vineri, 21 august 2015, 2:03
„Gigi, covrigi tradiționali”. Prăvălia e chiar pe Batiștei, colț cu Bălcescu, pe locul magazinului de bijuterii Cellini. Joi noaptea, cînd pe bulevard se scurgeau prin ploaie mașinile dinspre Național Arena, oamenii citeau, cu imaginația, întîi „Gigi” și, mai apoi, „gogoși tradiționale”.
Steaua a suferit cea mai grea înfrîngere pe teren propriu din cupele europene, raportată la numele adversarului. Scoruri rele au mai fost.
În 2006, echipa pierdea tot cu 3-0 acasă, în fața lui Lyon. Pe bancă era Olăroiu, iar în teren jucau Dică, Paraschiv sau Lovin, amintiri respectate azi. Dar OL rulase ca o mașină de fotbal, presa franceză scriind că „fidelă reputației sale, Olympique n-a fost nici un moment în pericol”.
Rosenborg nu e, și nici n-a fost vreodată, nici Lyon, nici Chelsea (0-4), nici Real Madrid (1-4) și nici Borussia Dortmund (0-3). Una e să o încasezi de la un nume mare european și alta e să te zvînte Rosenborg, o trupă dusă la școala corectă a fotbalului, însă atît.
Așa se întîmplă însă cînd patronul crede că le știe pe toate.
Și ne consideră pe toți proști.
La cîteva minute după meci, gogoșile lui Gigi se rostogoleau, umflate și pudrate, pe televiziuni. Îl prinsese sport.ro și noroc că n-a mai stat nimeni să vadă continuarea – probabil că dimineața el încă striga pe Discovery. Omul avea chef de vorbă și ne certa că nu înțelegem cum e cu economia, cu fotbalul și, în general, cu viața.
A început telefoniada prin a tăia în direct salariile angajaților săi! A continuat făcînd politica de transferuri tot pe TV. Pe cine vinde, cu cît. Pleacă Tade, pleacă Tahar, vine Zmeul Zmeilor.
Becali producea calcule în direct și declama ca un predicator al banilor; rareori cineva a putut fi citit atît de clar pînă în străfundul spaimelor sale. Căci e clar că omul s-a speriat în închisoare, polii magnetismului său s-au inversat, siguranța a luat locul mîndriei, și e absolut sincer cînd spune că el nici mort nu mai riscă de acum înainte „un euro măcar” pentru Steaua.
În numele familiei stă călare pe conturi ca să nu iasă vreo monedă de capul ei pe trotuarul din fața băncilor. Altădată își ținea banii morman în curte, înveliți în prelată, acum îi are în bănci. „Mă poate obliga cineva?”, repeta el și adevărul e că nimeni nu-l poate obliga să cheltuiască.
Dar nici el nu poate obliga suporterii sau societatea, în general, să-l mai ia în serios. Cineva care spune maniacal „Asta e echipa mea, fac ce vreau cu ea” nu e doar enervant, ci și incorect.
În ciuda a ceea ce țipă nu doar Becali, ci și mulți alți patroni din România, în acceptarea oarbă a mulțimilor, un patron nu face ce vrea cu proprietatea sa! Da, sună ciudat, însă demonstrația este următoarea. Ca de obicei, avem nevoie de un pic de distanță ca să înțelegem.
Peter Georgescu este unul dintre românii care au ocupat cele mai înalte funcții în comunicarea globală. El a fost CEO al WPP, unul dintre liderii grupurilor internaționale din publicitate. Vreme de 50 de ani, ca absolvent de Princeton și Stanford, Georgescu a muncit în marketing, publicitate și relații publice.
Recent, Georgescu a scris o opinie în The New York Times care începe așa: „Sînt speriat!”. Ziarul Financiar are meritul de a fi semnalat textul. În esență, Georgescu susține că pericolul pentru capitalism vine din faptul că a uitat cîteva din regulile sale de bază. Una e aceea că angajații sînt și ei proprietari cu drepturi ai companiei unde lucrează. Inegalitatea unei relații ucide în timp tot.
Punctul de vedere al lui Georgescu a stîrnit un asemenea interes încît ziarul i-a solicitat o sesiune de întrebări și răspunsuri cu cititorii. În discuția aceasta, românul a detaliat: „Proprietarul are drepturi, dar nu are dreptul legitim de a maximiza rezultatul pe termen scurt”.
De ce? „Pentru că acţionarii nu sînt proprietarii companiei în sensul legal sau moral”. Cum nu e acționarul proprietar în sens legal? „În sens legal, compania deţine propriile active”.
Georgescu a rostit un adevăr uitat. O companie, că e club de fotbal sau fabrică de bere, are propriile interese, care uneori nu se suprapun cu cele ale proprietarului. De pildă, acționarii n-ar dori să existe sindicat. Dar interesul companiei e ca forțele să se manifeste echilibrat în procesul economic, interesul e ca angajații să fie mulțumiți și bine plătiți.
Cu cît ai acces la asemenea idei, realizezi în ce mare minciună trăim noi în România. Și în ce minciună trăiește Steaua.
Dacă cineva deține o companie, el intră într-un joc economic și se obligă să respecte niște reguli. Nu-și poate cumpăra pe firmă un elicopter pe care să-l folosească pentru uz propriu. Ar fi o fraudă. Pentru că și-ar fura propria companie, se poate așa ceva și se pedepsește.
Logica e simplă și așa s-a clădit capitalismul. Nu-ți convin regulile, ține-ți banii sub prelată în curte! Ține-i acolo și nu intra, ca acționar al unui club de fotbal, într-un joc sportiv și comercial, pe care tu ai chef să-l joci cum vrei, nu după principiile agreate de noi toți.
Așa a făcut Becali și cînd l-a pus pe Rădoi antrenor fără licență. E ca și cum ai trimite pe stradă, care e publică, nu e a ta!, șoferi fără carnet pentru că așa vrei tu. Face ăla un accident, moare un jucător la antrenament, cum răspunzi tu uman și legal pentru că cineva fără calificare a condus un colectiv cu risc important?!
Să admitem că nu tot ce a făcut Becali la Steaua a fost strîmb. Dimpotrivă, sînt domenii în care el a procedat corect și alții, incorect.
Steaua nu și-a fraudat intern interesele prin transferuri precum cele condamnate în instanță. Steaua și-a plătit transparent jucătorii, cel puțin în ultimii ani, prin contracte care au purtat onest netul și brutul, fără ca echipa să rămînă datoare la Fisc.
Steaua lui Becali nu a intrat în meandrele unor insolvențe care, de multe ori, se numesc țepe date partenerilor, angajaților și statului.
Steaua nu a primit finanțări de la consiliile locale, ministere sau primării, pentru care alți edili sau șefi de echipe dau acum cu subsemnatul.
În aceste cazuri, nu sînt nici puține și nici lejere, căci toate costă, Becali a fost corect. Iar Steaua a evoluat uneori cu handicap, în fața unor competitori care au avut un avantaj venit din bani publici sau din impozite neplătite.
Dar cînd privește Steaua ca pe brelocul său, Becali e depășit de sensul lumii în care mai trăim și noi, nu numai el.
Faptul că Rădoi a demisionat nu e decît începutul sfîrșitului pentru stăpînul Gigi și pentru gogoșile sale. Revenirea e parte a circului și îl ține captiv. Nu ajută pe nimeni.
Gata cu boierul și vechilii, gata cu slugile, obedienții, curtenii, puiuții, argații și cum mai crede el că merg lucrurile! Presiunea asupra lui Becali dă semne că se extinde atît de mult, răbdarea oamenilor și a angajaților e atît de măcinată că nimeni nu-i mai suportă gîndirea preistorică.
E acționar, dar nu e rege, nu e stăpîn, nu e mahăr, nu e unicul proprietar, vorba șefului de la WPP, nici legal, nici moral.
Protecția proprietății sale înseamnă că generalul Gabi Oprea nu-i poate fura clubul în numele Interesului Național, dar nu că el însuși ar putea să-și sugrume echipa dintr-o criză de amoc personal.
brazvan • 21 august 2015, 16:24
voi ziariștii l-ați creat pe becali și i-ați suflat în pânze, ani de zile. mă și mir cum de n-ați dat faliment când a fost venerabilul la pârnaie. voi băgați tot timpul strâmbe și sămânță de scandal. ca dovadă, în loc să-i lăudați pe astra și șumudică (chit că nu-l sufăr…) aveți o mie de articole stupide cu steaua și nici unul cu giurgiuvenii.
17 Nentori Tirana • 21 august 2015, 16:34
„Gînduri“ trebuia sa va faceti in Januarie 2015 cind voi toti o vedeati deja Steaua campiona.
In Januarie Steaua avea 13 puncte avans iar toate celelalte echipe aveau mari probleme financiare si declarau ca vind pe oricine. In Januarie Steaua putea cumpara ieftin pe oricine de la Astra, Petrolul, CFR, ASA ori de la Otelul, Medias, Brasov, Rapid daca „geniile“ gainarului vad doar fotbalisti retrogradati. Tot in Januarie 2015 puteau scapa de acea jumate de echipa platita pentru nimic, jucatori fara viitor care au demonstrat ca nu pot fi nici macar rezerve.
Orice om normal la cap, pregateste cu 6 luni inainte cele trei jocuri pentru 35 de milioane.
Care era situatia la inceputul returului ?
Dupa ce inchizatorii Bourceanu si Pintili pleaca, PiTurca Satana ii fura aproape gratis pe Szukala si Sar Mauantean, iar „geniile“ nu prelungeau cu Arla, Lato si Prepe. Macar pe ratangiul Keserü s-au luat 2,4 milioane, bani cu care puteau fi adusi atunci fotbalisti adevarati care au confirmat an de an.
Exemple, ca sa nu-i caute Duckadam in farfuria cu somon ori pe Google: Budescu, Teixeira, Tamuz, Albin, Bawab, Anton, Gaman, ca sa vorbim doar de cei care intrasera rau in gura conducatorilor. Ori daca tu nu sti ca Teixeira si Budescu sint fotbalisti, atunci caramba la Avicola, gainari marunti !
Tamas si Tucudean au fost transferuri bune. Tamas, un risc asumat, dar Tucudean, un tinar serios, un virf adevarat, putea creste mult. Dar trebuia tinut cont ca au venit in pioneze, fara jocuri. Din spital mai veneau Chipciu, Rusescu, Iancu, Filip, Luchin, iar Varela doar a aminat operatia. Astia erau cei care trebuiau sa cistige campionatul, alaturi un Stanciu fara jocuri, pentru care jucase Sarmaua obosita in 6 luni de stralucit.
Care era situatia la inceputul pregatirilor in vara 2015 ?
Un „geniu“ stabilise ca Tanase si-a facut datoria. Arla, Prepe si Lato erau deja pierduti din iarna cind acelasi „geniu“ stabilise ca nu merita un leu in plus, iar Rusescu nu putea fi tinut. L-au vindut la jumate de pret pe cind dadea goluri decisive meci de meci iar ca urmare aveau sa piarda exact de 10 ori mai mult in dubla cu Ludogorez. De mentionat ca Steaua avea conturile pline ! Apoi au fost dati afara Tamas, Luchin si Tucudean, toti jucatori inca tineri, cu mare experienta, care deabia se integrasera foarte bine ! Apoi Vilceanu, totusi un fotbalist, ca aiba loc Gradinaru si Enceanu. Astfel raminea Steaua fara fundasi centrali si fara atacant. Inchizator raminea doar Filip, venit iar din spital, mereu o rezerva buna, dar tot rugbyst. Aud ca MM si Radoi i-au adus pe rugbystii Muniru, Tahar si Tade ca sa se asorteze cu Breveld si Neagu.
Cinci Doamne si toti cinci, inchizatori rugbysti care gresesc pe rind, care nu sint in stare de o preluare si un pas bun de 10 m, care creaza spatii doar adversarilor, in fata centalilor improvizati !
Muniru inca nu stie sa stea in teren, joaca ca un amator.
Tade pierde de 10 meciuri fiecare duel, se loveste mingea de el ca din gard, dar ramine pe teren !
Muniru, Breveld si Tade ramin pe teren iar Iancu, Mihalcea si Tudorie pe banca !!!
Asta promoveaza Radoi tinerii !!!
Apoi portarul care inca n-a scos nimic, pe care n-au avut curaj sa-l folosesca in retur. Au vrut sa-l treca pe Arla pe linie moarta, asa cum poate chiar trebuia, dar au realizat ca pierd campionatul cu alt portar. Sa joci 35 de milioane pe un portar foarte tinar care inca n-a aratat nimic, trebuie sa fi cazut in cap.
La fel ca in vara 2014 cind Becali a determinat tot staful lui Reghe si sa plece ca sa aduca incepatori care aveau sa-i piarda 20 de milione la Sofia, dar exact la fel, fara sa invete nimic din greseli, in vara 2015 avea sa determine tot staful lui Galca sa plece, ca sa-si aduca finul, venit ca de pe Luna dintre camilele pe care le-a vazut 6 ani. Pentru Anton, Teixeira, Cernat, Martinus, apoi pentru Amorim si Alibec … s-au tocmit ca ultimii gainari pentru 2 mii in plus pe luna, iar cel care cistiga cu hei-rup si rupere citeva milione printre camile ne aburea … , „nu merita, nu sint fotbalisti asa valorosi, nu avem nevoie, avem un lot valoros“, …
Cit de prost trebuie sa fi sa-ti risti afacera pe mina unuia care inca n-a demonstrat nimic, care n-are scoala, nu e nici macar antrenor si era de la inceput clar ca va aduce sanctiuni, ca va fi inca un punct slab al Stelei. FRF s-a purtat cu manusi, dar la prima aroganta va avea ocazia sa taie in carne vie.
Pina azi Radoi a aratat mai mult ca o piatra de gitul lui Becali. Nu poate ajuta.
Radoi ar face bine sa se ajute singur. A venit momentul sa-si gestioneze singur viitorul. Um moment trist pentru marea majoritate a fotbalistilor, momentul cind intra in competitie ca oameni cu alti oameni normali. Inca are 6 milioane avans, bine investite zice el. Nu cred. Daca el asa intelege sa conduca afacera nasului intr-un domeniu in care ar trebui sa se priceapa, inseamna mai degraba ca e mai prost decit nasul, caci totusi nu cred ca il duce intentionat la fund.
Draga Radoi, multumita UEFA nu puteai intilni decit in cel mai rau caz 3 adversari mediocri pentru a cistiga 35 de milionane !!! Trebuia sa sti ca ai nevoie de fotbalisti, ca merita sa investesti citeva milioane din banii care nici macar nu sint ai tai. Cel mai rau ar fi sa devi si PENIBIL ! Ce inseamna „nu plec !“ ? Adversarele au macar o organizare. La Steaua e degringolada totala. E penibil, ai ratat tot. Fa scola, invata, citeste, asculta ciripitul pasarelelor, muzica, ce te face sa tot asculti 30 de mii care te injura ? Nu e numai fotbal pe lumea asta. Poti conduce o ferma, creste gaini, cai, porci, nu cred ca-ti interzice UEFA.
Hai sa facem un pariu !
Ia-ti pacalicii si pleca, dar asa ca sa nu mai auzim mimic de voi. Pun pariu ca fara antrenori, Nitu, Alcenat, Carp, Varela, Tosca, Filip, Stanciu, Popa, Mihalcea, Chipciu si Iancu vor cistiga cu cel putin doua goluri diferenta returul pentru EL. Doar asa veti vedea ca sinteti zero batrat ca antrenori.
Viitorul vostru e la Avicola !
Pentru Steaua sinteti bolovanul care o duce la fund !
PS
Becali e doar prost, o stie o tara intreaga, nu are nici o vina. Este atit de prost incit devine simpatic in razboiul lui cu fortele intunericului, atit timp cit se razboieste cu adevarat atit timp cit nu devine arogant. Il prefer in contunuare in locul unui rusnac, arab, Oprea, Dusa, Boroi. Famila, Argaseala si Duckadam trebuie sa-i arate limitele nu sa tot rida de el, ori sa plece, sa-l lasa sa-si rupa gitul cu lalagii lui. Becali trebuie sa recunoasca ca si-a revenit si a umplut conturile doar datorita stafului lui Reghe. Aici o includ si pe sotia lui, care putea aduce orice jucator, care era trup si suflet alaturi de sot, dar si alaturi de Steaua, o femeie de care voi nici nu vreti sa auziti.
Natus Vincere • 21 august 2015, 16:48
@Marius: A fost cineva (sau ceva, mai bine zis) care a contestat regulat derapajele creditorului Gheorghe becali. Acel ceva a fost Peluza SUD. Mesaje pe stadion, proteste organizate, comunicate peste comunicate, incercari disperate de a deschide ochii celorlalti suporteri (suporteri cu semn de intrebare, pentru ca fani este cuvantul ce ii descrie corect), de fiecare data cand becali alerga echipele din campionat cu sacose de bani, cand facea ilegalitati pe spatele Stelei, cand il facea pe Hagi oligofren, pe Piturca hot, etc.
Si ce a facut presa aservita stapanului din Pipera? A luat orice urma de credibilitate a Peluzei Sud, au transformat-o intr-o gasca de asa zisi „fascisti, drogati, rasisti”. Orice, cat sa il salveze pe interlopul ce a pus mana ilegal pe Steaua (deja dovedit printr-o decizie judecatoreasca).
radu pasa • 21 august 2015, 16:50
Gigi confunda clubul cu tura de oi pe cand era el cioban.
eu • 21 august 2015, 16:53
in loc sa va ocupati de o echipa romaneasca care A INVINS echipa de pe locul 3 din campinatul plandei, va ocupati de de blatista romaniei, care de o gramada de ani face de ras tara si fotbalul de la noi! RUSINE SA VA FIE!
Marcel • 21 august 2015, 16:55
Din păcate, Becali iese în evidenţă doar prin faptul că exhibiționismul lui managerial are loc la cel mai titrat club de la noi, altfel tot ce face el fac şi alţi patroni (primari), preşedinţi de club, etc. şi chiar în plus, ai dat destule exemple… Din păcate e doar cea mai mare oaie din turmă!
Îmi e greu să înţeleg cum poate fi atâta de obtuzitate la conducătorii unui domeniu care are contact nemijlocit cu occidentul! Nu se lipeşte nimic de ei!
radu pasa • 21 august 2015, 16:57
D-le Marius felecitari pentru veridicitatea portretului facut lui Gigi.
gio • 21 august 2015, 17:12
a mai fost si un 1-5 cu stuttgart, nici ea foarte forta
Stan • 21 august 2015, 17:12
Eu sunt convins ca nu e om in tara asta care sa nu stie ca Becali asta e 100% un produs al presei romanesti. Cu atat mai mult o stiti voi, jurnalistii. Individul asta nu a fost niciodata mai cult, mai inteligent, mai moral sau mai manierat. S-o faci, dupa atata timp pe revoltatul ca produsul tau nu-I bun e la fel de deplasat cum a fost insasi insinuarea lui Becali in viata publica, de dragul unui rating provenit de la amatorii de rahaturi.
Sergiu • 21 august 2015, 17:17
Jucatori buni nu prea mai avem in tara,iar Steaua a devenit o echipa slaba.Acest articol spune lucrurilor pe nume.,bravo.
LEFTER POPESCU • 21 august 2015, 17:25
Domnule Tolontan,
.
citind articolul am sentimentul ca l-ati scris dintr-o profunda suparare a ceea ce inseamna astazi echipa dvs. de suflet datorita slabelor rezultate , atat in campionat dar mai ales cele care au insemnat , practic , iesirea pe usa din dos din cupele europene .
.
Daca , taras-si cu multa sansa, cum ne-a obisnuit de 25 de ani incoace, ar fi reusit niste rezultate, gen „perfuzii”, care ar fi tinut echipa in cursa calificarii,in Europa League, nu ati mai fi scris acest articol , ci unul in care Radoi ar fi fost un mare antrenor , chiar si fara o minima scoala si nu ma refer la licenta PRO , iar jucatorii ar fi fost ridicati in slavi ( valorand milioane de euro ) iar GIGI Vopsitoru’ , cel mai mare strateg in economia fotbalului.
.
Asa, insa , mahnirea dvs. a luat calea tiparului in momentul in care se contureaza la Orizont dezastrul.
Dezastrul al intregii mass-media , sustinatoare din toate pozitiile , a acestui pesonaj cu miros de interlop si a echipei sale , care au reprezentat si inca reprezinta „painea dvs.,cea de toate zilele” .
.
Ma intreb , cum va fi viata de dupa disparitia din fotbal a lui GIGI si a echipei sale . Lucrurile sunt evidente – insolventa il paste si va paste . Amintirea lui GIGI , cu banii in buzunarul de la spate , alergand dupa jucatorii echipelor care i-ar fi maximizat profitul , va ramane un vis frumos.
.
Cred ca glumiti, atunci cand il dati de exemplu, de ‘buna purtare”, in ceea ce priveste fiscalitatea. Pana acum doi- trei ani isi platea jucatorii in cartea de munca cu salariul minim pe economie dar in realitate vorbea „buzunarul de la spate al nadragilor sai ” . Chiar si aseara , a recunoscut ca ocoleste (incalca legea) legea, cand a inceput in direct, la tv, taierea „salariilor argatilor” si nu si jucatorilor, pentru ca acestia au contracte de munca .
.
In rest, va astept sa scrieti lucruri frumoase si despre celelalte echipe din Liga I – ASTRA imi vine acum in minte .
LEFTER POPESCU • 21 august 2015, 17:29
De ce GIGI este – cum este – proprietarul echipei ne-o spune Dumitru -Mitica DRAGOMIR
.
http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/video-dragomir-a-recunoscut-ca-becali-a-furat-echipa-de-fotbal-explicatia-departamentului-juridic-al-frf-devine-puerila-cum-ar-fi-reactionat-uefa-13855885 spune Mitica Dragomir :
.
Adrian Sitaru • 21 august 2015, 17:30
articol foarte bun si in acelasi timp extrem de tardiv, caci multe dintre concluziile acestea au fost rostite de ani buni de microbisti. mult mai des de catre microbisti, mult mai rar de catre jurnalisti sau oameni de fotbal. performantele realizate din hazard si conjunctura, chiar daca ele au fost muncite si au fost meritul unor oameni priceputi (Olaroiu, Reghecampf, Mihai Stoica) au orbit publicul si au alimentat gandul acesta extrem de toxic care strabate societatea romaneasca de la un capat la altul, acela ca daca ai bani esti alfa si omega.
exista o categorie insemnata de oameni in tara asta care stiu ce inseamna sa muncesti cinstit, sa ai niste principii corecte si sanatoase in viata (si in afaceri). toti acesti oameni sunt cu siguranta mai putini vocali decat cei care se vor repezi sa iti spuna ca „Becali a bagat bani”, toti aceasi oameni prefera sa stea deoparte pentru ca se simt o minoritate in propria tara, dar toti acesti oameni au indicat de multi ani in ce directie se indreapta lucrurile si cum se vor termina si ma bucur ca azi, in sfarsit, citesc parerile astea si in presa. steaua probabil va mai suferi pana sa fie eliberata de sub dictatura, posibil sa trebuiasca sa cada si mai jos de atat pentru a putea renaste, dar la cate au fost indurate deja, poate ca ce e mai rau a trecut.
Obiectiv • 21 august 2015, 17:43
@socrate123: Domnule, te agiti degeaba. Uita-te comentariile acestori ziaristi cand vine vorba despre greseli de arbitraj: 1. meci arbitrat de Corpodean, meci in care Dinamo primeste un penalty inventat, titlul ziarului „Corpodean – Hot class” 2. Steaua – Dinamo arbitrat de Boucat, titlul unui articol „Inprevizibilul om Boucat”, 3. Meci Vaslui – Steaua (0-1) cu trei eliminari in tabara vasluiana, un articol de-al lui Naum in care ne solicita expres sa lasam Steaua in pace, deoarece ea a „dorit sa fie altfel” avand in vedererezultatele bune din Europa, 4. meciul de la Giurgiu in care domnul Tolontan ne spune „cooperativa rediviva”. Mai vrei ceva? Pierzi timpul.
stiubea adrian • 21 august 2015, 17:59
Decand te stiu de la emisiunile sportive ,spui doar prostii,esti de zeci de ani in acest domeniu si nu ai invatat nimic.
Tot timpul ai impresia ca ai inventat roata si ca doar tu le stii pe toate .
Incearac sa-ti revii ,ca nu e viata asa simpla cum crezi tu,sunt de acord ca anul acesta Becali a cam dato in bara cu transferurile,dar nu a murit nimeni,eu sunt stelist de cand ma stiu,si pot sa inteleg ca mai sunt si momente pe care din terte motive nu poti sa le treci asa cum ar vrea suporteri sau chiar tu insuti,dar de la acest fapt pana la arunca cu noroi in tot ce sa facut la steaua in toti acesti ani decand a luato Becali pana acum este mult foarte mult,,,cat a investit mencester anul trecut? ce a facut in campionat sau in europa?Sunt echipe mult mai mari decat Steaua,care au facut investitii imense ce au rezolvat?au luat campionatul in tarile lor sau au facut valva cumva in europa?
Ia tu cu amici tai o ecipa si vezi cat coasta si cand ai sa ajungi macar in liga 1…ATOTSTIUTORULE.
Dan • 21 august 2015, 18:09
Analiza ta este incompleta si incorecta, deoarece nu pricepi ce este capitalismul si totodata comparatia cu ce a zis Peter Georgescu, format in SUA, este fortata. Motivul este unul singur: spre deosebire de America, Romania nu a avut capitalism nici o zi in ultimii 70 de ani. Mergind mai departe, cauza acestei calitati jalnice a sportului de echipe din ROmania este alta. Becali este si el doar un efect. Cauza este exclusiv implicarea POLITICULUI si a banilor contribuabililor in acest sport, unde politicul si banii PUBLICI nu aveau ce cauta dupa 1989. Nu vei gasi nici in Norvegia si nici in alta tara membra UE si NATO vreun minister al apararii care sa aiba in capitala statului in proprietate un teren de fotbal. NU vei gasi in multe tari MINISTER AL TINERETULUI SI SPORTULUI, care sa aiba in 2015 echipe de club in proprietate, care sa le finanteze din banii contribuabililor, inclusiv din ai lui Becali , care dupa aceea sa ii concureze, ei avind „gratuite” serviciile. NU vei gasi nici o federatie de fotbal, care sa faca un ONG cu primaria Tirgu Mures, centrul de fotbal MOGOSOAIA, Transport Local Tirgu Mures, acest ONG sa se numeasca Asociatia sportiva ” centrul de excelenta”, care sa aiba o echipa de juniori, care vor avea mincare si casa si baza sportiva gratuita si vor concura NELOIAL, LIPSIT de FAIR PLAY si RESPECT, celelalte cluburi care au juniori, dar trebuie sa isi plateasca, cazarea, masa, antrenorii etc. din alti bani. Si lista poate continua. Te legi de BEcali gresit si este trist ca un jurnalist ca tine dupa atitia ani nu pricepe aceste lucruri elementare. iti recomand sa vii sa facem un club noi in Tg Mures si sa concuram cu echipa de partid a lui MAIOR si FLOREA de la PNL, baronii de Tirgu Mures. Vii?
Astazi la Tg Mures joaca Primaria lui Pandele aka Voluntari 2010 cu ASA2013 a viceprimarului de Tirgu Mures. Doua primarii se infrunta in liga 1. Sa imi zici si mie unde ai mai vazut tu asa ceva in lumea civilizata?
Ramon • 21 august 2015, 18:11
o ce diferență între un economist și jucăria lui Becali! Becali poate pierde într-un fel: echipa să-i ceară bani. Din decembrie 2014 Becali vinde, iar valoarea echipei scade. Există posibilitatea ca Becali să cumpere jucători de valoare ? Se pare că nu. A încercat să îi revopsească pe Țucudean, Tameș, s-a păcălit. A încercat cu un antrenor ieftin, din nou s-a păcălit. Becali trebuie să aducă un antrenor cu fler și câțiva jucători, ceea ce costă. Cu amintirea ultimilor 2 ani, Gigi se pare că nu mai vrea să riște. Rămâne să se convingă singur să vândă echipa. O va face când va trebui să scoată bani din buzunar.
EUGEN • 21 august 2015, 18:17
Ce ati face daca n-ar fi existat Becali??? Nu erati spre faliment? Scrieti cu totii in proportie de 40% numai despre Steaua ( FCSB ) si traiti din asta cu familiile dvs! Nu mai sunt vremurile cand apareati cu tricouri cu sigle de firma la „Procesul etapei ” si faceati reclama mascata bagand banii in buzunar si atunci trebuie sa aveti in cine sa improscati cu c..t! Nu spun ca nu aveti dreptate dar nici nu va consider cu o coloana vertebrala ca celebrul turn din Paris!
PS: nu mai discut de anchetele la ordin politic! Iarasi nu contest adevarul scos la iveala dar doar acolo unde nu e implicat patronul ! despre afacerile lui V ( stiti dvs cine !! ) NIMIC!!!! ” verticalitate ” ca altui turn celebru dar din Italia de asta data!
Dorin • 21 august 2015, 18:21
Tolo,
Inteleg frustrarea ta, dar in cazul asta cred ca greșești. Tu te referi probabil la companii PUBLICE, care, intr-adevăr, au acționari, iar ei au drepturi, ca orice proprietar. Cazul FCSB e diferit, pentru ca, din câte știu, e companie privată. Intr-o companie privată modelul Becali e nu numai posibil, e chiar predominant. Dacă m-a înșel in privința FCSB-ului fiind companie privată, te rog sa m-a corectezi.
Cu drag, din California,
Dorin
DANIEL • 21 august 2015, 18:33
DOMNULE TOLONTAN AM O INTREBARE;
ASTRA GIURGIU A JUCAT ASEARA?
SI CE A FACUT?
NU VAD UN ARTICOL DESPRE CE A FACUT ASTRA CA A INVINS TOTUSI O ECHIPA CU NUME . NIMIK. DOAR FCSB
NU SE POATE ASA CEVA
IMI PARE RAU CA VA SPUN DAR SUNTETI CU TOTII ZERO BARAT , NE BAGATI PE GAT O ECHIPA .IN TARA AS STIU CA SUNT MAI MULTE ECHIPE DE FOTBAL , NU DOAR UNA
dudu • 21 august 2015, 18:37
Stati asa, ca ne-am agitat degeaba. Cica Gigi l-a razgandit pe Maestru Radoi.
Haha! Ce clovn si Radoi asta, cred ca si-a dat demisia la o-ha, iar prostanacul de Gigi (si altii pe langa el – eu, de exemplu) a pus botul.
Radoi a vrut doar sa fie rugat, ca sa mai remonteze din handicapul moral..
Ce panarama (de om)…
narcis • 21 august 2015, 18:41
Titluri castigate prin forta sistemului: federali, arbitri, echipe adverse capra si cu o mass-medie flamanda care a acoperit hotiile si a mascat realitatea. Transferurile spalari de bani. Iar din banii europeni au platit sistemul care a facut posibila performanta. De aceea acum poate urma insolventa, caci schema sistemului era ca FCSB sa ia titlu, sa umfle potul din Champions League si sa imparta banii tuturor celor din sistem. Problema e ca lichidandu-ti concurenta iti scade si valoarea si turnesolul european nu te iarta.
Generalul • 21 august 2015, 18:50
Asta se-ntampla cand dai margaritare la porci. Un giuvaer ca Steaua ajunge fc Becali.Un infractor analfabet isi bate joc de cel mai important brand al fotbalului romanesc si, asa e, ziaristii,sau ma rog , cineva care seamana cu notiunea asta,cultiva un individ fara educatie,il intreaba ce si cum, de parca panarama asta ar avea ceva interesant de spus. Sunt stelist de 63 de ani,dar am ajuns sa tin cu orice echipa care joaca cu fc Becali, numai, numai sa plece caricatura asta a simplitatii incapabile, dar agresive. Ma mir ca stelistii care au adus cupa campionilor europeni in Romania,cu exceptia lui Tudorel Stoica si a lui Gabi Balint, nu spun adevarul despre echipa asta. Becali a castigat multi bani de pe urma a ceea ce a fost Steaua si, acum, o distruge si pe asta asa cum a facut cu multe alte ale companii care aveau un nume in economia romaneasca. Ati vazut vreun needucat sa nu se priceapa la orice?
doru • 21 august 2015, 19:08
Tarziu, dar bine ca a aparut si acum un articol care sa lamureasca aceasta problema atat de discutata azi in lumea afacerilor (nu doar de P.Georgescu): rolul si locul actionarului vis-a-vis de celorlalti stakeholderi în cadrul afacerii. Un inceput timid, dupa incercarile la fel de timide de a explica valoarea unei marci intr-o economie de piata. Poate ca si ziaristica sportiva va intra incet-incet in miezul problemelor si nu va fi, cum a fost pana acum, doar o „gogoasa umflata si pudrata”.
Un neutru • 21 august 2015, 19:24
A mai fost un 0-3, in 1990, cu Montpellier, dupa 0-5 in tur.
rim • 21 august 2015, 19:31
analiza dv e, ca de obicei, coerenta si pertinenta. dar e o forma de manipulare. caci omite esentialul. oricat ar fi gici becali de… asa cum e, el e acelasi. asa primitiv, steaua a fost pana anul asta un fenomen atipic pentru romania. un proiect eficient. nu mai reamintesc performantele. daca acum pare a se prabusi, ce difera anul asta fata de anii in care era singura afacere din fotbalul nostru? acelasi gigi becali se comporta la fel impotriva principiilor unei companii pe care corect si inspirat le citati. principiile sunt aceleasi, becali, in primitivismul lui a actionat mereu impotriva lor. e greu de conchis ca proiectul nu putea sa nu rateze pe termen lung, din cauza managementului stupid si primitiv al patronului. daca numai contradictia pe care o sesizati, altfel corect, ar fi la mijloc, ar fi rezistat maximum cativa ani. s-ar fi prabusit dupa midlesborough, s-ar fiu prabusit dupa pierderea – cu cantec – a campionatului in fata artificialei echipe a lui paszkany, dupa ce ii ajunsese din urma. dece se prabuseste acum? cu respectul cuvenit, dv omiteti 2 factori esentiali. e adevarat, ca jurnalist, amenintat de elena udrea, nu puteti vorbi public. becali a fost victima, deloc inocenta, a sistemului basist. a dat in gat megaescrocheria restituirilor ilegale, platite oneros din furtul populatiei, prin aberantele si nejustificsatele masuri de austeritate si sistemul l-a taxat. razboiul absurd pe care ministerul, clubul l-a declansat cu absurda ostilitate miroase urat. mai urat decat condamnarile. acum, cand proiectul se prabuseste, cand becali e falit, cine mai crede ca armata a procedat criminal? repet, dv nu puteti scrie public astea. n-aveti decat sa nu acceptati comentariul. ar fi… tot logic. dar tocmai profesionalismul articolului si respectul ce vi-l port ma obliga sa pun punctul pe j. pastrand absolut toate proportiile, becali e rarinca. si cei pe care-i stiti. e insa adevarat ca fiecare pasare pe limba ei piere. la firea lui era imposibil sa nu ajunga strivit de sistem. pentru suporteri, daca nu se baga el, atras si fraierit de cine a fiost atras 0 si stiti cine -, echipa s-ar fi desfiintat demult
Donkeypapuas • 21 august 2015, 19:47
Tolo, baţi câmpii cu aiureli marxiste. Numai MARX (şi tovarăşii săi de gândire) a crezut că există „capitalism” şi că această societate „capitalistă” s-ar construi (în Anglia, evident, ŞI NUMAI PE BAZA MODELULUI ENGLEZ). Pentru restul oamenilor care nu cred în „capitalism” – şi deci nici în… comunism! – au exsitat şi există societăţi diverse, pe baze naţionale, în care oamenii lucrează sau îşi riscă propriile averi în întreprinderi lucrative. Iar banul („capitalul”) este NUMAI o prerogativă a respectivului stat, o pârghie (alături de altele) în dirijarea societăţii. Prin urmare NU s-a construit capitalismul nicăieri (cu o anumită excepţie la care mă voi referi) ci s-au clădit diverse state, care au la temeliile lor cu totul şi cu totul alte principii. În SUA – etica protestantă; în Franţa – Liberte, Egalite, Fraternite; în Germania – statul bunăstarii sociale; în Anglia – domnia Legii. E o caracterizare grosieră, evident. Şi am spus de o excepţie. Păi aceasta este aici, în Estul Europei, unde toţi marxistoizii, care până mai ieri făceau spume la gură împotriva „societăţii occidentale în putrefacţie”, au şi sărit în sus ca să „construiască capitalismul” printr-un jaf enorm dus împotriva statelor naţionale şi a propriilor lor popoare. Un jaf în care au încălcat nu numai Legea – aceea care a sfântă în societăţile Occidentale şi nu numai, the Rule of Law – dar şi cele mai elementare norme morale şi religioase.
cezar • 21 august 2015, 19:53
Tolo, vezi ca „stii” se scrie cu 2 de i !
Mihai • 21 august 2015, 19:57
De aia te iubesc MAN tolo ..ca si eu gândesc ca tine …imi e dor de Steaua ..tare dor
ut alupigus • 21 august 2015, 20:03
Peter Georgescu a fost CEO of Young & Rubicam, si nicidecum WPP!!!!
fcsb • 21 august 2015, 20:11
Ati inebunit cu totii! Vorbiti de o echipa care nu mai are nume,fani,stadion,istorie-palmares,antrenor. Echipa noastră a încetat din viata !
bog • 21 august 2015, 20:25
Eu zic sa te apuci de scris romane. Vorbim de legile capitalismului dar nimeni nu spune un lucru simplu. Omul asta zice ca vinde Steaua pe 15 mil de euro(fără jucători) dar el nu are voie legal sa scrie Steaua Bucureşti pe un colt de tricou.
dac.impielitzat • 21 august 2015, 21:03
„Dar nici el nu poate obliga suporterii sau societatea, în general, să-l mai ia în serios”
hehe, da, unde nu-i cap vai de picioare. pai… cine l-a luat vreodata in serios?! :)))
or fi fost… Tolo, si tu Brutus?
Marka Ragnos • 21 august 2015, 21:37
Am vrut sa te felicit, ca ai scris in sfarsit si un articol impotriva stapanului, dar apoi am citit finalul si mi-am dat seama ca e vorba tot de o oaie in piele de lup. Pai bre, ne-a Tolo(e intentionat „ne-a”-ul, ca sa inteleaga toti suporterii becalieni care te citesc), de ce dezinformezi?
1. SC FCSB SA nu e Steaua. De ce ii spui Steaua? Pentru ca a zis becali ca e? pentru ca te-a mintit acum cateva luni ca scoate el niste acte? Uite ca au trecut lunile si nu a scos nici un act. Singurul act care conteaza e acea decizie din decembrie care spune clar ca FCSB nu e Steaua. Tu, ca un mare jurnalist ce te tot dai, ar trebui sa fii corect si sa informezi oamenii ca fcsb e Steaua, nu sa continui minciuna.
2. De ce spui ca sc fcsb sa nu are datorii? Are, chiar foarte multe. Are datorii la multe firme cu care jegul ala a facut contracte si carora le-a dat teapa. De Avicola Iasi ai auzit? SC FCSB SA a luat carne de pui de la acea companie si nu a platit nimic. Nu ma lua cu faze ca avicola e a lui becali. SC FCSB SA inca figureaza drept unul dintre datornicii Avicolei.
3. Cum adica SC FCSB SA nu a fost finantata de stat? A fost, Tolo, draga. A fost. Pentru ca puscariasul becali gheorghe a finantat echipa aia cu banii pe care i-a furat chiar de la statul roman. Ai uitat de asta? Ai uitat ca a facut puscarie pentru ca a furat de la romani? Cam multe uiti, draga Tolo. Ar trebui sa mergi pe la doctor, sa te verifici.
4. De cand e becali actionar la sc fcsb sa? Tolo, ce ai fumat? Da-ne si noua. becali nu are nici o legatura in acte cu acea echipa. El e doar camatarul care spala bani acolo. Da 1 milion imprumut si scoate 10. Pentru ca poate, pentru ca doar asa poate sa judece un puscarias. Daca voi chiar erati ziaristi adevarati, ati fi mers la geambazi ca sa il intrebati de fcsb, ca ala e seful echipei, nu becali. Cel putin e sef in acte. Si, daca ciobanul nu e sef in acte, atunci ar fi trebuit sa mergeti si sa il intrebati de ce e asta. Dar voi nu puteti, pentru ca voi scrieti la comanda.
SebiP • 21 august 2015, 21:43
Cu tot respectul, domnule Tolontan, VA ROG, va implor, NU ne mai asasinati cu astia!!!!! S-a distrus sportul, competitia sportiva, ideea de fair-play… ati sacrificat totul pentru un singur K (GB)lub…!!! Astra a avut un comportament mai mult decat meritoriu, de ce nu scrieti nimic!??? Chiar v-a „manjit” Interlopu’ pe toti!?? Multumesc, ma scuzati…
dudu • 21 august 2015, 22:19
@ DANIEL – ala care moare si urla de dragul Astrei
In locul tau, Daniele, as fi fericit ca nu gasesc un articol despre Astra. Sa iti spun de ce:
– Daca s-ar vorbi despre patronul Astrei, asa cum se vorbeste despre patronul Stelei, s-ar spune ca a facut echipa la Giurgiu din bani furati de la fraierii care ii aplauda echipa, din bugetul statului, din banii mei si ai tai.
– Daca s-ar vorbi de Sumudica, s-ar spune ca desi e de 1.000 de ori mai bun antrenor ca Radoi, e si de 1.000 de ori mai clovn. Un tip care vede fante de lumina si noi reguli de offside cand castiga echipa lui, si care se tavaleste pe jos, e eliminat, sau vede conspiratii mondiale („Nu se vrea o echipa romaneasca in Europa, se vrea o echipa din Olanda”) cand arbitrii gresesc impotriva echipei sale.
Dar stai linistit. In 1, maxim 2 ani, Niculae o sa iasa din puscarie si o sa faca praf Astra, asa cum face Gigi praf Steaua acum. Si atunci o sa se scrie destul (desi, la cat de virulent esti, cred ca atunci o sa reprosezi GSP ca scrie prea mult despre Astra)
Marius • 21 august 2015, 22:24
In esenta ai dreptate , chiar daca te critici si pe tine insuti .
1. Fanii nu asculta si accepta orbeste , la ce ccaturi debiteaza infractorul becali . Nu confunda ziaristii si spectatorii , cu adevaratii suporteri .
Peluza sud impreuna cu alti suporteri , adevarati , ai realei Stele , au contestat ,inca , de la inceput si au sanctionat toate iesirile , minciunile , infractiunile si gesturile grobiene ale inculpatului albanez . Am dus un razboi , pierdut si asumat din start , cu toti : interlopi , fani spalati pe creier de mass-media , familia becali , MAI, fosti jucatori ai Stelei cumparati pe arginti , rivali , presa si tot ce este mai rau intr-o societate . Am luptat cu acest oligofren , in momentul lui de glorie . Atunci cand facea lumina in ferentari si isi cumpata mii de suflete , negre , loiale . Atunci cand ameninta procurorii care ii cercetau averea . Atunci cand ameninta cu camatarii sau clanul sportivilor , suporterii . Atunci cand fura , in direct , telefoane de la ziaristi . Atunci cand ameninta toata antena 1 si pe „toti muncitorii de acolo ” . Atunci cand venea cu sacosele de bani la sefii ziarelor . Atunci cand il ameninta si scuipa , in public , pe cel mai mare deontolog al neamului , marele cTP . Atunci cand era de neatins si bine infipt in mafia interlopa si cea politica . Atunci cand injura ameninta si lovea ziaristi . Atunci cand detinea functii in stat . Atunci cand avea , la picioare , toti capii fotbalului romanesc .
Tu unde erai prietene , sau erai ocupat sa manjesti foaia cu mizerii la adresa noastra ?! Cata puscarie ne doreai ? cat ai mai folosit pana la exasprerare si epuizare invective , gen : drogati , inculti , huligani , prosti , needucati , paraziti , saraci ( ” sa vina ei cu bani de acasa , sa dea la club , asa cum isi risca DOMNUL GIGI BECALI averea la Steaua ….” ) . Ghici ce ? Chiar dadeam bani la club : deplasari , bilete , produse cumparate , care atrageau dupa sine interes , publicitate etc. Spre deosebire de tine , care doar ai mancat de pe urma acestui club , ca si toata presa ” sportiva ” , cea care a ceeat un monstru si l-a scos la facut poze , ca na … albanezu` … e vandabil ! Distrugand astfel intreg fotbalul romanesc , totul trebuia sa se invarta in jurul ciobanului (daca o stire incepea , de exemplu , cu Ceahlaul Piatra Neamt , trebuia sa legati ceva de gi-gi sau Steaua , pe care le amestecati pana la confuzie , inducand prostimea in eroare ) .
De aceea , mai sclifositilor , va tineti cu ghiarele de numele asta , si il folositi ilegal si ne-profesionist . Deontologilor , tocmai voi , cei care ridicati in slavi legislatia , si o invocati cu atata tarie , cand constatati consternati , ca un „criminal” a aprins o torta in tribune . Tocmai voi , sa nu tineti seama de o decizie IREVOCABILA a instantei – STEAUA NU ESTE fcsb !!! miseilor .
Ai idee ce inseamna sa stigi intr-o lume de orbi , muti , surzi si autisti , ani de zile ? Ai idee ce inseamna sa urli , in disperare , ca vine lupul iar voi sa faceti pe oile canine ?
2. De ce apar astfel de articole , numai atunci cand ciobanul pierde lamentabi l? De ciuda ca nu mai vindeti , cu Steaua ?
3. VORBESTI DE ANGAJATI SI SINDICATE , AI CURAJ SA SPUI CE SALARII OFERI ANGAJATILOR ? CAT VOLUM DE MUNCA , MURDARA , LE IMPUI SI CARE ESTE SALARIUL DUMITALE , DRAGA DEONTOLOGULE ?!
4. Daca intra una , din cele 4 bari sau din cele 20 de ocazii , clare , de gol , ce text aveai pregatit ? Una peste alta , fcsb s-a ” taiat psihic” , dominind copios caricaturile norvegiene , pana la primirea celui de al 2-lea gol … daca tot vrem sa fim corecti pana la sfarsit .
5,. Cum o mai scoti la capat cu „nea gi-gi ” , daca , printr-o minune , prostul se califica acolo ? Cum de altfel a fost o minune , ca Rosenbourg a castigat pe Mall Arena cu 3-0 . Dar esti ziarist sportiv , gasesti tu un subterfugiu , repede o intorci .
NU IA FURAT SI NU INCEARCA NICI UN GENERAL , SA II FURE CLUBUL . S-A REPARAT O IMENSA GRESEALA .
Cum sa spui ca oPREA vrea sa ii fure clubul ? cand cei doi fac parte din aceeasi barca , una care se clatina si prinde apa . Astia doi sunt destul de prieteni , te mai dai si mare cunoscator , pentru un ziarist e jenant ceea ce afirmi . Faci toate jocurile acestea intr-o continua cacialma mizerabia , pentru salariul imens , si pentru a salva presa sportiva , de la inec , aflata in deriva si cu colacele , oferite de „nea gi-gi ” , in jurul gatului . Ai idee cine a recuperat istoria , emblema , culorile si palmaresul , de la murdarirea ei sub comanda ciobanului ?! Ai idee de ce generalii , nu doresc sa infiinteze o noua si adevarata echipa ?
Generalii vor banii ciobanului si nu o Stea curata , de aceea nu vor infiinta NICIODATA o echipe profesionista . Jumatate dintre ei sunt cumparati , cealalta jumatate asteapta , infrigurata , sa fie cumparati .
STEAUA nu e fcsb , MINCINOSULE !
seft • 22 august 2015, 0:13
Generale,…,sunt de acord cu tine,…,poate se mai inscriu si altii…?
Marius • 22 august 2015, 0:28
Gogosi…. Din pacate asta ne-ati vandut si noua D-le Tolontan…..gogosi.
sundance kid • 22 august 2015, 0:28
EPIC . FELICITARI DOMNULE TOLONTAN !!
sundance kid • 22 august 2015, 0:31
Era sa uit !! Pe Gigi Becali l-as caracteriza : ” brinza de oaie intr-un burduf de caine !!
Lucian • 22 august 2015, 0:56
Felicitari, Catalin! Un articol excelent. Esti la distante stelare de pseudogazetari gen Ovidiu Ionitoaia. Asta inseamna jurnalism modern. Bravos!
Bogdan • 22 august 2015, 2:20
Patronul a facut unele greseli pentru care plateste si anume:
-impunerea finului Radoi in locul antrenorului care a castigat campionatul prin ,,nepotism,, un narav vechi romanesc.
-prin ,,influentarea,, bancii tehnice creeaza confuzie la echipa si indisciplina in vestiar.
-se inconjoara de yes-manii care din staff care ii spun ca deciziile sale sunt bune si ia multe decizii pripite (vezi concedierile ,,la nervi,, de jucatori) peste capul antrenorului.
-doreste ca echipa sa se sustina financiar dar vinde toti jucatorii buni fara sa completeze lotul cu jucatori de perspectiva.
-face declaratii despre vanzarea clubului fara sa tina cont de faptul ca suporterii dezamagiti nu vor mai veni la meciuri (si astfel vor fi mai putini bani)
zack • 22 august 2015, 3:15
Becali gindeste simplu si Foarte Bine. Ca sa ti echipa iti trebuie banii multi, foarte multi bani. Asa ca Trebuie sa-i faca din Fotbal. Ne place sau nu ne place asta este Regula Supravietuiri. Cine nu intelege si mereu injura, spor la treaba, insa Sper sa Oboseasca si ei odata ca multi am Obositprin energia lor. Cum a procedat Becali? A taiat baremul de plata la Max 10 000 la luna, iar adversari care plateau sume mari ca CFR si Vaslui au falimentat. Becali a Cistigat deoarece a Cumparat cu sume Mari Multii Fotbalisti, din tara cind altii vindeau la disperare. Desigur , multi au fost Platiti la Suprapret insa in echipa au loc 11 cascadorii, asa ca Uni devin Vedete, le-a Crescut Valoarea dar ECHIPA AVEA DESTUI TINERII PLATITI CU BANI GREI care TREBUIA SA PRODUCA VICTORIILE VIITOARE, NU? Insa aici a fost o PAUZA MARE, caci asta NU SA MAI INTIMPLA asa ca PIERZI PESTE TOT si toti ii JELESC pe Cei care TREBUIAU VINDUTI ca sa fie INLOCUITI CU CEI DIN CURTE pe care ii PLATESTI DE CITIVA ANI sa DEVINA VIITOAREle STELE. Asa ca OBLIGAT de SITUATIE, Becali Cumpara la DISPERARE insa toti Vor Banii Multii ca Inainte si BECALI a INTELES ca din FOTBAL NU SE FAC BANII. In plus cind este asa de mare nevoie de Bani, NU MAI AI NICI PLATITORI care Vor ca Becali sa Plateasca 3 Milioane/ An la ARMATA LUI PESTE PRAJIT care au trait din cersit toata viata lor. Toti Sinteti Bolnavi la Cap insa se Pare ca Becali sa Lecuit si VREA O PAUZA de la Circul Creat de Amatorii care nu au nimic de Lucru decit sa-l INJURE PE BECALI ca NU LE DA LOR, TOTI BANII LUI. A ajuns si Becali la Sapa de Lemn asa ca ce mai are, este ptr familia lui. Sper ca toti trebuie sa ne privim oglinda si sa ne intrebam, DE UNDE ATITA URA si De Ce? La asa Gindire, asa Patrie am Reusit sa Facem Noi in Romania. Intodeauna am stiut sa face asa, ca la Noi se Poarta. Puscarie, injuraturi si Dureri de cap apoi Plateste pentru ca NOI VREM ASA. ????
Vladimir Cinezan • 22 august 2015, 5:07
Antrenorul Șumudică zice că șansele echipei pe care o conduce de a accede în grupe sunt de până la 40%, alți jucători ai echipei din Giurgiu cred în 50% șanse, după ce echivalează la rece Victoria asupra olandezilor. Cred că despre Astra ați vrut să scrieți, sau mă înșel…
motanul incaltat • 22 august 2015, 5:21
Ce rost are prelegerea asta economoica chiar si facuta de un roman, absolvent la Princeton cu noi???/ Era o opinie despre problemele capitalismului. La noi , nu exista asa ceva….CI doar o epoca fanariota continua…. Crezi ca o sa intre cineva in greva la Steaua, pe motiv ca Georgescu avea dreptate????. In primul rind , dupa lovitura de stat din 89, la conducere au venit tot fosti nomenclaturisti ce fac treaba tot asa ca intre tovarasi…..Asa ca daca vrei 10.000 euro pe luna in Romanica taci din gura si esti de acord cu sefu….. Daca te crezi tare du-te frate in West….Numai ca acolo e alta lume care merge pe competenta.Si Rat de exemplu numai el stie ce patimeste….. Sau Tamas…..
Ma Schimb Dupa Cum Bate Vantul • 22 august 2015, 7:58
Sunt surprins de faptul ca un atat de bun cunoscator al fotbalului abia acum se sesiseaza si ne sesizeaza, destul de autodefensiv si nu extrem de convins si nici convingator. Mie mi se pare un articol mai mult orientat spre atragerea de rating si alinierea la trend-ul zilei decat o adevarata reprezentare a ceea ce se intampla de peste o decada la aceasta echipa. Un stil asemanator mentorului domniei sale, Ovidiu Ionitoaia, pe care nu il mai citesc de mult. |Salutari tuturor ce scriu si citesc aceste comentarii.
PS1: Mi-a mers la suflet ce-a scris Generalul
PS2: Doru din California:M-a bucur ca urmaresti fenomenul si m-a simt trist ca nu-ti functioneaza spell-checker-ul
Ma Schimb Dupa Cum Bate Vantul • 22 august 2015, 8:01
Scuze, Doru.
Complimentele au fost pt. Dorin din CA.
sa.ne.plangem.de.romania • 22 august 2015, 9:11
La fel cum spune si brazvan, voi traiti doar din ce face Becali, din scandalurile reale sau inventate de voi, „jurnalistii” sportivi, care faceti articole dupa comentariile **** care va citesc articolele. Scrieti si despre ce a mancat magazionerul de la Steaua, dar despre meciuri ca si cel al Astrei, scrieti 2 randuri. Apropo, mai exista si alte sporturi. De ce nu scrieti mai mult despre faptul ca Baia Mare a castigat intr-o singura zi ambele supercupe la handbal.
Voi distrugeti sportul romanesc prin scandalul asta pe care il promovati si il iscati.
De ce credeti ca au inceput sa fie asa multi antistelisti, pentru ca voi i-ati creat.
Incepeti si faceti jurnalism sportiv si impartial si poate atunci si sportul romanesc o sa isi revina.
Melinte • 22 august 2015, 10:20
De ce nu este proprietarul legal,din aceleasi motive pentru care Patriciu,Nicolae,Popoviciu,Tender,Videanu si alti „investitori”strategici sirieni,turci,arabi si alte nationalitati nu sunt proprietari legali.Au furat pe capete,iar guvernantii le-au tinut de sase.Sa ma ierte dom’ Georgescu,dar daca acesta de la noi este capitalism,atunci eu sunt popa la turci.Lozinca mobilizatoare in Romania este: Borfasia salveaza Romania!In privinta ipochimenului nostru ,nu-l mai tot mediatizati atata oricate tampenii ar debita,e o tactica a lui de a intra in vizorul presei si voi ziaristii nu va prindeti.Silentium stampa ar fi solutia, am avea si noi placerea sa citim si alte stiri despre lumea de la noi si de aiurea.Ce ziceti,cer prea mult dragi ziaristi sportivi si nu numai.