Un primar acoperit de hîrtii

Cristian Popescu ”Piedone” spune că nu se simte deloc responsabil pentru că, în sectorul său, 30 de oameni au ars de vii într-un club fără autorizații

duminică, 1 noiembrie 2015, 6:58

UPDATE: Articolul serii vine de la Liviu Iolu. Jurnalistul de la ”Adevărul” descrie un sentiment care ne încearcă pe toți.

UPDATE: Priviți exasperarea legitimă a Andrei Miron, reporterul Realitatea TV, față în față cu șeful Poliției Comunitare din Sectorul 4.

E a doua noapte grea pe care Piedone o ia pe piept.

Nu se pun la socoteală pe cele în care primarul cheamă televiziunile și dă startul deszăpezirilor din Sectorul 4. Alea sînt parfum! O imagine ușor de obținut, o manipulare dulce și înmiresmată precum iarna care se simte în aer.

Altele sînt orele întunecate și dificile.

Prima oară cînd l-am văzut speriat pe fundalul luminii stroboscopice de girofar a fost în ianuarie 2012. Orașul se revoltase și Piedone ieșise deasupra pasajului de la ”Unirii”, trăgînd linia imaginară a civilizației cam în dreptul pizzeriei ”Horoscop”.

Înconjurat de polițiștii comunitari ca de o gardă pretoriană, primarul își păzea teritoriul de manifestanți. Dincolo de luminile mașinilor noi-nouțe ale Primăriei de sector dospea, amenințătoare, ”mahalaua ineptă”. Multe luni mai tîrziu, după ce oamenii au cîștigat, Piedone a trecut politicește de partea ”mahalalei”.

Nici el nu mai știe cîte partide a schimbat.

Vineri, după incendiul de la clubul Colectiv, a fost a doua oară cînd primarul nu părea în apele lui.

A apărut tîrzior, cam după o oră și jumătate de la incendiul din fosta fabrică ”Pionierul”. Timp suficient, probabil, să afle cum e poziționată Primăria în drama care se contura. Care sînt relațiile cu patronii clubului. Cine îi protejează.

Cu o șapcă neagră, de fan de baschet american, Cristian Popescu ”Piedone” s-a strecurat timid în imagini. ”De ce ați dat aprobare de funcționare clubului?”. A bălmăjit-o. Nu-i rămăsese nimic din impetuozitatea cu care spărgea dintr-un pumn tarabele ilegale ale tîrgoveților.

Sîmbătă dimineață, primarul a venit din nou în fața camerelor TV.

Flutura un dosar în care erau avize și cîteva amenzi mărunte, la alibi. Clubul era practic un depozit nedeclarat de kerosen, o bombă nedezgropată din timpul războiului, iar oamenii lui Piedone îi amendaseră pe proprietari ”pentru că folosesc personal neautorizat la servire”.

A început să ne explice, cu o voce în care citeai un tremur ciudat pentru un bărbat atît de strașnic, că, de fapt, nu Primăria nu dă autorizația de funcționare. ”Nici nu se numește autorizație, ci aviz. Documentul se eliberează pe propriile declarații. Iar eu am doar două cluburi în sector, Fabrica și ăsta”, a zis el.

”Păi dacă aveți doar două cluburi, de ce nu le controlați?”. Asta e o întrebare nepusă încă. O strigase un cetățean de la balcon. Sau n-o strigase nimeni.

Scena are ceva suprarealist. 185 de răniți și 30 de oameni arși de vii într-un club din sectorul tău. Și ce susține, la schimb, primarul? Că e acoperit cu acte.

Cristian Popescu ”Piedone” pretinde că o farmacie, un club de concerte, un poligon de tragere cu arcul sau un sindicat al torturii cer autorizație de funcționare și o fac pe propria declarație. Iar el nu are nici o responsabilitate să vadă dacă ăia vînd eferalgan sau dinamită.

Ca și cum nu de asta plătesc cetățenii impozite. Ca să fie în siguranță, ca să-și poată duce copiii la școli. Cel mai tînăr dintre morți, băiatul de 16 ani, era elev în clasa a zecea la ”Tudor Vianu”. Colegul lui a supraviețuit. Mîine, unul dintre primele licee ale țării va fi în doliu.

Drama s-a întins în toată țara; în suferință sîntem unul.

Dincolo de munți, cei din Negrești Oaș se roagă pentru Viorel Andrei Bud, studentul lor care a cîștigat medalia de aur a Olimpiadei de Matematică din Europa de Sud-Est. Și el a fost în club. Are arsuri la mîini.

”Din punctul de vedere al actelor nu am nici o problemă” Cristian Popescu ”Piedone” – primar Sectorul 4

La un moment dat, neregulile acestui sector îngenuncheat vor ieși la iveală. Se vor lămuri construcțiile de sticlă răsărite în intersecția de la ”Șincai”, terenurile de tenis din mijlocul parcului ”Tineretului”, povestea cu mall-ul dinspre BIG.  Sînt săptămîni întregi de cînd Primăria lui Cristian Popescu nu vrea să răspundă la cîteva întrebări simple ale Gazetei despre un club ”sportiv” și de alimentație publică.

În condițiile acestea, fiecare bloc din Sectorul 4 care n-a sărit încă în aer e un bloc norocos. Că nimeni nu pare că răspunde pentru autorizațiile întîmplărilor de la parter. Mîine poate face ISIS o ceasornicărie pe proprie răspundere în sectorul primitor al lui Piedone. Tic-tac, bum-bum.

Bineînțeles că nu există nicăieri în lume o primărie fără responsabilitate la un dezastru manufacturat 100% din neglijență urbană. Și bineînțeles că e treaba lor. Patronii sînt lacomi în toată lumea, de aceea există reglementări. Lucrurile nu pot rămîne așa.

Dincolo de faptul că au răspunderi specifice, pentru care să plătească, nu pompierii sau Sanepidul cer voturile oamenilor din patru în patru ani.

Pe hîrtia fluturată de primar scrie că autorizația clubului Colectiv fusese dată în ianuarie 2015. Dar unul dintre spectatorii de vineri își amintea că ”eu am cîntat aici anul trecut”. Dacă cineva va săpa, complicitatea va ieși la iveală.

L-am zărit la televizor pe unul dintre patronii discotecii. Ieșea cu pași mari de la Poliția Capitalei. Venise îmbrăcat lejer, în pantaloni de trening gris. 185 de răniți și 30 de tineri arși de vii. Un tip în trening cool într-o dimineață de sîmbătă.

Lucrurile nu pot rămîne așa. Sau pot?

În fața clubului Colectiv oamenii continuă să aprindă candele roșii, care se strîng una în cealaltă pe asfalt.

261.000 de locuitori are Sectorul 4, cît populația Brașovului sau a Ploieștiului

Străzile și aleile sînt pline de umbre, din ”Budapesta” în ”Tineretului” și pînă spre Berceni. Cine a prins cutremurul din ’77 aici, în Sectorul 4, compară neliniștea umană cu cea de acum. Dar la ce bun atîția oameni resemnați?

Pentru azi se anunță un marș, de la ora 14. Ceva plutește în aer, după cum descrie Mihai Brașoveanu, de la Știrile ProTV. Sau exasperarea Andrei Miron, reporterul Realitatea TV, în dialog cu șeful Poliției Comunitare Sector 4.

La două sute de metri distanță de club, în linie dreaptă spre Dîmbovița, chiar lîngă Radu-Vodă, se zăresc lumînările din curtea în trepte a unei bisericuțe.

E un lăcaș cît o odaie proaspăt văruită. Vecinii din cartier îi spun biserica Bucur Ciobanul.

Aici curge gîrla unde își păștea oile cel care avea să devină întemeietorul Bucureștiului. Aici spune legenda că a construit ciobanul Bucur, din lemn, primul schit al orașului. E locul despre care Nicolae Iorga scria atît de frumos că ”siguranța populară, păstrată prin viu graiu, de la o generație la alta, spune că aici e leagănul cetății”.

Au trecut mai bine de 550 de ani.

Dacă lucrurile vor rămîne așa, atunci să-și ia Bucur Ciobanul orașul înapoi că a greșit! Noi nu sîntem ”leagănul cetății”. Noi sîntem oile.

 

Comentarii (246)Adaugă comentariu

Marius Muraru  •  1 noiembrie 2015, 7:21

Domnule Tolontan, respectivul domn primar de care vorbiti mai sus ,nu este altul decat cel care primea cadou permisul de conducere undeva in zona Pitestiului. Un impostor, un actor neinteresant . RRRRusine domnule primar !!!!!!

Marius  •  1 noiembrie 2015, 7:22

Iti spun eu ce o sa se intample . Patronii o sa-si ia 3-4 ani de inchisoare si o sa iasa dupa doi ani pentru buna purtare. Probabil or sa plateasca niste despagubiri undeva la 50.000 E pentru fiecare copil mort sau mutilat. Asta daca nu are asigurare si platesc asigurarile. In final, el o sa-si continue afacerile ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Nu pot sa ma gandesc ce-as fi facut daca copilul meu era acolo.

radu  •  1 noiembrie 2015, 7:26

Nu spun ca nu e nimeni vinovat pentru ce s a întâmplat. Dar va invit la echilibru și luciditate dragi compatrioți. In ultimele ore, vad pe ecranele televiziunilor, pe radio, in mediul online si chiar in fiecare discuție de la colt de strada o disperare pentru răzbunare. De cand am aflat de tragedie chiar ma gandeam cat mai dureaza pana cand tipetele isterice inchizitoriale ale ziaristilor, politicienilor si ale celor de pe Facebook vor lua locul uluielii si compasiunii. Dupa cum am si început, nu spun ca nu trebuie sa cautam vinovați, dar trebuie sa facem asta obiectiv si fara patima, pentru ca altfel nu am face altceva decat sa continuam o nedreptate independenta de voința noastra cu o alta, numai din dorinta de a vedea si un altfel de sange....

razvan  •  1 noiembrie 2015, 7:56

E absolut gretos ce faceti. Sunteti ziar de sport, cel mai decent ar fi fost sa nu scoateti cateva editii sau sa puneti o banderola de doliu. In schimb, voi si confratii vostri (Stucan scrie ca "a fost acolo") incercati sa castigati audienta din aceasta drama. Lucrurile scrise de tine sunt pertinenete, dar locul lor nu e aici. Apropo, de curiozitate, sa aiba legatura problema ta cu Piedone cu faptul ca a iesit din partidul patronului tau?

Ana-Eugenia Manea  •  1 noiembrie 2015, 8:02

Da, si cand declara ca este acoperit cu acte, se balbaia foarte tare, lucru ce ma face sa cred altceva.

Razvan  •  1 noiembrie 2015, 8:08

Bravo Tolo. Sa te tii de ei. Nu-i lasa sa scape, la fel cum ai facut cu Gala Bute.

tancau ioan  •  1 noiembrie 2015, 8:12

salut! condoleante familiilor victimilor! LUCRURILE NU POT RAMANE ASA. astazi am inteles ca se organizeaza un mars de la ora 14. ROMANIA FA GALAGIE ! sa iesim in strada la mars sa ne spunem durerea ,sa luam atitudine, sa raspunde penal si moral-prin demisii cei vinovatii direct si indirect de aceasta drama.in opinia mea vinovatii direct sunt cei din administratia locala si autoritatile competente care nu trebuiau sa permita sa functioneze clubul ala fara a fi asigurata siguranta oamenilor. apoi pentru ca in mandatul lor s.a intamplat nenorocirea ministrul muncii si al protectiei sociale.ministrul de interne,ministrul sanatatii si primul ministru(capitanul lor) sa.si dea demisiile . LUCRURILE NU POT RAMANE ASA. ROMANIA FA GALAGIE !

marian  •  1 noiembrie 2015, 8:28

Domnule Tolontan, despre morti numai de bine... cum se spune! Despre cursele ilegale de masini care se termina cu morti, ati auzit, tot primarii sunt de vina? Pentru tinerii care consuma droguri tot primarii sunt de vina. Tot primarul a dat foc la artificii. Mai nou se da foc la artificii la nunti la botezuri, tot primarul este de vina. Pentru nuntile *** din mijlocul strazilor tot primarul este de vina!?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Valentin petre  •  1 noiembrie 2015, 8:30

Cine este patronu ???

Mitica  •  1 noiembrie 2015, 8:32

Într-adevăr clubul funcționa de anul trecut. Acest video e din Aprilie 2014. http://youtu.be/IEpvK4JN3wY

Ruxandra  •  1 noiembrie 2015, 8:34

Acesti oameni morti nevinovati si acesti raniti sunt victimele unei CORUPTII care in aceasta tara este deja o normalitate ,pentru ca sistemul si legile nu sunt respectate,iar pe nimeni nu intereseaza ,iar atunci cand se intampla astfel de CATASTROFE ies la iveala doar nereguli ,iar nimeni nu e vinovat ,vinovati sunt toti :primar ,politia locala ,patroni toti sunt niste oameni care sunt niste criminali premeditati -omor in masa .Eu de 4 ani ma lupt cu un sistem corupt si ma uit stupefiata pana unde merge tupeul coruptilor ,iar tu cetatean roman corect ramai cu niste harti (m.am ingropat de harti).....este cazul meu un primar corupt din comuna Dobroesti unde de 4ani reclam o constructie ilegala (400mp) ,iar nimeni din primarie,politie locala nu fac nimic -oare trebuie sa moara cineva ca sa se sesizeze astfel de nereguli ;platim cu vieti ca in aceasta tara sa se intample ceva ? Pana unde mergem cu acest sistem CORUPT ?cati oameni trebuie sa mai moara ? Aceasta tara este un Genocid.....

gigelos  •  1 noiembrie 2015, 8:42

Dl primar Popescu Piedone ar fi trebuit sa cunoasca problemele acestea de protectia clientului , doar a fost ospatar ,pe vremea comunista. Atunci se faceau asemenea instruire,nu ?

constantin  •  1 noiembrie 2015, 8:46

da era datoria lu piedone sa verifice clubul idiotilor iar politizati tragediile nationale ,tolontane devii penibil

florin  •  1 noiembrie 2015, 8:48

Dle Tolontan v-a trebuit cam mult sa aflati ca noi suntem doar niste oi in tara asta iar stapinii sunt altii.

marian  •  1 noiembrie 2015, 8:55

si uite asa,cu aceasta tragedie, *** gabita oprea este dat uitarii!!! a propos TOLONTANE,de ce nu ai scris nimic de oprea ???!! ha?? aud?? crezi ca nu aveai material despre abuzurile acestui impostor?? dar cum naiba ma cand e vorba de acest oprea toti taceti???!! cu ce va are ma la mana pe toti??!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Nicu  •  1 noiembrie 2015, 8:59

Asa primar mai rar.............el a transformat unul dintre cele mai mari parcuri din Bucuresti intr-un cartier residential si la fel spune ca este acoperit de acte,dupa ce timp de 4-6 ani a tocat zeci de milioane de euro pt reabilitare,ce problem poate fi asta sa elibereze o autorizatie de functionare unei bombe cu ceas.........Cred ca locul tau era printre tarabe ,te descurcai multi mai bine decit la primarie.

Gabriela  •  1 noiembrie 2015, 9:01

Despre artifiicile care ar trebui interzise nu vorbeste nimeni?! Le gasesti de cumparat la toate colturile de strada si in majoritate sunt utilizate fara aprobarea cuiva. De sarbatorile de iarna ti-e frica sa iesi pe strada, nu cumva sa ramai orb sau sa-ti arunce cineva cu ele in cap.Nu mai zic de zgomotul asurzitor, ai impresia ca a inceput razboiul.Si lumea se bucura! Nu vad care ce placere o fi in asta! Un foc de artificii este placut atunci cand este sigur si organizat de oameni competenti, cu ocazia unor evenimente deosebite, nu aruncate pe strada sau in cluburi in nestire!Mare pacat de tinerii din club si de familiile lor!

s.flrn  •  1 noiembrie 2015, 9:02

E site de sport. O lege care interzice persoanelor sub 21 de ani in cluburi si baruri pe cand?

Alex  •  1 noiembrie 2015, 9:04

Totul este o mafie mai ales acest ziar si Dn voiculescu pe care il mănâncă puscaria si domnule tolo sunteți doar un sclav al baronului felix

buzoianu  •  1 noiembrie 2015, 9:04

chiar ma intrebam când i se va cere demisia lui Ponta

Cătălin Tolontan  •  1 noiembrie 2015, 9:06

@razvan: dar unde poate fi locul celor scrise de costin stucan sau de mine? Comentariul tau are loc aici, dar al nostru, nu?

Razvan  •  1 noiembrie 2015, 9:09

Oare dupa atâta timp inca nu exista nicio persoana asupra căreia sa existe suspiciuni rezonabile, pericol social (27+184), martori, probe semnate - avize, autorizatii, proiecte... Trebuie sa le ridice imunitatea consiliul sector 4 sau cel general? Se așteaptă interceptări la dosar probabil.

Valentino  •  1 noiembrie 2015, 9:13

Bună dimineata, domnule Tolo...mac! Am o rugăminte la tine... Înainte să *** într-un articol, nu crezi că ar fi mai bine să îti conectezi si creierul? Păi tu ai văzut cumva că primarul are competenta de a merge în control la punctele de lucru ale diverselor societăti pentru a verifica dacă dispun de elemente de securitate confirm legii? Sunt institutii abilitate care fac asta: politie economică, pompieri etc... Ori dacă aceste instituții au trimis oameni în teritoriu, care, contra unei spagi, si-au dat avizul de functionare, ce vină are Primarul sau inspectorul DSP sau DSV? Hai să gândim înainte de a improsca pe cineva cu noroi!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Geanina  •  1 noiembrie 2015, 9:16

daca spui ce simti, un adevar, un comentariu principial care, sigur, aduce in prim plan niste vinovati care pot fi (la noi obligatoriu sunt, ca toata conducerea e politizata) oameni politici iti sar in cap cei din partdul afectat cum ca politizezi, ca nu respecti durerea, ca profiti de o situatie tragica, ca esti de la opozitie, ca esti basist, ca esti PDL-ist care ai taiat salariile, ca ce ai cu Oprea , ca el sartacu munceste cu 5 agiotanti platiti de prosti si nu stiu cate masini si nu stiu cata benzina consumata de alaiul lui platita tot de prosti - ca doar n-o sa-l intrebe Ponta de ce consuma, Ponta are bugetul si face ce vrea cu el - ....etc.,etc.. De ce se pune pumnul in gura unor comentarii/critici care spun adevarul?

benaflek  •  1 noiembrie 2015, 9:23

stim ca treaba cu extinctoarele nu merge la noi la romani niciodata.totusi daca erau 3 usi de acces acolo putei face focul in mijlocul clubului ca nu murea nimeni

ionel  •  1 noiembrie 2015, 9:26

Pericolul unor tragedii exista si la intrarea in Oraselul Copiilor unde acelasi primar, Piedone, a dat avizul pentru construirea (simultan cu lucrarile de reamenajare ale zonei Oraselul copiilor) a unui bloc de locuinte, chiar la intrarea in Orasel, desfiintand trotuarele de acces pentru a oferi locatarilor noului bloc locuri de parcare. Copiii, batranii, invalizii, femeile cu copii in brate sau in landouri sunt obligati sa circule printre masini pentru a ajunge in parc. Politia locala se preface ca nu vede. O fi totul facut pe declaratia pe proprie raspundere a locatarilor favoriti ai primarului Piedone? Doua o alta tragedie ar putea deschide ochii autoritatilor?

Răzvan  •  1 noiembrie 2015, 9:27

Cum suna cand un ministru al învățământului anunță la inceput de an: anul acesta 2400 de scoli nu au aviz sanitar de funcționare? Pai inseamna pentru funcționarii statului că, bai băieți lăsați-o balta cu avizele ca nu ne trebuie si gata. Daca dizenteria nu e pericol, de ce ar fi focul?

Cristian  •  1 noiembrie 2015, 9:27

Domnule Tolontan, patetismul cu care subliniati selectiv conditia victimelor nu e cu nimic diferit de dramatismul tusat, cautat ,al televiziunilor care fac emisiuni pt rating. Sa inteleg ca frecventarea unui liceu cu traditie sau castigul unei medalii la nu stiu ce olimpiada te fac mai pretios in fata mortii? Mercurialul lacrimilor..

Cătălin Tolontan  •  1 noiembrie 2015, 9:29

@valentino: violenta limbajului tau nu te ajuta. E de neconceput oriunde il lumea asta ca primarul unei comunitati unde se petrece o catastrofa de asemenea proportii, provocata de lipsa unei monitorizari legale si a unor autorizatii restrictive, sa se considere deasupra oricarei discutii. Ca-l aperi pe primarul Piedone, inteleg. Nu uita insa ca oamenii din Sectorul 4 vad cu ochii lor ce sa intimplat aici, ce cladiri rasar si unde.

Cătălin Tolontan  •  1 noiembrie 2015, 9:33

@cristian: Inteleg ce spuneti, dar nu acesta este sensul. E vorba de cel mai tinar dintre morti si de un ranit venit de la celalalt capat al tarii. Sint doar povestile despre care fiecare dintre noi le-a aflat mai usor, din presa sau personal. Toti stim pe cineva care a fost acolo. Daca vom cauta cu lupa in orice articol sau reportaj la TV vom gasi o nuanta care ni se pare in neregula. Si care poate chiar e in neregula. Repet, nu despre asta e vorba, nici nu m-am gindit la asa ceva. Dar da, daca vreti, poate ca merita scris ceva, la un moment dat, despre tendinta de a spune, ati vazut pe anumite siteuri, inclusiv in pozitiile publice, ca acolo erau niste tineri ciudati, ca ce cautau in club, ca sint pierde-vara...

Geo  •  1 noiembrie 2015, 9:36

Chiar ma intrebam pe cine o sa scoateti tap ispasitor, Cataline.. Dar nu sunt surprins, pana la urma Busoi, adica omul Alinutei si al Buldogului, are nevoie de vant in panze pentru candidatura de anul viitor. Iar Piedone era cam cel mai puternic contracandidat. Il rezolvati voi acum, sa aiba nea Busoi calea batatorita. Va meritati stelele Cataline, sunteti professionals adevarati ;) Totusi, puteati si voi sa sariti la cap mai tare, adica sa cereti demisia lui Ponta, Banicioiu sau Arafat..

nd  •  1 noiembrie 2015, 9:39

Eu nu inteleg cum bucurestenii reusesc sa aleaga astfel de caricaturii de oameni. Oprescu, Piedone, Marean... dar ce sa ne miram cand aici au castigat de asemenea Becali si Voiculescu. Din pacate tot bucurestenii trag si oameni nevinovatii sufera...

giginho  •  1 noiembrie 2015, 9:42

Valentino • 1 noiembrie 2015, 9:13 Dar tu ai impresia ca DSPB,DSV,ISU,ITM, o iau la picior prin oras sa descopere ce fpuncte de lucru ale unor firme sau mai infiintat? Nu cumva trebuiau sesizati de catre primaria sect 4 atunci cand clubul respectiv a cerut autorizatie de functionare? si sa nu i se acorde pana nu venea la primarie cu documentele de la institutiile respective?

Naiva  •  1 noiembrie 2015, 9:45

Propun un joc (acum trist) : Dupa parerea ta cate "cluburi" de acest gen sunt in Bucuresti : 1. Mai putzin de 25 X. Intre 26 si 60 2. Peste 61

silvian  •  1 noiembrie 2015, 9:45

Domnule "tontolan" esti ziarist sportiv sau doar un "catel politic" ? Ai bunul simt si axeaza-te pe ce stii, asta in cazul in care chiar te pricepi la ceva, insa ma indoiesc!! Nu era nici locul, nici timpul si nici nu ai capacitatea morala de a judeca pe altii!!!

mihaix  •  1 noiembrie 2015, 9:46

numai primarul de sector e de vina? sectoristu` nu?primarul general nu? prefectu` nu? guvernu` nu? presedintele nu? obama? Faceti presa de dragul de a face si cautati vinovati pentru a da impresia ca ajutati intr-un fel familiile indurerate. Asta nu este gazetarie, este presa cancanista sub acoperire, un soi de spoiala imbracata in burete neignifugat.

ADRIAN  •  1 noiembrie 2015, 9:46

Dupa tragedia de vineri 30noiembrie 2015 o sa vedeti cum toata lumea va incerca sa scape. In Romania dupa 25 de ani nu s-au facut legi aspre pentru cei care au bani si care au mituit in stanga si in dreapta, ci pentru oameni simpli. Cei cu bani si cu putere politica si-au facut legi pentru ei. Dupa ce se va linisti totul - adica dupa ce se vor ingropa mortii , si se vor vindeca ranitii, va fi un proces de rutina dupa care cei vinovati(putini la numar) li se vor da 2-max 3 ani de puscarie cu suspendare, iar lumea peste 1 -2ani va uita si totul o va lua de la capat ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. HALAL TARA HALAL CONDUCATORI.! D-l Johanis trebuia mai bine sa ia fraiele si sa faca ordine prin toate sectoarele nu sa vina cu luminari la catastrofa;...asta ce face dansul e propaganda nu rezolvarea unor probleme grave ale tarii.

gigelos  •  1 noiembrie 2015, 9:48

Totusi primariile cu ce se ocupa ? In afara de plantat panselute si oficiat cununii? Ce anume fac ele pentru cetatean ? La ce folosesc ? Nu ar trebui sa pina cap la cap tot ce are legatura cu traiul prostilor din sector ? Sa nu sape Apa Nova si sa toarne asfalt si dupa 2 luni sa vina Distrigaz sa sape si ei ? Cine e de vina ? Trece primarul pe strDa bede ditamai craterul , nu suna si el sa puna presiune la Cinedracuseocupa de asta sau mu il intereseaza ca nu e treaba lui ? Partea proasta e ca nu am auzit scuze din partea lor , Presedinte ,prim ministru sa zica iertati-ne , ne pare rau ci doar suntem alaturi ,bla,bla ... Parca au benit acum de pe Luna sivacum descopera tot ce se intampla . Suntem vai de capul nostru

Valahu  •  1 noiembrie 2015, 9:52

In 30 Dec 2004 in clubul de noapte República Cromañón din Buenos Aires, Argentina au fost 194 de victime ! Dupa tragedie rudele victimelor au organizat mai mult marsuri in care au cerut demisia primarului Aníbal Ibarra si au existat incidente violente cu politia. In 7 Martie 2006 un complet de judecata la presiunea strazii l-a demis pe primar din functie.

Cătălin Tolontan  •  1 noiembrie 2015, 9:55

@mihaix: de ce primariile din sectoarele 1 si 6 s-au apucat brusc sa controleze cluburile daca primariile in general nu au nici o responsabilitate, asa cum pretinde primarul de la 4?

cichity  •  1 noiembrie 2015, 9:55

busu e de vina!!

aurel  •  1 noiembrie 2015, 9:57

Problema nu e asta domnule Tolontan, va zic ca sunt din domeniu. Primaria elibereaza un aviz de functionare fara sa vina la fata locului, chiar nu tine de ei treaba asta, tine de pompieri. Practic, avizul ala e sa mai ia si ei un ban, taxa de 50-60 lei anual, in functie de primarie. Ca sa-ti elibereze avizul pe un an ei iti cer copii dupa contract inchiriere sau dovada detinerii spatiului, contract salubrizare si chitantele pe ultimele 2 luni sa vada ca esti la zi, certificat constatator si certificatul unic de inregistrare. In funtie de primarie poate se mai cere si altceva. Insa, dupa ce ai avizul, cand iti vin in control cei de la primarie trebuie sa ai nu stiu cate avize de la ... pompieri, sanepid, mediu etc, sa ai ***, cosuri ptr selectare gunoi selectiv etc, un intreg pomelnic, care astea la randul lor costa alti bani, spatiu unde sa le pui si timp ca sa le faci, care de multe ori eviti sa le faci din cauza taxelor sau uiti (in cazul cand nu esti o firma mare ca sa ai un angajat ca sa se ocupe de acte) si uite amenda. Dupa ce ei pleaca tot in neregula ramai. Mai trece un an, auzi ca s-a mai schimbat o lege si mai apare un aviz sau autorizatie obligatorie, care inseamna alti bani. Mai e si ANAF-ul cu ale lor cerinte, si uite asa se duc banii. Nu mai zic si de ADP ca vor si ei alti bani pe reclamele de pe fatada sau fata magazinului. Toti te mananca de bani. Si aici zic eu ... Pai, nu era mai bine sa-ti ceara copii dupa toate astea si cat ai de platit, inainte, pentru obtinerea avizului de functionare? sa stii de la inceput, poate vrei sa renunti daca crezi ca nu le poti acoperi din vanzari sau servicii. Asa ar fi normal ... ai avizul de la primarie, esti in ordine cu toate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Sorin  •  1 noiembrie 2015, 9:57

Eu nu obosesc să spun că există acest reflex al angajatului care lucrează în administrația locală sau centrală: prima preocupare este să se raporteze la textul legii, la normative și ordine, întrebându-se cum poate acționa în așa fel încât să iasă basma curată indiferent ce se întâmplă. Nu contează care este realitatea, nu contează care este misiunea lui în fața cetățeanului, ci dacă el/ea este "acoperit", dacă este conform cu regulile oficiale și ordinele șefilor. Dacă ceva e greșit sau nu dă rezultate bune, nu e problema lui, ci a legii. Iar următorul gând, de foarte multe ori, este: cum aș putea vinde niște favoruri, cum aș putea ocoli legea fără să fiu tras la răspundere?

vasile  •  1 noiembrie 2015, 9:59

DA!, d-le marian ati sintetizat foarte bine, pentru toate faptele bune rele este vinovat seful care patroneaza locatia respectiva, acest pacalici de Arges, este vinovatul nr.1, are pirghiile legale sa conduca sectorul 4, dar, nu o face, ce caracter are cind shimba jalnicile partidulete intre ele! Ancheta declansata de acest tragic eveniment treguie sa fie totala si la obiect, vinovatii sa plateasca pentru mortii si ranitii din club.

Kromophobia  •  1 noiembrie 2015, 10:02

Lucrez intr-un domeniu in care vin destul de des asa zisele controale.ANAF,VAMA etc.Spun asa zisele controale pt ca pur si simplu numai la control nu vin ei.Ajung acolo si in maxim 15 minute pleaca cu zambetul pe buze si cu banii in buzunar.Traim in Romania si suntem plini de bube toti:spagari...mituim,inselam...suntem hoti

Andrei  •  1 noiembrie 2015, 10:03

Domnule Tolontan, Citesc cu interes articolele pe care le scrieti si apreciez faptul ca veniti cu un suport logic si documentat. Nu sunt de acord cu cei care comenteaza si spun ca articolele pe care le scrieti nu isi au rostul intr-un mediu sportiv. In definitiv la baza sunteti jurnalist nu comentator sportiv. E ca si cum un doctor pediatru nu ar trebui sa faca nimic daca vede un om in varsta cazut la pamant. Sunt de acord cu dumneavoastra ca cineva trebuie sa plateasca pentru ca niste vieti s-au pierdut. Dar din ultimele doua articole dumneavoastra faceti din asta un laitmotiv iar acest lucru este gresit. In mediu in care lucrez cineva spunea: in cazul unui incident nu ma intereseaza cine a gresit, pentru ca a gresi este uman ci cum fac din aceasta gresala un eveniment unic si nimeni sa nu mai greseasca alta data. Stiu ca aici nu se poate aplica in totalitate dar putem vedea ce se poate face ca sa nu se mai intample. Preventia ar trebui sa fie primul cuvant pe care toti sa il rosteasca dupa acest eveniment nu aratatul cu degetul pentru ca lucrul asta este simplu de facut si nu are nimic constructiv in el. Nu sunt un fan al societatii americane dar apreciez ca la ei exista niste reguli stricte pe care aproape nimeni nu le incalca. De exemplu in orice club/restaurant daca ceri o bere ti se cere actul de identitate. Nu conteaza ca ai parul grizonat ei ti-l cer. Daca vrei sa intri intr-un club sunt agenti de paza la intrare care limiteaza numarul de oameni din interior ca sa nu ajungi sa stai cum stau capsunile primavara in laditele de plastic proaspat culese. Sunt foarte multe exemple pe care voi media trebuie sa le aratati pentru ca voi sunteti formatori de opinii si de societate. Pe langa preventie ar trebui discutat si de reactivitate aici. Cati dintre oamenii care erau acolo si nu patisera nimic puteau acorda primul ajutor? Cati dintre soferi stiu sa acorde primul ajutor? Ba mai mult. Cati dintre romani stiu sa acorde primul ajutor? Lucrurile astea trebuiesc invatate in scoala primara. In loc de ore de religie mai bine ore de cultura civica si prim-ajutor. Nu am nimic cu religia si cred ca poate fi un sprijin moral pentru unii dar prefer sa mi se faca o manevra heimlich decat o rugaciune. Stiu ca suntem o societate bazata pe consum si stiu ca o televiziune privata traieste din raiting-uri dar am vazut prea putin din cum se pot ajuta oamenii care au fost afectati - unde se doneaza sange, ce presupune a dona sange, unde se pot dona bani pentru operatii care nu se pot face in Romania etc. si prea mult despre ce au trait oamenii aia acolo, interviuri peste interviuri cu fiecare clipa traita acolo. Haideti sa fim obiectivi si sa gasim solutii nu vinovati ca pana la urma daca este sa fim corecti toti suntem vinovati aici inclusiv eu pentru ca inca nu am fost sa donez sange...

corina  •  1 noiembrie 2015, 10:06

Piedone e un *** care visa noaptea ca va fi primarul mare al urbei. Fiecare pasare pe limba ei piere- vezi oprea (cred ca e fericit ca s-a mutat atentia, tragedia ii vine manusa), piedone...urmeaza ontanu... VENITI LA ORA 14 LA Mitingul anti impostura, anti coruptie, anti "cainii latra, caravana trece" !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Raluca  •  1 noiembrie 2015, 10:06

As continua cu autorizatiile de constructie a blocurilor rasarite la nici 2 metri de vile, cu gunoaiele care zac pe strazile din Berceni, cu modul in care se poarta angajatii primariei cu locuitorii sectorului atunci cand indraznesc sa faca o reclamatie impotriva unui bloc care se construieste fara a respecta minima legislatie si nimeni nu le face nimic...Cred ca asta este abia inceputul descoperirlor la ceea ce se intampla cu adevarat in sector. Va stau oricand la dispozitie pentru un material amanuntit al calvarului in care se traieste in acest sector la carma caruia sta acest Stimabil Primar!

Cotiga Marian  •  1 noiembrie 2015, 10:06

Apropo de clădirile din sticla,știți ca au pardoseli din lemn,iar un incendiu ar fi catastrofal, din același motiv,materialul rezistent la foc este mai scump. Cu toate ca reglementarile in vigoare nu permite as ceva

mihaix  •  1 noiembrie 2015, 10:07

@catalin De frica, zic eu...Eu nu am spus ca Piedone e nevinovat ci ca nu este ok sa cautam vinovati de dragul de a gasi vinovati. Justitia isi va face datoria si va gasi vinovatii. Daca inchiriezi un apartament unei persoane si chiriasul planteaza canabis pe balcon, este de vina proprietarul?

Comentează