De ce Becali nu e proprietarul legal și moral al Stelei

Demisia lui Rădoi e începutul sfîrșitului pentru stăpîn. Revenirea de azi e doar amînare

vineri, 21 august 2015, 2:03

„Gigi, covrigi tradiționali”. Prăvălia e chiar pe Batiștei, colț cu Bălcescu, pe locul magazinului de bijuterii Cellini. Joi noaptea, cînd pe bulevard se scurgeau prin ploaie mașinile dinspre Național Arena, oamenii citeau, cu imaginația, întîi „Gigi” și, mai apoi, „gogoși tradiționale”.

Steaua a suferit cea mai grea înfrîngere pe teren propriu din cupele europene, raportată la numele adversarului. Scoruri rele au mai fost.

În 2006, echipa pierdea tot cu 3-0 acasă, în fața lui Lyon. Pe bancă era  Olăroiu, iar în teren jucau Dică, Paraschiv sau Lovin, amintiri respectate azi. Dar OL rulase ca o mașină de fotbal, presa franceză scriind că „fidelă reputației sale, Olympique n-a fost nici un moment în pericol”.

Rosenborg nu e, și nici n-a fost vreodată, nici Lyon, nici Chelsea (0-4), nici Real Madrid (1-4) și nici Borussia Dortmund (0-3). Una e să o încasezi de la un nume mare european și alta e să te zvînte Rosenborg, o trupă dusă la școala corectă a fotbalului, însă atît.

Așa se întîmplă însă cînd patronul crede că le știe pe toate.

Și ne consideră pe toți proști.

La cîteva minute după meci, gogoșile lui Gigi se rostogoleau, umflate și pudrate, pe televiziuni. Îl prinsese sport.ro și noroc că n-a mai stat nimeni să vadă continuarea – probabil că dimineața el încă striga pe Discovery. Omul avea chef de vorbă și ne certa că nu înțelegem cum e cu economia, cu fotbalul și, în general, cu viața.

A început telefoniada prin a tăia în direct salariile angajaților săi! A continuat făcînd politica de transferuri tot pe TV. Pe cine vinde, cu cît. Pleacă Tade, pleacă Tahar, vine Zmeul Zmeilor.

Becali producea calcule în direct și declama ca un predicator al banilor; rareori cineva a putut fi citit atît de clar pînă în străfundul spaimelor sale. Căci e clar că omul s-a speriat în închisoare, polii magnetismului său s-au inversat, siguranța a luat locul mîndriei, și e absolut sincer cînd spune că el nici mort nu mai riscă de acum înainte „un euro măcar” pentru Steaua.

În numele familiei stă călare pe conturi ca să nu iasă vreo monedă de capul ei pe trotuarul din fața băncilor. Altădată își ținea banii morman în curte, înveliți în prelată, acum îi are în bănci. „Mă poate obliga cineva?”, repeta el și adevărul e că nimeni nu-l poate obliga să cheltuiască.

Dar nici el nu poate obliga suporterii sau societatea, în general, să-l mai ia în serios. Cineva care spune maniacal „Asta e echipa mea, fac ce vreau cu ea” nu e doar enervant, ci și incorect.

În ciuda a ceea ce țipă nu doar Becali, ci și mulți alți patroni din România, în acceptarea oarbă a mulțimilor, un patron nu face ce vrea cu proprietatea sa! Da, sună ciudat, însă demonstrația este următoarea. Ca de obicei, avem nevoie de un pic de distanță ca să înțelegem.

Peter Georgescu este unul dintre românii care au ocupat cele mai înalte funcții în comunicarea globală. El a fost CEO al WPP, unul dintre liderii grupurilor internaționale din publicitate. Vreme de 50 de ani, ca absolvent de Princeton și Stanford, Georgescu a muncit în marketing, publicitate și relații publice.

Recent, Georgescu a scris o opinie în The New York Times care începe așa: „Sînt speriat!”. Ziarul Financiar are meritul de a fi semnalat textul. În esență, Georgescu susține că pericolul pentru capitalism vine din faptul că a uitat cîteva din regulile sale de bază. Una e aceea că angajații sînt și ei proprietari cu drepturi ai companiei unde lucrează. Inegalitatea unei relații ucide în timp tot.

Punctul de vedere al lui Georgescu a stîrnit un asemenea interes încît ziarul i-a solicitat o sesiune de întrebări și răspunsuri cu cititorii. În discuția aceasta, românul a detaliat: „Proprietarul are drepturi, dar nu are dreptul legitim de a maximiza rezultatul pe termen scurt”.

De ce? „Pentru că acţionarii nu sînt proprietarii companiei în sensul legal sau moral”.  Cum nu e acționarul proprietar în sens legal? „În sens legal, compania deţine propriile active”.

Georgescu a rostit un adevăr uitat. O companie, că e club de fotbal sau fabrică de bere, are propriile interese, care uneori nu se suprapun cu cele ale proprietarului. De pildă, acționarii n-ar dori să existe sindicat. Dar interesul companiei e ca forțele să se manifeste echilibrat în procesul economic, interesul e ca angajații să fie mulțumiți și bine plătiți.

Cu cît ai acces la asemenea idei, realizezi în ce mare minciună trăim noi în România. Și în ce minciună trăiește Steaua.

Dacă cineva deține o companie, el intră într-un joc economic și se obligă să respecte niște reguli. Nu-și poate cumpăra pe firmă un elicopter pe care să-l folosească pentru uz propriu. Ar fi o fraudă. Pentru că și-ar fura propria companie, se poate așa ceva și se pedepsește.

Logica e simplă și așa s-a clădit capitalismul. Nu-ți convin regulile, ține-ți banii sub prelată în curte! Ține-i acolo și nu intra, ca acționar al unui club de fotbal, într-un joc sportiv și comercial, pe care tu ai chef să-l joci cum vrei, nu după principiile agreate de noi toți.

Așa a făcut Becali și cînd l-a pus pe Rădoi antrenor fără licență. E ca și cum ai trimite pe stradă, care e publică, nu e a ta!, șoferi fără carnet pentru că așa vrei tu. Face ăla un accident, moare un jucător la antrenament, cum răspunzi tu uman și legal pentru că cineva fără calificare a condus un colectiv cu risc important?!

Să admitem că nu tot ce a făcut Becali la Steaua a fost strîmb. Dimpotrivă, sînt domenii în care el a procedat corect și alții, incorect.

Steaua nu și-a fraudat intern interesele prin transferuri precum cele condamnate în instanță. Steaua și-a plătit transparent jucătorii, cel puțin în ultimii ani, prin contracte care au purtat onest netul și brutul, fără ca echipa să rămînă datoare la Fisc.

Steaua lui Becali nu a intrat în meandrele unor insolvențe care, de multe ori, se numesc țepe date partenerilor, angajaților și statului.

Steaua nu a primit finanțări de la consiliile locale, ministere sau primării, pentru care alți edili sau șefi de echipe dau acum cu subsemnatul.

În aceste cazuri, nu sînt nici puține și nici lejere, căci toate costă, Becali a fost corect. Iar Steaua a evoluat uneori cu handicap, în fața unor competitori care au avut un avantaj venit din bani publici sau din impozite neplătite.

Dar cînd privește Steaua ca pe brelocul său, Becali e depășit de sensul lumii în care mai trăim și noi, nu numai el.

Faptul că Rădoi a demisionat nu e decît începutul sfîrșitului pentru stăpînul Gigi și pentru gogoșile sale. Revenirea e parte a circului și îl ține captiv. Nu ajută pe nimeni.

Gata cu boierul și vechilii, gata cu slugile, obedienții, curtenii, puiuții, argații și cum mai crede el că merg lucrurile! Presiunea asupra lui Becali dă semne că se extinde atît de mult, răbdarea oamenilor și a angajaților e atît de măcinată că nimeni nu-i mai suportă gîndirea preistorică.

E acționar, dar nu e rege, nu e stăpîn, nu e mahăr, nu e unicul proprietar, vorba șefului de la WPP, nici legal, nici moral.

Protecția proprietății sale înseamnă că generalul Gabi Oprea nu-i poate fura clubul în numele Interesului Național, dar nu că el însuși ar putea să-și sugrume echipa dintr-o criză de amoc personal.

Comentarii (106)Adaugă comentariu

benaflek  •  21 august 2015, 14:16

cum inceputul sfarsitului? adica moare? o sa o vanda facand pe placul sceleratilor care ii vor capul si pun pariu ca peste un an va fi regretat mai rau ca si copos care il intrecea la hotie . o sa se aleaga praful si de liga 1 cat de curand. nu moare nimeni

Mih  •  21 august 2015, 14:22

Adica actionarul majoritar, „patronul”, nu are drept de viata si de moarte asupra angajatilor?!?!Pfff….Comunistule!..:)).Peste vreo 20 ani, vorba lui Brucan, poate o sa incepem sa consideram conceptul expus de tine normal…pana atunci…manele, gratare in fata blocului…masini de zeci de mii de euro pentru care nu avem bani de intretinere etc… Asa comportament…cam atata educatie…deci cam atata capacitate de a intelege principii civilizate…mai e mult pana departe.

Sorin  •  21 august 2015, 14:24

Te inseli ca s-au terminat slugile. Vine Stoichita aka Slughita cat ai zice peste.

AleX  •  21 august 2015, 14:27

De acord cu dvs. dar tin sa intreb ceva.
Investitia unui patron implica anumite riscuri, e normal..e comert:). de acord nu?
Dar care sunt investiile reale ale patronilor romani? In ce mai exact? In cumpararea unui jucator cu x bani si vinderea dupa ce marcheaza cu 3x bani?
Adica, pur si simplu fiecare investitor priveste asta ca o afecere personala? Inseamna ca tu, iubitor al fotbalului ar trebui sa te opresti sa mai urmaresti fotbal, pentru ca e doar o afacere personala. Plus, majoritatea au spalat doar bani la noi. In ce se investeste mai exact in fotbalul romanesc? cred ca nu este necesar un raspuns. Cred ca daca un om care iubeste fotbalul, intelege de unde se pleaca .. chiar de la formarea jucatorului ,, in fata blocului”. 🙂

Kendo  •  21 august 2015, 14:28

Duca-se! Sa-l ia si pe „antrenorul” Radoi cu el…

George  •  21 august 2015, 14:28

Tolo, cu tot respectul, presa din România ține hangul acestui preistoric cu gândire feudală de prea mult timp. Pentru că ,, asta se cere”, vorba unui coleg de-al tău. Monstru creat și întreținut de întreaga presă. Acum e gângav și învechit? Nu mai aduce rating? Tolo, Tolo…..

leudemic  •  21 august 2015, 14:29

Bai fratilor…. Astra a batut ieri pe AZ ALKMAR iar eu nu vad nici macar o stire despre asta in primele 10 stiri…. sunteti incredibili cu fcsb-ul vostru…

Mantza  •  21 august 2015, 14:30

Sunt suporter de aproape 40 de ani al acestei echipe , dar n-am crezut sa vina ziua in care sa-mi doresc sa pierdem in cupele europene . Acest cioban ne-a facut ,si-mi asum pluralul, sa nu mai mergem pe stadion , sa ne dorim insuccesul ,doar ,doar , o vinde echipa .
L-am respectat in primii ani, cand spunea ca duce echipa in champions league,
si majoritatea oamenilor in frunte cu media, concluzionau la unison ca-i nebun. A sosit ziua in care pot spune , da e nebun .
Cand nu intelegi nimic dintr-o economie de piata , lasate la mana oilor , poate cu putin noroc si cheag ,mai inchegi cava parale .
Gandesc cu voce tare si mi-as dori sa vina ziua cand nea JIJI ,v-a vinde echipa ,tot cu voce tare spun, ca- mi doresc un proprietar care sa iubeasca fotbalul si economia de piata , care sa respecte suporterul si sa fie respectat de suporter.
Un singur om vad capabil la aceasta ora sa preia echipa si s-o duca acolo unde-i este locul , acela este Adrian Porumboiu.
Atunci imi pot permite, si cred ca n-am sa mai scriu . sau sa pronunt cuvantul „echipa” niciodata , ci simplu STEAUA .

fanulumocanu  •  21 august 2015, 14:30

cu tot respectul, dar ani de zile am sustinut asta eu si multi stelisti aici sau in alta parte, iar voi ziaristii ati ignorat-o total. sunt chestiuni elementare ale capitalismului, sunt reguli de bun simt dupa care este gandita sa functioneze orice firma. la Steaua e mult mai mult de atat pentru ca e vorba si de un bun public cu multa incarcatura sociala, simbolica, istorica, administrat de un privat. chiar si in cazul proprietatilor private, nepublice, daca am o cladire de patrimoniu, nu fac ce vreau cu ea pentru ca sunt proprietarul ei. am niste obligatii fata de comunitate, fata de istorie, fata de eventuale traditii.

Zeke  •  21 august 2015, 14:31

Felicitari pt articol, e 100% corect!
Eu unul astept de mult Steaua fara el, mai bine in liga a 4-a dar fara jiji!

talpaiadului  •  21 august 2015, 14:32

Un articol bun. Poate il citeste si Becali, desi nu cred ca ar intelege mare lucru. Probabil ca ar considera ca „o criza de amoc personal” e un fel de injuratura.

667  •  21 august 2015, 14:32

Voi l-ati creat pe becali!

Silviu  •  21 august 2015, 14:32

in subconstient a ramas oier, el considera ca echipa este o turma de oi. Daca nu ii place cum arata cateva oi le taie sau le vinde. Dar chiar si asa, a incalcat reguli absolut elementare: a pus cainele sa fie cioban, magarul sa pazeasca oile. E clar ca are probleme la mansarda. Cea mai mare frica a lui este ca isi va pierde blazonul, ca o sa ajunga un nimeni. Va avea carti de vizita pe care se va prezenta „fostul Gigi Becali”

Dan  •  21 august 2015, 14:33

Cu toate astea, într-un mediu cu concurenți diletanți, așa cum arată Liga 1 acum, Gigi mai poate câștiga titluri, și calificări în UCL. Probabil că totul se va termina atunci când din academia lui Hagi va ieși prima generație puternică.
Dar până atunci, să ne reamintim că anul trecut cu Ludogoret și după prima repriză cu Partizan, Steaua a avut mult ghinion. Ba chiar și adversarul puternic de ieri putea fi evitat, cu puțin noroc la tragerea la sorți.
Una peste alta în ultimul deceniu putem spune că Steaua a avut și perioade bune, așa cum a fost echipa ctitorită de Pițurcă și Reghe care a făcut performanțe în teren și conturile clubului precum și cea din ultimii doi ani în care lucrurile nu s-au mai legat. Rămâne ca proprietarul clubului să gestioneze cu înțelepciune resursele în condițiile unui destin mai puțin generos.

Natus Vincere  •  21 august 2015, 14:34

Un articol minunat pe aceasta tema este si de la competitia dumneavoastra, domnule Tolontan. Un pic cam dur si un limbaj mai putin folosit in gazetarie dar comple adevara: cristianscutariu.ro/invitatii-emisiunile-sportive-reactionati-cand-abereaza-gigi-becali/#comment-1707

Lucian  •  21 august 2015, 14:36

Nu zic, are Becali multe bube, dar nu poate fi acuzat singur de esecul fcsb-ului, desi adevarul e ca pestele de la cap se impute.
Vina lui e ca s-a inconjurat de oameni, care nu isi merita statutul: fotbalisti, antrenori, conducerea administrativa, etc.
Nu-l faceti pe Becali singurul raspunzator, iar pe ceilalti victime caci gresiti mult.

BogdanG  •  21 august 2015, 14:37

Adevarat 100%. Pacat ca nu realizeaza cat rau face.
Daca nu mai poate, sa vanda, sa se dea la o parte.
A facut si bune, dar si rele. Multumim.
Dar e randul altcuiva. Sau a altora, mai multi.

Caracalla  •  21 august 2015, 14:39

Felicitari! De mult nu am mai citit un articol atat de bine argumentat, foarte bun exemplul domnului Georgescu. Asemenea gandiri medievale distrug putinul care ne-a mai ramas, trebuie sa dispara personajele imbogatite peste noapte care se cred undeva prin evul mediu, stapani ai unei mosii unde iobagii trudesc din greu pentru binele boierului. Acest om a distrus Steaua, a indepartat pe rand toti oamenii competenti si s-a inconjurat de personaje tip Dinu Paturica, a adus antrenori specializati in convorbiri telefonice (ex: Mihai ,,da, patroane” Stocihita), a distrus centrele de copii si juniori pe motiv ca acestea nu produc bani si valori peste noapte, a bagat in buzunar peste 30 de milioane de euro din transferuri, incasari pe bilete si bonusuri de la UEFA, a indepartat jucatorii valorosi de la echipa pentru un pumn de dolari, a adus in loc numai jucatori de la echipe retrogradate, a indepartat suporterii, a decis sa lase sigla armatei, etc. Mi-ar placea sa dispara acest personaj, insa mi-e frica sa nu traga echipa dupa el, s-o vanda bucata cu bucata pana nu mai ramane nimic.

vlad  •  21 august 2015, 14:39

Usor off topic, dar legat de capitalismul romanesc si de evolutia lui: inainte de magazinul Cellini, in spatiul ala era Naf Naf. Acum e o gogoserie/covrigarie intitulata „Gigi”! Foarte inspirata analogia lui Tolo caci odiseea comerciala a unor spatii tine tot de prabusire.

pascal  •  21 august 2015, 14:39

Vorbiti vorbe, un alt antrenor, cu banii pe care I a pus la dispozitie becali,multi putini, ar fi incropit o echipa care ar fi mers mmult mai departe decat asta facuta de rradoi.sunt convins

mickey13  •  21 august 2015, 14:45

Dl. Tolontan. Eu fiind chichiricios si greu de multumit din fire, gasesc (daca vreau) orice punct negru intr-o mare neagra (SIC!). In schimb, de data asta, nu vad niciun punct negru intr-una alba… oricat l-as cauta. Un articol excelent, care, pe langa faptul ca ma unge pe suflet, este unul echilibrat, prezentand succint, atat relele, dar si bunele lui Jiji. Singurul punct (de-un gri spre alb) ar fi faptul ca, din pozitia ta de jurnalist, nu poti sa precizezi oful suporterului stelist; mesajul acestuia catre Jiji I-ul, Cavaler de Poarta Alba: PV! (chit ca-mi doresc din tot sufletul sa nu-l mai vad in veci pe acest profitor la fata, nu-i pot dori ultimul parte din urare. Daca pleaca si vinde, poate trai linistit peste „meleoanele de euroi”.

Cătă S  •  21 august 2015, 14:45

Eu am o idee mai nebunească apropo de marca Steaua.
Dacă marca nu este dorită de Becali, eu văd o persoană foarte potrivită pentru a negocia preluarea acestei mărci, sau închirierea ei, după cum știu că ar vrea armata. Această persoană este Hagi.
Cum ar fi dacă Hagi ar prelua această marcă pentru echipa sa, Viitorul ? Cine s-ar supăra? Becali? Să îi fie de bine. Nu cred că există stelist adevărat pe care l-ar interesa supărările lui Becali.
Hagi deja a demonstrat că poate fi profitabil cu Viitorul. Dacă și-ar adăuga un nume la echipă, nu numai că ar deveni instantaneu cea mai iubită echipă din România, dar după mine, cu această marcă este imposibil să ai pierderi. Trebuie doar manageriată corect la toate nivelurile.
Situație win-win pentru toată lumea. În afară de Becali.
Părerea mea.

Marius  •  21 august 2015, 14:46

Becali nu este creația presei. Presa i-a alimentat mereu derapajele, l-a mângâiat blând când tăvălea gloriile atât steliste cât si de alte bulevarde.
Lui becali i s-a permis să existe…becali este produsul nostru,al tuturor celor care număram minutele până intră grobianul in direct, să vedem ce debitează, este genul de „produs” care deși știut că e toxic si expirat, il cumpăram in continuare pentru că nu suntem in stare să ne cățăram pe orice scară de valori.
Au fost momente când am spus „ce ne făceam fără banii ciobanului?”… Corect,insa am lipsit nemotivat când a spart cu seninătate conturile Stelei pentru a-si lua datoria. Unde d…u am fost atunci???
Nici o voce,nici un glas,NIMENI!!!!
Acum,sincer, sper ca fcsb-ul ăsta să se ducă pe râpă, sper ca acest sinistru sa dispară iar cumva, extrem de improbabil, celebrii generali sa reușească in demersul lor de a reda Steaua lumii…de la 0, cu absolut tot.

Demisia lui Radoi? Un lucru firesc,ca atunci când te ambiționezi sa porți o haină nefiresc de mare si până la urmă renunți, ori ti-e prea frig ori te faci de râs…

Aferim!

socrate123  •  21 august 2015, 14:48

articol dupa articol, zi dupa zi, acelasi subiect- zvircoleala patologica legata de aceasta echipa….
-nu este suficienta iritarea ajunsa deja la cote maxime a tutoror celor care nu mai suporta pseudo-stiri exclusive despre fecesebe,
-nu este suficienta pur si simplu ignorarea unor performante real europene ale celeilalte echipe din europa league (nici nu-mi pot imagina derapajele de delirium tremens ale pseudo-mediei daca fecesebeul ar fi eliminat o echipa din premier league sau ar fi intors de la 0-2 cu o echipa olandeza!)
– nu este suficient raul provcat ani de zile prin promvarea unor personaje neanderthaliene care au otravit spatiul media si generatii de tineri fara nimic in cap
– nu este suficient sa constati un subiectivism ajuns la cote de fanatism (oare o companie care se vrea serioasa precum trustul pro cum poate tolera asemenea specimene precum cei 2 comentatori care delireaza de ani de zile pro penru o singura echipa si scuipa veni impotriva tuturor celorlalte ?!)
– nu este suficient ca nici macar publicul real al acestei echipe nu mai exista
– nu este suficient ca tot acest rau se tot propaga

keep going mister tolontan si ceilalti „formatori de opinii”….keep going

Cătălin Tolontan  •  21 august 2015, 14:51

@ socrate123: cum pot sa polemizez cu cineva care va poarta numele? Aveti dreptate, sint un timpit. Ma duc sa-mi iau portia de cucuta 🙂

tom  •  21 august 2015, 14:54

Aveti dreptate: nu poti angaja soferi fara permis de conducere. Dar profesori fara calificare se poate? De ce?

Ion Toma Ionescu  •  21 august 2015, 14:56

Din nou un articol de nota 10!

geo  •  21 august 2015, 15:04

Tolo…ati ratat complet stirea…
Sport.ro si Digisport.ro au fost peste voi…cu vreo ora inainte.
Probabil ca in redactia GSP era pauza de masa.

Antonescu  •  21 august 2015, 15:13

In Romania echipelor le merge bine atunci cand patronii sunt in inchisoare (vezi Steaua si Astra). Daca DNA-ul se tine de treaba in curand si economia o sa duduie!

Silvian Grigore  •  21 august 2015, 15:13

Intotdeauna cand ati avut dreptate am apreciat,asa si acum.Corect articol.N-as fi de accord cu concluzia ca este „inceputul sfarsitului pentru stapan”…din pacate suntem mai aproape de sfarsitul Stelei…avem destule exemple cu echipe care mai exista iluzoriu in”peisaj”,Steaua este numai”capacul”si momentul”renasterii”fotbalului romanesc este departe…

Ciprian  •  21 august 2015, 15:16

Tolo, unde-s articolele despre Astra pe gsp?

fdy  •  21 august 2015, 15:20

articol mioritic despre varianta de capitalism idilic desigur inexistenta. pe lumea asta avem o realitate care nu se va schimba vreodata mai ales ca aceasta se agraveaza de la an la an de aprox 25 de ani:
http://www.nytimes.com/2015/08/16/technology/inside-amazon-wrestling-big-ideas-in-a-bruising-workplace.html?_r=0
sau
http://www.theguardian.com/world/2003/mar/01/usa.globalisation

in tot vestul este deja nenorocire si se gindesc la reintroducerea zilei de munca de 12 ore care in unele tari este deja realitate. pe linga asta te fura la salariu de te usuca si taci pt ca nu-ti permiti altceva deoarece pe mizeria asta pierzi si ce ai iar atunci vin probleme f greu de rezolvat.

cyoby  •  21 august 2015, 15:22

Steaua o echipă de tot rahatul!

shark_34  •  21 august 2015, 15:24

nu sunt de partea lui becall,dar inchipuiti-va ce se intampla cu aceasta echipa,daca el se implica tot atat cat la dinamo,rapid sau petrolul.
echipa isi va reveni,dar ar trebui continuitatedupa 3 campionate consecutive,era de asteptat sa vina declinul la un moment dat si a venit acum.
nu mor caii cand vor cainii,domnu’ tolo!

Max  •  21 august 2015, 15:25

As fi vrut sa postez un comentariu aici, dar cititorul socrate123 a spus pentru mine tot ce era de spus. Sper ca demisia lui Radoi sa fie inceputul sfirsitului nu doar pentru „stapin” ci si pentru toate mustele care roiesc de atitia ani in jurul „brandului” numit steaua, fie ei jurnalisti, politicieni sau suporteri de ocazie numiti generic, in zi de meci, „buni romani”.

dudu  •  21 august 2015, 15:26

Mircea Dusa e ministru la MApN. Oprea e la MAI, deci ar putea cel mult sa confiste clubul Dinamo, nu Steaua.
In rest – sa te auda Dumnezeu!
M-a apucat, ca pe vremea cand Gigi schimba antrenorii ca pe sosete, dorul sa vad tot ducandu-se dracului. Sa fie raul cat mai rau, sa il umareasca toti Tade-ii si toti Hamroun-ii prin procese pe Becali, sa se sature si sa lase echipa unuia care macar la afeceri sa se priceapa…

Razvan  •  21 august 2015, 15:26

Sper ca Radoi sa aiba inspiratia de a-si mentine decizie. A aratat in trecut ca nu se razgandeste usor, un exemplu fiind conflictul cu lupescu.

Sa-l lase pe cioban sa faca el echipa cu argaseala si stoichita, sa tina meciuri cu tribunele goale, ca in 12 luni am scapat de ei. Cu lotul asta nici Ferguson nu poate face ceva. Si da, inteleg ca nu gasesti sanmarteni pe toate drumurile dar pe Prepelita putea sa-l pastreze destul de usor, nu a avut pretentii exagerate. Le fel si in alte situatii.

lord belial  •  21 august 2015, 15:29

cand te bat niste desculti cu 3-0 la tine acasa, cand din 6-7-8 suturi inspre poarta, tu nu dai un gol…ce pretentii sa mai ai.
ps: am prefera sa nu mai citim articole despre detinuti de drept comun, daca se poate. asta, sigur, era necesar. dar atat. nu vrem sa citim despre ciobanasi cu cazier.

gigelos  •  21 august 2015, 15:29

Nu ma mai intereseaza fenomenul fotbal cam de 10-15 ani . Am fost microbist dar de cand cu Borcea,Gigi , Gio..pardon Ion , la revedere ! Ei nu au nevoie de mine nici eu de ei . Intrebare . Unde se antreneaza FCSB ? Chiar nu stiu . Ce scrie la intrarea in respectica baza ? FCSB , Steaua ,IMGB ? Unde se antreneaza ?Unde joaca ? Grupele de copii mai exista ? Nu ? Atunci despre ce vorbim ? Stadion nu , baza de antrenament nu , copii -viitorul ,nu , antrenor venit de la arabi – fara Bac . Steaua Bucuresti a fost un club imens . Azi nu mai exista . Nici ca echipa de fotbal , nici ca afacere , nici ca simbolul cartierului Ghencea ,nimic . E ca o firma de stat privatizata , au praduit tot ce era di praduit , active zero ,doar bani trasi de ,,proprietar ” si apoi insolventa . A se vedea ARCOM ,Avicola Iasi , Fabrica de armament , parca , Sere Bucuresti etc , etc , etc . BANI , BANI ,BANI . Nea Gigi aici e vorba de ceva ce matale nu o sa intelegi niciodata . Nici tu , nici Borcea, Netoiu,fratii albanezi , fratii Negoita etc,etc .

dan  •  21 august 2015, 15:36

pentru ca el nu are Steaua el are FCSB. Multi inca le confunda, cine are minte nu.

Simplu suporter  •  21 august 2015, 15:37

F bun articolul. Cred ca daca l-ar citi n-ar pricepe nici 20%. Steaua e un lot dar nu de pamant.

Rakanishu  •  21 august 2015, 15:39

@667
Voi l-ati creat pe becali!

Subscriu si intaresc ! Datorita voua ( presei in general ) acest personaj grobian care face de ras tot ce inseamna bunul simt si echilibrul uman este unde este datorita presei romanesti, voi l-ati ridicat in slavi, voi l-ati facut personaj public si punct. Tot asa cum voi ati facut si din toti incultii, agramatii si ti…( rromii ) vedete nationale.

Adrian Sitaru  •  21 august 2015, 15:42

articol foarte bun si in acelasi timp extrem de tardiv, caci multe dintre concluziile acestea au fost rostite de ani buni de microbisti. mult mai des de catre microbisti, mult mai rar de catre jurnalisti sau oameni de fotbal. performantele realizate din hazard si conjunctura, chiar daca ele au fost muncite si au fost meritul unor oameni priceputi (Olaroiu, Reghecampf, Mihai Stoica) au orbit publicul si au alimentat gandul acesta extrem de toxic care strabate societatea romaneasca de la un capat la altul, acela ca daca ai bani esti alfa si omega.

exista o categorie insemnata de oameni in tara asta care stiu ce inseamna sa muncesti cinstit, sa ai niste principii corecte si sanatoase in viata (si in afaceri). toti acesti oameni sunt cu siguranta mai putini vocali decat cei care se vor repezi sa iti spuna ca „Becali a bagat bani”, toti aceasi oameni prefera sa stea deoparte pentru ca se simt o minoritate in propria tara, dar toti acesti oameni au indicat de multi ani in ce directie se indreapta lucrurile si cum se vor termina si ma bucur ca azi, in sfarsit, citesc parerile astea si in presa. steaua probabil va mai suferi pana sa fie eliberata de sub dictatura, posibil sa trebuiasca sa cada si mai jos de atat pentru a putea renaste, dar la cate au fost indurate deja, poate ca ce e mai rau a trecut.

Gambeta  •  21 august 2015, 15:43

Chestia cu Georgescu spune-o si joscomunistilor care urlau jos comunismu in 2014 si unii mai rag si acuma.

Aurelian  •  21 august 2015, 15:44

Buna postarea dlui Tolo.(ca de obicei)..///,macar daca ar citi si Gigi=poatea ar ..invata CEVA ..,din pacate nu cred si …UNIVERSUL v-a *corecta* anomaliile lui Gigi…asta e…

Mircea Ordean  •  21 august 2015, 15:45

Interesant, instructiv ce scrieți aici…

shark_34  •  21 august 2015, 16:00

@socrate123:
se vb mereu despre steaua pt ca e cea mai titrata echipa din romania,vrei-nu vrei.
orice subiect despre echipa se vinde bine ca sa zic asa din cauza mai sus mentionata.
nu trebuie ca fii filozof sa-ti dai seama ca fcsb=steaua ,indiferent ca azi castiga liga ,maine pierde la scor si poimaine e in divizia b.
si juventus a fost in b si tot e nr.1 in italia.asa va ramane si steaua la noi pana se vor schimba generatiile.
mai aveti rabdare si voi…

marian  •  21 august 2015, 16:16

si sfarsitul inceputului pentru radoi.

Ted  •  21 august 2015, 16:16

Felicitari dle Tolontan,
Ati scris foarte corect si foarte frumos. Din pacate nu cred ca cineva din FCSB (actionar sau angaja) intelege sensul real al celor scrise de dvs aici si de Peter Georgescu in NY Times. Ironia face ca multi dintre suporterii Stelei, desi nu inteleg, vor fi de acord crezand ca sustineti cauza „Steaua este a suporterilor”.
Bravo!

Kendo  •  21 august 2015, 16:17

@socrate – pentru un asemenea filozof cum va credeti, pareti cam isteric… Si cam „naiv”, daca „zi dupa zi, articol dupa articol” GSP-ul scrie despre acelasi subiect, iar domnia voastra intra mereu, zi dupa zi, pe acest site, ca sa-si faca singur rau. Sunt convins ca stiti definitia nebuniei, conform lui Einstein… Ma tem ca va incadrati.

Comentează