Crăciunescu știe

Cînd erorile și partizanatul ating asemenea cote, responsabilitatea nu se oprește la nivelul arbitrilor

vineri, 14 august 2015, 9:01

Ion Crăciunescu a avut dreptate. El a insistat, încă de la începutul mandatului lui Kyros Vassaras, asupra lucrurilor nefirești de la Comisia Centrală a Arbitrilor

Dar, cum stilul său revanșard este bine cunoscut, acuzele n-au primit credit. Acum se vede clar că el, și nu noi, a avut dreptate. Probabil că are ceva polițe vechi de achitat lui Vassaras, însă faptele îi confirmă observațiile critice.

Să conduci un corp profesional prin delegație e ca și cum ai crede că decizi campionatul băgîndu-le jucătorilor în ochi laserul din tribună.

Mereu înghițit în burdufurile de la Otopeni, Vassaras nici nu i-a inspirat, nici nu i-a motivat, nici nu i-a învățat pe arbitri. Practic, în ultimul an, ei n-au avut un lider. Întîmplare autentică de la unul dintre cursuri: la un moment dat, în plină dezbatere, Vassaras se ridică și pleacă pentru că, programul de la Casa Fotbalului începînd cu oarecare întîrziere, el nu mai ajungea la aeroport în timp.

Nu doar defavorizarea flagrantă a Stelei e în discuție aici. Ci mai multe meciuri, inclusiv cele în care Steaua a fost ajutată. FRF, care se ascunde în spatele independenței reale, dar nu absolută, a CCA, nu realizează cît de mult o afectează starea aceasta de neîncredere. Ea a greșit aducîndu-l pe Vassaras pe condiții de răsfăț, care mai avea puțin și venea la pachet cu armăsarul, precum un CEO de companie multinațională care și-a inclus costurile partenerului hipic în pachetul negociat. Burleanu și-a dorit o soluție externă, imparțială și necontestată și a dobîndit o neimplicare impecabilă!

Peste tot în lume arbitrajele sînt contestate. Face parte din prospețimea polemică a fotbalului. Dar Burleanu greșește că nu-și aduce aminte cum una dintre principalele acuze la adresa guvernării lui Mircea Sandu era chiar asta: arbitrajele care decid masiv și intenționat locuri fruntașe, titluri și retrogradări. Adică bani.

Pe rînd, anumite echipe adună favoruri în bloc. Un sezon era al Stelei, altul al CFR-ului și uite așa s-a clădit legenda, ușor de confirmat în statistică, a protecției unor anumite grupări. Nu e Roata Norocului, e Roata Intenției, că după nici o regulă a probabilităților nu se poate ca o echipă să adune într-un sezon 18 erori pro și 2 contra, în timp ce toate concurentele sale la titlu sînt pe o balanță negativă a greșelilor de arbitraj.

Cînd asta se întîmplă an de an, discutăm despre o matrice a premeditării.

Încă ceva, despre cazul brigăzii Colțescu – Grigoriu – Stoianov. La pauza meciului Astra – Steaua, au aflat cu siguranță că anulaseră două goluri valabile oaspeților.

Reflexul uman, pe care doar marii arbitri și-l refuză, e să încerci să nu mai duci lucrurile în aceeași direcție sau chiar să le remediezi dacă ai ocazia. Măcar pragmatic gîndești așa, ca să nu ți se reproșeze o viciere de rezultat.

Sigur, să repari o eroare cu o eroare de sens invers nu e recomandat și de aceea am zis că marii arbitri se feresc de strategia asta. Compensațiile duc la dandanale și mai mari. Marii arbitri rămîn concentrați pe meci și dau ceea ce văd, nemaigîndindu-se că au comis-o cu cîteva faze înainte.

Dar să sporești efectul a două erori într-o direcție cu alte două în aceeași direcție, asta e greu de înțeles ca psihologie umană. Nu au vrut să compenseze în repriza a doua? Foarte corect gîndit.

Brigada lui Colțescu a fost de Elite Class în ceea ce privește încrederea în sine și de “Județeană” la sesizat și interpretat fazele din teren. Fără perspectivă, fără discernămînt, fără plasament, fără noroc și fără nici un dubiu că sînt singurii care înțeleg fotbalul.

Mai rău nu se putea.

Comentarii (52)Adaugă comentariu

unu  •  14 august 2015, 10:50

sunteti penibili toate cele trei goluri anulate au fost foarte bine interpretate numai mintea voastra de fcsbisti va intuneca ratiunea..nu a fost nici o viciere de rezultat sigura gresala a fost la un corner neacordat fcsbului intr-un duel cu adi popa, in rest la primul gol clar fault in atac s-a urcat peste fundasul astrei folosindu-si bratele pentru a se inalta, la al doilea gol a fost clar intentie de a juca mingea a lui hamrun care era in offside iar la al treilea toti jucatorii stelei sunt in offside si au intentia de a juca mingea deci nu vad unde a gresit arbitrul..POATE ANULA SI 20 DE GOLURI DACA SUNT CORECTE, NU MAI INFORMATI GRESIT LUMEA..ATI CREEAT UN PRECEDENT ACUM TOTI ARBITRII CARE O VOR ARBITRA PE FCSB O SA LE FIE TEAMA SA ANULEZE VREUN GOL SAU SA IA VREO DECIZIE IMPORTANTA CONTRA FCSBULUI..PENIBILILOR!!!

Traian  •  14 august 2015, 10:52

Ce s-a intamplat acolo NU POATE FI EROARE, nu are cum sa fie asa ceva
Ai o echipa foarte buna de investigatie la GSP, ce-ar fi sa o folosesti ?

alex91ro  •  14 august 2015, 11:09

Lui Coltescu i se poate imputa tinerea in teren a lui Ghierme (sau cum mama ma-sii se scrie) si a lui Budescu, la primul gol sunt de acord cu el, iar la celelalte consider ca a facut bine ca a mers pe mana asistentilor, nu ai cum sa intervii la faze de acest gen.

Razvan  •  14 august 2015, 11:16

Din cate stiu, la final de sezon gsp facea cate o analiza cu punctele decise de arbitraje si un clasament al adevarului. Ar fi minunat daca s-ar centraliza undeva, sa vedem cine a fost protejat in ultimii zece ani.

Daca nu se poate centraliza, macar linkuri catre articolele de sinteza pentru fiecare sezon. Tin minte ca in majoritatea cazurilor, vicierile de rezultat au decis campioana, care uneori nu ar fi prins nici podiumul. 17-2 mentionat este al celor de la CFR, daca nu ma insel.

Ardeleanu’  •  14 august 2015, 11:16

Total corectă aprecierea la adresa lui Crăciunescu și total de acord, nu poți conduce de prin aeroport și de acasă CCA-ul.

Radu  •  14 august 2015, 11:17

toata presa aservita fcsb…primele doua goluri anulate au fost decizii corecte.. hamroun are intentia sa joace mingea pt ca se indreapta clar spre ea..offisde CLAR!! iar la saritura peste adversar..cu sau fara genunchi fcsbistul s-a prabusit complet peste adversar deci fault. La al treilea gol Hamroun e foarte posibil sa fie in offside…nu e clar ca nu e nimeni in offside..iar HAMROUN joaca mingea deci e OFFSIDE!!! presa malitioasa si aservita manipulatorilor… iar craciunescu si-a dovedit afinitatile fcsb-iste cu mult in urma de cand juca sah pe valiza becaliotilor la restaurantul Cocosul..plus ca statul excesiv prin studiouri i-a intunecat judecata in multe cazuri. Poate cazurile sunt discutabile..dar in mod clar nu e un verdict clar de eroare ci chiar sunt circumstante ca ei sa aiba dreptate!!!

Ardeleanu’  •  14 august 2015, 11:18

Total de acord cu aprecierea la adresa lui Crăciunescu și la fel cu ce a declarat, CCA nu se poate conduce(bine) de prin aeroporturi și de acasă!

Ady  •  14 august 2015, 11:18

Un singur lucru nu inteleg din ceea ce se intampla in urma greselilor de la acest meci. De ce doar Coltescu este pedepsit, chiar daca a avut 2-3 greseli majore, dar nu si asistentii, fiecare cu o greseala majora de interpretare a offside-ului? Va reamintesc vremurile de „glorie” a finantatorilor, cand acestia spuneam clar ca la tusieri se lucreaza, nu la centrali.

toni  •  14 august 2015, 11:19

Cum de v-ati sesizat tocmai acum cand deciziile au fost aparent impotriva FCSB-ului. Nu am inteles de ce intotdeauna se cer parerile lui Craciunescu care a fost conducator al arbitrilor si a condus precum Vassaras cu aceleasi rezultate(abuzuri) si cu aceleasi echipe invingatoare cu arbitraje in slujba celor 2 echipe uneori strigatoare la cer. Oricum Craciunescu vrea o revenire desi regulile s-au schimbat mult. Despre Porumboiu ce sa mai vorbimn , cel mai bun prieten al lui Gigi. Din pacate pentru FCSB arbitrajul a fost unul corect,Hamroun de exemplu facand 6 faulturi evidente cu talpa toate de cartonas rosu pe care nu le-a vazut nimeni.omul e un killer desi isi cere scuze mereu.

Bibicul  •  14 august 2015, 11:22

Ati facut o radiografie perfecta a ceea ce s-a intamplat. In acelasi timp domnul Ioanitoaia, incearca sa-l disculpe pe Coltescu, mutand vina pe tusieri. Cooperativa trebuie inabusita in fasa pentru ca va fi gropara fotbalului romanesc alaturi de incompetentii de la Federatie si Liga.

Marius P  •  14 august 2015, 11:27

De ce tot stelisti comenteaza subiectul asta la nesfarsit si toti ziaristi preseaza!Da erori da greseli da poate intentie!Imi aduc aminte de Dinamo gol anulat in ultima secunda mingea a intrat in poarta!Meci in europa si nici un ziarist nu a sustinut si nu a aparat o echipa romaneasca!Acolo a fost gol de calificare Chihaia parca!Asa ca treceti peste stea a fost 2 ani campiona parca anul trecut a fost favvorizata in cateva meciuro sau asta se uita?E adevarat e munca baetilor e neplacut dar asa mai mare e presiunea pe orice arbitru!Terminati scorul si meciul e acelasi steaua a pierdut!Ps tine-ti cu fotbalul nu doar cu FcSB!

Andrei F  •  14 august 2015, 11:27

De acord ca trebuie ca condamnam toate greselile de arbitraj dar…Atunci cind jucatorii erau fortati sa joace la Steaua,cind erau sub patronajul unui puternic din comunism,cind partidele se prelungeau si 15 minute ca Steaua sa cistige si alte traznai eu uram aceasta echipa…Desigur ca accept ca se greseste si pentru Steaua dar cind a fost aceasta echipa in situatia ca in citeva minute cei mai buni 3 adversari sa fie schimbati si 2 chiar bagati in spital(ASA)?Cind arbitrii au inchis ochii la 3 penaltyuri(OTELUL )?Cind 3 stelisti puteau fi eliminati si nu s-a intimplat sa nu fie nici unul(PETROLUL)?Cind a fost o echipa nedreptatita sa i se scoata 3 goluridin poarta ca asa Steaua sa cistige(ASTRA)?Si asta in decurs de nici macar un an…

wertus  •  14 august 2015, 11:34

ce intentie mai ,FSCB a fost arbitrata corect.Ce atata tam-tam , jijel s-a dus cu valiza la Vassaras.

Alex One  •  14 august 2015, 11:37

Raman intrebarile. De ce si pentru cat? Daca la al doilea aspect se zice ca trebuie sa ai o problema la mansarda, ma rog, la Coltescu e ca si cum vorbesti de funie in casa spanzuratului,, sa pui mana pe cascaval si cine sa fie donatorul si mai ales din partea cui ? Dar la intrebarea de ce,ar fi multe de spus dar mai ales ura si dusmania generalizata impotriva Stelei,nu vorbesc acum de Becali, promovata de toata media sportiva de la ioanitoi,buzarini,geambasi, mironici, stucani, transmisa si arbitrilor ca vorba aia daca presa e cu noi putem fluiera oricum . Sigur, intotdeauna Steaua, nicidecum echipele care traiesc din jefuirea banului public, e „obligata” sa aduca puncte pentru coeficientul de tara ca sa tina in spate CFR,Urziceniul si Galatiul,culmea si Botosani a obtinut calitatea de cap de serie ?!, si daca nu se intampla mereu in proportia asteptata face” lesin” gospodina Cosma si picoli din jurul ei. De unde atata ingratitudine si rautate impotriva echipei fanion a Romaniei ? Sa credem ca presa a intors armele dupa ce Becali,vazandu-se pe cai mari. a refuzat sa ma stipendieze Pro cu cinci zeci de mii de euro(dolari) pe luna,conform unei stiri mai vechi din Academia Catavencu, cum procedeaza acum cu ultrasii a caror manifestari (intamplatoare ?) au dus la un pas de excluderea echipei din Europa plus nenumarate amenzi si interdictii ? Gsp oare cu cat era miluita si acum sufera ca i s-a inchis robinetul si incearca sa supravietuiasca la limita de jos cu ceasuri si carti ? Insistati cu ace, lame, brice si …, poate aveti success desi e greu sa dai doi lei pe o revista in care in loc de interviuri, articole, analize pertinente, peste trei sferturi din spatiu e ocupat de titluri,poze si reclame

Coctier  •  14 august 2015, 11:39

E anul Astrei. Burleanu a decis. A fost al Stelei, a fost al CFRului, etc. Iar Becali doar ii ajuta in strategia lor de a o face pe Astra Capioana, impingand Steaua prin transferuri de mana a 2-a, catre un joc slab, de echipa de pluton!

Marshall  •  14 august 2015, 11:47

Am și eu o nelămurire: dacă este clar pentru toată lumea că un rezultat a fost viciat, de ce nu se poate face ceva după? Gen rejucare, sau anulare…știu că probabil nu este prevăzut în regulament, dar deja e absud ca meciurile să se decidă astfel. De ce să mai obosim oamenii, dăm direct cu zarul și stabilim câștigătoare, sau și mai bine, direct campioana…

Gonzales  •  14 august 2015, 11:52

Super articol!!!! Chiar dacă este la vârsta înțelepciunii, Ioanițoaia continuă să scrie ****, așa cum a învățat acum 40 de ani, și să fie un ”împăciuitor” **** ! Din păcate, stilul tabloidizat și conflictual promovat de ”nea Ovi” este păgubos și rezultatul se vede în absența tot mai accentuată a spectatorilor și, pe cale de consecință, la lipsa de performanță sportivă a echipelor românești.
Domnule Tolontan, deși nu sunteți preferatul meu și, de multe ori, avem puncte de vedere diferite, scrierea dvs și argumentația articolului sunt excelente, amintindu-mi deseori de regretatul Ioan Chirilă. Cu stimă

socrate123  •  14 august 2015, 12:01

Sint citeva elemente putrede in sofistica articolului dvs, d-le Tolontan:
– stilul lui Craciunescu este total necredibil deoarece s-a compromis definitiv in trecut prin balearea intre a fi angajatul unor grupuri de interese (Porumboiu, fratii Becali, etc) si conducatorul arbitrilor, apoi
– putregaiul si lipsa profesionalismului acestei tagme pute de la o posta: e suficient sa numaram numai cati fii si nepoti de fosti arbitrii (dubiosi) au imbratisat aceeasi profesie, sau cati dintre „inocentii” arbitrii ai trecutului sint acum conducatori prin liga 1 (iar vocea unuia dintr ei suna acum al naibii de ipocrit)
– stilul bolovanos, impotriva cursului jocului, dictatorial declarativ si cu arbitrul in rol principal pe care il promoveaza cei numiti „etalonul” arbitrajului romanesc: de la non valoarea tudor pana la prozelitii lui mai tineri (si aici vorbim de10 ani de perseverenta negativa in promovarea acestui personaj – brad pitt tudor)
– non-profesionalismul, duplicitatea si ipocrizia mediei in acoperirea gunoiului sub pres in situatiile in care avantajarea / dezavantajarea se inclina in favoarea unei echipe (n-are rost s-o mai numesc; este singura echipa impotriva caruia suporterii celorlalte echipe se unesc subit!, si asta deoarece tututor le-a ajuns pana peste cap promovarea subiectiva mediatica neincetata si de o factura sub orice critica)
Si in aceste conditii, tocmai acum, (de ce nu in urma cu 2 saptamani ?!) se gaseste ACARUL PAUN – Vassaras….
Asa ca, d-le Tolontan, precum linia de PR subiectiva si unidirectionala pe care o promovati in publicatia GSP, si argumentatia dvs e evidenta…

csongi  •  14 august 2015, 12:10

In-cre-di-bil ce scandal. Însă doar când se greșește contra fcsb. Cu mare părere de rău îți spun, că Buzărin și Ioanițoaia îți dau clasă pe această temă, deși tu ești cel mai pro dintre toți care publică în GS. Mai bine rămâi la reportajele de investigație și lasă Liga1, cât timp nu poți fi echidistant.

Bozo  •  14 august 2015, 12:12

Cu tot respectul, articolul e fortat.
Nu-mi place ideea cu Vassaras si nici modul in care conduce arbitrajul romanesc.
dar nici Craicunescu nu e ala care sa dea lectii din motive cunoscute: e orgolios si ranchiunos, are destul de pete pe CV iar cariera lui de arbitru e supra-evaluata.
Nu voi uita niciodata finala aia scandaloasa de cupa Rapid-Petrolul, pe cand cel ce arunca acum piatra era si arbitru si beneficiar al afacerii Samsung/Ana Electronic.
Porumboiu a fost un arbitru mult mai bun si corect, dar cred ca in ultimii ani a cam luat-o pe aratura si arunca mult cu vorbele. Are si el niste polite de platit plus o inclinatie recenta spre mahalagism.

Revenind la Coltescu si cele trei goluri ‘valabile’ anulate, numai cel de-al doilea pare greseala (aka faza cu Hamroun).
La primul saritura lui Papp l-a impiedicat pe aparator sa sara la cap, a venit in el cu picioarele. Orice e discutabil dar chiar si la reluari si zoomuri arbitrul pare sa aiba dreptate.
Cel de-al treilea gol e anulat corect. Chiar daca Tade vine din spate, are in fata lui un jucator in offside catre care venea mingea si care influenteaza jocul chiar daca nu intervine. Orice portar astepta in mod reflex ca el sa preia cu capul, pozitia lui il mascheaza pe Tade fiind intre el si portar.
e una dintre regulile offsidelui exlipcate si pe siteul BBC de catre Graham Poll:
„Interfering with an opponent
If an attacker interferes with an opponent by either preventing them from playing or being able to play the ball, then they are offside.
One way of doing this would be to block the goalkeeper.
Or get in their line of vision as you can see above. (cazul din meciul incriminat)
http://news.bbc.co.uk/sportacademy/hi/sa/football/rules/newsid_3482000/3482219.stm

Daca e sa mergem pe ce zice Craciunescu atunci fotbalul devine ridicol; putem avea situatii cu trei jucatori in offside ce mascheaza complet portarul si unul ce vine din pozitie corecta inscrie fara probleme.

Fara dubii, Coltescu trebuia sa-l elimine pe Budescu la palma data portarului.
A dat un cartonas galben aiurea: ori nu vazuse faza, considera ca nu a fost decat ciocnire involuntara si nu dadea nimic, ori a vazut faza si dadea rosu direct.

Altfel Coltescu e un arbitru mediocru care poate fi banuit oricand ca a fost arbitru de casa al Stelei asa cum acum pare ca a defavorizat Steaua.
Sa nu mai spun despre Tudor care a arbitrat mai mereu pro-Steaua, cu decizii absolut scandaloase de multe ori. Ati rememorat de curand scandalosul meci cu CFR Cluj, nu mai departe de etapa trecuta dupa un alt arbitraj dubios al lui Tudor la Botosani.

Tudor nu a patit nimic, Coltescu da. Coincidenta sau nu, dupa ce Steaua a fost dezavantajata.
Sa nu mai fim ipocriti, reactionati precum suporterii si nu impartial. Iar cu aceste campanii nu faceti decat sa perpetuati boala arbitrajului romanesc.
E de inteles ca mare parte a suporterilor Stelei sunt jurnalisti la cele doua ziare mari de sport din Romania. Dar e cam mult sa vedem mereu ode inchinate acestei echipe si liderului ei spiritual…luari ferme de pozitie cand e dezavantajata si scuze sau justificari parintesti in cazurile in care e favorizata.
Or fi suporterii Stelei cei mai multi, dar incepeti sa-i aveti doar pe ei drept clienti, deveniti fanzina ros-albastra si alaturi de patronii penali de cluburi sunteti printre principalii responsabili de uciderea interesului celorlalti pentru fotbalul romanesc in general. Greu mai gasesti stiri despre jucatorii altor echipe, totul e despre ce tampenii debiteaza JiJi, ce fac stelistii, cum se simt stelistii, cum nationala trebuie sa fie numai cu stelisti si orice jucator ce devine mai vizbil trebuie sa ajunga la Steaua.

Revenind la arbitraj, asa cum am ajuns sa-l avem pe Diaconu-bricheta un fel de guru la CCA, inclusiv decorat de presedintele tarii de atunci dupa un alt arbitraj scandalos si intamplator pro-Steaua la acea vreme. In curand o sa-l vedeti si pe Tudor langa Diaconu si sa nu va inflamati daca arbitrajele romanesti vor continua a fi dubioase. Va fi exclusiv rezultatul muncii presei sportive de azi care le-au facut piedestaluri nemeritate unor mediocri in cel mai bun caz.

bogdan  •  14 august 2015, 12:13

Domnule Tolontan, o sa incerc o paralela: clasa arbitrilor este la fel ca cea a politicienilor. E plina de istorii urat mirositoare, de aranjamente pe sub masa, de bani negri s.a.m.d. Niciuna din ele nu se va reforma peste noapte si nici macar in 10 ani de aici incolo. Asa ca sperante nu avem. Voi, jurnalistii, trebuie sa ramaneti conectati ca asta va e meseria. In schimb noi ne putem manifesta sila lasandu-i in treaba lor, cu fotbalul lor mincinos. Eu traiesc in Belgia si campionatul de aici, in care „marele atacant” Tucudean, dorit de jumatate din echipele romanesti, nu s-a putut acomoda e de mii de ori mai frumos si cinstit decat mascarada din tara. Toate bune!

brazvan  •  14 august 2015, 12:34

excelent articol. colțescu, dacă avea cât de cât creier, știa ÎNCĂ de la pauză că avea cugetul încărcat și lua măcar o decizie pro-steaua, atunci când ar fi părut de fifty-fifty. gestul lui budescu e golănesc, mă mir că mai deschid unii discuția. ce să mai spun, că penaltiul astrei a fost foarte ușor acordat,? în rest, roșu la guierme, penalti pentru botoșani.

șiîncă ceva: bagabonțeala din arbitraj are clar UN CLIENT, cum a fost asa anul trecut. uitați-vă cine o duce cel mai bine cu arbitrii, poate fi viitoarea campioană.

Radu  •  14 august 2015, 12:54

presa e a 3-a putere in stat..pacat ca si asta e corupta si aservita unor interese!!!

LEFTER POPESCU  •  14 august 2015, 13:18

31 Iulie 2010. Steaua – U Craiova 2-1 dupa un gol anulat Criovei la 1-0 pt Craiova. Gigi Becali declaratie dupa meci „Steaua trebuie sa bata chiar daca este cu ajutorul albitrilor.” Se mai intoarce roata.

Vlad  •  14 august 2015, 13:36

Toate ca toate…dar sa ajunga Craciunescu un justitiar….penibil.

Dan  •  14 august 2015, 13:47

Nu cred că simpla contabilizare a erorilor duce la o concluzie clară privind susținerea ocultă de care are parte o echipă. Până la urmă, cele patru greșeli ale arbitrilor de la Giurgiu au răpit 3 puncte Stelei. Sau două. Poate că niciunul. Iar o mică eroare în meciul următor poate să îi aducă două sau trei puncte fără ca măcar arbitrul să primească o notă mică.
Atâta timp cât nu vom avea arbitraj electronic, justiția din teren va fi subiectivă, iar noi și mai abitir.

Borcea Butelie  •  14 august 2015, 14:32

Ce mai incolo si-ncoace, a fost jaf armat la drumu` mare! E adevarat ca si fcsb a fost ajutata in trecut de arbitrii, dar sa-i anuleze echipei adverse 3 goluri valabile si sa dea 11 metrii ca la giurgiu n-a avut parte niciodata (in favoarea fcsb). Restul e can-can.
P.S.: jiji, jiji, jiji lasa-ne!

rusenescu adrian  •  14 august 2015, 14:40

D-le Tolo (nu Stolo _nu se pricepe la fotbal)cred ca faceti mai multe greseli; 1.Fcsb nu mai este steaua celebra,acum este o formatie de rand asa ca nu mai indiceti in eroare iubitorii fotbalului;2.la primul gol anulat a fost fault clar,numai un om de rea credinta spune ca nu;3.golurile doi si trei au fost anulate pentru ofsaid,deci coltescu a fluierat la semnalizarea tusierului.Aici trebuie facuta mentiunea ca dupa regulile vechi a fost ofsaid acordat corect,iar noile reguli sosite acum o luna si la FRF nu au fost publicate,mediatizate si nici prelucrate cu toti arbitrii..Nu cumva il ponegrim mai mult decat este cazul pe Coltescu? Sunt curios sa cunosc parerea Dvs.fata de cele de mai sus.

unu4  •  14 august 2015, 14:54

Poate va amintiti cine sunt marile personaje ,Porumboiu si Craciunescu,sunt mari fani ai Stelei de pe vremea cand Valentin Ceausescu l e dicta cum sa arbitreze.Cel mai penibil meci Steaua-Dinamo, cu Porumboiu la centru si Craciunescu la tusa, hotarati sa dea toti dinamovisti afara numai sa castige Steaua.Aceste hahalere ne vorbesc astazi despre moralitate

marian  •  14 august 2015, 15:07

stati domnilor linistiti ca sambata vine maica stareta tudor si zambiti iar.baga mana-n foc inclusiv domnul craciunescu pentru asta.

Vorba buna  •  14 august 2015, 15:13

ASTRA – STEAUA 2-0. Cand te uiti la acest scor si vazand meciul zici ca e o eroare, s-o fi decis meciul la masa verde, s-au inversat gazdele cu oaspetii… Rar vezi asa ceva! E de povestit la nepoti treaba asta!

Andrei F  •  14 august 2015, 15:32

@rusenescu adrian Stimabile…Nu exista in lumea asta mare nimic care se aplica daca mai inainte nu este facut cunoscut…Noile schimbari in obsayt intra in vigoare in 2016…Dupa prevederile actuale Hamrun cum nu a influientat nici un astral si nu atinge mingia nu este sanctionabil.

Carlos  •  14 august 2015, 15:34

Cu exceptia validarii golului marcat olandezilor din offside de Goian in partida de la Constatnta ( youtube.com/watch?v=Ee6gMIChn0A ) nu vad alt ‘merit’ pentru care Vassaras ar merita sa conduca CCA. Din pacate Craciunescu este un individ compromis care nu are dreptul in Romania sa-si dea cu parerea nici despre starea vremii.

Szilvio  •  14 august 2015, 15:48

mii si mii de prosti se bucura de raul altuia…dar nu gandesc ca li s-ar fi putut intampla lor!asta e romanul….neam de traista,,atoatestiutor!ei stiu ca doar astfel poate fi oprita FCSB….si acum se bucura…!****…a zis puscariasul MIMI ca va fi hegemonie…va fi!chiar si furati si tot nu o sa puteti tine pasul!acum Craciunescu si Porumboiu nu mai sunt buni…nu?

momo  •  14 august 2015, 16:20

Nu pot spune ca ma numaram printre fanii lui Craciunescu. Dar,l-am cunoscut intamplator. Am vorbit de cateva ori cu el de atunci. Este un tip foarte deschis. Ii place sahul, apanajul oamenilor inteligenti. Nu multi dintre cei care scriu pe aici sunt iubitori de sah. Eu unul mi-am schimbat parerea despre el in foarte bine. Are opinii pertinente la mai toate chestiunile legate de fotbal, motivate. Nu mai punem la socoteala si cariera de fost arbitru international de renume. Cred ca va avea ceva de spus in arbitraj in viitor. Cel putin asa ar fi corect, asa ar trebui. Domnule Tolontan, daca spun prostii, va rog sa ma corectati.

17 Nentori Tirana  •  14 august 2015, 16:26

Azi pare ca nici grecii nu sint mai destepti decit romanii, nici ziaristii ca Tare-ceanu.ro ! Craciunescu si Porumboiu au fost arbitri mari. Asta e clar. Dar de ce oare nu se inghit ? Comun e doar dusmanul Vassaras, pe drept caci traieste in civilizatie, dusman comun alaturi de diaconul lasat in evul mediu sa conduca, cel care a interzis rapidistilor sa arunce cu sticle, borcane, chisaturi si laturi in arbitrii si jucatorii din teren.

Este adevarat, Vassaras nu are cum intelege evul mediu daca nu iese din vila direct in gropile strazii din piatra de riu cirpita de vecini cu ce-a ramas cind si-au tras ilegal balcoane si pivnite, daca ne e scuipat in cap de rapidisti, daca nu e ajutat sa ajunga la sediu de catre militienii dinamovisti, sediu unde il asteapta intelectualul Argaseala ca sa-i dea cu bita in cap.Daca este adevarat ca Argatul a intrat in pauza peste unul si asa bolnav la Giurgiu, atunci e mai grav. Sintem in comuna primitiva.

Draga Totti, sint de acord ca unul care prefera sa stea departe nu are ce cauta in politica noastra, dar sa nu uitam ca Vassaras a incercat sa aduca normalitatea si respectul in evul mediu romanesc. Craciunescu si Porumboiu, desi aveau posibilitati mult mai mari, n-au reusit nici ei mai mult. Daca Diaconu ar fi putut fi consecvent, daca ar fi desfiintat Rapid si Dinamo pentru comportamntul suburban al fanilor si conducatorilor, al implicarii lor in politica, al ingineriilor lor financiare, miine ar fi intrat in cartile de istorie. Azi intra insa Boroi, un …, un rasfatat de Soare care plezneste de sanatate in uniforma statului, care a desfiintat Nationala, alaturi de „Interesul National“. Nu obosesc sa amintesc ca la ultimele doua mari victorii cu 2-0, care au propulsat Romania pe locul 7 in FIFA, au fost pe teren exact 14 stelisti ! , iar azi Steaua terebuie sa plateasca FRF exact 800 mii pentru a avea unde sase antreneze timp de 6 luni !!! Iar FRF mai asteapta ca Steaua sa plateasca participarea echipelor ei de tineret in turnee de elita ? Draga Totti, Vochin asta al tau trebuie sa fie plecat cu pluta de la voi. Eu recunosc ca e singurul din FRF preocupat de viitor, are si viziuni, dar trebuie sa fie de zece ori mai bolnav decit Coltescu daca el crede ca noi vom da in continuare jucatorii Natioanalei doar pentru ca el si Burleanu sa aiba cu ce sa se laude. Ce laude aducea VoChin CeFuRa-ului lui Fantomas, Astrei, Petrolului si largirii viziunii fratilor sobolani minune, Pacienti ai Sectiilor Dermato, spre bizonii din Africa, Baragan, Cimpina si Turcmezikstan. Nu-i e rusine magarului sa nu observe ca in timp ce sobolanimea are de ani de zile toate conditiile, campioana care e una cu Nationala, trebuie sa plateasca 2 milioane pe an pentru antrenament, jocuri si deplasari ? Mi se pare halucinant ca tocmai Iordanescu, partenerul de afaceri al lui Oprea si Cocos, sa acuze apoi ca Steaua nu-i mai da jucatori. De ce nu-si face el echipa din generali, soferii si puradeii lor ? Dar fi-su si minerii lui nu-s buni ?

PS
Totti tata, nu vom mai avea curind 11 tricolori ! De acord ? Daca da, ia analizeza mataluta puten !
PS2
Totti tata, daca Lefter Popescu e de acord ca au fost greseli de arbitraj in defavoarea Stelei, daca in principiu e in sfirsit de acord cu tine, inseama ca intr-adevar un Bolovan de 4 KM are sansa sa lovesca Pamintul in septembrie !

Șerban  •  14 august 2015, 16:38

Pe bune?! Părerea mea-i că FRF merge pe ideea din iarnă – să facem campionatul interesant, să vină lumea la stadion, să-și primească și FRF caniota cuvenită și la nivelul necesar.
Luați arhiva propriului ziar sau, și mai bine, rapoartele firmei ce ține statistica meciurilor. Statistică ce, cu multă parcimonie, ne-o prezentați și nouă, cititorii. Pe baza celor prezentate în ziar, i-am permis, cred că încă din martie, să-mi postez convingerea că FRF vrea să stârnească interesul pentru finalul campionatului!! Ce Dumnezeu, suntem copii?!
E mult dacă vă rog să publicați, în pauza de iarnă, că-i nevoie și atunci de tiraj, statisticile ultimilor 5 ani, în evoluția lor etapă de etapă, privind GREȘELILE DE ARBITRAJ. Sigur, statistica acestui campionat este mai interesant să o publicați la finele campionatului – sigur nu înainte de „turneul final”, ca-i de înțeles pentru nivelul tirajului.
Vă rog să-mi permiteți să-i transmit un mesaj lui Șumudică, care-l ceartă pe Argăseală că n-are memorie.
Îți mai aduci aminte, din vremea când erai flăcău, cum a anulat Ionică Serea, pe Gulești, un gol valabil al Stelei, ca să ia Rapidul campionatul?

Albusibiu  •  14 august 2015, 16:56

Acum vreo 4 ani, la un meci cu CFR-ul, Nuno Claro ajunge primul la minge, boxeaza, apoi se izbeste de atacantul advers. Imi aduc aminte perfect cum exact Craciunescu urla cat il urlau plamanii ca ala a fost penalty. Acum, ca e vorba despre Steaua, la faza primului gol n-a mai fost fault. Jucatorul atinge mai intai mingea si apoi abia adversarul. Exista cumva doua regulamente pentru fotbal, unul pentru Steaua si unul pentru celelalte echipe?

Cat despre raportul disproportionarii, acestea sunt atribuite CFR-ului. Exista la un moment dat o analiza de genul 7-1 Pro-Contra CFR. Exista pe youtube insa o selectie de faze contra CFR-ului exact din acel campionat. A fost foarte usor sa le gasim si, mai ales, sa observam facil ca cel putin 7 erau cu viciere de rezultat. Problema este cine face acel raport? Raportul stramb genereaza analiza stramba. Este ca in cazul articolelor cu care ne ameteste gsp-ul „Intra sa vezi ce nota a luat (arbitru/jucator) la meciul (…)!” Un fel de tu centrezi, tu dai cu capul.

Marius  •  14 august 2015, 17:01

Singurul lucru care ma bucura dupa meciul asta, e ca a mai ramas 2-3 jurnalisti impartiali si cu o gandire sanatoasa.Domnule Tolontan tot respectul.
Din pacate nu mai sunt suporteri ale altor echipe ci doar Hateri, singura lor bucurie din fotbal e cand pierde Steaua si nu vad de ce ….
Succes in continuare Tolo

Marean  •  14 august 2015, 17:40

Gonzalez, Ioanitoaia nu e impaciuitor, dar nu il considera atat de vinovat pe arbitru. Sustine asta pentru ca centralul nu putea sa inchida ochii la semnalizarile asistentilor la golurile 2 si 3 anulate. Voua nu va convine pozitia lui si il injurati, dar dreptatea e de partea lui.

Eu  •  14 august 2015, 22:02

Pt „unu” : ai citit macar o data un regulament de fotbal?

La golul 1 stelistul loveste intai mingea si apoi atinge adversarul – regulamentul e clar in aceasta situatie nu e fault. ( dar ca sa stii asta ar fi trebuit sa deschizi nacar o data regulamentul )

La golul 2 atacantul nu influenteaza faza, este in spatele fundasului care incearca sa ajunga mingea. Daca era in fata lui era discutabil – puteai sa te gandesti ca, chiar daca nu a atins mingea l-ar fi influentat, dar fiind in spatele lui nu il influenteaza deloc. In situatia asta nu se judeca intentia de a juca mingea ci daca a influentat sau nu faza ( scrie in regulament !!! ). Cu alte cuvinte, fundasul ar fi facut oricum acelasi lucru indiferent daca atacantul era sau nu acolo. De aftfel, din nou regulamentul este extrem de clar; intr-o situatie din asta este offside doar daca atacantul atinge mingea ( dar iarasai ca sa stii acest lucru trebuia macar sa citesti o data regulamentul )

La golul 3 esti si mai penibil… habar nu ai ce inseamna offside. Stelistii sunt intr-adevar in spatele ultimului fundas, dar sunt si in spatele stelistului care loveste mingea cu capul. Pt tine e foarte greu sa intelegi regula offside-ului. Un jucator este in offside doar daca este in spatele penultimului adversar ( deci al ultimului fundas ca se numara si portarul ) si daca este in acelasi timp in fata coechipierului care ii trimite mingea ( pentru a treia oara – nu trebuia decat sa citesti o data regula offside-ului di regulament ca sa stii lucrul asta ).

Tu ai vazut doar un corner… dar palma flagranta data de Budescu lui Cojocaru ? Sau lovitura de la 11 metri la care poate Coltescu e acoperit de regulament dar pe care 9 din 10 arbitrii n-ar fi acordat-o ?

Dar tu nu ai vazut decat un corner ?!? Tu n-ai vazut ca pana si Sumudica a acceptat macar o parte din erorile arbitrilor ? Numai tu nu vezi nici una…..

Doi si un sfert  •  14 august 2015, 22:35

Pai in cazul asta ori esti orb ori retardat. Cand absolut toti marii arbitrii spun clar ca toate cele 3 goluri au fost valabile , cand o tara intreaga vede cum Budescu ii altoieste o palma portarului sub ochii arbitrului fara a primi rosu se gaseste cate un ciumpalac sa zica ca arbitrajul a fost corect.

Whiteredarad  •  14 august 2015, 22:40

Dle Tolontan,nu sinteti nou in sport. Eu,mai in varsta fiind, „l+am prins” mult timp pe dl Ion C arbitrand. Nu era asa bine dezvoltata televiziunea,ca sa spuna ca azi totul,inainte de revolutie,era chiar interzis. Dansul este un tip foarte increzut,agresiv in limbaj, ranchiunos. Ca arbitru l am vazut de multe ori arbitrand aiurea. De acord a fost promovat in Europa,dar amintiti+va reactia lui,la faza cu van Gaal,apoi un meci Bremen vs Anderlect,5+4,dupa 1+4,facut praf de Craciunescu. L am mi revazut,proprietar de magazin Samsung,fiind arbitrand prin 1991 Rapidul la Arad,fiind rapidist jenant. Dar cu Vasaras nu prea are dreptate,omul isi face treaba cum poate,problema e la Deaconu si la burleanu,si nu Vasaras. iar cind il vad pe Craciunescu masacrandu+l,saptamana de saptamana pe Ovidiu Hategan,un arbitru clar neatarnat ca Tudor sau Balaj,chiar ma apuca scarba. Nu l suporta pe Hategan,pentru ca nu l a promovat el si aradeanul are marea sansa de a arbitra la Mondiale,visul nerealizat pentru Ion Craciunescu. A fost un arbitru decent ,dar este agresiv in limbaj,partinitor cu „copii lui” , a mai fost la conducerea CCa si tot scandaluri au fost,amintiti+va. Nu este omul care ne ar trebui in fruntea CCa,dar , e adevarat, ar trebui sa fie observator de arbitri ,ca altii ,fara treculul lui sint,nemeritat.

Ciprian  •  14 august 2015, 23:11

La primul gol anulat a fost fault in atac. Se vede clar cum Papp se urca cu genunchii pe adversar. La celelalte doua a mers pe mana asistentilor.

john milne  •  15 august 2015, 1:12

Romania it’s a Third World Country . That’s it .

alex  •  15 august 2015, 7:26

daca se vroia un campionat corect nu incepea cu 3 echipe in insolventa in rest numai de bine

Cj666  •  15 august 2015, 8:25

Stimate domnule Tolontan. Cam pentru cine se trucheaza de ani buni campionate o arataclar rezultatele echipei dumitale de suflet in Europa. Parca are si un nume peiorativ, pe care nu il repet aici in urma acestor rezutate. Lasa cfr de-o parte, o echipa mai dezvantajata casi cfr in ultimele 3 campionate nu am vazut si nu tin minte ca dumneata sa fi scris vreun articol de asta,

lucid  •  15 august 2015, 9:32

Nota UNU celor care nu inteleg regulamentele si fotbalul.Daca sunteti minori
aveti circumstante atenuante.Eu stiu ca daca 2 spun ca esti beat,te duci si te
culci.Cei trei arbitrii au luat decizii majore in favoarea unei echipe,deci este un
FURT.

fgh  •  15 august 2015, 10:34

stimate dle T,
ca arbitrajul a fost corect (adica in nota obisnuita) si ca pretinsele goluri au fost anulate corect de cei trei arbitrii, au fost demonstrate de multi comentatori;
problema e alta (si acest lucru afecteaza (negativ) imaginea tuturor ziaristilor (in cazul de fata z sportivi): la postul tv digi niste pretinsi ziaristi au trucat imaginile astfel incat sa reiasa, din reluarile lor trucate, ca arbitrii au gresit; concret: 1. fundasul astrei a fost retras (evident, in imaginea trucata) astfel incat sa se inteleaga ca el ar fi intervenit (prin alunecare) dupace mingea a intrat in poarta (practic, prin pozitia sa, in ofsaid, jucatorul stelist l-a impiedecat pe fundasul Astrei sa interviva la minge); 2. Papp a fost „retras” ca sa dea impresia ca nu il atinge pe fundas; si 3. chiar trei jucatori stelisti erau in ofsaid (deci au influentat jocul), iar arbitrul de margine a ridicat (corect) fanionul nestiind spre care dintre ei se indreapta mingea.
scorul meciului e mai putin important; e de condamnat gestul asazisilor ziaristi de a prezenta realitatea trunchiata; iar ziaristilor adevarati le revine sarcina de a-i demasca!

Razvan G  •  15 august 2015, 11:59

Domnule Tolontan,

Cand exista fosti arbitrii prin conducerile cluburilor, iar printre arbitrii foste tangente cu diferite cluburi, este clar ca vor fi conflicte de interes.

Comentează