se comportă la fel, nu e compromisul în fața sistemului o maladie a celor ”de la stat”, așa cum îi numim, uneori, cu dispreț.

În dosarul Gala Bute, apar mailuri care arată cum oamenii Elenei Udrea ajunseseră la cereri tot mai îndrăznețe de cenzură la adresa presei.

Sînt multe cazuri, vom reveni pe subiect. Dar aproape toate actele de cenzură se referă la companiile media aflate în insolvență. Distrugerea unei piețe este o problemă de sistem.

Redăm doar un singur episod, care vorbește despre cum reacționează angajații cînd le e malformată profesia. E vorba de ziariști în acest caz.

Pe 10 aprilie 2012, Ziarul Financiar publică un articol titrat ”Elena Udrea i-a vândut un apartament de 240.000 de euro fondatorului Universităţii Spiru Haret”.

Supărat, Tudor Breazu, secretarul personal al Elenei Udrea, îi cere Mariei Apostol, PR la ProTV, ca articolul să dispară de pe siteul ZF.

”Rezolvat”, îi răspunde Maria Apostol.

Și articolul iese. Dacă-l cauți acum, obții răspunsul: ”Eroare 404. Pagina solicitată nu există pe server”.

Probabil nervoși că li s-a cerut să elimine articolul, cei de la ZF s-au consolat cu articolul din Gândul. Care l-a publicat. Ca și la medici sau la pompieri, dacă nu poți tu, îi spui sau îi pasezi altcuiva sarcina să înfrunte sistemul.

34
Ziarul Financiar a eliminat articolul, dar, aflați în aceeași companie, cei de la Gândul l-au preluat

Pe cai mari, cenzorii Elenei Udrea ridică tot mai mult miza. Pe 12 martie 2012, ei cer eliminarea unui alt articol. ”Iese imediat”, spune Maria Apostol.

Breazu nu e mulțumit. El insistă: ”Plus articolul de la Elena la Angela”. Și continuă:

”Revenim la discuția veche că ar trebui să nu reparăm după ce a apărut, ci să fim prezenți un pic mai frumos” Tudor Breazu îi cere Mariei Apostol să nu mai apară materiale negative despre Udrea

 ”A apărut doar unul, aici nu e nimic de reparat. Ăla cu Elena și Angela va ieși. E OK?”, îi răspunde Maria Apostol.

Învățați că sistemul a cedat, deși oamenii rezistau cît puteau, cenzorii merg și mai departe cu pretențiile. Cea mai aberantă cerere acum urmează.

Pe 1 iunie 2012, la 8:49 PM, Tudor Breazu îi scrie Mariei Apostol despre un articol publicat tot de ZF în care se arăta că ”Prinţul Charles participă la promovarea turismului în Carpaţii româneşti”. Titlul e al unui articol din Mediafax, preluat de ZF și cam de toată presa.

Care era ideea articolului? Se schimbase guvernul și noul ministru al turismului, Eduard Hellvig, se întîlnise cu Prințul Charles.

Ce-i cere Breazu Mariei Apostol referitor la articol? ”Crezi că ar putea fi modificat? În sensul că EU a fost prima care s-a gîndit la asta, că a avut chiar o întîlnire cu prințul pe acest subiect?”.

Îmi imaginez ce-a fost la gura PR-ului ProTV sau în redacția ZF, dacă cererea a ajuns acolo. Tam-nesam, Udrea cerea să se pomenească și de ea! Articolul din ZF a rămas neschimbat.

Era deja prea mult. Și, în acest caz, oamenii nu mai suportau sistemul.

Povestea nu se termină aici.

Pentru că, sistemul fiind mai puternic decît oamenii, el cîștigă prin modificarea știrii la B1TV, unde apare exact așa cum dorea Breazu, cu următorul text: ”Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Eduard Hellvig, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că Guvernul elaborează o strategie împreună cu Prințul Charles, fiul suveranei Marii Britanii, cu scopul de a promova turismul în Carpați.  Colaborarea Ministerului Turismului cu Prinţul Charles a început însă încă de anul trecut, atunci când fostul ministru Elena Udrea s-a întâlnit cu Prințul de Wales la reședința sa oficială de la Londra. Cu această ocazie, Elena Udrea a discutat pentru prima oară cu prinţul despre planurile de promovare a turismului românesc”.

12
De această dată, Ziarul Financiar n-a modificat articolul în favoarea Elenei Udrea, dar a făcut-o B1TV

Pompierii, jurnaliștii și medicii sînt oameni. Politicienii și preoții sînt oameni.

Oameni imperfecți, ca noi toți.

Singurele care-i pot apăra sînt regulile și instituțiile.

Comentarii (63)Adaugă comentariu

Cat Ballou  •  9 noiembrie 2015, 14:57

Domnule, eşti atât de varză încât confunzi cu nonsalanta marfa cu ambalajul. Este inutil să-ţi explic că, cel puţin, în cazul ISU de vină sunt oamenii, nu sistemul. Dar fiindcă aşa a spus şi Băsescu, iar tu când auzi de fostul Preşedinte te setezi automat pe "Gică contra", te simţi dator să explici că e taman invers. Deh, şcoala a3 nu se dezminte ! De ce e aşa şi nu ca tine ? Te las să analizezi. La rece. Bafta !

dr. b  •  9 noiembrie 2015, 14:58

Asadar, nu strada? Institutiile? Guvernul, Parlamentul, Parchetul? Constructii prafuite, daca e sa-i intrebi pe cei care ies de cateva seri incoace in P-ta Universitatii. Stii ce ma supara cel mai tare? Ca nici strada nu mai e ceea ce a fost. E multa lume cu educatie precara. Unul din "liderii" ei habar nu avea ca in Camera Deuputatilor exista un grup parlamentar al minoritatilor, altele decat cea maghiara. In schimb, strada vrea sa dea prim-ministru. Mai bine *** i-ar trimite la scoala...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dac.impielitzat  •  9 noiembrie 2015, 15:03

base a luat-o rau da' rau pe aratura

Mihai  •  9 noiembrie 2015, 15:04

Aveți perfecta dreptate și sa nu va lăsați manipulați de cei care va critica și înjură România are nevoie de jurnaliști ca dv pentru a afla adevărul. Respect

dr. b  •  9 noiembrie 2015, 15:05

Adica "ar da iama jandarmii in ei si" = ***? Eu cred ca am descris fidel felul de a actiona al statului de drept. Care trebuia sa se manifeste demult. In Romania se pare ca nici macar nu mai e voie sa vorbesti despre asta...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2015, 15:09

@CatBallou: cind, intr-un sistem militarizat, sefu da ordin unui numar de 90 de oameni sa faca ceva vreme de ani de zile, cind se organizeaza fundatii pentru culegerea sponsorizarilor, asta e sistemic, nu e legat de oameni. Dar, in fine, probabil ca intelegem diferit ce inseamna un sistem. @ mihai: critica e foarte buna, nici o grija, niciodata nu ne-a timorat.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2015, 15:12

@dac.impelitazat: nu, pur si simplu asta e opinia lui Traian Basescu. Vointa unei comunitati este formata printr-o discutie in contradictoriu.

Vlad  •  9 noiembrie 2015, 15:14

Mai tine minte careva reportajul de acu cativa ani(~2005) de pe pro, in care Breazu ne era prezentat ca liderul noii generatii...de se imbracau ciudat prin cluburi...consultant asa s a prezentat...ntz ntz ntz....

atrecutsi vremeata  •  9 noiembrie 2015, 15:14

nu m-ai despica firul in patru,dac esti asa tare baga-te in politica sa te vad. ***...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

nausea  •  9 noiembrie 2015, 15:17

Încă o dată respect domnule Tolontan, prin articole de acest gen întrețineți spența că se poate face dreptate și îmi dați incredere ca există cineva care se luptă cu caracatița sistemului, sunteți un fel de comisar Cattani! Singura teamă pe care o am e, până când o să rezistați. Veți fi zdrobit sau veți face parte parte din sistem?

Bumb  •  9 noiembrie 2015, 15:19

"de ce nu beneficiază el de o asistență medicală gratuită, ca oricare cetățean al României?" Aici ati cam derapat D-l Tolontan. In Romania, nimic ce are legatura cu asistenta medicala nu mai este de ani buni GRATUIT. Desi cuvantul gratuit este in acest caz o absurditate. Oamenii contribuie la buget ca sa primeasca servicii (chiar daca acest lucru nu se intampla). In ziua de azi nimic nu este gratuit, cu atat mai putin asistenta medicala (chiar si aceea ce ar trebui sa fie acoperita de asigurarea medicala a statului).

Marius  •  9 noiembrie 2015, 15:21

Cred ca este incomplet doar sa ne bucuram si sa laudam institutiile care sunt "profesioniste" atunci cand se intampla o nenorocire. Ar trebui sa ne intrebam ce faceau aceleasi institutii inainte ca nenorocirea sa se intample? de ce nu au prevenit. ISU e ok, reactioneaza profesionist cand apar nenorocirile. dar unde era isu inainte? unde era isu cand clubul functiona fara autorizatie? a sesizat pe cineva? inspectorii isu de ce nu au sesizat faptul ca este cel putin imoral sa ceara sponsorizari? unde era dna cand acesti inspectori cereau sponsorizari. acum, cand toata lumea da cu pietre in cei care au gresit este foarte simplu sa ii aresteze, ancheta dupa ancheta etc. unde era isu, primaria, dnaul si toate institutiile cand pe national arena intrau 50.000 fara ca stadionul sa aiba autorizatie? asta ar trebui sa ne precupe mai mult zik.

don  •  9 noiembrie 2015, 15:26

Domnule ,2500 ron vi se pare un salariu mic 8 ore zilnic fara sambata si duminica ?Sintem tara unica unde unii bugetari castiga mult mai mult decat privatii,fara nici o firma au cate 5,6 case,conturi,terenuri,bijuterii,etc exista bugetari bogatasi ,stimabile la patron nu ai libere,concedii de odihna,medicale,sporuri,sarbatori,prima de pasti,craciun , nu salarii compensatorii,somaj daca esti pus pe liber,nu program de munca de 8 ore nu vi se pare ca prea ii vaicariti pe bugetarii astia prea exagerat ?Sa vina la patron daca nu le convine la stat ca ne ducem noi in locul lor la salariul ala "mizerabil"de 2500-3000 ron altii isi iau doua joburi pentru salariile astea habar nu au bugetarii astia patetici ce inseamna munca cu adevarat .

Florea A  •  9 noiembrie 2015, 15:29

Demagogie ....farisei...D-le Tolontan ,pentru ca tot se apropie marele derby,cautati in arhiva ziarului ce spuneati voi,GSP ,despre sourile pirotehnice ale galeriilor...Vedeti ca si pentru voi era si este litera in codul penal...

Krantz  •  9 noiembrie 2015, 15:31

De curiozitate, Maria Apostol mai lucrează la ProTV? Nu de alta dar aş fi curios să ştiu cine-mi spune zilnic "Gîndeşte liber".

licurici  •  9 noiembrie 2015, 15:33

Sistemul asta e facut si sustinut de oameni. Si sa nu amestecam pere cu portocale. Inspectorii nu sint soldati sa asculte de ordine, sint angajati si responsabili pentru faptele lor. Au stiut foarte bine ca fac o ilegalitate. Sau vreti sa fim toti *** sa facem ce ni se cere ca asa e normal?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2015, 15:50

@Marius: asa e, e incomplet doar sa laudam institutiile, dupa cum e incomplet sa le aruncam la cos fara sa le intelegem.

nausea  •  9 noiembrie 2015, 16:08

Ca sa schimbam sistemul ar trebui sa ne schimbam fiecare dintre noi Am trecut de pe contract de munca pe srl ca sa mai ciupesc niste bani din tva si restul de taxe; ca pieton traversez prin locuri nemarcate, ca sofer fortez semaforul, depașeșc caruțe pe linia continuă, depasesc viteza maxima, uneori conduc si dupa 4+ beri si dau spaga la politist daca ma prinde, arunc guma mestecata pe geam, scrumez si arunc chistoace in afara masinii; am dat singur cu masina in gard si am declarat la casco ca am gasit-o lovita in parcare. Ca lucrator la stat folosesc imprimanta color in interes personal, mai mult, iau si top-uri de hartie acasa, pixuri, sapun lichid, hartie igienica. Merg de multe ori fara bilet pe autobuz, iar cand eram mai tanar si pe tren. Ca parinte dau bani antrenorului sa-mi bage pustiul in echipa desi am vazut ca sunt altii mai buni decat el. Dau spaga la doctori, mai nou si celor de la stat. Parchez pe locurile de ***, iar daca parcheaza careva pe locul meu ii ridic stergatoarele sau daca se repeta i le si rup, il blochez. Nu dau bani pe muzica sau softuri, iau gratis de pe net; tot pe net ma uit si la filme, daca-s hd. In locuri publice nu ridic niciodata capacul la wc si de obicei urinez peste tot. Daca trebuie sa tin un curs de 8 ore ma inteleg cu cursantii sa nu depasi 5-6 ore. Eu nu ma programez la service, il stiu pe un mecanic care ma baga el in fata la ce ora ajung, si nici nu trece tot ce a reparat pe foaie, lasa ca ma inteleg eu cu el. Fumez in scara blocului, statii de autobuz sau alte locuri publice. Nu-mi fac asigurare obligatorie la apartement, cine ma verifica? Pun cauciucuri de iarna numai pe fata. Dau spaga la itp, las-o mai, ca merge si asa. Scrie ca nu e voie cu atv pe drumul ala, pai si acu pe unde s-o iau, uite ca mai sunt si altii. E steag de valuri mari, o fi pentru aia care nu stiu sa inoate, eu trec si de geamandura. ... ... Deci eu fac ce vreau cu sistemul, ia sa vedem cu ce mai vine, ca sa-ti arat cum il fentez.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Vlad  •  9 noiembrie 2015, 16:19

Ploua afara. Cine este de vina? Elena Udrea! Antena 3 are un fix cu Basescu, tu cu Udrea. Mantia ta este departe de a avea culoarea alba!

Ama  •  9 noiembrie 2015, 16:26

Stimate Domnule Catalin Tolontan, Faceti o ancheta. SCANDALUL SECOLULUI. Stiti ca Blocurile reabilitate termic cu polistiren inflamabil NU AU AUTORIZATIE ISU ??? PRIMARII au dat autorizatii ilegale fara a avea accept de la ISU-Pompieri in cazul blocurilor reabilitate cu placi de polistiren inflamabil. In caz de incendiu POLISTIRENUL e inflamabil, arde rapid ca e facut din PETROL, produce fum toxic, mor multi oameni. Primarii risca puscarie la fel si firmele de reabilitare si administratorii de bloc. OPRITI IMEDIAT reabilitarea blocurilor cu polistiren INFLAMABIL si vinovatii sa fie arestati. PERICOL MARE DE INCENDII in caz de scurt circuit, tigara, terorism, bombardament, fulger, incendiu in casa, artificii etc Numai niste IRESPONSABILI anvelopeaza cu polistiren inflamabil blocurile. Polistirenul in afara ca e inflamabil, nu rezista in timp la socurile climatice de temperatura caldura si frig, faramitandu-se. Arhitectii germani sunt contra imbracarii cu placi de polistiren pe cladiri ca peretii nu mai respira, tin umezeala, igrasie, mucegai negru. Cautati pe youtube 1-st Fire of polyurethane facade at Baku, Azerbaijan

John Milne  •  9 noiembrie 2015, 16:33

“No one believes more firmly than Comrade Napoleon that all animals are equal. He would be only too happy to let you make your decisions for yourselves. But sometimes you might make the wrong decisions, comrades, and then where should we be?” ― George Orwell, Animal Farm

sonumbitch  •  9 noiembrie 2015, 16:39

Cataline, ai construit un sofism desavarsit, insa doar un sofism. Sistemul este un efect care devine cauza, asa merge siru', in cautare de logica, hm, ai uitat esenta.

Dan  •  9 noiembrie 2015, 17:02

Draga Ama, Nu tot polistirenul arde. Exista polistiren clasa de rezistenta B1 la foc. Adica se topeste dar nu arde cu flacara si nici fum nu produce. Se pot pune bariere din vata intre etaje etc......:) Vb mai mult cand o fi timp.

Altcineva  •  9 noiembrie 2015, 17:25

@ don Informati-va cat are un profesor debutant si daca are prime de vacanta, de Pasti, Craciun sau bonuri valorice! Interesati-va si de stresul pe care bugetarul respectiv il acumuleaza! A.

Dumitrescu Mihail  •  9 noiembrie 2015, 17:33

Dupa cum scriam si ieri Giani Aldoiu a scapat, a aruncat pe cei doi subordonati in bratele procurorilor tinand cont ca nimeni nu iese din biroul lui dimineata cu sarcinile trasate de el. Guta este protejat de Oprea iar Giani de catre Arafat. Stia foarte bine Giani seful Inspectiei ce se intampla in ograda lui. Foarte periculos tipul nu reusesti sa schimbi nimic in ISU B IF. din pacate.

Marka Ragnos  •  9 noiembrie 2015, 17:52

b1 ii face reclama Elenei Udrea. Dar asta nu e o problema. Ca toti "jurnalistii" fac la fel. Chiar azi, Gazeta i-a facut reclama puscariasului becali, despre care au scris ca vrea sa faca spital de 50 de mil euro. Adica fix puscariasul care acum cateva saptamani urla ca nu mai da bani de la el si de la fetele lui ne spune acum ca e gata sa dea 50 de mil de euro. Si noi trebuie sa punem botul?! Cica astora de la gsp le pasa de sport. Cum va pasa, ma, de sport cand voi ii faceti reclama puscariasului becali?!

mihaix  •  9 noiembrie 2015, 17:59

Problema e ca uneori sunt oamenii de vina si alteori sistemul iar aceasta morisca se invarte atat de repede incat la un moment dat nu se mai intelege de fapt cine este vinovatul. Nici nu mai conteaza cand te gandesti ce suferinte se produc. Iar pentru confuzia asta generala vine din nepasare si din disperarea de ati asigura ziua de maine, tie si familiei tale. Toate acestea se intampla din cauza acestui sistem asa zis democratic, acestei societati bazate pe consum si pe saracirea si mai mare a celui sarac. Ne-am pierdut umanitatea in aceasta goana dupa mancare si dupa bani. Cum sa refuze inspectorii ISU sa ceara spaga cand alternativa este lipsa locului de munca, lipsa mancarii pentru copil sau a imbracamintii? Si nu e vorba numai de pompieri, oamenii sunt obligati sa se comporte asa.

LFC  •  9 noiembrie 2015, 18:28

Cand Traian Basescu a spus ca cei din piață nu au mevoie de stat, s-a referit la faptul ca, in marea lor majoritate, multimea nu wra formata din asistati social. Chiar a precizat ca in piata nu s-au cerut mariri de salarii, ci s-au cerut lucruri de bun simt. Astfel, a vrut sa diferențieze miacarea curenta fata de cea din 2012, cand el era președinte. Nu-i tin partea, am vazut emisiunea si mie asa mi s-a parut. Referitor la restul ideilor din articol, cred ca ai dreptate. Sistemul trage oamenii dupa el, nu invers. Multumesc.

Cat Ballou  •  9 noiembrie 2015, 18:34

@Catalin Tolontan, nu știu să se fi schimbat sistemul ISU de când a plecat omul cu spăgile. Sistemul ISU în întregul lui funcționează ca în momentul în care a fost conceput. A plecat "omul" a încetat spaga/ sponsorizarea. Cred ca am fi putut vorbi despre sistem dacă lucrul acesta de "sponsorizari" l-am fi întâlnit la nivel național, dar cum a fost numai la București, în mod categoric a fost omul și nu sistemul. QED

Bumb  •  9 noiembrie 2015, 18:50

@Cat Ballou, numai in Bucuresti? se intampla sigur peste tot in tara. Aceeasi poveste cu sponsorizari era/este valabila si foarte in vestul tarii. Si sistemul si oamenii care se complac si automat sustin sistemul sunt vinovati.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2015, 19:23

@mihaix: nu dmeocratia, ci lipsa de democratie provoaca aceste lucruri @LFC: am inteles, eu am priceput altceva, fiecare dintre noi are dreptul la propria interpretare. La Traiab Nasescu parabola cu omul slab care cara in spate statul gras e o continuitate de doctrina

Filbert  •  9 noiembrie 2015, 20:10

Catalin, stii ca noi toti ca salariile marite nu rezolva problema, oamenii invatati sa ia vor lua mereu, oricit de mari ar avea salariile. Asa fac multi dintre judecatori, medici cu vechime, profesori universitari, etc., adica persoane care nu se pot plinge de salarii mici. E vorba de mentalitate, obisnuinta, poate dependenta, cine stie?! Cum se poate schimba, peste noapte mai ales? Habar n-am. Problema e prea complexa, asa cum a aratat mai sus si nausea...

Flaviu Amarandei  •  9 noiembrie 2015, 20:35

Domnule Tolontan va rog sa continuati activitate de jurnalist facand abstractie de postaci sau doar de pareri contrare. Puteti fi sigur ca suntem multi cei care va citim fiecare articol si, chiar daca nu comentam sau distribuim, rezonam la informatiile pe care le prezentati. Va putem promite doar ca vom fi partial neincrezatori in tot ce vom citi, ca asa e normal de altfel.

Maria  •  9 noiembrie 2015, 20:39

Domnule Tolontan, luati atitudine si impotriva instigarii la violenta pe care o fac angajatii TVR si SRR. Daca traiam intr-o tara civilizata, Partos Andrei era demult arestat preventiv pentru ce a postat in data de 4.11.2015. Atunci, persoana publica Partos Andrei care lucreaza la o institutie publica, a aruncat in spatiul, culmea, public, informatii despre miscarile Jandarmeriei Romane. Partos Andrei a spus atunci ca Jandarmeria urmeaza sa intre in forta in cei 40.000 de oameni care protestau in Bucuresti, fara sa precizeze alte detalii. Acesta a afirmat: "am informatii.. pe surse". Nu doar ca jandarmeria n-a intervenit in niciun fel, dar niciun protestatar n-a incitat la vreun conflict fizic. Lupta dintre servicii continua, atat intre cele interne, cat si cu cele externe (mai ales cu cele de la Budapesta, comunitatea maghiara fiind foarte mare in Romania). Partos Andrei a apelat la metodele folosite de Brates & co. la TVR in decembrie 1989. Este inadminisibl. As vrea si eu sa stiu de unde avea CIVILUL Partos Andrei informatii despre Jandarmeria Romana. Am facut sesizari atat la Jandarmerie, cat si la Politia Romana si sper ca in curand sa se faca dreptate si cineva sa-l intrebe de sanatate pe Partos Andrei. Nu i-a fost suficient cat sange a curs in ultimele zile. El voia mai mult, mai mult. MAI MULT. Ce a facut Partos Andrei se numeste INSTIGARE LA OMOR DEOSEBIT DE GRAV.

Dorin  •  9 noiembrie 2015, 20:53

Ce-ti mai place sa speli pe ticalosi. Prima parte a articolului este corecta - sistemul este de vina pt ce s-a intamplat in clubul Colectiv (asta nu inseamna ca nu tb aa plateasca oamenii ce compun sistemul), dupa care urmeaza MANIPULAREA: Ticalosii care au raspuns la comenzi ale politicienilor nu sunt de vina. Ba da *** respective sunt vinovate pana peste cap. Ce ma surprinde este tehnica de manipulare exemplar pusa in opera. Nu m-as fi asteptat. Sublim!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

G.Ovidiu-Catalin  •  9 noiembrie 2015, 20:58

Cătălin, sa înțeleg ca dacă trustul unde lucrezi ar fi un " sistem" care ți-ar cere sa aduci sponsorizări ai accepta? Eu cred ca nu... Cine - i oprește pe acești oameni " călăriți " de " sistem" sa "dea in gât sistemul"??? Sau sa plece din sistem si sa faca altceva??? Cine ne-a oprit pe noi toți timp de 26 de ani sa marginalizăm,sa excludem aceasta clasa politica de care ne plângem ??? Si exemplele ar putea continua... Cred ca adevarul este undeva la mijloc : sistemele sunt de vina,dar au luat naștere si s-au dezvoltat cu complicitatea oamenilor .Altfel ar fi ca si cum ai încerca sa spui ca poate exista "mituit" fără "mituitor"...

nepotu  •  9 noiembrie 2015, 21:23

Asta cu nepotismul e indignantă!, fapt pentru care o să pun eu ghilimelele "nepotului" "" să nu mai fie confuzii. Ca jurnalist de investigații ce sunteți (și nu contest) mă așteptam să-l întrebați mai mult pe tânărul colonel, decât un : "Nu e așa ce nu sunteți nepotul colonelului Oprea?!". Poate gașiți totuși o relație în înșiruirea Col. Oprea(UNPR)-Primar Călărași(UNPR)-Col. Aldoi(Călărași), alta decât un primar intre 2 colonei. Nu degeaba dar ultimul din înșiruire nu e altul decât șeful celor 2 militari anchetați, care nu știe, nu cunoaște nimic decât că precedenții au făcut și dres. Întrebarea ar fi, domnia lui ce a făcut să nu se ajungă aici?? Să spună el rudelor victimelor pentru ce a cheltuit statul bani cu el (și cred ca mai mult de 2500 lei lunar)?!

un cetatean  •  9 noiembrie 2015, 21:37

Domnul Tolo, DNA-ul are AUTORIZATIE de la POMPIERI? Eu nu cred ca are. Cate controale a facut ISU la DNA? Sunt si eu curios....Usile de la intrare vad ca se deschid invers, contrar fluxului de evacuare ori din cate stiu eu aceasta este deficienta....iar calea de evacuare e cam ingusta pentru cate persoane sunt acolo....daca se intampla un incendiu.....cred ca iese nasol. Spitalele au? NU, nici ele nu au. De ce nu le inchide Pompierii?

dudu  •  9 noiembrie 2015, 21:47

Asta e una din ciclul "Sarumana, bors aveti? C-am venit sa iau lopata!" Evident ca sunt vinovati oamenii. Ce-ar fi sa ii scoata de la puscarie pe cei de la ISU, de la artificii si pe patronii de la Colectiv, iar judecatorii si DNA sa condamne "Sistemul" la 15 ani cu executare... Cat despre presupusele voastre "anchete" despre "cenzura" Udrei, haideti sa va luminez: Acum cativa ani, un francez obsedat de cautat comori a intrat cu buldozerul noaptea pe un sit arheologic. Am aflat pe surse si am mers sa facem un reportaj. Paznicul sitului -deosebit de curtenitor. Dupa juma de ora ne-am dumirit de ce - omul credea ca suntem de la PROtv. Dupa inca juma de ora au venit si flacaii de la PROtv. Cam ofuscati, au tras cateva cadre, apoi s-au dus sa ia "punctul de vedere" al francezului. Stirea respectiva nu a intrat in jurnalul PROtv din seara aia. Nici a doua zi. Nici a treia si nici in ziua de azi. Flacaii de la PROtv si-au impartit "punctul de vedere" al francezului cu sefii de la Bucuresti si stirea a disparut, inainte sa fie publicata. In articolul asta, voi ii spuneti "cenzura". Puteati la fel de bine sa ii spuneti "spaga", sau chiar "santaj". Ceva de genul "Ia uite dna. Udrea ce articol urat au publicat baietii nestiutori de la stiri despre dvs. Va costa un "punct de vedere" ca sa scoatem stirea de pe site-ul ZF, doua "puncte de vedere" ca sa il scoatem de pe toate site-urile afiliate. Ia ziceti, cate puncte de vedere aveti in portofel?" Acum sa spuneti dvs., in cazul asta, cine e de vina - oamenii sau sistemul? Si daca e vorba de oameni - care oameni? Cei care dau, sau cei care cer?

poate ca da, sau poate ca nu.  •  9 noiembrie 2015, 22:11

Pentru a va duce treaba la bun sfarsit, domnule Tolontan, cereti informatii concrete privind prevederile legislative aplicabile in acest domeniu. Ulterior, o sa vedeti cand este necesar un aviz sau o autorizatie de securitate la incendiu, in ce conditii se elibereaza, pentru ce categorii de constructii, ce normative se aplica si in ce situatii etc. Iar parerile unora se vor schimba total, dupa ce se vor lamuri cu privire la vidul legislativ. P.s. Pana la acest eveninent tragic personalul I.s.u, nu avea o prevedere legala prin care sa opreasca functionarea....si acum sunt doar cateva cazuri in care se poate face acest lucru.

Alina  •  9 noiembrie 2015, 22:11

Ca de obicei, adevarul este la mijloc: si oamenii si sistemele. Nu suntem noi mai rai ca altii, doar ca prin alte parti, institutiile functioneaza mai bine si pun in fata interesul cetateanului, iar legile sunt respectate. La noi, statul mai mult de incurca decat sa te ajute. Iar, dupa o vreme de funtionare buna, se schimba si oamenii. Cred insa ca e un proces de durata, asa arata evolutionismul, ca sa dispara din ADN-ul functionarilor publici (de la mic la mare) aceasta gena care indeamna la luat de spaga sau alte nereguli. Dar e un inceput. Sper totusi ca pentru noi este un moment de trezire si ca se schimba in paralel atat sistemele, cat si oamenii.

Cătălin Tolontan  •  9 noiembrie 2015, 22:34

@G.Ovidiu-Catalin: nu poti miza pe impecabilitatea oamenilor cind construiesti un sistem. Asta e ideea despre care vorbesc. Toate organizatiile au sisteme de siguranta interne, au norme de integritate. Cind abdici nu poti pretinde oamenilor sa inlocuiasca sistemele. Nu cred ca v-ati lasa pe mina unui pilot exceptional, dar care zboara pentru o companie delasatoare cu verificarea avioanelor. Sigur ca si oamenii conteaza, dar ceea ce ramine in urma lor sint regulile si institutiile.

G. Ovidiu-Catalin  •  9 noiembrie 2015, 22:44

Poate nu m-am făcut înțeles : sunt total PENTRU reguli si instituții . Doar ca am convingerea ca un pilot excepțional nu ar accepta niciodată sa lucreze ptr o companie delasatoare cu verificarea avioanelor.Dar,așa cum ai spus si tu e un lucru firesc sa avem păreri diferite...

profesor  •  9 noiembrie 2015, 22:49

Vi se pare c-ati descoperit apa calda??? Asa fac toti politicienii care vaneaza un PR pozitiv ... nu doar in Romania. Cred ca atunci cand se vor devoala varii situatii in care Ponta, mitoman cu diploma de doctor, a mintit cu nerusinare avand sustinerea unei mari parti din media si cum se cum se faceau pe canale obscure aranjamente care sa-l spele ... va trebui scris unmanual de manipulare. Cat PR si imagine au livrat trusturile angajatoruluidv, Dan Voiculescu, in toate minciunariile lui POnta???

Paul Butoi  •  9 noiembrie 2015, 23:00

" Nu oamenii sunt de vina " . Domnule Tolontan , acesta este ADEVARUL ! Dv. , bun cunoscator al Realitatii romanesti - absolvent de Filozofie , parca - ati pus punctul pe i : in tara asta , oamenii nu sunt niciodata responsabili pentru faptele lor . Aceasta axioma - pe care se bazeaza existenta noastra - are avantajul ca ne permite sa dormim linistiti si sa ramanem , netulburati , in paradigma romanului poet . Oricum , romanii inteligenti ( si , mai ales , cinstiti ) stiau deja ca Basescu si Nutzi sunt de vina . " Salariile mici sunt o problema de sistem . Oamenii rezista si ei cat pot . " Mare dreptate aveti , din nou . S-a demonstrat deja - in cazul magistratilor - ca marirea salariilor este solutia pentru ca romanii care se angajeaza sa munceasca la stat chiar sa faca treaba pentru care sunt platiti . Acum , magistratii sunt - toti , procurori si judecatori - impecabili , incepand de la ultima judecatorie / parchet din tara , pana la ICCJ ; cazurile Costiniu si Barsan sunt , fara indoiala , lipsite de orice semnificatie , in fond implica sefii a doar 2 din cele 4 sectii ale ICCJ , cea mai inalta instanta din Ro. . Iar in cazul angajatilor care muncesc la stat , marirea salariilor - macar la un nivel decent de 15.000 Ron , zic eu - trebuie neaparat insotita de micsorarea volumului de munca , prin angajarea cat mai multor oameni . Apreciez foarte mult faptul ca nu aveti dubii in privinta competentei angajatilor ISU / Primaria sectorului 4 implicati in cercetarile Parchetelor ; frumos , asta arata respectul dv. deosebit pentru oamenii care muncesc la stat si au atata grija de noi . Si io am toata admiratia pentru PRista de la ZF care a rezistat - atat de eroic - cenzorilor lu' Nutzi , in iunie 2012 ; ca si dv. , sunt sigur ca inainte - cand Nutzi era la MDRT - a cedat la cererile cenzorilor lu' Nutzi strict de frica ( in mod sigur avea o familie , poate copii , o cariera de aparat si un salariu frumos de luat ; se stie ca Nutzi a terorizat o tara intreaga , d'apoi o biata PRista ) , nu pentru ca ( ea si/ sau ziarul ) primea(u) bani ( spaga ) de la cenzorii lu' Nutzi . In cazul meu , aceasta convingere vine din faptul ca in ZF - spre deosebire de b1.ro - nu gasim ( da' deloc) campanii despre unele fapte cam deocheate comise de domni distinsi si - fericita coincidenta - cu resurse ( care , la nevoie , pot potoli nervii presei libere si ai demnilor ei slujitori ) . Felicitari pentru obiectivitate si corectitudine ; pare ca dv. va alaturati maestrului Gadea si distinsilor sai colegi , care reprezinta ultima speranta a oamenilor de bine ( poporului ) pentru demascarea lu' Nutzi ( si a lu' Dicktatoru' , sper ca nu-l uitati ) .

Tudor  •  9 noiembrie 2015, 23:29

Procurorii si judecatorii sunt oameni. Dar ce fel de oameni? Suntem toti de acord ca Romania este in cu multi ani in urma altor tari mai rasarite din Europa, nu? Haideti sa vedem ce au facut ceilalti? Italienii in anii 90, cand jumatate din parlament avea probleme cu legea. Multi ani mai tarziu il puneau in fruntea guvernului pe Berlusconi, ulterior condamnat si dintotdeauna cu moravuri indoielnice. Cat credeti ca va dura la noi "schimbarea"?

Alex Valahul  •  9 noiembrie 2015, 23:43

2500 NET ... + diverse sporuri,prime... e un salariu mediocru pt cineva fara functie de conducere ? Mai sa fie...

Razvan Gospodaru  •  10 noiembrie 2015, 0:03

Buna seara, Ce oameni noi priceputi in profesiunea lor si integri pot trai acum din administratie? Dintr-un post in serviciul public? Cum poate "sistemul" sa asigure in Romania, deodata, protectia despre care vorbiti pentru oamenii ce lucreaza in sistem? Mirajul Occidentului a fost si este un trai mai bun printr-un venit mai bun. Veniturile din serviciul public sunt mici in Romania. Nu cred intr-o solutie rapida "miracol", in raspunsul: daca nu se va mai fura, veniturile vor fi decente. Pana va fi asa, trebuie oameni la inaintare, care sa se sacrifice, asta e cuvantul. Profesionistii adevarati si integri trebuie sa-si asume lupta asta, prin sacrificiul lor. Nu vad alta cale. Asta e discutia si marea problema a Romaniei dupa parerea mea. Ca trebuie oameni care sa se sacrifice. Cinste celor care vor avea puterea sa o faca.

Matei Alexandru  •  10 noiembrie 2015, 0:43

Domnule Tolontan, as dori sa va felicit si sa va atrag atentia asupra unui aspect extrem de important. Daca dvs. ati reusit sa aflati aceste informatii pe care le stia orice pompier, inseamna ca despre tot acest sistem corupt stia si DIPI (zisa si "doi si-un sfert"). Cred ca trebuie sa li se ceara urgent sa arate daca au facut rapoarte pe aceasta tema, iar daca nu sa fie demisa imediat intreaga conducere.

gigi1  •  10 noiembrie 2015, 0:51

@Catalin Tolontan http://www.nationalisti.ro/2015/11/marturia-unui-fost-pompier-ceea-ce-lumea-nu-stie/

Comentează