Cooperativa rediviva

Arbitrul Colțescu ne-a readus pentru 90 de minute amintiri amare de acum 20 de ani

miercuri, 12 august 2015, 11:44

UPDATE:  SMS venit după miezul nopții de la Răzvan Prepeliță, din Brașov: ”Colțescu își poate spăla imaginea de arbitru în România doar dacă își ia rucsacul în spate și găsește planorul”. 

2-0 pentru Steaua este cel mai periculos scor, zice Colțescu, și de aceea e mai bun 2-0 pentru Astra.

Dacă ar fi arbitrat Bistrița acasă acum 20 de ani, centralul din această seară ar fi fost decorat de Cooperativă. Dar chiar și pe vremea Omertei, după un asemenea meci ieșea scandal.

Să anulezi trei goluri valabile echipei în deplasare, să nu elimini vedeta gazdelor pentru o palmă aplicată ”în glumă” portarului advers și să acorzi un penalty 75% valid pentru ”nea Jean”, toate acestea n-au cum să nu fie premiate.

Iar dacă ar fi făcut chestia asta în deplasare, Colțescu stîrnea o revoltă urbană.

Acum două decenii și ceva am văzut pe viu un meci UTA – Gloria Bistrița, în care gazdele au fost furate mai puțin decît Steaua în această seară, dar tot a ieșit un tămbălău ca-n filme. Brigada arbitrilor a părăsit orașul cu mașina blindată a jandarmilor, în timp ce mii de oameni luau cu asalt stadionul, prefectura și sediul ONU dacă acesta ar fi existat în Arad.

Colțescu are, desigur, dreptul la explicații, însă asimetria e teribilă. A judecat aproape orice fază la limită în favoarea Astrei. Pînă și cornerele le-a răpit Stelei, ceva ce nu făcea nici Velea pe vremuri, că șmecheria nu era să stîrnești perplexitate, ci să înclini balanța din sfori invizibile.

Poate că Sebastian Colțescu nu e șmecher, ci doar periculos de neinspirat și, în astfel de seri, perfect incompetent. Asta nu o transformă pe Steaua într-o victimă, dar îl arată pe el drept un demn urmaș al unei epoci pe care a scos-o din sarcofag și ne-a prezentat-o drept o noutate absolută.

Cooperativa HD, un lotru cu aspect de facebook, asta era tot ce ne mai trebuia!

Comentarii (122)Adaugă comentariu

Andrei Vap  •  12 august 2015, 23:48

Mergem la TAS și măcar să valideze cele 3 goluri. =)

Dinamo_fan  •  12 august 2015, 23:50

daca Istvan a luat nota 0…asta trebuie sa ia -3. cred ca e cel mai scandalos arbitraj pe care l-am vazut in viata mea. gigi n-a mai cotizat la fondurile arbitrilor sezonul asta ??

DANIEL  •  12 august 2015, 23:52

DOMNULE TOLONTAN CU TOT RESPECTUL DAR IMI VINE GREATA LA ARTICOLUL ASTA. PE BUNE VA ZIC. AU FOST DECIZII CORECTE.
DACA ERAU ACESTE FAZE PT ASTRA?
CUM ATI FI COMENTAT?

George  •  12 august 2015, 23:53

Arbitraj bun. Fault in atac, offside, iar la al treilea gol anulat, cand loveste Tade mingea, Papp e in offside.

Cristian  •  12 august 2015, 23:53

Astra a aratat exact dupa caracterul antrenorului sau.Smecherasi, cu tupeu,acum o sa spuna cit de bine au jucat ei….ca au citit steaua,etc.

luis b  •  12 august 2015, 23:53

N-am mai vazut asa ceva de foarte mult timp. Pana si Istvan Kovacs, celalalt fluieras butonabil de catre adversarele Stelei, era, o idee, mai discret. :))))

Unu’  •  12 august 2015, 23:53

La golul 1 si 3 sa zicem ca din cursivitatea fazei, Coltescu nu a stiut ce sa faca. Dar la golul 2? Golul 2 nu poate intra la greseli, sincer.

acid2006  •  12 august 2015, 23:53

Of Doamne….ma gandeam ca sunt singurul nebun….acum macelul incepe mai devreme, sa ne asiguram ca Steaua nu mai ia campionatul si anul asta. Orice s-ar spune despre perioada ceausista, nici macar pe vremea aia nu existau asa arbitraje. Acum au inceput din prima etapa, cu o singura exceptie: Botasani. Eu prefer corectitudinea: fara Botosani, dar si fara ce s-a intamplat restul etapelor.

danutzu  •  12 august 2015, 23:55

FCSB nu joacă NIMIC, referitor la arbitraj se mai întoarce ROATA, AJUNGE CU TITLURILE CÂȘTIGATE CU BLATURI, ARBITRI ȘI OMENII MARCA BECALI!

CHIAR NU VĂ ESTE RUȘINE?

fix pix  •  12 august 2015, 23:56

Auoleu…Ce faci domnu’ Tolontan? Aberezi si mata? Cititi regulamentele inainte sa vorbiti aiurea…Si Hamroun si Papp au vrut sa joace mingea cand erau in OFFSAID, a fost fault in atac la Junior Morais….rosu Guilherme, rosu Budescu….doar astea 2 i se pot imputa lui Coltescu…restul e can-can…se pare ca banii de transferuri de la FCSB se duc in buzunarele „gazetarilor” ca sa abereze…unde erati domnu’ Tolontan cand FCSB castiga cu arbitraje nesimtite???

dumitruselena  •  12 august 2015, 23:56

NENE CATALINE SARUT MANA ! DAR LA BOTOSANIUL ALA NENOROCIT AI FOST ? GSP .UL AVEA UN TITLU AIUREA ; PUSTII LUI RADOI AU INVINS EXPERENTA BOTOSANIULUI . CE MASURI S-AU LUAT ATUNCI ? CE MASURI SE VOR LUA ACUM ?

dinamo_forever_77  •  12 august 2015, 23:56

Tolontaneeeee, ai dreptate….din cele trei goluri, cred ca ultimile doua sunt valabile, dar intrebarea mea pentru tine este urmatoarea :
De ce nu te-ai intrebat daca s-a intors cooperative la meciul cu Botosani, atunci cand Tudor s-a facut ca nu vede 2 penalty clare pentru moldoveni ?
Sau de ce nu te-ai intrebat la jafurile facute de steaua la titlurile 24 si 25 ?

Eddie  •  12 august 2015, 23:57

Aiurea! Toata lumea da in Coltescu. El a anulat toate golurile Stelei la semnalizarea tusierului. Imi pare cam unidirectional articolul care nu amineste absolut nimic de tusier. Si mai e important de subliniat (nu doar de mentionat asa in treacat) ca golurile anulate au fost faze la limita care s-au petrecut cu repeziciunea a unor fractiuni de secunda. Ce fain e sa stai in fotoliu si sa dai Rev/Play de 10 ori si apoi sa formulezi opinii.

DUMITRICA BOGDAN  •  12 august 2015, 23:57

Vezi,tu amintesti meciul UTA-BISTRITA,eu am vazut meciul de la Oradea,furaciune a Stelei dupa care a innebunit Mateianu.Toate mintile de ordonante deplang absenta celui mai valoros component al ultimului deceniu din echipa FCSB,ARBITRUL TUDOR.

albert  •  12 august 2015, 23:58

Fotbalul nostru se scufunda tot mai mult in mizerie si mediocritate. Din ce in ce mai putin de vazut, din ce in ce mai putin de scris si povestit. In fiecare an e si mai rau.

xerxes  •  12 august 2015, 23:59

ei, să nu exagerăm … primele două decizii sunt acoperite de regulament (în sensul că fazele pot fi interpretate) … la fel, penalty-ul nu poate fi contestat (acolo e o imprudență care se sancționează) … e adevărat că Budescu trebuia eliminat. la fel, golul 3 a fost perfect valabil …
referința la Cooperativă e jenantă …

jos_cenzura  •  13 august 2015, 0:00

Trei goluri anulate, nu doua…
Oricum, la cele 2 anulate pe motiv de offside, nu stiu cat e Coltescu de vina (ce putea vedea din unghiul sau) si cat au fost asistentii de vina.
Dar cu toate astea, s-a vazut clar in ce directie a arbitrat.
Stelistii au reactionat destul de civilizat – ma asteptam sa iasa cu scantei mai mari dupa atatea erori intr-o singura directie.

Natus Vincere  •  13 august 2015, 0:00

Nu i se va intampla nimic lui Coltescu. Or sa ii dea ceva gen 2 etape suspendare, pana se mai uita scandalul. Sa ne aducem aminte ce a fost anul trecut cu Istvan Kovacs la ASA – Steaua.
Sau la FCSB – Chiajna 2-2 din retur, cand tot Coltescu a dat un fault inexistent si a inscris Boldrin si a dat acel penalty imaginar. A patit ceva atunci? A fost scos de pe lista UEFA? Hai sa fim seriosi.

Lucian  •  13 august 2015, 0:01

CE CAUTA IN ARBITRAJ OAMNEII ASTIA ?

Bartran aracelian  •  13 august 2015, 0:02

Afara cu nebunu din fotbal ca daca mai continua asa ne sinucide pe tonti!

balauru  •  13 august 2015, 0:04

Am de spus doar atat: arbitraj PERFECT!

bazileon  •  13 august 2015, 0:05

Steaua nu a avut trei goluri valabile. se va vedea in zilele urmatoare, cand se vor mai tempera nervii. Iar a vorbi despre „coperativa” in aceste circumstante, te duce cu gandul la funia din casa spanzuratului. De ce n-ati zis ceva de genul asta dupa meciul de la Botosani? Sunteti la fel de breaz ca Radoi, care minte cu nerusinare despre Muniru si in liga cu specimenele isteroide Moraru, Niculescu & Craciunescu

Georgero  •  13 august 2015, 0:06

Dle Tolontan, cum acceptă Digi să dea atâta puhoi de bani pe asemenea vrăjeli?!

Simplu suporter  •  13 august 2015, 0:11

Sunt stelist dar cred ca a fost incompetență nu rea voință. E cazul să fie retras Coltescu si ăilalți

Popa  •  13 august 2015, 0:12

3 goluri anulate !!!
DNA ul ar trebui sa inceapa cercetarile !!!

Aeroman  •  13 august 2015, 0:17

Credeam ca mi s-a parut doar mie din tribuna, dar am confirmarea ca trupa lui Coltescu a arbitrat absolut jscandalos. Radoi merita rabdare in continuare. Am apreciat rabdarea pe care a impus-o echipei, care nu a jucat haotic in ultimele minute, asa cum se intampla anii trecuti can era condusa. Astra se bucura de pomana, cu un astfel de joc, echipa lui Sumudica nu are vreo sansa sa ajunga in grupele Ligii Europa. Din pacate pentru ei nu-l vor avea pe Coltescu la centru, in meciurile din PlayOff. Sper ca Becali sa intelega macar acum ca nu mai merge cu prosteala si ca trebuie sa scoata bani din buzunar pentru jucatorin adevarati. In ritmul asta, se curata singur singurel. Mai am putin si renunt sa mai merg pe stadion. Incerc sa inteleg ce cauta la Steaua jucatori precum Enceanu sau Tahar. Tudorie este din alt film, iar Chipciu trebuie sa mearga la psihanalist de urgenta. Filip a jucat 2 meciuri bune in cariera lui la Steaua, in rest a fost si este praf.

calin  •  13 august 2015, 0:17

Nu va pati Coltescu nimic asa cum nu a patit nimic nici arbitrul de la meciul asa-steaua de anul trecut cind a fost nevoie ca Muresan a trimita 2 oameni in spital ca sa ia un galben, asa cum nu au patit arbitrii care ii puneau mingea in porta asa anul trecut.
Pe Sumudica il iertam ca anul trecut i-a adus titlul Stelei. La meciurile urmatoare Steaua va trebui sa bata 4-5 goluri ca macar 1-2 sa fie validate

Eduard  •  13 august 2015, 0:18

Haideti, domnilor. Inteleg ca sunteti anti-Steaua, dar chiar asa sa sustineti HOTIA si/sau INCOMPETENTA? Nu aveti un pic de coloana vertebrala?
La golul lui Papp putem spune ca a fost fault, desi nu e vina lui Papp ca e cu 15 cm mai inalt decat Jr Morais.
La golul 2 al lui Adi Popa nu a fost in niciun caz offside, intrucat Hamroun nu a influentat deloc faza.
La golul 3 nu a fost offside, dar nu sunt sigur ca a trecut mingea linia portii.
Doua cornere anulate aiurea.
Palma amicala data de Budescu trebuia sanctionata cu cartonas ROSU. A mai fost o faza asa intr-un FC Porto – Deportivo la Coruna, in care Marco Aurelio (cred) ii da un sut in fund lui Deco, in gluma, pt ca fusesera juniori impreuna. A luat ROSU DIRECT fara nicio explicatie.
Penalty-ul acordat Astrei a fost la limita. Se poate sa fi fost lovitura de pedeapsa, desi am vazut faze de acest gen n care nu s-a dat (Vezi duelul lui Chipciu cu Fai in meciul cu Dinamo).
Drept urmare, toate deciziile critice din acest meci AU FOST LUATE IN FAVOAREA ASTREI. Oricat de anti-Steaua ai fi, nu ai cum sa sustii un asemenea furt. 🙂

wertus  •  13 august 2015, 0:19

aiureli cu cooperativa , sau e doar atunci cand se presupune ca este furata FCSB cea pe care o ridicati in slavi si pupati acolo unde soarele nu ajunge , cand se presupune ca sunt alte echipe se tace malc , arbitrajul da a fost corect 1 fault clar ,mai mult decat evident al lui Papp la gol .2 jucatorul care se afla pe traiectoria mingiei deci influenta faza era in off-side. 3 Tade era in off-side clar .

gado  •  13 august 2015, 0:20

fcsb a jucat bine in prima repriza, dar astra a avut repriza a doua
din pacate comentatorii bogdan socol si dan stefanescu au comentat
la digi sport 1 ca doi stelisti autentici
ar fi trebuit sa comenteze neutru, fara sa hotarasca ei cine a gresit si ce gol a fost valabil
au fost faze dubioase, dar nu era treaba lor sa-si impuna parerea si sa influenteze impresia telespectatorilor
e foarte greu sa fi un comentator neutru, cand esti stelist de mic copil.
toata redactia digi sport comenteaza despre cele 3 goluri (presupuse) ale fcsb ului in acest meci
pozitia lor este corecta, sau de vina sunt tot banii lui becali ?
trebuie sa incerci sa judeci impartial, nu sa-ti impui parerea in fata celor care nu pot sa comenteze, tu fiind in direct iar ceilalti in fata tv.
nu stiu daca cele 3 goluri au fost corecte, asta va putea decide doar comisiile speciale
parerea mea :
presupusul gol al lui papp a fost de fapt fault in atac
golul al doilea a fost cu semnul intrebarii, este posibil sa fie valabil
al treilea presupus gol a fost ofsaid la varela (atentie : parerea mea)
penaltiul astrei a fost pe bune
eliminarea lui budescu era normala
pana la urma scorul a fost stabilit pe teren, iar cei care trebuie sa faca acest lucru vor studia si vor lua decizii
e asa de greu sa acepti ca poti pierde ?
pana la urma situatia lui muniru nu poate influenta rezultatele de pana acum alei fcsb ului ? inclusiv cele din cupele europene ?
hai sa nu mai fim ipocriti, rezultatul de pe teren conteaza
restul sunt vorbe goale
nu este prima situatie de acest fel, numai ca acum sunt realizatori de emisiune interesati
observati ca sunt invitati la digi sport 90% STELISTI?
ce pot acestia comenta ?
contra fcsb ?

mike  •  13 august 2015, 0:21

numai niste hateri nu puteau sa vada hotia nu trebuie sa fi stelist sau fcsbis a fost hotie toti 3 arbitri au venit cu lectia invatata a fost macel

Dinamo_fan  •  13 august 2015, 0:25

I-as ruga frumos pe necunoscatorii de fotbal sa nu mai posteze aiurea pe aici. Nu zic de suporterii stelisti, ma refer la suporterii neutrii sau antisteaua – fratilor, e cea mai mare japca a unui aribitru de dupa 1989 si as plusa intr-atat incat sa spun ca nu doar la nivel national. Rar cred ca am vazut sau auzit de un arbitru sa anuleze 3 goluri valabile si in plus sa mai dea si un penalty, sa nu dea al 2lea galben la hent intentionat si tot asa pana ajungem la cornere date gresit. Ce s-a intamplat azi va ramane peste secole un monument al hotiei in arbitraj. Garantez ca si peste 1000 de ani cand va fi un arbitraj de o hotie monumentala va fi comparat cu acesta. Inteleg ca unii sunt hateri si nu pot sa treaca peste ura. Si eu sunt dinamovist dar in primul rand sunt om si apoi spectator de fotbal.

radu  •  13 august 2015, 0:27

Foarte ciudat arbitrajul intr-adevar, dar cu toate aceste piedici Steaua va iesi din nou campioana. Sistemul playoff atenueaza din ponderea acestor hotii.

Totusi mai ingrijorator pentru mine este autismul domnului Radoi. In continuare absolut nicio idee coerenta de joc, nu se vede anyrenorul. Nici la 0-1, nici la 0-2, nu are reactie, nu stie sa schimbe nimic. Pe urma iese la microfoane si le transmite jucatorilor ca de fapt au castigat cu 3-2. Omul asta e mai aerian decat brana aeriana, corabia e in deriva si capitanul e nicaieri! Echipa are nevoie de partituri iar domnul Radoi nu stie nici macar ce e un portativ si cate linii are.

fix pix  •  13 august 2015, 0:28

@Eduard….si rosu la Guilherme? Sau si tu esti sustinatorul „hotiei”? Cititi regulamentele inainte sa vorbiti aiurea …

bazileon  •  13 august 2015, 0:28

Si de ce peste tot in GSP apare „Steaua” cand e vorba de FCSB? Chiar nimeni nu se simte tras de maneca de etica profesionala?

coltescu  •  13 august 2015, 0:29

AM SPUS SI IN RETURUL DE CAMPIONAT TRECUT…….
STEAUA SAU FCSB(CUM SE SPUNE ACUM)DAR TOT STEAUA ESTE,ESTE FURATA,JEPCARITA CA IN CODRU….
OARE ASA TRATAMENT MERITA STEAUA,DIN PARTEA acestor arbitrii,chiar asa MERITA STEAUA?????????????
SA MARCHEZI 3 GOLURI SI SA TI LE ANULEZE PE TOATE…..SA TI SE DEA PENALTY IMAGINAR SI SA NU FIE……SA NU DAI ROSU LA budescu(PENTRU PALMA PESTE FATA DATA LUI Cojocaru),sa nu dai rosu la alt fault de rosu lui enache……
NU POT SA INTELEG ASA CEVA…….CREDETI MA CA,CHIAR NU INTELEG…………..
CHIAR ASTA MERITA STEAUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA????????????????????
OARE CHIAR ASA??????????????????

fix pix  •  13 august 2015, 0:31

@Dinamo_fan….pai atunci tu de ce comentezi aici? Nu ai habar de regulile jocului si tipi aiurea exact ca si idolul tau jiji…hai pa „necunoscatorule”…

bazileon  •  13 august 2015, 0:31

Nu stiu ce fel de spectator de fotbal o fi Dinamo-fan, dar daca e om, nu e dinamovist, ori daca e dinamovist, nu e om. In situatia de fata. Dar, se stie, clona la clona trage.

CRISTI  •  13 august 2015, 0:33

STELIST…….NESTELIST ……………GOLURILE STELEI AU FOST PERFECT VALABILE, PENALTY LA ASTRA NU A FOST , BUDESCU NEELIMINAT !!! (PS: CAND HAMROUN SARE PESTE MINGIE …INSEAMNA CA NU JOACA MINGIA ) ……..ARBITRAJUL I-A FURAT IN ULTIMUL HAL PE STEAUA ……….DAR POATE CA MERITA PT AROGANTA DIN ULTIMUL TIMP ……………DAR ASTA NU MAI ESTE SPORT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fix pix  •  13 august 2015, 0:40

Domnu’ Tolontan…ce parere aveti de arbitrajele pro FCSB ale lui Tudor, Hategan, Dima & Co.???

bazileon  •  13 august 2015, 0:42

Ca urla Argaseala, Moraru, Becali, treaca mearga, dar ca spirite fine si luminate si, mai presus de orice, eliberate de injositoarea tiranie a suporterului. defileaza zombian sub aceeasi flamura. e din cale-afara!

Radu  •  13 august 2015, 0:43

Diferenta fata de acum 20+ ani este ca s-au inversat rolurile. Inainte steaua si dinamo isi bateau joc de restul cluburilor.

luis b  •  13 august 2015, 0:43

Dumnezeule, sper ca Coltescu (cacofonie intentionata) sa nu fie persoana care descopera planorul. N-ar valida descoperirea sau ar da vreun galben, pentru simulare.

vali  •  13 august 2015, 0:46

Cinstit ar fi fost 2-2 si 1-1 la eliminari.Din pacate si tusierii fac parte din brigada de arbitraj.Deciziile le ia insa centralul.

Aeroman  •  13 august 2015, 0:47

@Gado: scuza-ma, dar gresesti rau Tu ce meci ai vazut? Am fost pe stadion si te asigur ca in viata mea nu am vazut jaf mai mare decat la partida asta. Arbitrul de margine care a anulat 2 goluri Stelei in prima repriza, plus 2 cornere, plus palma lui Budescu trebuie obligatoriu sa fie scos din arbitraj, de urgenta. Coltescu trebuie sa nu mai fie trimis in Europa, pentru ca ne va face de ras. Nu am mai vazut, repet: nu am mai vazut vreodata un jaf mai mare, pe fatza. In rest, sa fii sanatos si mai obiectiv decat asta seara.

Edi  •  13 august 2015, 0:55

Dle Tolontan, daca va spun ca nu va pricepeti la fotbal, va suparati. La primul gol este fault evident al lui Papp care se urca pe adversar, la golul secund, Hamroun este in ofsaid clar si influenteaza faza, sare peste minge, iar la golul trei este ofsaid la pasa lui Chipciu peste aparare, spre Varela. despre care trei goluri valabile vorbiti??? sau o faceti doar pentru cititorii care sunt in majoritate stelisti si care trebuie ostoiti pentru ca echipa favorita nu joaca nimic de la inceputul sezonului???

george  •  13 august 2015, 0:55

aoleu Cataline ce faci?? .. faceti ca la cazul Muresan sacrificati doar ca -i vorba de Steaua…

Ramino  •  13 august 2015, 0:56

Problema celor care neaga evidenta unui arbitraj scandalos nu este reaua intentie, ci retardul sever

andu  •  13 august 2015, 0:56

@ Radu

Cand marchezi 3 goluri in deplasare eu zic ca echipa a jucat destul de bine. Plus ca au mai fost cateva ocazii bune si o bara.

Echipa joaca bine iar cand va avea relatii de joc si mai bune vom domina clar campionatul asta de titirezi.

arbitrajul a fost penibil.

Marius  •  13 august 2015, 0:57

Domnule Tolontan
Din ce am observat Dvs aveti o putere mediatica impresionanta,si cred ca f multi sunt de acord cu asta, un asa furt nu am vazut in viata mea,si am vazut multe meciuri la viata mea, si la ASA Tg. Mures – Steaua a fost un meci arbitrat incredibil, dar sa anulezi 3 goluri perfect valabile + plus restul fazelor din timpul meciului … nu stiu cati oameni inca in viata au vazut ceva mai Horror de atat, cam asta a zis si Domnul Ad. Porumboiul …
Sper sa faceti putina presiune la CCA .Succes in articolele ce vor urma

Comentează