Ponta: ”Arestarea preventivă e regula”. Statistica: ”La fiecare arestat preventiv, 6 inculpați sînt judecați în libertate”.

Primul ministru a făcut acum două zile o declarație auzită și la alți politicieni. Cît de reală este ea?

luni, 4 mai 2015, 2:30

Grupate, vorbele și faptele arată astfel. Fără alte comentarii.

”Acum, regula a devenit arestul preventiv și excepția a devenit lăsarea în libertate, ceea ce, din punctul meu de vedere, e o greșeală”.

”De ce am ajuns să considerăm că starea normală e arestul preventiv și excepția este libertatea?”.

Premierul Victor Ponta, 1 mai 2015,  în dialogul cu Dan Andronic pentru B1Tv și Evenimentul zilei. (Andronic scoate lucruri interesante de la invitații săi).

”13,9% sînt arestații preventiv în anul 2014 din totalul celor trimiși în judecată. Cifra este una în media ultimilor 10 ani: 14,6%”.

”În 2005, aveam aceeași rată a arestaților preventiv ca și în 2014. Urmărind cifrele vedem că afirmația potrivit căreia ”în România arestarea este regula” este un mit fals”.

Judecătorul Cristi Dănileț, 3 martie 2015, în contributors.ro.

Comentarii (56)Adaugă comentariu

ing.CPV  •  7 mai 2015, 11:57

Ramane sa-mi duc singur crucea pe mt.GOLGOTA.

George  •  7 mai 2015, 13:44

Catalin, te inseli. Si stii de ce? Nu in toate situatiile procurorii propun arestarea preventiva, ci aproape in exclusivitate in cazul politicienilor (si al babelor care fura gaini, probabil e fetisul lor sa-i batjocoreasca pe cei lipsiti de aparare). Cu alte cuvinte, statistica la care te referi tu este o frectie. Stii foarte bine ca arestul preventiv este o regula, si aici vorbim despre regula pentru o anumita categorie de anchetati, nu pentru toti. Procurorii si judecatorii nu sunt si nu au fost niciodata independenti, iar in ultimii 10 ani, au fost chiar slujitorii lui traian basescu. Atat de greu este sa accepti un lucru mai evident decat lumina soarelui?

durden  •  7 mai 2015, 13:51

pai si stai un pic,tu ce sustii acum?simplul fapt ca abereaza ponta sau ca starea actuala ti se pare anormala?adica sa nu-mi spui ca pt tine prezumtia de nevinovatie consta in a tine in arest o persoana pana incepe judecata?

gigel  •  7 mai 2015, 19:41

Da.am inteles tot.din acest tabel in care este un mélange. Eu sunt curios cat la % politicieni sau mari afaceristi erau cercetati in 2004 si cat % in 2014 din 100%

acelas  •  8 mai 2015, 1:00

ai dreptate Cataline, Costi Rogozanu merita urmarit zilnic, da clasa la toti. Are curajul si independenta sa spuna ceea ce gandeste si crede. Nu arata deloc ca complexat si fricos ca in secunda doi il va pune la zid unul ca Plesu sau alt ins care fiind cu-orice-chip-de-dreapta emit pretentii de oameni obiectivi in spatiul democratiei de azi, ei in fapt lucrand cu stigmatizari si etichete moralizatoare ce lezeaza cetatenii, menite sa te faca sa te rusinezi cumva, ca ai indraznit sa gandesti fie si o secunda pro directiei de stanga. Costi nu are nici o legatura cu aceste jocuri mizere, lipsite de scrupule, cu efecte numai in dreptul cetatenilor lipsi de coloana vertebrala si fara personalitate – ale lui Plesu si echipa de propagandisti ai dreptei-cu-orice-pret ori orice-numai-sa-vad-curgand-sange-de-stanga. Costi nu musca din aceasta plasa, practic nu-l intereseaza. Coloana, nu gluma.

voxpublica.realitatea.mobi/politica-societate/dna-si-tva-un-apel-catre-dreapta-nu-fiti-complet-penibili-112100.html

Ponta da uneori clasa pana si celor de dreapta, echilibrand admirabil cu metode ce tin de dreapta veritabila (ca si Nastase). Nimeni insa, desi recunoaste in sinea sa, nu are puterea sa o recunoasca public, deschis. De frica lui Plesu sau altcuiva, cu stigmatizarile si etichetarile lor isterice din secunda doi? Bravo Costi. Cu oameni ca tine avem speranta ca societatea va creste, altfel ..

Ponta rezista nesperat printr-un mers pe sarma prelungit mai mult decat isi inchipuia oricine. Cum oare, de ce?

pt ca a stiut sa invete din infrangere, fiindca si-a constientizat-o, asumat-o. Aici, iarasi nimeni din spatiul public nu are puterea sa o recunoasca, desi multi o gandesc, iar destui o simpatizeaza.

Apropos Cataline, de ce am impresia ca si tu scrii uneori cu aerul unui om care sta cu ghilotina Plesu deasupra capului? Mi se pare mie? Da-ti un raspuns singur.

si ce-i cu titlul asta. Chiar el te contrazice, ca-ci in acea statistica e in mod vadit vorba de „oameni normali” care ingroasa randurile celor nearestati preventiv si numai politicieni aproape, care sunt arestati preventiv, si care reprezinta minoritatea. Si asa ajungem fara sa vrei la ideea unei discriminari a unora fata de ceilalti. Ti se pare normal? Ce-i cu articolul si cu statistica asta absolut irelevanta, la care evident ca nu se referea Ponta. Te rog, nu insulta inteligenta celor care te citesc. Sunt cititorii tai!

Sau vrei sa arati ca nu vrei sa-l superi si tu pe Plesu, ca sa beneficiezi si tu de un „certificat de buna purtare” sau ca esti si tu de-dreapta-cu-orice-chip? Da-ti un raspuns, in particular. Si scrie drept si liber.

.

durden  •  8 mai 2015, 15:42

lamureste-ne tolo,ca vad ca mai sunt si altii care nu inteleg.tu chiar vrei ca orice persoana care e acuzata de o infractiune sa stea neaparat in arest preventiv,chiar daca sunt toate sansele sa fie nevinovata?

Comentează