Rîde Poarta Albă

Steaua plînge cu ochiul din tribună și rîde cu cel de la Poarta Albă. Anul 2015 începe bine pentru Gigi Becali. El nu dorea să-i dea lui Lucian Sînmărtean mărirea de la 25.000 la 35.000 de euro pe lună

luni, 5 ianuarie 2015, 9:58

Steaua plînge cu ochiul din tribună și rîde cu cel de la Poarta Albă.

Anul 2015 începe bine pentru Gigi Becali. El nu dorea să-i dea lui Lucian Sînmărtean mărirea de la 25.000 la 35.000 de euro pe lună.

Cum Steaua plătește taxele la zi și corect calculate, Sînmărtean costa clubul, cu salariu, deplasări și alte angarale, aproape 800.000 de euro pe an. Să apară Al Ittihad cu un salariu lunar de 70.000 pentru Lucian plus o compensație de cîteva sute de mii pentru Steaua, chiar că sună binefăcător pentru fotbalist și pentru patron.

E vorba și de bani, dar, mai ales, de un principiu. Becali nu vrea pe nimeni la Steaua mai puternic decît el. La Sînmărtean, puterea venea din iubirea suporterilor și din sentimentul că echipa stă în fachir.

Andrei Niculescu ne povestea cîndva că orice vedetă care e transferată la FC Barcelona trece printr-un ceremonial de împuținare a egoului. Milionarul proaspăt sosit e dus pe Camp Nou, urcă la tribuna oficială, acolo unde este muzeul clubului, și, după ce e plimbat printre trofee și umbrele glorioase ale marilor înaintași, i se spune: “Știi, la noi, cea mai mare vedetă este istoria clubului!”.

Apoi poate să pătrundă pîș, pîș în vestiar.

Sigur că, spre deosebire de Barcelona sau de alte mari echipe, care chiar nu au nici o dependență, la Steaua toate dependențele sînt interzise în afară de cea față de El Lider Maximo.

Pentru Becali, clubul e ca un caravanserai, loc de popas pentru cămile și pungi cu nestemate deopotrivă. Jucătorii și antrenorii vin și pleacă, stăpînul rămîne.

Orice alt criteriu se poate discuta. Azi șeful nu vrea decît jucători români. Mîine se răzgîndește. Aduce polonezi, lituanieni sau brazilieni. Cînd e încîntat de un antrenor, cînd nu vrea să-l mai vadă la față. Dar ideea că el, George Becali, așa cum își spune acum din închisoare, va sta vreodată la mîna unui angajat, asta e peste poate!

Da, îi cumpără pe cei mai tari că nu e nebun, a văzut cîți bani produce valoarea adevărată. Însă toți, de la ultimul și pînă la primul, rămîn niște meteci. Pot să locuiască în cetate, dar fără drept de vot.

Tribuna s-a obișnuit. Orgoliul și contabilitatea sînt legile nescrise din epoca Becali.

În 2013, clubul a avut o cifră de afaceri de 36 de milioane de euro și un profit de 13 milioane de euro. 36% marjă de profit e un record pentru anii aceștia în economia la vedere a României.

Nici băieții deștepți din energie nu mai fac atîta bănet și nici să nu mai facă de acum înainte!

Comentarii (52)Adaugă comentariu

eljijinews  •  5 ianuarie 2015, 10:20

Gresit Tolontane. Unde e iubirea aia fata de Sanmartean? Ca nu prea am vazut sa se inghesuie lumea la stadion sa-l aclame. Omul a vrut sa castige mai multi bani si cu asta basta.

Berlin  •  5 ianuarie 2015, 10:22

Este grav daca un om cu instructia lui Becali este singurul patron din fotbalul romanesc care a reusit sa genereze profit financiar in fiecare an.
Un club de fotbal exista doar daca genereaza profit.
Un club care in fiecare an are nevoie de bani de acasa adusi de patron, este pana la urma o creatie sintetica, care nu poate sta pe picioare.
Capitalismul nu are rabdare cu fotbalul romanesc, sterp si inadaptabil.

Codin  •  5 ianuarie 2015, 10:33

Din acest articol trebuie sa înțelegem ca este ceva neinregula cum procedează Becali?
Cu banii săi?

vasglo  •  5 ianuarie 2015, 10:35

Fractura de logica:
„Cum Steaua plătește taxele la zi și corect calculate, Sînmărtean costa clubul, cu salariu, deplasări și alte angarale, aproape 800.000 de euro pe an.”, deci f.f. mult pentru orice patron roman (n.a), si
„Să apară Al Ittihad cu un salariu lunar de 70.000 pentru Lucian plus o compensație de cîteva sute de mii pentru Steaua, chiar că sună binefăcător pentru fotbalist și pentru patron”, dar concluzia jurnalistului e ca „Becali nu vrea pe nimeni la Steaua mai puternic decît el.”..:)))
Nu conteaza nici ca fotbalistul face in martie 35 de ani, ca recuperarea in cazul unei accidentari e mai mare la un astfel de fotbalist, riscand sa-l platesti degeaba cu o suma considerabila, ca prinde la varsta asta o pleasca de 1 milion pe an, ca jucatorul cam „face fite” cand nu te astepti, dupa cum spunea si Porumboiu, precedentul sau patron, conteaza sa tragem concluzia ca GIGI VREA SA FIE NUMAI UNUL!
O.K., asa o fi, dar fa-o mai cu „talent”, maestre!!!

Marius  •  5 ianuarie 2015, 10:40

Oricine ar pleca la un salariu mai mare, pe langa salariu, primeste si prime mai mari. Are 35 de ani, mai joaca 2 ani si se retrage, e normal sa alegi banii, dupa ce te lasi conteaza si ce ai prin conturi.

Bogdany79  •  5 ianuarie 2015, 10:41

Domune Tolontan cu tot respectul pe care vi-l port nu pot sa nu va contrazic. Sunteti naiv! Niciun club din Romania nu plateste 800 000 de euro cu tot cu taxe la stat. Sa fim rezonabili! Exista multe metode de eludare a bugetului de stat. Dvs credeti ca pana acum Sanmartean avea toti banii trecuti in contract? Pai cum naiba sa mai scoata Becali cateva zeci de milioane din club in fiecare an, daca ar fi achitat totul legal? Becali se teme doar de saracie…nici macar de Dumnezeu! Aduna ca un disperat ban peste ban, nu-i pasa de performanta ori de simbolul fotbalului romanesc….Steaua! A creat cea mai mare criza de identitate din istorie cu acest razboi cu armata. A devalizat in ultimii ani clubul, iar cireasa de pe tort este criza de identitate de acum. Face acte de caritate, mediatice nu umane.

Intoarce la oameni 1% din ce-i ofera viata si priceperea altora, nu din marinimie ci din dorinta de a fi in prim plan. Pe fortele sale si prin „puterea mintii sale” a falimentat cateva societati comercile. Atat poate Becali! Nu poate fi strateg si bussines man, a demonstrat-o. Nu poate fi nici cumpatat, de asta e unde este. E imaginea perfecta a celor care au „investit” in fotbal: incult, mitocan, imbogatit peste noaste si cu dorinta de innalbire rapida si supeficiala a veniturilor ilicite si pe deasupra demagog. Daca e profesionist in ceva, e profesionist in demagogie, demagogia maselor…Noua ca suporteri ne va ramane doar amintirea unui simbol, un simbol care cu fiecare clipa de regim Becali se murdareste, dispare. Imi doresc un mou moment zero in fotbalul romanesc. Sa incepem constructia de la zero, de fapt de la mult minus, adus in acesti ani de catre: Borcea, Becali, Cohn, Netoiu, V. si G. Becali, Padureanu, Sandu ori Dragomir. Vreau un fotbal curat! Stiu ca sunt patetic dar asta vreau.

Inchei prin a recunoate ca sunt ceea ce sunteti si dvs, un naiv!

De fapt eu gresec…Becali nu-l mai putea tine pe Sanmartean pentru ca taxele sunt mari, iar efotul bugetar era considerabil. El doreste binele Stelei, nu doreste sa o ingroape in datorii, sa introduca si insolventa fiscala, pe cea de identitate a introdus-o demult! Va doresc un an nou cu multe realizari, asa ca de la naiv la naiv!

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2015, 10:52

6, Bogdany79: acestea sint informatiile noastre. Ca Steaua isi plateste veniturile corect si la zi. Nu cred ca e o naivitate.

Ca sintem naivi in general, asta nu e o crima 🙂

Whiteredarad  •  5 ianuarie 2015, 10:54

Dle Tolontan,vorbiti cu mult dispret fata de Gheorghe Becali !. Desigur,ca oricare altul,Becali isi masoara,des posibilitatile de cheltuiala cu Steaua.Sanmartean il costa ,in jur de 800 mii eu/an,desigur mult.Nu faptul ca „Becali nu vrea pe nimeni la Steaua mai puternic decît el” l-a determinat sa-l lase sa plece,ci o chibzuiala obiectiva, laudabila : pleca oricum,la vara,il putea pierde pe gratis,fotbalistul cerea mai mult ca oricare altul,dar se putea accidenta si sa nu mai joace.Steaua ia oricum titlul,becali poate aduce inlocuitori usor Cum oferta a fost buna,Becali l-a vandut. Asta este problema, nu :”Orice alt criteriu se poate discuta. Azi șeful nu vrea decît jucători români. Mîine se răzgîndește. Aduce polonezi, lituanieni sau brazilieni. Cînd e încîntat de un antrenor, cînd nu vrea să-l mai vadă la față. Dar ideea că el, George Becali, așa cum își spune acum din închisoare, va sta vreodată la mîna unui angajat, asta e peste poate!”. Dar,ca deobicei, ziaritul trebuie sa si ingroase ideile,de obicei ironizand,sau criticand fondul, sau forma problei. A spune ca Becali,asa arestat cum este, plateste mult,la Steaua,ca are-spre deosebire de altii- darile la stat,la zi, nu place ziaristului,nu o vrea,ca stire. In final : La multi ani !

gogu de la Orodel  •  5 ianuarie 2015, 11:02

Ai dreptate Cataline ,la multi ani!Ce facem cu aceasta familie Tanase AnaMaria-asa o cheama si Regheblat care nu se mai satura de bani?Pina unde ?Pina cind?Cit de mare e lacomia acestei duamne de Dabuleni?Si lubenitele crapa de rusinea si lacomia ei…Da ai dreptate ,singura valoare la Gigi este …banul!Nu ne grabim cu eliberarea ,asteptati ,urmeaza Avicola Iasi si fabrica de armament…Sa vezi acolo condamnari!

Desene Animate  •  5 ianuarie 2015, 11:02

Dle Tolontan, din sursele mele, g.becali urmeaza sa fie eliberat. Vrea sa cumpere gazeta si sa faca restructurari de personal !!!! Aveti grija 🙂

gigi_becali_4  •  5 ianuarie 2015, 11:21

Despre tenta articolului nu mai comentez, am vazut ca au facut-o toti, in mod croect, mai putin @bogdany79…. deci nu mai este cazul sa apas si eu pe ideea de ” Steaua singurul club de fotbal din Romania care face performanta europeana , MULT peste restul, deci cine conduce clubul o face bine ! ”

@ bogdany79 : ” Becali se teme de saracie, e disperat, Becali eludeazabudetul de stat, nu-i pasa de performanta ori de Steaua, a creeat cea mai mare criza de identitate, a devalizat clubul, nu poate fi strateg si businessman, este incult, mitocan, imbogatit peste noapte ” si ma opresc aici, ca sa nu consum spatiul inutil 🙂
Draga bogdany79, un club de fotbal costa bani, functioneaza pe baza de bani, nu de poezie… Si ca orice lucru care functioneaza pe bani, trebuie pastrat un echilibru financiar, altfel intra in faliment si dispare… Si atunci trebuie sa conduca clubul un strateg, un businessman, care trebuie sa tina balanta pe plus, pe profit. In cazul nostru, strategul este Becali. Becali nefiind angajat si platit de club cu salariu, fiind patron, face strategia clubului pe banii lui… nu ai clubului..Deci sa spui despre Becali ca a devalizat clubul e la fel de gresit ca si cand ai spune ca tu iti devalizezi singur portofelul de la spate… sau ca iti devalizezi singur salariul primit luna de luna 🙂
Planul doi al supararii tale : identitatea Stelei distrusa de Becali… Armata a creeat criza de identitate la Steaua, cand au cerut si obtinul culorile si sigla clubului… Faptul ca Ministerul Apararii cere bani acum pentru a permite Stelei sa apara sub propriile culori imi provoaca repulsie… fata de Minister, nu fata de Becali. De cand e Ministerul Apararii Romaniei societate comerciala care taie chitante pe incasari ?? Nu ii ridic statuie lui Becali, dar sunt suficient de matur sa inteleg ca intr-o economie de piata libera fotbalul necesita bani, investitie facuta cu cap. Si pentru ca singurul mod de a face profit in fotbal este sa faci performanta, daca Steaua este pe plus condusa de Becali, inseamna ca e perfect, inseamna ca Steaua obligatoriu face performanta… Cu Becali strateg ! Inchei prin a spune : iti dadeam dreptate in toate epitetele tale aduse lui Becali, daca Becali nu tinea Steaua in frunte, acolo unde ii este locul. Avand in vedere ca Steaua este SINGURA echipa care face cinste Romaniei in Cupele Europene, de ani de zile, cu Becali strateg si businessman la echipa,ma vad nevoit sa rad 🙂 De spaimele tale 🙂

Tibi  •  5 ianuarie 2015, 12:10

Steaua isi plateste taxele la zi, fiti siguri de asta, altfel clubul era inchis de mult. Vi se pare ca Steaua are vreo prietenie cu autoritatile? De aia a ramas fara marca si sigla, de aia patronul si managerul sunt in puscarie, in timp ce paskany, niculae si alti prieteni securisti ai puterii stau linistiti la soare…

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2015, 12:51

10, desene animate: informatiile tale vin din zona de unde ti-ai luat pseudonimul 🙂

8, Whiteredarad: nu e nici un dispret in rindurile mele la adresa lui becali, regret daca le-ati citit asa

maradona  •  5 ianuarie 2015, 12:52

Asta cu ” nimeni nu trebuie sa fie mai tare ca Becali ” e veche. Celelalte exemple mai treaca-mearga, exceptie fiind Maradona care facea ce vroia in Napoli si pina si astazi este idolatrizat si ridicat la rang de : D-zeu !
Becali era constient ca nimeni n-ar fi dat atatia bani pe Sanmartean si a zis ` saru`mana ` din puscarie auzind cati bani va lua pe el. Arabia merge perfect cu sumele astea, acolo ajung doar ` dinozauri ` si alti terchea-berchea care s-au saturat de campionatele interne si vor o schimbare. Mai ales dpdv financiar.
Sanmartean s-a dus la bani, cateva driblinguri, cateva goluri si salariul este justificat. Bravo lui !

LEFTER POPESCU  •  5 ianuarie 2015, 13:39

.
Domnule Tolontan ,

prin afirmatia dvs care suna asa: „Cum Steaua plătește taxele la zi și corect calculate” arata un dispret fata de celelalte cluburi. Sa nu uitam ca Sanmartean a venit de la Vaslui la F.F.N.( formatia fara nume) pe un salariu cu mult mai mic , respectiv de la 300.000 euro net la 240.000 cat are la echipa lui GIGI . Ca acesta din urma i-a mai promis bistriteanului ceva la sacosa – corect calculat – fara a plati taxe – asta nu se pune .

Credeti ca la Vaslui nu se plateau taxele corect calculate ? Eu stiu ca jucatorii FFN- ului, in anumite perioade, nu si-au primit salariile chiar si 3 sau 4 luni,iar presa a tacut malc, chiar daca una este scris pe contract – corect calculat – si alta se primeste la sacosa . Stiu ca Argaseala tot astepta bani de prin alte parti pt a da banii baietilor …

D-le Tolontan ,lasati-o mai moale cu „Steaua plătește taxele la zi și corect calculate” . Sa nu uitam ca FFN-ul trebuia sa ajunga in liga a II-a daca DURU era „corect calculat” pt datoriile pe care aceasta echipa le avea la Stat, prin MAPN, care reprezenatau cam un milion de euro pana ce GIGI s-a pus de acord cu conducerea proprietarilor sa le plateasca 23.000 de euro pe luna pentru folosinta intregii baze sportive din Ghencea ce apartine Statului.
Aceasta suma modica daca o impartim la 30 de zile si apoi la cca. 40 de persoane vom afla ca GIGI BECALI plateste pe zi/ per jucator sau antrenor cat o ciorba de burta, corect calculat. Puteti spune orice despre Becali , dar sa nu pomeniti ca acesta isi plateste „corect calculat” la zi, taxele si impozitiele la Stat.

ps- va reamintesc ca echipa Rapid avea acum cativa ani 6-7 jucatori in mare parte brazilieni carora le platea intre 300.000 si 400.000 de euro net care chiar platea la zi „corect calculat” cu taxe si impozite cca. 700.000 de euro per jucator cand Gigi platea 120.000 euro si de asta nu pomenea nimeni …doar ca GC este un zagarcit.

Cătălin Tolontan  •  5 ianuarie 2015, 13:50

15, LEFTER POPESCU: Exemplele dvs sint foarte bune. Vasluiul si Rapidul nu si-au platit taxele, iar datoriile la stat si la jucatori sint dintre cele mai mari datorii care i-au obligat sa intre in insolventa.

Mihail Ita  •  5 ianuarie 2015, 14:02

Apreciez textele scrise de tine Catalin, dar acesta pare neinspirat si spun acest lucru din urmatoarele motive :Sanmartean nu s-a dovedit a fi un magnet pentru suporteri; comparativ cu ceilalti fotbalisti din lotul Stelei nu are un aport in joc care sa reclame plata unui asemenea salariu; situatia fotbalului romanesc impune mai degraba moderatie la stabilirea salariilor; varsta lui Sanmartean nu este cel mai bun argument al sau pentru a solicita o marire de salariu; Gigi Becali a procedat corect fata de jucator lasandu-l sa plece la un club care poate plati un salariu extrem de generos !

Octavian Stăncioiu  •  5 ianuarie 2015, 14:14

Din articol n-am inteles decat aversiunea (daca o fi, intr-adevar) fata de Becali. Chiar nu e clar ca Sanmartean, avand in fata oferta saudita, nu mai ramanea? Si care e problema profitului mare reusit de Steaua in vremuri de criza, intr-un an, 2013, in care a castigat titlul, a participat in optimile Ligii Europa si in grupele Ligii Campionilor? Trebuia sa fie, profitul, mult mai mic? Trebuia sa fie pe minus, ca al majoritatii echipelor/fantoma ale Romaniei? Trebuia Becali sa-i dea lui Sanmartean 35.000/luna?

john70  •  5 ianuarie 2015, 14:28

Dupa ce a pierdut numele si emblema Steaua acum urmeaza palmaresul. Sa nu isi faca nimeni iluzii ca aia de la Armata o sa se opreasca aici dupa ce s-au batut ani de zile prin tribunale.

LEFTER POPESCU  •  5 ianuarie 2015, 14:46

.
Domnule Tolontan , va multumesc pt raspuns , insa echipa Rapid are datoriile cele mai mari ,de cca. 32.000.000 de euro dar la Stat aproape 2.000.000 euro, cam cat au dat cei doi grantaragi – masoni pe actiunile echipei. Restul reprezinta datori catre firmele lui G. Copos care dupa teapa luata de la Taher (care vroia sa revanda echipa unor arabi – se pare catre cei care au cumparat Man. City, cu un profit de peste 500%)nu a mai vrut sa finanteze clubul ci doar sa il imprumute precum o face si GIGI BECALI inca de la puciul in urma caruia a luat echipa de la fratii Paunescu care , la fel tineau echipa ‘imprumantand-o”.

Cat priveste echipa din Vaslui, totul a fost perfect cat echipa era finantata de Porumboiu (cca. 4 ani Sanmartean si-a luat salarii f. bune, la fel Wesley sau Adailton )dar criza l-a facut sa ceara ajutorul primariei si conducerii locale judetene care una au promis si alta au facut .

Apropo , cand FFN-ul ca si cealalta surata bolsevica isi vor face propriile baze sportive fara a mai apela la mila si sustinerea Statului cu bazele sportive din Ghencea, Stefan cel Mare si Sfant dar si a celor din Saftica ? Sa vedem daca latifundiarul GIGI cat si cei doi fratii siamezi de culare rosie, isi vor „rupe de la gura” 15 ha de pamant ca sa faca ceea ce orice echipa cu adevarat profesionista are : O baza sportiva proprie, precum are Rapid sau CFR Cluj . Aflu ca si Astra are ceva asemanator fara ajutorul Statului.

Domnule Tontan, stiti ca singurul cu adevarat profitor de pe urma fotbalui ligii I este Gigi Becali ? Stiu ca ma veti contrazice …Mircea Sandu sau Mitica Dragomir au luat firimituri in comparatie cu profitul de zeci de milioane ale lui Gigi Balta Alba .

Cat il priveste pe cel de la Urziceni, care a investit la inceput si rezultatele s-au vazut ,profitul sau din fotbal a fost de 2-3 milioane care a fost inghitit de afacerile sale mobiliare din perioada crizei.

D-le Tolontan , de datoria de 800.000 de dolari, pe care GIGI o avea, de mai bine de 6 ani, la Sport Club Bacau pt Baciu si pe care SECHELARIU o castigase la TAS in fata FFN-ului iar FRF si Duru nu doreau punerea in aplicare a deciziei forului european , va mai amintiti ?
Ce ne puteti spune , macar acum ? Prin ce liga trebuia sa joace FFN-ul daca se respecta „corect calculat” regulamentul precum a facut-o gresit fata de cateva echipe .

Dinamo sau Otelul Galati , pt ca sunt in insolventa, de ce nu sunt retrogradate de Duru, precum gresit s-a procedat cu Rapidul? Iar pedepsim dupa ureche pe unele echipe iar pe altele le protejam dupa prietenii si interese politice? UEFA doar amendeaza echipele aflate in insolventa si nu le da dreptul sa participe un an din urmatorii trei in competitiile europene si nu impune ca acestea sa fie retrogradate , pentru ca altfel nu avea rost sa le interzici dreptul de participare in cupele europene daca joci in liga a II-a sau a V-a.

florin  •  5 ianuarie 2015, 14:59

Eu cred ca este o miscare buna atat pentru Steaua, cat si pentru jucator si ca nu are nicio legatura cu orgoliul lui Becali.
Totusi, discutam de un jucator de aproape 35 de ani, pe care te mai poti baza max 1 an,1 an si jumatate cu ceva noroc.
Dar asta daca ar fi ferit de accidentari. Ce te faci daca se accidenteaza sau nu mai poate fizic? pierde si clubul, pierde si jucatorul, pentru ca din vara nu l-ar fi luat nimeni accidentat, sau nu i-ar fi dat acest salariu.
In plus, Steaua are timp acum sa isi organizeze echipa pentru viitoarele calificari in CL, pentru ca este f greu de crezut ca va pierde campionatul in acest an.

gogu de la Orodel  •  5 ianuarie 2015, 16:38

Wow a ,plecat si Szukala!!!!!!!! Gigi vinde tot..banii n-au miros,numai numarul lor conteaza,fetele trebuiesc maritate!Incepe exportul de lubenitze contra camile!

mad_musu  •  5 ianuarie 2015, 17:05

nu stiu daca e chiar asa
facand cateva calcule veti observa ca in Romania – la ceea ce genereaza fotbalul nostru luand individual jucatorii, adica vanzari de tricouri cu numele lor, insigne, esarfe, etc – nu se merita sa dai unui fotbalist 800000 pe an
stiu ca o sa spui ca scoti banii din diferenta pe care o produce jucatorul in teren, ca un jucator ca el umple vitrina de trofee, etc. dar … la ce fotbal de 2 lei avem aceeasi diferenta o poate face si Tanase sau Prepelita
daca mai pui ca Sanmartean are 34 de ani si nu il mai poti vinde inainte de sfarsitul contractului eu ii dau dreptate lui jiji

sportsaga.ro  •  5 ianuarie 2015, 17:50

Asta cu Becali e mau putin valabila ca oricand acum. Sanmartean nu se ducea pe la TV. Sa fim seriosi, l-a tolerat Gigi pe MM si nu a putut sa suportea „iubirea” fanilor pentru Sanmartean?

Cred ca mai bine scriai ceva de turneul celor 4 trambuline. 🙂

Munteanul  •  5 ianuarie 2015, 18:25

Nu sunt fan Becali, nici a unuia….Totuși,în capitalism,cine bagă 1 leu și scoate 3 este considerat un afacerist de succes, cu condiția respectării regulilor. Aceasta din urmă reprezintă problema lui Gigi, nu plecarea lui Sânmărtean, Szukala sau Cristi ”Dodel” Tănase…E valabil și pentru alții-Ghe.”Pinalti” Ștefan, Borcea ”Gladiatorul”, ”Zgârâie-Brânză” Copos, ”Căpitanul” Nețoiu…fie-le zeghea ca plumbul!

victor L  •  5 ianuarie 2015, 18:32

Subliminal, din articol se observa admiratia fata de cei ce au stiut sa fure Statul ca sa faca bani, si apoi sa-i investeasca (dupa americanismul „nu ma intreba cum am facut primul milion”).
– unul in fotbal;
– celalalt in mass media.

bazileon  •  5 ianuarie 2015, 19:50

Sanmartean nu e nici un fackir!

Mihai  •  5 ianuarie 2015, 19:51

nu sint suporter al Stelei si sint abonat digi,deci meciuri din campionat nu urmaresc si nici nu imi doresc sa vad..insa ma uit la cele jucate de steaua si astra in europa, curba fotbalului romanesc si-a consumat maximul,becali nu ride pentru ca si el ca si tine si ca noi toti isi da seama ca nu ma e nici o sansa..incearca doar,din spirit de conservare sa mai salveze ce mai poate..fara antrenor,fara echipa cum e acum (dupa ce i-a pierdut pe astia doi) si fara jucatori din campionat sa vrea sa mai vina la steaua pentru ca nu se mai plateste cum se platea odata (cu exceptia poate a citorva pensionari gen teixeira),fara posibilitatea de a eluda taxele la stat,fara sigla si in scurt timp si fara suporteri se trage cortina…peste steaua si peste fotbalul romanesc..

STELIST  •  5 ianuarie 2015, 20:13

SA SPERAM CA IN CEL MAI SCURT TIMP ACEST INCULT PUSCARIAS ISI VA PIERDE JUCARIA SI NU VOM MAI AUZI DE EL NICIODATA

MZM  •  5 ianuarie 2015, 20:41

Nene Tolo, toate reprosurile (voalate sau nu) pe care i le faci lui Gigi Becali sunt fara sens si fara logica. Ce ar trebui sa faca patronul Stelei? Sa-i puna pe altii sa-i administreze banii. Pana una alta el este singurul patron de club de fotbal din Romania care reuseste sa aiba profit, an de an, din aceasta activitate. Criticam numai pentru ca asa e moda in presa noastra de sport sa gasim ceva rau la Steaua? Era mai bine daca Becali ducea echipa in insolventa, precum au facut-o patronii de la Dinamo si Rapid?
„Dar ideea ca el, George Becali, va sta vreodata la mana unui angajat, asta-i peste poate!”. Ce vrei sa spui cu asta?! Care patron din lumea asta vrea (accepta) sa stea la mana unui angajat??!! Sa fim seriosi, Becali a facut din Steaua una din cele mai profitabile firme private din Romania, firma catre care… saliveaza multi, printre care si cei de la MAN.

Nasul TV » Tolontan | Râde Poarta Albă  •  5 ianuarie 2015, 22:20

[…] sursa: tolo.ro […]

nica fara frica  •  5 ianuarie 2015, 23:46

13
Cătălin Tolontan Says:
January 5th, 2015 at 12:51 pm
10, desene animate: informatiile tale vin din zona de unde ti-ai luat pseudonimul :-):))))))

Cataline , pt replica asta , trec cu vederea articoulul asta de 2 bani !

dinamovism cronic  •  6 ianuarie 2015, 0:04

Off-topic: ar fi interesant un articol despre cum a pierdut Pițurcă multe meciuri la rând la arabi și încă e în funcție. Așa de răbdători sunt arabii ?!! Ba, scot și niște biștari pentru ce fotbaliști poftește el… Probabil ar fi un articol educativ pentru antrenorul român – Lecția Pițurcă: Iată cum se negociază contractul unui antrenor…

anticioban  •  6 ianuarie 2015, 4:09

si daca face banet ce ? e un puscariash ,un fariseu ,un demagog

Talpaiadului  •  6 ianuarie 2015, 5:50

Un articol foarte bun. Un singur lucru as adauga: Sanmartean a fost foarte bun in meciurile cu echipe slabute si destul de slab in meciurile cele mai importante, de exemplu retururile cu Ludogoret, Aalborg si Dinamo Kiev.

maryan  •  6 ianuarie 2015, 9:05

sala de trofee la steaua hai ca ma faci sa rad puscariasul tinea trofeul acela de la cupa campionilor pe un fiset metalic (sunt imagini cu limbutul cand premia jucatatorii ).p.s.:chiar nu poti sa tii post pana se libereaza si sa nu-i mai vedem numele scris prin articole acesti hot dovedit?

Constantin – Zig Zag Prin Romania  •  6 ianuarie 2015, 9:13

WOW, interesant! Nu știam că un club sportiv românesc are un asemenea profit!

Cătălin Tolontan  •  6 ianuarie 2015, 9:36

26, victor L: analizati asadar nu ceea ce scriu, ci ceea ce as gindi „subliminal”. Sint doare citeva tari pe planeta in care esti judecat pentru ceea ce gindesti, nu pentru ceea ce spui sau ce faci.

Romania nu mai este una dintre ele.

InimaRea  •  6 ianuarie 2015, 10:09

Am văzut o discuție pe Dolce 1, despre toată povestea asta. Tot oameni din fotbal – Panduru, Stoichiță etc. Dilmea era: pleacă și Szukala?
După cum vorbeau oamenii aceia, am înțeles ce nu-nțeleg ei înșiși, vorbind despre ceea ce au făcut și mai fac încă, despre ce e povestea vieții lor. Mi-am făcut o idee și despre cît poate înțelege din ”fenomen” un om de fotbal, dacă-i e așa greu să-nțeleagă un fotbalist – nu unul anume ci unul generic.
Performanța în sport – în fotbal, aici – e ideală cînd se-ntîlnesc marea performanță sportivă cu marea performanță financiară. Ceea ce e posibil doar la cîteva cluburi mari din Anglia, Spania, Germania, Italia, Franța: high class a fotbalului mondial – aristocrația, cum ar veni.
Deci, primul criteriu pentru performanță sportivă de vîrf e să joci la un club mare. Care nu poate exista decît într-un campionat puternic din toate punctele de vedere (sportiv, financiar).
Astfel că poți calcula nivelul performanței sportive după nivelul clubului la care joacă un fotbalist, respectiv – al campionatului în care e clubul.
Pentru simplificare, vezi în ce ”urnă” e clubul. Steaua e în urna a III-a din 4-5, sau în a IV-a din 5-6. România, la fel.
Dacă fotbalul e o afacere – bussines – atunci diferența dintre cel de vîrf și cel românesc e dintre țările acelea și România, dintre bussines men de aici și cei de acolo.
Cînd banii băgați în fotbal sînt negri, fotbalul nu aduce fericirea – vedem exemplul rușilor. Cu arabii, e altă poveste: dacă vor performanță sportivă, trebuie să bage bani în cluburile mari – și asta și fac cei mai bogați dintre șeici.
O constantă trebuie avută permanent în vedere – ”profesionalismul”. Nu orice țară își permite ori își dorește (cazul țărilor nordice) să aibă fotbal profesionist ori profesionist 100%. Dacă Norvegia nu-și permite decît fotbal semiprofesionist, te-ntrebi cum de-și permite România unul profesionist. ”Mediul de afaceri” operează fără milă – nu-și permite unul cu-adevărat profesionist ci doar o jmekerie a la Corleone – marca fotbalului românesc (în fapt, un escroc care-și așteaptă sentința la cîte nenorociri a făcut în fruntea LPF).
Dacă excelează prin ceva fotbalul românesc, prin escrocherii excelează, astfel că a depășit țări cu tradiție în domeniu – Italia, Turcia, Rusia – mai nou. În Italia, Franța, Germania – de pildă – cînd s-a dat da cap unei escrocherii, se lasă cu pedepse grele (Juventus a fost retrogradată, patronul Ol Marseille a făcut pușcărie, Heinkess face și-acum). Dar sistemul rămîne-n picioare, funcționează. La noi, după dărîmarea meterezelor Clanului Becali, fotbalul e c-un picior în groapă. Printre altele, fiindcă nimeni nu știe cum să facă afacere cinstită în fotbal (excepție, Hagi) – e cum ai vrea să dansezi printre crocodili: cum să dansezi, te lasă ăia ori te sfîșie?
Politica lui Jiji e simplă: cumpără ieftin ca să vîndă cu profit. Cum e zgîrîie-brînză, dă chix cînd face doar de capu’ lui, și iese-n cîștig dacă-i ascultă și pe alții. Dar legea de fier a șacalilor de felul lui e să se-ncaiere pe bani – așa a stricat colaborarea cu familia Regekampf, niște oameni care știu să facă bani din fotbal fără să-și riște libertatea ori prosperitatea.
Două chestii mi se par aiuritoare, totuși, cu toate că știu în ce țară trăiesc: cum de-și poate vedea Jiji de afaceri, din pușcărie – de parc-ar fi la sanatoriu; cum de mai pun suflet oamenii ăia care merg pe stadion, cînd văd că marile lor iubiri – cluburile la care țin ca la ochii din cap – nu-s decît niște aparate de făcut bani pentru jmekeri.
Fotbaliștii, la rîndul lor, sînt la mîna impresarilor lor. Dacă nu le sînt lacomi peste măsură impresarii, fotbaliștii care au ceva valoare ajung să facă bani frumoși – nu neapărat foarte mulți dar destui și fără pericolul de a-i pierde ca Gică Popescu.
Presa noastră sportivă îi face jocul lui Becali, ajutîndu-l să umfle valoarea jucătorilor ca Sînmărtean și Szukala, de pildă – altminteri, niște jucători bunicei și-atît. Mai ales Sînmărtean e un Dobrin în mizerie – în cele mai bune zile ale lui, aduce cu Gîscanul cam cum jderul cum tigrul siberian – tot feline, nu?
În fine, Jiji vrea să-nchidă prăvălia. Gîlcă n-a reușit să-i aducă bani din CL, nici din EL, așa că echipa e condamnată: va fi scoasă pe tarabă. Situație în care conflictul cu MApN i-a scăzut drastic valoarea de piață.
Mă amuz dar puțin, cam într-o dungă, văzînd cum sar unii la beregata MApN. N-or fi știind sau or fi uitat cum a pus Jiji mîna pe Steaua? Cum cabala lui Păunescu-Hrebenciuc l-a blocat pe Hagi, să-i facă pîrtie lui Jiji? Și uitați-vă, azi: ce face Hagi pentru fotobalul românesc, și ce – Jiji.

Bogdany79  •  6 ianuarie 2015, 10:38

Ce s-a petrecut la Steaua in zilele trecute a confirmat predictia mea din finalul anului trecut. Mi-am atras un potop de injuraturi atunci cand am zis ca „strategia clubului” de a amana negocierile cu privire la prelungirea contractelor pentru luna ianuarie e praf in ochii fraierilor. Am fost convins de atunci ca se asteapta luna ianurie pentru a mai ciupi ceva de pe urma plecarilor nu pentru a negocia prelungiri contractuale. Am vazut ca sunt unii pe aici cred ca au descoperit apa calda si fac istorisiri cu privire la circuitul economic intr-o societate comerciala, ori preaslavesc implicarea marelui conducator. Stiu ca o societate comerciala are un singur scop, profitul, dar unii au si strategii de dezvoltare. Ceea ce nu e cazul la Steaua. Un club profesionist ar fi transferat un fundas central si un jucator de profilul lui Sanmartean inainte sa-i transfere (oricum se stia ca vor pleca) sau macar avea acorduri ferme pe care le-ar fi activat acum. Nu e cazul la noi. Gigi o sa vanda si bruma de valori pe care le avem, investitiile vor fi la limita supravieturii iar cupele europene vor deveni istorie. In razboiul cu armata a pierdut pentru ca la Steaua totul a fost facut pe fuga, la limita legalitatii, iar aceste fapte se platesc mai ales intr-o societate ca a noastra cladita sa profite la maxim de „greselile” trecute si prezente. Totul bineinteles in folosul unor generali neprihaniti si purtati in lupta doar de dragoste fata de sigla si culori. Din nefericire culorile de pe bancnote nu pe pe emblema.

Bogdany79  •  6 ianuarie 2015, 12:04

Domnule Tolontan, in calitate de suporter stelist imi permit sa va rog sa-i puneti cateva intrebari la proxima intalnire Directorului de Imagine de la Steaua, domnului Helmuth Duckadam.

Care este bilantul activitatii sale de pana acum la Steaua?
Cum a participat la dezvoltarea si imbunatatirea imaginii clubului?
Ce strategii de dezvoltare a implementat?
Cate cluburi europene a vizitat si cu cati directori de imagine a discutat?
Cum a promovat acest brand la nivel national si international?

Sunt curios sa primesc raspunsuri la aceste intrebari pentru ca in ultima perioada suntem criticati sistematic de acest domn, care ar trebui sa se ocupe mai mult de imagine si relatia clubului cu fanii si mai putin preocupat sa ne certe.

Daca si un fost mare fotbalist considera ca Sanmartean poate fi inlocuit cu Breveld…e grav. E ca si cum l-am compara pe Michelangelo cu un zugrav!

Va multumesc anticipat!

durden  •  6 ianuarie 2015, 15:19

tu mai lipseai sa scrii despre patroni de echipa.daca maine vad un articol pe tema asta si de la vochin nu mai intru pe site veci pururi.m-am saturat sa tot cautati toti cate un pretext pt a scrie despre creditori.parca va pasa de sport…

vcun  •  6 ianuarie 2015, 17:27

cu sanmartean nu am mers in CL nici primavara EL asa ca nu vad la ce a ajutat el.

avem nevoie de oameni cu caracter care sa nu fie batuti de niste bulgari amatori.

jean29  •  6 ianuarie 2015, 17:53

Draga Ca takin
As fi inteles mai tare asta cu idolul tribunelor si forta lor daca steaua ar fi avut niste suporteri mai patimasi dar nu e cazul…..

fanulumocanu  •  6 ianuarie 2015, 18:31

observ cu durere in suflet ca lipseste cel mai bun comentariu, adica ala pe care l-am creat eu ieri. foarte urat.

Marius  •  6 ianuarie 2015, 22:11

..am senzația că povestea de la F.C. Barcelona a fost valabilă până și de la trecerea marelui Ibrahimovici pe acolo. El e excepția.

niky  •  6 ianuarie 2015, 23:37

Steaua isi plateste taxele la zi, fiti siguri de asta, altfel clubul era inchis de mult. Vi se pare ca Steaua are vreo prietenie cu autoritatile? De aia a ramas fara marca si sigla, de aia patronul si managerul sunt in puscarie, in timp ce paskany, niculae si alti prieteni securisti ai puterii stau linistiti la soare…

Singureu  •  6 ianuarie 2015, 23:42

Si cu el in echipa ce mai facea Steaua in retur?! castiga si asa campionatul, au timp sa gaseasca o formula buna pentru calificarile din vara.
Ideea importanta este ca trebuie investit de acum incolo, altfel nu prinde nici play-off ptr CL.
Hai ai nostri!

Ramon  •  7 ianuarie 2015, 8:21

dacă clubul e, financiar, pe plus și mai câștigă și titlul, nu este OK ? In cupele europene a fost (oricum), cea mai bună echipă, de vreo 30 ani incoace. Așteptăm alții mai buni, până atunci ar trebui vărsată o lacrimă pentru cei care au adus bani in fotbal, in timp ce guvernele și-au bătutu joc de tot ce inseamnă România.

Alegz  •  7 ianuarie 2015, 9:46

@LEFTER POPESCU

Exemplele date de tine sunt cele mai bune despre cum au incercat sa ocoleasca cele 3 cluburi taxele la stat.

Otelul, Rapid si Vaslui nu au facut contracte de angajare jucatorilor de fotbal, ci conventii civile pentru care taxele catre stat erau de 3 ori mai mici. ANAF-ul s-a prins dupa cativa ani de ‘smecheriile’ acestor cluburi si au aparut brusc cu datorii.

2 la mana: Oare de ce nu observi ca interdictia de a juca in cupele europene este varianta UEFA de retrogradare a cluburile aflate in insolventa?

Comentează