luni, 4 mai 2015, 2:30
Grupate, vorbele și faptele arată astfel. Fără alte comentarii.
”Acum, regula a devenit arestul preventiv și excepția a devenit lăsarea în libertate, ceea ce, din punctul meu de vedere, e o greșeală”.
”De ce am ajuns să considerăm că starea normală e arestul preventiv și excepția este libertatea?”.
Premierul Victor Ponta, 1 mai 2015, în dialogul cu Dan Andronic pentru B1Tv și Evenimentul zilei. (Andronic scoate lucruri interesante de la invitații săi).
”13,9% sînt arestații preventiv în anul 2014 din totalul celor trimiși în judecată. Cifra este una în media ultimilor 10 ani: 14,6%”.
”În 2005, aveam aceeași rată a arestaților preventiv ca și în 2014. Urmărind cifrele vedem că afirmația potrivit căreia ”în România arestarea este regula” este un mit fals”.
Judecătorul Cristi Dănileț, 3 martie 2015, în contributors.ro.
fotbal • 4 mai 2015, 14:46
si pentru ca e cuminte si vorbeste prostii, ponta a primit si un bonus. exemplu la intamplare, corduneanu a scapat chiar si de control judiciar
PONTA: ”ARESTAREA PREVENTIVĂ E REGULA”. STATISTICA: ”LA FIECARE ARESTAT PREVENTIV, 6 INCULPAȚI SÎNT JUDECAȚI ÎN LIBERTATE”. Primul ministru a făcut acum două zile o declarație auzită și la alți politicieni. Cît de reală este ea? – Pe • 4 mai 2015, 14:51
[…] Sursa: Cătălin Tolontan […]
Ion Ion • 4 mai 2015, 15:03
Iar în Constituție este inclusă ”prezumția de nevinovăție” cu care procurorii s-au șters la fund.După ce a fost plimbat cu câtușe la mâini prin toate TV-urile și e găsit nevinovat de tribunal, cetățeanul respectiv unde își găsește dreptatea?cine îi recuperează onoarea?
vlad • 4 mai 2015, 15:04
Domnule ziarist, asta înseamnă să scoți din context. Ponta se referea la persoane publice, unde procentul e clar mai mare decât 14% care cuprinde de exemplu infracțiuni la codul silvic și codul rutier.
Pe de alta parte nici nu inteleg cum se poate ca un primar acuzat ca a transformat politia locala într-o banda de mardeiasi își vede în continuare liniștit de treaba tocmai pentru ca nu a fost arestat.
chiru • 4 mai 2015, 15:06
singura diferenta fata de 2005 este faptul ca acuma 80% din arestatii preventiv sunt din gasca lor. de aceea tipa toti! si nu-l mai contraziceti va rog pe dl.
‘doctor” Ponta.
Multumesc Tolo pt blogul tau!
mihaitza • 4 mai 2015, 15:12
Ponta este un derbedeu politic! El zice „nu cunosc dosarul dar nu stiam ca se aresteaza pentru spionarea iubitei”!!!Deci il cunoaste! La fel si cu afirmatia cu „regula” etc! El minte ca sa dea bine atat udmr-ului cat si bandei de talhari numita psd!!! Este inadmisibil pentru un fost procuror,cat de parat o fi fost el!!
radu43 • 4 mai 2015, 15:50
Ponta zice ca nu stia ca se aresteaza pt spionarea iubitei – se poate aresta chiar si daca o faci personal, darmite daca pui politia pe urmle ei …. ce siguranta mai ai in tara asta ca simplu cetatean, cand un primar te spioneaza cu politia cand i se nazare, iar premierul zice ca nu e asa grav?…
mister X • 4 mai 2015, 16:01
ion ion, spune 5 cayuri in care un om a fost arestat apoi gasit nevinovat.
cand au luat o pe udrea, toti cei de la antena3 au sarit in sus ca nu este scoasa prin fata, cand au vayut o masina prin spate. in codul audovizualului se precizeaza ca o persoana nu trebuie aratata in catuse.
sunt filmulete cu elena udrea in catuse si in fata instantelor, tot procurorii sunt de vina?
problema catuselor pe tv nu vine de la politie, procuror ori judecator ci de la tv care le arata pe acele persoane in catuse.
NU DEGEABA ESTI ION, de fapt tu esti de doua ori ION, nume de prost
Cristian • 4 mai 2015, 16:10
Se referea la persoane cu notorietate. Arestarile preventive se fac pentru ca au dubla miza , politica si rating media. O miza uriasa. Nu va faceti ca nu observati asta, domnule Tolontan! E prea subtil argumentul?
Cătălin Tolontan • 4 mai 2015, 16:18
@radu43:
Ai dreptate. Si mai e ceva. Primarul te spioneaza cu politia locala si-i trimite pe interlopi ca sa-ti sperie iubitul britanic. Dar nu e grav 🙂
kos_tyn • 4 mai 2015, 16:28
nea tolo, penibil! daca asa ai facut si anchetele….
gilos • 4 mai 2015, 16:38
Ponta este un mitomam, adus la putere de „baietii destepti” si grupurile de interese din spatele partidelor.
Este o rusine ca un astfel de personaj ocupa functia de prim ministru al Romaniei.
Debiteaza aberatii pe banda rulanta, la fel ca Basescu dealfel, aceasta cu primarul de la Iasi este ultima ineptie .
Tipic Ponta.
george • 4 mai 2015, 17:22
Punctul de vedere al impostorului-plagiator este un pic corect! Dece sunt arestati preventiv si politicieni din gasca lui ? Nu pot fi arestati preventiv numai gainarii nelegati de politica ?Dece trebuia arestat preventiv primarul de la iasi ? Altfel cum mai o spiona pe amanta ? Ce influenta mai avea el asupra Politiei locala din arest ? Fiti mai cu mila oameni buni.El sufera din dragoste si voi va legati de el !
Tavi • 4 mai 2015, 18:05
Catalin,
Gresesti la fel de mult pe cat a gresit si domnul Danilet. Ponta pe care, impreuna cu toata clasa politica romaneasca (Klaus included), il dispretuiesc, se refera la dosarele mari, cu nume.
Domnul Danilet a luat toti gainarii, i-a bagat in aceeasi oala cu toti coruptii, a facut o statistica si a tras concluzia eronata ca in Romania nu sunt prea multe arestari preventive.
Pentru a se acoperi 100% a mai si subliniat din start ca “îmi asum anumite inexactități din punct de vedere științific” .
Ponta se refera la faptul ca in Romania, in acest moment, se face circ din aceste arestari si, oricat de mult l-am dispretui, trebuie sa ii dam dreptate.
In acest moment, Justitia romana isi joaca rolul bine stabilit in aceasta piesa de teatru.
Romanii trebuie sa simta ca se face in sfarsit ceva cand, in realitate, fondul problemei ramane neatins.
Se joaca un joc la care Ponta este doar un mic pion, la fel ca si Klaus de altfel.
Ponta intelege acest lucru si incearca sa faca niste valuri, doar, doar el o ramane neatins. Din pacate pentru el, si-a jucat rolul afara, e foarte probabil ca tre’ sa intre in alt rol, mai putin confortabil si mai putin stralucitor.
De asta se teme, de asta oameni ca Mircea Sandu sau Dumitru Dragomir au ales sa se retraga din lumina reflectoaerlor.
Au inteles devreme ce va urma in Romania anului 2015.
Trist, dar adevarat. Nu pentru ei… Pentru noi, spectatorii acestui spectacol macabru.
ghita • 4 mai 2015, 18:25
Hallo, CSM, acum nu sesizati inspectia judiciara si CNA-ul?! Astea ce sunt, laude la adresa justitiei?!
Cătălin Tolontan • 4 mai 2015, 18:36
@tavi: stiu ca tu nu judeci asa, dar inteleg ca a devenit o problema arestarea preventiva cind e vorba de elitele politice, economice… Elite ca nu le putem spune altfel. Ponderea in totalul inculpatilor era aceeasi, dar nimeni nu se sesiza.
Explica-mi, te rog, care este, in viziunea ta, jocul despre care vorbesti. Jocul mare, unde Ponta, Iohannis si ceilalti sint niste pioni.
Che Guevara • 4 mai 2015, 18:41
Trebuie sa stabilim pana unde merge prezumtia de nevinovatie si care este pedeapsa pentru o fapta impotriva legii. In primul rand portul catuselor nu este o pedeapsa si nici o garantie ca „titularul” este nu infractor. Portul catuselor este o asigurare ca acuzatul nu va fugi in timpul transferului intre puscarie si tribunal. Prezumtia de nevinovatie dureaza pana in momentul in care un individ e adus in fata legii. Toti cei arestati preventiv sunt acolo pentru ca exista dovezi clare ce ii incrimineaza. Nu sunt arestati pe motiv de antipatii personale. Inteleg ca se solicita sa nu mai apara inculpatii cu catuse la maini. De acord, cu conditia sa apara cu un pistol la cap. Daca incearca sa fuga sa fie impuscati fara somatie. Altfel ce facem? Procurorii muncesc la dosare luni sau ani si infractorii fug de sub escorta?
cristian • 4 mai 2015, 18:43
Buna seara!Din pacate va lasati,din nou,manipulat usor si influentati si opinia publica cu aberatiile unui danilet!Una sunt arestatii preventiv,cu adevarat periculosi,care erau in 2006 si una sunt arestatii politici cu 5 struti si 2 rochii de dama!Acum prefera sa judece criminalii si in general infractorii in libertate,iar pe ceilalti ii plimba cu catuse pe la televizoare.Chiar si udrea,pe care nu o suport,sunt de parere ca tb judecata in libertate,pana la o eventuala condamndare!
rim • 4 mai 2015, 19:00
alta sursa citabila decat cel mai penibil judecator de la csm, respins de peste 1500 de colegi in 2012 si reintrat in functie pe usa din dos, cu legalitate probelmatica, nu v-ati gasit? un jurnalist prifesionist verifica ciferele din cel putin 3 surse. poate cifrele sa fie autentice, nu am baza sa va contest. dar, daca sunt corecte si mai aveti inca 2, de ce il citati pe penibilulo asta? cu respect.
dudu • 4 mai 2015, 19:21
Am cautat de curiozitate in articolul lui Danilet frazele cu care il citeaza Dl. Tolontan, de exemplu: ”În 2005, aveam aceeași rată a arestaților preventiv ca și în 2014″. Si SURPRIZE-SURPRIZE! Ele nu exista. Tolo a preluat cifrele din tabelul prezentat de Danilet, le-a transformat in vorbire directa (ca sa para ca ele au fost scrise de Danilet insusi), apoi le-a postat aici ca citate.
Cifrele din tabel provin, cel mai probabil, din statisticile ministerului de justitie, sau ale ministerului public. Si ele pun in aceeasi oala dosarele DNA-ului, cu cele ale celorlalti procurori – soferi indisciplinati, amarati care au furat o paine, vecini de apartament care si-au facut unul altuia plangeri penale ca chiorii pentru certuri ordinare, etc.
Altfel, Ponta stia ca vorbea despre dosarele DNA, Andronic stia ca se vorbea despre dosarele DNA, Basescu, toata lumea stia ca e vorba de dosarele DNA, unde regula e arestul preventiv.
In concluzie, Danilet a luat niste cifre din care a reiesit o dezinformare. Apoi Tolo a dat dezinformarea mai departe. Iar, ca sa nu isi asume raspunderea, Tolo i-a atribuit dezinformarea lui Danilet.
Tavi • 4 mai 2015, 20:05
Jocul cel mare este, foarte probabil, puterea absoluta prin intermediul globalizarii care, in acest moment, este inca in faza foarte incipienta.
Ma refer aici la o globalizare (consolidare) a puterii politice si militare, nu a bunurilor sau serviciilor din piata.
O consolidare a puterii a unei elite, nu impotriva altei elite ci impotriva noastra a celor multi.
Iar fortele din spatele acestui fenomen sunt aceleasi cu cele despre care Kennedy vorbea in discursul sau din 1961, aceleasi de care Aldous Huxley vorbea, sau le portretiza, in cartea sa “A brave new world”. Daca nu ai citit-o ti-o recomand cu caldura.
“Un stat totalitar eficient este acela in care cei de la putere controleaza o populatie de sclavi fara folosirea fortei, intrucat acestia isi iubesc sclavia” Alddous Huxley
Am citat din minte, si prin traducere se pierde o parte din puterea mesajului, sensul insa ramane.
Kennedy, in 1961 avertiza:
“…there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its meaning to the very limits of official censorship and concealment. That I do not intend to permit to the extent that it is in my control.”
……
“For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence–on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations.
Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed. It conducts the Cold War, in short, with a war-time discipline no democracy would ever hope or wish to match.”
Vorbim de o societate in care drepturile individului se vor subordona drepturilor majoritatii.
O societate in care drepturile majoritatii vor exista doar in teorie, in cartile de specialitate, ele vor fi stabilite de elita politica, iar in numele acestor drepturi care nu vor fi ale mele sau ale tale ci ale noastre, eu si tu vom pierde orice drept la alegere. Individualismul, va deveni incet-incet tabu, iar alegerile personale vor fi trecute in mod constant prin filtrul “interesului” majoritatii. De cele mai multe ori, ele nu vor trece acest filtru.
Pentru a reusi acest lucru insa, cei multi trebuie sa ajunga sa-si doreasca un lider luminat, total diferit de ce au vazut pana atunci. Sa uite de propriile drepturi si sa inteleaga de ce “uneori” trebuie sa sacrificam interesul personal pentru binele societatii.
“Uneori” va deveni incet incet, “mereu”, iar interesul majoritatii va fi folosit ca si scuza pentru milioanele de abuzuri zilnice ale statului in raport cu individul. Iar Europa, daca ma intrebi pe mine, reprezinta un teren fertil pentru un astfel de sistem, tocmai din cauza decadelor de dictatura la care a fost expusa in nenumaratele ei colturi. A obtine o majoritate favorabila unui “dictator luminat” in Europa, este mai usor decat isi imagineaza multi si mult mai usor decat multi ar fi dispusi sa accepte.
Cea mai buna metoda de a ajunge acolo este asocierea oricarei probleme cu o figura sau mai multe.
Masele, vor ajunge sa creada ca sursa tuturor acestor probleme sunt ei, cei care le sunt aratati la TV in fiecare seara.
II vor ura atat de mult incat nici un drept care le va fi lor incalcat, nu va parea un abuz prea mare.
Fara a realiza insa ca fiecare abuz impotriva lor, creaza un precedent pentru abuzuri viitoare impotriva fiecaruia dintre noi.
Becali, Voiculescu, Udrea si cei ca ei, au furat o picatura din ceea ce Romania a risipit in ultimii 25 ani. Nimic de zis, ei au furat, dar eliminarea lor nu va elimina problema. Inchiderea lor nu va rezolva problema de fond. Iar prin aceasta fraza nu spun ca eu nu trebuie inchisi, ei trebuie. Dar fiecare drept le trebuie respectat in acest proces daca vrem sa ne miscam in fata. Iar rolul vostru ca si presa si al societatii civile este acela de a veghea la respectarea acestor drepturi pentru ca ele nu sunt ale lor, SUNT ALE NOASTRE.
Arestarea lor preventiva, va face doar sa acutizeze o problema pe care Romania o are de zeci de ani: puterea excesiva a statului in fata cetateanului.
Problema care este evidenta ori de cate ori eu sau tu ajungem in fata unui om care in teorie lucreaza pentru noi, dar in practica ne inchide usa-n nas.
Acesti oameni s-au folosit de stat pentru a fura iar tu ca si cetatean nu ai putut face nimic. Acum statul ii inchide dar altii fura in locul lor.
Daca nu ma crezi, iti dau un singur exemplu de furaciune care ni se pregateste si pe care nimeni nu o dezbate la sange: Euro 2020.
Un campionat la a carui organizare noi cei multi am tinut atat de mult sa participam si pe care am obtinut-o dupa multe chinuri…. in presa. O miscare de PR scarboasa, care va baga multe milioane in buzunarul catorva, in timp ce va scoate sute de milioane din buzunarul celor multi.
Nici un om de afaceri cu capul pe umeri nu ar fi acceptat acel deal, in maniera in care i-a fost servit Romaniei. Romanii insa l-au imbratisat. Nu ei cei multi, ei au fost doar manipulati in a-l accepta. In a accepta aceasta “victorie”. Asa cum au imbratisat si “victoria” de la alegeri.
Tot Kennedy in acel discurs celebru, mai spunea despre PRESA si cum ar trebui ea sa fie.
“And that is why our press was protected by the First Amendment– the only business in America specifically protected by the Constitution- -not primarily to amuse and entertain, not to emphasize the trivial and the sentimental, not to simply „give the public what it wants”–but to inform, to arouse, to reflect, to state our dangers and our opportunities, to indicate our crises and our choices, to lead, mold, educate and sometimes even anger public opinion.”
Arunca o privire-n jur is arata-mi si mie ce articol din presa zilei de azi reuseste sa trezeasca spiritul analitic din fiecare dintre noi. Ce autor reuseste sa ne faca sa gandim, sa reflectam asupra eventualelor pericole care au fost acolo de mii de ani, sunt si vor ramane mereu.
Natiunea, din Romania sau de oriunde vrei tu, doarme adanc, iar cei care sunt platiti sa o trezeasca se cuibaresc linistiti la caldura unor statistici false ca cea din articolul domnului pe care il citezi aici.
DragosT • 4 mai 2015, 21:08
Cand citesc ca pentru fapte cu violenta se judecaa in libertate iar ceilalti, inclusiv mituitii, stau cu lunile in arest fara a fi macar trimisi in fata compeltului, e o problema. Daca e fara comentarii chestia asta se incadreaza cel mult la comunicat de presa. M-ar fi interesat de la un jurnalist sa aflu de exemplu procentul alora care de exemplu violeaza si talharesc si care sunt judecati in libertate, ca chestie, comparativ cu astia televizatii.
Broscuţa Oac • 4 mai 2015, 21:08
Dacă aţi fi DUMNEAVOASTRĂ unul din cei 16,7% cercetaţi care sunt arestaţi preventiv, procentajul vi s-ar părea sigur foarte mare. Întrebaţi-l pe colegul Sîrbu.
Mă mir că tocmai gazetarii uită aşa uşor (în focul politicii…) că până la verdictul instanţei oricine e considerat NEVINOVAT. Un foarte vechi principiu de drept spune că e mai bine să scape o sută de vinovaţi decât să fie pedepsit un singur nevinovat. Poate ziariştilor li se pare că măsura închiderii preventive nu e o pedeapsă, ci doar o simplă procedură tehnică a anchetei, pentru care oricare dintre noi trebuie să fie oricând disponibil. Dar pentru individul concret băgat la celulă e o privare de libertate – adică o PEDEAPSĂ la fel de concretă.
În alte ţări presa se bate pentru drepturile umane şi cetăţeneşti. La noi, în numele ”anticorupţiei”, face galerie la intrarea puşcăriilor. Hai România ?
Ramon • 4 mai 2015, 21:10
in loc sa ne certăm pe minciunile Pontiste, mai bine ar fi să găsim o alternativă votabilă la alegerile de anul viitor. Ce ziceți de un partid de specialiști, format din economiști care activează în primării și câțiva profesori de drept, sprijinit de companiile străine ?
Broccoli • 4 mai 2015, 21:24
Insinuezi ca Ponta minte, cumva? Parca nu-mi vine sa cred :))
Ion Ion • 4 mai 2015, 21:31
misterX-După cum semnezi ești sigur un postac laș cu simbrie, poate chiar la procuratură. Eu am avut o părere, pe care aceeași Constituție mi-o apără.Dacă nu ți-a plăcut e treaba ta dar asta nu-ți dă dreptul să mă jicnești.
Marian Scarlat • 4 mai 2015, 21:36
tolontan asta este chiar bun. se pricepe la toate. mai era unul care se pricepea la toate…..tot ziarist, nu mai stiu cum il cheama…cu nasul mare si este pe la B1. ala stie si fotbal si drept si finante si ce vrei tu. asa esti si tu tolo…din ce in ce mai bun….ce te doare ceva sa scrii asa in necunostinta de cauza. observ ca prostia nu face rau la nimeni, altfel ar tipa rau de tot….dar nu…din pacate.
crimson.veritas • 4 mai 2015, 21:36
http://www.stiripesurse.ro/cristi-danilet-cercetat-de-inspectia-judiciara-a-csm_925976.html
Roman • 4 mai 2015, 23:29
Bravo maistre, pui cărămida cu cărămida la un stat polițienesc! Bagă statistica din 2015 și atunci o să vezi o altă situație. Atât.
Alex One • 5 mai 2015, 2:00
Mda, statistica e corecta pentru ca hotii de gaini si de izmene de pe franghie nu sunt adusi in fata judecatorului pentru arestare . Asta seamana cu statistica aia care zice ca daca eu mananc doua gaini pe zi si tu niciuna la nivel national amandoi mancam cate o gaina. D-l Tolontat de ce tineti sa fiti penibil ?Mai normal ar fi sa investigati ,ce mult va place, ce se mai aude cu statistica dosarelor de la ANRP sau credeti ca abuzurile s-au savarsit numai in cateva dosare, alea scase acum pe tapet ? Unde erati acum vreo trei ani cand G.Becali spunea cu subiect si predicat, sunt imagini filmate pe care nu ma indoiesc ca le-ati vizionat, cum functioneaza restituirile proprietatilor ? A da, erati ocupat cu Gala Bute unde s-au manarit cateva amarate de milioane ? Miliardelela de la restituiri ? Nu ne intereseaza !
chiarnumaiconteaza • 5 mai 2015, 2:34
Buna seara,
Citesc acest articol din perspectiva unui tânăr proaspăt emigrat din Romania,respectiv dintr-o societate in care nu ma regăsesc. Citesc si ma simt ca si cum tocmai am fost anunțat de oncologist ca extirparea tumorii a fost un succes….nu mai am cancer. Nici nu realizați cât de bine ma simt ca nu mai platesc taxe in tara aia. Sper doar ca mai multi oameni sa conștientizeze ca marele drept castigat la revolutie este faptul ca putem emigra. Putem emigra in tari in care dupa 30 de ani de taxe nu o sa-mi fie frica ca nu pot platii facturile si intretinerea in lunile de iarna,pentru ca de concedii nu am auzit discutii intre pensionarii de pe fosta mea scara. Va multumesc si va las conectati la cotidian.
Seara buna.
Tom • 5 mai 2015, 2:49
Nu domnule Cristian, Udrea,o acuzata de coruptie,dar care e practicanta de arte martiale de genul datului cu posetuta ( de firma,e adevarat,in cap) trebuie incatusata si tinuta la beci,iar Nechita, care nu a facut nimic, doar ca din gelozie a facut din politia locala propriul SRI pentru a spiona tiitoarea si a trimis interlopii sa-l sperie pe un rival, trebuie cercetat in libertate. Haloooo! Chiar nu va e clar unora dintre voi?
ing.CPV • 5 mai 2015, 4:23
PM PONTA cred ca a inceput sa se vada si el :Cum ii sta arestat.
Si nu ii convine de loc.CAND SE VA INTAPLA ACEST LUCRU ?
Dle Tolontan.Puteti sau,poate cineva sa-mi dea un raspuns concret ? Am facut o reclamatie ( AM ACUZAT)la Cancelaria PM =Scrisoare deschisa adresata Domnului PM PONTA VIOREL-
VICTOR= am ACUZAT-zic-practicile abusive de verificare ale
ale unor acuzatii ale subsemnatului ing.Ciubuc Viorel-USA.
Un procuror general in loc sa verifice ACUZATIILE mele,trimite
politia sa ma aresteze.L-am acuzat pe acest p.g. la Ministerul
Public.Printr-un „conflict de interese” si ilegalitati ale MPublic
si a Procuraturii Generale-Buc, dupa mai multe altercatii scri-
se de mine si musamalizate =ILEGAL= de MP si PG BUC.,dupa ce
procurorul general si-a declinat competenta,trimitand REZOL-
VAREA la Proc. Gen .Buc. ,aceasta PG Buc.=NU MAI RASPUNDE !?
Toate cele de mai sus=Le depun la SEFUL IERARHIC SUPERIOR=
PRIMUL MINISTRU ,cu explicatiile respective,avand totul atasat.
Iata ce-mi raspunde Cancelaria PM-Directia Relatii Publice:Si
semneaza un (anonim) ca director,fara sa-si scrie numele.Ma gan-
desc ,ca desi e Prim Ministru (unul singur in Romania) totusi serm-
neaza =Prim MINISTRU ,Victor-Viorel PONTA. Acest impostor-ano-
nim- directoras,nu-si scrie numele.Iata ce scrie CRIMINALUL.
1…………….Cancelaria Primului Ministru este institutie publica din
sfera puterii executive.
2.=Avand in vedere faptul ca solicitarea dv este de competenta
instantelor judecatoresti ,in temeiul principiului constitutional al
separarii puterilor in Statul de Drept,Cancelaria PM ,in calitatea sa
de organ al puterii executive,nu are competente in sfera organelor
judecatoresti si nu poate substitui activitatilor specifice atribuite de
lege ,autoritatilor respective . DIRECTOR, SS indescifrabil.
D-le Tolontan: Poate sa clasifice cineva aceasta MIZERIE ?
Eu ,ing. Ciubuc Viorel,pot dar numai in felul meu,care nu cred
ca va fi publicat.Dati-mi mana libera (cu putine cenzurari=”prin
partile esentiale”)si il execut pe IMPOSTOR si ca LEGE si ca PROSTIE.
Cata MIZERIE si PROSTIE poate sa existe in capul unor mizerabili
care prin abuzul de a musamaliza ilegalitatile si neputinta mintala,
nu isi dau seama ca pot sa stea dupa gratii conform legii penale.Du-
pa identificare,acest IMPOSTOR,functionar public trebuie IMEDIAT,
indepartat din serviciu,ca faptuitor care a savarsit fapta datorita in-
capacitatii si nepregatirii pentru ocuparea acestei functii,ca functionar public cu atributii de conducere si control.Ca apoi sa fie
deferit procurorului pentru iselaciune,abuzin serviciu,fals intelectual
circumstante agravante(prin savarsirea infractiunii din motive josni-
ce),conflict de interese,omisiunea sesizarii organelor juridice, etc,etc.
Daca este nevoie va trimit toate documentele scrise. Voi reveni.
ionut • 5 mai 2015, 7:48
Domnule Tolontan, principala problema este lipsa de credibilitate a justitiei!! Nu poate nimeni sa ma convinga ca aceeasi oameni care acum 4-5 ani nu faceau nimic in dosare pe care presa le prezenta cu lux de amanunte, acum au devenit exemple de operativitate. Mai ales ca faptele din prezent ridica mari semne de intrebare. Doua exemple din ambele ,,tabere,,: Elena Udrea a fost arestata pentru dosarul Gala Bute dupa ce acum 2-3 ani dosarul se ,,incheiase,, si se intocmise un rechizitoriu in care aceasta nu aparea!!! Ati auzit sa pateasca ceva acel procuror? S-a facut vre-o ancheta ? Cum a fost posibil ? Care dintre procurori are dreptate ? (din punct de vedere al cercetarii penale), cel de atunci sau cel de acum? Pe ce sa ne bazam? Al doilea caz: cum sa ceri arest preventiv pentru Sova, pentru niste fapte de acum 8 ani ??? Ce sa mai previi?? Nu cunoastem noi dreptul dar logica si bun simt avem. Nastase a fost condamnat fara arest preventiv, Voiculescu a fost condamnat fara arest preventiv, ce s-a schimbat intre timp ?
Emilian • 5 mai 2015, 9:13
Catalin, il detest pe Ponta din toate punctele de vedere, insa povestea asta cu statistica care demonstreaza ca ponderea arestatilor preventiv este neschimbata este praf in ochi. Nu poti pune in acelasi cos toate cazurile penale si sa faci o medie. Trebuie sa vorbim de dosarele de coruptie, iar prima observatie a r fi aceea ca in urma cu cativa ani, dosarele de coruptie nu prea existau! Ar trebui sa stii asta fiindca unele anchete pe care le-ai inceput demult nici nu au fost bagate in seama la vremea respectiva. Realitatea este aceea ca nu toti coruptii de azi ar trebui incatusati imediat pe baza unui denunt. Pentru romani probabil ca este util show-ul asta, ca sa ne trezim putin din adormire, dar pe termen lung nu e chiar firesc.
alex • 5 mai 2015, 9:56
Catalin, spuneai mai sus ca a trimis primarul din Iasi nu stiu ce interlopi sa-i sperie amantei iubitul britanic. Unu la mana ca suna ciudat, cand te adresezi unui barbat: ”Primarul te spioneaza cu politia locala si-i trimite pe interlopi ca sa-ti sperie iubitul britanic ”. Sper ca intelegi de ce zic ca suna ca naiba. Dar, mai inainte de toate, nu inteleg de ce ai tinut sa ne transmiti ca acesta era britanic ? Este mai rusinoasta intamplarea decat daca iubitul era un moldovean de al nostru ? La moldoveanu’ nostru parca era alceva daca ii veneau pe cap niste interlopi, nu-i asa ?!
chiru • 5 mai 2015, 15:51
cred ca ar trebui sa ne gandim intai ca in dosarele de coruptie este vorba in principal de banii nostrii, ai contribuabilului ce-si plateste corect(ca prostu) taxele, si dupa accea sa polemizam pe etica arestarilor si a televizarilor. din pacate in nici o postare nu vad oameni indignati de faptul ca au fost sifonati banii romanului cinstit ci doar partizanate pro sau contra arestarii, prosau contra cutare demnitar….. oare acesti inculpati cu „gulere albe” s-au gandit la etica atunci cand ne-au bagat mana in buzunar? daca pe ziaristi ii inteleg cand se refera la etica pe noi astialalti nu inteleg ce le plangem atata de mila, ba ca-i „dezumanizant” penitenciarul de la targusor, ba ca nu-i corect ca apar pe sticla cu catusele la maini. ar trebui sa ne vedem de treburile noastre si pe cat posibil sa nu-i mai lasam sa ne umble in buzunare. atitudine civica si iesire in strada pentru sanctionarea greselilor celor pe care i-am votat, asta ar trebui sa facem mai des, nu sa predam lectii de etica in postari in mare parte anonime. o zi buna si spor la treaba va doresc tuturor
nik • 5 mai 2015, 17:20
dar in ce calitate vorbeste p.m.-ul? sau pontanacul.nu a auzit de separatia puterilor? ca cetatean poate comenta dar ca p.m. nu.
Cătălin Tolontan • 5 mai 2015, 18:24
@tavi:
Multumesc.
Uite citeva nume: Emil Hurezeanu (Digi), Doru Buscu (Catavencii), Horatiu Pepine (DW)… si mai sint.
kjaa7 • 5 mai 2015, 19:21
Imi imaginez sfarsitul unei conversatii intre VP si Tolo, in momentele acelea off the record (cele mai bune pentru un ziarist, nu pentru articolul de a doua zi, fireste, obrazul e obraz, ci pentru surprinzatoarea perspectiva asupra unor evenimente relatate deja sau viitoare ).
Ar suna cam asa :”Dle Tolontan, nu am cu adevarat o casa in Franta. Stiti asta, nu-i asa ?”
Tavi • 5 mai 2015, 19:46
Catalin,
Multumesc pentru raspuns. Imi arata ca postarea mea ti-a dat putin de gandit.
Sunt sigur ca nu ai nici tu vreun dubiu in privinta faptului ca presa de calitate este putina si tacuta in comparatie cu presa de scandal sau de senzational.
Esti unul dintre putinii ziaristi de sport originali care creaza continut de calitate.
Cu toate astea, nici macar tu care esti la GSP de cand lumea si pamantul nu primesti suficient spatiu pentru a avea impact.
Macar ati schimbat designul site-0ului de o maniera pozitiva, in care daca doresti gunoi, tre’ sa-l cauti, nu-ti mai este bagat pe gat.
Felicitari pentru asta.
In privinta Romaniei insa, per ansamblul ei, nu ma poti face sa-mi schimb opinia asa usor.
Ne aflam in mijlocul unui vortex informational, ca sa-l numesc asa, in care cei mai multi nu mai reusesc sa aiba access la informatie de calitate din cauza „zgomotului” de fond.
Acest lucru, dupa parerea mea, nu este intamplator.
Traim vremuri in care ni se spune ca avem dreptul la alegere dar, in realitate, optiunile care ni se ofera sunt putine si proaste. Vezi alegerile pentru presedinte, parlament, FRF sau ce altceva mai vrei tu, nu doar de acum ci dintotdeauna.
Ni se ofera posibilitatea de a participa, numai si numai pentru a da legitimitate acestui sistem putred si corupt.
In realitate, eu si tu, nu avem si nu am avut de foarte multi ani nici o optiune. Vor trece ani, mult iubitul nostru presedinte isi va incheia mandatul si, de-om fi sanatosi, atat eu cat si tu, vom putea face un bilant al mandatului lui. In acel moment, am curaj sa pun pariu, toti cei care simt ca au invins atunci cand el a castigat, vor realiza ca au pierdut inca odata.
For the record: nu am votat, si nu cred ca voi mai vota vreodata. Refuz sa particip la aceasta mascarada.
Inca odata, multumesc pentru timpul acordat.
lord belial • 6 mai 2015, 11:02
doru buscu nu e mostra de probitate morala, felul (pardon, halul) in care s-a comportat in campania anti iohannis, sau rmgc rosia montana, il descriu ca pe un dambovitean.giurgiuvean/sudist, mic antreprenor, cu condei. dar in nici un caz un jurnalist de talia lui hurezeanu. el sa intre in liga lui ctp, mai degraba
apropo de penitenciare, arestari, dna si gala bute
http://jailando.com/
gheorghe • 6 mai 2015, 12:08
judecati in libertate, poate
dar dupa ce au fost anchetati in arest preventiv si umiliti caci, in final, acesta este scopul DNA: umilirea si distrugerea fiintei umane, distrugerea carierelor, inducerea fricii, in final, teroarea.
Nimeni nu trebuie sa se simta in siguranta! Nu ca sa nu faca lucruri rele ci asa in general.
Cătălin Tolontan • 6 mai 2015, 12:10
@tavi:
eu iti multumesc pentru calitatea argumentelor
Broccoli • 6 mai 2015, 14:51
Nu-mi vine sa cred, dar sunt total de acord cu lord belial :))
Axinte • 7 mai 2015, 0:48
Pai statistica este normal sa fie asa pentru ca ai 90% din infractiuni minore (furturi din piete, din curti, amenintari, etc) nu ai cum sa ii iei pe toti sa ii bagi la puscarie. Fireste ca doar 15% ajung arestati.
Oricum, interesanta ar fi o alta statistica: raportul infractori/cereri de arestare sau pe romaneste, cati oameni a cerut parchetul sa se duca la puscarie…
ing.CPV • 7 mai 2015, 1:08
Numai de calitatea (proasta)a comentariului meu nu se sesizeaza
nimeni.Am venit intotdeauna=ultimul=ca Germania la impartirea lumii.Pe cand Germania a castigat,de fiecare data,eu nu mi-am facut
nici,macar,un prieten.Din contra.
Ma gandeam (gandesti mult si prost bai Ciubuc) ca redactia ar putea sa trimita o parte din comentariu , Primului Ministru,spre stiinta. Eu pot sa o fac.Dar banditul ,imbecilul,prostul,inconstientul
etc,etc,etc, acela care semneaza ca director (si din cauza lasitatii-
nu-si scrie nici macar numele=NUME CARE ESTE OBLIGATORIU sa
si-l scrie) director care nu stie- INTENTIONAT-ca Ministerul Public
(inclusiv procuratua ) este subordonata Primului Ministru,acest
DIRECTOR IMPOSTOR, v-a MUSAMALIZA acuzatiile mele si imi v-a
da un raspuns (folosit de multe institutii ale „Statului de Drept ”
Roman) cum ca „potrivit lg.233 ….vi s-a dat un raspuns.Nu mai sunt
necesare alte verificari” semneza DIRECTOR(pentru vecie-dobitocul)
ss/indescifrabil.
Gheorrrghe • 7 mai 2015, 9:48
Ponta se face ca nu înțelege. Isi apăra tagma. E simplu. Procentajul arestărilor din rândul „personalităților politice si de afaceri” este, intr-adevăr mare. Insa…ce rost are sa arestezi preventiv un prăpădit de „naș” de pe tren? Are ăla „rețele”? Are „influența”? Poate „trage sforile”, fiind cercetat in libertate? Evident, nu. Pe cand un politruc…sau un „afacerist”….Evident Da! Mai simplu de atât nu se poate, domnu’ Ponta! Hai, lasa piesa cu „naivitatea”, da?
Gheorrrghe • 7 mai 2015, 9:50
Bine, Tolontan.
PONTA: ”ARESTAREA PREVENTIVĂ E REGULA”. – Pe Bloguri • 7 mai 2015, 11:22
[…] Sursa: Cătălin Tolontan […]