Nebunia bănoasă a taxiurilor

În spatele fiecăreia dintre marile companii de taxiuri stă cel puţin un senator. Nu e o declaraţie a președintelui Consiliului Concurenţei, al cărui interviu îl puteți citi imediat, ci o axiomă de piaţă. O realitate cunoscută de toată lumea din Primărie, de la volan, din dispecerate și din Parlament

miercuri, 21 ianuarie 2015, 9:26

În spatele fiecăreia dintre marile companii de taxiuri stă cel puţin un senator. Nu e o declaraţie a președintelui Consiliului Concurenţei, al cărui interviu îl puteți citi imediat, ci o axiomă de piaţă. O realitate cunoscută de toată lumea din Primărie, de la volan, din dispecerate și din Parlament.

Așa se explică următoarele fapte certe.

În decembrie 2009, marile firme de taximetrie bucureștene fac o înţelegere cu “Pelicanul”, noua stea a taximetriei din Ilfov. Există un document emis chiar de către una dintre firme, act care probează tîrgul. Toţi aveau proptele politice, n-avea nici un sens să se sfîșie între ei.

DEALUL PROMITE URMĂTORII PAȘI:

  1. Pelicanul urcă tarifele de la 1,19 lei/km la 1,39 lei/km
  2. Marile firme din București coboară tarifele spre același 1,39 lei/km.
  3. În schimbul faptului că Pelicanul renunță la dumping, i se promite ca legea împinsă în Parlament să permită și taxiurilor cu licență de Ilfov să facă bani în București.

Urmarea? În aprilie 2010, legea taximetriei este depusă cu modificări în Parlament. În iulie 2010, ea este adoptată. Prevederile legii sînt, intenţionat, neclare. Ele impun ca poliţia să nu poată amenda un taximetrist care n-are licenţă de Capitală, ci de Ilfov, dar face curse în București, decît dacă i se dovedește “că activitatea este permanentă”.

”Niciodată n-am văzut atît de clar cum o promisiune pusă pe hîrtie de companii s-a transformat într-o lege”, spune cineva din sistem. Și, cu asta, jocul practic s-a încheiat!

Mai mult, legea taximetriei prevede ca Primăria București să încheie un protocol cu Consiliul Judeţean Ilfov pentru ca activitatea “ilfovenilor” în București să fie legală. Dar protocolul nu s-a semnat nici acum, după aproape 5 ani. De ce?

Pentru că semilegalitatea produce bani celor care eliberează licenţele. Dacă firmele și șoferii au sentimentul clandestinităţii, ei vor plăti pentru favoarea licenţei obţinute la limita legii. Acest șantaj operează asupra a peste 5.000 de licenţe de taxiuri “ilfovene” care se adaugă celor 10.000 de licenţe “bucureștene”, transformînd orașul în capitala europeană cu cele mai multe taxiuri pe cap de locuitor, cu cei mai săraci și munciţi taximetriști și cu cele mai murdare și nesigure mașini. De partea cealaltă, miza sînt milioane de euro anual, încasate de politicieni, oameni din primării și alte VIP-uri.

În Parlament se lucrează iar la modificarea legii, iar Consiliul Concurenţei tocmai a dat amenzi totale de 500.000 de euro pentru 6 firme: Pelicanul, Meridian, Cobălcescu, Confort, Cristaxi și AS.

61464758

De aici începe discuţia cu Bogdan Chiriţoiu, președintele Consiliului Concurenţei:

– Recent ați sancționat firmele de taxi pentru un cartel de preț.
– Da și vom da și motivarea și recomandările. De pildă, noi sîntem în favoarea eliminării unui plafon maxim al numărului de licențe. Decît să rămînă în ambiguitatea de acum, cînd circulă în București cu două tipuri de licență, de București și de Ilfov, toată lumea fiind nemulțumită, mai bine optăm pentru liberalizare. Licență da, dar număr de licențe, nu.

– Puțin probabil să aveți succes.
– Nici noi nu credem că vom avea. Dar vrem să se schimbe ceva. Legea cea nouă a taximetriei se va vota în Parlament. Ce am reușit e să nu existe un tarif minim pentru că asta ar fi afectat clar consumatorul. Cu un tarif maxim sîntem de acord, dar cu unul minim, care ar fi devenit probabil tarif unic, nu! Tocmai asta am sancționat acum, existența unei înțelegeri la prețul pe kilometru, fixarea lui la 1,39.

– Vi se pare un preț mare?
– Nu, dar nu asta contează. Am sancționat cartelul din 2009, nu prețul din 2015. El a rămas neschimbat de circa 5 ani. În acest timp, prețul benzinei s-a dublat. Înseamnă că, în toți acești ani, firmele au realizat o marjă de profit foarte bună de vreme ce, iată, țin prețul vechi. În costurile lor, combustibilul reprezintă 50%.

– Taximetriștii bucureșteni se plîng din cauza imixtiunii celor din Ilfov.
– Nu am o singură opinie aici. Sînt sincer cu dumneavoastră. Sînt client fidel de taxi și nu-mi dau seama dacă sînt prea multe mașini în București. Cînd plouă nu găsești un taxi. Dar sigur că trebuie respectată legea. De aceea zic că nu am o singură opinie. De pildă, europenii consideră că stăm bine cu taximetria.

«FMI și Comisia Europeană dau România de exemplu în privința liberalizării pieței taximetriei»

– Teoretic, om sta bine cu taxiurile, vorba europenilor. Practic, șoferii trăiesc tot mai prost, își scot tot mai greu planul, iar menținerea semilegalității le bagă bani în buzunar celor care trafichează licențele.
– De acord cu ce spuneți. Am citit și investigațiile pe care Gazeta le-a făcut pe tema taxiurilor. Dar nu credem că un preț minim ar fi soluția. Știu că firmele de taxiuri s-au supărat după amendă, nici nu vrem să le fim simpatici. Înțelegem că prin Primărie se vorbește despre un preț minim de 2,5 lei pe kilometru. Sîntem o țară săracă. Nu cred că, dacă prin absurd s-ar ajunge prin lege la un preț minim, s-ar rezolva problema. Oricum, sperăm ca în Parlament asta cu prețul minim să nu treacă, pe această temă ne luptăm în continuare.

– Ce recomandări veți face?
– Apropo de București și Ilfov, vom recomanda Primăriei să intre în legalitate cumva. Să semneze protocolul, să poată lucra cei care îndeplinesc standardele licențelor de București. Multe dintre licențele pe 5 ani își epuizează termenul în această primăvară. Sigur că va începe o altă discuție, pentru că unele firme nu și-au reînnoit parcul auto și mașinile sînt vechi.

– De ce vă temeți cel mai mult din toată nebunia asta legată de taxi?
– De provizoriul care se face eternitate.

Comentarii (56)Adaugă comentariu

geo  •  21 ianuarie 2015, 9:47

Nu inteleg ce Primaria Bucuresti se amesteca intro activitate privata si doreste sa impuna preturi. Mai bine ar limita acccesul ilfovenilor in Bucuresti si ar trece la o reanalizare f atenta a licentelor de taximetrie date pina acum. Sincer, nu as dori sa intre DNAul in Primaria lui Oprescu…ca pe multa lume de acolo ar salta.
Si inca ceva: va dati seama ce ar fi daca (mai) toti taximetristii din Bucuresti ar protesta blocind masinile in trafic, cu avarie, daca Primaria Bucuresti va incerca sa dicteze preturile?

Cristian Cristea  •  21 ianuarie 2015, 10:07

Domnul Bogdan Chiritoiu are interese pe la Pelicanu ? Peste tot,in lumea civilizata, numarul de licente sunt limitate.Prostia cu liberalizarea licentelor a spus-o si Oprescu in prima campanie de la locale si uitati unde am ajuns.”Sînt sincer cu dumneavoastră. Sînt client fidel de taxi și nu-mi dau seama dacă sînt prea multe mașini în București. Cînd plouă nu găsești un taxi.”Si cand este soare si nu ploua,nu se vad toate colturile pline cu taxiuri ? Atunci vin clientii si ne dau bani de mila ? „Am sancționat cartelul din 2009, nu prețul din 2015. El a rămas neschimbat de circa 5 ani. În acest timp, prețul benzinei s-a dublat. „Si s-a marit evaziunea fiscala.”Sîntem o țară săracă.” Intrebati cetatenii europeni,

Un client  •  21 ianuarie 2015, 10:11

Domnul Tolontan, ar fi interesant sa scrieti si un articol despre modul de operare a taximetristilor, cum nu pun aparatul la curse de noapte si iti cer minim 30 lei pe cursa, oriunde ai merge. Asadar, vedeti, desi nu exista tarif minim pe km, exista tarif minim pe cursa. Cel putin noaptea.

Cristian Cristea  •  21 ianuarie 2015, 10:21

Intrebati cetatenii europeni,CATI ISI PERMIT SA MEARGA ZILNIC CU TAXIUL ??? Taxiul este un lux nu seviciu social. Va doriti masini sigure si curate,ne trebuie tarif corespunzator.La tarifele actuale gasiti niste tigai cu roti si cu caseta TAXI.”De pildă, europenii consideră că stăm bine cu taximetria” pt. ca se plimba cu taxi de la aeroport la hotel, cu pretul la o cafea intr-o cafenea civilizata.”De ce vă temeți cel mai mult din toată nebunia asta legată de taxi?
– De provizoriul care se face eternitate.” SI DE INCOMPETENTI CA DUMNEAVOASTRA DOMNULE chiritoiu PUSI IN FUNCTIE PE LINIE DE PARTID SI NU FACETI NIMIC CONSTRUCTIV,AVETI NUMAI INTERESE PERSONALE SAU DE PARTID.Mi-e scarba de prostie si incompetenta.In tara asta brutarul face legea frizerului,pe a frizerului o face cizmarul si pe a taximetrimetristului o face Consiliul Concurentei.Si mai vor RESPECT. SEMNAT : UN TAXIMETRIST IN COMA.

Cătălin Tolontan  •  21 ianuarie 2015, 10:28

2, Cristian Cristea: La Consiliul Concurentei se judeca mize infinit mai mari decit cea a companiilor de taxi.

Nu confundati opinia cuiva cu interesul privat intr-o chestiune ca ajungem sa traim intr-o lume fantomatica a suspiciunilor.

Tom si Jerry  •  21 ianuarie 2015, 10:34

Doar atat ??? Cam putin. Mergea un 10ron km 🙂 Cati bani isi ia primaria de la patronii taximetrelor ??? 🙂

Creve  •  21 ianuarie 2015, 10:47

Dacă prețul va deveni 2,5 RON/Km cu siguranță te vei gândi de 2 ori înainte să chemi un taxi. Poate că a crescut prețul benzinei, dar să fim serioși, dacă acum o cursă Berceni – Aeroportul Otopeni costă 40 de lei, o să coste aproximativ 75 – 80 de lei. De banii ăștia un taximetrist pune cam 12 litri de benzină, adică merge minim 100 de km. E foarte posibil cu banii pe o cursă să își scoată benzina pe toată ziua. Acum întreb eu: e necesară scumpirea tarifelor?

Dacă taximetriștii nu câștigă destui bani, nu este din cauza tarifului/km și e din cauza firmelor de taxi care nu plătesc cum trebuie șoferii. Acolo trebuie să se umble.

djamorphis  •  21 ianuarie 2015, 10:51

Apropo de ce spunea „un client”, am fost la partida dintre Steaua si FC Twente, jucat seara tarziu in iarna lui 2012 pe National Arena.

Cei de la RATB au anuntat in acea zi ca vor circula autobuzele si tramvaiele pana dupa terminarea partidei insa surpriza, acestea chiar circulau insa nu opreau in statiile de langa arena, probabil de frica suporterilor.

M-am dus in Piata Diham si acolo erau cateva taxiuri de mai mai multe companii, carora nu doresc sa le dau numele. Ma miram eu cum de inca sunt acolo cat timp era o masa atat de mare de oameni. Cand colo ce sa vezi, fiecare cerea 50 de ron indiferent ca mergeai in Obor sau in Ghencea, iar in mijlocul intersectiei era un domn care ii coordona pe acestia pe cine unde sa duca. Asta da mafie tinand cont ca erau masini de la companii diferite.

Am vrut sa sesizam acest lucru insa tinand cont cate apeluri se dadeau era reteaua ocupata.

Mihai  •  21 ianuarie 2015, 10:59

Tolontane, dar de sport cand scriem si noi? Angajam si noi jurnalisti sportivi sau facem pe justitiarii sa dam bine la imagine? „Click less, think more”, Tolontane, iti spune ceva? S-au scris 4 randuri despre victoria Irinei si nimic despre ce s-a realizat la dublu. In rest bagati zeci de articole scrise de pe fb, din ce scriu userii pe forum sau din capetele seci ale unora din redactie care au anumite preferinte la fotbal si cauta scandal. Sunteti niste nimicuri „maestre”. Nu aveti obraz.

Ted  •  21 ianuarie 2015, 12:06

Domnule Bogdan Chiritoiu, Cand veti incepe sa intelegeti si sa aplicati ca si dumping-ul este o practica anti-concurentiala. „Intelegerea” de care vorbiti a fost facuta fortat de catre companiile din Bucuresti, pentru a-si asigura existenta impotriva unei miscari clar anti-concurentiale a celor din Ilfov. Daca dvs si Consiliul Concurentei ati fi facut ceea era corect si legal la timp, adica sa sanctionati practica de dumping a celor din Ilfov, companiile bucurestene nu ar fi fost puse sa aleaga intre faliment si o intelegere de tip cartel.
E usor sa nu va faceti treaba o vreme, apoi sa ii sanctionati pe cei ajunsi la limita si care au avut de ales intre 2 rele. Aproape la fel ati procedat si pe piata de publicitate: ati lasat nesanctionat un dumping, apoi ati sanctionat cartelul facut fortat de catre cei care au vrut intr-un fel sa isi protejeze supravietuirea impotriva dumpingului, lucru pe care dvs ar fi trebuit sa il faceti.
In aceste 2 industrii: taximetrie si publicitate, daca ati fi actionat corect si la timp, cele 2 carteluri nu s-ar fi creat niciodata.
Deschideti ochii, dle Chiritoiu! Nu sunteti atat de profesionist pe cat doriti sa se creada! In realitate sunt un agamita dandanache.

fotbal  •  21 ianuarie 2015, 12:11

e asa o aglomeratie la dna incat sugerez un afis pe usa cu ” faceti dvs. o cerere sa fiti investigati” deja se intra peste rand 🙂 acum pui si tu mandretea asta pe tabla! bun!

dza  •  21 ianuarie 2015, 12:34

pentru taximetristul de pe forum! In europa exista transport public foarte bine pus la punct incat aproape nimeni (cu exceptia noptii) n-are nevoie de taxi. La un tarif cum vrea primaria 90% din populatie va merge pe jos. Mai lasati-ma cu sfintii astia de taximetristi! Noaptea cand pleci din centrul vechi trebuie sa cauti la 25 de taxiuri! Nimeni nu te duce pentru mai putin de 30-40 lei. Sa nu mai vorbim de evenimente…..tara balcanico-penibila!

Florin Siteavu  •  21 ianuarie 2015, 12:38

In bucuresti sunt autorizate 8400 de licente iar in astia 5 ani primaria putea sa scoata if afara in baza articolului18 litera b din legea 38 !

alex  •  21 ianuarie 2015, 12:45

Investigati daca primarul Oprescu are 200 masini la o firma de taxi prin interpusi. In lumea taximetriei asta se cunoaste.

Mutu taxi  •  21 ianuarie 2015, 12:47

1. Citiți cu ATENȚIE acest articol…si vedeți ce spune de TARIF PE KM SI DE UNDE SE FINANȚEAZĂ DISPECERATUL DANSULUI…
http://www.wall-street.ro/articol/Auto/117691/speedtaxi-reclamatii-si-preturi-dezumflate-in-taximetrie.html
– fiecare TRANSPORTATOR, FIE CA ESTE : P.f.a. Sau I.F. Sau SOCIETATE COMERCIALĂ TREBUIE SA-si completeze FISA DE FUNDAMENTARE , FISA DIN CARE REZULTA TARIFUL PE CARE AR TREBUII SA-L practice acel transportator., aceea FISA TREBUIE COMPLECTATA CU DATE REALE, SI CORECTE ( aveți modelul pe site-ul PMB.RO/taxi/model fisa de fundamentare…
2. Domnule Tolontan , CITIȚI LEGEA TAXIMETRIEI SI VEDEȚI MODUL DE STABILIRE A TARIFULUI PE KM DIN CADRUL UNUI DISPECERAT…
TARIFUL DISPECERATULUI „x” i-l da MEDIA DE 50%+1 din TOTALUL TRANSPORTATORILOR ARONDAȚI LA DISPECERATUL „x”…(fiecare transportator are cheltuielile lui, diferă între ele, diferă mașina, carburantul, ETC…FISELE NU POT FI IDENTICE LA COSTURI ÎNTRE ELE )…
3- dacă cereți (sau poate L-ați citit) RAPORTUL CELOR DE LA CONSILIUL CONCURENTEI….VEȚI VEDEA POSIBILE ANUMITE NEREGULI MAJORE…CUM AU PUTUT ACEEI PATRONI DE DISPECERATE SA FACĂ ÎNȚELEGERE DE PREȚ PE KM CÂND LEGEA SPUNE CLAR CUM SE STABILEȘTE TARIFUL PE KM ??? Părerea mea ca nu au putut face aceea înțelegere de preț pe km DECÂT PRIN MODIFICAREA IN FALS A FISELOR DE FUNDAMENTARE A TRANSPORTATORILOR ARONDAȚI ACELOR DISPECERATE….. VEDEȚI CE IMPOZITE AU PLĂTIT ACESTE DISPECERATE MARI LA STATUL ROMAN PE ULTIMI 5-6 ani….
– ÎNTREBAȚI PRIMĂRIA CAPITALEI SI CITIȚI SI LEGEA TAXIMETRIEI SI NORMELE A.N.R.S.C. IN CE CONDIȚII AR FI PUTUT LEGAL SA SCADĂ TARIFELE PE KM DISPECERATELE DE LA 1-94-1,99 ron/km in2009 la 1,65-1,69 RON /km ..si Porma iar la 1,39-1,4ron/km..
– VEDEȚI PE P-ta CU CÂT SE ÎNCHIRIAZĂ O LICENȚA TAXI….SI ÎNTREBAȚI PRIMĂRIA CAPITALEI ( PRIMĂRIA CAPITALEI ESTE DEȚINĂTORUL ACESTOR AUTORIZAȚII TAXI, ELE SUNT CESIONATE CU CONTRACTE DE GESTIUNE PE 5 anii) dacă aceasta ” închiriere” este legală….
Sunt foarte MULTE SI MARI NEREGULI IN TAXIMETRIA DIN BUCUREȘTI…..

CITIȚI RAPORTUL CELOR DE LA CONSILIUL CONCURENTEI…SI SA VEDEȚI CÂTE NEREGULI VEȚI GĂSI ACOLO…
CITIȚI SI ORDINUL 243 ANRSC…
ART. 41
(1) În cadrul atribuţiilor de coordonare a activitãţilor privind transportul în
regim de taxi, autoritãţile administraţiei publice locale implicate emit
reglementãri referitoare la nivelul tarifelor de distanţã maximale, conform art. 13 lit. b) din Legea nr. 38/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale implicate pot stabili tarife de
distanţã maximale pentru transportul public local de persoane în regim de taxi şi pe
baza unei analize de piaţã realizate luând în calcul cheltuielile efective
înregistrate de mai mulţi operatori.
ART. 42
Nivelul tarifului de distanţã utilizat de cãtre un transportator autorizat care
efectueazã transport public local de persoane în regim de taxi nu poate fi mai mic
decât totalul cheltuielilor realizate în medie în ultimul an de activitate,
fundamentate pe baza anexei nr. 1, şi o cotã de profit rezonabilã.
ART. 43
Orice tarif privind transportul public local de persoane în regim de taxi se
poate stabili, ajusta sau modifica de cãtre autoritãţile administraţiei publice
locale implicate, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 44
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

Mutu taxi  •  21 ianuarie 2015, 13:01

RUGATI CONTABILA DUMNEAVOASTRĂ SA ÎNTRE PE SITE-ul primăriei capitalei si sa COMPLECTEZE o FISA DE FUNDAMENTARE PENTRU UN LOGAN….SI VEDEȚI CE PREȚ PE KM VA REZULTA…. Si Porma COMPARAȚI CU 1,39 RON /km….
DE CE NU SE VREA RESPECTAREA LEGII??
De ce nu se introduce. TARIF DE ZI, DE NOAPTE SI EXTRAURBAN??
De ce in toată țara este tarif de ZI/NOAPTE /EXTRAURBAN, NUMAI IN BUCUREȘTI NU???
De unde DIFERENȚA ENORMA DE TARIF FATA DE MULTE LOCALITĂȚI DIN ȚARA , BUCUREȘTIUL CU 1,39ron/km SI : ORADEA, ARAD, TIMIȘOARA, CLUJ, CONSTANTA, IAȘI, BACĂU, GIURGIU….CU PESTE 2 RON /km si cu tarif de zi/noapte si extraurban, de unde???
PE FACEBOOK SUNT MAI MULTE PAGINI CARE TRAG UN SEMNAL DE ALARMA CU PROBLEMELE DIN TAXIMETRIEI DIN BUCUREȘTI…
O.N.G. Monitorizare Taxi
Liga Taximetriștilor din România
TAXI BUCUREȘTI
ACADEMIA DE TAXI
ETC…

Mutu  •  21 ianuarie 2015, 13:07

Analizați si vedeți toate problemele taximetriei din capitala….
SUNT O MULȚIME DE BANI LA MIJLOC….VEDEȚI SI PROBLEMA CU CĂRȚILE DE MUNCA…..TAXIMETRIȘTII DE AZI, PĂREREA MEA ESTE CA VOR FI VIITORI ASISTAȚI SOCIALI DE „mâine”…
Vedeți si planul cât de ” legal” este…..
Un șofer angajat la plan dacă face peste plan 100 RON apare ca si venit intr-un ACT? Plătește IMPOZIT PE ACEEI BANI?? Nu cred…din păcate.

titi  •  21 ianuarie 2015, 13:11

Nu folosesc NICIODATA taxiuri inscriptionate Pelicanul.Sa fie la ei acolo in IF.Daca toti bucurestenii ar face ca mine,Pelicanul ar fi amintire.

Cristian Cristea e comunist  •  21 ianuarie 2015, 13:19

Pentru Cristian Cristea: Da, mă, de ce să fie piață liberă? Lasă să se dicteze de la centru ce și cum! Ce e cu democrația asta?! Hai înapoi la comunism, frate!
Să fie și limită de felii de pâine pe care ai voie să le mănânci!

Un client  •  21 ianuarie 2015, 13:32

Acest domn vorbeste prostii.In toata Europa civilizata,nr de licente este limitat.Nu sunt in domeniu,dar este la mintea oricui ca liberalizarea licentelor nu ar facedecat ca actualii taximetristi ,care traiesc prost sa traiasca si mai prost,iar cei care vor intra in bransha sa traiasca la fel de prost.Se va crea fenomenul flux -reflux.la inceputse vor ingramadi 20000 de masini.Apoi,vazand ca treaba nu merge,vor deveni 5000.la 5000 afacerea devine rentabila,asa ca vor sari ar la 20000.Si tot asa.Vorba cuiva mai sus,e tragic cand politrucii,ajunsi acolo doar pe criteriu politic,isi dau cu parerea in chestiuni pe care ori nu le inteleg(caz fericit),ori nu urmaresc decat acealeasi veshnice interese mafiote.Nr de licente trebuie sa fie stabilit prin lege.Este o chestiune de logica ,de corecta functionare si de civilizatie.

liviu  •  21 ianuarie 2015, 14:40

Numarul taximetristilor trebuie redus la jumatate plus interzis accesul in oras al celor din Ilfov. Mai multe decat atat, in randurile taximetristilor sunt multi XXX verificarea acestora ar trebui sa fie facuta la sange pentru ca taximetristii sunt implicati in savarsirea de infractiuni.

gogu  •  21 ianuarie 2015, 14:54

pt mutu

pai ce distante parcurgi tu in oradea, ploiesi iasi si ce distante in bucuresi? acolo cu 10 lei parcurgi tot orasul…

Basencu  •  21 ianuarie 2015, 15:25

Putina răbdare.
Vine aplicatia UBER.

Alex  •  21 ianuarie 2015, 19:18

Majoritatea taximetristilor folosesc MAIMUTA :)) De acolo rezulta pretul asa de mic pe KM 😉

dann  •  21 ianuarie 2015, 19:58

Felicitari pentru articol D-nu Tolontan!
Credeti-ma ca nici nu aveti habar cati bani se fac din taximetrie..D-nu asta de la Consiliul C. a amendat cateva firme in total cu 500.000euro ..problema ee ca ei au produs din intelegerea respectiva pe care au facut-o intre ei probabil banii astia la fiecare 3luni de caciula,asa ca amenda asta e doar praf in ochii prostilor…un pret minim trebuie impus ptr ca degeaba pun unii 2,5lei/km daca vine altu cu 1,99 si face pula mare ptr ca sa stiti bucuresteanul se uita si la 0,1bani cand vine vorba in a alege un taxiu..si acest cHIRITOIU e fericit ca europenii ne considera sclavi si ca transportul taxi in Bucuresti e mai mult gratis? sa vedeti cum vin turistii de la aeroport in centru cu 23lei si mai vor si restul de la 25lei in timp ce tin teancurile de bani sa nu le scape pe jos,uitati-va la fetele soferilor si la umilinta care lii se citeste in ochi…dar bn ca e d-nu Chiritoiu fericit1

catalin  •  21 ianuarie 2015, 20:22

daca statul vrea sa ia banii care se fac in taximetrie ar trebui in primul rand sa ridice pretul pe Km si sa impuna patronilor care sa fie planul zilnic al soferilor..una e TVA la un bon de 10 km pe 1,3 si alta ar fi TVA la un pret de min 3lei pe Km.. la aeroportul Otopeni ar trebui introdusa o singura firma, a statului a aeroportului ca tot tine de stat si unde pretul sa fie unul European de min 1euro/KM …am lucrat 3ani la Fly Taxi pe aeroport si aveam plan zilnic 400lei pe zi 7din7 ..si vreau sa va spun caerau aproape 200 de masini si toti faceam planul si plecam multumiti acasa sii cu ceva banuti si ptr noi soferii..sa fie o singura firma cu masini adecvate curate noi si nu ca acum cand toate bombele pe roti cu ITP-uri luate pe spaga urca sus pe estacada si ne fac orasul de ras inclusiv prin cei 6euro cat face o cursa pana in centrul orasului – cred ca e cel mai de cacaoo pret din toata europa….Dar daca nimeni din guvern nu ia taurul de coarne banii din taximetrie vor intra in buzunarul patronilor care mai fac si evaziune fiscala

florin  •  21 ianuarie 2015, 21:33

Daca tot se schimba legea taximetriei , poate se schimba si amenzile tot la taximetristi.Voi taximestri ( unii ) nu cunoasteti codul rutier nici cu cartea in mana si 2 sa stiti ca daca se va marii preturile de calatorie o sa muriti de foame.In bucuresti unde te uiti numai taxiuri .Cred ca unii dintre taximetristi nici nu stiu sa faca altceva .In zona garii de nord zici ca s-a mutat Zetari si ferentari la un loc .Vorbesc urit ,put , sunt foarte recalcitranti si bineinteles iei le stiu pe toate.Normal ar fi ca taxiul sa fie o emblema a orasului in care lucreaza , soferii sa aiba o tinuta decenta ( nu bermude si tricou)masina sa nu aiba un miros de scrumiera , sa fie curata si sigura.taximetristul sa fie cinstit , nu sa te plimbe in jurul blocului sa faca norma de bani .Si cel mai bine ar trebuii sa fie facute masini speciale pt taxi nu cutii de conserve

costica fara frica  •  21 ianuarie 2015, 21:50

1.39 km in bucuresti??? Si din astia tva 24%, si impozit 16%.rata la masina, asigurari, acte, fise medicale , anvelope de iarna-vara (ha ha ha) si mai vreti si carte de munca si asig medicale la soferi . Ati innebunit? normal ca se suprataxeaza la greu.(apropo, ce nu se fura in bucuresti?) Stiti cat lucreaza un taximetrist? Intre 14 si 18 ore pe zi. De aici si evenimentele.

Nebunia bănoasă a taxiurilor | România curată  •  21 ianuarie 2015, 22:07

[…] De aici începe discuţia cu Bogdan Chiriţoiu, președintele Consiliului Concurenţei – citește interviul pe Tolo.ro […]

rares  •  22 ianuarie 2015, 0:24

In primul rand, mi s-ar parea ca interesant ca autoritatile sa isi faca datoria. Mi se pare imposibil ca, atata timp cat eu vad cam zilnic n tepari care fac taximetrie fara sa aiba aparat sau chiar firma… politia sau organul acela de control al taximetristilor sa nu ii vada…

just_m3  •  22 ianuarie 2015, 1:26

Azi au fost 7 victorii mari in sportul romanesc(Tomis 3-1 la Lugano in grupele ligii campionilor, Asesoft,Stiinta Bacau 3-1 Nantes acasa in grupele ligii campionilor, halep 6-2 6-2 cu jarmila gajdosova, begu cu sinniakova, mergea si niculescu la dublu) dintre care una uriasa (Asesoft Ploiesti 92-87 la Valencia acasa ,echipa venita din euroliga si detinatoarea eurocup- cel mai mare rezultat din ultimii 25 de ani in baschet si unu dintre cele mai mari din istorie) si voi ne intoxicati cu fotbalul mizerabil,insolvent,blatist,mafiot,scarbos si neurmarit din liga 1 ? presa sportiva? Macar o zi sau doua scutiti-ne de jegul de liga 1 la care nu sem ai uita aproape nimeni din segmentul comercial !

Victor  •  22 ianuarie 2015, 8:21

Catalin, ma surprinde interesul tau pentru taximetrie …
Totusi, pentru ca tot vad ca publici un interviu al domnului Presedinte al Consililui Concurentei, nu ai vrea sa mai publici si alte interviuri ale altor persoane relevante din industrie?! Adica mai intai sa-l informezi pe citior. Pentru ca in momentul asta eu ca cititor ori cumpar de buna pozitia Consiliului Concurentei, ori nu cumpar nimic … Ca sa ma exprim elevat: oare nu i-ar trebui si domnului Presedinte al Consilului Concurentei un pic de concurenta? Eu, de exemplu, am o alta opinie. Relevanta ei poti sa o apreciezi tu.

Cătălin Tolontan  •  22 ianuarie 2015, 8:26

32, n-ar trebui sa te surprinda. Gazeta, ca orice ziar de sport, abordeaza zona auto. Si, de doi ani, discutam despre subiectul taxi ilegal. Te rog scrie-mi la catalin.tolontan@gsp.ro.

Multumesc!

padi  •  22 ianuarie 2015, 10:20

cine oare a lucrat la legea taximetriei cu modificări în Parlament

Mutu  •  22 ianuarie 2015, 11:06

parerea mea ca singurii care mai pot face CURĂȚENIE in activitatea de taxi din BUCUREȘTI sunt DOAR CEI DE LA D.N.A….SUNT PROBLEME MARI….
AM ÎNȚELES CA LUNI URMEAZĂ SA SE DEPUNĂ DE CĂTRE MAI MULTI TAXIMETRIȘTI UN DOSAR CU MAI MULTE SESIZĂRI SI DOVEZI CU NEREGURILE DIN TAXIMETRIA DIN BUCUREȘTI LA PARCHETUL GENERAL SI POSIBIL SI LA D.N.A….SA SPERAM CA DÂNȘII REUȘESC SA FACĂ CURĂȚENIE SI ORDINE IN ACEASTA ACTIVITATE….DIN PĂCATE ACUM AU DE SUFERIT SI CLIENȚII DAR SI FFFFMULTI TAXIMETRIȘTI CORECȚI…

titi rulment  •  22 ianuarie 2015, 11:08

Fara preturi minime sau maxine si fara nr limitat de licente. Aceasta cred eu ca este singura solutie. De ce sa dai un nr minim de licente? Inteleg sa dai autorizatie ca respectiva masina si sofer respecta niste standarde dar de ce limitat? Nr de taxiuri trebuie reglementat de piata adica de cerere si oferta. Taximetria este o profesiune liberala..adica daca un nene cu o masina care respecta standardele si avand experienta necesara si trecand testele de rigoare vrea sa se faca taximetrist sa o poata face…numai asa se poate sparge monopolul firmelor de taxi. Mai ales ca acum cu aplicatiile mobile ar putea prelua si cei independenti comenzi fara sa „beneficieze” de statiile si dispeceratul unei companii

ionb52  •  22 ianuarie 2015, 11:47

Ca fost vecin a „despeceratului” Pelicanul eu as propune sa le ridice complet licenta pina nu isi reglementeaza situatia locurilor de parcare ..deci nico licenta firmelor ca fac din spatiul publoic parcare pentru taxiuri – vezi intersectia Bd. Hristo Botev cu str. Coltei. Nici pe srada si nici pe trotuare – in ciuda semnelor explicite de orpire interziza- nu mai ai loc de ei. Nu mai zic de mizeria pe care o lasa pe jos…mucuri. coji seminte, etc.

kmlx  •  22 ianuarie 2015, 12:43

Un alt motiv pentru care merg cu Uber si nu cu taxiuri.
Cand intra Uber in Romania s-a terminat cu firmele astea.

Ionut  •  22 ianuarie 2015, 13:22

cred ca ar trebui verificati si cei de la blackcab , care fac taximtrie ilegal (inchiriaza masina cu sofer)

adi  •  23 ianuarie 2015, 2:01

deabia astept sa intre uber pe piata, preturi ok, masini curate, nu furaciunile astora, hai cu uberul mai repede si in Romania

Cristian  •  23 ianuarie 2015, 20:21

Ma bucur ca in fine cineva mai vorbeste si de cloaca asta numita ”taximetrie” in Bucuresti si de cea mai penibila si mizera firma de taximetrie – Pelicanul. Altfel nu se explica totalul dispret fata de ceilalti soferi si aroganta cu care iti ”taie” fata sau te blocheaza in parcare.Sper sa se liberalizeze licentele si cei cu adevarat onesti si pregatiti profesional sa ramana pe piata !

Florea B.  •  24 ianuarie 2015, 21:02

Domnul Tolontan,de regula,adevarul din orice domeniu poate fi aflat „profund”cand se pocaieste unul din sistem si se spovedeste total.Altfel……adevaruri vazute de pe langa fenomem. P.S.Se spune „pe surse”ca cine a dorit ultima lege de taxi a decartat …..2 000 000 dolari,si trebuia SA DISPARA ,LEGAL,MULTE FIRME DE TAXI DE PE PIATA,sa ramana doar ceva cu „dedicatie” .daca doriti amanunte,,,mail-ul de mai sus.

Tudor  •  26 ianuarie 2015, 9:33

cum vă explicaţi faptul că de Crăciun şi revelion nu răspundea la telefon nicio companie de taxi ???? taxiuri erau pe străzi dar la telefon nu răspundea nimeni, şi nimeni nu se sesizează …

Andreea  •  28 ianuarie 2015, 16:08

Nu spun ca toti taximetristii sunt la fel, dar al nabii de mult ma enerveaza in trafic. Pe langa faptul ca au propriile reguli de circulatie ( pe care noi nu le cunoastem, normal ), sunt si foarte needucati in trafic. Ideal ar fi sa se creasca preturile la taxiuri si lumea sa se gandeasca de doua ori inainte de a comanda un taxi.

Andreea  •  30 ianuarie 2015, 17:54

S-ar putea sa ne plimba si gratuit tinand cont ca apare Loteria bonurilor fiscale. Cati taximetristi dau bon? Unii uita, chipurile, sa dea drumul si la aparatul de taxat.

Paul  •  30 ianuarie 2015, 20:30

Sunt taximetrist in Galati, iar la firma care lucrez nu exista cursa fara casa de marcat, marea majoritate a curselor este de 5 ron.Din pricina tarifului de dumping noi avem carte de munca la doua ore, adica vom iesi la pensie la varsta de 120 ani,deci va dati seama ce placut este sa fii taximetrist,sa fii luat in ras de toti clienti”acei clienti draguti”,iar noi o mama de javre care ii ducem cu taxiul si cursa face 8,39 lei, iar dansi ne plateste 8 lei. Chiar ma bucur ca cei din Bucuresti ia pielea de pe voi, asa ar merita si scumpi nostri clienti.

Bobu  •  6 februarie 2015, 13:34

La saracia din Romania, nu stiu ce pretentii pot avea taximetristii ca standard de viata. Este o meserie care nu necesita inalta calificare. Orice maimuta care are permis de conducere este eligibila. Normal ca se castiga prost.

Agentu  •  11 februarie 2015, 22:35

Draga BOBU , presupun ca nu ai mai mult de 25 -27 ani ! Locuiest in continuare cu mama si tata care te sponsorizeaza in weekend cu ceva cascaval ! Tin sa te anunt ca practic acest job din 2004 in orasul Constanta si sunt chiar multumit de castig ! Maimuta , asa cum ma numesti tu , muncesc uneori in conditii nu tocmai placute ( betivi sau betive , drogati sau drogate , curve sau mai putin curve) MAIMUTE ca tine care nu stiu sa aprecieze munca altuia .
In alta ordine de idei te anunt ca lucrez circa 8-10 ore zilnic si merg acasa cu 100ron curat si avand independenta propriului meu program ! Adica pe intelesul tau de maimuta , sunt Seful meu ! Muncesc cand vreau , cat vreau , nu depind de altii !
CONCLUZIA : eu ” maimuta ” prefer sa fac taxi castigand aprox 3000 / luna si fiind seful meu decat sa fiu sluga unui asa zis patron !
Sa auzim de bine BOBY MAIMUTA !

costel  •  8 martie 2015, 11:13

Tovarasi nu va certati,cereti mai marilor tari sau sefilor vostri sa inlocuiasca combustibilul cu gaz metan(cng)sio sa parcurgeti 100 de km cu 6 lei.Nu cearta si diviziunea face o natie ci reformele structurale.Cu respect ultimul din lume.

Eduard  •  5 mai 2015, 14:09

uite aici si parerea celor care sunt colaboratori Uber-Romania

http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro/

e o proasteala din partea Uber. una zic in prezentari, alta e situatia pe strada.

Comentează