Cît de mari sînt afacerile dintre denunțătorii Elenei Udrea

Contractor major de săli de sport, bazine și alte obiective de zeci de milioane de euro, firma Consmin a lui Botoroagă are legături mult mai extinse cu Ana Maria Topoliceanu decît au mărturisit cei doi în fața instanței

duminică, 18 octombrie 2015, 6:23

UPDATE: Adrian Vasilescu, purtătorul de cuvînt al BNR, a oferit o replică civilizată și documentată la articolul lui Doru Bușcu.

de Mirela Neag, Răzvan Luțac și Cătălin Tolontan

Dragoș Botoroagă este, potrivit DNA, omul de afaceri de la care au pornit o parte din banii care ar fi ajuns chiar la Elena Udrea sau au fost folosiți în beneficiul Elenei Udrea.

Cînd a venit, vineri, în fața Înaltei Curți, Botoroagă avea atitudinea unui mărunt om de afaceri, strivit între interesele supreme ale statului. El a pledat vinovat, spunînd că a fost practic forțat de situația economică să dea mită.

Șeful SC Consmin SA din Petroșani a mărturisit judecătorilor că ”m-am panicat în 2010, cînd CNI nu mi-a făcut plățile. Eu prestasem lucrările și ei nu-mi plăteau”.

„Aveam cam 130-140 de angajați și nu puteam să le dau salariile. Aveam probleme cu băncile. Și, ca să-mi dea banii, am apelat la Ștefan Lungu. I-am întors o parte de 10%, plătindu-i pe compania lui niște contracte  de care n-aveam nevoie”Dragoș Botoroagă, administrator Consmin

Despre Lungu a spus doar ”că-l știam înainte”. Și a trecut repede peste subiect.

Dialogul din instanță

52 de milioane de lei doar în 2010 și 2011

Apoi, în puloverul său lung și cu alura patronului năpăstuit, Botoroagă a scurtat cît a putut mărturia.

Cît de mici sînt afacerile lui Botoroagă și cît de întîmplătoare sînt legăturile lui cu Lungu, fostul șef al comunicării lui Udrea, și cu Topoliceanu, fosta șefă a CNI, ambii răsuciți azi din amici în denunțători ai ministrului?

52 de milioane de lei în 2010 și 2011, marea majoritate venind de la stat și covîrșitor prin Compania Națională de Investiții, a avut drept cifră de afaceri compania lui Botoroagă cînd Topoliceanu a fost șefa CNI

Avînd încasări totale de 52 de milioane de lei, în cei doi ani care fac obiectul procesului, Botoroagă spune că a fost panicat de neîncasarea a 3 milioane de lei, bani care veneau în rate. Și că de aceea a întors, ca într-un incident izolat, 300.000 de lei către Lungu.

Să începem povestea de unde trebuie.

”Prea multe firme pe pierdere”

Recent, BNR a lansat Raportul asupra stabilității financiare pe 2015.

E un soi de Stare Economică a Națiunii. Pentru că se referă nu doar la bănci și la sistemul financiar, ci și la companii, pensii și la puterea economică a populației.

Întocmit anual de banca națională, raportul este pentru prima oară coordonat de viceguvernatorul Liviu Voinea și are o formă clară pentru un document atît de complex.

La lansarea raportului, Mugur Isărescu a fost citat de Mediafax spunînd că ”Sînt prea multe firme cu pierderi permanente și afectează creditarea”. Guvernatorul a explicat: ”Dacă firma nu face faţă sau dacă are pierderi, să poată fi radiată rapid. Păstrarea unui număr mare de societăţi cu pierderi permanente nu numai că ecranează situaţia sectorului privat, dar îngreunează chiar procesul de finanţare”.

”Capitalism înseamnă asumare și insomnie”

Doru Bușcu i-a replicat lui Mugur Isărescu în ediția online a ”Cațavencilor” cu un articol-manifest al antreprenorului. ”Dacă ar fi lucrat o zi, o oră, o secundă într-o companie privată, și s-ar fi auzit apoi spunînd ceea ce a spus, Isărescu s-ar fi sinucis de rușine”, spune jurnalistul.

”O companie privată, mare, mică, mijlocie sau microscopică, reprezintă, în esența ei românească, lupta nebună a unui grup de oameni pentru a-i menține semnele vitale” Doru Bușcu, catavencii.ro

Guvernatorul i-ar răspunde, probabil, că el s-a referit la firmele etern perdante, pe care le-a și calificat drept ”foste societăţi de apartament, create pentru a „mişca” banii, iar altele reprezintă nereuşite familiale”.

Firma lui Botoroagă e un exemplu de firmă care nu pierde, ci cîștigă. Nu face parte dintre cei 200.000 de purici pierzători invocați de Mugur Isărescu.  În 2011, cînd recunoaște că a întors 300.000 de lei lui Lungu, Botoroagă face un profit brut de 3,6 milioane de euro.

poza1123
foto: Evoluția profitului brut și a cifrei de afaceri a firmei SC Consmin SA, conform siteului
firme.info

termogaz2
foto: Evoluția cifrei de afaceri a firmei SC Termogaz Company SA, conform siteului firme.info. Sînt similitudini evidente între evoluția Termogaz și cea a Consmin. Ambele au crescut din 2004-2005, au atins maximul în 2011 și au picat împreună cu Udrea. 

”O firmă de partid”

Dacă privești graficul cifrei de afaceri a lui Botoroagă, succesul firmei lui începe în era PNL – PDL. Urcă abrupt în 2004 și explodează, ca venituri și profit, în perioada Topoliceanu, 2010-2011, și, încă un an, în plus, 2012, practic acoperindu-se de glorie în mandatul de ministru al Elenei Udrea.

În 2013, SC Consmin SA coboară la cifrele din 2005. Practic, ca și compania Termogaz a lui Adrian Gărdean, cealaltă firmă de unde procurorii susțin că au venit banii de șpagă, Consmin are o evoluția atipică, neținînd cont de efectul gravitațonal al crizei. E ca și cum succesul ei ar fi fost racordat la un cerc politic și nu la piață.

”E un comportament de firmă de partid și, de aceea, Gala Bute este, în fond, o afacere cu bani de partid”, spune o sursă a Gazetei.

Prima întrebare este următoarea: pentru ca firma lui Botoroagă să trăiască mereu în creștere, cîte firme au fost trimise în pierdere?! Căci de aici se întrezărește cum aveau loc licitațiile și atribuirile de contracte. Cîte firme ajung pe lista neagră a lui Isărescu pentru că a existat o listă de aur a politicienilor? Cine bagă purici pe ecranul sectorului privat?

Și a doua întrebare privește direct aflarea adevărului în procesul Gala Bute.

Cîte contracte au presupus șpagă?

Firmă de construcții și de amenajări interioare, SC Consmin SA a participat, în ultimii 10 ani, la construirea bazinului de natație din Petroșani, amenajări peisagistice în parcul din Târgu Jiu unde sînt plasate operele lui Brîncuși, telegondola de la Cavnic și săli de sport în Gorj și Vîlcea. Și multe alte investiții.

30 de miloane de euro a încasat, din bani publici, firma Consmin în perioada 2008-2012

În Gala Bute, Consmin a ajuns pentru că a întors 300.000 de lei către oamenii din CNI și MDRT.

Conform procurorilor, mita a curs pe traseul Botoroagă – Lungu – Breazu – Topoliceanu – Udrea.

Trei dintre cei numiți în rechizitoriu recunosc filiera și se declară vinovați. Dar doi, Breazu și Udrea, își susțin inocența.

Iar Udrea declară că banii s-au împărțit între ceilalți, îi privește, nu știa nimic. Despre plicurile cu cîte 10.000 de euro, pretins date de Topoliceanu, Udrea zice că nu le-a luat, e cuvînt contra cuvînt, însă e interesant, de pildă, cum se va apăra pentru că DNA susține că o parte din bani au ajuns la filiala PD-L București, condusă de ea.

Întrebarea e cîte dintre aceste lucrări de zeci de milioane de euro cîștigate de Consmin au presupus, scuzați expresia, parandărăt? Chiar DNA susține, în rechizitoriu, că în perioada 2009-2011 societatea lui Botoroagă a avut 11 contracte cu CNI. Gala Bute e singura oară cînd Botoroagă i-a dat bani lui Lungu și, indirect, lui Topoliceanu, ca să ne referim strict la fapte recunoscute de toți trei?

Și pînă unde a ajuns mita?

Apărarea insinuează că lucrurile nu stau așa. Că e improbabil să fie prima sau singura oară.

Și că relațiile dintre mituitori și mituiți sînt mai profunde. Iar întrebarea insinuantă, care convine Apărării și nu Acuzării, este: a cercetat cineva celelalte contracte dintre Consmin și CNI? Ori s-au mulțumit procurorii să o prindă pe Elena Udrea, determinîndu-i pe Botoroagă, Lungu și Topoliceanu să recunoască un singur hold up și asigurîndu-i că nu le vor cerceta pe toate celelalte, contra serviciului de a o turna pe Udrea?

De pildă, scăpîndu-se vineri seara la RTV, Udrea a spus că între celălalt distribuitor de șpagă autorecunoscut, Gărdean, și primarul Resmeriță din Lupeni sînt legături de afaceri mai vechi. Și că va produce probe în instanță. Probabil se referea la alte atribuiri pe bani publici.

Practic, șpaga există, e vizibilă, arde. Ea e dovedită de către DNA contabil, cu facturi, contracte fictive și plăți prin bancă. Puși în fața evidenței, inculpații nu s-au mai bătut cu axioma mitei, ci au tulit-o pe două drumuri care îi aduce, înarmați, față în față. 

Teoria apărării izolează mita la nivelurile inferioare lui Udrea. Dimpotrivă, cei care recunosc faptele, și pe care se bazează un segment din teoria acuzării, susțin că au luat-o, dar au distribuit-o, în mare parte, mai sus, la ministru.

Cum stau lucrurile vor discerne judecătorii. Deocamdată, pe televizorul capitalismului românesc sînt mulți purici mici și amprentele afaceriștilor, politicienilor și demnitarilor care i-au strivit.

 

 

 

 

 

Comentarii (35)Adaugă comentariu

Alin  •  18 octombrie 2015, 18:44

..."marea majoritate"....ma dezamagesti maestre!

Cît de mari sînt afacerile dintre denunțătorii Elenei Udrea | Punctul pe știri  •  18 octombrie 2015, 18:44

[…] By Cătălin Tolontan […]

Marius  •  18 octombrie 2015, 18:54

Aline, cu atit ai rămas tu din textul de mai sus?

tancau ioan  •  18 octombrie 2015, 19:03

alin,alin tu esti un baiat fin! mie imi place,chiar foarte mult! tine.o tot asa Maestre!

fotbal  •  18 octombrie 2015, 19:03

buna observatie :) plus valoare jurnalistica.

ilascu  •  18 octombrie 2015, 19:12

vreau si graficele firmei Crescent, daca se poate. Ca sa fim credibili.

dex  •  18 octombrie 2015, 19:45

Si atunci, ca si acum, toate contractele importante se atribuie cu parandarat. Importante sunt contractele care au o valoare estimata umflata, crescuta artificial tocmai in scopul de a fi purtatoare de spaga. Daca ar lua cineva la puricat castigatorii licitatiilor organizate de stat, prin institutiile sale, ar observa ca la fiecare entitate publica sunt cateva firme abonate, care castiga tot. Nu se pune problema ca unele sa returneze un procent, sub forma de spaga, iar altele nu. Toate o fac, si pentru ca toata lumea trebuie sa beneficieze de contracte, de cele mai multe ori, functioneaza principiul rotatiei castigatorilor. Cam ca la volei, la serviciu.

ion  •  18 octombrie 2015, 19:53

Tolo, poate nu stii ca in spatele sc consmin este tot gardean....botoroaga misca doar la ce spune patronul din umbra ...acelasi gardean! LOL !!

Gabriel  •  18 octombrie 2015, 20:06

se vb despre sume uriase,astronomice va-i de capul meu ,nostru . Eu am plecat pt 1200-1700 de lire pe luna faceti voi calculul pe 65 de ani media de viata a unui om in romania si tot nu ajung la 1% din bani (Mita) . Si eu ca eu dar o amarata de bunica care a lucrat la Ceapeu sau cum se numeau si acum au o amarata de pensie de 5-600 ron cum traieste ia ????? cand te gandesti ca Ponta si familia lui merg o data la un restaurant si lasa mai mult decat pensia acelei bunici de 5-600ron pt o cina atunci ma intreb oare merita ca sa mai stam in tara lor sa platim taxe ,taxe,taxe,taxe si sa nu putem sa mergem la un restaurant cand iesim la pensie ?

Vasile  •  18 octombrie 2015, 20:09

Tolontan, iar o tii langa cu Gala Bute! Ce legatura e intre spaga pe care a dat-o individul asta ca sa incaseze banii mai repede si Gala Bute, ca eu nu pricep? Sau de ce ii zicem Gala Bute, cand de fapt e vorba de cum se faceau "investitii" de sute de milioane de euro si cum se finanta PD-L? In cazul Gala Bute tot ce avem sunt niste companii care au facut "sponsorizari" aiurea pentru ca, vezi-Doamne, Udrea sa apara la televizor. Iar faptul ca ii place sa apara la televizor este cel mai mic pacat al Udrei. Si nu pentru asta merita sa infunde puscaria.

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2015, 20:09

@ion: da, ai dreptate, dar probabil ca si in spatele lui gardean este altcineva. Firmele acestea sint mai putin companii și mai mult niste vointe. Politice, dupa cum se intrezareste. @alin: o sa-i rog pe colegii de la moderare sa nu mai accepte ”maestru”. Nu e democratic, dar ”maestru” e foarte enervant :-)

Motaba  •  18 octombrie 2015, 21:27

@Alin poti sa ai o majoritate cu 51% sau poti sa ai o majoritate cu 99%. Ambele sunt majoritati dar nu-s acelasi lucru. In mod evident una este mai mare. Asa ca expresia marea majoritate e perfect in regula.

Marius  •  18 octombrie 2015, 21:40

Felicitari Catalin, inca un articol din seria "Spaga in Orient Express". Din pacate, una din inrtebarile retorice din articol este foarte dureroasa. Din afara, toata revolutia asta a cercetarilor si condamnarilor marilor corupti, tot cusuta cu ata alba pare. Ce se intampla cu contractele in care autoritati contractante sunt societati mici, din teritoriu? (gen aeroporturi, companii de apa etc) Pentru oamenii de acolo este o sansa unica in viata, cand vine cate o pleasca dintr-asta, cu un contract de 10-20 milioane Eur. O fi oare vreun contract 100% legal? Vom afla vreodata aceste lucruri si vor plati toti cei vinovati? Cel mai probabil ca nu. Dezolant gand. Noroc cu jurnalismul de investigatie, hulit asa cum este el. Spor la treaba in continuare.

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2015, 21:51

@marius: "Jurnalismul de investigaţie, care e crucial pentru a ţine în viaţă cultura şi civilizaţia (şi nu exagerez deloc), e pe cale de dispariţie. Pe cine o să contez de-acum încolo? Eu nu pot face jurnalism de investigaţie. Am nevoie de cineva care să se priceapă şi în care să am încredere, care s-o facă în locul meu şi să-mi dea informaţiile de care am nevoie". (citat din poetul american Lloyd Schwartz, intervievat de Luiza Vasiliu in ultimul numar din Dilema Veche) http://dilemaveche.ro/sectiune/carte/articol/nu-cred-voi-fi-stare-sa-inteleg-mai-mult-masura-ce-imbatrinesc-interviu-lloyd

Marius  •  18 octombrie 2015, 22:12

http://dilemaveche.ro/sectiune/carte/articol/nu-cred-voi-fi-stare-sa-inteleg-mai-mult-masura-ce-imbatrinesc-interviu-lloyd Interesant articol. Poate ar trebui sa-l citeasca si cei care denigreaza munca voastra. "Hater"-ii de serviciu, cei care nu inteleg cate riscuri isi asuma cel/cea care isi trece numele in dreptul unui astfel de articol, intr-o lupta oarba impotriva sistemului.

ametitul  •  18 octombrie 2015, 22:21

Multe informatii, multa deductie, multe semne de intrebare. Cred ca greul acestei investigatii abia acum incepe pentru ca voi stiati o parte, DNA a completat-o, si nu se pupa cu varianta lui Udrea. Tot ce ma intereseaza este adevarul, indiferent de cum suna el. Felicitari, vad ca nu aveti nici week-end, dar luati-o usor si cu rabdare ca nu se vede inca capatul. Cu respect si admiratie, Un fan

Cătălin Tolontan  •  18 octombrie 2015, 23:53

@ametitul: da, ai dreptate, e mai important sa aflam ce s-a intimplat decit cui foloseste asta. Cui foloseste e treaba DNA si a avocatilor. Ce s-a intimplat cu banii si cu increderea publica, asta vrem sa stim. Multumim!

Victor  •  19 octombrie 2015, 1:38

Felicitari Cataline pentru ancheta jurnalistica, cu toate ca nu a putut dovedi inafara de orie dubiu ca Elena Udrea ar fi prinit banii respective, @ 1 mil euro bni gheta. Din pacate, pana acum, nici procurorii nu au dovedit acest lucru cu tote ca au verificat conturile bancare si proprietatile acuzatei. Pentru informarea ta in Canada un fost Prim Ministru a fost acuzat ca ar fi primit mita de la Airbus. In lipsa dovezi palpabile judecatorii nu au luat in considerare presupunerile procurorilor. https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_affair http://www.nationalpost.com/news/story.html?id=6098dde9-a0a1-44c6-8a4c-d70e2a36a761 Dupa ce o sa se termine acest scandal iti sugerez sa te apleci cu aceeasi determinare spre un alt caz: - cel al finantarilor primate de un obscur pilot de curse din RO, a carui co-pilot a fost in perioada de glorie Victor Ponta. Sper din toata inima sa ai un success la fel de mare.

momo  •  19 octombrie 2015, 8:14

Big Like pentru articol, restul sunt vrăjeli, că majoritatea mare sau mică, că maistru sau maestru... Să nu ne abatem totuși de la tema articolului, și anume cum se fură în Românica. Dacă vă închipuiți că banii rămâneau pe la vreun șofer sau vreun portar din minister, din CNI, vă înșelați. Nimic nu mișcă fără voia ministrului...Mai mult, date fiind pozele de la Paris și încrengătura, putem vorbi și de un grup infracțional organizat. Sincer, cam despre ce credeți că vorbeau alea la Paris? Poșete, haine, încălțăminte, doare, bani, șpăgi...Păi de unde bani pentru primele fără cele din urmă???

eugen  •  19 octombrie 2015, 8:33

de ce oare nu raspundeti si lui ilascu???? "independenta , seriozitate si obiectivitate" nu-i asa "maestre"???

Cătălin Tolontan  •  19 octombrie 2015, 9:27

@eugen: punind "maestru" in ghilimele mi-ati facut un compliment. Nu sint nici un maestru. Va multumesc, sa aveti o saptamina frumoasa! Cit despre Crescent, da, cunosc aceasta teorie, mereu ar trebuie sa facem altceva, sa ne ocupam de altceva decit ne ocupam. O aud de 22 de ani, de cind am urcat la Piatra Arsa pentru o investigatie si ni s-a spus: "Pai, veniti aici, la 2.000 de metri, in loc sa mergeti jos?". Cind am mers jos, la bazinele de la Tineretului, de la Sosea, ni s-a spus "Aici v-ati gasit?!!! De ce nu vedeti ce se intimpla in provincie?! Va faceti ca nu vedeti?". Cins am mers la patinoarul de la Brasov am fost trimisi la Iasi... Si tot asa :-)

eugen  •  19 octombrie 2015, 9:51

1.Cu scuzele de rigoare: va faceti ca nu intelegeti! V-am pus maestre intre ghilimele pentru ca va place cand cei ce au aceeasi parere cu dvs va gratuleaza astfel! 2. Nu va pune nimeni sa faceti altceva ! Eu personal cer doar obiectivitate iar in cazul dvs. tot ce se refera la patronajul Crescent nu dovedeste obiectivitate deoarece evitati permanent raspunsul pe aceasta tema! Chiar nu era nimic interesant??? 3.Eu, de fapt, intrebasem de ce nu-i raspundeti si lui ilascu ce ridicase o problema de credibilitate ( relativa, dupa parerea mea la obiectivitatea dvs.! )

Anghel  •  19 octombrie 2015, 9:58

Asa da. Vreau sa vad cum de toti cei 4 sau 5 care zic cu nerussinare ca ei pentru Udrea luau banii, ca nu oreau nimic ,ca pe toi ii dadeau ei :) sunt putrezi de bogati. Am citit depsre averile lui Lungu si Topoliceanu, Anastase ,Gardean. Te doare mintea! Astia au furat folosindu-se de functii, d numele Elenei udrea dar si de faptul ca era credula, credea ca oamenii din "caruta" ei erau corecti. DNA i-a prins ca spaguaiau la greu pe cei 4 Nu pe Udrea a prins-o DNA, corect? Este bine venit sper serialul cu toti patru minciinosi, Va rog sa aratati partile ascunse pe care o anumita presa nu vrea sa le arate, ca sa fie Udrea acuzata.

doina  •  19 octombrie 2015, 10:08

pai nu spunea penala ca de aia a infiintat cni, ca sa aiba sub control finantarile, sa nu se mai dea aiurea la proiecte nenecesare??? da, ca sa centralizeze spaga mai bine, si sa -I spuna lu mutu' ca ea nu stia nimic, aia facea tot de capu' ei! cum aparea ea mereu la pro si caricatura aia de breazu ca niste tinere sperante pe care noi astia mai [rosti ii invidiem ca au success ca sint inteligenti, fac afaceri si noi muncim ca niste marmote proaste.....

Cătălin Tolontan  •  19 octombrie 2015, 10:58

@eugen: nu-mi place sa mi se spuna maestru. Daca va uitati pe comentarii, i-am rugat pe cei, putini, slava!, care o fac, sa nu o mai faca. Asadar, debutati cu un neadevar. Acela ca mi-ar placea. nu numai ca nu-mi place, dar am cerut in clar sa nu mai foloseasca acest apelativ. Am si glumit ca-l voi scoate la moderare :-) Cit despre faptul ca nu investigam totul in tara asta, realizati ca e un sofism, dar il folositi. Asta e. Sa fim de acord ca nu sintem de acord.

marian  •  19 octombrie 2015, 11:59

Astia au furat atatia bani incat nici nu le mai stiu numarul! Mint cu nerusinare ca sa scape, indiferent ca sunt denuntatori sau nu. Toti sunt la fel de vinovati. Iar Udrea sa vorbeasca mai putin pentru ca nimeni nu mai sa doi lei pe ea.

jap jap  •  19 octombrie 2015, 12:39

Am fost sigur de la inceput ca Udrea n-a luat spaga. Sa zicem ca e din cauza ca sunt basist si ca nu sunt capabil sa fiu obiectiv. Dar menajeria aia din ministere ce impresie va face? Asa, dpdv estetic. Ca ei duhnesc de la distanta a oameni care nu au caracter, n-au vreo vocatie, sunt niste incapabili si (deci) oportunisti. Mie mi-e suficient sa ma uit la cine e bagat in povestea asta ca sa ii arat pe aia vinovati. Fara ancheta. Ancheta, zic eu, este ca s-o infunde pe Udrea. E "regimul Basescu", care ii apara pe corupti si loveste cu procese in cei cinstiti, alde Antena 3, Voiculescu, neamurile si cosecuristii lui, Gadea, Badea, toata *** de la A3, tot PSD-ul cu sustinatorii lor, PNL-ul cu sustinatorii lor, o gramada de mari jurnalisti care si-au folosit fara demnitate pozitia si energia s-o infunde pe Udrea, nu ca au avut dovezi, nu ca ar fi avut date pentru suspiciuni personale, nu pentru ca Udrea ar fi fost nepriceputa ca ministru sau politician, ci pentru ca-l urau pe Basescu, ca vedeau pe Udrea ca o posibila vulnerabilitate a lui si atunci au presat cu calomniile ca sa se caute crapatura sa o largeasca si sa ajunga la Basescu. Care a pornit extinctia unei lumi dupa care plang ei. Care schimba sistemul de valori. Care arunca balcanismul si-l inlocuieste cu europenismul. O lume a mitei, a minciunii, a mitocanilor, a inegalitatilor, a bunului plac. Jurnalistele (si unele judecatoare, genul siliconat, frustrat, imblanit, ghiftuit, mari conductoare sau activiste la asociatii ale magistratilor corupti, nostalgici) evident aveau un motiv in plus s-o vaneze salbatic fara ragaz pe Udrea. Niste muma padurii toate, frustrate cronic, echivalentul modern, crestin sau ateu al jihadistilor islamici, normal ca o vaneaza pe Udrea, ca vad in ea cauza nefericirii lor nedrepte de o viata. Oglinda, oglinjoara... *** Nu zic ca ceva bani nu au ajuns si la partid. Asta probabil este ofranda sistemului, a oamenilor din minister ca sa-si asigure perpetuarea pe posturi de la un ciclu electoral la altul. Si nevoia ca si partidul sa traiasca, din moment ce o lege pentru finantarea partidelor nu avea nimeni curajul sa dea, din cauza ipocriziei populatiei si a mediei, meschine toate. Luau si ei in legitima aparare, cum luau toti romanii in ceausism de la serviciu, daca aveau ce, ca sa nu moara de foame ei si familii-le. Asa cum bucataresele la cantina se hranesc tot gustand din ceaun, sau cum isi asambleaza "pachete reci" pentru acasa. La sectorul 1, in cazul Chiliman-Moisescu, abia 1 procent din valoarea contractelor ajungea la partid. Aici la fel, daca e vorba de plicul de 10000 EUR. Deci nu partidul si nu pentru partid se fura masiv. Se fura ca sa-si cumpere patronul ala sarac pulover din aia 3 milioane EUR profit. Si sa traiasca pe picior mare fauna din ministere. Nu i-am inteles niciodata pe astia care o acuzau pe Udrea. E pacat ca in lumea asta judecatile si conturile se regleaza abia apoi. Ce poti corecta in stilul asta aici? Ce mai conteaza apoi daca aici domneste nedreptatea? Nimic nu mai conteaza, nimic nu mai este apoi. Udrea vs Tatoiu, castiga Tatoiu, dovada ca suntem inca pe pamant. Omniscienta aia omniprezenta castiga cu Udrea, cu sfidarea evidentei, tot ea castiga in justitie cu o judecatoare (sunt sigur, nici nu mai verific) nostalgica. Iar la un proces intre o televiziune care o calomniaza desantat, sistematic, pe Kovesi de ani de zile, in numele libertatii de expresie si al interesului cetateanului, o despagubire redusa la 250000 lei. Felicitari pentru biotopul propice, dl. Tolontan. Si pentru biocenoza.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mihai  •  19 octombrie 2015, 12:47

Domnule Tolontan - sunteti un om extraordinar! Faceti un mare bine acestei tari! Ati fost printre primii care ati demascat jaful practicat de politicienii *** din Romania, furtul calificat si distrugator la care suntem supusi de zeci de ani de toti criminalii ajunsi in fruntea tarii. Am ajuns in halul in care am ajuns fiindca toti cei care ne conduc ne-au furat in mod sistematic resursele. Au slabit tara si au adus-o in ultimul stadiu de subdezvoltare. Au furat cu milioanele de euro tocmai atunci cand ar fi trebuit sa ne folosim resursele pentru a ne dezvolta. Ati demascat o caracatita groaznica. Va felicit Domnule Tolontan si pentru mine sunteti un erou. Cu stima, Mihai

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Apolitic  •  19 octombrie 2015, 13:33

Afacerea Gala Bute reprezinta un mizilic din afacerile de coruptie derulate de Elena Udrea protejata presedintelui Basescu! Se vede cu ochiul liber ca asa zisa justitie nu vrea sa dezvolte dosare grele in ceea ce o priveste.

jap jap  •  19 octombrie 2015, 14:26

bine ca deontologia care la nivelul articolelor se materializeaza in calomnii, procese de intentie, aluzii solide si, o tara in consecinta, bine ca acea deontologie functioneaza invers la comentarii. adica in aceeasi directie. cuvantul care maciucheaza unidirectional. precum "regimul Basescu" care-i hartuieste pe Basescu si ai lui. probabil de aia ii spune "regimul Basescu". mi-a placut nea "Apolitic", un exponat reprezentativ al dezastrului romanesc. dl. Tolontan poate fi multumit de recolta unei vieti in slujba cetateanului si a adevarului.

LD  •  19 octombrie 2015, 16:33

felicitari autorilor pentru munca depusa si pentru articolele de investigatie. Locuiesc in zona garii si zilnic trec pe langa Hotel Grivita si imi tot pun intrebari. Poate vreodata, in aceste investigatii, veti descoperi de unde au provenit banii cu care s-a cumparat Hotel Grivita, din ce bani murdari-spalati a fost renovat si cat a costat

vas  •  19 octombrie 2015, 17:39

"Afacerea Gala Bute reprezinta un mizilic din afacerile de coruptie derulate de Elena Udrea protejata presedintelui Basescu! Se vede cu ochiul liber ca asa zisa justitie nu vrea sa dezvolte dosare grele in ceea ce o priveste.", zice unul, Apolitic (sic), dupa ce lectura "reportajul" de fata! "Udrea-Basescu case", iata, rezultatul demersului jurnalistic, "incarcat de sport", al "trinomului" Mirela Neag, Răzvan Luțac și, cu voia dvs, ultimul pe lista, Cătălin Tolontan, intr-un moment in care "Gala Bute" si-a desfasurat abia prima repriza!!.... Si cica el, "trinomul", nu are pareri, nu emite judecati, nu influenteaza, face numai un "live -text" a procesului!...Hai sa fim seriosi!!..Subiecte, cu adevarat de sport, cum ar fi "Gala FIFA-UEFA", cu Blatter si Platini "eroi principali", "mita din elicopter", cu ASA si Avram in roluri principale, "bataia de joc" numita CSA Steaua&Statul roman (ca sa raman in "registrul neutru" si sa nu ma refer la persoane..), care dupa ce a luat bani multi, cei mai multi, de pe urma unei echipe de fotbal romanesti (chirii, taxe, impozite, cheltuieli de intretinere, investitii directe etc...), s-a trezit ca vrea bani si pentru "numele Steaua", toate astea nu fac parte din sportul romanesc, nu constituie preocupari ale Gazetei Sporturilor, ale 'trinomului"...?? Numai Udrea&Base e "sportul romanesc".?!.:))

true  •  20 octombrie 2015, 12:26

Procesul "elenei udrea si restu' " are ca necunoscuta sentinta finala care va fi sau ar trebui sa fie in functie de probatoriu. Dar noi stim...voi stiti...judecatorii stiu si toti cei care au avut un mic bussines in tara asta ca ei au dat,intermediarii au avut partea lor iar restul la elenuca. Intr-un sistem atat de rodat ca nu e nevoie de cuvinte. Si care functioneaza si acum peste tot. Si toti stim si majoritatea s-a intersectat cu sistemul si a profitat la un mom dat. Sa nu fim ipocriti. Si mereu sistemul va fi acolo si niciodata nu o sa duca lipda de clienti.

andrei  •  23 octombrie 2015, 1:14

Botoroaga este un om de paie, altii controleaza Consmin. Daca altii nu si-ar fi dat acceptul sau nu il trimiteau, de capul lui nu dadea. Evident, cand a dat , a gresit, dar el e un pestisor marunt intr-o mare plina de rechini. Care vor scapa basma curata.

Alin  •  23 iunie 2016, 10:48

In tara asta, asa functioneza sistemul: SPAGA!!!

Comentează